Відмінності між версіями «Педагогічна інноватика Пономаренко Н.А.»
 (Створена сторінка: {{subst:Шаблон:Заняття}})  | 
				 (→Проведення та перевірка модульного контролю)  | 
				||
| (не показано 8 проміжних версій цього учасника) | |||
| Рядок 1: | Рядок 1: | ||
==== Інтерактивні практичні заняття ====  | ==== Інтерактивні практичні заняття ====  | ||
| + | Добрий день! Сьогодні за розкладом у нас інтерактиане практичне заняття. На моїй сторінці обговорення Ви знайдете теоретичний матеріал. Опрацюйте його та дайте відповіді на питання:  | ||
| + | *У чому суть технологічності в освіті?  | ||
| + | *Що таке технологічний підхід у навчанні?  | ||
| + | * Простежте еволюцію поняття "педагогічна технологія".  | ||
| + | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 11:29, 27 січня 2015 (EET)  | ||
| − | + | Продовжуємо заняття. Опрацюйте лекційний матеріал, розташований  на моїй сторінці обговорення та дайте відповідь на такі питання:  | |
| + | *Дайте порівняльний аналіз різних підходів до розкриття терміна "педагогічна технологія".  | ||
| + | *Наповніть змістом терміни "освітня технологія", "педагогічна технологія", "технологія навчання",  "технологія виховання", "персоніфікована технологія".  | ||
| + | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 11:41, 9 лютого 2015 (EET)  | ||
| + | |||
| + | Шановні колеги! Продовжуємо працювати.  | ||
| + | * Чи згодні Ви з твердженням, що будь-яка педагогічна система завжди технологіча?  | ||
| + | * Обґрунтуйте Ваше ставлення до проблеми технологізації виховного процесу.  | ||
| + | * Чи може, на Вашу думку,  вітчизняна система освіти вийти з кризи, запозичивши якусь цілісну освітню систему, яку можна було б взяти за взірець? Відповідь аргументуйте.  | ||
| + | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 13:13, 10 лютого 2015 (EET)  | ||
| + | |||
| + | ==== Індивідуальні заняття ====  | ||
| + | Добрий день! На моїй сторінці обговорення Ви знайдете список рекомендованої  літератури та завдання щодо індивідуального заняття.  | ||
| + | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 15:35, 27 лютого 2015 (EET)  | ||
==== Консультації ====  | ==== Консультації ====  | ||
| + | Тема консультації "Особливості педагогічних технологій та впровадження іх у навчально-виховних процес ЗНЗ". Якщо Ви маєте питання, буду рада відповісти.  | ||
| + | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 11:20, 31 березня 2015 (EEST)  | ||
====Тематичні дискусії (Інтернет-семінари) ====  | ====Тематичні дискусії (Інтернет-семінари) ====  | ||
| + | Сутність поняття „інноваційна діяльність” відбиває не лише особливості процесу оновлення, внесення нових елементів у традиційну систему освітньої практики, а й органічно включає в себе характеристику індивідуального стилю діяльності педагога-новатора. Інноваційна діяльність передбачає вищий ступінь педагогічної творчості, педагогічне винахідництво нового в педагогічній практиці, що спрямоване на формування творчої особистості, враховує соціально-економічні та політичні зміни в суспільстві й проявляється в ціле покладанні, визначенні мети, завдань, а також змісту і технологій інноваційного навчання. Вчитель інноваційної орієнтації − це особистість, здатна брати на себе відповідальність, вчасно враховувати ситуацію соціальних змін і є найбільш перспективним соціальним типом педагога. Як учитель-дослідник, він спрямований на науково-обґрунтовану організацію навчально-виховного процесу з прогностичним спрямуванням, має адекватні ціннісні орієнтації, гнучке професійне мислення, розвинуту професійну самосвідомість, готовність до сприйняття нової інформації, високий рівень самоактуалізації, володіє мистецтвом рефлексії. Пропоную винести на обговорення наступні питання:  | ||
| + | * Що мотивує педагогів до інноваційної діяльності?  | ||
| + | * Як Ви проектуєте педагогічні інновації у навчально-виховний процес ЗНЗ?  | ||
| + | * Як Ви оцінюєте ефективність апробованих та впроваждуваних педагогічних нововведень?  | ||
| + | * Ваше ставлення  до новаторства та ступінь  поінформованості про проблеми діяльності педагогів-новаторів.  | ||
| + | Залучайтесь до дискусії.--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 11:56, 2 березня 2015 (EET)  | ||
| + | |||
| + | Отже, наш інтернет-семінар продовжується. Ви маєте можливість висловити своє ставлення до проблеми інноваційної діяльності в ЗНЗ, поділитись досвідом.--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 11:29, 22 квітня 2015 (EEST)  | ||
==== Проведення та перевірка модульного контролю ====  | ==== Проведення та перевірка модульного контролю ====  | ||
| + | Дайте відповідь  на тестові питання:  | ||
| + | 1.	Сутність особистісно орієнтованої освіти полягає у :  | ||
| + | *а) вивченні індивідуально-психологічних особливостей учнів;  | ||
| + | *б) збагаченні суб‘єктного досвіду учнів, задоволенні їх освітніх інтересів та запитів;  | ||
| + | *в) організації індивідуального навчання;  | ||
| + | *г) всі відповіді правильні;  | ||
| + | *д) правильна відповідь відсутня.  | ||
| + | 2.	Як суб‘єкт навчальної діяльності учень відрізняється такими характеристиками (вилучіть зайве):  | ||
| + | *а) бажання діяти за аналогією, одержувати готову інформацію;   | ||
| + | *б) ініціативність та активність;  | ||
| + | *в) високі пізнавальні мотиви;  | ||
| + | *г) уміння планувати й організовувати діяльність;  | ||
| + | *д) критичне мислення.  | ||
| + | 3.	Педагогічна технологія – це:  | ||
| + | *а) сукупність методів та прийомів навчання, котрі забезпечують одержання певної освіти;  | ||
| + | *б) засоби, за допомогою яких вчитель розв‘язує поставлені перед ним задачі по навчанню та вихованню учнів;  | ||
| + | *в) цілісна педагогічна система як синтез мети, змісту, необхідних форм, методів та засобів навчання й діагностики, яка забезпечує досягнення спрогнозованих результатів;  | ||
| + | *г) всі відповіді правильні;  | ||
| + | *д) правильна відповідь відсутня.  | ||
| + | 4.	Інноваційний процес в освіті характеризується як:  | ||
| + | *а) цілеспрямована зміна в системі освіти, що полягає у появі нової теорії, технології, змісту та форм освіти або у заміні принципів, на яких ґрунтується функціонування системи освіти;  | ||
| + | *б) діяльність з апробації нових форм та методів навчання чи виховання;  | ||
| + | *в) діяльність із запровадження сучасних педагогічних технологій з метою підвищення ефективності шкільної освіти;  | ||
| + | *г) усі відповіді вірні.  | ||
| + | 5.	Інтерактивними методами навчання є:  | ||
| + | *а) пізнавально-пошукова діяльність: робота з текстом, географічними картами, пошук інформації і Інтернеті;  | ||
| + | *б) проблемна лекція, оглядова лекція, контрольна робота, пояснення;  | ||
| + | *в) самостійна робота учня;  | ||
| + | *г) евристична бесіда, мозковий штурм, диспут, дискусія, тренінг, сюжетно-рольова гра;  | ||
| + | *д) всі відповіді правильні.  | ||
| + | 6.	Сутність дослідницького методу навчання у тому, що:  | ||
| + | *а) учні самі здобувають знання в процесі розв‘язання проблеми та самостійного здійснення пошуку засобів для її розв‘язання;  | ||
| + | *б) вчитель визначає проблему та демонструє шлях її дослідження та розв‘язання;  | ||
| + | *в) учні під керівництвом вчителя визначають проблему та здійснюють керований пошук шляхів її розв‘язання;  | ||
| + | *г) всі відповіді правильні;  | ||
| + | *д) правильна відповідь відсутня.  | ||
| + | 7.	Пізнавальний інтерес розвивається за допомогою таких прийомів (вилучіть зайве):  | ||
| + | *а) зацікавлення змістом навчального матеріалу;  | ||
| + | *б) зацікавлення процесом навчання;  | ||
| + | *в) включення учнів у творчу діяльність;  | ||
| + | *г) постановка проблемної задачі;  | ||
| + | *д) пред‘явлення дидактичних вимог;   | ||
| + | 8.	У чому полягає суть професійної компетентності вчителя? Оберіть найбільш повну відповідь:  | ||
| + | *а) у знаннях закономірностей розвитку особистості;  | ||
| + | *б) в єдність теоретичної і практичної готовності до здійснення педагогічної діяльності;  | ||
| + | *в) у знаннях цілей, завдань і технологій навчання і виховання;  | ||
| + | *г) у наявності аналітичних, прогностичних, проективних, рефлексивних умінь  | ||
| + | *д) у володінні різноманітними педагогічними техніками.  | ||
| + | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 12:43, 17 березня 2015 (EET)  | ||
| + | |||
| + | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 10:02, 6 травня 2015 (EEST)  | ||
Поточна версія на 10:06, 6 травня 2015
Зміст
Інтерактивні практичні заняття
Добрий день! Сьогодні за розкладом у нас інтерактиане практичне заняття. На моїй сторінці обговорення Ви знайдете теоретичний матеріал. Опрацюйте його та дайте відповіді на питання:
- У чому суть технологічності в освіті?
 - Що таке технологічний підхід у навчанні?
 - Простежте еволюцію поняття "педагогічна технологія".
 
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:29, 27 січня 2015 (EET)
Продовжуємо заняття. Опрацюйте лекційний матеріал, розташований  на моїй сторінці обговорення та дайте відповідь на такі питання:
- Дайте порівняльний аналіз різних підходів до розкриття терміна "педагогічна технологія".
 - Наповніть змістом терміни "освітня технологія", "педагогічна технологія", "технологія навчання", "технологія виховання", "персоніфікована технологія".
 
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:41, 9 лютого 2015 (EET)
Шановні колеги! Продовжуємо працювати.
- Чи згодні Ви з твердженням, що будь-яка педагогічна система завжди технологіча?
 - Обґрунтуйте Ваше ставлення до проблеми технологізації виховного процесу.
 - Чи може, на Вашу думку, вітчизняна система освіти вийти з кризи, запозичивши якусь цілісну освітню систему, яку можна було б взяти за взірець? Відповідь аргументуйте.
 
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 13:13, 10 лютого 2015 (EET)
Індивідуальні заняття
Добрий день! На моїй сторінці обговорення Ви знайдете список рекомендованої літератури та завдання щодо індивідуального заняття. --Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 15:35, 27 лютого 2015 (EET)
Консультації
Тема консультації "Особливості педагогічних технологій та впровадження іх у навчально-виховних процес ЗНЗ". Якщо Ви маєте питання, буду рада відповісти. --Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:20, 31 березня 2015 (EEST)
Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)
Сутність поняття „інноваційна діяльність” відбиває не лише особливості процесу оновлення, внесення нових елементів у традиційну систему освітньої практики, а й органічно включає в себе характеристику індивідуального стилю діяльності педагога-новатора. Інноваційна діяльність передбачає вищий ступінь педагогічної творчості, педагогічне винахідництво нового в педагогічній практиці, що спрямоване на формування творчої особистості, враховує соціально-економічні та політичні зміни в суспільстві й проявляється в ціле покладанні, визначенні мети, завдань, а також змісту і технологій інноваційного навчання. Вчитель інноваційної орієнтації − це особистість, здатна брати на себе відповідальність, вчасно враховувати ситуацію соціальних змін і є найбільш перспективним соціальним типом педагога. Як учитель-дослідник, він спрямований на науково-обґрунтовану організацію навчально-виховного процесу з прогностичним спрямуванням, має адекватні ціннісні орієнтації, гнучке професійне мислення, розвинуту професійну самосвідомість, готовність до сприйняття нової інформації, високий рівень самоактуалізації, володіє мистецтвом рефлексії. Пропоную винести на обговорення наступні питання:
- Що мотивує педагогів до інноваційної діяльності?
 - Як Ви проектуєте педагогічні інновації у навчально-виховний процес ЗНЗ?
 - Як Ви оцінюєте ефективність апробованих та впроваждуваних педагогічних нововведень?
 - Ваше ставлення до новаторства та ступінь поінформованості про проблеми діяльності педагогів-новаторів.
 
Залучайтесь до дискусії.--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:56, 2 березня 2015 (EET)
Отже, наш інтернет-семінар продовжується. Ви маєте можливість висловити своє ставлення до проблеми інноваційної діяльності в ЗНЗ, поділитись досвідом.--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:29, 22 квітня 2015 (EEST)
Проведення та перевірка модульного контролю
Дайте відповідь на тестові питання: 1. Сутність особистісно орієнтованої освіти полягає у :
- а) вивченні індивідуально-психологічних особливостей учнів;
 - б) збагаченні суб‘єктного досвіду учнів, задоволенні їх освітніх інтересів та запитів;
 - в) організації індивідуального навчання;
 - г) всі відповіді правильні;
 - д) правильна відповідь відсутня.
 
2. Як суб‘єкт навчальної діяльності учень відрізняється такими характеристиками (вилучіть зайве):
- а) бажання діяти за аналогією, одержувати готову інформацію;
 - б) ініціативність та активність;
 - в) високі пізнавальні мотиви;
 - г) уміння планувати й організовувати діяльність;
 - д) критичне мислення.
 
3. Педагогічна технологія – це:
- а) сукупність методів та прийомів навчання, котрі забезпечують одержання певної освіти;
 - б) засоби, за допомогою яких вчитель розв‘язує поставлені перед ним задачі по навчанню та вихованню учнів;
 - в) цілісна педагогічна система як синтез мети, змісту, необхідних форм, методів та засобів навчання й діагностики, яка забезпечує досягнення спрогнозованих результатів;
 - г) всі відповіді правильні;
 - д) правильна відповідь відсутня.
 
4. Інноваційний процес в освіті характеризується як:
- а) цілеспрямована зміна в системі освіти, що полягає у появі нової теорії, технології, змісту та форм освіти або у заміні принципів, на яких ґрунтується функціонування системи освіти;
 - б) діяльність з апробації нових форм та методів навчання чи виховання;
 - в) діяльність із запровадження сучасних педагогічних технологій з метою підвищення ефективності шкільної освіти;
 - г) усі відповіді вірні.
 
5. Інтерактивними методами навчання є:
- а) пізнавально-пошукова діяльність: робота з текстом, географічними картами, пошук інформації і Інтернеті;
 - б) проблемна лекція, оглядова лекція, контрольна робота, пояснення;
 - в) самостійна робота учня;
 - г) евристична бесіда, мозковий штурм, диспут, дискусія, тренінг, сюжетно-рольова гра;
 - д) всі відповіді правильні.
 
6. Сутність дослідницького методу навчання у тому, що:
- а) учні самі здобувають знання в процесі розв‘язання проблеми та самостійного здійснення пошуку засобів для її розв‘язання;
 - б) вчитель визначає проблему та демонструє шлях її дослідження та розв‘язання;
 - в) учні під керівництвом вчителя визначають проблему та здійснюють керований пошук шляхів її розв‘язання;
 - г) всі відповіді правильні;
 - д) правильна відповідь відсутня.
 
7. Пізнавальний інтерес розвивається за допомогою таких прийомів (вилучіть зайве):
- а) зацікавлення змістом навчального матеріалу;
 - б) зацікавлення процесом навчання;
 - в) включення учнів у творчу діяльність;
 - г) постановка проблемної задачі;
 - д) пред‘явлення дидактичних вимог;
 
8. У чому полягає суть професійної компетентності вчителя? Оберіть найбільш повну відповідь:
- а) у знаннях закономірностей розвитку особистості;
 - б) в єдність теоретичної і практичної готовності до здійснення педагогічної діяльності;
 - в) у знаннях цілей, завдань і технологій навчання і виховання;
 - г) у наявності аналітичних, прогностичних, проективних, рефлексивних умінь
 - д) у володінні різноманітними педагогічними техніками.
 
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:43, 17 березня 2015 (EET)
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 10:02, 6 травня 2015 (EEST)