Відмінності між версіями «Теорія та методика фахової дисципліни Пишневська О.М.»
(→Інтерактивні практичні заняття) |
(→Інтерактивні практичні заняття) |
||
(не показані 6 проміжних версій 2 учасників) | |||
Рядок 42: | Рядок 42: | ||
'''Завдання для Вас''': '''''розкажіть, які нетрадиційні форми уроків Ви практикуєте. Наведіть приклади''''' --[[Користувач:Ніколаєнко Світлана Петрівна|Ніколаєнко Світлана Петрівна]] | '''Завдання для Вас''': '''''розкажіть, які нетрадиційні форми уроків Ви практикуєте. Наведіть приклади''''' --[[Користувач:Ніколаєнко Світлана Петрівна|Ніколаєнко Світлана Петрівна]] | ||
+ | Лекція шкільна. | ||
+ | Це така форма навчання, за якою вчитель, викладаючи навчальний матеріал, допомагає учням: | ||
+ | сформулювати проблему; | ||
+ | опанувати логіку пізнання; | ||
+ | зробити власні відкриття. | ||
+ | СЕМІНАР | ||
+ | Семінарське заняття є формою організації навчання, що поглиблює та систематизує знання. Вимога до нього – активна участь кожного учня. | ||
+ | Семінар з індивідуальною роботою. | ||
+ | Під час проведення семінару учні ставлять перед собою навчальне завдання за темою, складають план завдання, вибирають вид навчальної діяльності і форми звіту | ||
+ | УРОК-ДИСПУТ | ||
+ | Головна цінність цих уроків полягає в тому, що в них формується діалектичне мислення. Це невимушена, жива розмова учнів, яка дозволяє висловити свою точку зору, власну думку, обґрунтувавши її, виробити вміння сприймати доводи опонента, знаходячи слабкі місця, вміння ставити питання за фактичним матеріалом теми, активно перетворювати знання на переконання. | ||
+ | УРОК-СУД | ||
+ | Урок дає можливість отримати уявлення про спрощену процедуру прийняття судового рішення та провести рольову гру – судовий процес за участю 3-х осіб: судді, який буде слухати обидві сторони і приймати рішення, позивача і відповідача (можлива участь адвокатів, прокурора, свідків тощо). Після того як клас визначиться з ролями, вчитель надає кожній групі завдання: | ||
+ | Суддям – підготовка запитань, | ||
+ | Позивачам – підготовка вступної промови та викладу аргументів, | ||
+ | Відповідачам – підготовка промови-відповідей та захисту. | ||
+ | Урок проходить з дотриманням порядку ведення судового засідання: | ||
+ | вступні заяви учасників судового процесу; | ||
+ | позивач викладає аргументацію, суддя ставить йому запитання; | ||
+ | відповідач викладає суть захисту, суддя ставить йому запитання; | ||
+ | суддя виносить рішення. | ||
+ | УРОК-ЗМАГАННЯ | ||
+ | Урок складається із декількох конкурсів. Учнів попереджають, що в ході змагання буде враховуватись активність кожного члена команди і всієї команди в цілому.--[[Користувач:Пишневська Олена Михайлівна|Пишневська Олена Михайлівна]] ([[Обговорення користувача:Пишневська Олена Михайлівна|обговорення]]) 18:17, 20 червня 2016 (EEST) | ||
Рядок 50: | Рядок 73: | ||
'''Завдання для Вас''': '''''які уміння учнів свідчитимуть про наявність принаймні поверхового розуміння здобутої історичної інформації?''''' --[[Користувач:Ніколаєнко Світлана Петрівна|Ніколаєнко Світлана Петрівна]] | '''Завдання для Вас''': '''''які уміння учнів свідчитимуть про наявність принаймні поверхового розуміння здобутої історичної інформації?''''' --[[Користувач:Ніколаєнко Світлана Петрівна|Ніколаєнко Світлана Петрівна]] | ||
− | + | Рівень розуміння історичної інформації (осмисленого відтворення). Для цього рівня характерним є виявлення учнем поверхових зв’язків між історичними фактами завдяки прочитаним, почутим висловлюванням та побаченим умовним чи образним зображенням.--[[Користувач:Пишневська Олена Михайлівна|Пишневська Олена Михайлівна]] ([[Обговорення користувача:Пишневська Олена Михайлівна|обговорення]]) 18:20, 20 червня 2016 (EEST) | |
---- | ---- | ||
Рядок 57: | Рядок 80: | ||
'''Завдання для Вас''': '''''на яких етапах уроку доцільно застосовувати ППЗ?''''' --[[Користувач:Ніколаєнко Світлана Петрівна|Ніколаєнко Світлана Петрівна]] | '''Завдання для Вас''': '''''на яких етапах уроку доцільно застосовувати ППЗ?''''' --[[Користувач:Ніколаєнко Світлана Петрівна|Ніколаєнко Світлана Петрівна]] | ||
− | + | 1.діагностичне тестування. | |
+ | 2.у навчальному режимі. | ||
+ | 3.у індивідуальній роботі з учнями. | ||
+ | 4.у режимі графічної ілюстрації.--[[Користувач:Пишневська Олена Михайлівна|Пишневська Олена Михайлівна]] ([[Обговорення користувача:Пишневська Олена Михайлівна|обговорення]]) 18:25, 20 червня 2016 (EEST) | ||
---- | ---- | ||
Рядок 65: | Рядок 91: | ||
'''Завдання для Вас''': '''''наведіть приклад міжпредметних зв'язків, які Ви встановлюєте на своїх уроках''''' --[[Користувач:Ніколаєнко Світлана Петрівна|Ніколаєнко Світлана Петрівна]] | '''Завдання для Вас''': '''''наведіть приклад міжпредметних зв'язків, які Ви встановлюєте на своїх уроках''''' --[[Користувач:Ніколаєнко Світлана Петрівна|Ніколаєнко Світлана Петрівна]] | ||
− | + | Під час навчання в школі матеріал різних навчальних предметів тісно переплітаються. Так наприклад історія має звязок із захистом Вітчизни,художньою культурою, українською літературою, світовою літературою, географією, англійською мовою,навіть з математикою.--[[Користувач:Пишневська Олена Михайлівна|Пишневська Олена Михайлівна]] ([[Обговорення користувача:Пишневська Олена Михайлівна|обговорення]]) 13:13, 21 червня 2016 (EEST) | |
---- | ---- | ||
Рядок 72: | Рядок 98: | ||
'''Завдання для Вас''': '''''які шляхи існують для створення проблемних ситуацій на уроках суспільних дисциплін?''''' --[[Користувач:Ніколаєнко Світлана Петрівна|Ніколаєнко Світлана Петрівна]] | '''Завдання для Вас''': '''''які шляхи існують для створення проблемних ситуацій на уроках суспільних дисциплін?''''' --[[Користувач:Ніколаєнко Світлана Петрівна|Ніколаєнко Світлана Петрівна]] | ||
+ | Включення в урок кількох проблем під час суперечливих поглядів по прблемі, яка вивчається.Учні обирають вірну точку зору і обгрунтовують її, це спонукає до самостійного здобуття нових знань.--[[Користувач:Пишневська Олена Михайлівна|Пишневська Олена Михайлівна]] ([[Обговорення користувача:Пишневська Олена Михайлівна|обговорення]]) 18:33, 20 червня 2016 (EEST) | ||
---- | ---- | ||
Рядок 90: | Рядок 117: | ||
==== Проведення та перевірка модульного контролю ==== | ==== Проведення та перевірка модульного контролю ==== | ||
+ | [http://LearningApps.org/watch?v=pj88w9eht16 '''''Вікторина модульного контролю'''''] |
Поточна версія на 13:26, 21 червня 2016
Зміст
Інтерактивні практичні заняття
Доброго дня, колеги. Давайте торкнемося надзвичайно цікавої для вчителя історії теми: "Методика роботи з історичними джерелами". За цим посиланням знаходиться Матеріал "Методи роботи з візуальними джерелами" із сайту Всеукраїнської асоціації викладачів історії та суспільних дисциплін "Нова Доба"
Організація діяльності учнів із різними джерелами історичних знань
Сокур Л.А. ДО ПИТАННЯ ВИКОРИСТАННЯ ДОКУМЕНТІВ НА УРОКАХ ІСТОРІЇ
Завдання для Вас: складіть орієнтовну пам'ятку для учнів по роботі з історичним джерелом --Ніколаєнко Світлана Петрівна
Як аналізувати історичне джерело
1. Оберіть спосіб роботи: перегляд, читання, вивчення. • Ознайомтесь із джерелом, визначте: автора, співавтора, учасників його підготовки; час і місце створення тексту (за його змістом); як вплинули історичні умови на його створення.
• Визначте: джерела інформації, що вивчається; мету автора (ів) тексту . 2. Визначте: • вид джерела (лист, щоденник, архівний документ тощо); • що собою являє цей текст: поданий повністю чи уривок; • про що йдеться в даному тексті. 3. Вивчіть та проаналізуйте зміст текст: • спробуйте зрозуміти, виділити його основні положення; • подумки поділіть зміст тексту на змістові частини, виділіть головні думки кожної частини; • під час вивчення тексту формулюйте головні думки джерела й записуйте їх у вигляді тез або цитат, ключових слів. 4. Оцініть ступінь достовірності викладених у тексті відомостей: • чи є автор безпосереднім свідком того, про що пише; • первинність або вторинність інформації. 5. Визначте: • чи є автор представником нової точки зору або він пропонує ексклюзивний погляд на події; • в яких ситуаціях можна використовувати цю інформацію. 6. Виявіть значення та інформацію, що в ньому міститься, для сучасності та для кожного з нас. 7. Дайте узагальнюючу оцінку даного джерела.--Пишневська Олена Михайлівна (обговорення) 18:12, 20 червня 2016 (EEST)
Пропоную вашій увазі лекцію з методики викладання історії на тему "Нетрадиційні форми навчання у сучасній загальноосвітній школі". Щоб переглянути текст лекції, перейдіть за посиланням Нетрадиційні форми навчання у сучасній загальноосвітній школі.
Завдання для Вас: розкажіть, які нетрадиційні форми уроків Ви практикуєте. Наведіть приклади --Ніколаєнко Світлана Петрівна
Лекція шкільна. Це така форма навчання, за якою вчитель, викладаючи навчальний матеріал, допомагає учням: сформулювати проблему; опанувати логіку пізнання; зробити власні відкриття. СЕМІНАР Семінарське заняття є формою організації навчання, що поглиблює та систематизує знання. Вимога до нього – активна участь кожного учня. Семінар з індивідуальною роботою. Під час проведення семінару учні ставлять перед собою навчальне завдання за темою, складають план завдання, вибирають вид навчальної діяльності і форми звіту УРОК-ДИСПУТ Головна цінність цих уроків полягає в тому, що в них формується діалектичне мислення. Це невимушена, жива розмова учнів, яка дозволяє висловити свою точку зору, власну думку, обґрунтувавши її, виробити вміння сприймати доводи опонента, знаходячи слабкі місця, вміння ставити питання за фактичним матеріалом теми, активно перетворювати знання на переконання. УРОК-СУД Урок дає можливість отримати уявлення про спрощену процедуру прийняття судового рішення та провести рольову гру – судовий процес за участю 3-х осіб: судді, який буде слухати обидві сторони і приймати рішення, позивача і відповідача (можлива участь адвокатів, прокурора, свідків тощо). Після того як клас визначиться з ролями, вчитель надає кожній групі завдання: Суддям – підготовка запитань, Позивачам – підготовка вступної промови та викладу аргументів, Відповідачам – підготовка промови-відповідей та захисту. Урок проходить з дотриманням порядку ведення судового засідання: вступні заяви учасників судового процесу; позивач викладає аргументацію, суддя ставить йому запитання; відповідач викладає суть захисту, суддя ставить йому запитання; суддя виносить рішення. УРОК-ЗМАГАННЯ Урок складається із декількох конкурсів. Учнів попереджають, що в ході змагання буде враховуватись активність кожного члена команди і всієї команди в цілому.--Пишневська Олена Михайлівна (обговорення) 18:17, 20 червня 2016 (EEST)
Продовжуємо навчатися, друзі! Пропоную ознайомитися з матеріалом викладеним на сайті Кунцівської ЗОШ на основі книги Пастушенко Н. М., Пастушенко Р. Я. Діагностування навченості: Гуманітарні дисципліни. — Львів: ВНТЛ, 2000.ДІАГНОСТУВАННЯ НАВЧЕНОСТІ ШКОЛЯРІВ З ІСТОРІЇ.
Завдання для Вас: які уміння учнів свідчитимуть про наявність принаймні поверхового розуміння здобутої історичної інформації? --Ніколаєнко Світлана Петрівна
Рівень розуміння історичної інформації (осмисленого відтворення). Для цього рівня характерним є виявлення учнем поверхових зв’язків між історичними фактами завдяки прочитаним, почутим висловлюванням та побаченим умовним чи образним зображенням.--Пишневська Олена Михайлівна (обговорення) 18:20, 20 червня 2016 (EEST)
Знайомимося з новою темою Використання програмових педагогічних засобів(ППЗ) на уроках та в позаурочний час. Завдання до теми, як завжди, на ваших персональних сторінках. З наказом МОН України Про затвердження тимчасових вимог до педагогічних програмних засобів від 15 травня 2006 року N 369 ви можете ознайомитись на сайті Асоціації підприємств інформаційних технологій України, перейшовши за посиланням Наказ МОНУ.
Завдання для Вас: на яких етапах уроку доцільно застосовувати ППЗ? --Ніколаєнко Світлана Петрівна
1.діагностичне тестування. 2.у навчальному режимі. 3.у індивідуальній роботі з учнями. 4.у режимі графічної ілюстрації.--Пишневська Олена Михайлівна (обговорення) 18:25, 20 червня 2016 (EEST)
Міжпредметні зв'язки на уроках історії та суспільних дисциплін Друзі, запрошую переглянути теоретичний матеріал за цим посиланням і виконати завдання, розміщені на ваших сторінках обговорення. Дякую і бажаю натхнення!
Завдання для Вас: наведіть приклад міжпредметних зв'язків, які Ви встановлюєте на своїх уроках --Ніколаєнко Світлана Петрівна
Під час навчання в школі матеріал різних навчальних предметів тісно переплітаються. Так наприклад історія має звязок із захистом Вітчизни,художньою культурою, українською літературою, світовою літературою, географією, англійською мовою,навіть з математикою.--Пишневська Олена Михайлівна (обговорення) 13:13, 21 червня 2016 (EEST)
Наступна тема: Специфіка викладання історії Матеріал до неї ви знайдете за цим посиланням. Бажаю успіхів. Якщо виникнуть питання до мене, звертайтесь у розділі "Спілкування на моїй сторінці обговорення".
Завдання для Вас: які шляхи існують для створення проблемних ситуацій на уроках суспільних дисциплін? --Ніколаєнко Світлана Петрівна
Включення в урок кількох проблем під час суперечливих поглядів по прблемі, яка вивчається.Учні обирають вірну точку зору і обгрунтовують її, це спонукає до самостійного здобуття нових знань.--Пишневська Олена Михайлівна (обговорення) 18:33, 20 червня 2016 (EEST)
Індивідуальні заняття
Шановні колеги! Під час індивідуальних занять зайдіть на головну сторінку цього сайту, перейдіть на сторінку порад і ознайомтесь з розділом "Корисні публікації". Там ви знайдете список сайтів з важливою для вчителів суспільних дисциплін інформацією та набір ікт інструментів для роботи з учнями! Вдалого вам використання!!! Будуть питання - звертайтеся. --Ніколаєнко Світлана Петрівна
Консультації
Шановні колеги! Під час консультації ви можете ставити мені запитання з методики викладання суспільних дисциплін тут.
У якості моєї консультації пропоную вам корисний матеріал з теми Кабінет історії
Кабінет історії на сайті вчителя історії КЗШ № 37 Пивовар С.В. --Ніколаєнко Світлана Петрівна