Відмінності між версіями «Соціально-гуманітарний кредитний модуль Наумко Л.М.»
(не показано 4 проміжні версії ще одного учасника) | |||
Рядок 1: | Рядок 1: | ||
− | --[[Користувач:Наумко Любов Миколаївна|Наумко Любов Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Наумко Любов Миколаївна|обговорення]]) 19: | + | --[[Користувач:Наумко Любов Миколаївна|Наумко Любов Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Наумко Любов Миколаївна|обговорення]]) 19:17, 14 жовтня 2017 (EEST)--[[Користувач:Наумко Любов Миколаївна|Наумко Любов Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Наумко Любов Миколаївна|обговорення]]) 19:17, 14 жовтня 2017 (EEST) |
--[[Користувач:Наумко Любов Миколаївна|Наумко Любов Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Наумко Любов Миколаївна|обговорення]]) 12:21, 13 жовтня 2017 (EEST)--[[Користувач:Наумко Любов Миколаївна|Наумко Любов Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Наумко Любов Миколаївна|обговорення]]) 12:21, 13 жовтня 2017 (EEST)==== Інтерактивні практичні заняття ==== | --[[Користувач:Наумко Любов Миколаївна|Наумко Любов Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Наумко Любов Миколаївна|обговорення]]) 12:21, 13 жовтня 2017 (EEST)--[[Користувач:Наумко Любов Миколаївна|Наумко Любов Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Наумко Любов Миколаївна|обговорення]]) 12:21, 13 жовтня 2017 (EEST)==== Інтерактивні практичні заняття ==== | ||
Вітаю, шановні колеги! Це інтерактивне практичне заняття присвячене темі "Четверта промислова революція", яка вже зараз непомітно:)) розгортається перед нами. Пропоную для знайомства з цим явищем перейти за наступними посиланнями: | Вітаю, шановні колеги! Це інтерактивне практичне заняття присвячене темі "Четверта промислова революція", яка вже зараз непомітно:)) розгортається перед нами. Пропоную для знайомства з цим явищем перейти за наступними посиланнями: | ||
Рядок 56: | Рядок 56: | ||
!.Навчання буде базуватися не на запам'ятовуванні,а на навичках аналізу,аргументації та прийнятті рішень. | !.Навчання буде базуватися не на запам'ятовуванні,а на навичках аналізу,аргументації та прийнятті рішень. | ||
2.Навчання стане індивідуальним та автономним,людина сама буде відповідати за свою освіту.Професія вчителя зникне. | 2.Навчання стане індивідуальним та автономним,людина сама буде відповідати за свою освіту.Професія вчителя зникне. | ||
− | 3.Диплом НЗ втратить будь-яке значення,популярність набудуть персональні навчальні та сертифікаційні портфоліо,що будуть визначати можливість кандидата займати відповідну посаду.-- | + | 3.Диплом НЗ втратить будь-яке значення,популярність набудуть персональні навчальні та сертифікаційні портфоліо,що будуть визначати можливість кандидата займати відповідну посаду.- -- |
Рядок 90: | Рядок 90: | ||
---- | ---- | ||
'''Ваша відповідь''' | '''Ваша відповідь''' | ||
− | + | Сторітелінг у викладанні історії допоможе донести складний матеріал простими словами,зрозумілими для учнів прикладами.Історія багата яскравими особистостями,подіями,явищами,які треба донести до аудиторії смішною чи зворушливою,короткою розповіддю з відкритим кінцем.Тобто учні самі повинні додумати,продовжити дискусією чи "мозковим штурмом".Розповідь вчителя повинна бути виразною,з виділенням головного моменту,впливати на емоції,для цього треба використовувати метафори,порівняння,при цьому не нав'язувати класу свою думку,а щоб у школярів з'явилась думка "Я хочу це знати чи вмі--[[Користувач:Наумко Любов Миколаївна|Наумко Любов Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Наумко Любов Миколаївна|обговорення]]) 16:58, 15 жовтня 2017 (EEST)ти". | |
Рядок 104: | Рядок 104: | ||
---- | ---- | ||
'''Ваша відповідь''' | '''Ваша відповідь''' | ||
− | + | Проблемно-орієнтоване навчання.Я використаю цей метод при вивченні теми "Українська державність в 1917-1921рр."На уроці при розгляді питання "Уроки та наслідки державотворчих поцесів" я дам завдання:визначте свою позицію щодо лозунгу УЦР "Національна справа перш за все,соціальна-потім".Аргументуйте її,спираючись не тільки на історичні знання,а й на своє бачення сучасного політичного і економічного життя України. | |
− | + | Направляючи бесіду я приведу десятикласників до висновків про значення соціально-економічних перетворень владою,щоб запобігти потрясінь,втрат.Адже з поразкою УЦР і інших національно-демократичних сил на десятки років перенесено проголошення незалежності України.В сучасній Україні часто нав'язується суспільству мовне питання,щоб відвернути увагу людей від прорахунків влади,або соціальних проблем українців.--[[Користувач:Наумко Любов Миколаївна|Наумко Любов Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Наумко Любов Миколаївна|обговорення]]) 18:20, 18 жовтня 2017 (EEST) | |
Рядок 123: | Рядок 123: | ||
---- | ---- | ||
'''Ваші відповіді''' | '''Ваші відповіді''' | ||
− | + | Компетентісний підхід-програми перебудовано на основі результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів,які є сукупністю знаннєвого,смислового і діяльнісного компонентів Зміст історичної освіти виступає не як самоціль,а як інструмент для досягнення окремих результатів,що забезпечують формування життєво важливих компетентностей.Орієнтація на учня-програми забезпечують доступність і системність цілей навчання.Збережено тільки досяжні для учнів відповідного віку очікувані результати навчання і скорочено вимоги щодо знання фактичного матеріалу (дат,імен,подій,термінів).Формування в учня цінностей для успішного життя-в пояснювальній записці до програм визначено соціально й особисто значущі ідеї,які послідовно розкриваються в проце--[[Користувач:Наумко Любов Миколаївна|Наумко Любов Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Наумко Любов Миколаївна|обговорення]]) 18:05, 15 жовтня 2017 (EEST)сі навчання і виховання учнів (їх співвіднесено з ключовими компетентностями),наскрізні міжпредметні змістові лінії,що забезпечують формування школяра як культурно освіченої,інформаційно свідомої й морально зрілої людини,базові елементи історичної компетентності. | |
Рядок 138: | Рядок 138: | ||
--[[Користувач:Ніколаєнко Світлана Петрівна|Ніколаєнко Світлана Петрівна]] ([[Обговорення користувача:Ніколаєнко Світлана Петрівна|обговорення]]) | --[[Користувач:Ніколаєнко Світлана Петрівна|Ніколаєнко Світлана Петрівна]] ([[Обговорення користувача:Ніколаєнко Світлана Петрівна|обговорення]]) | ||
− | В одному літературному творі прозвучало "щастя-це коли тебе розуміють".Для системи освіти це дуже важливо,щоб чиновники МОН,департаменту освіти розуміли становище освітньго середовища не тільки в Києві, обласних центрах,а --[[Користувач:Наумко Любов Миколаївна|Наумко Любов Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Наумко Любов Миколаївна|обговорення]]) 19: | + | В одному літературному творі прозвучало "щастя-це коли тебе розуміють".Для системи освіти це дуже важливо,щоб чиновники МОН,департаменту освіти розуміли становище освітньго середовища не тільки в Києві, обласних центрах,а --[[Користувач:Наумко Любов Миколаївна|Наумко Любов Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Наумко Любов Миколаївна|обговорення]]) 19:17, 14 жовтня 2017 (EEST)й у маленьких містах,селах,де дітей небагато,батьки безробітні.Держава багато років,крім зарплати і комуналки,коштів не виділяла.Опорні школи будуть за 5-10км,а можливо і більше.Що відчувають батьки п'ятикласників чи щестикласників,які відправили дітей шкільним автобусом по нашому бездоріжжю,особливо взимку.В Україні погані дороги, не завжди якісні товари,безвідповідальні працівники,бездушні чиновники,крадії,хабарники.В цьму винні і вчителі.Всі вони навчалися в школі,відповідали на уроках про людські чесноти,які вони візьмуть в своє життя.Але,мабуть, не було порозуміння між вчителями і учнями,коли в Україні крадуть у дітей,у воюючій армії,в лікарнях.Для щастя в Україні потрібно порозуміння між владою і народом,між чиновниками і підлеглими,між вчителями і школярами. |
---- | ---- |
Поточна версія на 17:54, 25 жовтня 2017
--Наумко Любов Миколаївна (обговорення) 19:17, 14 жовтня 2017 (EEST)--Наумко Любов Миколаївна (обговорення) 19:17, 14 жовтня 2017 (EEST) --Наумко Любов Миколаївна (обговорення) 12:21, 13 жовтня 2017 (EEST)--Наумко Любов Миколаївна (обговорення) 12:21, 13 жовтня 2017 (EEST)==== Інтерактивні практичні заняття ==== Вітаю, шановні колеги! Це інтерактивне практичне заняття присвячене темі "Четверта промислова революція", яка вже зараз непомітно:)) розгортається перед нами. Пропоную для знайомства з цим явищем перейти за наступними посиланнями:
- К. Шваб. Четверта промислова революція: як до неї готуватися;
- Четверта індустріальна революція і освіта;
- Кулик В. Трансформація професійних компетенцій відповідно до вимог інформаційного суспільства.
Після вивчення матеріалів поділіться своїми думками щодо наступного:
1. Які переваги несе людям четверта промислова революція?
2. Які ризики вона має?
3. Які компетентності мусить мати людина епохи четвертої промислової революції? --Ніколаєнко Світлана Петрівна (обговорення)
Ваші відповіді: 1.Переваги-суцільні інновації,що змінюють спосіб життя,впливатимуть на свідомість,змінюватимуть саму природу людини.Виробничі процеси-авттоматизовані,автомобілі без водіїв.Зміниться торгівля-індивідуальний дизайн,комплектація,доставка до місцезнаходження людини.Ринки без посередників Люди стануть жити довше,матимуть автоматизоване лікування,слідкуватимуть за своїм здоров'м.Людям залишиться творча праця,креативність стане основним інструментом розвитку. 2.Зросте безробіття,зникне потреба некваліфікованої,дешевої робочої сили.Люди житимуть довше,що приведе до старіння населення,спричинить глобальні зміни в системі управління і реформує фінансову систему.Покращиться життя висококваліфікованих,а низькокваліфіковані змушені виїхати в інші країни.Масове безробіття спричинить нові соціальні вибухи,бо майнова нерівність у світі тільки зростатиме. 3.Компетентності:когнітивне мислення,соціальний інтелект,уміння мислити"за межами та поза правилами" адаптивне мислення,міжкультурна компетентність,обчислювальне мислення,медіа-грамотність,міждисциплінарність,проектне мислення,управління інформацією,уміння працювати віддалено.
Пропоную долучитись до вивчення наступної теми "Освіта в Україні та країнах світу". Для цього перейдіть за посиланням на текст лекції. Також нам знадобиться переглянути матеріал щодо реформи освіти Нова українська школа Додаткову інформацію про системи освіти розвинених країн можна отримати в інтернеті. Після цікавого прочитання дайте відповіді за допомогою прийому ПРІМА на таке:
П - почаклуємо - вкажіть одну чарівну зміну у вашій школі, яку б ви запровадили з досвіду освіти розвинених країн.
Р - розв'яжемо проблеми - розкажіть про одну проблему з вашої педагогічної практики, яку ви змогли б розв'язати, використовуючи отриманий досвід освіти інших країн.
І - інший погляд - уявіть себе учнем. Спробуйте стати на його позицію. Розкажіть від його імені, яка б інновація з досвіду освіти інших країн йому найбільше сподобалась.
М - може статися - Опишіть, що може статися на Вашому уроці історії чи права, якщо Ви отримаєте можливість змінити його після знайомства з системами іноземної освіти.
А - а що далі - уявіть, що реформа "Нова українська школа" відбулася. На Вашу думку, цього достатньо? Чи варто продовжити? Як саме, на Вашу думку має продовжувати змінюватись освіта? Ніколаєнко Світлана Петрівна (обговорення)
Ваші відповіді: П-Ввести японський принцип "Успіху домагаються наполегливою працею". Р-Інфантильність українських старшокласників,особливо десятикласників.Запозичити американську концепцію-підготовка до реального життя,вміння самостійно здобувати знання.Тестування учень проходить для себе,а не для вчителя. І-Вибір учнями предметів,зменшення їх кількості. М-Вузівська система оцінювання(кредити)в середній японській школі,що краще підготує випускників до навчання у вишах. А-Якщо реформа "Нова українська школа" здійсниться,то необхідна буде нова відповідно до потреб формування компетентностей людини епохи четвертої промислової революції,якщо до того часу школа не зникне.
Доброго дня! Наступне заняття з теми "Освіта в інформаційному суспільстві". Опрацювавши матеріал за цим посиланням, дайте відповідь на запитання.
Якими є особливості освіти в інформаційному суспільстві? Ніколаєнко Світлана Петрівна (обговорення)
Ваша відповідь: !.Навчання буде базуватися не на запам'ятовуванні,а на навичках аналізу,аргументації та прийнятті рішень. 2.Навчання стане індивідуальним та автономним,людина сама буде відповідати за свою освіту.Професія вчителя зникне. 3.Диплом НЗ втратить будь-яке значення,популярність набудуть персональні навчальні та сертифікаційні портфоліо,що будуть визначати можливість кандидата займати відповідну посаду.- --
На цьому інтерактивному практичному занятті - тема "Євроінтеграційна стратегія України". За посиланням знаходиться Путівник по Ліссабонському договору. Він створений для регулювання питань співжиття та участі у справах країн і громадян Євросоюзу. Познайомтесь із публікацією. Охарактеризуйте основні цілі та цінності Євросоюзу. Ніколаєнко Світлана Петрівна (обговорення)
Ваша відповідь: -ЄС забезпечує простір свободи,безпеки та правосуддя без внутрішніх кордонів. -Працювати задля сталого розвитку Європи на основі збалансованого економічного зростання та стабільності цін,високо конкурентної соціальної ринкової економіки,спрямованої на повну зайнятість та соціальний прогрес з високим рівнем захисту навколишнього середовища. -Боротися проти соціального відчуження та дискримінації,сприяти соціальній справедливості та соціального захисту. -Сприяти економічній,соціальній та територіальній згуртованості та солідарності держав-членів ЄС. -Залишатися відданим економічному та валютному союзу з євро своєї валюти. -Підтримувати та поширювати цінності ЄС за його межами та робити свій внесок у мир,безпеку,сталий розвиток Землі,солідарність та взаємоповагу серед народів, вільну та чесну торгівлю. -Робити внесок у захист прав людини,зокрема прав дитини,дотримуватися та розвивати міжнародне право,дотримуватися принципів Хартії ООН.---
Доброго дня! Освіта в країнах Євросоюзу перебуває у стані постійних змін. Українська освіта теж зараз реформується. Прошу Вас опрацювати матеріал про освітні нововведення у Фінляндії. Опрацювавши його, оберіть одну складову реформи освіти у Фінляндії: вибір предметів кожною школою; багатодисциплінарний предмет; посилення вивчення іноземних мов; факультативні предмети на вибір; система оцінювання; викладання релігії; програмування та підприємництво в школі; групове навчання; кумівство серед дітей; роль учителя та висловіть свої міркування щодо того, чи могла б вона інтегруватися з користю в українську школу. Ніколаєнко Світлана Петрівна (обговорення)
Ваша відповідь: Кумівство серед дітей з метою придушити дитячий егоїзм,розкрити ніжність та відповідальність.У день кумівства(як часто?) діти працюють разом.граються.В Україні існує шефство класів,потрібно індивідуалізувати взаємозв'язок дітей.
Зміст
Індивідуальні заняття
На цьому індивідуальному занятті пропоную Вам ознайомитися з матеріалом про сім трендів сучасної освіти. Після цього оберіть один з них, який Ви вважаєте найважливішим, поясніть чому та стисло охарактеризуйте обраний тренд. --Ніколаєнко Світлана Петрівна (обговорення)
Ваша відповідь Сторітелінг у викладанні історії допоможе донести складний матеріал простими словами,зрозумілими для учнів прикладами.Історія багата яскравими особистостями,подіями,явищами,які треба донести до аудиторії смішною чи зворушливою,короткою розповіддю з відкритим кінцем.Тобто учні самі повинні додумати,продовжити дискусією чи "мозковим штурмом".Розповідь вчителя повинна бути виразною,з виділенням головного моменту,впливати на емоції,для цього треба використовувати метафори,порівняння,при цьому не нав'язувати класу свою думку,а щоб у школярів з'явилась думка "Я хочу це знати чи вмі--Наумко Любов Миколаївна (обговорення) 16:58, 15 жовтня 2017 (EEST)ти".
Наступне індивідуальне заняття присвячене цікавим методам роботи з учнями - "філософія для дітей" та проблемно-орієнтоване навчання. Перегляньте матеріал про них за цим поссиланням. Оберіть один з методів, який Ви вважаєте цікавим і поясніть, як Ви могли б застосувати його при вивченні історії та суспільних дисциплін на конкретному прикладі. --Ніколаєнко Світлана Петрівна (обговорення)
Ваша відповідь Проблемно-орієнтоване навчання.Я використаю цей метод при вивченні теми "Українська державність в 1917-1921рр."На уроці при розгляді питання "Уроки та наслідки державотворчих поцесів" я дам завдання:визначте свою позицію щодо лозунгу УЦР "Національна справа перш за все,соціальна-потім".Аргументуйте її,спираючись не тільки на історичні знання,а й на своє бачення сучасного політичного і економічного життя України. Направляючи бесіду я приведу десятикласників до висновків про значення соціально-економічних перетворень владою,щоб запобігти потрясінь,втрат.Адже з поразкою УЦР і інших національно-демократичних сил на десятки років перенесено проголошення незалежності України.В сучасній Україні часто нав'язується суспільству мовне питання,щоб відвернути увагу людей від прорахунків влади,або соціальних проблем українців.--Наумко Любов Миколаївна (обговорення) 18:20, 18 жовтня 2017 (EEST)
Консультації
На цьому занятті Ви можете проконсультуватись зі мною з будь-яких питань, що розглядаються у нашому курсі. Питання можна задати мені на моій сторінці обговорення, або ж на цій сторінці. Дякую за співпрацю та порозуміння. --Ніколаєнко Світлана Петрівна (обговорення)
Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)
Доброго дня, Шановні колеги! Сьогодні за розкладом маємо Тематичні дискусії (Інтернет - семінари). Прошу співпрацювати за темою "Стратегічні зміни в сучасній системі освіти України". Перегляньте інформацію про ключові зміни оновлених програм 5-9 класів відповідно до реформи "Нова українська школа". Висловіть свою думку що до того, чи досягаються цими змінами основні засади реформи: компетентнісний підхід, орієнтація на учня, на формування у нього цінностей для успішного життя.
Ваші відповіді Компетентісний підхід-програми перебудовано на основі результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів,які є сукупністю знаннєвого,смислового і діяльнісного компонентів Зміст історичної освіти виступає не як самоціль,а як інструмент для досягнення окремих результатів,що забезпечують формування життєво важливих компетентностей.Орієнтація на учня-програми забезпечують доступність і системність цілей навчання.Збережено тільки досяжні для учнів відповідного віку очікувані результати навчання і скорочено вимоги щодо знання фактичного матеріалу (дат,імен,подій,термінів).Формування в учня цінностей для успішного життя-в пояснювальній записці до програм визначено соціально й особисто значущі ідеї,які послідовно розкриваються в проце--Наумко Любов Миколаївна (обговорення) 18:05, 15 жовтня 2017 (EEST)сі навчання і виховання учнів (їх співвіднесено з ключовими компетентностями),наскрізні міжпредметні змістові лінії,що забезпечують формування школяра як культурно освіченої,інформаційно свідомої й морально зрілої людини,базові елементи історичної компетентності.
Проведення та перевірка модульного контролю
Напишіть коротке есе на тему: Чи є місце щастю в системі освіти?
Есе — це прозовий твір невеликого обсягу і вільної композиції. виражає індивідуальні враження та міркування з конкретного приводу чи питання і явно не претендує на визначальну або вичерпну трактування предмета.
--Ніколаєнко Світлана Петрівна (обговорення) В одному літературному творі прозвучало "щастя-це коли тебе розуміють".Для системи освіти це дуже важливо,щоб чиновники МОН,департаменту освіти розуміли становище освітньго середовища не тільки в Києві, обласних центрах,а --Наумко Любов Миколаївна (обговорення) 19:17, 14 жовтня 2017 (EEST)й у маленьких містах,селах,де дітей небагато,батьки безробітні.Держава багато років,крім зарплати і комуналки,коштів не виділяла.Опорні школи будуть за 5-10км,а можливо і більше.Що відчувають батьки п'ятикласників чи щестикласників,які відправили дітей шкільним автобусом по нашому бездоріжжю,особливо взимку.В Україні погані дороги, не завжди якісні товари,безвідповідальні працівники,бездушні чиновники,крадії,хабарники.В цьму винні і вчителі.Всі вони навчалися в школі,відповідали на уроках про людські чесноти,які вони візьмуть в своє життя.Але,мабуть, не було порозуміння між вчителями і учнями,коли в Україні крадуть у дітей,у воюючій армії,в лікарнях.Для щастя в Україні потрібно порозуміння між владою і народом,між чиновниками і підлеглими,між вчителями і школярами.