Відмінності між версіями «Педагогічна інноватика Роговенко О.В.»
 (→Тематичні дискусії (Інтернет-семінари))  | 
				 (→Проведення та перевірка модульного контролю)  | 
				||
| Рядок 91: | Рядок 91: | ||
*б) збагаченні суб‘єктного досвіду учнів, задоволенні їх освітніх інтересів та запитів;  | *б) збагаченні суб‘єктного досвіду учнів, задоволенні їх освітніх інтересів та запитів;  | ||
*в) організації індивідуального навчання;  | *в) організації індивідуального навчання;  | ||
| − | *г) всі відповіді правильні;  | + | '''*г) всі відповіді правильні;'''  | 
*д) правильна відповідь відсутня.  | *д) правильна відповідь відсутня.  | ||
2.	Як суб‘єкт навчальної діяльності учень відрізняється такими характеристиками (вилучіть зайве):  | 2.	Як суб‘єкт навчальної діяльності учень відрізняється такими характеристиками (вилучіть зайве):  | ||
| − | *а) бажання діяти за аналогією, одержувати готову інформацію;    | + | '''*а) бажання діяти за аналогією, одержувати готову інформацію;'''   | 
*б) ініціативність та активність;  | *б) ініціативність та активність;  | ||
*в) високі пізнавальні мотиви;  | *в) високі пізнавальні мотиви;  | ||
| Рядок 103: | Рядок 103: | ||
*б) засоби, за допомогою яких вчитель розв‘язує поставлені перед ним задачі по навчанню та вихованню учнів;  | *б) засоби, за допомогою яких вчитель розв‘язує поставлені перед ним задачі по навчанню та вихованню учнів;  | ||
*в) цілісна педагогічна система як синтез мети, змісту, необхідних форм, методів та засобів навчання й діагностики, яка забезпечує досягнення спрогнозованих результатів;  | *в) цілісна педагогічна система як синтез мети, змісту, необхідних форм, методів та засобів навчання й діагностики, яка забезпечує досягнення спрогнозованих результатів;  | ||
| − | *г) всі відповіді правильні;  | + | '''*г) всі відповіді правильні;'''  | 
*д) правильна відповідь відсутня.  | *д) правильна відповідь відсутня.  | ||
4.	Інноваційний процес в освіті характеризується як:  | 4.	Інноваційний процес в освіті характеризується як:  | ||
| Рядок 109: | Рядок 109: | ||
*б) діяльність з апробації нових форм та методів навчання чи виховання;  | *б) діяльність з апробації нових форм та методів навчання чи виховання;  | ||
*в) діяльність із запровадження сучасних педагогічних технологій з метою підвищення ефективності шкільної освіти;  | *в) діяльність із запровадження сучасних педагогічних технологій з метою підвищення ефективності шкільної освіти;  | ||
| − | *г) усі відповіді вірні.  | + | '''*г) усі відповіді вірні.'''  | 
5.	Інтерактивними методами навчання є:  | 5.	Інтерактивними методами навчання є:  | ||
*а) пізнавально-пошукова діяльність: робота з текстом, географічними картами, пошук інформації і Інтернеті;  | *а) пізнавально-пошукова діяльність: робота з текстом, географічними картами, пошук інформації і Інтернеті;  | ||
*б) проблемна лекція, оглядова лекція, контрольна робота, пояснення;  | *б) проблемна лекція, оглядова лекція, контрольна робота, пояснення;  | ||
*в) самостійна робота учня;  | *в) самостійна робота учня;  | ||
| − | *г) евристична бесіда, мозковий штурм, диспут, дискусія, тренінг, сюжетно-рольова гра;  | + | '''*г) евристична бесіда, мозковий штурм, диспут, дискусія, тренінг, сюжетно-рольова гра;'''  | 
*д) всі відповіді правильні.  | *д) всі відповіді правильні.  | ||
6.	Сутність дослідницького методу навчання у тому, що:  | 6.	Сутність дослідницького методу навчання у тому, що:  | ||
| − | *а) учні самі здобувають знання в процесі розв‘язання проблеми та самостійного здійснення пошуку засобів для її розв‘язання;  | + | '''*а) учні самі здобувають знання в процесі розв‘язання проблеми та самостійного здійснення пошуку засобів для її розв‘язання;'''  | 
*б) вчитель визначає проблему та демонструє шлях її дослідження та розв‘язання;  | *б) вчитель визначає проблему та демонструє шлях її дослідження та розв‘язання;  | ||
*в) учні під керівництвом вчителя визначають проблему та здійснюють керований пошук шляхів її розв‘язання;  | *в) учні під керівництвом вчителя визначають проблему та здійснюють керований пошук шляхів її розв‘язання;  | ||
| Рядок 127: | Рядок 127: | ||
*в) включення учнів у творчу діяльність;  | *в) включення учнів у творчу діяльність;  | ||
*г) постановка проблемної задачі;  | *г) постановка проблемної задачі;  | ||
| − | *д) пред‘явлення дидактичних вимог;    | + | '''*д) пред‘явлення дидактичних вимог;'''   | 
8.	У чому полягає суть професійної компетентності вчителя? Оберіть найбільш повну відповідь:  | 8.	У чому полягає суть професійної компетентності вчителя? Оберіть найбільш повну відповідь:  | ||
*а) у знаннях закономірностей розвитку особистості;  | *а) у знаннях закономірностей розвитку особистості;  | ||
| − | *б) в єдність теоретичної і практичної готовності до здійснення педагогічної діяльності;  | + | '''*б) в єдність теоретичної і практичної готовності до здійснення педагогічної діяльності;'''  | 
*в) у знаннях цілей, завдань і технологій навчання і виховання;  | *в) у знаннях цілей, завдань і технологій навчання і виховання;  | ||
*г) у наявності аналітичних, прогностичних, проективних, рефлексивних умінь  | *г) у наявності аналітичних, прогностичних, проективних, рефлексивних умінь  | ||
*д) у володінні різноманітними педагогічними техніками.  | *д) у володінні різноманітними педагогічними техніками.  | ||
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 11:41, 27 квітня 2015 (EEST)  | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 11:41, 27 квітня 2015 (EEST)  | ||
Поточна версія на 12:24, 5 травня 2015
Зміст
Інтерактивні практичні заняття
Добрий день! Сьогодні за розкладом у нас інтерактиане практичне заняття. На моїй сторінці обговорення Ви знайдете теоретичний матеріал. Опрацюйте його та дайте відповіді на питання:
- У чому суть технологічності в освіті?
 - Що таке технологічний підхід у навчанні?
 - Простежте еволюцію поняття "педагогічна технологія".
 
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:05, 20 січня 2015 (EET)
Відповідь:
Технологія навчання передбачає управління дидактичним процесом, що містить організацію діяльності учня і контроль за цією діяльністю. Ці процеси безперервно взаємодіють: результат контролю впливає на зміст управляючих дій, тобто передбачає подальшу організацію діяльності в інтересах досягнення цілей, визначених на основі освітніх стандартів.
Технології є об'єктивним процесом еволюції освіти. Можемо стверджувати, що педагогічна технологія - це системний, концегпуальний, нормативний, варіативний опис діяльності педагога та студента, спрямований на досягнення загальноосвітньої мети.
Жодна технологія не є універсальною, тому кожна з них вимагає вироблення власного технологічного підходу до її використання в конкретних ситуаціях.
З повагою, --Роговенко Ольга Василівна (обговорення) 12:08, 5 травня 2015 (EEST)
Продовжуємо наше заняття. Прочитавши текст лекції на моїй сторінці обговорення, дайте відповіді на наступні питання:
- Дайте порівняльний аналіз різних підходів до розкриття терміна"педагогічна технологія".
 - Наповніть змістом терміни "освітня технологія", "педагогічна технологія", "технологія навчання", " технологія виховання", "персоніфіковані технології".
 
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 10:37, 27 січня 2015 (EET)
Педагогічна технологія - сукупність психолого-педагогічних установок, що визначають спеціальний набір і компонування форм, методів, способів, прийомів навчання, виховних засобів; вона є організаційно-методичний інструментарій педагогічного процесу (Б. Т. Лихачов). Педагогічна технологія - це змістовна техніка реалізації навчального процесу (В. П. Беспалько). Педагогічна технологія - це опис процесу досягнення планованих результатів навчання (І. П. Волков). Педагогічні технології - частина педагогічної науки, що вивчає й розробляє цілі, зміст і методи навчання та проектує педагогічні процеси
Освітня технологія - новітній засіб навчання; Освітня технологія - педагогічна система; Освітня технологія - сукупність дій (система дій) чи діяльність; Освітня технологія - проект (модель) навчально-виховного процесу; Освітня технологія - галузь науки або педагогічного знання чи наука.
Технологія навчання — це система методів, способів та прийомів, яка забезпечує оптимальну реалізацію навчального процесу. Тут слід розуміти наявність системи засобів, адекватних цілям, завданням, принципам і умовам навчання, що виявляється в поєднанні теорії і практики. У широкому розумінні — це сукупність навчальних, методичних, програмних і технічних засобів, що використовуються в навчально-виховному процесі.
З повагою, --Роговенко Ольга Василівна (обговорення) 12:08, 5 травня 2015 (EEST)
Шановні колеги! Продовжуємо працювати.
- Чи згодні Ви з твердженням, що будь-яка педагогічна система завжди технологіча?
 - Обґрунтуйте Ваше ставлення до проблеми технологізації виховного процесу.
 - Чи може, на Вашу думку, вітчизняна система освіти вийти з кризи, запозичивши якусь цілісну освітню систему, яку можна було б взяти за взірець? Відповідь аргументуйте. --Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:02, 12 лютого 2015 (EET)
 
Педагогічна технологія - сфера знання, яка включає методи, засоби навчання і теорію їх використання для досягнення цілей освіти. Технологія навчання - поняття близьке, але не тотожне педагогічній технології, оскільки воно відображає шлях освоєння конкретного навчального матеріалу (поняття) в межах певного предмету, теми, питання і в межах обраної технології.
Головна мета технологічної освіти полягає у формуванні технічно, технологічно і комп'ютерно освіченої особистості, підготовленої до життя й активної природо відповідної предметно-перетворюючої діяльності в умовах сучасного високотехнологічного інформаційного суспільства, життєво необхідних знань, умінь і навичок ведення домашнього господарства і сімейної економіки, основних компонентів інформаційної культури учнів, забезпеченні умов для їх професійного самовизначення, формуванні у них навичок творчої діяльності, вихованні культури праці, здійсненні допрофесійної та професійної підготовки за їх бажанням і з урахуванням індивідуальних можливостей.
З повагою, --Роговенко Ольга Василівна (обговорення) 12:08, 5 травня 2015 (EEST)
Індивідуальні заняття
Доброго дня! За розкладом в нас індивідуальні заняття. На моїй сторінці обговорення Ви знайдете перелік літератури та завдання. Сподіваюсь, що рекомендована література буде Вам корисною.
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:25, 17 лютого 2015 (EET)
Продовжуємо працювати. Нагадую, що Вам потрібно  виконати завдання з педагогічної інноватики.--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:20, 2 березня 2015 (EET)
Консультації
Тема консультації "Особливості окремих педагогічних технологій та впровадження їх у навчально-виховний процес". Звертайтесь з питаннями, якщо такі маєте.
Нагадую про необхідність виконання Вами завдань з педагогічної інноватики.
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 09:56, 27 березня 2015 (EET)
Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)
Сутність поняття „інноваційна діяльність” відбиває не лише особливості процесу оновлення, внесення нових елементів у традиційну систему освітньої практики, а й органічно включає в себе характеристику індивідуального стилю діяльності педагога-новатора. Інноваційна діяльність передбачає вищий ступінь педагогічної творчості, педагогічне винахідництво нового в педагогічній практиці, що спрямоване на формування творчої особистості, враховує соціально-економічні та політичні зміни в суспільстві й проявляється в ціле покладанні, визначенні мети, завдань, а також змісту і технологій інноваційного навчання. Вчитель інноваційної орієнтації − це особистість, здатна брати на себе відповідальність, вчасно враховувати ситуацію соціальних змін і є найбільш перспективним соціальним типом педагога. Як учитель-дослідник, він спрямований на науково-обґрунтовану організацію навчально-виховного процесу з прогностичним спрямуванням, має адекватні ціннісні орієнтації, гнучке професійне мислення, розвинуту професійну самосвідомість, готовність до сприйняття нової інформації, високий рівень самоактуалізації, володіє мистецтвом рефлексії. Пропоную винести на обговорення наступні питання:
- Що мотивує педагогів до інноваційної діяльності?
 - Як Ви проектуєте педагогічні інновації у навчально-виховний процес ЗНЗ?
 - Як Ви оцінюєте ефективність апробованих та впроваждуваних педагогічних нововведень?
 - Ваше ставлення до новаторства та ступінь поінформованості про проблеми діяльності педагогів-новаторів.
 
Залучайтесь до дискусії. --Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:26, 14 квітня 2015 (EEST)
Інноваційна педагогічна діяльність — заснована на осмисленні практичного педагогічного досвіду цілеспрямована педагогічна діяльність, орієнтована на зміну й розвиток навчально-виховного процесу з метою досягнення вищих результатів, одержання нового знання, формування якісно іншої педагогічної практики. Продуктами інноваційної педагогічної діяльності є нововведення, що позитивно змінюють систему освіти, визначають її розвиток і характеризуються як нові чи вдосконалені.
Педагогічною інновацією нашого ВНЗ є широке впровадження в навчально - виховний процес системи Moodle. Moodle — система керування курсами (система керування змістом) також відома як система керування навчанням або віртуальне середовище навчання.
З повагою, --Роговенко Ольга Василівна (обговорення) 12:14, 5 травня 2015 (EEST)
Проведення та перевірка модульного контролю
Дайте відповідь на тестові питання:
1. Сутність особистісно орієнтованої освіти полягає у :
- а) вивченні індивідуально-психологічних особливостей учнів;
 - б) збагаченні суб‘єктного досвіду учнів, задоволенні їх освітніх інтересів та запитів;
 - в) організації індивідуального навчання;
 
*г) всі відповіді правильні;
- д) правильна відповідь відсутня.
 
2. Як суб‘єкт навчальної діяльності учень відрізняється такими характеристиками (вилучіть зайве): *а) бажання діяти за аналогією, одержувати готову інформацію;
- б) ініціативність та активність;
 - в) високі пізнавальні мотиви;
 - г) уміння планувати й організовувати діяльність;
 - д) критичне мислення.
 
3. Педагогічна технологія – це:
- а) сукупність методів та прийомів навчання, котрі забезпечують одержання певної освіти;
 - б) засоби, за допомогою яких вчитель розв‘язує поставлені перед ним задачі по навчанню та вихованню учнів;
 - в) цілісна педагогічна система як синтез мети, змісту, необхідних форм, методів та засобів навчання й діагностики, яка забезпечує досягнення спрогнозованих результатів;
 
*г) всі відповіді правильні;
- д) правильна відповідь відсутня.
 
4. Інноваційний процес в освіті характеризується як:
- а) цілеспрямована зміна в системі освіти, що полягає у появі нової теорії, технології, змісту та форм освіти або у заміні принципів, на яких ґрунтується функціонування системи освіти;
 - б) діяльність з апробації нових форм та методів навчання чи виховання;
 - в) діяльність із запровадження сучасних педагогічних технологій з метою підвищення ефективності шкільної освіти;
 
*г) усі відповіді вірні. 5. Інтерактивними методами навчання є:
- а) пізнавально-пошукова діяльність: робота з текстом, географічними картами, пошук інформації і Інтернеті;
 - б) проблемна лекція, оглядова лекція, контрольна робота, пояснення;
 - в) самостійна робота учня;
 
*г) евристична бесіда, мозковий штурм, диспут, дискусія, тренінг, сюжетно-рольова гра;
- д) всі відповіді правильні.
 
6. Сутність дослідницького методу навчання у тому, що: *а) учні самі здобувають знання в процесі розв‘язання проблеми та самостійного здійснення пошуку засобів для її розв‘язання;
- б) вчитель визначає проблему та демонструє шлях її дослідження та розв‘язання;
 - в) учні під керівництвом вчителя визначають проблему та здійснюють керований пошук шляхів її розв‘язання;
 - г) всі відповіді правильні;
 - д) правильна відповідь відсутня.
 
7. Пізнавальний інтерес розвивається за допомогою таких прийомів (вилучіть зайве):
- а) зацікавлення змістом навчального матеріалу;
 - б) зацікавлення процесом навчання;
 - в) включення учнів у творчу діяльність;
 - г) постановка проблемної задачі;
 
*д) пред‘явлення дидактичних вимог; 8. У чому полягає суть професійної компетентності вчителя? Оберіть найбільш повну відповідь:
- а) у знаннях закономірностей розвитку особистості;
 
*б) в єдність теоретичної і практичної готовності до здійснення педагогічної діяльності;
- в) у знаннях цілей, завдань і технологій навчання і виховання;
 - г) у наявності аналітичних, прогностичних, проективних, рефлексивних умінь
 - д) у володінні різноманітними педагогічними техніками.
 
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:41, 27 квітня 2015 (EEST)