Відмінності між версіями «Психологія Петренко Н.М.»

Матеріал з HistoryPedia
Перейти до: навігація, пошук
(Інтерактивні практичні заняття)
(Інтерактивні практичні заняття)
 
(не показано 6 проміжних версій цього учасника)
Рядок 11: Рядок 11:
 
*1. Загальні дані
 
*1. Загальні дані
 
*2. Взаємодія з колективом і відношення до школи
 
*2. Взаємодія з колективом і відношення до школи
*3. Навчальна діяльність
+
*3. Спрямованість особистості учня та його спеціальні здібності
*4. Спрямованість особистості учня та його спеціальні здібності
+
*4. Особливості характеру і темпераменту
 
*5. Дисциплінованість
 
*5. Дисциплінованість
*6. Особливості характеру і темпераменту
+
*6. Навчальна діяльність
*7. Загальні психолого-педагогічні висновки
+
*7. Позашкільне життя учня
*8.  
+
*8. Виховання в сім'ї, відношення батьків до виховання дитини.
*9.
+
*9. Загальні психолого-педагогічні висновки--[[Користувач:Петренко Наталія Миколаївна|Петренко Наталія Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Петренко Наталія Миколаївна|обговорення]]) 12:04, 8 травня 2016 (EEST)
*10.
+
  
 
--[[Користувач:Панченко Світлана Миколаївна|Панченко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Панченко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 12:37, 04 березня 2016 (EEST)
 
--[[Користувач:Панченко Світлана Миколаївна|Панченко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Панченко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 12:37, 04 березня 2016 (EEST)
 
----
 
----
 
 
  
 
Завдання 2. Охарактеризуйте одного з ваших учнів за цим планом, деталізуючи у першу чергу особистісні риси дитини.
 
Завдання 2. Охарактеризуйте одного з ваших учнів за цим планом, деталізуючи у першу чергу особистісні риси дитини.
 
+
*1. Загальні дані. Коваленко Ольга Станіславівна, 05.05.2002 року народження, навчається у Кириківській ЗОШ І-ІІІ ступенів, у 8 класі. Загальний фізичний розвиток нормальний. Стан здоров'я в нормі.
 
+
*2. Взаємодія з колективом і відношення до школи. У колективі користується популярністю, до неї часто звертаються з проханням списати або допомогти при виконанні якого-небудь завдання. Сама ж дівчинка проявляє дружелюбність до товаришів, хоча може інколи і негативно оцінити їх, особливо, коли незадоволена діями або поведінкою однокласників. У школі перебувати любить, це обумовлено швидше активною участю в культмасових заходах, часом засиджується в бібліотеці. До вчителів ставиться з повагою, намагається виконувати вимоги, прислухається до порад і рекомендацій.
 
+
*3. Спрямованість особистості учня та його спеціальні здібності. Активно цікавиться музикою, малюванням, але на любительському рівні. Дуже любить читати, читає багато, частий відвідувач шкільної бібліотеки, читає переважно художню літературу, але не виключений інтерес до розважальної та науково-популярній літературі.
 +
Важливо відзначити артистичні здібності Ольги. Добре інсценує різні сюжети, бере активну участь у підготовці сценок для свят, справляється з отриманої ролі відмінно. Дівчинка в достатній мірі начитана, цікавиться різними областями знань, може підтримати бесіду, як з історії, так і з фізики, постійно прагне поглибити знання, читає довідники, береться за виконання додаткових завдань.
 +
*4. Особливості характеру і темпераменту. У ставленні до людей Ольга проявляє такі риси характеру як доброта та чутність, у навчанні та праці проявляє почуття колективізму, до самого себе ставиться критично, завжди оцінює свої вчинки. Має такі вольові риси характеру: наполегливість, самостійність, впертість. За проведеним дослідженням «Який у тебе темперамент?» було виявлено, що у Ольги домінує сангвінічний тип темпераменту.
 +
*5. Дисциплінованість. Дівчинка непосидюча, багато рухається, на перерві ні секунди не сидить на місці. При цьому іноді порушуючи шкільний режим, наприклад, часто спізнюється на уроки або ж за зміну не встигає приготуватися до уроку. Вимоги дорослих виконує частково, ігнорує заклики до тиші, постійно крутиться до однокласників. Може говорити одночасно з учителем.
 +
*6. Навчальна діяльність. Навчальний матеріал схоплює дуже швидко, при роботі на уроці, коли потрібно прочитати новий матеріал і переказати, виконує завдання одна з перших. При переказі матеріалу спостерігається осмисленість прочитаного, спостерігається грамотне вживання слів-синонімів. Матеріал запам'ятовує легко. Як стало зрозуміло зі слів вчителя літератури, дівчинка відрізняється відмінною пам'яттю, як короткочасної, так і довготривалої, наводився приклад з віршем, яке дівчинка змогла з легкістю відтворити через місяць після безпосереднього заучування тексту.
 +
*7. Позашкільне життя учня. До громадського життя ставиться позитивно. Може організовувати флеш-моби, є учасницею хорового колективу в сільському Будинку культури та хореографічного колективу "Зорепад".
 +
*8. Виховання в сім'ї, відношення батьків до виховання дитини.Сім'я повна, багатодітна. Виховання в сім'ї відмінне, дівчинці приділяється достатньо уваги. Батьки присутні на кожному батьківських зборах, цікавляться успішністю дочки, допомагають при виконанні домашніх завдань, якщо це необхідно.
 +
*9. Загальні психолого-педагогічні висновки. Можна відзначити наступні позитивні риси особистості, що формується: доброзичливість, готовність допомогти, чуйність, сумлінність, щирість, вимогливість до себе, наполегливість, цілеспрямованість. Дівчинка дуже життєрадісна, позитивно ставиться до нових людей, намагається сподобатися, справити приємне враження. Завжди готова допомогти, будь то вчитель чи однокласник, не важливо.
 +
Негативні риси: непосидючість, нестійкість уваги, трохи вперта, створює навколо себе багато шуму, при цьому сама помічає за собою це і просить її зупиняти. Не приховує емоцій, легко можна зрозуміти відносини дівчинки до людини або виконуваній роботі, що може розглядатися як з позитивного, так і з негативного боку. Переважна настрій - веселий, піднесений. За весь час спостереження за дитиною, жодного разу не було помічено різких перепадів настрою.
 +
Проаналізувавши перераховані вище риси, можна зробити висновок, що дівчинка по типу темпераменту - сангвінік. Наведені вище недоліки обумовлені особливостями темпераменту і характеру дитини. --[[Користувач:Петренко Наталія Миколаївна|Петренко Наталія Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Петренко Наталія Миколаївна|обговорення]]) 10:13, 5 червня 2016 (EEST)
  
 
--[[Користувач:Панченко Світлана Миколаївна|Панченко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Панченко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 12:36, 11 березня 2016 (EEST)
 
--[[Користувач:Панченко Світлана Миколаївна|Панченко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Панченко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 12:36, 11 березня 2016 (EEST)
 
----
 
----
 
  
  
Рядок 41: Рядок 46:
 
--[[Користувач:Панченко Світлана Миколаївна|Панченко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Панченко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 12:37, 18 березня 2016 (EEST)
 
--[[Користувач:Панченко Світлана Миколаївна|Панченко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Панченко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 12:37, 18 березня 2016 (EEST)
 
----
 
----
 
 
  
 
Завдання 2. З переліку ознак обрати та виписати 6 найсуттєвіших ознак, що властиві обдарованій дитині:
 
Завдання 2. З переліку ознак обрати та виписати 6 найсуттєвіших ознак, що властиві обдарованій дитині:
*1.
+
* 1.висока успішність в навчанні з переважної більшості предметів ("круглий відмінник") чи одного предмету
*2.
+
* 2.прагне до збільшення та ускладнення інтелектуальних задач
*3.
+
* 3.швидка засвоюваність матеріалу ("научіння")
*4.
+
* 4.швидкий перехід від зацікавленості до ділових проб і дослідів
*5.
+
* 5.вміє і бажає застосувати знання на практиці
*6.
+
* 6.наполегливість в досягненні мети --[[Користувач:Петренко Наталія Миколаївна|Петренко Наталія Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Петренко Наталія Миколаївна|обговорення]]) 12:10, 8 травня 2016 (EEST)
  
 
--[[Користувач:Панченко Світлана Миколаївна|Панченко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Панченко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 12:30, 25 березня 2016 (EEST)
 
--[[Користувач:Панченко Світлана Миколаївна|Панченко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Панченко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 12:30, 25 березня 2016 (EEST)
Рядок 64: Рядок 67:
 
'''Завдання 1.''' Чи кожна людина, яка проживає в людському суспільстві, є особистістю? Чи можна назвати особистостями представників соціальних низів нашого суспільства (наркоманів, проституток, злочинців, сексуальних маніяків…). Що Ви скажете з цього приводу вашим учням?  
 
'''Завдання 1.''' Чи кожна людина, яка проживає в людському суспільстві, є особистістю? Чи можна назвати особистостями представників соціальних низів нашого суспільства (наркоманів, проституток, злочинців, сексуальних маніяків…). Що Ви скажете з цього приводу вашим учням?  
 
----
 
----
'''Ваша відповідь:'''
+
'''Ваша відповідь:''' Особистість - це найвищий ступінь духовного розвитку людини, що являє собою стійку сукупність соціально вагомих якостей, які характеризують індивіда як унікальну суб'єктивність, здатну освоювати і змінювати світ. Інакше кажучи, кожна особистість - людина, але не кожна людина є особистістю. Людським індивідом народжуються, а особистістю стають. Тому, не представники соціальних низів нашого суспільства не можуть бути особистостями. Але існують випадки, коли наркомани (Курт Кобейн, Боб Марлі) або гомосексуалісти (Фреді Меркурі, Девід Боуі, Елтон Джон), досягнувши в житті високих результатів та маючи високий ступінь духовного розвитку дійсно є особистостями. А учням в цьому випадку потрібно пояснити відмінність між поняттями "особистість", "особа", "людина", "індивід".--[[Користувач:Петренко Наталія Миколаївна|Петренко Наталія Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Петренко Наталія Миколаївна|обговорення]]) 14:14, 21 квітня 2016 (EEST)
 +
 
 +
''
  
  
Рядок 77: Рядок 82:
 
'''Ваша відповідь:'''
 
'''Ваша відповідь:'''
  
 
+
Джерелами особистісного розвитку сучасного школяра є форми соціальної активності особистості, які вона опановує та які проявляються у взаємодії людей, у їхній культурі, звичаях і традиціях, у системі виховання, ідеології і моралі.
 
+
Саме ці джерела створюють потенціал майбутнього особистісного розвитку. Однак реалізується цей потенціал у персональній індивідуальності лише за певних умов.
 +
Умови особистісного розвитку:
 +
• своєчасне включення дитини в систему соціальних відносин;
 +
• перебування дитини в оточенні розвинутих і різноманітних особистостей, психологію яких вона може опанувати і поведінці яких наслідувати;
 +
• наявність ефективних методів виховання, які мають забезпечити дитині необхідні для її особистісного розвитку умови.
 +
--[[Користувач:Петренко Наталія Миколаївна|Петренко Наталія Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Петренко Наталія Миколаївна|обговорення]]) 12:30, 8 травня 2016 (EEST)
  
  

Поточна версія на 10:17, 5 червня 2016

Інтерактивні практичні заняття

Доброго дня! Прошу вибачення, з технічних причин вдібулася затримка у постановці практичних занять з психології. Думаю, ми швидко надолужимо згаєне))) Отже, згідно навчально-тематичного плану у нас інтерактивні практичні занаття заплановані з тем, які Ви можете перечитати за посиланням "Психологія особистості..." та "Психологічні аспекти роботи з обдарованими дітьми".

Виконайте 2 практичні роботи.

Практична робота № 1. Вивчення особистості школяра

Завдання 1. Запропонуйте план, за яким Ви здійснюєте вивчення особистості Ваших учнів. Складіть алгоритм психолого-педагогічної характеристики на учня.

  • 1. Загальні дані
  • 2. Взаємодія з колективом і відношення до школи
  • 3. Спрямованість особистості учня та його спеціальні здібності
  • 4. Особливості характеру і темпераменту
  • 5. Дисциплінованість
  • 6. Навчальна діяльність
  • 7. Позашкільне життя учня
  • 8. Виховання в сім'ї, відношення батьків до виховання дитини.
  • 9. Загальні психолого-педагогічні висновки--Петренко Наталія Миколаївна (обговорення) 12:04, 8 травня 2016 (EEST)

--Панченко Світлана Миколаївна (обговорення) 12:37, 04 березня 2016 (EEST)


Завдання 2. Охарактеризуйте одного з ваших учнів за цим планом, деталізуючи у першу чергу особистісні риси дитини.

  • 1. Загальні дані. Коваленко Ольга Станіславівна, 05.05.2002 року народження, навчається у Кириківській ЗОШ І-ІІІ ступенів, у 8 класі. Загальний фізичний розвиток нормальний. Стан здоров'я в нормі.
  • 2. Взаємодія з колективом і відношення до школи. У колективі користується популярністю, до неї часто звертаються з проханням списати або допомогти при виконанні якого-небудь завдання. Сама ж дівчинка проявляє дружелюбність до товаришів, хоча може інколи і негативно оцінити їх, особливо, коли незадоволена діями або поведінкою однокласників. У школі перебувати любить, це обумовлено швидше активною участю в культмасових заходах, часом засиджується в бібліотеці. До вчителів ставиться з повагою, намагається виконувати вимоги, прислухається до порад і рекомендацій.
  • 3. Спрямованість особистості учня та його спеціальні здібності. Активно цікавиться музикою, малюванням, але на любительському рівні. Дуже любить читати, читає багато, частий відвідувач шкільної бібліотеки, читає переважно художню літературу, але не виключений інтерес до розважальної та науково-популярній літературі.

Важливо відзначити артистичні здібності Ольги. Добре інсценує різні сюжети, бере активну участь у підготовці сценок для свят, справляється з отриманої ролі відмінно. Дівчинка в достатній мірі начитана, цікавиться різними областями знань, може підтримати бесіду, як з історії, так і з фізики, постійно прагне поглибити знання, читає довідники, береться за виконання додаткових завдань.

  • 4. Особливості характеру і темпераменту. У ставленні до людей Ольга проявляє такі риси характеру як доброта та чутність, у навчанні та праці проявляє почуття колективізму, до самого себе ставиться критично, завжди оцінює свої вчинки. Має такі вольові риси характеру: наполегливість, самостійність, впертість. За проведеним дослідженням «Який у тебе темперамент?» було виявлено, що у Ольги домінує сангвінічний тип темпераменту.
  • 5. Дисциплінованість. Дівчинка непосидюча, багато рухається, на перерві ні секунди не сидить на місці. При цьому іноді порушуючи шкільний режим, наприклад, часто спізнюється на уроки або ж за зміну не встигає приготуватися до уроку. Вимоги дорослих виконує частково, ігнорує заклики до тиші, постійно крутиться до однокласників. Може говорити одночасно з учителем.
  • 6. Навчальна діяльність. Навчальний матеріал схоплює дуже швидко, при роботі на уроці, коли потрібно прочитати новий матеріал і переказати, виконує завдання одна з перших. При переказі матеріалу спостерігається осмисленість прочитаного, спостерігається грамотне вживання слів-синонімів. Матеріал запам'ятовує легко. Як стало зрозуміло зі слів вчителя літератури, дівчинка відрізняється відмінною пам'яттю, як короткочасної, так і довготривалої, наводився приклад з віршем, яке дівчинка змогла з легкістю відтворити через місяць після безпосереднього заучування тексту.
  • 7. Позашкільне життя учня. До громадського життя ставиться позитивно. Може організовувати флеш-моби, є учасницею хорового колективу в сільському Будинку культури та хореографічного колективу "Зорепад".
  • 8. Виховання в сім'ї, відношення батьків до виховання дитини.Сім'я повна, багатодітна. Виховання в сім'ї відмінне, дівчинці приділяється достатньо уваги. Батьки присутні на кожному батьківських зборах, цікавляться успішністю дочки, допомагають при виконанні домашніх завдань, якщо це необхідно.
  • 9. Загальні психолого-педагогічні висновки. Можна відзначити наступні позитивні риси особистості, що формується: доброзичливість, готовність допомогти, чуйність, сумлінність, щирість, вимогливість до себе, наполегливість, цілеспрямованість. Дівчинка дуже життєрадісна, позитивно ставиться до нових людей, намагається сподобатися, справити приємне враження. Завжди готова допомогти, будь то вчитель чи однокласник, не важливо.

Негативні риси: непосидючість, нестійкість уваги, трохи вперта, створює навколо себе багато шуму, при цьому сама помічає за собою це і просить її зупиняти. Не приховує емоцій, легко можна зрозуміти відносини дівчинки до людини або виконуваній роботі, що може розглядатися як з позитивного, так і з негативного боку. Переважна настрій - веселий, піднесений. За весь час спостереження за дитиною, жодного разу не було помічено різких перепадів настрою. Проаналізувавши перераховані вище риси, можна зробити висновок, що дівчинка по типу темпераменту - сангвінік. Наведені вище недоліки обумовлені особливостями темпераменту і характеру дитини. --Петренко Наталія Миколаївна (обговорення) 10:13, 5 червня 2016 (EEST)

--Панченко Світлана Миколаївна (обговорення) 12:36, 11 березня 2016 (EEST)



Практична робота №2. Моделювання особистості обдарованої дитини

Завдання 1. Провести класифікацію ознак обдарованості за сферами та заповнити таблицю. Зверніть увагу, що таблиця містить Ваш персональний листок з Вашим прізвищем, на якому Ви і працюєте.

--Панченко Світлана Миколаївна (обговорення) 12:37, 18 березня 2016 (EEST)


Завдання 2. З переліку ознак обрати та виписати 6 найсуттєвіших ознак, що властиві обдарованій дитині:

  • 1.висока успішність в навчанні з переважної більшості предметів ("круглий відмінник") чи одного предмету
  • 2.прагне до збільшення та ускладнення інтелектуальних задач
  • 3.швидка засвоюваність матеріалу ("научіння")
  • 4.швидкий перехід від зацікавленості до ділових проб і дослідів
  • 5.вміє і бажає застосувати знання на практиці
  • 6.наполегливість в досягненні мети --Петренко Наталія Миколаївна (обговорення) 12:10, 8 травня 2016 (EEST)

--Панченко Світлана Миколаївна (обговорення) 12:30, 25 березня 2016 (EEST)


Індивідуальні заняття

Вітаю!

Сьогодні у нас згідно навчально-тематичного плану та за розкладом занять індивідуальне заняття за темою "Психологія особистості..."

Обговоримо наступні проблемні питання:

Завдання 1. Чи кожна людина, яка проживає в людському суспільстві, є особистістю? Чи можна назвати особистостями представників соціальних низів нашого суспільства (наркоманів, проституток, злочинців, сексуальних маніяків…). Що Ви скажете з цього приводу вашим учням?


Ваша відповідь: Особистість - це найвищий ступінь духовного розвитку людини, що являє собою стійку сукупність соціально вагомих якостей, які характеризують індивіда як унікальну суб'єктивність, здатну освоювати і змінювати світ. Інакше кажучи, кожна особистість - людина, але не кожна людина є особистістю. Людським індивідом народжуються, а особистістю стають. Тому, не представники соціальних низів нашого суспільства не можуть бути особистостями. Але існують випадки, коли наркомани (Курт Кобейн, Боб Марлі) або гомосексуалісти (Фреді Меркурі, Девід Боуі, Елтон Джон), досягнувши в житті високих результатів та маючи високий ступінь духовного розвитку дійсно є особистостями. А учням в цьому випадку потрібно пояснити відмінність між поняттями "особистість", "особа", "людина", "індивід".--Петренко Наталія Миколаївна (обговорення) 14:14, 21 квітня 2016 (EEST)





Завдання 2. Назвіть основні джерела особистісного розвитку сучасного школяра.


Ваша відповідь:

Джерелами особистісного розвитку сучасного школяра є форми соціальної активності особистості, які вона опановує та які проявляються у взаємодії людей, у їхній культурі, звичаях і традиціях, у системі виховання, ідеології і моралі. Саме ці джерела створюють потенціал майбутнього особистісного розвитку. Однак реалізується цей потенціал у персональній індивідуальності лише за певних умов. Умови особистісного розвитку: • своєчасне включення дитини в систему соціальних відносин; • перебування дитини в оточенні розвинутих і різноманітних особистостей, психологію яких вона може опанувати і поведінці яких наслідувати; • наявність ефективних методів виховання, які мають забезпечити дитині необхідні для її особистісного розвитку умови. --Петренко Наталія Миколаївна (обговорення) 12:30, 8 травня 2016 (EEST)


--Панченко Світлана Миколаївна (обговорення) 13:49, 01 квітня 2016 (EEST)


Консультації

Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)

Проведення та перевірка модульного контролю