Відмінності між версіями «Теорія та методика фахової дисципліни Паращенко І.В.»
(не показані 17 проміжних версій 2 учасників) | |||
Рядок 9: | Рядок 9: | ||
'''Завдання для Вас''': '''''складіть орієнтовну пам'ятку для учнів по роботі з історичним джерелом''''' --[[Користувач:Ніколаєнко Світлана Петрівна|Ніколаєнко Світлана Петрівна]] | '''Завдання для Вас''': '''''складіть орієнтовну пам'ятку для учнів по роботі з історичним джерелом''''' --[[Користувач:Ніколаєнко Світлана Петрівна|Ніколаєнко Світлана Петрівна]] | ||
+ | Пам'ятка "Як працювати з текстом історичного джерела" 5-6 класи: | ||
+ | |||
+ | 1. Прочитайте документ. | ||
+ | |||
+ | 2. Хто автор документу? | ||
+ | |||
+ | 3. Про яку історичну подію або явище розповідає документ? | ||
+ | |||
+ | 4. Чи вказано в документі кому він адресований? | ||
+ | |||
+ | 5. Визначте: | ||
+ | |||
+ | - про що ви дізнались; | ||
+ | |||
+ | - що найголовніше в тексті; | ||
+ | |||
+ | - що потрібно запам'ятати; | ||
+ | |||
+ | 6. Складіть запитання до тексту, починаючи словами "чому", "навіщо", "як". | ||
+ | |||
+ | 7. Зробіть висновки.--[[Користувач:Паращенко Ігор Володимирович|Паращенко Ігор Володимирович]] ([[Обговорення користувача:Паращенко Ігор Володимирович|обговорення]]) 12:59, 21 червня 2016 (EEST) | ||
---- | ---- | ||
Рядок 17: | Рядок 38: | ||
'''Завдання для Вас''': '''''розкажіть, які нетрадиційні форми уроків Ви практикуєте. Наведіть приклади''''' --[[Користувач:Ніколаєнко Світлана Петрівна|Ніколаєнко Світлана Петрівна]] | '''Завдання для Вас''': '''''розкажіть, які нетрадиційні форми уроків Ви практикуєте. Наведіть приклади''''' --[[Користувач:Ніколаєнко Світлана Петрівна|Ніколаєнко Світлана Петрівна]] | ||
− | + | У своїй педагогічній діяльності я використовую різноманітні форми і типи уроків, в 5-7 класах найбільш вдало проходять уроки узагальнення у формі КВК, уроку «Що? Де? Коли?», уроку-конкурсу, уроку- дуелі, уроків-змагання: уроку-вікторина, уроку- юридичний футбол, урок-тест. 8-11 класах найчастіше використовуюю такі форми уроків: урок - лекція, урок-захист проектів, урок - портрет, урок-подорож.--[[Користувач:Паращенко Ігор Володимирович|Паращенко Ігор Володимирович]] ([[Обговорення користувача:Паращенко Ігор Володимирович|обговорення]]) 13:22, 21 червня 2016 (EEST) | |
− | + | ||
---- | ---- | ||
Рядок 26: | Рядок 46: | ||
'''Завдання для Вас''': '''''які уміння учнів свідчитимуть про наявність принаймні поверхового розуміння здобутої історичної інформації?''''' --[[Користувач:Ніколаєнко Світлана Петрівна|Ніколаєнко Світлана Петрівна]] | '''Завдання для Вас''': '''''які уміння учнів свідчитимуть про наявність принаймні поверхового розуміння здобутої історичної інформації?''''' --[[Користувач:Ніколаєнко Світлана Петрівна|Ніколаєнко Світлана Петрівна]] | ||
+ | Про наявністьв учня принаймні поверхового розуміння здобутої історичної інформації свідчитимуть уміння: | ||
+ | • встановлювати хронологічну послідовність взаємозалежних подій; | ||
+ | |||
+ | • виділяти часові, просторові та явні причинно-наслідкові зв’язки між історичними факта¬ми; | ||
+ | |||
+ | • пояснювати назви історичного тексту, визначати його тематику; | ||
+ | |||
+ | • складати план прочитаного (почутого) тексту, його тези чи конспект; | ||
+ | |||
+ | • пояснювати терміни, які вживаються у прочитаному (почутому) тексті.--[[Користувач:Паращенко Ігор Володимирович|Паращенко Ігор Володимирович]] ([[Обговорення користувача:Паращенко Ігор Володимирович|обговорення]]) 13:26, 21 червня 2016 (EEST) | ||
---- | ---- | ||
Рядок 32: | Рядок 62: | ||
'''Завдання для Вас''': '''''на яких етапах уроку доцільно застосовувати ППЗ?''''' --[[Користувач:Ніколаєнко Світлана Петрівна|Ніколаєнко Світлана Петрівна]] | '''Завдання для Вас''': '''''на яких етапах уроку доцільно застосовувати ППЗ?''''' --[[Користувач:Ніколаєнко Світлана Петрівна|Ніколаєнко Світлана Петрівна]] | ||
+ | |||
+ | ППЗ доцільно застосовувати на таких етапах уроків: | ||
+ | |||
+ | - Діагностичне тестування якості засвоєння матеріалу; | ||
+ | |||
+ | - У тренувальному режимі для формування умінь і навичок після вивчення теми; | ||
+ | |||
+ | - У навчальному режимі; | ||
+ | |||
+ | - У індивідуальній роботі з учнями; | ||
+ | |||
+ | - У режимі самонавчання; | ||
+ | |||
+ | - У режимі графічної ілюстрації.--[[Користувач:Паращенко Ігор Володимирович|Паращенко Ігор Володимирович]] ([[Обговорення користувача:Паращенко Ігор Володимирович|обговорення]]) 13:31, 21 червня 2016 (EEST) | ||
Рядок 48: | Рядок 92: | ||
'''Завдання для Вас''': '''''які шляхи існують для створення проблемних ситуацій на уроках суспільних дисциплін?''''' --[[Користувач:Ніколаєнко Світлана Петрівна|Ніколаєнко Світлана Петрівна]] | '''Завдання для Вас''': '''''які шляхи існують для створення проблемних ситуацій на уроках суспільних дисциплін?''''' --[[Користувач:Ніколаєнко Світлана Петрівна|Ніколаєнко Світлана Петрівна]] | ||
+ | Існують різноманітні шляхи створення проблемної ситуації: | ||
+ | |||
+ | • постановка проблемних завдань; | ||
+ | |||
+ | • організація дискусії на уроці; | ||
+ | |||
+ | • організація пошукової роботи школярів. | ||
+ | |||
+ | Проблемна ситуація на уроці залежить від: | ||
+ | |||
+ | • характеру навчального матеріалу; | ||
+ | |||
+ | • актуальних проблем сучасності; | ||
+ | |||
+ | • життєвого досвіду школярів. | ||
+ | |||
+ | При оцінюванні проблемних завдань високо оцінюються використання учнями: | ||
+ | |||
+ | • знань з історії; | ||
+ | |||
+ | • знань з літератури; | ||
+ | |||
+ | • довідкових джерел; | ||
+ | |||
+ | • засобів масової інформації. | ||
---- | ---- | ||
Рядок 66: | Рядок 135: | ||
==== Проведення та перевірка модульного контролю ==== | ==== Проведення та перевірка модульного контролю ==== | ||
+ | [http://LearningApps.org/watch?v=pj88w9eht16 '''''Вікторина модульного контролю'''''] |
Поточна версія на 14:08, 21 червня 2016
Зміст
Інтерактивні практичні заняття
Доброго дня, колеги. Давайте торкнемося надзвичайно цікавої для вчителя історії теми: "Методика роботи з історичними джерелами". За цим посиланням знаходиться Матеріал "Методи роботи з візуальними джерелами" із сайту Всеукраїнської асоціації викладачів історії та суспільних дисциплін "Нова Доба"
Організація діяльності учнів із різними джерелами історичних знань
Сокур Л.А. ДО ПИТАННЯ ВИКОРИСТАННЯ ДОКУМЕНТІВ НА УРОКАХ ІСТОРІЇ
Завдання для Вас: складіть орієнтовну пам'ятку для учнів по роботі з історичним джерелом --Ніколаєнко Світлана Петрівна
Пам'ятка "Як працювати з текстом історичного джерела" 5-6 класи:
1. Прочитайте документ.
2. Хто автор документу?
3. Про яку історичну подію або явище розповідає документ?
4. Чи вказано в документі кому він адресований?
5. Визначте:
- про що ви дізнались;
- що найголовніше в тексті;
- що потрібно запам'ятати;
6. Складіть запитання до тексту, починаючи словами "чому", "навіщо", "як".
7. Зробіть висновки.--Паращенко Ігор Володимирович (обговорення) 12:59, 21 червня 2016 (EEST)
Пропоную вашій увазі лекцію з методики викладання історії на тему "Нетрадиційні форми навчання у сучасній загальноосвітній школі". Щоб переглянути текст лекції, перейдіть за посиланням Нетрадиційні форми навчання у сучасній загальноосвітній школі.
Завдання для Вас: розкажіть, які нетрадиційні форми уроків Ви практикуєте. Наведіть приклади --Ніколаєнко Світлана Петрівна У своїй педагогічній діяльності я використовую різноманітні форми і типи уроків, в 5-7 класах найбільш вдало проходять уроки узагальнення у формі КВК, уроку «Що? Де? Коли?», уроку-конкурсу, уроку- дуелі, уроків-змагання: уроку-вікторина, уроку- юридичний футбол, урок-тест. 8-11 класах найчастіше використовуюю такі форми уроків: урок - лекція, урок-захист проектів, урок - портрет, урок-подорож.--Паращенко Ігор Володимирович (обговорення) 13:22, 21 червня 2016 (EEST)
Продовжуємо навчатися, друзі! Пропоную ознайомитися з матеріалом викладеним на сайті Кунцівської ЗОШ на основі книги Пастушенко Н. М., Пастушенко Р. Я. Діагностування навченості: Гуманітарні дисципліни. — Львів: ВНТЛ, 2000.ДІАГНОСТУВАННЯ НАВЧЕНОСТІ ШКОЛЯРІВ З ІСТОРІЇ.
Завдання для Вас: які уміння учнів свідчитимуть про наявність принаймні поверхового розуміння здобутої історичної інформації? --Ніколаєнко Світлана Петрівна
Про наявністьв учня принаймні поверхового розуміння здобутої історичної інформації свідчитимуть уміння:
• встановлювати хронологічну послідовність взаємозалежних подій;
• виділяти часові, просторові та явні причинно-наслідкові зв’язки між історичними факта¬ми;
• пояснювати назви історичного тексту, визначати його тематику;
• складати план прочитаного (почутого) тексту, його тези чи конспект;
• пояснювати терміни, які вживаються у прочитаному (почутому) тексті.--Паращенко Ігор Володимирович (обговорення) 13:26, 21 червня 2016 (EEST)
Знайомимося з новою темою Використання програмових педагогічних засобів(ППЗ) на уроках та в позаурочний час. Завдання до теми, як завжди, на ваших персональних сторінках. З наказом МОН України Про затвердження тимчасових вимог до педагогічних програмних засобів від 15 травня 2006 року N 369 ви можете ознайомитись на сайті Асоціації підприємств інформаційних технологій України, перейшовши за посиланням Наказ МОНУ.
Завдання для Вас: на яких етапах уроку доцільно застосовувати ППЗ? --Ніколаєнко Світлана Петрівна
ППЗ доцільно застосовувати на таких етапах уроків:
- Діагностичне тестування якості засвоєння матеріалу;
- У тренувальному режимі для формування умінь і навичок після вивчення теми;
- У навчальному режимі;
- У індивідуальній роботі з учнями;
- У режимі самонавчання;
- У режимі графічної ілюстрації.--Паращенко Ігор Володимирович (обговорення) 13:31, 21 червня 2016 (EEST)
Міжпредметні зв'язки на уроках історії та суспільних дисциплін Друзі, запрошую переглянути теоретичний матеріал за цим посиланням і виконати завдання, розміщені на ваших сторінках обговорення. Дякую і бажаю натхнення!
Завдання для Вас: наведіть приклад міжпредметних зв'язків, які Ви встановлюєте на своїх уроках --Ніколаєнко Світлана Петрівна
Наступна тема: Специфіка викладання історії Матеріал до неї ви знайдете за цим посиланням. Бажаю успіхів. Якщо виникнуть питання до мене, звертайтесь у розділі "Спілкування на моїй сторінці обговорення".
Завдання для Вас: які шляхи існують для створення проблемних ситуацій на уроках суспільних дисциплін? --Ніколаєнко Світлана Петрівна
Існують різноманітні шляхи створення проблемної ситуації:
• постановка проблемних завдань;
• організація дискусії на уроці;
• організація пошукової роботи школярів.
Проблемна ситуація на уроці залежить від:
• характеру навчального матеріалу;
• актуальних проблем сучасності;
• життєвого досвіду школярів.
При оцінюванні проблемних завдань високо оцінюються використання учнями:
• знань з історії;
• знань з літератури;
• довідкових джерел;
• засобів масової інформації.
Індивідуальні заняття
Шановні колеги! Під час індивідуальних занять зайдіть на головну сторінку цього сайту, перейдіть на сторінку порад і ознайомтесь з розділом "Корисні публікації". Там ви знайдете список сайтів з важливою для вчителів суспільних дисциплін інформацією та набір ікт інструментів для роботи з учнями! Вдалого вам використання!!! Будуть питання - звертайтеся. --Ніколаєнко Світлана Петрівна
Консультації
Шановні колеги! Під час консультації ви можете ставити мені запитання з методики викладання суспільних дисциплін тут.
У якості моєї консультації пропоную вам корисний матеріал з теми Кабінет історії
Кабінет історії на сайті вчителя історії КЗШ № 37 Пивовар С.В. --Ніколаєнко Світлана Петрівна