Відмінності між версіями «Педагогічна інноватика Зарудний С.В.»
(Створена сторінка: {{subst:Шаблон:Заняття}}) |
|||
(не показані 5 проміжних версій 2 учасників) | |||
Рядок 1: | Рядок 1: | ||
==== Інтерактивні практичні заняття ==== | ==== Інтерактивні практичні заняття ==== | ||
+ | Добрий день! | ||
+ | Сьогодні ми розпочинаємо наші інтерактивні практичні заняття. Опрацюйте теоретичний матеріал на моїй сторінці обговорення та дайте відповідь на питання: | ||
+ | |||
+ | *У чому суть технологічності в освіті? | ||
+ | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 12:29, 27 квітня 2016 (EEST) | ||
+ | |||
+ | Доброго дня,Марина Вікторівна. | ||
+ | „Концепція педагогічної освіти” (1999 р.) звертає увагу вчених і практиків на посилення технологічного аспекту підготовки вчителя, на накопичену сучасною школою палітру освітніх технологій, напрацьовані підходи до гуманізації педагогічної взаємодії педагога з дитиною і колективом в цілому. Одним з провідних завдань є створення такого освітньо-розвивального середовища, у результаті з яким у вчителя формується готовність до роботи на основі знання сучасних педагогічних технологій, розуміння ним своєї індивідуальної сутності, на основі якої виробляється особистісна педагогічна концепція і персональна технологія. Головний стратегічний напрям розвитку світової та вітчизняної системи освіти лежить в площині вирішення проблем розвитку особистості учня та вчителя, технологізації цього процесу. В умовах цієї парадигми освіти вчитель найчастіше виступає у ролі організатора всіх видів діяльності учня як компетентний консультант і помічник. Його професійні вміння повинні бути спрямовані не просто на контроль знань та умінь школярів, а на діагностику їх діяльності та розвитку. Проблема полягає в тому, щоб надати вчителю методологію вибору, та механізм реалізації відібраного вченими змісту освіти в реальному навчальному процесі як з урахуванням інтересів та здібностей учнів, так і особистої творчої індивідуальності , тобто примінити технологічність освіти. | ||
+ | --[[Користувач:Зарудний Сергій Вікторович|Зарудний Сергій Вікторович]] ([[Обговорення користувача:Зарудний Сергій Вікторович|обговорення]]) 14:31, 31 жовтня 2016 (EET) 19 жовтня 2016 (EEST) | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Шановні колеги! Продовжуємо працювати. | ||
+ | |||
+ | Чи згодні Ви з твердженням, що будь-яка педагогічна система завжди технологіча? | ||
+ | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 12:38, 12 травня 2016 (EEST) | ||
+ | |||
+ | |||
+ | На мою думку, тільки сучасна педагогічна система є технологічною, на відміну від традиційної. | ||
+ | |||
+ | --[[Користувач:Зарудний Сергій Вікторович|Зарудний Сергій Вікторович]] ([[Обговорення користувача:Зарудний Сергій Вікторович|обговорення]]) 14:35, 31 жовтня 2016 (EET) 19 жовтня 2016 (EEST) | ||
+ | |||
+ | Добрий день! | ||
+ | Наповніть змістом терміни "освітня технологія", "педагогічна технологія", "технологія навчання", "технологія виховання", "персоніфікована технологія". | ||
+ | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 10:45, 18 травня 2016 (EES | ||
+ | |||
+ | Відповіді: | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Вибір освітньої технології – це завжди вибір стратегії,пріоритетів, системи взаємодії, тактик навчання та стилю роботи вчителя зучнями. | ||
+ | |||
+ | Структура педагогічної технології: | ||
+ | |||
+ | *концептуальна основа; | ||
+ | *змістова частина навчання | ||
+ | *технологічний процес (організація навчального процесу;методи і форми навчальної діяльності школярів; методи і форми роботи вчителя; діяльність вчителя по керівництву процесом засвоєння матеріалу;діагностика навчального процесу). | ||
+ | |||
+ | Критерії технологічності – будь-яка педагогічна технологія повинна задовольнити деякі основні методологічні вимоги (критерії технологічності). | ||
+ | |||
+ | Педагогічна технологія в загально педагогічному розумінні характеризує цілісний освітній процес з його метою, змістом і методами навчання. Окремо предметна педагогічна технологія — сукупність методів і засобів для реалізації визначеного змісту навчання в межах одного предмета (методика викладання предмета). Локальна ж технологія являє собою вирішення окремих дидактичних і виховних завдань. Персонал-технологія присутня в досвіді педагогів-новаторів. | ||
+ | Г. К. Селевко визначає таку структуру педагогічної технології: | ||
+ | |||
+ | а) концептуальна основа; | ||
+ | |||
+ | б) змістова частина навчання: | ||
+ | *мета навчання — загальна і конкретна; | ||
+ | *зміст навчального матеріалу; | ||
+ | |||
+ | в) процесуальна частина — технологічний процес: | ||
+ | *організація навчального процесу; | ||
+ | *методи і форми навчальної діяльності школярів; | ||
+ | *методи і форми роботи вчителя; | ||
+ | *діяльність учителя з керування процесом засвоєння матеріалу; | ||
+ | *діагностика навчального процесу. | ||
+ | |||
+ | --[[Користувач:Зарудний Сергій Вікторович|Зарудний Сергій Вікторович]] ([[Обговорення користувача:Зарудний Сергій Вікторович|обговорення]]) 14:35, 31 жовтня 2016 (EET) 19 жовтня 2016 (EEST) | ||
==== Індивідуальні заняття ==== | ==== Індивідуальні заняття ==== | ||
Рядок 8: | Рядок 63: | ||
==== Консультації ==== | ==== Консультації ==== | ||
+ | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 11:12, 23 травня 2016 (EEST) | ||
+ | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 09:47, 8 вересня 2016 (EEST) | ||
====Тематичні дискусії (Інтернет-семінари) ==== | ====Тематичні дискусії (Інтернет-семінари) ==== | ||
+ | Сутність поняття „інноваційна діяльність” відбиває не лише особливості процесу оновлення, внесення нових елементів у традиційну систему освітньої практики, а й органічно включає в себе характеристику індивідуального стилю діяльності педагога-новатора. Інноваційна діяльність передбачає вищий ступінь педагогічної творчості, педагогічне винахідництво нового в педагогічній практиці, що спрямоване на формування творчої особистості, враховує соціально-економічні та політичні зміни в суспільстві й проявляється в ціле покладанні, визначенні мети, завдань, а також змісту і технологій інноваційного навчання. Вчитель інноваційної орієнтації − це особистість, здатна брати на себе відповідальність, вчасно враховувати ситуацію соціальних змін і є найбільш перспективним соціальним типом педагога. Як учитель-дослідник, він спрямований на науково-обґрунтовану організацію навчально-виховного процесу з прогностичним спрямуванням, має адекватні ціннісні орієнтації, гнучке професійне мислення, розвинуту професійну самосвідомість, готовність до сприйняття нової інформації, високий рівень самоактуалізації, володіє мистецтвом рефлексії. Пропоную винести на обговорення наступні питання: | ||
+ | |||
+ | *Що мотивує педагогів до інноваційної діяльності? | ||
+ | |||
+ | --[[Користувач:Зарудний Сергій Вікторович|Зарудний Сергій Вікторович]] ([[Обговорення користувача:Зарудний Сергій Вікторович|обговорення]]) 14:35, 31 жовтня 2016 (EET) 16 жовтня 2016 (EEST) | ||
+ | |||
+ | *Як Ви проектуєте педагогічні інновації у навчально-виховний процес ЗНЗ? | ||
+ | |||
+ | під час уроків; підбираю нові інноваційні методи відповідно до матеріалу уроку, які найкраще підходять для здобуття учнями необхідних знань і умінь.Завжди враховую можливості нітей котрі навчаються в класі. Аналізую, що саме могло б зацікавити учнів.--[--[[Користувач:Зарудний Сергій Вікторович|Зарудний Сергій Вікторович]] ([[Обговорення користувача:Зарудний Сергій Вікторович|обговорення]]) 14:35, 31 жовтня 2016 (EET) 16 жовтня 2016 (EEST) | ||
+ | |||
+ | *Як Ви оцінюєте ефективність апробованих та впроваждуваних педагогічних нововведень? | ||
+ | |||
+ | позитивно оцінюю використання інтерактивних методів та ІКТ.Але все повинно бути в міру--[--[[Користувач:Зарудний Сергій Вікторович|Зарудний Сергій Вікторович]] ([[Обговорення користувача:Зарудний Сергій Вікторович|обговорення]]) 14:37, 31 жовтня 2016 (EET) 16 жовтня 2016 (EEST) | ||
+ | |||
+ | *Ваше ставлення до новаторства та ступінь поінформованості про проблеми діяльності педагогів-новаторів. | ||
+ | |||
+ | ставлення гарне. Люди шукають нові шляхи і це добре. Поінформованісь середня.----[[Користувач:Зарудний Сергій Вікторович|Зарудний Сергій Вікторович]] ([[Обговорення користувача:Зарудний Сергій Вікторович|обговорення]]) 14:35, 31 жовтня 2016 (EET) 16 жовтня 2016 (EEST) | ||
+ | |||
+ | Залучайтесь до дискусії. | ||
+ | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 10:58, 31 травня 2016 (EEST) | ||
+ | |||
+ | |||
+ | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 10:58, 26 вересня 2016 (EEST) | ||
==== Проведення та перевірка модульного контролю ==== | ==== Проведення та перевірка модульного контролю ==== |
Поточна версія на 15:41, 31 жовтня 2016
Зміст
Інтерактивні практичні заняття
Добрий день!
Сьогодні ми розпочинаємо наші інтерактивні практичні заняття. Опрацюйте теоретичний матеріал на моїй сторінці обговорення та дайте відповідь на питання:
- У чому суть технологічності в освіті?
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:29, 27 квітня 2016 (EEST)
Доброго дня,Марина Вікторівна. „Концепція педагогічної освіти” (1999 р.) звертає увагу вчених і практиків на посилення технологічного аспекту підготовки вчителя, на накопичену сучасною школою палітру освітніх технологій, напрацьовані підходи до гуманізації педагогічної взаємодії педагога з дитиною і колективом в цілому. Одним з провідних завдань є створення такого освітньо-розвивального середовища, у результаті з яким у вчителя формується готовність до роботи на основі знання сучасних педагогічних технологій, розуміння ним своєї індивідуальної сутності, на основі якої виробляється особистісна педагогічна концепція і персональна технологія. Головний стратегічний напрям розвитку світової та вітчизняної системи освіти лежить в площині вирішення проблем розвитку особистості учня та вчителя, технологізації цього процесу. В умовах цієї парадигми освіти вчитель найчастіше виступає у ролі організатора всіх видів діяльності учня як компетентний консультант і помічник. Його професійні вміння повинні бути спрямовані не просто на контроль знань та умінь школярів, а на діагностику їх діяльності та розвитку. Проблема полягає в тому, щоб надати вчителю методологію вибору, та механізм реалізації відібраного вченими змісту освіти в реальному навчальному процесі як з урахуванням інтересів та здібностей учнів, так і особистої творчої індивідуальності , тобто примінити технологічність освіти. --Зарудний Сергій Вікторович (обговорення) 14:31, 31 жовтня 2016 (EET) 19 жовтня 2016 (EEST)
Шановні колеги! Продовжуємо працювати.
Чи згодні Ви з твердженням, що будь-яка педагогічна система завжди технологіча? --Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:38, 12 травня 2016 (EEST)
На мою думку, тільки сучасна педагогічна система є технологічною, на відміну від традиційної.
--Зарудний Сергій Вікторович (обговорення) 14:35, 31 жовтня 2016 (EET) 19 жовтня 2016 (EEST)
Добрий день! Наповніть змістом терміни "освітня технологія", "педагогічна технологія", "технологія навчання", "технологія виховання", "персоніфікована технологія". --Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 10:45, 18 травня 2016 (EES
Відповіді:
Вибір освітньої технології – це завжди вибір стратегії,пріоритетів, системи взаємодії, тактик навчання та стилю роботи вчителя зучнями.
Структура педагогічної технології:
- концептуальна основа;
- змістова частина навчання
- технологічний процес (організація навчального процесу;методи і форми навчальної діяльності школярів; методи і форми роботи вчителя; діяльність вчителя по керівництву процесом засвоєння матеріалу;діагностика навчального процесу).
Критерії технологічності – будь-яка педагогічна технологія повинна задовольнити деякі основні методологічні вимоги (критерії технологічності).
Педагогічна технологія в загально педагогічному розумінні характеризує цілісний освітній процес з його метою, змістом і методами навчання. Окремо предметна педагогічна технологія — сукупність методів і засобів для реалізації визначеного змісту навчання в межах одного предмета (методика викладання предмета). Локальна ж технологія являє собою вирішення окремих дидактичних і виховних завдань. Персонал-технологія присутня в досвіді педагогів-новаторів. Г. К. Селевко визначає таку структуру педагогічної технології:
а) концептуальна основа;
б) змістова частина навчання:
- мета навчання — загальна і конкретна;
- зміст навчального матеріалу;
в) процесуальна частина — технологічний процес:
- організація навчального процесу;
- методи і форми навчальної діяльності школярів;
- методи і форми роботи вчителя;
- діяльність учителя з керування процесом засвоєння матеріалу;
- діагностика навчального процесу.
--Зарудний Сергій Вікторович (обговорення) 14:35, 31 жовтня 2016 (EET) 19 жовтня 2016 (EEST)
Індивідуальні заняття
Консультації
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:12, 23 травня 2016 (EEST)
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 09:47, 8 вересня 2016 (EEST)
Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)
Сутність поняття „інноваційна діяльність” відбиває не лише особливості процесу оновлення, внесення нових елементів у традиційну систему освітньої практики, а й органічно включає в себе характеристику індивідуального стилю діяльності педагога-новатора. Інноваційна діяльність передбачає вищий ступінь педагогічної творчості, педагогічне винахідництво нового в педагогічній практиці, що спрямоване на формування творчої особистості, враховує соціально-економічні та політичні зміни в суспільстві й проявляється в ціле покладанні, визначенні мети, завдань, а також змісту і технологій інноваційного навчання. Вчитель інноваційної орієнтації − це особистість, здатна брати на себе відповідальність, вчасно враховувати ситуацію соціальних змін і є найбільш перспективним соціальним типом педагога. Як учитель-дослідник, він спрямований на науково-обґрунтовану організацію навчально-виховного процесу з прогностичним спрямуванням, має адекватні ціннісні орієнтації, гнучке професійне мислення, розвинуту професійну самосвідомість, готовність до сприйняття нової інформації, високий рівень самоактуалізації, володіє мистецтвом рефлексії. Пропоную винести на обговорення наступні питання:
- Що мотивує педагогів до інноваційної діяльності?
--Зарудний Сергій Вікторович (обговорення) 14:35, 31 жовтня 2016 (EET) 16 жовтня 2016 (EEST)
- Як Ви проектуєте педагогічні інновації у навчально-виховний процес ЗНЗ?
під час уроків; підбираю нові інноваційні методи відповідно до матеріалу уроку, які найкраще підходять для здобуття учнями необхідних знань і умінь.Завжди враховую можливості нітей котрі навчаються в класі. Аналізую, що саме могло б зацікавити учнів.--[--Зарудний Сергій Вікторович (обговорення) 14:35, 31 жовтня 2016 (EET) 16 жовтня 2016 (EEST)
- Як Ви оцінюєте ефективність апробованих та впроваждуваних педагогічних нововведень?
позитивно оцінюю використання інтерактивних методів та ІКТ.Але все повинно бути в міру--[--Зарудний Сергій Вікторович (обговорення) 14:37, 31 жовтня 2016 (EET) 16 жовтня 2016 (EEST)
- Ваше ставлення до новаторства та ступінь поінформованості про проблеми діяльності педагогів-новаторів.
ставлення гарне. Люди шукають нові шляхи і це добре. Поінформованісь середня.----Зарудний Сергій Вікторович (обговорення) 14:35, 31 жовтня 2016 (EET) 16 жовтня 2016 (EEST)
Залучайтесь до дискусії. --Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 10:58, 31 травня 2016 (EEST)
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 10:58, 26 вересня 2016 (EEST)