Відмінності між версіями «Обговорення користувача:Наталія Максюта»

Матеріал з HistoryPedia
Перейти до: навігація, пошук
(Створена сторінка: {{subst: Шаблон: Сторінка користувача}})
 
 
(не показано 11 проміжних версій цього учасника)
Рядок 1: Рядок 1:
 
 
 
==Прізвище, ім'я, по-батькові==
 
==Прізвище, ім'я, по-батькові==
 +
Максюта Наталія Юріївна
  
 
==Регіон==
 
==Регіон==
 +
м. Білопілля
  
 
==Місце роботи==
 
==Місце роботи==
 +
Білопільська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №1
  
 
==Посада ==
 
==Посада ==
 +
Вчитель інформатики
  
 
==Категорія==
 
==Категорія==
 +
І категорія
  
 
==Випускний проект==
 
==Випускний проект==
Рядок 16: Рядок 19:
  
 
[[Спеціальні:Список користувачів|Список користувачів]]
 
[[Спеціальні:Список користувачів|Список користувачів]]
 +
 +
                                    '''Роль уроків інформатики у розвитку творчого мислення'''
 +
Сучасна освіта — це освіта для людини. Її стрижнем є розвиваюча, культуротворча домінанта, виховання здатності до самоосвіти і саморозвитку особистості, яка вміє використовувати набуті знання і вміння для творчого розв'язання проблем, критично мислити, опрацьовувати різноманітну інформацію, прагне змінити на краще своє життя.
 +
Роль учителя є вирішальною у процесах формування творчого мислення, гартування характеру й виховання моральних якостей учня. Він генератор і джерело ідей, якими керується другий суб'єкт педагогічного процесу - учень. Від педагогічної майстерності вчителя залежить націлювання учнів на належний навчальний лад. Тоді цілі вчителя стають і цілями учнів - у них одна мета. Природно, що прагнення обох до єдиної мети прискорює її досягнення. Щоб керувати процесом формування і розвитку здібностей учнів, треба знати актуальні і потенціальні їх рівні. Водночас виникає проблема: якими повинні бути умови середовища, щоб кожен школяр міг розвинути свої творчі нахили й перетворити їх у творчі досягнення.
 +
Високий рівень успішності учнів не завжди поєднується з високим рівнем творчої обдарованості. У зв'язку з цим потрібно намагатися створити сприятливі умови для самовираження кожної дитини в різних видах діяльності, в тому числі й навчально-творчій.
 +
Уроки інформатики дають можливість прищеплювати інтерес до творчих пошуків, виховувати в дітей бажання шукати нові, кращі шляхи виконання дорученої справи. Справді, пошук кращих способів реалізації поставлених задач, нестандартних розв’язків традиційних задач, бесіди про видатних учених, організація способу здобуття знань – усе  це є важливими складовими на шляху розвитку творчих здібностей учнів. Дуже важливо, щоб діти повірили у власні сили і здібності, зрозуміли, що без напруженої систематичної праці прийти до успіху неможливо.
 +
Для багатьох учнів визначальним чинником вивчення інформатики є її загальновизнана роль у житті та інших науках. Але є учні, які на уроці перестають слухати або, навпаки, тільки роблять вигляд, що слухають, але не чують, якщо новий матеріал їх не зацікавив з самого початку. Запобігаючи байдужості на уроці, появу нового матеріалу потрібно підпорядковувати природній допитливості школяра: новий факт не виникає з «нічого»; разом з дітьми з'ясувати можливості його застосування, а форму організації навчання обирати оптимальною.
 +
                                    Міжпредметні зв’язки на уроках інформатики
 +
В сучасному суспільстві більшість дітей знайомляться із персональним комп’ютером ще у дошкільному віці, легко засвоюють роботу і проявляють захоплення комп’ютерними іграми та різноманітними видами мультимедійної інформації. У школі при вивченні шкільного курсу інформатики сучасного учня важко здивувати комп’ютерною технікою, тому дуже важливо вчителю інформатики пробудити інтерес, зацікавленість дитини до комп’ютерних наук, починаючи від історії обчислювальної техніки, основ формальної логіки, алгоритмізації до сучасних методів моделювання та програмування. Це спричиняє радикальні зміни в методичних системах навчання, актуалізує проблему співвідношення різних засобів навчання: підручника і педагогічних програмних засобів, комп’ютера і традиційних технічних засобів навчання, впровадження міжпредметних зв’язків, нових організаційних форм, переважного нахилу до навчально-пізнавальної діяльності дослідницького спрямування, використання проблемних методів навчання, творчої діяльності учнів і вчителів.
 +
В даний час, мабуть, немає необхідності доводити важливість міжпредметних зв'язків у процесі викладання. Зв'язок між навчальними предметами є передусім відображенням об'єктивно існуючого зв'язку між окремими науками і зв'язку науки з технікою, з практичною діяльністю людей.
 +
Необхідність зв'язку між навчальними предметами диктується також дидактичними принципами навчання, виховними завданнями школи, зв'язком навчання з життям, підготовкою учнів до практичної діяльності.
 +
Здійснення міжпредметних зв'язків допомагає формуванню в учнів цілісного уявлення про явища природи та взаємозв'язки між ними і тому робить знання практично більш значущими і застосовними, це допомагає учням ті знання і вміння, які вони придбали при вивченні одних предметів, використовувати при вивченні інших предметів, дає можливість застосовувати їх у конкретних ситуаціях, при розгляді різних питань, як у навчальній, так і у позаурочній діяльності.
 +
За допомогою багатосторонніх міжпредметних зв'язків не тільки на якісно новому рівні вирішуються завдання навчання, розвитку та виховання учнів, але також закладається фундамент для комплексного бачення, підходу і вирішення складних проблем реальної дійсності. Саме тому міжпредметні зв'язку є важливою умовою і результатом комплексного підходу у навчанні та вихованні школярів.
 +
В молодшій школі розпочинається вивчення курсу «Сходинки до інформатики». Цей курс є пропедевтичним і передбачає кілька напрямків навчальної та розвиваючої діяльності учнів.
 +
Перший – пізнавальний – призначений для засвоєння учнями загальних відомостей про призначення комп’ютера та його складових, можливості його використання в різних галузях людської діяльності.
 +
Цей напрямок реалізується за допомогою завдань такого типу:
 +
Розмістіть пристрої так, щоб модем був не між системним блоком і монітором. Не між сканером і монітором та не поряд із системним блоком.
 +
 +
Другий – прикладний – передбачає формування таких навичок роботи з комп’ютером:
 +
- дотримання правил безпечної роботи за комп’ютером;
 +
- правильний початок і завершення роботи з комп’ютером;
 +
- введення даних та команд за допомогою миші і клавіатури;
 +
- вміння запускати програму на виконання;
 +
- виконання операцій над об’єктами операційної системи;
 +
- виконання операцій з елементами графічного інтерфейсу – меню, кнопками,  полями тощо;
 +
- створювати елементарні малюнки за допомогою графічного редактора;
 +
- вводити, редагувати та виконувати елементарне форматування тексту;
 +
- складати прості мелодії в середовищі музичного редактора;
 +
- здійснювати пошук інформації в Інтернеті та інших.
 +
Третій – алгоритмічний – передбачає засвоєння учнями поняття алгоритму, ознайомлення з його основними структурами та способами запису, а також формування умінь складати, записувати, аналізувати і використовувати алгоритми у своїй  практичній та учбовій діяльності. Учень повинен вміти складати алгоритми для різних виконавців. Це - Садівник, Восьминіжка, Кенгуру, Навантажувач.
 +
 +
 +
[[Файл:Садівник.PNG]]        [[Файл:Кенгуру.PNG]]

Поточна версія на 10:53, 23 травня 2016

Прізвище, ім'я, по-батькові

Максюта Наталія Юріївна

Регіон

м. Білопілля

Місце роботи

Білопільська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №1

Посада

Вчитель інформатики

Категорія

І категорія

Випускний проект

Контакти

Список користувачів

                                    Роль уроків інформатики у розвитку творчого мислення

Сучасна освіта — це освіта для людини. Її стрижнем є розвиваюча, культуротворча домінанта, виховання здатності до самоосвіти і саморозвитку особистості, яка вміє використовувати набуті знання і вміння для творчого розв'язання проблем, критично мислити, опрацьовувати різноманітну інформацію, прагне змінити на краще своє життя. Роль учителя є вирішальною у процесах формування творчого мислення, гартування характеру й виховання моральних якостей учня. Він генератор і джерело ідей, якими керується другий суб'єкт педагогічного процесу - учень. Від педагогічної майстерності вчителя залежить націлювання учнів на належний навчальний лад. Тоді цілі вчителя стають і цілями учнів - у них одна мета. Природно, що прагнення обох до єдиної мети прискорює її досягнення. Щоб керувати процесом формування і розвитку здібностей учнів, треба знати актуальні і потенціальні їх рівні. Водночас виникає проблема: якими повинні бути умови середовища, щоб кожен школяр міг розвинути свої творчі нахили й перетворити їх у творчі досягнення. Високий рівень успішності учнів не завжди поєднується з високим рівнем творчої обдарованості. У зв'язку з цим потрібно намагатися створити сприятливі умови для самовираження кожної дитини в різних видах діяльності, в тому числі й навчально-творчій. Уроки інформатики дають можливість прищеплювати інтерес до творчих пошуків, виховувати в дітей бажання шукати нові, кращі шляхи виконання дорученої справи. Справді, пошук кращих способів реалізації поставлених задач, нестандартних розв’язків традиційних задач, бесіди про видатних учених, організація способу здобуття знань – усе це є важливими складовими на шляху розвитку творчих здібностей учнів. Дуже важливо, щоб діти повірили у власні сили і здібності, зрозуміли, що без напруженої систематичної праці прийти до успіху неможливо. Для багатьох учнів визначальним чинником вивчення інформатики є її загальновизнана роль у житті та інших науках. Але є учні, які на уроці перестають слухати або, навпаки, тільки роблять вигляд, що слухають, але не чують, якщо новий матеріал їх не зацікавив з самого початку. Запобігаючи байдужості на уроці, появу нового матеріалу потрібно підпорядковувати природній допитливості школяра: новий факт не виникає з «нічого»; разом з дітьми з'ясувати можливості його застосування, а форму організації навчання обирати оптимальною.

                                    Міжпредметні зв’язки на уроках інформатики

В сучасному суспільстві більшість дітей знайомляться із персональним комп’ютером ще у дошкільному віці, легко засвоюють роботу і проявляють захоплення комп’ютерними іграми та різноманітними видами мультимедійної інформації. У школі при вивченні шкільного курсу інформатики сучасного учня важко здивувати комп’ютерною технікою, тому дуже важливо вчителю інформатики пробудити інтерес, зацікавленість дитини до комп’ютерних наук, починаючи від історії обчислювальної техніки, основ формальної логіки, алгоритмізації до сучасних методів моделювання та програмування. Це спричиняє радикальні зміни в методичних системах навчання, актуалізує проблему співвідношення різних засобів навчання: підручника і педагогічних програмних засобів, комп’ютера і традиційних технічних засобів навчання, впровадження міжпредметних зв’язків, нових організаційних форм, переважного нахилу до навчально-пізнавальної діяльності дослідницького спрямування, використання проблемних методів навчання, творчої діяльності учнів і вчителів. В даний час, мабуть, немає необхідності доводити важливість міжпредметних зв'язків у процесі викладання. Зв'язок між навчальними предметами є передусім відображенням об'єктивно існуючого зв'язку між окремими науками і зв'язку науки з технікою, з практичною діяльністю людей. Необхідність зв'язку між навчальними предметами диктується також дидактичними принципами навчання, виховними завданнями школи, зв'язком навчання з життям, підготовкою учнів до практичної діяльності. Здійснення міжпредметних зв'язків допомагає формуванню в учнів цілісного уявлення про явища природи та взаємозв'язки між ними і тому робить знання практично більш значущими і застосовними, це допомагає учням ті знання і вміння, які вони придбали при вивченні одних предметів, використовувати при вивченні інших предметів, дає можливість застосовувати їх у конкретних ситуаціях, при розгляді різних питань, як у навчальній, так і у позаурочній діяльності. За допомогою багатосторонніх міжпредметних зв'язків не тільки на якісно новому рівні вирішуються завдання навчання, розвитку та виховання учнів, але також закладається фундамент для комплексного бачення, підходу і вирішення складних проблем реальної дійсності. Саме тому міжпредметні зв'язку є важливою умовою і результатом комплексного підходу у навчанні та вихованні школярів. В молодшій школі розпочинається вивчення курсу «Сходинки до інформатики». Цей курс є пропедевтичним і передбачає кілька напрямків навчальної та розвиваючої діяльності учнів. Перший – пізнавальний – призначений для засвоєння учнями загальних відомостей про призначення комп’ютера та його складових, можливості його використання в різних галузях людської діяльності. Цей напрямок реалізується за допомогою завдань такого типу: Розмістіть пристрої так, щоб модем був не між системним блоком і монітором. Не між сканером і монітором та не поряд із системним блоком.

Другий – прикладний – передбачає формування таких навичок роботи з комп’ютером: - дотримання правил безпечної роботи за комп’ютером; - правильний початок і завершення роботи з комп’ютером; - введення даних та команд за допомогою миші і клавіатури; - вміння запускати програму на виконання; - виконання операцій над об’єктами операційної системи; - виконання операцій з елементами графічного інтерфейсу – меню, кнопками, полями тощо; - створювати елементарні малюнки за допомогою графічного редактора; - вводити, редагувати та виконувати елементарне форматування тексту; - складати прості мелодії в середовищі музичного редактора; - здійснювати пошук інформації в Інтернеті та інших. Третій – алгоритмічний – передбачає засвоєння учнями поняття алгоритму, ознайомлення з його основними структурами та способами запису, а також формування умінь складати, записувати, аналізувати і використовувати алгоритми у своїй практичній та учбовій діяльності. Учень повинен вміти складати алгоритми для різних виконавців. Це - Садівник, Восьминіжка, Кенгуру, Навантажувач.


Садівник.PNG Кенгуру.PNG