Відмінності між версіями «Менеджмент інновацій Бабій Л.М.»
(не показано одну проміжну версію цього учасника) | |||
Рядок 68: | Рядок 68: | ||
2. Чи можна вважати педагогічну майстерність - інноваційною технологією? Свою думку обгрунтуйте. | 2. Чи можна вважати педагогічну майстерність - інноваційною технологією? Свою думку обгрунтуйте. | ||
+ | |||
+ | На мою думку , педагогічна майстерність та інноваційна технологія поняття не зовсім близькі, тому що , я вважаю, що педагогічна майстерність - це комплекс якостей особистості, що забезпечує високий рівень самоорганізації професійної діяльності педагога, її складовими є гуманістичне спрямування, теоретичні знання, педагогічні здібності, педагогічна техніка, а інноваційні педагогічні технології – це основа ефективності організації навчально-виховного процесу , вони вливають на зростання професіоналізму, майстерності вчителів. Освітні (педагогічні ) інновації - це результат творчого пошуку оригінальних, нестандартних рішень різноманітних педагогічних проблем. Прямим продуктом творчого пошуку можуть бути навчальні технології, оригінальні виховні ідеї, форми та методи виховання, нестандартні підходи в управлінні. Побічним продуктом інновацій як процесу творчої діяльності є зростання педагогічної майстерності вчителя і керівника, рівня його культури, мислення, світогляду. Тобто творчий пошук веде до розвитку цілісної системи особистості педагога. Творчий пошук також суттєво впливає й на особистість учня. Учні більш зацікавлені уроками вчителів, які запроваджують інновації, на таких уроках вони працюють активніше, в них пробуджується бажання випробувати й власні можливості в інноваційній діяльності.--[[Користувач:Бабій Лариса Михайлівна|Бабій Лариса Михайлівна]] ([[Обговорення користувача:Бабій Лариса Михайлівна|обговорення]]) 21:32, 7 грудня 2015 (EET) | ||
+ | |||
+ | |||
Дякую за Вашу роботу. Бажаю успіхів. --[[Користувач:Луценко Світлана Миколаївна|Луценко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Луценко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 12:58, 2 вервесня 2015 (EEST) | Дякую за Вашу роботу. Бажаю успіхів. --[[Користувач:Луценко Світлана Миколаївна|Луценко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Луценко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 12:58, 2 вервесня 2015 (EEST) | ||
Рядок 77: | Рядок 81: | ||
На індивідуальних заняттях ми будемо вести мову безпосередньо про застосування інновацій у Вашому закладі. В чому Ви вбачаєте труднощі запровадження інноваційних змін у сучасній школі. Запропонуйте, будь ласка, Ваші шляхи вирішення цієї проблеми. Дякую. Бажаю наснаги. --[[Користувач:Луценко Світлана Миколаївна|Луценко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Луценко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 12:38, 8 вересня 2015 (EEST) | На індивідуальних заняттях ми будемо вести мову безпосередньо про застосування інновацій у Вашому закладі. В чому Ви вбачаєте труднощі запровадження інноваційних змін у сучасній школі. Запропонуйте, будь ласка, Ваші шляхи вирішення цієї проблеми. Дякую. Бажаю наснаги. --[[Користувач:Луценко Світлана Миколаївна|Луценко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Луценко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 12:38, 8 вересня 2015 (EEST) | ||
− | + | Світлано Миколаївно!Даю відповідь на питання індивідуального завдання. | |
+ | Педагогічний колектив нашої школи 5-й рік працює над реалізацією науково-методичної проблеми «Упровадження інноваційних освітніх технологій з метою забезпечення якості та результативності навчально - виховного процесу, розвитку інтелектуально - творчого потенціалу, життєвих компетенцій особистості».У закладі управління інноваційними процесами реалізується на діагностичній основі з метою визначення основних стратегічних напрямів діяльності педагогічного колективу. | ||
+ | Проводиться анкетування вчителів, діагностика, моніторинг, що дає змогу визначитися , які форми методичних заходів, педагогічних рад, творчих звітів (у тому числі й інноваційних ), потрібно запланувати на наступний навчальний рік. У ході теоретичного аналізу інноваційної діяльності школи з'ясовано, що в основі педагогічних інновацій лежить психолого-педагогічна ідея, яка є її смисловим змістом і потребує практичного пошуку з боку вчителя. Носієм педагогічних інновацій виступають творчі, небайдужі педагоги, які фахово здатні, морально зацікавлені щодо проведення інноваційних змін, опанування нового, реалізації завдань. Найперше , у чому полягають труднощі запровадження інноваційних змін у сучасній школі -це не бажання вчителів щось змінювати у своїй роботі( останнім часом все менше залишилося таких педагогів. Тому в закладі приділяється належна увага цьому питанню. А саме :інформаційний простір школи забезпечує учасників навчально-виховного процесу своєчасною інформацією. Для цього сформована нормативно-правова освітянська база, де зібрані нормативні документи, які регламентують роботу закладу, документи щодо реалізації освітніх педагогічних технологій. Інформаційні куточки, стенди розміщені в учительській, методичному кабінеті та кабінеті психолога, шкільній бібліотеці. Заклад передплачує періодичну педагогічну пресу. Підключення школи до мережі Інтернет дає можливість користуватися матеріалами сайтів Міністерства освіти і науки України, ГУОН, СОІППО, інших закладів освіти, наявні мультимедійні комплекси , комп’ютери забезпечують виконання вимог навчальних програм. До мережі Інтернет підключені приймальня директора , бібліотека ,кабінети інформатики, кабінет заступника директора , кабінет української літератури № 223 ( сучасної української літератури). | ||
+ | Під інноваційними педагогічними технологіями вчителі школи розуміють ті, що суттєво поліпшують мотивацію учнів до навчального процесу; виховними – ті, що формують в учнів особистісні цінності в контексті із загальнолюдськими.У цілому інноваційна діяльність школи характеризується упровадженням у практику роботи вчителів новітніх інформаційно-комунікаційних технологій, участю в методичних заходах різних рівнів: у міжнародних проектах, конференціях, семінарах, конкурсах, вебінарах, обласних, міських, шкільних семінарах. --[[Користувач:Бабій Лариса Михайлівна|Бабій Лариса Михайлівна]] ([[Обговорення користувача:Бабій Лариса Михайлівна|обговорення]]) 23:26, 7 грудня 2015 (EET) | ||
==== Консультації ==== | ==== Консультації ==== |
Поточна версія на 00:30, 8 грудня 2015
Зміст
Інтерактивні практичні заняття
Шановна пані Лариса! Пропоную Вам перейти на мою сторінку обговорення та познайомитись з теоретичним матеріалом з теми "УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЙНИМИ ПРОЦЕСАМИ". Маю надію, що пропрацювавши матеріал, Ви зможе дати відповідь на запитання:
1. Як Ви вважаєте, чи є досконалою нормативно - правова база з інноваційної освітянської діяльності в Україні? На що треба звернути увагу державі для якісного забезпечення інноваційного розвитку навчального закладу?
2. Яким чином реалізуються у Вашому закладі управління інноваційними процесами? Наведіть приклади. --Луценко Світлана Миколаївна (обговорення) 11:38, 8 червня 2015 (EEST)
Доброго вечора, шановна Світлано Миколаївно! Відповідь.У нашому закладі управління інноваційними процесами реалізується на діагностичній основі з метою визначення основних стратегічних напрямів діяльності педагогічного колективу. Проводиться анкетування вчителів та учнів, діагностика, моніторинг,що дає змогу визначитися , які форми методичних заходів, педагогічних рад, творчих звітів (у тому числі й нестандартні) ,потрібно запланувати на наступний навчальний рік. Інформатизація освіти – система взаємопов’язаних організаційно-правових, соціально-економічних, навчально-методичних, науково-технічних, виробничих та управлінських процесів, спрямованих на задоволення освітніх потреб учасників навчально-виховного процесу. презентацій з застосуванням ІКТ. Інформаційний простір школи має забезпечувати учасників навчально-виховного процесу своєчасною інформацією. Для цього сформована нормативно-правова освітянська база, де зібрані нормативні документи, які регламентують роботу закладу, документи щодо реалізації освітніх педагогічних технологій. Інформаційні куточки, стенди розміщені в учительській, методичному кабінеті та кабінеті психолога, шкільній бібліотеці. Заклад передплачує періодичну педагогічну пресу. Підключення школи до мережі Інтернет дає можливість користуватися матеріалами сайтів Міністерства освіти і науки України, ГУОН, СОІППО, інших закладів освіти, наявність 16 мультимедійних комплексів та 74 комп’ютери забезпечують виконання вимог навчальних програм. Під інноваційними педагогічними технологіями вчителі школи розуміють ті, що суттєво поліпшують мотивацію учнів до навчального процесу; виховними – ті, що формують в учнів особистісні цінності в контексті із загальнолюдськими. У цілому інноваційна діяльність школи характеризується упровадженням у практику роботи вчителів новітніх інформаційно-комунікаційних технологій, участю в міжнародних проектах, конференціях, семінарах, конкурсах. На рівні вчителя впровадження інноваційних технологій у процесі роботи сприяє підвищенню професійної підготовки та науково-методичної компетентності вчителів, класних керівників щодо здійснення процесу соціальної адаптації учнівської молоді. На рівні закладу впровадження педагогічних інновацій сприяє підвищенню якості освітніх послуг, співтворчості вчителів, учнів та їх батьків. На рівні учнів упровадження інновацій підвищує освіченість, сприяє їх творчій активності, здійсненню процесу соціальної адаптації, розвитку відповідальності. На рівні батьків упровадження інновацій сприяє залученню їх до співпраці зі школою. У ході теоретичного аналізу інноваційної діяльності школи з’ясовано, що в основі педагогічних інновацій лежить психолого-педагогічна ідея, яка є її смисловим змістом і потребує практичного пошуку з боку вчителя. Носієм педагогічних інновацій виступають творчі, небайдужі педагоги, які фахово здатні, морально зацікавлені щодо проведення інноваційних змін, опанування нового, реалізації завдань. Щодо практичного впровадження інновацій у закладі, то це складний процес, який потребує від педагогічного колективу єдності в підході до вирішення освітянських задач, постійного самовдосконалення, бажання творчо працювати, науково-методичного підходу до управління процесом інноваційного розвитку. Для успішного старту впровадження інновацій усі вчителі школи до 2014 року 100% оволоділи новітніми комунікаційними технологіями, уміють працювати в системі Інтернет, школа отримала сертифікат „100 відсотків оволодіння ІКТ” , розроблений шкільний сайт, сайти вчителів.--Бабій Лариса Михайлівна (обговорення) 21:51, 1 листопада 2015 (EET)
Вітаю! Продовжуємо працювати далі. Я маю надію, що Ви познайомившись з текстом лекції, повернулись на свою сторінку обговорення та дали відповіді на питання. Дякую за Вашу роботу. Наступна тема, яку ми з Вами розглянемо, стосується загальних засад педагогічної інноватики.
1. Чим інноваційна технологія відрізняється від нововведень? 2. Чи можна вважати інновацією будь - яке нововведення в освіті? Дякую. Бажаю успіху. --Луценко Світлана Миколаївна (обговорення) 15:38, 15 червня 2015 (EEST)
Доброго дня ,Світлано Миколаївно! Відповіді: 1. Я розумію так , якщо нововведення – це щось нове, то інновації це не просто нове, це суттєва конкурентна перевага на міжнародному ринку освіти. Як правило, інновації виникають у результаті спроб вирішити традиційну проблему новим способом, у результаті тривалого процесу накопичення й осмислення фактів, коли і народжується нова якість, яка несе новаторський сенс. Більшість сучасних інновацій перебувають у спадкоємного зв'язку з історичним досвідом і мають аналоги в минулому. Це дає підставу стверджувати, що інноваційний процес - це вмотивований, цілеспрямований і свідомий процес по створенню, освоєнню, використанню та поширенню сучасних (або осучаснених) ідей (теорій, методик, технологій тощо), актуальних та адаптованих для даних умов і відповідають певним критеріям. Він спрямований на якісне поліпшення системи, до якої вноситься нововведення, і передбачає стимулювання його учасників і зміна їхніх поглядів з позиції нововведення.Отже , інновація – це процес упровадження якогось нововведення в практику , процес створення та впровадження нових засобів ( нововведень) для розв'язання тих педагогічних проблем, які досі розв'язували-ся по-іншому, відкриття нових форм , методів, способів педагогічної діяльності, вихід за межі відомого в науці й масовій практиці , творча реалізація нових теоретичних концепцій, ідей, технологій, систем навчання і виховання.--Бабій Лариса Михайлівна (обговорення) 10:40, 6 грудня 2015 (EET)
2.Насправді ж , на жаль , більшість нас , освітян, управлінців, не відрізняють інновацій від нововведень. А це принципово. Нововведення , на мою думку, це частина інноваційного процесу , до якого також вносяться нововведення, але реалізовані нововведення ,такі, що покращують і підвищують рівень навчально-виховного процесу, вносить позитивні зміни в освітню діяльність. Часто воно стосується використання нових методів, способів дій, засобів, нових концепцій, реалізації навчальної літератури, нових навчальних програм, засобів виховання тощо. У визначеннях, що ж таке нововведення, існує думка, що нововведення означає зміну, хоча при цьому деякі вчені мають на увазі нові, інші - кількісні, а ще інші - якісні зміни. Деякі дослідники замість змін розуміють прості новинки, елемент новизни, процес оновлення. Стосовно ж специфіки поняття "нововведення", автори переважно підкреслюють, що за допомогою нововведень, новинок, змін тощо забезпечується розвиток, удосконалення, поліпшення, більш ефективна навчально-виховна робота. Поняття педагогічне нововведення означає зміни, спрямовані на покращення і розвиток виховання й освіти.--Бабій Лариса Михайлівна (обговорення) 09:48, 6 грудня 2015 (EET)
Шановні колеги!
Від щирого серця прийміть вітання з початком нового навчального року. Хай він принесе Вам тільки приємні події, радості й задоволення від результатів Вашої нелегкої праці. успіхів та наснаги в усіх Ваших починаннях.
Незважаючи на свято, ми сьогодні продовжуємо працювати. Я маю надію, що Ви налаштовані на навчання. Сьогодні ми працюємо дві пари. Прошу Вас перейти на мою сторінку обговорення та після ознайомлення з теоретичним матеріалом з теми: «Сучасні інноваційні технології навчання, виховання, управління у навчальному закладі» дайте відповіді на питання:
Шановна Світлано Миколаївно! Дякую за привітання ,дуже приємно за теплі слова й побажання.
1.Визначте форми запровадження педагогічних технологій у навчально - виховний процес.
Відповідь: Форми запровадження педагогічних технологій у навчально - виховний процес:дистанційна форма навчання;інтерактивні методи навчання; діалогові, діагностичні методи навчання. Альтернативні навчальні технології: 1. Розвивальна технологія; 2. Модульна технологія 3. Диференційована технологія; 4. Ігрова; 5. Алгоритмізована; 6. Проектна; 7. Рейтингова; 8. Особистісно-зоорієнтована --Бабій Лариса Михайлівна (обговорення) 10:40, 6 грудня 2015 (EET)
2. Чи можна вважати педагогічну майстерність - інноваційною технологією? Свою думку обгрунтуйте.
На мою думку , педагогічна майстерність та інноваційна технологія поняття не зовсім близькі, тому що , я вважаю, що педагогічна майстерність - це комплекс якостей особистості, що забезпечує високий рівень самоорганізації професійної діяльності педагога, її складовими є гуманістичне спрямування, теоретичні знання, педагогічні здібності, педагогічна техніка, а інноваційні педагогічні технології – це основа ефективності організації навчально-виховного процесу , вони вливають на зростання професіоналізму, майстерності вчителів. Освітні (педагогічні ) інновації - це результат творчого пошуку оригінальних, нестандартних рішень різноманітних педагогічних проблем. Прямим продуктом творчого пошуку можуть бути навчальні технології, оригінальні виховні ідеї, форми та методи виховання, нестандартні підходи в управлінні. Побічним продуктом інновацій як процесу творчої діяльності є зростання педагогічної майстерності вчителя і керівника, рівня його культури, мислення, світогляду. Тобто творчий пошук веде до розвитку цілісної системи особистості педагога. Творчий пошук також суттєво впливає й на особистість учня. Учні більш зацікавлені уроками вчителів, які запроваджують інновації, на таких уроках вони працюють активніше, в них пробуджується бажання випробувати й власні можливості в інноваційній діяльності.--Бабій Лариса Михайлівна (обговорення) 21:32, 7 грудня 2015 (EET)
Дякую за Вашу роботу. Бажаю успіхів. --Луценко Світлана Миколаївна (обговорення) 12:58, 2 вервесня 2015 (EEST)
Індивідуальні заняття
Шановна пані Лариса!
На індивідуальних заняттях ми будемо вести мову безпосередньо про застосування інновацій у Вашому закладі. В чому Ви вбачаєте труднощі запровадження інноваційних змін у сучасній школі. Запропонуйте, будь ласка, Ваші шляхи вирішення цієї проблеми. Дякую. Бажаю наснаги. --Луценко Світлана Миколаївна (обговорення) 12:38, 8 вересня 2015 (EEST)
Світлано Миколаївно!Даю відповідь на питання індивідуального завдання.
Педагогічний колектив нашої школи 5-й рік працює над реалізацією науково-методичної проблеми «Упровадження інноваційних освітніх технологій з метою забезпечення якості та результативності навчально - виховного процесу, розвитку інтелектуально - творчого потенціалу, життєвих компетенцій особистості».У закладі управління інноваційними процесами реалізується на діагностичній основі з метою визначення основних стратегічних напрямів діяльності педагогічного колективу. Проводиться анкетування вчителів, діагностика, моніторинг, що дає змогу визначитися , які форми методичних заходів, педагогічних рад, творчих звітів (у тому числі й інноваційних ), потрібно запланувати на наступний навчальний рік. У ході теоретичного аналізу інноваційної діяльності школи з'ясовано, що в основі педагогічних інновацій лежить психолого-педагогічна ідея, яка є її смисловим змістом і потребує практичного пошуку з боку вчителя. Носієм педагогічних інновацій виступають творчі, небайдужі педагоги, які фахово здатні, морально зацікавлені щодо проведення інноваційних змін, опанування нового, реалізації завдань. Найперше , у чому полягають труднощі запровадження інноваційних змін у сучасній школі -це не бажання вчителів щось змінювати у своїй роботі( останнім часом все менше залишилося таких педагогів. Тому в закладі приділяється належна увага цьому питанню. А саме :інформаційний простір школи забезпечує учасників навчально-виховного процесу своєчасною інформацією. Для цього сформована нормативно-правова освітянська база, де зібрані нормативні документи, які регламентують роботу закладу, документи щодо реалізації освітніх педагогічних технологій. Інформаційні куточки, стенди розміщені в учительській, методичному кабінеті та кабінеті психолога, шкільній бібліотеці. Заклад передплачує періодичну педагогічну пресу. Підключення школи до мережі Інтернет дає можливість користуватися матеріалами сайтів Міністерства освіти і науки України, ГУОН, СОІППО, інших закладів освіти, наявні мультимедійні комплекси , комп’ютери забезпечують виконання вимог навчальних програм. До мережі Інтернет підключені приймальня директора , бібліотека ,кабінети інформатики, кабінет заступника директора , кабінет української літератури № 223 ( сучасної української літератури). Під інноваційними педагогічними технологіями вчителі школи розуміють ті, що суттєво поліпшують мотивацію учнів до навчального процесу; виховними – ті, що формують в учнів особистісні цінності в контексті із загальнолюдськими.У цілому інноваційна діяльність школи характеризується упровадженням у практику роботи вчителів новітніх інформаційно-комунікаційних технологій, участю в методичних заходах різних рівнів: у міжнародних проектах, конференціях, семінарах, конкурсах, вебінарах, обласних, міських, шкільних семінарах. --Бабій Лариса Михайлівна (обговорення) 23:26, 7 грудня 2015 (EET)
Консультації
Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)
Шановні колеги, вітаю! Тема нашої дискусії досить цікава та актуальна: Управління навчальним закладом в умовах реформування освіти. Висловіть , будь ласка, Ваші думки щодо запропонованої тематики. Дякую. Бажаю успіху.--Луценко Світлана Миколаївна (обговорення) 11:38, 8 вересня 2015 (EEST)