Відмінності між версіями «Педагогічна інноватика Пимоненко Л.В.»
(→Інтерактивні практичні заняття) |
(→Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)) |
||
(не показані 20 проміжних версій 3 учасників) | |||
Рядок 8: | Рядок 8: | ||
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 10:46, 26 квітня 2017 (EEST) | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 10:46, 26 квітня 2017 (EEST) | ||
− | + | - Технологічність в освіті дозволяє використовувати найрізноманітніші шляхи навчання на основі сучасних систем, способів, принципів, підходів тощо.--[[Користувач:Пимоненко Лариса Василівна|Пимоненко Лариса Василівна]] ([[Обговорення користувача:Пимоненко Лариса Василівна|обговорення]]) 21:32, 19 жовтня 2017 (EEST) | |
Продовжуємо заняття. Опрацюйте лекційний матеріал, розташований на моїй сторінці обговорення та дайте відповідь на такі питання: | Продовжуємо заняття. Опрацюйте лекційний матеріал, розташований на моїй сторінці обговорення та дайте відповідь на такі питання: | ||
*Дайте порівняльний аналіз різних підходів до розкриття терміна "педагогічна технологія". | *Дайте порівняльний аналіз різних підходів до розкриття терміна "педагогічна технологія". | ||
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 15:38, 16 травня 2017 (EEST) | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 15:38, 16 травня 2017 (EEST) | ||
+ | Слово "технологія" грецького походження й означає "знання про майстерність". Поняття "педагогічна технологія" останнім часом дедалі більше поширюється в науці й освіті. Аналіз еволюції поняття "педагогічна технологія" дає змогу прогнозувати технологічні тенденції в освіті. Трансформація терміна - від "технології в навчанні" до "технології освіти", а потім до "педагогічної технології" - відповідає зміні його змісту, що охоплює визначені періоди. У Росії термін "педагогічна технологія" згадується в 20-ті роки в роботах з педології, заснованих на працях з рефлексології (І.П. Павлов, В.М. Бехтерев, А.А. Ухтомський, С.Т. Шацький). Одночасно користувалися і терміном "педагогічна техніка", що визначалось як сукупність прийомів і засобів, спрямованих на чітку й ефективну організацію навчальних занять. | ||
+ | Перший період (40-і - середина 50-х р.р.) в еволюції поняття "педагогічна технологія" характеризується появою в школі різноманітних технічних засобів пред'явлення інформації - запису і відтворення звуку і проекції зображень, об'єднаних поняттям "аудіовізуальні засоби". Магнітофони, програвачі, проектори і телевізори, використовувані в школі того часу, було призначено в основному для побутової мети, тому термін "технологія в навчанні" означав застосування досягнень інженерної думки в навчальному процесі. | ||
+ | Другий період (середина 50-х - 60-ті р.р.) запровадження технологічного підходу позначено виникненням програмованого навчання. На відміну від терміна "технологія навчання", тотожного поняттю "ТЗН" (технічні засоби навчання), під "технологією освіти" мали на увазі науковий опис (сутність засобів і методів) педагогічного процесу, що неминуче приводить до запланованого результату. На початку 60-х років термін "педагогічна технологія" з'явився на сторінках закордонної преси, у назвах багатьох педагогічних журналів високорозвинених капіталістичних країн. У 1967 році в Англії створено Національну раду з педагогічної технології, у США - Інститут педагогічної технології. | ||
+ | |||
+ | Для третього періоду (70-ті роки) характерні три особливості. По-перше, відбувається розширення бази педагогічної технології. Крім аудіовізуальної освіти і програмованого навчання, фундамент педагогічної технології надбудували інформатика, теорія телекомунікацій, педагогічна кваліметрія, системний аналіз і педагогічні науки (психологія навчання, теорія керування пізнавальною діяльністю, організація навчального процесу, наукова організація педагогічної праці). По-друге, змінюється методична основа педагогічної технології, здійснюється перехід від вербального до аудіовізуального навчання. По-третє, починає активно здійснюватися підготовка професіональних педагогів-технологів. Стає масовим випуск новітніх аудіовізуальних засобів, таких, як відеомагнітофон, карусельний кадропроектор, поліекран, електронна дошка, рейкова система кріплення схем, блокнотна дошка для писання фломастером, синхронізатори звуку і зображення тощо. У цей період технологія навчального процесу розробляється на основі системного підходу, а дослідники розуміють педагогічну технологію як вивчення, розробку і застосування принципів оптимізації навчального процесу на основі новітніх досягнень науки й техніки. | ||
+ | |||
+ | У 80-х роках почався четвертий етап в еволюції поняття "педагогічна технологія". Його характерні риси - створення комп'ютерних лабораторій і дисплейних класів; зростання кількості та якості педагогічних програмних засобів. | ||
+ | |||
+ | Таким чином, трансформація терміна - від "технології в навчанні" до "технології освіти", а потім до "педагогічної технології" - відповідає зміні його змісту, що охоплює визначені періоди й дозволяє прослідкувати шлях від застосування сукупності прийомів і засобів, спрямованих на ефективну організацію навчальних занять до застосування ІКТ - створення комп'ютерних лабораторій і дисплейних класів. Кожний новий період характеризується значними зрушеннями в навчальному процесі.--[[Користувач:Пимоненко Лариса Василівна|Пимоненко Лариса Василівна]] ([[Обговорення користувача:Пимоненко Лариса Василівна|обговорення]]) 21:37, 19 жовтня 2017 (EEST) | ||
Продовжуємо заняття. Опрацюйте лекційний матеріал, розташований на моїй сторінці обговорення та дайте відповідь на такі питання: | Продовжуємо заняття. Опрацюйте лекційний матеріал, розташований на моїй сторінці обговорення та дайте відповідь на такі питання: | ||
Рядок 20: | Рядок 29: | ||
*Наповніть змістом терміни "освітня технологія", "педагогічна технологія", "технологія навчання". | *Наповніть змістом терміни "освітня технологія", "педагогічна технологія", "технологія навчання". | ||
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 18:17, 16 травня 2017 (EEST) | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 18:17, 16 травня 2017 (EEST) | ||
− | + | - Технологія - це сукупність прийомів, що застосовуються в будь-якій справі, майстерності, мистецтві (тлумачний словник). Педагогічна технологія - сукупність психолого-педагогічних установок, що визначають спеціальний набір і компонування форм, методів, способів, прийомів навчання, виховних засобів; вона є організаційно-методичним інструментарієм педагогічного процесу (Б. Лихачов). Педагогічна технологія - це змістовна техніка реалізації навчального процесу(В. Безпалько). Педагогічна технологія - це опис процесу досягнення запланованих результатів навчання (І. Волков). Педагогічна технологія - це продумана в усіх деталях модель спільної педагогічної діяльності з проектування, організації та проведення навчального процесу з безумовним забезпеченням комфортних умов для учнів і вчителя (В. Ченцов). Педагогічна технологія - це системний метод створення, застосування й визначення всього процесу викладання та засвоєння знань із обліком технічних і людських ресурсів та їхньої взаємодії, що ставить своїм завданням оптимізацію форм освіти (ЮНЕСКО). Педагогічна технологія означає системну сукупність і порядок функціонування всіх особистісних, інструментальних і методологічних засобів, що використовуються для досягнення педагогічних цілей (М. Кларін). Поняття “педагогічна технологія” може бути подане трьома аспектами: 1) науковим: педагогічні технології - частина педагогічної науки, що вивчає й розробляє цілі, зміст і методи навчання та педагогічних процесів, що проектуються; 2) процесуально-описовим: опис (алгоритм) процесу, сукупність цілей, змісту, методів і засобів для досягнення планованих результатів навчання; 3) процесуально-діючим: здійснення технологічного (педагогічного) процесу, функціонування всіх особистісних, інструментальних і методологічних педагогічних засобів. Отже, педагогічна технологія функціонує і як наука, що досліджує найбільш раціональні шляхи навчання, і як система способів, принципів і регуляторів, що застосовуються у навчанні, і як реальний процес навчання. 2.Освітня технологія – це вибір ії, пріоритетів, системи взаємодії, тактик навчання та стилю роботи вчителя з учнями. Педагогічна технологія - це системний метод створення, застосування і визначення всього процесу викладання і засвоєння знань з урахуванням технічних і людських ресурсів та їх взаємодій, що ставить своїм завдання оптимізацію форм освіти. Технологія навчання - це цілісний процес постановки мети, постійне поновлення навчальних планів і програм, тестування альтернативних ій і навчальних матеріалів, оцінювання педагогічних систем вцілому і встановлення мети заново, щойно надходить нова інформація про ефективність системи. Технологія виховання — це обґрунтована система педагогічних засобів, форм, методів, їх етапність, націленість на вирішення конкретного виховного завдання. Кожне завдання має адекватну технологію виховання. Зміна завдання веде до зміни технології. Персоніфіковані технології засновані на науково - теоретичному обгрунтуванні і систематизації поглядів педагогічних персоналій в контексті розвитку освіти в Україні--[[Користувач:Пимоненко Лариса Василівна|Пимоненко Лариса Василівна]] ([[Обговорення користувача:Пимоненко Лариса Василівна|обговорення]]) 21:33, 19 жовтня 2017 (EEST) | |
Шановні колеги! Продовжуємо працювати. | Шановні колеги! Продовжуємо працювати. | ||
*Чи згодні Ви з твердженням, що будь-яка педагогічна система завжди технологіча?--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 19:32, 19 травня 2017 (EEST) | *Чи згодні Ви з твердженням, що будь-яка педагогічна система завжди технологіча?--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 19:32, 19 травня 2017 (EEST) | ||
+ | - Так згодна, тому що педагогічна система використовує і застосовує різні методи та форми у виховній, освітній та навчальній діяльності, які спрямовані на досягнення головних завдань у роботі з дітьми.--[[Користувач:Пимоненко Лариса Василівна|Пимоненко Лариса Василівна]] ([[Обговорення користувача:Пимоненко Лариса Василівна|обговорення]]) 21:35, 19 жовтня 2017 (EEST) | ||
==== Індивідуальні заняття ==== | ==== Індивідуальні заняття ==== | ||
+ | Добрий день! На моїй сторінці обговорення Ви знайдете список рекомендованої літератури та завдання щодо індивідуального заняття. | ||
+ | Завдання № 1. Дайте відповідь на питання : Чому «технологія» є більш ефективним засобом освіти, розвитку і виховання учнів ніж «методика»? | ||
− | + | "Технологія" проект майбутнього навчального процесу, а "методика" сукупність рекомендацій по організації й проведенню навчального процесу."Технологія" орієнтована на учня та характеризує цілісний освітній процес з його метою, змістом і методами навчання, що носять універсальний характер. "Методика"спрямована на вчителя більш індивідуалізована сукупність прийомів і способів навчання, що залежить від особистості вчителя. Методика - це узагальнення досвіду - система науково обгрунтованих методів, правил, прийомів в навчанні конкретному навчальному предмету.Педагогічна технологія рекомендує процес створення системи методів, організаційних форм і засобів навчання з урахуванням цілей навчання, а "методика" - використання окремих методів, форм, засобів, прийомів навчання конкретному предмету. В основу "технології" покладено ідеї проектування та відтворення навчального циклу, а також забезпечення оптимального зворотнього зв'язку. "Технологія" - педагогічна діяльність,яка реалізує науково - обгрунтований проект дидактичного процесу і має більш високий ступінь ефективності та гарантованості рельтатів, ніж це має місце при методиках навчання.--[[Користувач:Пимоненко Лариса Василівна|Пимоненко Лариса Василівна]] ([[Обговорення користувача:Пимоненко Лариса Василівна|обговорення]]) 21:42, 19 жовтня 2017 (EEST) | |
==== Консультації ==== | ==== Консультації ==== | ||
+ | Доброго дня шановні колеги, давайте знайомитись! Я, Клочко Оксана Миколаївна, ваш новий викладач з навчальної дисципліни "Педагогічна іннватика". | ||
+ | Вітаю вас із початком нового навчального року! Натхнення, міцних нервів та оптимізму! | ||
+ | Згодом на моїй сторіночці буде викладено лекції з курсу. Маю надію, що вони стануть вам у нагоді! | ||
+ | Будь-ласка, звертайтесь за допомогою або з пропозиціями по темах лекцій. | ||
+ | |||
+ | Чекаю на ваші дописи--[[Користувач:Клочко Оксана Миколаївна|Клочко Оксана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Клочко Оксана Миколаївна|обговорення]]) 14:21, 7 вересня 2017 (EEST) | ||
====Тематичні дискусії (Інтернет-семінари) ==== | ====Тематичні дискусії (Інтернет-семінари) ==== | ||
+ | Сутність поняття „інноваційна діяльність” відбиває не лише особливості процесу оновлення, внесення нових елементів у традиційну систему освітньої практики, а й органічно включає в себе характеристику індивідуального стилю діяльності педагога-новатора. Інноваційна діяльність передбачає вищий ступінь педагогічної творчості, педагогічне винахідництво нового в педагогічній практиці, що спрямоване на формування творчої особистості, враховує соціально-економічні та політичні зміни в суспільстві й проявляється в ціле покладанні, визначенні мети, завдань, а також змісту і технологій інноваційного навчання. Вчитель інноваційної орієнтації − це особистість, здатна брати на себе відповідальність, вчасно враховувати ситуацію соціальних змін і є найбільш перспективним соціальним типом педагога. Як учитель-дослідник, він спрямований на науково-обґрунтовану організацію навчально-виховного процесу з прогностичним спрямуванням, має адекватні ціннісні орієнтації, гнучке професійне мислення, розвинуту професійну самосвідомість, готовність до сприйняття нової інформації, високий рівень самоактуалізації, володіє мистецтвом рефлексії. Пропоную винести на обговорення наступні питання: | ||
+ | |||
+ | *Що мотивує педагогів до інноваційної діяльності? | ||
+ | Мотивує педагогів до інноваційної діяльності: усвідомлення ним потреби впровадження освітніх інновацій у власній педагогічній практиці; інформованість про новітні педагогічні технології, знання новаторських методик роботи; зорієнтованість на створення власних творчих завдань, методик, налаштованість на експериментальну діяльність; готовність до подолання труднощів, пов'язаних зі змістом та організацією інноваційної діяльності; володіння практичними навичками освоєння педагогічних інновацій.--[[Користувач:Пимоненко Лариса Василівна|Пимоненко Лариса Василівна]] ([[Обговорення користувача:Пимоненко Лариса Василівна|обговорення]]) 21:52, 19 жовтня 2017 (EEST) | ||
+ | *Як Ви проектуєте педагогічні інновації у навчально-виховний процес ЗНЗ? | ||
+ | Педагогічні інновації в практиці в основному впроваджую через технології, серед яких можна виділити: особистісно орієнтоване навчання та виховання, технологію групової навчальної діяльності, диференціацію навчання, інтерактивні технології (робота в групах, метод проектів, «розумовий штурм», «ажурна пилка», «акваріум», рольові та ділові ігри, «шкала думок», «асоціативний кущ», «мікрофон», взаємне навчання), теорію проблемного навчання, інтерактивні технології, технологію формування творчої особистості, розвиток критичного мислення.--[[Користувач:Пимоненко Лариса Василівна|Пимоненко Лариса Василівна]] ([[Обговорення користувача:Пимоненко Лариса Василівна|обговорення]]) 21:53, 19 жовтня 2017 (EEST) | ||
+ | |||
+ | |||
+ | *Ваше ставлення до новаторства та ступінь поінформованості про проблеми діяльності педагогів-новаторів. | ||
+ | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 20:07, 22 травня 2017 (EEST) | ||
+ | Новаторство – рушійна сила суспільства. Відмінне знання науки, основи якої викладає вчитель, - елементарна і необхідна вимога. Досвідчені вчителі стверджують, цю улюблений предмет засвоюється в десять разів продуктивніше, аніж нелюбимий. Проте для вчителя важливі не тільки спеціальна підготовка і загальна ерудиція, але й гнучкість мислення, вміння творчо підходити до вирішення пізнавальних і практичних задач. Можливість стежити за думкою вчителя виробляє у школярів культуру мислення. Учителі слабо проінформовані про діяльність педагогів – новаторів, а та інформація, що надходить часто подається у форматі важкодоступному для сприйняття. Новаторство завжди повинно бути, освіта та галузь, яка постійно повинна бути в русі і динамічному розвитку--[[Користувач:Пимоненко Лариса Василівна|Пимоненко Лариса Василівна]] ([[Обговорення користувача:Пимоненко Лариса Василівна|обговорення]]) 21:53, 19 жовтня 2017 (EEST) | ||
+ | |||
+ | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 20:47, 30 травня 2017 (EEST) | ||
+ | |||
+ | Добрий день, шановні колеги! | ||
+ | Пропоную для обговорення на інтернет-семінарі тему "Використання на заняттях з історії локальних педагогічних інновацій" (наприклад: мозковий штурм, метод дискусії, робота в групі, метод проектів, інтерактивні методи тощо) Чи часто ви застосовуєте їх на практиці? В чому переваги таких інновацій? | ||
+ | Педагогічні інновації на уроках використовую. Вони урізноманітнюють роботу, зацікавлюють дітей.--[[Користувач:Пимоненко Лариса Василівна|Пимоненко Лариса Василівна]] ([[Обговорення користувача:Пимоненко Лариса Василівна|обговорення]]) 21:59, 19 жовтня 2017 (EEST) | ||
+ | Будь-ласка, долучайтесь до дискусії. | ||
+ | Також нагадую вам, що навчання скоро добігає кінця, отже прошу вас вчасно виконати всі завдання.На моїй сторіночці ви знайдете необхідну для цього інформацію. --[[Користувач:Клочко Оксана Миколаївна|Клочко Оксана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Клочко Оксана Миколаївна|обговорення]]) 12:37, 26 вересня 2017 (EEST) | ||
==== Проведення та перевірка модульного контролю ==== | ==== Проведення та перевірка модульного контролю ==== | ||
+ | [https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScpCbMlPPvID6R79L7jGoukQUfMIZjw1GrcvyBXfDGKSV6UFg/viewform Питання для закріплення з навчальної дисципліни "Педагогічна інноватика"]--[[Користувач:Клочко Оксана Миколаївна|Клочко Оксана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Клочко Оксана Миколаївна|обговорення]]) 12:42, 12 жовтня 2017 (EEST) |
Поточна версія на 22:04, 19 жовтня 2017
Зміст
Інтерактивні практичні заняття
Добрий день!
Сьогодні ми розпочинаємо наші інтерактивні практичні заняття. Опрацюйте теоретичний матеріал на моїй сторінці обговорення та дайте відповідь на питання:
- У чому суть технологічності в освіті?
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 10:46, 26 квітня 2017 (EEST)
- Технологічність в освіті дозволяє використовувати найрізноманітніші шляхи навчання на основі сучасних систем, способів, принципів, підходів тощо.--Пимоненко Лариса Василівна (обговорення) 21:32, 19 жовтня 2017 (EEST)
Продовжуємо заняття. Опрацюйте лекційний матеріал, розташований на моїй сторінці обговорення та дайте відповідь на такі питання:
- Дайте порівняльний аналіз різних підходів до розкриття терміна "педагогічна технологія".
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 15:38, 16 травня 2017 (EEST) Слово "технологія" грецького походження й означає "знання про майстерність". Поняття "педагогічна технологія" останнім часом дедалі більше поширюється в науці й освіті. Аналіз еволюції поняття "педагогічна технологія" дає змогу прогнозувати технологічні тенденції в освіті. Трансформація терміна - від "технології в навчанні" до "технології освіти", а потім до "педагогічної технології" - відповідає зміні його змісту, що охоплює визначені періоди. У Росії термін "педагогічна технологія" згадується в 20-ті роки в роботах з педології, заснованих на працях з рефлексології (І.П. Павлов, В.М. Бехтерев, А.А. Ухтомський, С.Т. Шацький). Одночасно користувалися і терміном "педагогічна техніка", що визначалось як сукупність прийомів і засобів, спрямованих на чітку й ефективну організацію навчальних занять.
Перший період (40-і - середина 50-х р.р.) в еволюції поняття "педагогічна технологія" характеризується появою в школі різноманітних технічних засобів пред'явлення інформації - запису і відтворення звуку і проекції зображень, об'єднаних поняттям "аудіовізуальні засоби". Магнітофони, програвачі, проектори і телевізори, використовувані в школі того часу, було призначено в основному для побутової мети, тому термін "технологія в навчанні" означав застосування досягнень інженерної думки в навчальному процесі.
Другий період (середина 50-х - 60-ті р.р.) запровадження технологічного підходу позначено виникненням програмованого навчання. На відміну від терміна "технологія навчання", тотожного поняттю "ТЗН" (технічні засоби навчання), під "технологією освіти" мали на увазі науковий опис (сутність засобів і методів) педагогічного процесу, що неминуче приводить до запланованого результату. На початку 60-х років термін "педагогічна технологія" з'явився на сторінках закордонної преси, у назвах багатьох педагогічних журналів високорозвинених капіталістичних країн. У 1967 році в Англії створено Національну раду з педагогічної технології, у США - Інститут педагогічної технології.
Для третього періоду (70-ті роки) характерні три особливості. По-перше, відбувається розширення бази педагогічної технології. Крім аудіовізуальної освіти і програмованого навчання, фундамент педагогічної технології надбудували інформатика, теорія телекомунікацій, педагогічна кваліметрія, системний аналіз і педагогічні науки (психологія навчання, теорія керування пізнавальною діяльністю, організація навчального процесу, наукова організація педагогічної праці). По-друге, змінюється методична основа педагогічної технології, здійснюється перехід від вербального до аудіовізуального навчання. По-третє, починає активно здійснюватися підготовка професіональних педагогів-технологів. Стає масовим випуск новітніх аудіовізуальних засобів, таких, як відеомагнітофон, карусельний кадропроектор, поліекран, електронна дошка, рейкова система кріплення схем, блокнотна дошка для писання фломастером, синхронізатори звуку і зображення тощо. У цей період технологія навчального процесу розробляється на основі системного підходу, а дослідники розуміють педагогічну технологію як вивчення, розробку і застосування принципів оптимізації навчального процесу на основі новітніх досягнень науки й техніки.
У 80-х роках почався четвертий етап в еволюції поняття "педагогічна технологія". Його характерні риси - створення комп'ютерних лабораторій і дисплейних класів; зростання кількості та якості педагогічних програмних засобів.
Таким чином, трансформація терміна - від "технології в навчанні" до "технології освіти", а потім до "педагогічної технології" - відповідає зміні його змісту, що охоплює визначені періоди й дозволяє прослідкувати шлях від застосування сукупності прийомів і засобів, спрямованих на ефективну організацію навчальних занять до застосування ІКТ - створення комп'ютерних лабораторій і дисплейних класів. Кожний новий період характеризується значними зрушеннями в навчальному процесі.--Пимоненко Лариса Василівна (обговорення) 21:37, 19 жовтня 2017 (EEST)
Продовжуємо заняття. Опрацюйте лекційний матеріал, розташований на моїй сторінці обговорення та дайте відповідь на такі питання:
- Наповніть змістом терміни "освітня технологія", "педагогічна технологія", "технологія навчання".
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 18:17, 16 травня 2017 (EEST)
- Технологія - це сукупність прийомів, що застосовуються в будь-якій справі, майстерності, мистецтві (тлумачний словник). Педагогічна технологія - сукупність психолого-педагогічних установок, що визначають спеціальний набір і компонування форм, методів, способів, прийомів навчання, виховних засобів; вона є організаційно-методичним інструментарієм педагогічного процесу (Б. Лихачов). Педагогічна технологія - це змістовна техніка реалізації навчального процесу(В. Безпалько). Педагогічна технологія - це опис процесу досягнення запланованих результатів навчання (І. Волков). Педагогічна технологія - це продумана в усіх деталях модель спільної педагогічної діяльності з проектування, організації та проведення навчального процесу з безумовним забезпеченням комфортних умов для учнів і вчителя (В. Ченцов). Педагогічна технологія - це системний метод створення, застосування й визначення всього процесу викладання та засвоєння знань із обліком технічних і людських ресурсів та їхньої взаємодії, що ставить своїм завданням оптимізацію форм освіти (ЮНЕСКО). Педагогічна технологія означає системну сукупність і порядок функціонування всіх особистісних, інструментальних і методологічних засобів, що використовуються для досягнення педагогічних цілей (М. Кларін). Поняття “педагогічна технологія” може бути подане трьома аспектами: 1) науковим: педагогічні технології - частина педагогічної науки, що вивчає й розробляє цілі, зміст і методи навчання та педагогічних процесів, що проектуються; 2) процесуально-описовим: опис (алгоритм) процесу, сукупність цілей, змісту, методів і засобів для досягнення планованих результатів навчання; 3) процесуально-діючим: здійснення технологічного (педагогічного) процесу, функціонування всіх особистісних, інструментальних і методологічних педагогічних засобів. Отже, педагогічна технологія функціонує і як наука, що досліджує найбільш раціональні шляхи навчання, і як система способів, принципів і регуляторів, що застосовуються у навчанні, і як реальний процес навчання. 2.Освітня технологія – це вибір ії, пріоритетів, системи взаємодії, тактик навчання та стилю роботи вчителя з учнями. Педагогічна технологія - це системний метод створення, застосування і визначення всього процесу викладання і засвоєння знань з урахуванням технічних і людських ресурсів та їх взаємодій, що ставить своїм завдання оптимізацію форм освіти. Технологія навчання - це цілісний процес постановки мети, постійне поновлення навчальних планів і програм, тестування альтернативних ій і навчальних матеріалів, оцінювання педагогічних систем вцілому і встановлення мети заново, щойно надходить нова інформація про ефективність системи. Технологія виховання — це обґрунтована система педагогічних засобів, форм, методів, їх етапність, націленість на вирішення конкретного виховного завдання. Кожне завдання має адекватну технологію виховання. Зміна завдання веде до зміни технології. Персоніфіковані технології засновані на науково - теоретичному обгрунтуванні і систематизації поглядів педагогічних персоналій в контексті розвитку освіти в Україні--Пимоненко Лариса Василівна (обговорення) 21:33, 19 жовтня 2017 (EEST)
Шановні колеги! Продовжуємо працювати.
- Чи згодні Ви з твердженням, що будь-яка педагогічна система завжди технологіча?--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 19:32, 19 травня 2017 (EEST)
- Так згодна, тому що педагогічна система використовує і застосовує різні методи та форми у виховній, освітній та навчальній діяльності, які спрямовані на досягнення головних завдань у роботі з дітьми.--Пимоненко Лариса Василівна (обговорення) 21:35, 19 жовтня 2017 (EEST)
Індивідуальні заняття
Добрий день! На моїй сторінці обговорення Ви знайдете список рекомендованої літератури та завдання щодо індивідуального заняття. Завдання № 1. Дайте відповідь на питання : Чому «технологія» є більш ефективним засобом освіти, розвитку і виховання учнів ніж «методика»?
"Технологія" проект майбутнього навчального процесу, а "методика" сукупність рекомендацій по організації й проведенню навчального процесу."Технологія" орієнтована на учня та характеризує цілісний освітній процес з його метою, змістом і методами навчання, що носять універсальний характер. "Методика"спрямована на вчителя більш індивідуалізована сукупність прийомів і способів навчання, що залежить від особистості вчителя. Методика - це узагальнення досвіду - система науково обгрунтованих методів, правил, прийомів в навчанні конкретному навчальному предмету.Педагогічна технологія рекомендує процес створення системи методів, організаційних форм і засобів навчання з урахуванням цілей навчання, а "методика" - використання окремих методів, форм, засобів, прийомів навчання конкретному предмету. В основу "технології" покладено ідеї проектування та відтворення навчального циклу, а також забезпечення оптимального зворотнього зв'язку. "Технологія" - педагогічна діяльність,яка реалізує науково - обгрунтований проект дидактичного процесу і має більш високий ступінь ефективності та гарантованості рельтатів, ніж це має місце при методиках навчання.--Пимоненко Лариса Василівна (обговорення) 21:42, 19 жовтня 2017 (EEST)
Консультації
Доброго дня шановні колеги, давайте знайомитись! Я, Клочко Оксана Миколаївна, ваш новий викладач з навчальної дисципліни "Педагогічна іннватика". Вітаю вас із початком нового навчального року! Натхнення, міцних нервів та оптимізму! Згодом на моїй сторіночці буде викладено лекції з курсу. Маю надію, що вони стануть вам у нагоді!
Будь-ласка, звертайтесь за допомогою або з пропозиціями по темах лекцій.
Чекаю на ваші дописи--Клочко Оксана Миколаївна (обговорення) 14:21, 7 вересня 2017 (EEST)
Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)
Сутність поняття „інноваційна діяльність” відбиває не лише особливості процесу оновлення, внесення нових елементів у традиційну систему освітньої практики, а й органічно включає в себе характеристику індивідуального стилю діяльності педагога-новатора. Інноваційна діяльність передбачає вищий ступінь педагогічної творчості, педагогічне винахідництво нового в педагогічній практиці, що спрямоване на формування творчої особистості, враховує соціально-економічні та політичні зміни в суспільстві й проявляється в ціле покладанні, визначенні мети, завдань, а також змісту і технологій інноваційного навчання. Вчитель інноваційної орієнтації − це особистість, здатна брати на себе відповідальність, вчасно враховувати ситуацію соціальних змін і є найбільш перспективним соціальним типом педагога. Як учитель-дослідник, він спрямований на науково-обґрунтовану організацію навчально-виховного процесу з прогностичним спрямуванням, має адекватні ціннісні орієнтації, гнучке професійне мислення, розвинуту професійну самосвідомість, готовність до сприйняття нової інформації, високий рівень самоактуалізації, володіє мистецтвом рефлексії. Пропоную винести на обговорення наступні питання:
- Що мотивує педагогів до інноваційної діяльності?
Мотивує педагогів до інноваційної діяльності: усвідомлення ним потреби впровадження освітніх інновацій у власній педагогічній практиці; інформованість про новітні педагогічні технології, знання новаторських методик роботи; зорієнтованість на створення власних творчих завдань, методик, налаштованість на експериментальну діяльність; готовність до подолання труднощів, пов'язаних зі змістом та організацією інноваційної діяльності; володіння практичними навичками освоєння педагогічних інновацій.--Пимоненко Лариса Василівна (обговорення) 21:52, 19 жовтня 2017 (EEST)
- Як Ви проектуєте педагогічні інновації у навчально-виховний процес ЗНЗ?
Педагогічні інновації в практиці в основному впроваджую через технології, серед яких можна виділити: особистісно орієнтоване навчання та виховання, технологію групової навчальної діяльності, диференціацію навчання, інтерактивні технології (робота в групах, метод проектів, «розумовий штурм», «ажурна пилка», «акваріум», рольові та ділові ігри, «шкала думок», «асоціативний кущ», «мікрофон», взаємне навчання), теорію проблемного навчання, інтерактивні технології, технологію формування творчої особистості, розвиток критичного мислення.--Пимоненко Лариса Василівна (обговорення) 21:53, 19 жовтня 2017 (EEST)
- Ваше ставлення до новаторства та ступінь поінформованості про проблеми діяльності педагогів-новаторів.
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 20:07, 22 травня 2017 (EEST) Новаторство – рушійна сила суспільства. Відмінне знання науки, основи якої викладає вчитель, - елементарна і необхідна вимога. Досвідчені вчителі стверджують, цю улюблений предмет засвоюється в десять разів продуктивніше, аніж нелюбимий. Проте для вчителя важливі не тільки спеціальна підготовка і загальна ерудиція, але й гнучкість мислення, вміння творчо підходити до вирішення пізнавальних і практичних задач. Можливість стежити за думкою вчителя виробляє у школярів культуру мислення. Учителі слабо проінформовані про діяльність педагогів – новаторів, а та інформація, що надходить часто подається у форматі важкодоступному для сприйняття. Новаторство завжди повинно бути, освіта та галузь, яка постійно повинна бути в русі і динамічному розвитку--Пимоненко Лариса Василівна (обговорення) 21:53, 19 жовтня 2017 (EEST)
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 20:47, 30 травня 2017 (EEST)
Добрий день, шановні колеги! Пропоную для обговорення на інтернет-семінарі тему "Використання на заняттях з історії локальних педагогічних інновацій" (наприклад: мозковий штурм, метод дискусії, робота в групі, метод проектів, інтерактивні методи тощо) Чи часто ви застосовуєте їх на практиці? В чому переваги таких інновацій?
Педагогічні інновації на уроках використовую. Вони урізноманітнюють роботу, зацікавлюють дітей.--Пимоненко Лариса Василівна (обговорення) 21:59, 19 жовтня 2017 (EEST) Будь-ласка, долучайтесь до дискусії. Також нагадую вам, що навчання скоро добігає кінця, отже прошу вас вчасно виконати всі завдання.На моїй сторіночці ви знайдете необхідну для цього інформацію. --Клочко Оксана Миколаївна (обговорення) 12:37, 26 вересня 2017 (EEST)
Проведення та перевірка модульного контролю
Питання для закріплення з навчальної дисципліни "Педагогічна інноватика"--Клочко Оксана Миколаївна (обговорення) 12:42, 12 жовтня 2017 (EEST)