|
|
(не показано 11 проміжних версій цього учасника) |
Рядок 1: |
Рядок 1: |
− |
| |
| | | |
| ==Прізвище, ім'я, по-батькові== | | ==Прізвище, ім'я, по-батькові== |
− | Бондаренко Олена Миколаївна | + | [[Файл:Бондаренко_О.М..png|200px|thumb|left|Бондаренко Олена Миколаївна]] |
| | | |
| ==Регіон== | | ==Регіон== |
Рядок 17: |
Рядок 16: |
| | | |
| ==Випускний проект== | | ==Випускний проект== |
− | Випускний проект
| |
− | «Історія діяльності шкільного музею «Солдатська пам'ять»
| |
− | У 2002 році в КУССШ №17, м.Суми почав діяти музей «Солдатська пам'ять».
| |
− | Експозиція музею складається з трьох розділів:
| |
− | І розділ – партизанський рух на Сумщині
| |
− | ІІ розділ – Радянсько-німецька війна на території Сумщини
| |
− | ІІІ розділ – історія нашої школи
| |
− | В історії людства є багато подій, які бурхливо діють на весь хід світового розвитку. Саме такою подією є перемога у Другій Світовій війні.
| |
− | Чим далі у глибину історії відходять суворі події минулої війни, тим яскравіше постає перед нами велич подвигу народу, який переміг ворога. На зміну темній і страшній ночі приходить день – теплий, яскравий, радісний і сходить сонце. Воно зігріє серця воїнів і осяє пам'ять про героїв, залишив жаринку спалаху перемоги у серцях вдячних нащадків. Імена загиблих і померлих учасників Радянсько-німецької війни навіки увіковічені в меморіалах, книгах Пам’яті, музеях і куточках Бойової Слави. Вони зберігають пам'ять про героїчні вчинки наших земляків, пам'ять про наших ветеранів.
| |
− | Вони пережили війну, щоб розповісти весь жах, через який пройшли вони і який поглинув багато людей, які хотіли жити, працювати, ростити дітей і внуків. Кожен учасник війни заплатив занадто велику ціну, щоб ми зараз жили під мирним небом.
| |
− | На Україну прийшовся основний удар ворога як по всій Україні, так і на Сумщині було багато випадків самовідданості та героїзму.
| |
− | В лісах Сумщини була розгорнута священна боротьба партизанів. На початку війни на Сумщині було створено 6 партизанських з’єднань, якими керували С.А.Ковпак, С.В.Руднєв, О.П.Сабуров, І.І.Наумов, Я.І.Мельник, Я.Л.Іванов. Пізніше ці всі з’єднання були об’єднані в одне, яке очолив С.А.Ковпак. Він очолив рейд «Від Путивля до Карпат». Л.Д.Кучма у своїй доповіді назвав Сумщину – колискою партизанського руху.
| |
− |
| |
− | На території Сумщини діяли також підпільні групи. Одну з них очолював випускник школи №2 Дмитро Косаренко, який очолював підпільну групу «Прапор», він написав за дві години до розстрілу такі рядки:
| |
− | «Мне душно, мне тяжко в сырой этой клетке,
| |
− | Где солнечный луч, такой тусклый и редкий,
| |
− | Печально и тихо скользит по стене,
| |
− | Пробившись сквозь окна решетки в окне.
| |
− | А сердце мятежное рвется на волю
| |
− | Туда, где пр вольно раскинулось поле,
| |
− | Где в ласковой, теплой струе ветерка
| |
− | Дорогою синей плывут облака.»
| |
− |
| |
− | За цими рядками – трагедія життя молодої людини… Ми завжди повинні пам’ятати про це. Про ці події розповідає І розділ шкільного музею.
| |
− | У нашому краї більше 200 Героїв Радянського Союзу, є двічі Герої Радянського Союзу, а також і тричі – Іван Кожедуб, єдиний тричі Герой Радянського Союзу серед всіх учасників війни. А ці нагороди давалися лише за справжній героїзм у боротьбі з фашистськими загарбниками, за самовіддане служіння нашому народові. Багато з цих героїв не вижило. Нагорода їм присвоєна посмертно. ІІ розділ музею містить матеріали про вчителів та робітників школи, які приймали участь у Другій Світовій війні, листи з фронту, спогади ветеранів, інсталяції про події війни, документальні фільми.
| |
− |
| |
− | У ІІІ розділі вміщені матеріали про історію нашої школи, які продовжуються у новому музеї, створеному у 2010 році «Місто моє – моя школа».
| |
− |
| |
− |
| |
| | | |
− | У 2014 році експозицію музею було доповнено інсталяцією подій Другої Світової війни.
| |
− |
| |
− | У 2016 році (наказ №689 від 17.06.2016 року МОН України) за вагомий внесок у справу виховання учнівської молоді, відродження та примноження культурних надбань та історичної спадщини українського народу музею Бойової слави «Солдатська пам'ять» присвоєно звання зразковий музей.
| |
− |
| |
| | | |
− | Музеї області | + | Музеї області [[Історико-патріотичний музей "Солдатська память" КУ ССШ І-ІІІ ступенів № 17 м.Суми]] |
| | | |
− | [[Історико-патріотичний музей "Солдатська память" КУ ССШ І-ІІІ ступенів № 17 м.Суми]] | + | [https://drive.google.com/file/d/0B6TQZuFXC2skOUNDOXlUUF96NjA/view?usp=sharing Конспект уроку 5 клас '''Відлік часу в історії'''.] |
− | конспект уроку
| + | |
| | | |
− | конспект уроку
| + | [https://drive.google.com/file/d/0B6TQZuFXC2skMEh5QnphblNiM2c/view?usp=sharing Конспект уроку 7 клас '''Повторювально-узагальнювальний урок:Культура.Література.Мистецтво України 12-15 ст. М.Вороний «Євшан-зілля»'''.] |
| | | |
| + | [https://drive.google.com/file/d/0B6TQZuFXC2skZ3hQV3VldlR1ODA/view?usp=sharing Конспект уроку 9 клас '''Тема.Культура Украіни XIX століття.'''] |
| | | |
− | конспект уроку
| + | [https://drive.google.com/file/d/0B6TQZuFXC2skOGRpb3VSUWtnWHc/view?usp=sharing Виховний захід. Класна година – реквiєм: Афганістан болить в моїй душі. ] |
| | | |
| + | [https://drive.google.com/file/d/0B6TQZuFXC2skRjI4S3lrQzA1RDQ/view?usp=sharing Портфолио Бондаренко О.М.] |
| | | |
− | виховний захід
| + | [https://drive.google.com/file/d/0B6TQZuFXC2skSmN6VzdvQVdUTU0/view?usp=sharing Методична розробка '''Використання різноманітних методів подання нового матеріалу, з метою підвищення навчальної мотивації учнів на уроках історії та правознавства'''.] |
| | | |
| ==Контакти== | | ==Контакти== |
Рядок 69: |
Рядок 36: |
| | | |
| [[Спеціальні:Список користувачів|Список користувачів]] | | [[Спеціальні:Список користувачів|Список користувачів]] |
− | Тема.Культура Украіни XIX століття.
| |
− | Мета: пізнавальна.
| |
− | Довести учням , що друга половина XVIII -перша половина XIX століття характеризується злетами усіх ггалузей культури України, незважаючи на постійні утиски з боку правлячих колонізаторських сил. Проаналізувати етап розвитку літератури , показати, як російський царизм використовував культурне мистецтво для звеличення російської імперії серед українців
| |
− | Розвивальна.
| |
− | За допомогою аналізу та оцінювання історичних подій встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, розкривати залежність економічного, політичного, культурного розвитку країни. Самостійно опрацьовувати науковов- популярну і довідкову літературу , співвідносити події культурного життя України з культурним життям світу.
| |
− | Виховна.
| |
− | Розвивати світогляд учнів, збагачувати їхній кругозір,виховувати в них кращі людські риси на прикладі видатних діячів України, розвивати гордість за свою Батьківщину, повагу до свого народу і любов до рідної землі.
| |
− | Основні терміни і поняття.
| |
− | Культура, фольклор,кобзарі, бандуристи, лірики.
| |
− | Обладнання. Підручник, атлас, ілюстрації, портрети визначних діячів культури, репродукції художників, твори письменників.
| |
− | ТЗН. Відеофільм: «Храми України»
| |
− | Тип уроку. Комбінований з елементами новин культури.
| |
− | Структура уроку.
| |
− | I. Організаційний момент.
| |
− | II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.
| |
− | III. Вивчення нового матеріалу.
| |
− | План.
| |
− | 1.Фольклор і нова українська література. Т.Шевченко, І. Котляревський, Г. Квітка-Основ’яненко, П.Гулак-Артемовський, Є.Гребінка,П.Куліш,М.Глібов,М.Вовчок, І.Нечуй-Левицький,Леся Українка,Іван Франко.
| |
− | 2.Музичний фольклор кобзарів, бандуристів, лірників.
| |
− | 3.Образотворче, музичне, театральне мистецво. Архітектура.
| |
− | 4.Українські підприємці-меценати,
| |
− | 5.Садово- паркове мистецтво.
| |
− | 6.Храми України та нашого міста.
| |
− | IV. Закріплення нових знань і вмінь учнів.
| |
− | V.Підсумок уроку
| |
− | VI. Д/З.
| |
− |
| |
− | Хід уроку
| |
− | I. Організаційний момент.
| |
− | II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів .
| |
− | Уривок з твору М. Вороного «Євшан зілля» (Запис(диск)).
| |
− | Перед тим ,як перейти до перевірки Д/З ,я хочу пригадати рядки з вірша Никанора Опацького – нашого земляка , які були написані у часописі «Рідний край»
| |
− | «Гей ти, народ український, засмученний,
| |
− | Кривдою давньою горем замученний,
| |
− | Бідний обшарпаний, лихом пригнічений,
| |
− | Наче і серцем святим не освічений...»
| |
− | Бесіда за запитаннями
| |
− | 1. Дайте визначення поняття « культура»
| |
− | 2. Проаналізуйте особливості розвитку культури в п.п. XIX століття .
| |
− | 3. Назхвіть структуру системи освти в Україні в п.п. XIX століття:
| |
− | Початкова школа
| |
− | Середня школа
| |
− | Професійна освіта
| |
− | Вища школа.
| |
− | 4. Дайте характеристику досягнень українських учених (М. Максимович, М.Остроградський, Г.Осиповський)
| |
− | 5. Назвіть імена видатних українських істориків та їх внесок у вивчення історії України (Д.Бантиш-Каменський, М. Маркевич, М. Костомаров)
| |
− | Бесіда на повторення:
| |
− | 1. Якими були особливості розвитку освіти в Украіні у др.половині XVIII столітті.
| |
− | Розповідь про Паліцинську академію.
| |
− | 2. Розвиток філософських ідей Г.Сковороди.
| |
− | 3. Які види архітектурних стилів, що діяли в Україні в різні часи ви можете назвати? (романстький, готичний, українське бароко, класицизм, романтизм).Давайте пригадаємо: що таке готичний стиль (папка: «Основні поняття з історії України» )
| |
− | Романський стиль- в XI- XII столітті стиль у мистецтві та архітектурі, характеризувався масивністю форм.
| |
− | Готика (готичний стиль) – у XII-XV столітті стиль у мистецтві та архітектурі, характеризувався видовженністю у висоту споруд та форм.
| |
− | Бароко- мистецький та архітектурний стиль (перша половина XVIII століття ), характерні риси- грандіозність , ефективність, пишні химерні фасади, багато статуй і рельєфів.
| |
− | Романтизм- напрям у развитку культури, протиставлення дійсності мрій та ідеалів , прагнення свободи ( кінець XVIII – XIX століття)
| |
− | Класицизм- напрям у розвитку культури, звертання до античності, як до зразка дотримання твердих норм і правил, глибокий виховний зміст творів( XVII-перша половина XX століття).
| |
− | III. Вивчення нового матеріалу.
| |
− | Проблемне питання уроку.
| |
− | Чи вдалося силою імператорських указів поставити під контроль українську культуру, чи зберегла вона свою самобутність?
| |
− | Уривок з вірша Т. Шевченка: « І мертвим і живим...»
| |
− | « І смеркає, і світає,
| |
− | День божий минає,
| |
− | І знову люд потомлений ,
| |
− | І все спочиває.
| |
− | Тільки я, мов окаяний,
| |
− | І день , і ніч плачу
| |
− | На розпуттях вселюдних,
| |
− | І ніхто не бачить,
| |
− | І не бачить , і не знає-
| |
− | Оглохли, не чують,
| |
− | Кайданами міняються,
| |
− | Правдою торгують.
| |
− | І господа зневажають,-
| |
− | Людей запрягають
| |
− | В тяжкі ярма.Орать лихом
| |
− | Лихом засівають...»
| |
− | Вчитель.
| |
− | Культурна спадщина України цього часу тісно пов”язана з розвитком культурних надбань Сумщини. Тому сьогодні ми будемо часто пригадувати імена славетних людей нашого краю, які прославили наше місто у всьому світі.
| |
− | Бували тут Чехов, Купрін і О.Олесь.Тараса і Лесі сліди .
| |
− | На наших стежках загубилися десь,лишилися тут назавжди...
| |
− | (М.Петренко)
| |
− | Напередодні уроку наші товариші отримали редакційні завдання від служби новин і працювали групами,готуючи свої сторінки в новинах (по питаннях плану уроку).
| |
− | Кожна група отримує лист корисності.де старший редактор помічае вклад кожного редактора в підготовку новин.
| |
− | Вчитель.
| |
− | Для того щоб перейти до вивчення першого питання,у вас було завдання-знайти відповідь на питання: що таке фольклор.
| |
− | Фольклор-нар.творчість,мистецтво,створюване народом,яке побутує в нар.житті. Розрізняють фольклор словесний,музичний,танцювальний,тощо.
| |
− | І.Учень-репортер
| |
− | 1. «Батьком» нової української літератури вважається І.Котляревський,який сміливо ввів у літературу народну мову й створив на її основі неперевершені на той час за художніми якостями твори(«Енеїда», «Наталка-Полтавка», «Москаль-чарівник»);
| |
− | 2.Байкарі П.Гулак-Артемовський та Є.Гребінка різко таврували такі вади,як самодурство,аморальність,свавілля та деспотизм ненайкращих представників правлячої верстви;
| |
− | 3.Різкій сатирі піддав недоліки тогочасного суспільства Г.Квітка-Основ”яненко у повістях «Пан Халявський»,п”єсах «Дворянські вибори», «Сватання на Гончарівці»;
| |
− | 4.Формування нової української літератури завершилося у творчості Т. Шевченка.
| |
− | Уже в першій поетичній збірці «Кобзар»(1840р.) поет постав як неперевершений майстер поезій,здатний силою українського слова блискуче передати почуття,думи, прагнення і сподівання свого народу.
| |
− | Уривок з «Енеїди» І. Котляревського . Уривок з байки П.Гулака-Артемовського «Пан та Собака».
| |
− | Т. Шевченко –великий легендарний поет казкового краю,художник-мислитель, палкий захисник соціальних та національних інтересів українського народу,
| |
− | великий борець за волю свого народу,свого краю,відстоював права українського народу на його вільний суверенний розвиток.Його безсмертна спадщина-це вершина людського генія.
| |
− | Як гімн незележності народу звучать слова поета:
| |
− | Не вмирає душа наша,
| |
− | Не вмирає воля.
| |
− | І Шевченко закликає
| |
− | Борітеся-поборите
| |
− | Уривок із поеми Т. Шевченка «Гонта в Умані»
| |
− | Минають дні,минає літо,
| |
− | А Україна,знай,горить,
| |
− | По селах голі плачуть діти-
| |
− | Батьків немає. Шелестить
| |
− | Пожовкле листя на діброві,
| |
− | Гуляють хмари,сонце спить,
| |
− | Ніде не чуть людської мови,
| |
− | Звір тільки виє по селу,
| |
− | Гризучи трупи. Не ховали,
| |
− | Вовків ляхами годували,
| |
− | Аж поки снігом занесло
| |
− | Огризки вовчі.
| |
− | ІІ учень-репортер
| |
− | Словникова робота.
| |
− | Учні записують у робочі зошити визначення термінів.
| |
− | Робота з роздатковим матеріалом.(папка:основні поняття з історії україни)
| |
− | Кобзарі-українські народні співці й музиканти,які супроводжували свій спів грою на кобзі.
| |
− | Бандуристи- українські народні співці й музиканти,які супроводжували свій спів грою на бандурі.
| |
− | Лірники- народні співці й музиканти,які супроводжували свій спів грою на лірі.
| |
− | У 2003 році ми відсвяткували 200 років з дня народження кобзаря Остапа Вересая (журнал «Чумацький шлях» №3 2003 р.)
| |
− | ІІІ учень-репортер
| |
− | Чи думала мати,схилившись над своєю дитиною,що її син стане академіком Перербурзької академії мистецтв і великим Кобзарем України.Сьогодні у наших новинах розповідь про Шевченка-художника.Розповідь учня.
| |
− | IV учень-репортер
| |
− | Музичне мистецтво.
| |
− | Осередком музичного життя була Києво-Могилянська академія.У другій половині XVIII ст. Л.Барановичзаснував при ній музичну хорову школу.Вихованці академії поповнювали хорові капели України та Росії.У XVIII ст. половину царської хорової капели складали українці.З академії вийшли такі відомі професійні композитори,як М.Березовський,А.Ведель.Покоління українських та російських композиторів навчалися на творчості Д.Бортнянського
| |
− | ,який написав 45 концертів для хору,багато творів для фортепіано,симфоній.
| |
− | М.Березовський, Д. Бортнянський, М. Маркевич. Розповідь учня.
| |
− | Вчитель. Робота з підручником.
| |
− | Відкриваємо підручник (ст.121,267 ), які ще музичні митці працювали в цей час в Україні , назвіть їх твори.
| |
− | Уривок з музичного твору.
| |
− | V учень- репортер
| |
− | Театральне мистецтво.
| |
− | На початку ХІХ ст.,поряд з домашніми театрами поміщиків,у великих містах стали виникати театральні трупи і почали будуватися приміщення професійних театрів.У Полтаві 1819 року було споруджено саме таке приміщення,на сцені якого були поставлені п”еси «Наталка-Полтавка» і «Москаль-чарівник» І.Котляревського.Полтавський театр гостролював у Харкові,Києві,Кременчуці та інших містах.
| |
− | Однак на той час театральне мистецтво розвивали аматорські трупи,створені з кріпаків у поміщицьких маєтках.Серед них прославилися домашні театри селах Качанівка та Спиридонова Будана Чернігівщини,село Романівка на Волині.Вони давали балетні вистави,виїздили на гастролі у великі міста України.Та актори-кріпаки,навіть оволодівши високим мистецтвом ,зазнавали брутальних знущань від поміщиків.Широку популярність здобув аматорський колектив у с.Кибниці на Полтавщині,керівником і режисером якого був батько видатного письменника М.Гоголя-В.Гоголь-Яновський.
| |
− | Великий російський актор,друг Т.Шевченка М.Щепкін теж починав театральну кар”єру кріпакомІ.Котляревський став ініціатором викупу з неволі цього неперевершеного виконавця ролей Виборного в «Наталці-Потлавці» та Чупруна в «Москалі-чарівнику».Щепкін виступав
| |
− | у цих ролях і на сценах Москви і Петербурга.
| |
− |
| |
− |
| |
− | Прем”єра вистави «Наталка-Полтавка» І.Котляревського відбулася в 1819 році.Глядачі «Наталки-Полтавки» були вражені: замість давно обридлих палаців та альтанок вони побачили милі їхньому серцю краєвиди Надворсклянщини,а замість фальшивої мелодрами чи пустого фарсу-глибоку драму серця простої дівчини-селянки.
| |
− | З великим успіхом і не раз «Наталка-Полтавка» йшла на сценах Петербурга,Москви,Кишенева,Мінська,Риги,Талліна,багатьох міст Сибіру,Середньої Азії, Кавказу.Згодом «Наталку-Полтавку» бачили і вітали Париж,Лондон,Загреб,Нью-Йорк, Відень,Сідней,Торонто.Кілька пісень із п’єси включив до своїх
| |
− | Концертів відомий негритянський співак Поль Робсон. «Сонце низенько»та інші українські пісні І.Котляревського у його виконанні постійно звучали в найбільших театрах світу.
| |
− | У наш час «Наталка-Полтавка» з незмінним успіхом іде на сценах Італії,Німеччини,США, Англії,Угорщини.Усі ці факти красномовно засвідчують,що праматір українського театру й драматургії стала міцним надбанням світової театральної й музичної культури.
| |
− | Розповідь учня про М.Щепкіна. Уривок з п’єси І.Котляревського «Наталка Полтавка». Явлєніє 5,6.
| |
− | VI учень- репортер
| |
− | Кращих митців залучали до будівництва поміщицьких палаців-Розумовського в Батурині (архітектор Ч.Камерон), Маріїнський палац у Києві – стиль бароко (автор Б.Растреллі).
| |
− | (Журнал «Чумацький шлях» №2 2006 р.)
| |
− | Для спорудження маєтків, храмів, дуже часто українські поміщики запрошували іноземних архітекторів.На північному сході України на кордоні з Бєлгородською , Курською і Брянською областями Росії, розташувалась Сумщина. Кожна історична епоха залишила свій слід в містобудуванні, свої архітектурні пам’ятки .Історію кожного міста Сумщини можна прочитати в камені. Багата Сумщина пам’ятками архітектури. Це літопис краю , кожна сторінка якого, втілена в камені, тривожить і захоплює душу нетлінними спогадами, розповідає про великих будівників історії.
| |
− | В цей час були побудовані такі споруди на території Сум: будинок-музей А.П.Чехова на Баранівці (архітектор П.Ярославський), садиба поміщиків Линтварьових , альтанка (Червона площа, автор невідомий), Кияниця (туристична база), маєток сім’ї поміщика Ліщинського.
| |
− | Також в цей час було створено герб міста Суми (1781р)
| |
− | VII учень-репортер
| |
− | Тяжкою працею кріпаків створювалися шедеври садово-паркової культури , зокрема: «Софіївка» в Умані, урочище «Нескучное» в м.Тростянець (Сумської обл.), колишній маєток князів Галіциних з «Гротом Німф»,зараз там знаходиться насіннева станція.Старовинні парки Чернігівщини:
| |
− | -Сокиринський палоцово-парковий ансамбль(маєток роду Галаганів).
| |
− | -Тростянецький дендрапарк Чернігівської області(укладений прадідом останнього гетьмана України початку XX ст.Павла Скоропадського-Іваном Михайловичем Скоропадським)
| |
− | -Качанівський історико-культурний заповідник(маєток сім”ї Тарновських.Останнім господарем якого була донька Павла Івановича Харитоненка –Олена Харитоненко)
| |
− | -Будинок-музей П.І.Чайковського с.Низи(маєток Кондрат”євих)
| |
− | -Усадьба Линтварьових на Луці.
| |
− | Вчитель. Сьогодні у наших новинах присутні учні-мистецтвознавці,які займалися вивченням архітектурних споруд,побудованих у XVII-ХІХ ст. на території України:Шелухін Володимир та Бескорса Ольга.Вони нам розкажуть цікаві матеріали,маловідомі матеріали садово-паркової культури,та спорудження цікавих архітектурних споруд на Сумщині.Шелухін Володя порівняє садово-паркову архітектуру Східної і Західної України ХІХ ст.,а Бескорса Ольга архітектурні споруди нашого міста та області і Донецького регіону.
| |
− | Отже увага.
| |
− | Виступи учнів-мистецтвознавців.
| |
− | Вчитель.Останній репортаж наших сьогоднішних новин буде присвячений будівництву храмів на території України та нашої області ХІХ ст.,будівництво яких тісно пов”язано з відомими меценатами(ілюстрації меценатів з книжки «Сумщина в іменах»).
| |
− | VII учень-репортер.
| |
− | Навіть найкоротше ознайомлення з пам”ятками архітектури Сумщини дозволяє зробити висновок: творчий геній народу залишив досить велику печатку в архітектурних пам”ятках цього чудового куточку України і вони являють собою цей безцінний дар!
| |
− |
| |
− | Наприкінці. XVIII п.п.ХІХ ст на території Сумшини були побудовані такі храми:
| |
− |
| |
− | Спасо-Преображенський собор(архітектор П.Ярославський)-архітектурний класицизм
| |
− | Три-Анастасіївська церква м.Глухів(архітектор з Сан-Перербурга А.Л.Гун)
| |
− | Іллінська церква м.Суми(автор невідомий)-архітектурний класицизм
| |
− | Церква Різдва Богородиці с.Кам’янка,Тростянецького району(архітектор О.О.Паліцин)
| |
− | Миколаївська церква м.Глухів(архітектор Матвій Єфимов)
| |
− | Василівська церква м.Ромни(архітектор В.Червінський)
| |
− | Воскресенська церква м.Суми(архітектор невідомий)
| |
− | Закладено будівництво Троїцького собору(архітектор К.Г.Шольц)
| |
− | Але на території Сумщини церков і храмів було набагато більше,ніж їх збереглося до цього часу.
| |
− | Виступ учня-мистецтвознавця про церкви,які загинули.Та їх роль в освіті цього періоду.
| |
− | Вчитель.А зараз давайте переглянемо уривок з відео-фільму «Храми України».
| |
− | Переглядаючи уривок,зверніть,будь-ласка,увагу на такі питання:
| |
− | 1.Які споруди ви запам”ятали,переглядаючи уривок.
| |
− | 2.З якими подіями історичного минулого пов”язано спорудження цих історичних пам”яток?
| |
− | Учні переглядають уривок з фільму.
| |
− | VI.Відповідають на питання.
| |
− | 1.Назвіть імена діячів культури,з творчістю яких ми сьогодні познайомилися на уроці.
| |
− | 2.Назвіть твір та його автора,який був уперше написаний українською мовою і коли?
| |
− | 3.Назвіть найулюбленіший твір і роль М.Щепкіна.
| |
− | 4.Назвіть імена видатних людей,які пов”язані із Сумщиною.
| |
− | 5.Назвіть храми Сумщини,які були побудовані у другій половині . XVIII п.п.ХІХ ст?
| |
− | V.Учні дають відповідь на проблемне питання уроку.
| |
− | Вчитель забирає листи корисності.
| |
− |
| |
− | Заключне слово вчителя.
| |
− | Перша половина ХІХ ст. стала добою,коли українське мистецтво почало прискорення,пік якого уже припав на більш пізні часи.Нова українська література дала потужний поштовх у розвитку театрального мистецтва.Музичний фольклор кобзарів,бандуристів,лірників,був потужним бунтом,який дав наснагу діячам професійного музичного мистецтва.Завдяки творчості В.Боровиковського,В.Тропініна,інших художників,набув розвитку український живопис.Як нанадзвичайно талановитий художник,який обіцяв вирости у майстра світового рівня,розпочав свою творчість український поет Т.Г.Шевченко.Помітний прогрес спостерігався і в архітектурі.
| |
− | VI.Домашнє завдання.
| |
− | 1.Опрацювати текст підручника.
| |
− | 2.підготувати письмовий реферат на тему : «Т.Г.Шевченко-худдожник».
| |
− | 3.Переглянути виставу у театрі ім.Щепкіна по одному із творів,які розглядалися на уроці.
| |
− | 4.Підготуватися до уроку по історії нашого краю.
| |
− | Вчитель.Закінчити сьогоднішній урок я хочу такими рядками:
| |
− | Зростайте у цім калиновім краю,
| |
− | Від лиха його бережіть,
| |
− | І Суми,малу батьківщину свою,
| |
− | Як предки любили любіть!
| |