Відмінності між версіями «Психологія Залуцька О.В.»
(→Індивідуальні заняття) |
|||
(не показано 15 проміжних версій цього учасника) | |||
Рядок 1: | Рядок 1: | ||
− | + | ||
Доброго дня! Прошу вибачення, з технічних причин вдібулася затримка у постановці практичних занять з психології. Думаю, ми швидко надолужимо згаєне))) | Доброго дня! Прошу вибачення, з технічних причин вдібулася затримка у постановці практичних занять з психології. Думаю, ми швидко надолужимо згаєне))) | ||
Отже, згідно навчально-тематичного плану у нас інтерактивні практичні занаття заплановані з тем, які Ви можете перечитати за посиланням [https://drive.google.com/file/d/0BzsUcVwzA_l7VUJuN1hhdkZ6TDA/view?usp=sharing "Психологія особистості..."] та [https://drive.google.com/file/d/0BzsUcVwzA_l7RUVjLW5zTTJHWDg/view?usp=sharing "Психологічні аспекти роботи з обдарованими дітьми"]. | Отже, згідно навчально-тематичного плану у нас інтерактивні практичні занаття заплановані з тем, які Ви можете перечитати за посиланням [https://drive.google.com/file/d/0BzsUcVwzA_l7VUJuN1hhdkZ6TDA/view?usp=sharing "Психологія особистості..."] та [https://drive.google.com/file/d/0BzsUcVwzA_l7RUVjLW5zTTJHWDg/view?usp=sharing "Психологічні аспекти роботи з обдарованими дітьми"]. | ||
Рядок 9: | Рядок 9: | ||
Завдання 1. Запропонуйте план, за яким Ви здійснюєте вивчення особистості Ваших учнів. Складіть алгоритм психолого-педагогічної характеристики на учня. | Завдання 1. Запропонуйте план, за яким Ви здійснюєте вивчення особистості Ваших учнів. Складіть алгоритм психолого-педагогічної характеристики на учня. | ||
− | + | ||
− | + | 1. Виявити фізичний та психічний розвиток учня. | |
− | + | 2. Досліджувати розвиток учня впродовж усіх років навчання. | |
− | + | 3. Відношення учня до навчання . | |
− | + | 4. Ставлення до громадських доручень, виконання їх. | |
− | + | 5. Ставлення до позашкільного життя, зацікавлення учня. | |
− | + | 6. Здібності до вивчення предметів. | |
− | + | 7. Яким є культурне життя учня? | |
− | + | 8. Яким є ставлення дитини до себе? | |
− | + | 9. Якими є відносини учня в колективі? | |
+ | 10.Виховання в сім'ї, відношення батьків до виховання дитини.--[[Користувач:Залуцька Ольга Василівна|Залуцька Ольга Василівна]] ([[Обговорення користувача:Залуцька Ольга Василівна|обговорення]]) 16:13, 18 червня 2016 (EEST) | ||
+ | |||
+ | |||
--[[Користувач:Панченко Світлана Миколаївна|Панченко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Панченко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 12:37, 04 березня 2016 (EEST) | --[[Користувач:Панченко Світлана Миколаївна|Панченко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Панченко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 12:37, 04 березня 2016 (EEST) | ||
Рядок 25: | Рядок 28: | ||
Завдання 2. Охарактеризуйте одного з ваших учнів за цим планом, деталізуючи у першу чергу особистісні риси дитини. | Завдання 2. Охарактеризуйте одного з ваших учнів за цим планом, деталізуючи у першу чергу особистісні риси дитини. | ||
+ | '''РОЗДІЛ 1. АНКЕТНІ ВІДОМОСТІ'''. Лащ Юлія Вікторівна народився 1 липня 1998 року, в Пустовійтівській ЗОШ І – ІІІ ступенів імені Петра Калнишевського навчається з 2005року. В 2016 році закінчила 11 клас. Живе і виховується в повній сім’ї. Мати – Лащ Марина Андріївна працює в дитячому садку сторожем, освіту має середню спеціальну; батько – Лащ Віктор Петрович, будівельник. На здоров’я учениця не скаржиться, оскільки активно займається спортом, шкідливих звичок не має. | ||
+ | '''РОЗДІЛ 2. УМОВИ СІМЕЙНОГО ВИХОВАННЯ'''. Родина Юлії проживає в селі Пустовійтівка Роменського району у власному будинку. Юля разом із молодшою сестрою мають окрему кімнату, де створені всі необхідні умови для проживання, навчання та відпочинку дівчаток. В Юлії є персональний комп’ютер, підключений до мережі Інтернет. Батьки цікавляться учбовими досягненнями учениці, іноді надають посильну допомогу у вирішенні учбових завдань. В сім’ї панують доброзичливі стосунки між дорослими і дітьми, родина проживає з бабусею. | ||
+ | '''РОЗДІЛ 3. НАВЧАННЯ ТА ПОВЕДІНКА УЧНЯ У КЛАСІ'''. Юлія навчається в Пустовійтівській ЗОШ з першого класу. В початковій школі не вирізнялася серед інших дітей особливими здібностями. У середніх класах інтерес до навчання значно зріс. У старших класах дівчина навчалася на 9-11 балів, навчальну програму засвоїла успішно. Має неординарне мислення, високо ерудована і розсудлива. | ||
+ | Успішність Юлії тримається на належному рівні, до навчання учениця ставиться із зацікавленістю, виділяє предмети за власним інтересом, з яких має високий рівень знань (це інформатика та програмування). Навчальні вміння і навички засвоєні на високому рівні. Середній бал навчальних досягнень складає 9, 9 бала. Найвищі бали має з екології та інформатики (12б.), із економіки, курсу «Людина і світ», астрономії, креслення, технології (11б.). Найскладнішим для Юлії є предмет англійська мова (7б.) . | ||
+ | Учениця фізично розвинена, займається легкою атлетикою та баскетболом. Любить слухати сучасну музику, захоплюється грою на гітарі, танцює. | ||
+ | У класі, де Юлія навчається, 5 учнів, з них 2 хлопців та 3 дівчат. До однокласників учениця ставиться з повагою, користується серед них авторитетом. Має в класі друзів, з якими вона товаришує і регулярно спілкується. Значних конфліктів із однокласниками не спостерігалось. | ||
+ | Була активним слухачем МАН. Стала переможцем конкурсу учнівських творчих робіт «Кібернетичний всесвіт» , який проводився українською академією банківської справи обласного конкурсу з веб-дизайну в в 2015році –ІІ МІСЦЕ, , в 2016 році – І місце присвячений тижню кібернетики, в міжнародному літньому бліц-конкурсі з веб-дизайну в 2015році зайняла І місце, в міжнародному зимовому бліц-конкурсі з веб-дизайну в 2016 році зайняла ІІ місце. В другому етапі всеукраїнської олімпіади з інформаційних технологій зайняла ІІ місце, була учасником ІІІ етапу всеукраїнської олімпіади з інформаційних технологій | ||
+ | '''РОЗДІЛ 4. ГРОМАДСЬКА РОБОТА УЧНЯ'''. Юля бере активну участь у всіх культурних заходах, які організовуються в класі та у школі, проявляє ініціативу, згуртовує колектив, прагне до правдивості і справедливості, щира у стосунках з товаришами і дорослими.Є актиною була старостою класу та очолювала редколегію.мала добрі організаторські здібності, проявляла якості лідера, але і рахувалася із думкою класу. | ||
+ | '''РОЗДІЛ 5. ЗАГАЛЬНІ РИСИ ХАРАКТЕРУ УЧНЯ'''. Щодо професійної орієнтації учениці, то ю чітко визначилася повязати майбутню професію із інформатикою та програмуванням. Враховуючи вікові психологічні особливості розвитку дівчини, вона поводить себе спокійно, стримано, контролює свої емоції. Дотримується правил поведінки. Доручення і розпорядження вчителів виконує за першою вимогою, з бажанням. Чемна у спілкуванні з дорослими, доброзичливо ставиться до літніх людей і молодших за себе. За темпераментом – сангвінік, врівноважена. Має високий рівень комунікативності, і достойний та прийнятний статус у класі. Здатна до сомоконтролю і самокритики. Має добрі вольові якості, може контролювати власні емоції. Процеси збудження і гальмування проявляються врівноважено. Учениця впевнена у собі, може грамотно виражати власну думку та аргументовано відстоювати її. У критичних ситуаціях Юлія зберігає витримку, емоційну стабільність, уміння швидко переключатись з одного виду діяльності на інший.--[[Користувач:Залуцька Ольга Василівна|Залуцька Ольга Василівна]] ([[Обговорення користувача:Залуцька Ольга Василівна|обговорення]]) 13:54, 19 червня 2016 (EEST) | ||
Рядок 39: | Рядок 51: | ||
Завдання 2. З переліку ознак обрати та виписати 6 найсуттєвіших ознак, що властиві обдарованій дитині: | Завдання 2. З переліку ознак обрати та виписати 6 найсуттєвіших ознак, що властиві обдарованій дитині: | ||
− | *1. | + | *1. Наполегливість в досягненні мети |
− | *2. | + | *2. Вміє і бажає застосувати знання на практиці |
− | *3. | + | *3. Висока успішність в навчанні з переважної більшості предметів ("круглий відмінник") чи одного предмету |
− | *4. | + | *4. Гострота мислення, чітке формулювання думок |
− | *5. | + | *5. Здатний керувати собою, довготривала зосередженість на справі |
− | *6. | + | *6. Швидка засвоюваність матеріалу ("научіння") --[[Користувач:Залуцька Ольга Василівна|Залуцька Ольга Василівна]] ([[Обговорення користувача:Залуцька Ольга Василівна|обговорення]]) 14:45, 19 червня 2016 (EEST) |
--[[Користувач:Панченко Світлана Миколаївна|Панченко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Панченко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 12:30, 25 березня 2016 (EEST) | --[[Користувач:Панченко Світлана Миколаївна|Панченко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Панченко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 12:30, 25 березня 2016 (EEST) | ||
Рядок 58: | Рядок 70: | ||
---- | ---- | ||
'''Ваша відповідь:''' | '''Ваша відповідь:''' | ||
− | + | Особистість — це сутність людини, головне в ній, те, що відрізняє людський вид від усіх інших біологічних видів. Осо¬бистість — це соціальне в людині, те, що формується в неї під час життя поряд з іншими людьми. Особливість особистості залежить від суспільства, в якому вона живе, його культури, стану економіки, політичної ситуації, тобто від численних со¬ціальних характеристик оточення людини. Яким є суспільс¬тво — така й особистість. Яке середовище — така й особистість. Таким чином, особистість — відносно стійкий набір соціаль¬них якостей, що здобувається у процесі життя в суспільстві. Кожна людина народжується індивідом та індивідуальні¬стю, але, щоб стати особистістю, їй необхідно жити в суспіль-стві, принаймні провести своє дитинство у колі собі подібних. Не обов'язково бути видатною людиною, щоб бути особистіс¬тю. Щоб людина вважалась особистістю, вона повинна: мати самосвідомість; засвоїти основні норми та правила поведінки, які прийняті в даному суспільстві; сформувати систему інтересів, цінностей; нести певну відповідальність за свої вчинки. Чим більше стає нестабільним товариство тим відносно більше стає людей, соціальний тип яких не співпадає з нормативною особистістю. І, навпаки, у стабільних суспільствах культурний тиск на особистість такий , що людина у своїх поглядах, поведінці і фантазіях все менше і менше відрізняється від нав'язаного «ідеального» стереотипу. Людина добре знає, якою вона повинна бути і розуміє , що вона є не такою як усі , унікальною. А унікальність така як наркоманія , проституція, злочини, сексуальні маніяки для суспільства є осудною. Тому, на мою думку, "соціальні низи нашого суспільства" є особистостями, так як вони власне самовільно вибрали своє призначення в житті, свій напрямок дій. Головне щоб це не було всупереч Закону. Статистичні дані показують, що в нормально розвинених суспільствах 10-15% загальної чисельності населення складають люди з несуттєвими відхиленнями (наприклад: вбивство на війні дозволяється і навіть винагороджується, але в мирний час воно карається; у Парижі проституція легальна і не засуджується, в інших країнах вона громадською думкою не схвалюється; у СРСР в 60-і роки зовнішній вигляд «стиляг» пов'язували з моральним розбещенням). Учням потрібно пояснити відмінність між «особистостями» і «індивідами».--[[Користувач:Залуцька Ольга Василівна|Залуцька Ольга Василівна]] ([[Обговорення користувача:Залуцька Ольга Василівна|обговорення) 10:44, 19 червня 2016 (EEST)]] | |
Рядок 68: | Рядок 80: | ||
---- | ---- | ||
− | '''Ваша відповідь | + | '''Ваша відповідь |
− | + | Джерелом особистісного розвитку сучасного школяра є форми соціальної активності, які вона опановує та які проявляються у взаємодії людей, у їхній культурі, звичаях традиціях, у системі виховання, ідеології та моралі. --[[Користувач:Залуцька Ольга Василівна|Залуцька Ольга Василівна]] ([[Обговорення користувача:Залуцька Ольга Василівна|обговорення]]) 14:53, 19 червня 2016 (EEST) | |
− | + | ||
Поточна версія на 14:57, 19 червня 2016
Доброго дня! Прошу вибачення, з технічних причин вдібулася затримка у постановці практичних занять з психології. Думаю, ми швидко надолужимо згаєне)))
Отже, згідно навчально-тематичного плану у нас інтерактивні практичні занаття заплановані з тем, які Ви можете перечитати за посиланням "Психологія особистості..." та "Психологічні аспекти роботи з обдарованими дітьми".
Виконайте 2 практичні роботи.
Практична робота № 1. Вивчення особистості школяра
Завдання 1. Запропонуйте план, за яким Ви здійснюєте вивчення особистості Ваших учнів. Складіть алгоритм психолого-педагогічної характеристики на учня.
1. Виявити фізичний та психічний розвиток учня. 2. Досліджувати розвиток учня впродовж усіх років навчання. 3. Відношення учня до навчання . 4. Ставлення до громадських доручень, виконання їх. 5. Ставлення до позашкільного життя, зацікавлення учня. 6. Здібності до вивчення предметів. 7. Яким є культурне життя учня? 8. Яким є ставлення дитини до себе? 9. Якими є відносини учня в колективі? 10.Виховання в сім'ї, відношення батьків до виховання дитини.--Залуцька Ольга Василівна (обговорення) 16:13, 18 червня 2016 (EEST)
--Панченко Світлана Миколаївна (обговорення) 12:37, 04 березня 2016 (EEST)
Завдання 2. Охарактеризуйте одного з ваших учнів за цим планом, деталізуючи у першу чергу особистісні риси дитини.
РОЗДІЛ 1. АНКЕТНІ ВІДОМОСТІ. Лащ Юлія Вікторівна народився 1 липня 1998 року, в Пустовійтівській ЗОШ І – ІІІ ступенів імені Петра Калнишевського навчається з 2005року. В 2016 році закінчила 11 клас. Живе і виховується в повній сім’ї. Мати – Лащ Марина Андріївна працює в дитячому садку сторожем, освіту має середню спеціальну; батько – Лащ Віктор Петрович, будівельник. На здоров’я учениця не скаржиться, оскільки активно займається спортом, шкідливих звичок не має. РОЗДІЛ 2. УМОВИ СІМЕЙНОГО ВИХОВАННЯ. Родина Юлії проживає в селі Пустовійтівка Роменського району у власному будинку. Юля разом із молодшою сестрою мають окрему кімнату, де створені всі необхідні умови для проживання, навчання та відпочинку дівчаток. В Юлії є персональний комп’ютер, підключений до мережі Інтернет. Батьки цікавляться учбовими досягненнями учениці, іноді надають посильну допомогу у вирішенні учбових завдань. В сім’ї панують доброзичливі стосунки між дорослими і дітьми, родина проживає з бабусею. РОЗДІЛ 3. НАВЧАННЯ ТА ПОВЕДІНКА УЧНЯ У КЛАСІ. Юлія навчається в Пустовійтівській ЗОШ з першого класу. В початковій школі не вирізнялася серед інших дітей особливими здібностями. У середніх класах інтерес до навчання значно зріс. У старших класах дівчина навчалася на 9-11 балів, навчальну програму засвоїла успішно. Має неординарне мислення, високо ерудована і розсудлива. Успішність Юлії тримається на належному рівні, до навчання учениця ставиться із зацікавленістю, виділяє предмети за власним інтересом, з яких має високий рівень знань (це інформатика та програмування). Навчальні вміння і навички засвоєні на високому рівні. Середній бал навчальних досягнень складає 9, 9 бала. Найвищі бали має з екології та інформатики (12б.), із економіки, курсу «Людина і світ», астрономії, креслення, технології (11б.). Найскладнішим для Юлії є предмет англійська мова (7б.) . Учениця фізично розвинена, займається легкою атлетикою та баскетболом. Любить слухати сучасну музику, захоплюється грою на гітарі, танцює. У класі, де Юлія навчається, 5 учнів, з них 2 хлопців та 3 дівчат. До однокласників учениця ставиться з повагою, користується серед них авторитетом. Має в класі друзів, з якими вона товаришує і регулярно спілкується. Значних конфліктів із однокласниками не спостерігалось. Була активним слухачем МАН. Стала переможцем конкурсу учнівських творчих робіт «Кібернетичний всесвіт» , який проводився українською академією банківської справи обласного конкурсу з веб-дизайну в в 2015році –ІІ МІСЦЕ, , в 2016 році – І місце присвячений тижню кібернетики, в міжнародному літньому бліц-конкурсі з веб-дизайну в 2015році зайняла І місце, в міжнародному зимовому бліц-конкурсі з веб-дизайну в 2016 році зайняла ІІ місце. В другому етапі всеукраїнської олімпіади з інформаційних технологій зайняла ІІ місце, була учасником ІІІ етапу всеукраїнської олімпіади з інформаційних технологій РОЗДІЛ 4. ГРОМАДСЬКА РОБОТА УЧНЯ. Юля бере активну участь у всіх культурних заходах, які організовуються в класі та у школі, проявляє ініціативу, згуртовує колектив, прагне до правдивості і справедливості, щира у стосунках з товаришами і дорослими.Є актиною була старостою класу та очолювала редколегію.мала добрі організаторські здібності, проявляла якості лідера, але і рахувалася із думкою класу. РОЗДІЛ 5. ЗАГАЛЬНІ РИСИ ХАРАКТЕРУ УЧНЯ. Щодо професійної орієнтації учениці, то ю чітко визначилася повязати майбутню професію із інформатикою та програмуванням. Враховуючи вікові психологічні особливості розвитку дівчини, вона поводить себе спокійно, стримано, контролює свої емоції. Дотримується правил поведінки. Доручення і розпорядження вчителів виконує за першою вимогою, з бажанням. Чемна у спілкуванні з дорослими, доброзичливо ставиться до літніх людей і молодших за себе. За темпераментом – сангвінік, врівноважена. Має високий рівень комунікативності, і достойний та прийнятний статус у класі. Здатна до сомоконтролю і самокритики. Має добрі вольові якості, може контролювати власні емоції. Процеси збудження і гальмування проявляються врівноважено. Учениця впевнена у собі, може грамотно виражати власну думку та аргументовано відстоювати її. У критичних ситуаціях Юлія зберігає витримку, емоційну стабільність, уміння швидко переключатись з одного виду діяльності на інший.--Залуцька Ольга Василівна (обговорення) 13:54, 19 червня 2016 (EEST)
--Панченко Світлана Миколаївна (обговорення) 12:36, 11 березня 2016 (EEST)
Практична робота №2. Моделювання особистості обдарованої дитини
Завдання 1. Провести класифікацію ознак обдарованості за сферами та заповнити таблицю. Зверніть увагу, що таблиця містить Ваш персональний листок з Вашим прізвищем, на якому Ви і працюєте.
--Панченко Світлана Миколаївна (обговорення) 12:37, 18 березня 2016 (EEST)
Завдання 2. З переліку ознак обрати та виписати 6 найсуттєвіших ознак, що властиві обдарованій дитині:
- 1. Наполегливість в досягненні мети
- 2. Вміє і бажає застосувати знання на практиці
- 3. Висока успішність в навчанні з переважної більшості предметів ("круглий відмінник") чи одного предмету
- 4. Гострота мислення, чітке формулювання думок
- 5. Здатний керувати собою, довготривала зосередженість на справі
- 6. Швидка засвоюваність матеріалу ("научіння") --Залуцька Ольга Василівна (обговорення) 14:45, 19 червня 2016 (EEST)
--Панченко Світлана Миколаївна (обговорення) 12:30, 25 березня 2016 (EEST)
Зміст
Індивідуальні заняття
Вітаю!
Сьогодні у нас згідно навчально-тематичного плану та за розкладом занять індивідуальне заняття за темою "Психологія особистості..."
Обговоримо наступні проблемні питання:
Завдання 1. Чи кожна людина, яка проживає в людському суспільстві, є особистістю? Чи можна назвати особистостями представників соціальних низів нашого суспільства (наркоманів, проституток, злочинців, сексуальних маніяків…). Що Ви скажете з цього приводу вашим учням?
Ваша відповідь: Особистість — це сутність людини, головне в ній, те, що відрізняє людський вид від усіх інших біологічних видів. Осо¬бистість — це соціальне в людині, те, що формується в неї під час життя поряд з іншими людьми. Особливість особистості залежить від суспільства, в якому вона живе, його культури, стану економіки, політичної ситуації, тобто від численних со¬ціальних характеристик оточення людини. Яким є суспільс¬тво — така й особистість. Яке середовище — така й особистість. Таким чином, особистість — відносно стійкий набір соціаль¬них якостей, що здобувається у процесі життя в суспільстві. Кожна людина народжується індивідом та індивідуальні¬стю, але, щоб стати особистістю, їй необхідно жити в суспіль-стві, принаймні провести своє дитинство у колі собі подібних. Не обов'язково бути видатною людиною, щоб бути особистіс¬тю. Щоб людина вважалась особистістю, вона повинна: мати самосвідомість; засвоїти основні норми та правила поведінки, які прийняті в даному суспільстві; сформувати систему інтересів, цінностей; нести певну відповідальність за свої вчинки. Чим більше стає нестабільним товариство тим відносно більше стає людей, соціальний тип яких не співпадає з нормативною особистістю. І, навпаки, у стабільних суспільствах культурний тиск на особистість такий , що людина у своїх поглядах, поведінці і фантазіях все менше і менше відрізняється від нав'язаного «ідеального» стереотипу. Людина добре знає, якою вона повинна бути і розуміє , що вона є не такою як усі , унікальною. А унікальність така як наркоманія , проституція, злочини, сексуальні маніяки для суспільства є осудною. Тому, на мою думку, "соціальні низи нашого суспільства" є особистостями, так як вони власне самовільно вибрали своє призначення в житті, свій напрямок дій. Головне щоб це не було всупереч Закону. Статистичні дані показують, що в нормально розвинених суспільствах 10-15% загальної чисельності населення складають люди з несуттєвими відхиленнями (наприклад: вбивство на війні дозволяється і навіть винагороджується, але в мирний час воно карається; у Парижі проституція легальна і не засуджується, в інших країнах вона громадською думкою не схвалюється; у СРСР в 60-і роки зовнішній вигляд «стиляг» пов'язували з моральним розбещенням). Учням потрібно пояснити відмінність між «особистостями» і «індивідами».--Залуцька Ольга Василівна (обговорення) 10:44, 19 червня 2016 (EEST)
Завдання 2. Назвіть основні джерела особистісного розвитку сучасного школяра.
Ваша відповідь Джерелом особистісного розвитку сучасного школяра є форми соціальної активності, які вона опановує та які проявляються у взаємодії людей, у їхній культурі, звичаях традиціях, у системі виховання, ідеології та моралі. --Залуцька Ольга Василівна (обговорення) 14:53, 19 червня 2016 (EEST)
--Панченко Світлана Миколаївна (обговорення) 13:49, 01 квітня 2016 (EEST)