Відмінності між версіями «Теорія та методика фахової дисципліни Зозуля А.В.»
(→Інтерактивні практичні заняття) |
(→Інтерактивні практичні заняття) |
||
(не показані 8 проміжних версій 2 учасників) | |||
Рядок 16: | Рядок 16: | ||
Дякую за співпрацю! З повагою --[[Користувач:Ніколаєнко Світлана Петрівна|Ніколаєнко Світлана Петрівна]] ([[Обговорення користувача:Ніколаєнко Світлана Петрівна|обговорення]]) 15:10, 20 квітня 2016 (EEST) | Дякую за співпрацю! З повагою --[[Користувач:Ніколаєнко Світлана Петрівна|Ніколаєнко Світлана Петрівна]] ([[Обговорення користувача:Ніколаєнко Світлана Петрівна|обговорення]]) 15:10, 20 квітня 2016 (EEST) | ||
+ | Доброго дня. Первинна інтерпретація візуальних історичних джерел зводиться до опису і аналізу ситуації , яка представлена зображенням і “розшифровки” “послання” його автора або замовника(тобто визначення, що вони, власне, хотіли сказати, яку думку донести, почуття викликати, уявлення або стереотипи сформувати). Тобто, вона може бути суб'єктивною і залежити від позиції автора. | ||
+ | Що стосується другого питання, то фотознімки можуть бути необ'єктивними так як люди схильні позувати перед фотографом, намагатись здаватись кращими. А ще іноді люди є творчими особами і ставляться до фото як до витвору мистецтва. | ||
+ | Вторинна або власне історична. Власне, це і є мета дослідження джерела, всі попередні етапи виконують службову роль. Але ще раз варто наголосити, що ні в якому випадку не слід ними нехтувати, оскільки від ґрунтовності попереднього дослідження може залежати чистота і ґрунтовність власне історичної інтерпретації.--[[Користувач:Зозуля Альона Володимирівна|Зозуля Альона Володимирівна]] ([[Обговорення користувача:Зозуля Альона Володимирівна|обговорення]]) 15:44, 20 квітня 2016 (EEST) | ||
− | |||
+ | ---- | ||
+ | '''Пропоную вашій увазі лекцію з методики викладання історії на тему "Нетрадиційні форми навчання у сучасній загальноосвітній школі".''' Щоб переглянути текст лекції, перейдіть за посиланням [https://drive.google.com/file/d/0B0cchSnWMJmwOVB4NWYwa1MtUGc/edit?usp=sharing Нетрадиційні форми навчання у сучасній загальноосвітній школі]. | ||
+ | |||
+ | [http://xn--e1aajfpcds8ay4h.com.ua/files/image/konf%2011/doklad_11_3_2_20.pdf Берегова Д. А., Стельмах Н. В. НЕТРАДИЦІЙНІ ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ, ЇХ ПЕРЕВАГИ, НЕДОЛІКИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ЗАСТОСУВАННЯ В ШКОЛІ] | ||
+ | |||
+ | '''Завдання для Вас''': '''''розкажіть, які нетрадиційні форми уроків Ви практикуєте. Наведіть приклади''''' --[[Користувач:Ніколаєнко Світлана Петрівна|Ніколаєнко Світлана Петрівна]] | ||
+ | диційні форми навчання педагогами С. Кульневичем та Т. Лакоценіною: | ||
+ | 1) урок зі зміненими засобами організації: урок-лекція, урок- | ||
+ | парадокс, захист знань, захист ідей, урок вдвох, урок-зустріч; | ||
+ | 2) уроки, які спираються на фантазію: урок-казка, урок-творчість; | ||
+ | урок-твір, урок винахідництва, урок-творчий звіт, комплексно-творчий звіт, урок | ||
+ | виставка, урок-«дивовижне поруч», урок фантастичного проекту, урок-розповідь про | ||
+ | вчених: урок-бенефіс, урок портрет, урок сюрприз, урок - подарунок від Хоттабича | ||
+ | тощо; | ||
+ | 3) уроки, які імітують які-небудь заняття чи види робіт: екскурсія, | ||
+ | заочна екскурсія, прогулянка, гостинна, подорож у майбутнє чи минуле, подорож по | ||
+ | країні, урок-поїздка на потягу, урок-експедиція, захист туристичних проектів; | ||
+ | 4) уроки з ігровою змагальною основою: урок-гра «Вигадай проект», | ||
+ | урок-«доміно», урок-кросворд, урок-«лото», урок «Слідство ведуть знавці», урок- | ||
+ | ділова гра, урок КВК, урок «Що? Де? Коли?», урок естафета, урок-конкурс, урок- | ||
+ | дуель, уроки-змагання: урок-журнал, урок-вікторина, урок-футбольний матч, урок- | ||
+ | тест, урок-гра для батьків, урок-рольова гра «Сім'я обговорює свої плани», урок-гра | ||
+ | «Сходження» тощо; | ||
+ | 5) уроки, які включають трансформацію стандартних засобів | ||
+ | організації: парне опитування, експерт-опитування, урок-залік, захист оцінки, урок- | ||
+ | консультація, урок-практикум, урок-семінар, захист читацького формуляру, теле- | ||
+ | урок без телебачення, учнівська конференція тощо--[[Користувач:Зозуля Альона Володимирівна|Зозуля Альона Володимирівна]] ([[Обговорення користувача:Зозуля Альона Володимирівна|обговорення]]) 10:49, 1 листопада 2016 (EET) | ||
+ | |||
+ | ---- | ||
+ | |||
+ | '''Продовжуємо навчатися, друзі!''' Пропоную ознайомитися з матеріалом викладеним на сайті Кунцівської ЗОШ на основі книги Пастушенко Н. М., Пастушенко Р. Я. Діагностування навченості: Гуманітарні дисципліни. — Львів: ВНТЛ, 2000.[http://kuncevo.ucoz.ru/publ/diagnostuvannja_navchenosti_shkoljariv_z_istoriji/1-1-0-13 ДІАГНОСТУВАННЯ НАВЧЕНОСТІ ШКОЛЯРІВ З ІСТОРІЇ]. | ||
+ | |||
+ | '''Завдання для Вас''': '''''які уміння учнів свідчитимуть про наявність принаймні поверхового розуміння здобутої історичної інформації?''''' --[[Користувач:Ніколаєнко Світлана Петрівна|Ніколаєнко Світлана Петрівна]] | ||
+ | |||
+ | Про наявність принаймі поверхневого розуміння історичної інформації свідчитимуть уміння | ||
+ | 1. Встановлювати хронологічну послідовнісьть взаємозалежних подій. | ||
+ | 2. Виділяти часові просторові та явні причинно-наслідкові зв язки між історичними фактами | ||
+ | 3. Пояснювати назви історичного тексту, визначати його тематику | ||
+ | 4.Складати план прочитаного тексту, тези, конспект | ||
+ | 5 пояснювати терміни--[[Користувач:Зозуля Альона Володимирівна|Зозуля Альона Володимирівна]] ([[Обговорення користувача:Зозуля Альона Володимирівна|обговорення]]) 10:55, 1 листопада 2016 (EET) | ||
+ | |||
+ | ---- | ||
+ | |||
+ | '''Знайомимося з новою темою '''[https://drive.google.com/file/d/0B0cchSnWMJmwdDJCZjlpUVFIS2s/edit?usp=sharing Використання програмових педагогічних засобів(ППЗ) на уроках та в позаурочний час]. Завдання до теми, як завжди, на ваших персональних сторінках. З наказом МОН України Про затвердження тимчасових вимог до педагогічних програмних засобів від 15 травня 2006 року N 369 ви можете ознайомитись на сайті Асоціації підприємств інформаційних технологій України, перейшовши за посиланням [http://apitu.org.ua/node/2346 Наказ МОНУ]. | ||
+ | |||
+ | '''Завдання для Вас''': '''''на яких етапах уроку доцільно застосовувати ППЗ?''''' --[[Користувач:Ніколаєнко Світлана Петрівна|Ніколаєнко Світлана Петрівна]] | ||
+ | Діагностичне тестування якості засвоєння матеріалу | ||
+ | У тренувальному режимі для формування умінь і навичок після вивчення теми | ||
+ | у навчальному режимі | ||
+ | У індивідуальній роботі з учнями | ||
+ | У режимі самонавчання | ||
+ | У режимі графічної іллюстрації--[[Користувач:Зозуля Альона Володимирівна|Зозуля Альона Володимирівна]] ([[Обговорення користувача:Зозуля Альона Володимирівна|обговорення]]) 11:01, 1 листопада 2016 (EET) | ||
+ | |||
+ | ---- | ||
+ | |||
+ | '''Міжпредметні зв'язки на уроках історії та суспільних дисциплін''' | ||
+ | Друзі, запрошую переглянути [https://drive.google.com/file/d/0B0cchSnWMJmwcWVET3VXaDRTQ1U/edit?usp=sharing теоретичний матеріал за цим посиланням] і виконати завдання, розміщені на ваших сторінках обговорення. Дякую і бажаю натхнення! | ||
+ | |||
+ | '''Завдання для Вас''': '''''наведіть приклад міжпредметних зв'язків, які Ви встановлюєте на своїх уроках''''' --[[Користувач:Ніколаєнко Світлана Петрівна|Ніколаєнко Світлана Петрівна]] | ||
+ | |||
+ | Бінарний урок української літератури та історії "Бій під Крутами"--[[Користувач:Зозуля Альона Володимирівна|Зозуля Альона Володимирівна]] ([[Обговорення користувача:Зозуля Альона Володимирівна|обговорення]]) 11:01, 1 листопада 2016 (EET) | ||
+ | ---- | ||
+ | |||
+ | Наступна тема: '''Специфіка викладання історії''' [https://drive.google.com/file/d/0B0cchSnWMJmwSkIzeVJuMHI0VW8/view?usp=sharing Матеріал до неї ви знайдете за цим посиланням]. Бажаю успіхів. Якщо виникнуть питання до мене, звертайтесь у розділі "Спілкування на моїй сторінці обговорення". | ||
+ | |||
+ | '''Завдання для Вас''': '''''які шляхи існують для створення проблемних ситуацій на уроках суспільних дисциплін?''''' --[[Користувач:Ніколаєнко Світлана Петрівна|Ніколаєнко Світлана Петрівна]] | ||
+ | Постановка проблем і завдань | ||
+ | Організація дискусії на уроці | ||
+ | Організація пошукової роботи школярів | ||
+ | Проблемна ситуація залежить від : 1 Характеруц навчального матеріалу 2. Актуальних проблем сучасності 3. Життєвого досвіду школярів. | ||
+ | При оцінюванні проблемних завдань високо оцінюютьсяч використання учнями: Знань з історії, літератури, додаткових джерел, змі--[[Користувач:Зозуля Альона Володимирівна|Зозуля Альона Володимирівна]] ([[Обговорення користувача:Зозуля Альона Володимирівна|обговорення]]) 11:01, 1 листопада 2016 (EET) | ||
+ | |||
+ | |||
+ | ---- | ||
+ | |||
+ | ==== Індивідуальні заняття ==== | ||
+ | Шановні колеги! Під час індивідуальних занять зайдіть на головну сторінку цього сайту, перейдіть на сторінку порад, або зробіть це за посиланням [[Сторінка порад]] і ознайомтесь з розділом "Корисні публікації". Там ви знайдете список сайтів з важливою для вчителів суспільних дисциплін інформацією та набір ікт інструментів для роботи з учнями! Вдалого вам використання!!! Будуть питання - звертайтеся. --[[Користувач:Ніколаєнко Світлана Петрівна|Ніколаєнко Світлана Петрівна]] | ||
==== Консультації ==== | ==== Консультації ==== | ||
+ | Шановні колеги! Під час консультації ви можете ставити мені запитання з методики викладання суспільних дисциплін тут. | ||
+ | |||
+ | У якості моєї консультації пропоную вам корисний матеріал з теми '''Кабінет історії''' | ||
+ | [https://sites.google.com/site/pivovarsvitlanavasilivna/kabinet-istoriie Кабінет історії на сайті вчителя історії КЗШ № 37 Пивовар С.В.] | ||
+ | --[[Користувач:Ніколаєнко Світлана Петрівна|Ніколаєнко Світлана Петрівна]] | ||
====Тематичні дискусії (Інтернет-семінари) ==== | ====Тематичні дискусії (Інтернет-семінари) ==== | ||
Рядок 28: | Рядок 112: | ||
==== Проведення та перевірка модульного контролю ==== | ==== Проведення та перевірка модульного контролю ==== | ||
+ | [http://LearningApps.org/view2485014 '''''Вікторина модульного контролю'''''] |
Поточна версія на 12:05, 1 листопада 2016
Зміст
Інтерактивні практичні заняття
Доброго дня, колеги. Давайте торкнемося надзвичайно цікавої для вчителя історії теми: "Методика роботи з історичними джерелами". За цим посиланням знаходиться Матеріал "Методи роботи з візуальними джерелами" із сайту Всеукраїнської асоціації викладачів історії та суспільних дисциплін "Нова Доба"
Організація діяльності учнів із різними джерелами історичних знань
Реферат Організація роботи з історичними джерелами на уроках історії
Сокур Л.А. ДО ПИТАННЯ ВИКОРИСТАННЯ ДОКУМЕНТІВ НА УРОКАХ ІСТОРІЇ
Ознайомившись із матеріалами, дайте відповіді на такі питання:
- Чим різняться первинна і вторинна інтерпретація візуальних історичних джерел?
- У чому полягає необ'єктивність фотознімків як історичних джерел?
Дякую за співпрацю! З повагою --Ніколаєнко Світлана Петрівна (обговорення) 15:10, 20 квітня 2016 (EEST) Доброго дня. Первинна інтерпретація візуальних історичних джерел зводиться до опису і аналізу ситуації , яка представлена зображенням і “розшифровки” “послання” його автора або замовника(тобто визначення, що вони, власне, хотіли сказати, яку думку донести, почуття викликати, уявлення або стереотипи сформувати). Тобто, вона може бути суб'єктивною і залежити від позиції автора. Що стосується другого питання, то фотознімки можуть бути необ'єктивними так як люди схильні позувати перед фотографом, намагатись здаватись кращими. А ще іноді люди є творчими особами і ставляться до фото як до витвору мистецтва. Вторинна або власне історична. Власне, це і є мета дослідження джерела, всі попередні етапи виконують службову роль. Але ще раз варто наголосити, що ні в якому випадку не слід ними нехтувати, оскільки від ґрунтовності попереднього дослідження може залежати чистота і ґрунтовність власне історичної інтерпретації.--Зозуля Альона Володимирівна (обговорення) 15:44, 20 квітня 2016 (EEST)
Пропоную вашій увазі лекцію з методики викладання історії на тему "Нетрадиційні форми навчання у сучасній загальноосвітній школі". Щоб переглянути текст лекції, перейдіть за посиланням Нетрадиційні форми навчання у сучасній загальноосвітній школі.
Завдання для Вас: розкажіть, які нетрадиційні форми уроків Ви практикуєте. Наведіть приклади --Ніколаєнко Світлана Петрівна диційні форми навчання педагогами С. Кульневичем та Т. Лакоценіною: 1) урок зі зміненими засобами організації: урок-лекція, урок- парадокс, захист знань, захист ідей, урок вдвох, урок-зустріч; 2) уроки, які спираються на фантазію: урок-казка, урок-творчість; урок-твір, урок винахідництва, урок-творчий звіт, комплексно-творчий звіт, урок виставка, урок-«дивовижне поруч», урок фантастичного проекту, урок-розповідь про вчених: урок-бенефіс, урок портрет, урок сюрприз, урок - подарунок від Хоттабича тощо; 3) уроки, які імітують які-небудь заняття чи види робіт: екскурсія, заочна екскурсія, прогулянка, гостинна, подорож у майбутнє чи минуле, подорож по країні, урок-поїздка на потягу, урок-експедиція, захист туристичних проектів; 4) уроки з ігровою змагальною основою: урок-гра «Вигадай проект», урок-«доміно», урок-кросворд, урок-«лото», урок «Слідство ведуть знавці», урок- ділова гра, урок КВК, урок «Що? Де? Коли?», урок естафета, урок-конкурс, урок- дуель, уроки-змагання: урок-журнал, урок-вікторина, урок-футбольний матч, урок- тест, урок-гра для батьків, урок-рольова гра «Сім'я обговорює свої плани», урок-гра «Сходження» тощо; 5) уроки, які включають трансформацію стандартних засобів організації: парне опитування, експерт-опитування, урок-залік, захист оцінки, урок- консультація, урок-практикум, урок-семінар, захист читацького формуляру, теле- урок без телебачення, учнівська конференція тощо--Зозуля Альона Володимирівна (обговорення) 10:49, 1 листопада 2016 (EET)
Продовжуємо навчатися, друзі! Пропоную ознайомитися з матеріалом викладеним на сайті Кунцівської ЗОШ на основі книги Пастушенко Н. М., Пастушенко Р. Я. Діагностування навченості: Гуманітарні дисципліни. — Львів: ВНТЛ, 2000.ДІАГНОСТУВАННЯ НАВЧЕНОСТІ ШКОЛЯРІВ З ІСТОРІЇ.
Завдання для Вас: які уміння учнів свідчитимуть про наявність принаймні поверхового розуміння здобутої історичної інформації? --Ніколаєнко Світлана Петрівна
Про наявність принаймі поверхневого розуміння історичної інформації свідчитимуть уміння 1. Встановлювати хронологічну послідовнісьть взаємозалежних подій. 2. Виділяти часові просторові та явні причинно-наслідкові зв язки між історичними фактами 3. Пояснювати назви історичного тексту, визначати його тематику 4.Складати план прочитаного тексту, тези, конспект 5 пояснювати терміни--Зозуля Альона Володимирівна (обговорення) 10:55, 1 листопада 2016 (EET)
Знайомимося з новою темою Використання програмових педагогічних засобів(ППЗ) на уроках та в позаурочний час. Завдання до теми, як завжди, на ваших персональних сторінках. З наказом МОН України Про затвердження тимчасових вимог до педагогічних програмних засобів від 15 травня 2006 року N 369 ви можете ознайомитись на сайті Асоціації підприємств інформаційних технологій України, перейшовши за посиланням Наказ МОНУ.
Завдання для Вас: на яких етапах уроку доцільно застосовувати ППЗ? --Ніколаєнко Світлана Петрівна
Діагностичне тестування якості засвоєння матеріалу У тренувальному режимі для формування умінь і навичок після вивчення теми у навчальному режимі У індивідуальній роботі з учнями
У режимі самонавчання
У режимі графічної іллюстрації--Зозуля Альона Володимирівна (обговорення) 11:01, 1 листопада 2016 (EET)
Міжпредметні зв'язки на уроках історії та суспільних дисциплін Друзі, запрошую переглянути теоретичний матеріал за цим посиланням і виконати завдання, розміщені на ваших сторінках обговорення. Дякую і бажаю натхнення!
Завдання для Вас: наведіть приклад міжпредметних зв'язків, які Ви встановлюєте на своїх уроках --Ніколаєнко Світлана Петрівна
Бінарний урок української літератури та історії "Бій під Крутами"--Зозуля Альона Володимирівна (обговорення) 11:01, 1 листопада 2016 (EET)
Наступна тема: Специфіка викладання історії Матеріал до неї ви знайдете за цим посиланням. Бажаю успіхів. Якщо виникнуть питання до мене, звертайтесь у розділі "Спілкування на моїй сторінці обговорення".
Завдання для Вас: які шляхи існують для створення проблемних ситуацій на уроках суспільних дисциплін? --Ніколаєнко Світлана Петрівна
Постановка проблем і завдань Організація дискусії на уроці Організація пошукової роботи школярів Проблемна ситуація залежить від : 1 Характеруц навчального матеріалу 2. Актуальних проблем сучасності 3. Життєвого досвіду школярів.
При оцінюванні проблемних завдань високо оцінюютьсяч використання учнями: Знань з історії, літератури, додаткових джерел, змі--Зозуля Альона Володимирівна (обговорення) 11:01, 1 листопада 2016 (EET)
Індивідуальні заняття
Шановні колеги! Під час індивідуальних занять зайдіть на головну сторінку цього сайту, перейдіть на сторінку порад, або зробіть це за посиланням Сторінка порад і ознайомтесь з розділом "Корисні публікації". Там ви знайдете список сайтів з важливою для вчителів суспільних дисциплін інформацією та набір ікт інструментів для роботи з учнями! Вдалого вам використання!!! Будуть питання - звертайтеся. --Ніколаєнко Світлана Петрівна
Консультації
Шановні колеги! Під час консультації ви можете ставити мені запитання з методики викладання суспільних дисциплін тут.
У якості моєї консультації пропоную вам корисний матеріал з теми Кабінет історії
Кабінет історії на сайті вчителя історії КЗШ № 37 Пивовар С.В. --Ніколаєнко Світлана Петрівна