Відмінності між версіями «Педагогічна інноватика Діхнич А.М.»
(→Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)) |
(→Проведення та перевірка модульного контролю) |
||
(не показані 2 проміжні версії цього учасника) | |||
Рядок 32: | Рядок 32: | ||
різноманітні методи освітньої,виховної,навчальної діяльності.Вони не завжди одинакові,часто неординарні,але всі покликані для досягнення поставленої перед педагогічним колективом мети.Педагогічна система,її технологічність характеризується спрямованістю | різноманітні методи освітньої,виховної,навчальної діяльності.Вони не завжди одинакові,часто неординарні,але всі покликані для досягнення поставленої перед педагогічним колективом мети.Педагогічна система,її технологічність характеризується спрямованістю | ||
педагогічних досліджень на результативність навчання.І в цьому плані технологізація навчального процесу необхідна.--[[Користувач:Діхнич Анатолій Михайлович|Діхнич Анатолій Михайлович]] ([[Обговорення користувача:Діхнич Анатолій Михайлович|обговорення]]) 13:57, 3 травня 2015 (EEST) | педагогічних досліджень на результативність навчання.І в цьому плані технологізація навчального процесу необхідна.--[[Користувач:Діхнич Анатолій Михайлович|Діхнич Анатолій Михайлович]] ([[Обговорення користувача:Діхнич Анатолій Михайлович|обговорення]]) 13:57, 3 травня 2015 (EEST) | ||
+ | |||
+ | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 09:44, 18 червня 2015 (EEST) | ||
==== Індивідуальні заняття ==== | ==== Індивідуальні заняття ==== | ||
Рядок 51: | Рядок 53: | ||
'''1'''. Мотиваційний компонент є основою,навколо якої конструюються головні педагогічні якості вчителя,адже від того,чим мотивує педагог свою готовність до інноваційної діяльності залежить результат роботи.Суть мотивів постійно змінюється.Головним мотивом інноваційної педагогічної діяльності є пізнавальний інтерес. Позитивну мотивацію педагога до інноваційної діяльності засвідчує задоволення таких його особистісних і професійних потреб,як створення і застосування нового,підвищення педагогічної майстерності,подолання професійних труднощів.Тому використання інноваційних технологій багато хто з педагогів вважає єдиним важливим мотивом особистісного і професійного ствердження. | '''1'''. Мотиваційний компонент є основою,навколо якої конструюються головні педагогічні якості вчителя,адже від того,чим мотивує педагог свою готовність до інноваційної діяльності залежить результат роботи.Суть мотивів постійно змінюється.Головним мотивом інноваційної педагогічної діяльності є пізнавальний інтерес. Позитивну мотивацію педагога до інноваційної діяльності засвідчує задоволення таких його особистісних і професійних потреб,як створення і застосування нового,підвищення педагогічної майстерності,подолання професійних труднощів.Тому використання інноваційних технологій багато хто з педагогів вважає єдиним важливим мотивом особистісного і професійного ствердження. | ||
'''2'''. В своїй педагогічній роботі для повного і ефективного досягнення освітньої і виховної мети використовую інтерактивні методи навчання ("Мозковий штурм","Мікрофон" та ін.),створення атмосфери зацікавленості кожного учня в роботі на уроці,самооцінка діяльності , створення педагогічних ситуацій ефективного спілкування на уроці, що дає змогу кожному проявмти ініціативу,самостійність,самовиразитися в колективній роботі. | '''2'''. В своїй педагогічній роботі для повного і ефективного досягнення освітньої і виховної мети використовую інтерактивні методи навчання ("Мозковий штурм","Мікрофон" та ін.),створення атмосфери зацікавленості кожного учня в роботі на уроці,самооцінка діяльності , створення педагогічних ситуацій ефективного спілкування на уроці, що дає змогу кожному проявмти ініціативу,самостійність,самовиразитися в колективній роботі. | ||
− | |||
− | |||
'''3.'''Педагогічні нововведення є значним фактором формування і розвитку творчого мислення учнів,треба лише правильно його організуватиі використати,якщо зміст навчання тісно пов'язаний з розвитком творчих сил учня,з його самовихованням і самоосвітою в умовах свободи вибору.В результаті впровадження інновацій здійснюється розвиток в учнів впевненості в своїх здібностях,вміння використовувати альтернативні шляхи пошуку інформації,вирішення протирічь,формування високих етичних та естетичних цінностей,виховання поваги до людей,розвиток якостей творчої особистості. | '''3.'''Педагогічні нововведення є значним фактором формування і розвитку творчого мислення учнів,треба лише правильно його організуватиі використати,якщо зміст навчання тісно пов'язаний з розвитком творчих сил учня,з його самовихованням і самоосвітою в умовах свободи вибору.В результаті впровадження інновацій здійснюється розвиток в учнів впевненості в своїх здібностях,вміння використовувати альтернативні шляхи пошуку інформації,вирішення протирічь,формування високих етичних та естетичних цінностей,виховання поваги до людей,розвиток якостей творчої особистості. | ||
'''4.''' До новаторства я савлюся з поитивом,адже педагоги - новатори першими втілюють в життя освітньої галузі нові методи і принципи роботи,що дозоляє більш ефективно виконувати основну вимогу перед педагогом-навчити і виховати справжню Людину.В своїй роботі по можливості стараюся спілкуватися з такими колегами,переймаючи їх досвід.--[[Користувач:Діхнич Анатолій Михайлович|Діхнич Анатолій Михайлович]] ([[Обговорення користувача:Діхнич Анатолій Михайлович|обговорення]]) 16:21, 21 травня 2015 (EEST) | '''4.''' До новаторства я савлюся з поитивом,адже педагоги - новатори першими втілюють в життя освітньої галузі нові методи і принципи роботи,що дозоляє більш ефективно виконувати основну вимогу перед педагогом-навчити і виховати справжню Людину.В своїй роботі по можливості стараюся спілкуватися з такими колегами,переймаючи їх досвід.--[[Користувач:Діхнич Анатолій Михайлович|Діхнич Анатолій Михайлович]] ([[Обговорення користувача:Діхнич Анатолій Михайлович|обговорення]]) 16:21, 21 травня 2015 (EEST) | ||
+ | |||
+ | |||
+ | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 12:05, 11 червня 2015 (EEST) | ||
==== Проведення та перевірка модульного контролю ==== | ==== Проведення та перевірка модульного контролю ==== | ||
Рядок 106: | Рядок 109: | ||
*д) у володінні різноманітними педагогічними техніками.--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 12:53, 19 травня 2015 (EEST) | *д) у володінні різноманітними педагогічними техніками.--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 12:53, 19 травня 2015 (EEST) | ||
'''Правильні(на мою думку)такі відповіді''':'''1.'''-б;'''2.'''-а;'''3.'''-в;'''4.'''-г;'''5.'''-в;'''6.'''-а;'''7.'''-д;'''8.'''- г. --[[Користувач:Діхнич Анатолій Михайлович|Діхнич Анатолій Михайлович]] ([[Обговорення користувача:Діхнич Анатолій Михайлович|обговорення]]) 16:30, 21 травня 2015 (EEST) | '''Правильні(на мою думку)такі відповіді''':'''1.'''-б;'''2.'''-а;'''3.'''-в;'''4.'''-г;'''5.'''-в;'''6.'''-а;'''7.'''-д;'''8.'''- г. --[[Користувач:Діхнич Анатолій Михайлович|Діхнич Анатолій Михайлович]] ([[Обговорення користувача:Діхнич Анатолій Михайлович|обговорення]]) 16:30, 21 травня 2015 (EEST) | ||
+ | |||
+ | |||
+ | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 14:05, 7 вересня 2015 (EEST) |
Поточна версія на 14:09, 7 вересня 2015
Зміст
Інтерактивні практичні заняття
Добрий день! Сьогодні за розкладом у нас інтерактиане практичне заняття. На моїй сторінці обговорення Ви знайдете теоретичний матеріал. Опрацюйте його та дайте відповіді на питання:
- У чому суть технологічності в освіті?
- Що таке технологічний підхід у навчанні?
- Простежте еволюцію поняття "педагогічна технологія".
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 08:07, 27 березня 2015 (EET)
- Сучасна педагогічна технологія охоплює коло теоретичних і практичних питань керування,організації і навчального процесу мето-
дів та способів навчання.Технологічність освіти- цілеспрямоване використання ,у комплексі чи окремо, прийоиів і засобів,подій чи відносин для підвищення ефективності навчального процесу.
- Технологічний підхід до навчання- це пошук і реалізація найраціональніших шляхів навчання,запровадження нових форм і методів,виходячи із реалій сучасного розвитку суспільства.
- Над визначенням поняття"педагогічна технологія" працювало багато інститутів освіти.Це і Рада з педагогічної технололгії та
Національний центр програмування навчання(Велика Британія),це і Комісія з Технології навчання(США) та ін. Але найбільш повно вивчив проблему П.Д.Мітчелл (Велика Британія). Саме він сформулював теорію,що педагогічна технологія-галузь дослід жень і практики,що має зв'язки з усіма аспектами педагогічної системи і процедурою розподілу ресурсів для досягнення специфічних і потенційно відтворюваних педагогічних результатів.--Діхнич Анатолій Михайлович (обговорення) 16:27, 7 квітня 2015 (EEST)
Продовжуємо заняття. Опрацюйте лекційний матеріал, розташований на моїй сторінці обговорення та дайте відповідь на такі питання:
- Дайте порівняльний аналіз різних підходів до розкриття терміна "педагогічна технологія".
- Наповніть змістом терміни "освітня технологія", "педагогічна технологія", "технологія навчання", "технологія виховання", "персоніфікована технологія".
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 14:17, 15 квітня 2015 (EEST)
- Слово "технологія" грецького походження і означає"знання про майстерність".Термін "педагогічна технологія" з'явився в Росії
в 20-р.ХХ століття.Педагогічну технологію в світовому педагогічному просторі опрацьовували різні національні і міжнародні центри,де здійснюють підготовку професійних педагогів-технологів.Довгий час тривала дискусія про термін "педагогічна технологія". Існували дві основні точки зору:професіональні педагои-технологи вважають технологію процесом чи способом виконання визначеного завдання.З другого боку, педагогічна громадськість здебільшого вважає технологію апаратурою для навчального процесу. І лише в кінці 70-х років ХХ століття Асоціація з педагогічних комунікацій і технологій США опублікувала офіційне визначення "педагогічної технології".Педагогічна технологія є комплексний,інтегративний процес,що охоплює ідеї,засоби,іспособи організації діяльності для аналізу проблем і планування,забезпечення,оцінювання і керування вирішенням проблем,що стосуються всих аспектів засвоєння знань.
- Освітні технології є стратегіями розвитку національного,державного,регіонального і муніципального освітнього простору.Педагогічні технології- системний метод створення,застосування і визначення всього процесу викладання і засвоєння знань з урахуванням технічних і людських ресурсів і їх взаємодії,що своїм завдання вважає оптимізацію форм освіти. Технологія навчання відображає шлях освоєння конкретного навчального матеріалу в межах визначеного предмета,теми,питання у межаж цієї технології. Технологія виховання являє собою цілісну систему форм,методів,педагогічних засобів, які направлені на вирішення конкретного виховного завдання. Персоніфікована технологія-це конкретні погляди педагогічних персоналій на розвиток і вдосконалення освітньої системи.--Діхнич Анатолій Михайлович (обговорення) 20:29, 27 квітня 2015 (EEST)
Шановні колеги! Продовжуємо працювати.
- Чи згодні Ви з твердженням, що будь-яка педагогічна система завжди технологіча?Відповідь аргументуйте.
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 16:04, 20 квітня 2015 (EEST)
- Дійсно,важко заперечити технологічність будь-якої існуючої на даному етапі педагогічної системи. Робота педагогічної системи
грунтується на роботі колективу людей,які виконують завдання освітньо-виховного характеру.Викоеують ці завдання,використовуючи різноманітні методи освітньої,виховної,навчальної діяльності.Вони не завжди одинакові,часто неординарні,але всі покликані для досягнення поставленої перед педагогічним колективом мети.Педагогічна система,її технологічність характеризується спрямованістю педагогічних досліджень на результативність навчання.І в цьому плані технологізація навчального процесу необхідна.--Діхнич Анатолій Михайлович (обговорення) 13:57, 3 травня 2015 (EEST)
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 09:44, 18 червня 2015 (EEST)
Індивідуальні заняття
На моїй сторінці обговорення Ви знайдете зміст та завдання щодо індивідуальних занять. --Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 17:08, 20 квітня 2015 (EEST) --Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 13:35, 14 травня 2015 (EEST)
Консультації
--Діхнич Анатолій Михайлович (обговорення) 16:21, 21 травня 2015 (EEST)
Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)
Сутність поняття „інноваційна діяльність” відбиває не лише особливості процесу оновлення, внесення нових елементів у традиційну систему освітньої практики, а й органічно включає в себе характеристику індивідуального стилю діяльності педагога-новатора. Інноваційна діяльність передбачає вищий ступінь педагогічної творчості, педагогічне винахідництво нового в педагогічній практиці, що спрямоване на формування творчої особистості, враховує соціально-економічні та політичні зміни в суспільстві й проявляється в ціле покладанні, визначенні мети, завдань, а також змісту і технологій інноваційного навчання. Вчитель інноваційної орієнтації − це особистість, здатна брати на себе відповідальність, вчасно враховувати ситуацію соціальних змін і є найбільш перспективним соціальним типом педагога. Як учитель-дослідник, він спрямований на науково-обґрунтовану організацію навчально-виховного процесу з прогностичним спрямуванням, має адекватні ціннісні орієнтації, гнучке професійне мислення, розвинуту професійну самосвідомість, готовність до сприйняття нової інформації, високий рівень самоактуалізації, володіє мистецтвом рефлексії. Пропоную винести на обговорення наступні питання:
- Що мотивує педагогів до інноваційної діяльності?
- Як Ви проектуєте педагогічні інновації у навчально-виховний процес ЗНЗ?
- Як Ви оцінюєте ефективність апробованих та впроваждуваних педагогічних нововведень?
- Ваше ставлення до новаторства та ступінь поінформованості про проблеми діяльності педагогів-новаторів.
Залучайтесь до дискусії.--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:04, 6 травня 2015 (EEST) 1. Мотиваційний компонент є основою,навколо якої конструюються головні педагогічні якості вчителя,адже від того,чим мотивує педагог свою готовність до інноваційної діяльності залежить результат роботи.Суть мотивів постійно змінюється.Головним мотивом інноваційної педагогічної діяльності є пізнавальний інтерес. Позитивну мотивацію педагога до інноваційної діяльності засвідчує задоволення таких його особистісних і професійних потреб,як створення і застосування нового,підвищення педагогічної майстерності,подолання професійних труднощів.Тому використання інноваційних технологій багато хто з педагогів вважає єдиним важливим мотивом особистісного і професійного ствердження. 2. В своїй педагогічній роботі для повного і ефективного досягнення освітньої і виховної мети використовую інтерактивні методи навчання ("Мозковий штурм","Мікрофон" та ін.),створення атмосфери зацікавленості кожного учня в роботі на уроці,самооцінка діяльності , створення педагогічних ситуацій ефективного спілкування на уроці, що дає змогу кожному проявмти ініціативу,самостійність,самовиразитися в колективній роботі. 3.Педагогічні нововведення є значним фактором формування і розвитку творчого мислення учнів,треба лише правильно його організуватиі використати,якщо зміст навчання тісно пов'язаний з розвитком творчих сил учня,з його самовихованням і самоосвітою в умовах свободи вибору.В результаті впровадження інновацій здійснюється розвиток в учнів впевненості в своїх здібностях,вміння використовувати альтернативні шляхи пошуку інформації,вирішення протирічь,формування високих етичних та естетичних цінностей,виховання поваги до людей,розвиток якостей творчої особистості. 4. До новаторства я савлюся з поитивом,адже педагоги - новатори першими втілюють в життя освітньої галузі нові методи і принципи роботи,що дозоляє більш ефективно виконувати основну вимогу перед педагогом-навчити і виховати справжню Людину.В своїй роботі по можливості стараюся спілкуватися з такими колегами,переймаючи їх досвід.--Діхнич Анатолій Михайлович (обговорення) 16:21, 21 травня 2015 (EEST)
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:05, 11 червня 2015 (EEST)
Проведення та перевірка модульного контролю
Дайте відповідь на тестові питання: 1. Сутність особистісно орієнтованої освіти полягає у :
- а) вивченні індивідуально-психологічних особливостей учнів;
- б) збагаченні суб‘єктного досвіду учнів, задоволенні їх освітніх інтересів та запитів;
- в) організації індивідуального навчання;
- г) всі відповіді правильні;
- д) правильна відповідь відсутня.
2. Як суб‘єкт навчальної діяльності учень відрізняється такими характеристиками (вилучіть зайве):
- а) бажання діяти за аналогією, одержувати готову інформацію;
- б) ініціативність та активність;
- в) високі пізнавальні мотиви;
- г) уміння планувати й організовувати діяльність;
- д) критичне мислення.
3. Педагогічна технологія – це:
- а) сукупність методів та прийомів навчання, котрі забезпечують одержання певної освіти;
- б) засоби, за допомогою яких вчитель розв‘язує поставлені перед ним задачі по навчанню та вихованню учнів;
- в) цілісна педагогічна система як синтез мети, змісту, необхідних форм, методів та засобів навчання й діагностики, яка забезпечує досягнення спрогнозованих результатів;
- г) всі відповіді правильні;
- д) правильна відповідь відсутня.
4. Інноваційний процес в освіті характеризується як:
- а) цілеспрямована зміна в системі освіти, що полягає у появі нової теорії, технології, змісту та форм освіти або у заміні принципів, на яких ґрунтується функціонування системи освіти;
- б) діяльність з апробації нових форм та методів навчання чи виховання;
- в) діяльність із запровадження сучасних педагогічних технологій з метою підвищення ефективності шкільної освіти;
- г) усі відповіді вірні.
5. Інтерактивними методами навчання є:
- а) пізнавально-пошукова діяльність: робота з текстом, географічними картами, пошук інформації і Інтернеті;
- б) проблемна лекція, оглядова лекція, контрольна робота, пояснення;
- в) самостійна робота учня;
- г) евристична бесіда, мозковий штурм, диспут, дискусія, тренінг, сюжетно-рольова гра;
- д) всі відповіді правильні.
6. Сутність дослідницького методу навчання у тому, що:
- а) учні самі здобувають знання в процесі розв‘язання проблеми та самостійного здійснення пошуку засобів для її розв‘язання;
- б) вчитель визначає проблему та демонструє шлях її дослідження та розв‘язання;
- в) учні під керівництвом вчителя визначають проблему та здійснюють керований пошук шляхів її розв‘язання;
- г) всі відповіді правильні;
- д) правильна відповідь відсутня.
7. Пізнавальний інтерес розвивається за допомогою таких прийомів (вилучіть зайве):
- а) зацікавлення змістом навчального матеріалу;
- б) зацікавлення процесом навчання;
- в) включення учнів у творчу діяльність;
- г) постановка проблемної задачі;
- д) пред‘явлення дидактичних вимог;
8. У чому полягає суть професійної компетентності вчителя? Оберіть найбільш повну відповідь:
- а) у знаннях закономірностей розвитку особистості;
- б) в єдність теоретичної і практичної готовності до здійснення педагогічної діяльності;
- в) у знаннях цілей, завдань і технологій навчання і виховання;
- г) у наявності аналітичних, прогностичних, проективних, рефлексивних умінь
- д) у володінні різноманітними педагогічними техніками.--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:53, 19 травня 2015 (EEST)
Правильні(на мою думку)такі відповіді:1.-б;2.-а;3.-в;4.-г;5.-в;6.-а;7.-д;8.- г. --Діхнич Анатолій Михайлович (обговорення) 16:30, 21 травня 2015 (EEST)
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 14:05, 7 вересня 2015 (EEST)