Відмінності між версіями «Менеджмент інновацій Бузовська О.І.»

Матеріал з HistoryPedia
Перейти до: навігація, пошук
(Створена сторінка: {{subst:Шаблон:Заняття}})
 
(Інтерактивні практичні заняття)
 
(не показані 7 проміжних версій 2 учасників)
Рядок 2: Рядок 2:
 
==== Інтерактивні практичні заняття ====
 
==== Інтерактивні практичні заняття ====
  
 +
'''''Шановна пані Оксана''!'''
 +
Пропоную Вам перейти на мою сторінку обговорення та познайомитись з теоретичним матеріалом з теми "УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЙНИМИ ПРОЦЕСАМИ". Маю надію, що пропрацювавши матеріал, Ви зможе дати відповідь на запитання:
 +
 +
1. Як Ви вважаєте, чи є досконалою нормативно - правова база з інноваційної освітянської діяльності  в Україні? На що треба звернути увагу державі для якісного забезпечення інноваційного розвитку навчального закладу?
 +
 +
2. Яким чином реалізуються у Вашому закладі управління інноваційними процесами? Наведіть приклади.
 +
--[[Користувач:Луценко Світлана Миколаївна|Луценко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Луценко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 11:38, 8 червня 2015 (EEST)
 +
 +
1.Об'єктивне прискорення науково-технічного і соціального прогресу, кризові економічні, екологічні, демографічні, політичні та інші явища, що виникли у сучасному світі, неминуче позначаються на системі освіти, загострюють протиріччя і труднощі формування молодого покоління. Традиційні педагогічні засоби виховання, змісту й організації навчально-виховного процесу все частіше не спрацьовують. Через невідповідність темпів і характеру соціальних та педагогічних процесів виникають кризові явища в педагогіці.
 +
Найважливіші з них виявляються у нездатності освітньо-виховних закладів, по-перше, впливати на дитину для формування цілісної, а не "часткової" особистості, по-друге, у невмінні враховувати індивідуальні, вікові та соціо-біопсихологічні особливості вихованця, неповторність особистості кожного. Тому у сучасному вимогливому та швидкозмінному соціально-економічному середовищі рівень освіти, її вплив на особистісній розвиток дитини, значною мірою залежатиме від результативності запровадження технологій навчання, що ґрунтуються на нових методологічних засадах, сучасних дидактичних принципах та психолого-педагогічних теоріях, які розвивають діяльнісний підхід до навчання.
 +
Те що стосується нормативно правової бази, то з упевненістю скажу, що вона достатня для нормативної підтримки інноваційної діяльності.
 +
 +
2.Інноваційна діяльність у нашому навчально-виховному комплексі можна поділити на навчальні та виховні.
 +
До навчальних відноситься: інтегроване навчання, робота в програмах «Курс: Школа», проектні технології, програма розвитку дітей 5-ти річного віку.
 +
До виховних інновацій: національне виховання, громадянське виховання, виховання духовно- ціннісних орієнтирів.
 +
На рівні вчителя впровадження інноваційних технологій у процесі роботи сприяє підвищенню професійної підготовки та науково- методичної компетентності вчителів, класних керівників щодо здійснення процесу соціальної адаптації учнівської молоді. 
 +
На рівні закладу впровадження педагогічних інновацій сприяє розвитку системи продуктивного навчання, підвищенню якості освітніх послуг, співтворчості учителів, учнів та їх батьків.
 +
На рівні учнів впровадження інновацій підвищує освіченість, сприяє їх творчій активності, здійсненню процесу соціальної адаптації, розвитку відповідальності за власне життя, життя оточуючих.
 +
На рівні батьків впровадження інновацій сприяє їх залученню до співпраці зі школою.--[[Користувач:Бузовська Оксана Іванівна|Бузовська Оксана Іванівна]] ([[Обговорення користувача:Бузовська Оксана Іванівна|обговорення]]) 21:53, 1 грудня 2015 (EET)
 +
 +
 +
 +
Вітаю! Продовжуємо працювати далі. Я маю надію, що Ви познайомившись з текстом лекції, повернулись на свою сторінку обговорення та дали відповіді на питання. Дякую за Вашу роботу. Наступна тема, яку ми з Вами розглянемо, стосується загальних засад педагогічної інноватики.
 +
 +
1. Чим інноваційна технологія відрізняється від нововведень?
 +
2. Чи можна вважати інновацією будь - яке нововведення в освіті?
 +
Дякую. Бажаю успіху. --[[Користувач:Луценко Світлана Миколаївна|Луценко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Луценко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 15:38, 15 червня 2015 (EEST)
 +
 +
1 Інновація це комплексний процес, який передбачає створення, розроблення, доведення до комерційного використання і поширення нового технічного або якогось іншого рішення, що задовольняє певну потребу.Нововведення це кінцевий результат інноваційної діяльності, в процесі якої купуються і використовуються новації.--[[Користувач:Бузовська Оксана Іванівна|Бузовська Оксана Іванівна]] ([[Обговорення користувача:Бузовська Оксана Іванівна|обговорення]]) 17:32, 12 вересня 2015 (EEST)
 +
 +
Шановні колеги!
 +
 +
Від щирого серця прийміть вітання з початком нового навчального року. Хай він принесе Вам тільки приємні події, радості й задоволення від результатів Вашої нелегкої праці. успіхів та наснаги в усіх Ваших починаннях.
 +
 +
Назважаючи на свято, ми сьогодні продовжуємо працювати. Я маю надію, що Ви налаштовані на навчання. Сьогодні ми працюємо дві пари. Прошу Вас перейти на мою сторінку обговорення та після ознайомлення з теоретичним матеріалом з теми: «Сучасні інноваційні технології навчання, виховання, управління у навчальному закладі»  дайте відповіді на питання:
 +
 +
1.Визначте форми запровадження педагогічних технологій у навчально - виховний процес.
 +
 +
2. Чи можна вважати педагогічну майстерність - інноваційною технологією? Свою думку обгрунтуйте.
 +
 +
Дякую за Вашу роботу.  Бажаю успіхів. --[[Користувач:Луценко Світлана Миколаївна|Луценко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Луценко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 12:58, 2 вервесня 2015 (EEST)
 +
 +
1.Освітня технологія. Вона відображає загальну стратегію розвитку освіти, єдиного освітнього простору. Призначення освітніх технологій полягає у розв'язанні стратегічних для системи освіти завдань: прогнозування розвитку освіти, проектування і планування цілей, результатів, основних етапів, способів, організаційних форм освітньо-виховного процесу. Такими освітніми технологіями є концепції освіти, освітні закони, освітні системи. У сучасній Україні такими освітніми технологіями є гуманістична концепція освіти, Закон України «Про освіту», система безперервної освіти (дошкільний, шкільний, вузівський, поствузівський рівні) та ін.
 +
Педагогічна технологія. Відображає тактику реалізації освітніх технологій у навчально-виховному процесі за наявності певних умов. Педагогічні технології акумулюють і виражають загальні ознаки та закономірності навчально-виховного процесу незалежно від конкретного навчального предмета. Кожна конкретна педагогічна технологія відображає модель навчально-виховного та управлінського процесів у навчальному закладі, об'єднує в собі їх зміст, форми і засоби. Вона може охоплювати й спеціалізовані технології, що застосовуються в інших галузях науки і практики — електронні, нові інформаційні технології, промислові, поліграфічні, валеологічні (які зберігають здоров'я) тощо.
 +
Технологія навчання (виховання, управління). Цей тип технології моделює шлях освоєння конкретного навчального матеріалу (поняття) в межах відповідного навчального предмета, теми, питання. За багатьма параметрами вона є наближеною до окремої методики. Дидактична технологія охоплює зміст, форми, методи навчання. Специфічні зміст, форми і методи властиві й технології виховання або управління. У структурі технології навчання (виховання, управління) виокремлюють підрівні:
 +
— кількість технологічних етапів;
 +
— ступінь технологічності;
 +
— складність технологічності;
 +
— гнучкість і мобільність технології
 +
 +
2. Я вважаю, що педагогічну майстерність можна вважати інноваційною технологіє, адже розвиток системи освіти вимагає від педагогічної науки й практики вивчення і впровадження нових методів навчання і виховання дітей. Відбором, теоретичним осмисленням, класифікацією педагогічних інновацій займається нова галузь педагогічного знання — педагогічна інноватика . Її прогностичні розвитки, аналіз, оцінки конкретних реалій мають непересічну цінність і для педагогічної практики, особливо для налаштованих на творчість педагогів.--[[Користувач:Бузовська Оксана Іванівна|Бузовська Оксана Іванівна]] ([[Обговорення користувача:Бузовська Оксана Іванівна|обговорення]]) 20:36, 1 грудня 2015 (EET)
  
 
==== Індивідуальні заняття ====
 
==== Індивідуальні заняття ====
 +
'''''Шановна пані Оксана''!'''
  
 +
На індивідуальних заняттях ми будемо вести мову безпосередньо про застосування інновацій у Вашому закладі. В чому Ви вбачаєте труднощі запровадження інноваційних змін у січасній школі. Запропонуйте, будь ласка, Ваші шляхи вирішення цієї проблеми. Дякую. Бажаю наснаги. --[[Користувач:Луценко Світлана Миколаївна|Луценко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Луценко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 12:38, 8 вересня 2015 (EEST)
  
 +
Ефективність реалізації нововведень на рівні загальноосвітнього навчального закладу значною мірою залежить від багатьох чинників, і, насамперед, від інноваційного потенціалу школи. Перш за все повинен бути інноваційний потенціал школи, а це здатність створювати, спириймати та реалізувати нововведення. Потім матеріально-фінансовий потенціал а це наявність у навчальному закладі приміщень для проведення колективних заходів; зручний режим експлуатації цих приміщень; наявність копіювальної техніки тощо, фінансових можливостей забезпечувати нововведення (оплата додаткової праці педагогів, гнучкість щодо використання коштів). Особистісний потенціал школи, на мою думку залежить від професійних можливостей педагогічних працівників, керівників для здійснення інноваційної педагогічної діяльності та можливості учнівського контингенту. Інноваційний потенціал школярів передбачає наявність досвіду творчих справ, колективної діяльності, здатності до самостійної навчальної діяльності та саморозвитку, достатній загальнокультурний рівень, різноманітні інтереси. розвитку, достатній загальнокультурний рівень, різноманітні інтереси.
 +
Важливою складовою інноваційного потенціалу є здатність навчального закладу до створення інноваційного середовища: наявність високого освітньо-
 +
культурного рівня батьків школярів, можливостей залучення науковців-консультантів з інноваційної роботи та співпраці з ВНЗ, позашкільних закладів
 +
та установ. Особливе значення мають також особливості самої школи як організації. Це стосується насамперед мети, структури, рівня комунікації. Оскільки
 +
загальна мета виявляє основний напрям розвитку школи, то інноваційна мета вказує на засоби розвитку шкільної системи, її окремої структури.
 +
У нашому навчальному закладі не великий колектив і більшість молоді педагоги. Робота над нововведеннями складна і клопітка. На початку кожного навчального року я проводжу анкетування серед педагогів за допомогою якого я з'ясовую яке їх ставлення до нововведень та чи готові вони працювати. Все, що вище сказане є невід'ємною частиною у цій роботі і ми педагоги робимо все можливе, аби йти в ногу з часом, досягати мети і творчо розвиватися. --[[Користувач:Бузовська Оксана Іванівна|Бузовська Оксана Іванівна]] ([[Обговорення користувача:Бузовська Оксана Іванівна|обговорення]]) 19:52, 1 грудня 2015 (EET)
  
 
==== Консультації ====
 
==== Консультації ====
  
  
====Тематичні дискусії (Інтернет-семінари) ====
+
====Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)====
 +
''Шановні колеги, вітаю!''
 +
Тема нашої дискусії досить цікава та актуальна: [[Управління навчальним закладом в умовах реформування освіти]].
 +
Висловіть , будь ласка, Ваші думки щодо запропонованої тематики. Дякую. Бажаю успіху.--[[Користувач:Луценко Світлана Миколаївна|Луценко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Луценко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 11:38, 8 вересня 2015 (EEST)
  
 +
Тема дискусії "Управління навчальним закладом в умовах реформування освіти" досить цікава і в той же час складна.  Реформування системи освіти завжди починається з певних змін в управлінні освітою та управлінні навчальними закладами. Тому ефективність освітніх процесів значною мірою залежить від ефективності управлінської діяльності. Загальна середня освіта має забезпечувати продовження всебічного розвитку дитини як цілісної особистості, її здібностей 1 обдаровань, збагачення на цій основі інтелектуального потенціалу народу, його духовності і культури, формування громадянина України, здатного до свідомого суспільного вибору. Управління навчальним закладом справа досить не проста, адже перед керівником постає досить багато проблем в умовах реформування освіти. Особисто я замислююсь над тим, чи можливо взагалі існувати школам в сільській місцевості та навіть школам з маленькою кількістю дітей в місті. Складним залишається фінансування навчальних закладів, більшість педагогів занепокоєні станом здоров'я учнів. Нам мою думку, в ситуації яка склалася в наш час, до реформування освіти потрібно підходити виважено, оскільки більшість проблем лягає на плечі саме керівнику навчального закладу.--[[Користувач:Бузовська Оксана Іванівна|Бузовська Оксана Іванівна]] ([[Обговорення користувача:Бузовська Оксана Іванівна|обговорення]]) 20:06, 3 жовтня 2015 (EEST)
  
 
==== Проведення та перевірка модульного контролю ====
 
==== Проведення та перевірка модульного контролю ====

Поточна версія на 22:57, 1 грудня 2015

Інтерактивні практичні заняття

Шановна пані Оксана! Пропоную Вам перейти на мою сторінку обговорення та познайомитись з теоретичним матеріалом з теми "УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЙНИМИ ПРОЦЕСАМИ". Маю надію, що пропрацювавши матеріал, Ви зможе дати відповідь на запитання:

1. Як Ви вважаєте, чи є досконалою нормативно - правова база з інноваційної освітянської діяльності в Україні? На що треба звернути увагу державі для якісного забезпечення інноваційного розвитку навчального закладу?

2. Яким чином реалізуються у Вашому закладі управління інноваційними процесами? Наведіть приклади. --Луценко Світлана Миколаївна (обговорення) 11:38, 8 червня 2015 (EEST)

1.Об'єктивне прискорення науково-технічного і соціального прогресу, кризові економічні, екологічні, демографічні, політичні та інші явища, що виникли у сучасному світі, неминуче позначаються на системі освіти, загострюють протиріччя і труднощі формування молодого покоління. Традиційні педагогічні засоби виховання, змісту й організації навчально-виховного процесу все частіше не спрацьовують. Через невідповідність темпів і характеру соціальних та педагогічних процесів виникають кризові явища в педагогіці. Найважливіші з них виявляються у нездатності освітньо-виховних закладів, по-перше, впливати на дитину для формування цілісної, а не "часткової" особистості, по-друге, у невмінні враховувати індивідуальні, вікові та соціо-біопсихологічні особливості вихованця, неповторність особистості кожного. Тому у сучасному вимогливому та швидкозмінному соціально-економічному середовищі рівень освіти, її вплив на особистісній розвиток дитини, значною мірою залежатиме від результативності запровадження технологій навчання, що ґрунтуються на нових методологічних засадах, сучасних дидактичних принципах та психолого-педагогічних теоріях, які розвивають діяльнісний підхід до навчання. Те що стосується нормативно правової бази, то з упевненістю скажу, що вона достатня для нормативної підтримки інноваційної діяльності.

2.Інноваційна діяльність у нашому навчально-виховному комплексі можна поділити на навчальні та виховні. До навчальних відноситься: інтегроване навчання, робота в програмах «Курс: Школа», проектні технології, програма розвитку дітей 5-ти річного віку. До виховних інновацій: національне виховання, громадянське виховання, виховання духовно- ціннісних орієнтирів. На рівні вчителя впровадження інноваційних технологій у процесі роботи сприяє підвищенню професійної підготовки та науково- методичної компетентності вчителів, класних керівників щодо здійснення процесу соціальної адаптації учнівської молоді. На рівні закладу впровадження педагогічних інновацій сприяє розвитку системи продуктивного навчання, підвищенню якості освітніх послуг, співтворчості учителів, учнів та їх батьків. На рівні учнів впровадження інновацій підвищує освіченість, сприяє їх творчій активності, здійсненню процесу соціальної адаптації, розвитку відповідальності за власне життя, життя оточуючих. На рівні батьків впровадження інновацій сприяє їх залученню до співпраці зі школою.--Бузовська Оксана Іванівна (обговорення) 21:53, 1 грудня 2015 (EET)


Вітаю! Продовжуємо працювати далі. Я маю надію, що Ви познайомившись з текстом лекції, повернулись на свою сторінку обговорення та дали відповіді на питання. Дякую за Вашу роботу. Наступна тема, яку ми з Вами розглянемо, стосується загальних засад педагогічної інноватики.

1. Чим інноваційна технологія відрізняється від нововведень? 2. Чи можна вважати інновацією будь - яке нововведення в освіті? Дякую. Бажаю успіху. --Луценко Світлана Миколаївна (обговорення) 15:38, 15 червня 2015 (EEST)

1 Інновація це комплексний процес, який передбачає створення, розроблення, доведення до комерційного використання і поширення нового технічного або якогось іншого рішення, що задовольняє певну потребу.Нововведення це кінцевий результат інноваційної діяльності, в процесі якої купуються і використовуються новації.--Бузовська Оксана Іванівна (обговорення) 17:32, 12 вересня 2015 (EEST)

Шановні колеги!

Від щирого серця прийміть вітання з початком нового навчального року. Хай він принесе Вам тільки приємні події, радості й задоволення від результатів Вашої нелегкої праці. успіхів та наснаги в усіх Ваших починаннях.

Назважаючи на свято, ми сьогодні продовжуємо працювати. Я маю надію, що Ви налаштовані на навчання. Сьогодні ми працюємо дві пари. Прошу Вас перейти на мою сторінку обговорення та після ознайомлення з теоретичним матеріалом з теми: «Сучасні інноваційні технології навчання, виховання, управління у навчальному закладі» дайте відповіді на питання:

1.Визначте форми запровадження педагогічних технологій у навчально - виховний процес.

2. Чи можна вважати педагогічну майстерність - інноваційною технологією? Свою думку обгрунтуйте.

Дякую за Вашу роботу. Бажаю успіхів. --Луценко Світлана Миколаївна (обговорення) 12:58, 2 вервесня 2015 (EEST)

1.Освітня технологія. Вона відображає загальну стратегію розвитку освіти, єдиного освітнього простору. Призначення освітніх технологій полягає у розв'язанні стратегічних для системи освіти завдань: прогнозування розвитку освіти, проектування і планування цілей, результатів, основних етапів, способів, організаційних форм освітньо-виховного процесу. Такими освітніми технологіями є концепції освіти, освітні закони, освітні системи. У сучасній Україні такими освітніми технологіями є гуманістична концепція освіти, Закон України «Про освіту», система безперервної освіти (дошкільний, шкільний, вузівський, поствузівський рівні) та ін. Педагогічна технологія. Відображає тактику реалізації освітніх технологій у навчально-виховному процесі за наявності певних умов. Педагогічні технології акумулюють і виражають загальні ознаки та закономірності навчально-виховного процесу незалежно від конкретного навчального предмета. Кожна конкретна педагогічна технологія відображає модель навчально-виховного та управлінського процесів у навчальному закладі, об'єднує в собі їх зміст, форми і засоби. Вона може охоплювати й спеціалізовані технології, що застосовуються в інших галузях науки і практики — електронні, нові інформаційні технології, промислові, поліграфічні, валеологічні (які зберігають здоров'я) тощо. Технологія навчання (виховання, управління). Цей тип технології моделює шлях освоєння конкретного навчального матеріалу (поняття) в межах відповідного навчального предмета, теми, питання. За багатьма параметрами вона є наближеною до окремої методики. Дидактична технологія охоплює зміст, форми, методи навчання. Специфічні зміст, форми і методи властиві й технології виховання або управління. У структурі технології навчання (виховання, управління) виокремлюють підрівні: — кількість технологічних етапів; — ступінь технологічності; — складність технологічності; — гнучкість і мобільність технології

2. Я вважаю, що педагогічну майстерність можна вважати інноваційною технологіє, адже розвиток системи освіти вимагає від педагогічної науки й практики вивчення і впровадження нових методів навчання і виховання дітей. Відбором, теоретичним осмисленням, класифікацією педагогічних інновацій займається нова галузь педагогічного знання — педагогічна інноватика . Її прогностичні розвитки, аналіз, оцінки конкретних реалій мають непересічну цінність і для педагогічної практики, особливо для налаштованих на творчість педагогів.--Бузовська Оксана Іванівна (обговорення) 20:36, 1 грудня 2015 (EET)

Індивідуальні заняття

Шановна пані Оксана!

На індивідуальних заняттях ми будемо вести мову безпосередньо про застосування інновацій у Вашому закладі. В чому Ви вбачаєте труднощі запровадження інноваційних змін у січасній школі. Запропонуйте, будь ласка, Ваші шляхи вирішення цієї проблеми. Дякую. Бажаю наснаги. --Луценко Світлана Миколаївна (обговорення) 12:38, 8 вересня 2015 (EEST)

Ефективність реалізації нововведень на рівні загальноосвітнього навчального закладу значною мірою залежить від багатьох чинників, і, насамперед, від інноваційного потенціалу школи. Перш за все повинен бути інноваційний потенціал школи, а це здатність створювати, спириймати та реалізувати нововведення. Потім матеріально-фінансовий потенціал а це наявність у навчальному закладі приміщень для проведення колективних заходів; зручний режим експлуатації цих приміщень; наявність копіювальної техніки тощо, фінансових можливостей забезпечувати нововведення (оплата додаткової праці педагогів, гнучкість щодо використання коштів). Особистісний потенціал школи, на мою думку залежить від професійних можливостей педагогічних працівників, керівників для здійснення інноваційної педагогічної діяльності та можливості учнівського контингенту. Інноваційний потенціал школярів передбачає наявність досвіду творчих справ, колективної діяльності, здатності до самостійної навчальної діяльності та саморозвитку, достатній загальнокультурний рівень, різноманітні інтереси. розвитку, достатній загальнокультурний рівень, різноманітні інтереси. Важливою складовою інноваційного потенціалу є здатність навчального закладу до створення інноваційного середовища: наявність високого освітньо- культурного рівня батьків школярів, можливостей залучення науковців-консультантів з інноваційної роботи та співпраці з ВНЗ, позашкільних закладів та установ. Особливе значення мають також особливості самої школи як організації. Це стосується насамперед мети, структури, рівня комунікації. Оскільки загальна мета виявляє основний напрям розвитку школи, то інноваційна мета вказує на засоби розвитку шкільної системи, її окремої структури. У нашому навчальному закладі не великий колектив і більшість молоді педагоги. Робота над нововведеннями складна і клопітка. На початку кожного навчального року я проводжу анкетування серед педагогів за допомогою якого я з'ясовую яке їх ставлення до нововведень та чи готові вони працювати. Все, що вище сказане є невід'ємною частиною у цій роботі і ми педагоги робимо все можливе, аби йти в ногу з часом, досягати мети і творчо розвиватися. --Бузовська Оксана Іванівна (обговорення) 19:52, 1 грудня 2015 (EET)

Консультації

Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)

Шановні колеги, вітаю! Тема нашої дискусії досить цікава та актуальна: Управління навчальним закладом в умовах реформування освіти. Висловіть , будь ласка, Ваші думки щодо запропонованої тематики. Дякую. Бажаю успіху.--Луценко Світлана Миколаївна (обговорення) 11:38, 8 вересня 2015 (EEST)

Тема дискусії "Управління навчальним закладом в умовах реформування освіти" досить цікава і в той же час складна. Реформування системи освіти завжди починається з певних змін в управлінні освітою та управлінні навчальними закладами. Тому ефективність освітніх процесів значною мірою залежить від ефективності управлінської діяльності. Загальна середня освіта має забезпечувати продовження всебічного розвитку дитини як цілісної особистості, її здібностей 1 обдаровань, збагачення на цій основі інтелектуального потенціалу народу, його духовності і культури, формування громадянина України, здатного до свідомого суспільного вибору. Управління навчальним закладом справа досить не проста, адже перед керівником постає досить багато проблем в умовах реформування освіти. Особисто я замислююсь над тим, чи можливо взагалі існувати школам в сільській місцевості та навіть школам з маленькою кількістю дітей в місті. Складним залишається фінансування навчальних закладів, більшість педагогів занепокоєні станом здоров'я учнів. Нам мою думку, в ситуації яка склалася в наш час, до реформування освіти потрібно підходити виважено, оскільки більшість проблем лягає на плечі саме керівнику навчального закладу.--Бузовська Оксана Іванівна (обговорення) 20:06, 3 жовтня 2015 (EEST)

Проведення та перевірка модульного контролю