Відмінності між версіями «Педагогічна інноватика Романчук Т.Ю.»
(→Консультації) |
(→Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)) |
||
(не показані 10 проміжних версій 2 учасників) | |||
Рядок 7: | Рядок 7: | ||
*У чому суть технологічності в освіті? | *У чому суть технологічності в освіті? | ||
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 12:31, 27 квітня 2016 (EEST) | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 12:31, 27 квітня 2016 (EEST) | ||
+ | 1. Доброго дня! Мої відповіді | ||
+ | Сучасні технології в освіті розглядаються як засіб, за допомогою якого може бути реалізована нова освітня парадигма. Тенденції розвитку освітніх технологій безпосередньо пов'язані з гуманізацією освіти, що сприяє самоактуалізації і самореалізації особистості. Термін «освітні технології» - більш ємний, ніж «технології навчання», бо він має на увазі ще й виховний аспект, пов'язаний з формуванням і розвитком особистісних якостей учнів. | ||
+ | Сучасний підхід до викладання полягає в побудові його на технологічній основі. Загальні принципи і правила технології викладання бачаться в наступному: | ||
+ | 1. Принцип педагогічної доцільності, сформульований А. С. Макаренка: «Ні одна дія педагога не повинно стояти осторонь від поставлених цілей». | ||
+ | 2. Взаємозв'язок і взаємозумовленість викладання і навчання як двох нерозривних сторін процесу навчання. Викладання - це організація педагогічно доцільною самостійної діяльності учнів. Головне завдання вчителя, як її бачив К. Д. Ушинський, - перетворити діяльність учня в його самодіяльність. | ||
+ | 3. Гранична конкретизація навчально-виховних і розвиваючих цілей у змісті, методах, засобах навчання, в організованих учителем способи діяльності учнів. | ||
+ | 4. Необхідною елементом технології викладання є тематичне планування, що включає коротку характеристику кінцевих результатів і побудову всього ланцюжка окремих занять, зв'язаних однією логікою. | ||
+ | 5. Організація контролю на кожному етапі навчально-пізнавальної діяльності учнів. | ||
+ | 6. Стимулювання творчої діяльності учнів, орієнтація на учня не тільки знає, а й вміє. | ||
+ | 7. Різноманітність форм і методів навчання, недопущення універсалізації окремого засобу або форми. | ||
+ | --[[Користувач:Романчук Тетяна Юріївна|Романчук Тетяна Юріївна]] ([[Обговорення користувача:Романчук Тетяна Юріївна|обговорення]]) 21:10, 22 липня 2016 (EEST) | ||
Рядок 13: | Рядок 24: | ||
Чи згодні Ви з твердженням, що будь-яка педагогічна система завжди технологіча? | Чи згодні Ви з твердженням, що будь-яка педагогічна система завжди технологіча? | ||
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 12:42, 12 травня 2016 (EEST) | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 12:42, 12 травня 2016 (EEST) | ||
+ | Я повністю згодна з цим твердженням , адже :педагогічній технології притаманні всі ознаки системи: логіка процесу, взаємозв'язок частин, структурна і змістова цілісність, соціо- і природодоцільність, інтенсивність усіх процесів.Оскільки технологія є важливою умовою втілення концепції в практику, закономірно постає питання, а чи не підміняє вона методику. Як відомо, методика обумовлюється окремою дидактикою, яка враховує своєрідність змісту освіти і засобів її засвоєння. За смислом поняття “методика» ширше за поняття «технологія», адже воно включає разом із змістовим інструментальний аспект педагогічного процесу. У межах методики можуть співіснувати різні технології. Отже, методика є окремою теорією, а технологія - алгоритмом її втілення у практику.Педагогу недостатньо знати методику, він повинен уміти трансформувати знання і вміння, тобто володіти технологією отримання запланованого результату. Суттєвою особливістю педагогічної технології є гарантування кінцевого результату і проектування майбутнього навчального процесу.--[[Користувач:Романчук Тетяна Юріївна|Романчук Тетяна Юріївна]] ([[Обговорення користувача:Романчук Тетяна Юріївна|обговорення]]) 22:16, 22 липня 2016 (EEST) | ||
+ | |||
Добрий день! | Добрий день! | ||
Наповніть змістом терміни "освітня технологія", "педагогічна технологія", "технологія навчання", "технологія виховання", "персоніфікована технологія".--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 10:54, 18 травня 2016 (EEST) | Наповніть змістом терміни "освітня технологія", "педагогічна технологія", "технологія навчання", "технологія виховання", "персоніфікована технологія".--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 10:54, 18 травня 2016 (EEST) | ||
+ | Доброго дня !Відповідь на 3 завдання: | ||
+ | 3.Освітня технологія — це система засобів, форм і способів організації освітньої взаємодії, що забезпечують ефективне управління і реалізацію освітнього процесу на основі комплексу цілей і певним чином сконструйованих інформаційних моделей освоюваної реальності — вмісту освіти. | ||
+ | Педагогічна технологія є галузь досліджень і практики (у межах системи освіти), що має зв´язки (відносини) з усіма аспектами організації педагогічних систем і процедурою розподілу ресурсів для досягнення специфічних і потенційно відтворюваних педагогічних результатів;. | ||
+ | Технологія навчання – це система, яка відображає шлях освоєння конкретного навчального матеріалу в межах визначеного предмета, теми, питання й у межах цієї технології. Вона близька до окремої методики. Її ще можна було б назвати дидактичною технологією. | ||
+ | Технологія виховання — це строго обґрунтована система педагогічних засобів, форм, методів, їх етапність, націленість на вирішення конкретного виховного завдання. Кожне завдання має адекватну технологію виховання. Зміна завдання веде до зміни технології. | ||
+ | Персоніфікована технологія - це конкретні погляди педагогічних персоналій на розвиток і вдосконалення освітньої системи.--[[Користувач:Романчук Тетяна Юріївна|Романчук Тетяна Юріївна]] ([[Обговорення користувача:Романчук Тетяна Юріївна|обговорення]]) 21:42, 22 липня 2016 (EEST) | ||
==== Індивідуальні заняття ==== | ==== Індивідуальні заняття ==== | ||
Рядок 24: | Рядок 43: | ||
==== Консультації ==== | ==== Консультації ==== | ||
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 11:14, 23 травня 2016 (EEST) | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 11:14, 23 травня 2016 (EEST) | ||
+ | |||
+ | |||
+ | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 12:33, 8 вересня 2016 (EEST) | ||
====Тематичні дискусії (Інтернет-семінари) ==== | ====Тематичні дискусії (Інтернет-семінари) ==== | ||
+ | Сутність поняття „інноваційна діяльність” відбиває не лише особливості процесу оновлення, внесення нових елементів у традиційну систему освітньої практики, а й органічно включає в себе характеристику індивідуального стилю діяльності педагога-новатора. Інноваційна діяльність передбачає вищий ступінь педагогічної творчості, педагогічне винахідництво нового в педагогічній практиці, що спрямоване на формування творчої особистості, враховує соціально-економічні та політичні зміни в суспільстві й проявляється в ціле покладанні, визначенні мети, завдань, а також змісту і технологій інноваційного навчання. Вчитель інноваційної орієнтації − це особистість, здатна брати на себе відповідальність, вчасно враховувати ситуацію соціальних змін і є найбільш перспективним соціальним типом педагога. Як учитель-дослідник, він спрямований на науково-обґрунтовану організацію навчально-виховного процесу з прогностичним спрямуванням, має адекватні ціннісні орієнтації, гнучке професійне мислення, розвинуту професійну самосвідомість, готовність до сприйняття нової інформації, високий рівень самоактуалізації, володіє мистецтвом рефлексії. Пропоную винести на обговорення наступні питання: | ||
+ | |||
+ | *Що мотивує педагогів до інноваційної діяльності? | ||
+ | |||
+ | виховання творчої особистості. | ||
+ | |||
+ | *Як Ви проектуєте педагогічні інновації у навчально-виховний процес ЗНЗ? | ||
+ | |||
+ | під час уроків; підбираю нові інноваційні методи відповідно до матеріалу уроку, які найкраще підходять для здобуття учнями необхідних знань і умінь. | ||
+ | |||
+ | *Як Ви оцінюєте ефективність апробованих та впроваждуваних педагогічних нововведень? | ||
+ | |||
+ | позитивно оцінюю використання інтерактивних методів та ІКТ. | ||
+ | |||
+ | *Ваше ставлення до новаторства та ступінь поінформованості про проблеми діяльності педагогів-новаторів. | ||
+ | |||
+ | ставлення позитивне, ступінь поінформованості про проблеми діяльності педагогів-новаторів середній. | ||
+ | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 11:04, 31 травня 2016 (EEST) | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Доброго дня, шановна Тетяно Юріївно!|Дякую за вчасно надіслані та змістовні відповіді. | ||
+ | Щодо тематичної дискусії. Ви маєте висловити свою думку, власну позицію, щодо питань, які винесено на дискусію. | ||
+ | |||
+ | Дякую за співпрацю.--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 11:06, 26 вересня 2016 (EEST) | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Відповіді | ||
+ | 1. Мотивація для педагога : - створити належні умови для праці, забезпечити відповідний рівень фінансування та матеріально-технічного забезпечення, здетонувати ланцюгову реакцію творчості в педагогічних колективах, створити умови для вільного розвитку спочатку творчої особистості учителя, а вже потім - учня здатні лише справді освічені, мудрі, творчі лідери освіти. Саме на них сьогодні, у період криз і випробувань, покладена відповідальність за збереження педагогічної еліти, підсилення внутрішньо шкільних процесів, націлених на пошук змін та новацій. Інакше, скільки б не спускалося інструкцій чи розпоряджень, якими б словами не обзивалося те, що ми намагаємося створити з нічого, без фінансів, на голій ініціативі, на межі нервового зриву, воно буде більше схожим на профанацію, ніж на інновацію. | ||
+ | 2.впровадження в навчально-виховний процес інноваційних педагогічних технологій; | ||
+ | 3.Позитивно,інновації в освіті є невід’ємною його частиною,з розвитком суспільства та технологій ми не можемо,обійтись без нововведень,в освіті. Інновації в системі освіти, допомагають нам краще розробити систему,завдяки якій ми зможемо передавати і засвоювати якомога більше знань, яких з часом стає дедалі більше.--[[Користувач:Романчук Тетяна Юріївна|Романчук Тетяна Юріївна]] ([[Обговорення користувача:Романчук Тетяна Юріївна|обговорення]]) 21:34, 18 жовтня 2016 (EEST) | ||
==== Проведення та перевірка модульного контролю ==== | ==== Проведення та перевірка модульного контролю ==== |
Поточна версія на 21:38, 18 жовтня 2016
Зміст
Інтерактивні практичні заняття
Добрий день!
Сьогодні ми розпочинаємо наші інтерактивні практичні заняття. Опрацюйте теоретичний матеріал на моїй сторінці обговорення та дайте відповідь на питання:
- У чому суть технологічності в освіті?
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:31, 27 квітня 2016 (EEST) 1. Доброго дня! Мої відповіді Сучасні технології в освіті розглядаються як засіб, за допомогою якого може бути реалізована нова освітня парадигма. Тенденції розвитку освітніх технологій безпосередньо пов'язані з гуманізацією освіти, що сприяє самоактуалізації і самореалізації особистості. Термін «освітні технології» - більш ємний, ніж «технології навчання», бо він має на увазі ще й виховний аспект, пов'язаний з формуванням і розвитком особистісних якостей учнів. Сучасний підхід до викладання полягає в побудові його на технологічній основі. Загальні принципи і правила технології викладання бачаться в наступному: 1. Принцип педагогічної доцільності, сформульований А. С. Макаренка: «Ні одна дія педагога не повинно стояти осторонь від поставлених цілей». 2. Взаємозв'язок і взаємозумовленість викладання і навчання як двох нерозривних сторін процесу навчання. Викладання - це організація педагогічно доцільною самостійної діяльності учнів. Головне завдання вчителя, як її бачив К. Д. Ушинський, - перетворити діяльність учня в його самодіяльність. 3. Гранична конкретизація навчально-виховних і розвиваючих цілей у змісті, методах, засобах навчання, в організованих учителем способи діяльності учнів. 4. Необхідною елементом технології викладання є тематичне планування, що включає коротку характеристику кінцевих результатів і побудову всього ланцюжка окремих занять, зв'язаних однією логікою. 5. Організація контролю на кожному етапі навчально-пізнавальної діяльності учнів. 6. Стимулювання творчої діяльності учнів, орієнтація на учня не тільки знає, а й вміє. 7. Різноманітність форм і методів навчання, недопущення універсалізації окремого засобу або форми. --Романчук Тетяна Юріївна (обговорення) 21:10, 22 липня 2016 (EEST)
Шановні колеги! Продовжуємо працювати.
Чи згодні Ви з твердженням, що будь-яка педагогічна система завжди технологіча? --Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:42, 12 травня 2016 (EEST) Я повністю згодна з цим твердженням , адже :педагогічній технології притаманні всі ознаки системи: логіка процесу, взаємозв'язок частин, структурна і змістова цілісність, соціо- і природодоцільність, інтенсивність усіх процесів.Оскільки технологія є важливою умовою втілення концепції в практику, закономірно постає питання, а чи не підміняє вона методику. Як відомо, методика обумовлюється окремою дидактикою, яка враховує своєрідність змісту освіти і засобів її засвоєння. За смислом поняття “методика» ширше за поняття «технологія», адже воно включає разом із змістовим інструментальний аспект педагогічного процесу. У межах методики можуть співіснувати різні технології. Отже, методика є окремою теорією, а технологія - алгоритмом її втілення у практику.Педагогу недостатньо знати методику, він повинен уміти трансформувати знання і вміння, тобто володіти технологією отримання запланованого результату. Суттєвою особливістю педагогічної технології є гарантування кінцевого результату і проектування майбутнього навчального процесу.--Романчук Тетяна Юріївна (обговорення) 22:16, 22 липня 2016 (EEST)
Добрий день! Наповніть змістом терміни "освітня технологія", "педагогічна технологія", "технологія навчання", "технологія виховання", "персоніфікована технологія".--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 10:54, 18 травня 2016 (EEST) Доброго дня !Відповідь на 3 завдання: 3.Освітня технологія — це система засобів, форм і способів організації освітньої взаємодії, що забезпечують ефективне управління і реалізацію освітнього процесу на основі комплексу цілей і певним чином сконструйованих інформаційних моделей освоюваної реальності — вмісту освіти. Педагогічна технологія є галузь досліджень і практики (у межах системи освіти), що має зв´язки (відносини) з усіма аспектами організації педагогічних систем і процедурою розподілу ресурсів для досягнення специфічних і потенційно відтворюваних педагогічних результатів;. Технологія навчання – це система, яка відображає шлях освоєння конкретного навчального матеріалу в межах визначеного предмета, теми, питання й у межах цієї технології. Вона близька до окремої методики. Її ще можна було б назвати дидактичною технологією. Технологія виховання — це строго обґрунтована система педагогічних засобів, форм, методів, їх етапність, націленість на вирішення конкретного виховного завдання. Кожне завдання має адекватну технологію виховання. Зміна завдання веде до зміни технології. Персоніфікована технологія - це конкретні погляди педагогічних персоналій на розвиток і вдосконалення освітньої системи.--Романчук Тетяна Юріївна (обговорення) 21:42, 22 липня 2016 (EEST)
Індивідуальні заняття
Консультації
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:14, 23 травня 2016 (EEST)
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:33, 8 вересня 2016 (EEST)
Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)
Сутність поняття „інноваційна діяльність” відбиває не лише особливості процесу оновлення, внесення нових елементів у традиційну систему освітньої практики, а й органічно включає в себе характеристику індивідуального стилю діяльності педагога-новатора. Інноваційна діяльність передбачає вищий ступінь педагогічної творчості, педагогічне винахідництво нового в педагогічній практиці, що спрямоване на формування творчої особистості, враховує соціально-економічні та політичні зміни в суспільстві й проявляється в ціле покладанні, визначенні мети, завдань, а також змісту і технологій інноваційного навчання. Вчитель інноваційної орієнтації − це особистість, здатна брати на себе відповідальність, вчасно враховувати ситуацію соціальних змін і є найбільш перспективним соціальним типом педагога. Як учитель-дослідник, він спрямований на науково-обґрунтовану організацію навчально-виховного процесу з прогностичним спрямуванням, має адекватні ціннісні орієнтації, гнучке професійне мислення, розвинуту професійну самосвідомість, готовність до сприйняття нової інформації, високий рівень самоактуалізації, володіє мистецтвом рефлексії. Пропоную винести на обговорення наступні питання:
- Що мотивує педагогів до інноваційної діяльності?
виховання творчої особистості.
- Як Ви проектуєте педагогічні інновації у навчально-виховний процес ЗНЗ?
під час уроків; підбираю нові інноваційні методи відповідно до матеріалу уроку, які найкраще підходять для здобуття учнями необхідних знань і умінь.
- Як Ви оцінюєте ефективність апробованих та впроваждуваних педагогічних нововведень?
позитивно оцінюю використання інтерактивних методів та ІКТ.
- Ваше ставлення до новаторства та ступінь поінформованості про проблеми діяльності педагогів-новаторів.
ставлення позитивне, ступінь поінформованості про проблеми діяльності педагогів-новаторів середній. --Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:04, 31 травня 2016 (EEST)
Доброго дня, шановна Тетяно Юріївно!|Дякую за вчасно надіслані та змістовні відповіді.
Щодо тематичної дискусії. Ви маєте висловити свою думку, власну позицію, щодо питань, які винесено на дискусію.
Дякую за співпрацю.--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:06, 26 вересня 2016 (EEST)
Відповіді 1. Мотивація для педагога : - створити належні умови для праці, забезпечити відповідний рівень фінансування та матеріально-технічного забезпечення, здетонувати ланцюгову реакцію творчості в педагогічних колективах, створити умови для вільного розвитку спочатку творчої особистості учителя, а вже потім - учня здатні лише справді освічені, мудрі, творчі лідери освіти. Саме на них сьогодні, у період криз і випробувань, покладена відповідальність за збереження педагогічної еліти, підсилення внутрішньо шкільних процесів, націлених на пошук змін та новацій. Інакше, скільки б не спускалося інструкцій чи розпоряджень, якими б словами не обзивалося те, що ми намагаємося створити з нічого, без фінансів, на голій ініціативі, на межі нервового зриву, воно буде більше схожим на профанацію, ніж на інновацію. 2.впровадження в навчально-виховний процес інноваційних педагогічних технологій; 3.Позитивно,інновації в освіті є невід’ємною його частиною,з розвитком суспільства та технологій ми не можемо,обійтись без нововведень,в освіті. Інновації в системі освіти, допомагають нам краще розробити систему,завдяки якій ми зможемо передавати і засвоювати якомога більше знань, яких з часом стає дедалі більше.--Романчук Тетяна Юріївна (обговорення) 21:34, 18 жовтня 2016 (EEST)