Відмінності між версіями «Психологія управління Бабій Л.М.»
(→Проведення та перевірка модульного контролю) |
|||
(не показані 13 проміжних версій 2 учасників) | |||
Рядок 15: | Рядок 15: | ||
Власне управлінська діяльність керівних освітніх організацій складається з двох компонентів : організаційно-управлінського та соціально-психологічного. | Власне управлінська діяльність керівних освітніх організацій складається з двох компонентів : організаційно-управлінського та соціально-психологічного. | ||
− | Організаційно- управлінський компонент власне управлінської діяльності керівників освітніх організацій включає в себе такі складові: визначення мети , планування , організація, реалізація, контроль,коригування, прогнозування тощо.--[[Користувач:Бабій Лариса Михайлівна|Бабій Лариса Михайлівна]] ([[Обговорення користувача:Бабій Лариса Михайлівна|обговорення]]) 22:46, 7 липня 2015 (EEST) | + | Організаційно- управлінський компонент власне управлінської діяльності керівників освітніх організацій включає в себе такі складові: визначення мети , планування , організація, реалізація, контроль,коригування, прогнозування тощо.--[[Користувач:Бабій Лариса Михайлівна|Бабій Лариса Михайлівна]] ([[Обговорення користувача:Бабій Лариса Михайлівна|обговорення]]) 22:46, 7 липня 2015 (EEST) |
+ | Можна додати, що: | ||
+ | |||
+ | 1. Управлінська діяльність керівника освітньої організації визначається як різновид професійної діяльності, яка здатна: поєднувати різні стилі управління залежно від ситуації; організовувати спільну діяльність керівника та працівників на засадах партнерства; врахувати мотиви професійної діяльності працівників і створювати умови для їх особистісного та професійного самовдосконалення; визначати психологічні умови вдосконалення особистості та діяльності керівника освітньої організації. | ||
+ | |||
+ | 2. Основні напрями управлінської діяльності керівних освітніх організацій:власне управлінська діяльність; управління педагогічними кадрами.--[[Користувач:Бабій Лариса Михайлівна|Бабій Лариса Михайлівна]] ([[Обговорення користувача:Бабій Лариса Михайлівна|обговорення]]) 21:31, 5 грудня 2015 (EET) | ||
+ | |||
Доброго дня. Продовжуємо опрацювати тему 1 "Сутність та основні напрями управлінської діяльності керівників освітніх організацій." Уважно прочитайте текст лекції та дайти відповіді на наступні питання: | Доброго дня. Продовжуємо опрацювати тему 1 "Сутність та основні напрями управлінської діяльності керівників освітніх організацій." Уважно прочитайте текст лекції та дайти відповіді на наступні питання: | ||
Рядок 21: | Рядок 27: | ||
2. Які основні завдання передбачає вирішення організаційно-управлінський компонент власне управлінської діяльності керівників освітніх організацій. | 2. Які основні завдання передбачає вирішення організаційно-управлінський компонент власне управлінської діяльності керівників освітніх організацій. | ||
3. Визначте та розкрийте зміст основних складових організаційно-управлінського компоненту власне управлінської діяльності керівників освітніх організацій. | 3. Визначте та розкрийте зміст основних складових організаційно-управлінського компоненту власне управлінської діяльності керівників освітніх організацій. | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
+ | --[[Користувач:Вознюк Алла Вікторівна|Вознюк Алла Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Вознюк Алла Вікторівна|обговорення]]) 14:15, 18 червня 2015 (EEST) | ||
+ | Відповіді: | ||
+ | 1.Акмеологічний підхід. Адже особистісний розвиток керівника освітньої організації у професійній діяльності грунтується на прагненні до професійного вдосконалення особистісного й духовного зростання, готовності до само змін і самоствердження у професійній сфері. | ||
+ | 2. Основні завдання організаційно-управлінського компоненту власне управлінської діяльності керівників освітніх організацій: визначення стратегій освітньої організації; складання плану роботи; узгодження взаємодії між усіма суб'єктами навчально-виховного процесу через чіткий розподіл повноважень та встановлений термін виконання; створення умов для делегування повноважень, координації, керування змінними, гнучкості контроль. | ||
+ | 3. Основні складові організаційно-управлінського компоненту власне управлінської діяльності керівників освітніх організацій: | ||
+ | - визначення мети - полягає у встановленні узгоджених, реалістичних цілей і вмінні визначати та передбачати бажаний кінцевий результат; | ||
+ | - планування - визначає логічний порядок дій, спрямований на досягнення визначеної мети; | ||
+ | - організація - визначає місце і роль кожного учасника діяльності для досягнення поставленої мети; | ||
+ | - реалізація - передбачає створення оптимальних умов для здійснення управління, відповідно до встановлених процедур; | ||
+ | - контроль - перевірка виконання обраної мети і результатів діяльності. | ||
+ | --[[Користувач:Бабій Лариса Михайлівна|Бабій Лариса Михайлівна]] ([[Обговорення користувача:Бабій Лариса Михайлівна|обговорення]]) 21:31, 5 грудня 2015 (EET) | ||
− | Доброго дня. Продовжуємо опрацювати тему 1 "Сутність та основні напрями управлінської діяльності керівників освітніх організацій." Уважно прочитайте текст лекції та | + | Доброго дня. Продовжуємо опрацювати тему 1 "Сутність та основні напрями управлінської діяльності керівників освітніх організацій." Уважно прочитайте текст лекції та дайте відповіді на наступні питання: |
1. Який компонент власне управлінської діяльності керівників освітніх організацій полягає у створенні сприятливих умов для обміну інформацією, конструктивної взаємодії між всіма учасниками освітнього процесу, вибору альтернативних рішень для вирішення завдань освітньої організації. Розкрийте сутність даного компоненту. | 1. Який компонент власне управлінської діяльності керівників освітніх організацій полягає у створенні сприятливих умов для обміну інформацією, конструктивної взаємодії між всіма учасниками освітнього процесу, вибору альтернативних рішень для вирішення завдань освітньої організації. Розкрийте сутність даного компоненту. | ||
2. Визначте та охарактеризуйте основні етапи прийняття управлінських рішень управління. | 2. Визначте та охарактеризуйте основні етапи прийняття управлінських рішень управління. | ||
3. Дайте визначення та розкрийте зміст основних складових комунікації. | 3. Дайте визначення та розкрийте зміст основних складових комунікації. | ||
4. Розкрийте зміст основних структурних елементів стилю керівництва. | 4. Розкрийте зміст основних структурних елементів стилю керівництва. | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
--[[Користувач:Вознюк Алла Вікторівна|Вознюк Алла Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Вознюк Алла Вікторівна|обговорення]]) 09:46, 2 вересня 2015 (EEST) | --[[Користувач:Вознюк Алла Вікторівна|Вознюк Алла Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Вознюк Алла Вікторівна|обговорення]]) 09:46, 2 вересня 2015 (EEST) | ||
+ | Відповіді: | ||
+ | 1.Соціально-психологічний компонент власне управлінської діяльності керівників освітніх організацій полягає у створенні сприятливих умов для обміну інформацією, конструктивної взаємодії між всіма учасниками освітнього процесу, вибору альтернативних рішень для вирішення завдань освітньої організації. | ||
+ | 2. До основних етапів прийняття управлінських рішень належать: | ||
+ | - з'ясування, усвідомлення та формулювання проблеми - передбачає зібрання, аналіз і систематизацію відповідної інформації з даної проблеми; | ||
+ | - всебічний розгляд альтернативних рішень, враховуються так і психологічні вимоги: урахування різних інтересів, створення системи стимулів, ступінь довіри, прийняття компромісного рішення, своєчасність і реальність виконання; | ||
+ | - вибір найбільш вдалих розв'язань проблем - впливають такі чинники: творчі здібності та рівень компетентності, схильність до ризику, демократичний стиль керівництва. | ||
+ | 3. Комунікація- це складова психологічного компоненту управління, що охоплює обмін інформацією, взаємосприйняття та взаємодію між працівниками. Основні складові комунікації це: | ||
+ | - обмін інформацією (вибір каналу комунікацій, застосування раціональних та емоційних звернень, дотримання зворотнього зв'язку, врахування порядку подання матеріалу, використання ефекту новизни); | ||
+ | - взаємодія (повноцінність та рівноправність учасників взаємодії, створення команди однодумців, регулювання процесу прийняття управлінських рішень); | ||
+ | - взаєморозуміння між працівниками (міжособистісне сприйняття та розуміння, встановлення психологічного контакту та втілення психологічної рівноправності, пошук єдності співрозмовників). | ||
+ | 4. Структурні елементи стилю керівництва об'єднуються в три групи: 1. психолого-управлінський компонент який полягає у тому, що стиль керівництва відзеркалює особливості власне-управлінських функцій управління. 2. Соціально-психологічний компонент - відображає міжособистісну взаємодію працівників. 3. Індивідуально-психологічний - є проявом індивідуально особистісних характеристик керівника організації.--[[Користувач:Бабій Лариса Михайлівна|Бабій Лариса Михайлівна]] ([[Обговорення користувача:Бабій Лариса Михайлівна|обговорення]]) 21:31, 5 грудня 2015 (EET) | ||
Доброго дня. Прошу опрацювати тему 2 «Зміст і структура психологічної готовності керівників освітніх організацій до управління педагогічними працівника" та дати відповіді на питання: 1. Що таке психологічна готовність 2. Назвіть основні компоненти психологічної готовності 3. Які чинники впливають на психологічну готовність. | Доброго дня. Прошу опрацювати тему 2 «Зміст і структура психологічної готовності керівників освітніх організацій до управління педагогічними працівника" та дати відповіді на питання: 1. Що таке психологічна готовність 2. Назвіть основні компоненти психологічної готовності 3. Які чинники впливають на психологічну готовність. | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
--[[Користувач:Вознюк Алла Вікторівна|Вознюк Алла Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Вознюк Алла Вікторівна|обговорення]]) 08:34, 7 вересня 2015 (EEST) | --[[Користувач:Вознюк Алла Вікторівна|Вознюк Алла Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Вознюк Алла Вікторівна|обговорення]]) 08:34, 7 вересня 2015 (EEST) | ||
Рядок 53: | Рядок 69: | ||
#Основні компоненти психологічної готовності: конгнітивний (система необхідних для здійснення ефективного прийняття управлінського рішення знань); операційний (комплекс умінь і навичок, які забезпечують успішність процесу прийняття управлінських рішень); особистісний (сукупність важливих індивідуально-особистісних характеристик, які впливають на процес прийняття управлінських рішень: політична та соціальна компетентність, інтелектуальний рівень, професіоналізм, організаторські здібності, вимогливість, винахідливість, прийняття інновацій, схильність до ризику, справедливість, демократизм, гуманність, самокритичність, працездатність, принциповість); мотиваційний (сукупність мотивів, адекватних цілям та завданням процесу прийняття управлінських рішень). | #Основні компоненти психологічної готовності: конгнітивний (система необхідних для здійснення ефективного прийняття управлінського рішення знань); операційний (комплекс умінь і навичок, які забезпечують успішність процесу прийняття управлінських рішень); особистісний (сукупність важливих індивідуально-особистісних характеристик, які впливають на процес прийняття управлінських рішень: політична та соціальна компетентність, інтелектуальний рівень, професіоналізм, організаторські здібності, вимогливість, винахідливість, прийняття інновацій, схильність до ризику, справедливість, демократизм, гуманність, самокритичність, працездатність, принциповість); мотиваційний (сукупність мотивів, адекватних цілям та завданням процесу прийняття управлінських рішень). | ||
#На психологічну готовність впливають дві групи чинників:чинники, які стосуються діяльності освітньої організації та чинники , які стосуються управлінської діяльності керівників освітньої організації.Перша група чинників відображає діяльність освітньої організації ( організаційний розвиток освітньої організації, організаційна культура, соціально-психологічний клімат).Друга група безпосередньо пов'язана з управлінською діяльністю керівників освітньої організації ( управлінське спілкування , стиль керівництва, прийняття управлінського рішення).З повагою --[[Користувач:Бабій Лариса Михайлівна|Бабій Лариса Михайлівна]] ([[Обговорення користувача:Бабій Лариса Михайлівна|обговорення]]) 19:28, 7 вересня 2015 (EEST) | #На психологічну готовність впливають дві групи чинників:чинники, які стосуються діяльності освітньої організації та чинники , які стосуються управлінської діяльності керівників освітньої організації.Перша група чинників відображає діяльність освітньої організації ( організаційний розвиток освітньої організації, організаційна культура, соціально-психологічний клімат).Друга група безпосередньо пов'язана з управлінською діяльністю керівників освітньої організації ( управлінське спілкування , стиль керівництва, прийняття управлінського рішення).З повагою --[[Користувач:Бабій Лариса Михайлівна|Бабій Лариса Михайлівна]] ([[Обговорення користувача:Бабій Лариса Михайлівна|обговорення]]) 19:28, 7 вересня 2015 (EEST) | ||
+ | |||
+ | Можна додати: | ||
+ | 1. Психологічна готовність - це комплекс взаємозв'язаних та взаємозумовлених психологічних якостей, які забезпечують успішність управління, можливість прийняття керівником нестандартних, оригінальних управлінських рішень. | ||
+ | 2. Основними компонентами психологічної готовності є: мотиваційний, когнітивний, операційний та особистісний. | ||
+ | 3. На психологічну готовність впливають об'єктивні і суб'єктивні чинники. До суб'єктивних чинників належить компетентність керівника, його організаторські здібності, творчий потенціал, брати на себе всю відповідальність організаторських рішень. До об'єктивних належить особливості розвитку суспільства в певний період, характер управлінської ситуації, соціально-психологічний клімат у колективі.--[[Користувач:Бабій Лариса Михайлівна|Бабій Лариса Михайлівна]] ([[Обговорення користувача:Бабій Лариса Михайлівна|обговорення]]) 21:31, 5 грудня 2015 (EET) | ||
==== Індивідуальні заняття ==== | ==== Індивідуальні заняття ==== | ||
− | Доброго дня! Продовжуємо опрацювати тему 2 "Зміст і структура психологічної готовності керівників освітніх організацій до управління педагогічними працівника". Уважно прочитайте текст лекції та | + | Доброго дня! Продовжуємо опрацювати тему 2 "Зміст і структура психологічної готовності керівників освітніх організацій до управління педагогічними працівника". Уважно прочитайте текст лекції та дайте відповіді на наступні питання: 1. Який компонент відображає сукупність умінь та управлінського досвіду керівників освітніх організацій, що забезпечує успішну роботу з педагогічними працівниками. Розкрийте сутність даного компоненту. 2. Виокреміть основні особистісні характеристики, які пов'язані зі ставленням керівників освітніх організацій до управління педагогічними працівниками в цілому. 3. Дайте визначення та розкрийте зміст основних складових мотиваційного компоненту психологічної готовності керівників освітніх організацій до управління педагогічними працівниками. |
--[[Користувач:Вознюк Алла Вікторівна|Вознюк Алла Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Вознюк Алла Вікторівна|обговорення]]) 09:48, 7 вересня 2015 (EEST) | --[[Користувач:Вознюк Алла Вікторівна|Вознюк Алла Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Вознюк Алла Вікторівна|обговорення]]) 09:48, 7 вересня 2015 (EEST) | ||
+ | Відповіді: | ||
+ | 1. Операційний компонент психологічної готовності керівників освітніх організацій до управління - це комплекс умінь та навичок, які забезпечують успішність здійснення управління. Дані уміння та навички, як і раніше розглянуті елементи психологічної готовності, можна систематизувати згідно з двома рівнями аналізу управлінського процесу - управлінським та психологічним. | ||
+ | 2. До особистісних характеристик, які пов’язані зі ставленням керівників освітніх організацій до управління педагогічними працівниками в цілому, належать такі, як: «чітке розуміння і прийняття організаційних цілей», «послідовність у досягненні цілей», «високий рівень професіоналізму», «високий рівень соціальної відповідальності за задачі, що вирішуються», «наявність управлінських здібностей», «наявність самоконтролю», «вміння приймати управлінські рішення», «застосування ефективних стратегій у вирішенні управлінських задач», «наявність навичок ділового спілкування», «прагнення до отримання нової інформації», «наявність стратегічного мислення», «прагнення до інновацій», «наявність креативності як творчого імпульсу», «здатність йти на ризик», «наявність позитивних соціальних установок», «вміння правильно здійснювати контроль за діями персоналу». | ||
+ | 3. Мотиваційний компонент психологічної готовності керівників освітніх організацій до управління педагогічними працівниками – це сукупність переважаючих потреб та ціннісних орієнтацій, які впливають на успішне здійснення процесу управління педагогічними працівниками. | ||
+ | Мотиваційний компонент психологічної готовності керівників освітніх організацій до управління педагогічними працівниками містить такі складові: | ||
+ | 1) переважаючі потреби керівників освітніх організацій при здійсненні процесу управління педагогічними працівниками; | ||
+ | 2) ціннісні орієнтації керівників освітніх організацій щодо успішного управління педагогічними працівниками.--[[Користувач:Бабій Лариса Михайлівна|Бабій Лариса Михайлівна]] ([[Обговорення користувача:Бабій Лариса Михайлівна|обговорення]]) 21:33, 5 грудня 2015 (EET) | ||
+ | Доброго дня! Продовжуємо опрацювати тему 2 "Зміст і структура психологічної готовності керівників освітніх організацій до управління педагогічними працівника". Уважно прочитайте текст лекції та дайте відповіді на наступні питання: | ||
+ | 1. Дайте визначення та охарактеризуйте специфічні ознаки позитивної організаційної культури освітньої організації. | ||
+ | 2. Визначте основні показники позитивного соціально-психологічного клімату в колективі. | ||
+ | 3. Виокреміть психологічні вимоги, що впливають на ефективність управлінського спілкування в процесі управління педагогічними працівниками. | ||
− | + | --[[Користувач:Вознюк Алла Вікторівна|Вознюк Алла Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Вознюк Алла Вікторівна|обговорення]]) 09:38, 26 жовтня 2015 (EEST) | |
− | + | ||
− | + | Відповіді: | |
− | + | 1. Організаційна культура освітньої організації – це особлива форма взаємовідносин всіх суб’єктів навчально-виховного процесу, яка склалася в освітній організації на основі встановлених цінностей, норм поведінки, писаних і неписаних правил, традицій, необхідних для успішного виконання визначених завдань. | |
+ | Специфічними ознаками позитивними організаційної культури освітньої організації є: відповідність основних цілей та завдань до місії освітньої організації; швидка адаптованість до нововведень; колегіальність у прийнятті рішень визначених завдань; побудова взаємодії між всіма суб’єктами навчально-виховного процесу на основі співпраці та паритетності; орієнтація на досягнення та перспективи професійного зростання педагогічних працівників тощо. | ||
+ | 2. До основних показників позитивного соціально-психологічного клімату в колективі належать: рівень згуртованості та організованості; узгодженість дій та вчинків; переважаючий емоційний настрій; ступінь психологічної підтримки; довіра до кожного члену колективу; взаємоповага та взаємосприйняття; психологічна сумісність; психологічна культура та ін. | ||
+ | 3. Ефективність управлінського спілкування в процесі управління педагогічними працівниками передбачає врахування певних психологічних вимог: застосування раціональних та емоційних звернень; розроблення шляхів обміну інформацією; дотримання діалогової та партнерської взаємодії; встановлення психологічного контакту та втілення психологічної рівноправності; виявлення емпатії (співпереживання) та симпатії; взаємне розуміння думок та ін.--[[Користувач:Бабій Лариса Михайлівна|Бабій Лариса Михайлівна]] ([[Обговорення користувача:Бабій Лариса Михайлівна|обговорення]]) 21:33, 5 грудня 2015 (EET) | ||
==== Консультації ==== | ==== Консультації ==== | ||
+ | Доброго дня, шановні колеги! Сьогодні з 9.30 по 10.50 у нас з Вами час для консультації. Якщо у Вас виникли запитання, я буду рада відповісти на них. | ||
+ | --[[Користувач:Вознюк Алла Вікторівна|Вознюк Алла Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Вознюк Алла Вікторівна|обговорення]]) 09:31, 21 вересня 2015 (EEST) | ||
+ | Шановна Алло Вікторівно, дякую за цікаве та змістовне наповнення лекцій.--[[Користувач:Бабій Лариса Михайлівна|Бабій Лариса Михайлівна]] ([[Обговорення користувача:Бабій Лариса Михайлівна|обговорення]]) 21:34, 5 грудня 2015 (EET) | ||
====Тематичні дискусії (Інтернет-семінари) ==== | ====Тематичні дискусії (Інтернет-семінари) ==== | ||
Рядок 79: | Рядок 117: | ||
І взагалі з роками зрозуміла: треба просто залишатися самим собою, надмірно не командувати, але й не допускати фамільярності , існує тільки один засіб - оцінка роботи кожного за кінцевим результатом і , звичайно, заохочення вчителя за його роботу: від теплого щирого слова до клопотання перед директором про матеріальне заохочення (грамота, премія, «відгули»тому подібне).--[[Користувач:Бабій Лариса Михайлівна|Бабій Лариса Михайлівна]] ([[Обговорення користувача:Бабій Лариса Михайлівна|обговорення]]) 18:26, 19 вересня 2015 (EEST) | І взагалі з роками зрозуміла: треба просто залишатися самим собою, надмірно не командувати, але й не допускати фамільярності , існує тільки один засіб - оцінка роботи кожного за кінцевим результатом і , звичайно, заохочення вчителя за його роботу: від теплого щирого слова до клопотання перед директором про матеріальне заохочення (грамота, премія, «відгули»тому подібне).--[[Користувач:Бабій Лариса Михайлівна|Бабій Лариса Михайлівна]] ([[Обговорення користувача:Бабій Лариса Михайлівна|обговорення]]) 18:26, 19 вересня 2015 (EEST) | ||
+ | |||
+ | Шановні колеги, вітаю! Тема нашої дискусії є «Управління навчальним закладом в умовах реформування освіти». Визначте, будь ласка, з якими психологічними проблемами Ви найбільше стикаєтесь під час роботи з педагогічними працівниками Поділіться досвідом, щодо вирішення означених проблем. Дякую. Бажаю успіху. | ||
+ | |||
+ | --[[Користувач:Вознюк Алла Вікторівна|Вознюк Алла Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Вознюк Алла Вікторівна|обговорення]]) 09:37, 2 листопада 2015 (EEST) | ||
+ | |||
+ | На мою думку, тема нашої дискусії цікава й актуальна. Переконана в тому, що реформування системи освіти – вимога суспільства, необхідне. У той же час реформування значно ускладнило процес управління. Наприклад, я особисто в практичній діяльності стикаюсь із психологічними проблемами. Основна з них – недостатні знання психології управління, використання технологій адаптивного управління в роботі з колективом навчального закладу (важливою рисою адаптивного управління є спрямування його на самоконтроль, самоаналіз та саморозвиток кожного педагогічного об'єкта, що значно підвищує потенціал кадрової політики). Вирішення проблеми – наполеглива самоосвіта. --[[Користувач:Бабій Лариса Михайлівна|Бабій Лариса Михайлівна]] ([[Обговорення користувача:Бабій Лариса Михайлівна|обговорення]]) 21:36, 5 грудня 2015 (EET) | ||
==== Проведення та перевірка модульного контролю ==== | ==== Проведення та перевірка модульного контролю ==== | ||
Рядок 88: | Рядок 132: | ||
--[[Користувач:Вознюк Алла Вікторівна|Вознюк Алла Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Вознюк Алла Вікторівна|обговорення]]) 08:15, 21 вересня 2015 (EEST) | --[[Користувач:Вознюк Алла Вікторівна|Вознюк Алла Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Вознюк Алла Вікторівна|обговорення]]) 08:15, 21 вересня 2015 (EEST) | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Доброго дня, Ларисо Михайлівно! Ви успішно виконали інтерактивне практичне завдання № 1 та № 4, але необхідно також відповісти на питання щодо заняття № 2 та № 3. Зверніть, будь ласка, увагу на завдання індивідуальних занять. Ви прийняли участь лише у тематичній дискусії № 1. | ||
+ | Прочитайте уважно завдання модульного контролю та вчасно їх виконайте. | ||
+ | З повагою до Вас, викладач Алла Вікторівна Вознюк. Бажаю Вам успіхів. Зустрінемося на екзаменаційній сесії для підведення підсумків. | ||
+ | |||
+ | --[[Користувач:Вознюк Алла Вікторівна|Вознюк Алла Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Вознюк Алла Вікторівна|обговорення]]) 09:35, 16 листопада 2015 (EEST) | ||
+ | |||
+ | Шановна Алло Вікторівно, виконала усі завдання. Відповіді до модульного контролю: | ||
+ | До загальних особливостей управлінської діяльності керівників освітніх організацій, порівняно з іншими видами професійної діяльності, належать такі, як: | ||
+ | По-перше, управлінська діяльність відноситься до класу професій¬ної діяльності, здійсненої в особливих умовах, має гетеро хронічний, соціотехнічний характер, який постійно ускладнюється. | ||
+ | По-друге, управлінська діяльність має творчий характер через домінування нестандартних ситуацій. | ||
+ | По-третє, управлінська діяльність висуває дуже жорсткі вимоги до індивідуально-професійних якостей суб’єкта діяльності і його професіоналізму. | ||
+ | По-четверте, характерним для управлінської діяльності є її висока інформативна насиченість, генерація нової інформації у вигляді управлінського рішення. | ||
+ | По-п'яте, управлінська діяльність супроводжується високою психічною напруженістю, має високу психологічну ціну через персональну відповідальність за результати діяльності. | ||
+ | До специфічних особливостей управлінської діяльності керівників освітніх організацій відносяться такі, як: | ||
+ | - по-перше, стосуються керівника як особистості (сам має бути зразком для особистості, яку він прагне виховувати у підростаючих поколінь; має бути одночасно і чудовим організатором, і прекрасним учителем-предметником – тобто, підвищуються вимоги до знання змісту праці порівняно з менеджерами в інших галузях; повинен бути дослідником, для якого сучасні управлінські знання і вміння – керівництво і контроль поступаються місцем прогнозу, моніторингу, аналізу тощо; | ||
+ | - по-друге, – управлінської діяльності в цілому (повинна розглядати об’єкт управління – освітню організацію – як відкриту, соціально-педагогічну систему, яка взаємодіє з соціумом; повинна забезпечувати розвиток освітньої організації, яка б відповідала запитам часу і створювала передумови для формування розвивального середовища учня, в конкретному середовищі; громадська, культурно-просвітницька, пропагандистка діяльність керівника повинна бути пов’язана з активною громадською позицією школи, пошуком можливостей надання освітніх послуг тощо; передбачає організацію взаємодії з учасниками навчально-виховного процесу, які мають різний ступінь підпорядкування керівникові (вчителі, учні, їх батьки, громадськість), різні вікові, соціальні, гендерні характеристики. | ||
+ | |||
+ | 2. Успішність управління залежить від того, наскільки чітко сформульована мета діяльності. Найраціональнішим є формування цілей з погляду не тільки здійснення діяльності, а й отримання результатів. Адже аналіз результатів діяльності може дати керівнику організації не лише розуміння діяльності конкретної організації, а й реальної ситуації в ній. | ||
+ | Успішна реалізація плану залежить від розробки стратегії, яка охоплює загальну схему дій, структурувати і деталізувати яку має планування. Це дає підставу стверджувати, що планування передбачає визначення стратегічних і тактичних цілей діяльності. | ||
+ | Успішність в реалізації обраної мети досягається через швидке реагування на ситуацію, що складається на певному проміжку часу під час діяльності працівників. Останнє дає підставу для вчасного делегування, координації та керування змінними. Злагодженість дій керівника організації та працівників, їх взаємоспрямованість на визначення шляхів і засобів реалізації визначеної мети буде впливати на об’єктивне прийняття управлінського рішення. | ||
+ | |||
+ | 3. На психологічну готовність керівників освітніх організацій до управління педагогічними працівниками впливають певною мірою як об’єктивні так і суб’єктивні фактори. | ||
+ | |||
+ | Дякую Вам за роботу.--[[Користувач:Бабій Лариса Михайлівна|Бабій Лариса Михайлівна]] ([[Обговорення користувача:Бабій Лариса Михайлівна|обговорення]]) 21:40, 5 грудня 2015 (EET) |
Поточна версія на 09:11, 9 грудня 2015
Зміст
Інтерактивні практичні заняття
Доброго дня. Прошу опрацювати тему 1 "Сутність та основні напрями управлінської діяльності керівників освітніх організацій." та дати відповіді на наступні питання:
- Дайте визначення поняття "управлінська діяльність керівників освітніх організацій"
- Визначте основні напрями управлінської діяльності керівників освітніх організацій.
--Вознюк Алла Вікторівна (обговорення) 12:39, 9 червня 2015 (EEST)
Ваші відповіді:
- Управлінська діяльність керівників освітніх організацій - це поєднання різних стилів управління, організація спільної діяльності керівника та працівників на засадах партнерства, урахування мотивів професійної діяльності працівників та створення умов для їх особистісного й професійного самовдосконалення, визначення психологічних умов удосконалення особистості та діяльності керівників освітніх організацій.
- Є два основні напрями управлінської діяльності керівних освітніх організацій:
-власне управлінська діяльність ;
-управління педагогічними кадрами. Власне управлінська діяльність керівних освітніх організацій складається з двох компонентів : організаційно-управлінського та соціально-психологічного.
Організаційно- управлінський компонент власне управлінської діяльності керівників освітніх організацій включає в себе такі складові: визначення мети , планування , організація, реалізація, контроль,коригування, прогнозування тощо.--Бабій Лариса Михайлівна (обговорення) 22:46, 7 липня 2015 (EEST) Можна додати, що:
1. Управлінська діяльність керівника освітньої організації визначається як різновид професійної діяльності, яка здатна: поєднувати різні стилі управління залежно від ситуації; організовувати спільну діяльність керівника та працівників на засадах партнерства; врахувати мотиви професійної діяльності працівників і створювати умови для їх особистісного та професійного самовдосконалення; визначати психологічні умови вдосконалення особистості та діяльності керівника освітньої організації.
2. Основні напрями управлінської діяльності керівних освітніх організацій:власне управлінська діяльність; управління педагогічними кадрами.--Бабій Лариса Михайлівна (обговорення) 21:31, 5 грудня 2015 (EET)
Доброго дня. Продовжуємо опрацювати тему 1 "Сутність та основні напрями управлінської діяльності керівників освітніх організацій." Уважно прочитайте текст лекції та дайти відповіді на наступні питання:
1. Вчені, якого підходу вважають, що для ефективного здійснення управлінської діяльності керівник освітньої організації повинен володіти не тільки професіоналізмом діяльності, а й професіоналізмом особистості. Розкрийте сутність даного підходу.
2. Які основні завдання передбачає вирішення організаційно-управлінський компонент власне управлінської діяльності керівників освітніх організацій.
3. Визначте та розкрийте зміст основних складових організаційно-управлінського компоненту власне управлінської діяльності керівників освітніх організацій.
--Вознюк Алла Вікторівна (обговорення) 14:15, 18 червня 2015 (EEST) Відповіді: 1.Акмеологічний підхід. Адже особистісний розвиток керівника освітньої організації у професійній діяльності грунтується на прагненні до професійного вдосконалення особистісного й духовного зростання, готовності до само змін і самоствердження у професійній сфері. 2. Основні завдання організаційно-управлінського компоненту власне управлінської діяльності керівників освітніх організацій: визначення стратегій освітньої організації; складання плану роботи; узгодження взаємодії між усіма суб'єктами навчально-виховного процесу через чіткий розподіл повноважень та встановлений термін виконання; створення умов для делегування повноважень, координації, керування змінними, гнучкості контроль. 3. Основні складові організаційно-управлінського компоненту власне управлінської діяльності керівників освітніх організацій: - визначення мети - полягає у встановленні узгоджених, реалістичних цілей і вмінні визначати та передбачати бажаний кінцевий результат; - планування - визначає логічний порядок дій, спрямований на досягнення визначеної мети; - організація - визначає місце і роль кожного учасника діяльності для досягнення поставленої мети; - реалізація - передбачає створення оптимальних умов для здійснення управління, відповідно до встановлених процедур; - контроль - перевірка виконання обраної мети і результатів діяльності. --Бабій Лариса Михайлівна (обговорення) 21:31, 5 грудня 2015 (EET)
Доброго дня. Продовжуємо опрацювати тему 1 "Сутність та основні напрями управлінської діяльності керівників освітніх організацій." Уважно прочитайте текст лекції та дайте відповіді на наступні питання: 1. Який компонент власне управлінської діяльності керівників освітніх організацій полягає у створенні сприятливих умов для обміну інформацією, конструктивної взаємодії між всіма учасниками освітнього процесу, вибору альтернативних рішень для вирішення завдань освітньої організації. Розкрийте сутність даного компоненту. 2. Визначте та охарактеризуйте основні етапи прийняття управлінських рішень управління. 3. Дайте визначення та розкрийте зміст основних складових комунікації. 4. Розкрийте зміст основних структурних елементів стилю керівництва.
--Вознюк Алла Вікторівна (обговорення) 09:46, 2 вересня 2015 (EEST)
Відповіді: 1.Соціально-психологічний компонент власне управлінської діяльності керівників освітніх організацій полягає у створенні сприятливих умов для обміну інформацією, конструктивної взаємодії між всіма учасниками освітнього процесу, вибору альтернативних рішень для вирішення завдань освітньої організації. 2. До основних етапів прийняття управлінських рішень належать: - з'ясування, усвідомлення та формулювання проблеми - передбачає зібрання, аналіз і систематизацію відповідної інформації з даної проблеми; - всебічний розгляд альтернативних рішень, враховуються так і психологічні вимоги: урахування різних інтересів, створення системи стимулів, ступінь довіри, прийняття компромісного рішення, своєчасність і реальність виконання; - вибір найбільш вдалих розв'язань проблем - впливають такі чинники: творчі здібності та рівень компетентності, схильність до ризику, демократичний стиль керівництва. 3. Комунікація- це складова психологічного компоненту управління, що охоплює обмін інформацією, взаємосприйняття та взаємодію між працівниками. Основні складові комунікації це: - обмін інформацією (вибір каналу комунікацій, застосування раціональних та емоційних звернень, дотримання зворотнього зв'язку, врахування порядку подання матеріалу, використання ефекту новизни); - взаємодія (повноцінність та рівноправність учасників взаємодії, створення команди однодумців, регулювання процесу прийняття управлінських рішень); - взаєморозуміння між працівниками (міжособистісне сприйняття та розуміння, встановлення психологічного контакту та втілення психологічної рівноправності, пошук єдності співрозмовників). 4. Структурні елементи стилю керівництва об'єднуються в три групи: 1. психолого-управлінський компонент який полягає у тому, що стиль керівництва відзеркалює особливості власне-управлінських функцій управління. 2. Соціально-психологічний компонент - відображає міжособистісну взаємодію працівників. 3. Індивідуально-психологічний - є проявом індивідуально особистісних характеристик керівника організації.--Бабій Лариса Михайлівна (обговорення) 21:31, 5 грудня 2015 (EET)
Доброго дня. Прошу опрацювати тему 2 «Зміст і структура психологічної готовності керівників освітніх організацій до управління педагогічними працівника" та дати відповіді на питання: 1. Що таке психологічна готовність 2. Назвіть основні компоненти психологічної готовності 3. Які чинники впливають на психологічну готовність.
--Вознюк Алла Вікторівна (обговорення) 08:34, 7 вересня 2015 (EEST)
Ваші відповіді:
- Психологічна готовність-система спонукаючих чинників ( потреб,ціннісних орієнтацій ), особистісних характеристик і рівнів компетентності ( знання, уміння,управлінський досвід ), які забезпечують успішну роботу з педагогічними працівниками. На основі даних функціонального та особистісного підходів поняття психологічна готовність можна визначити , з одного боку, як стан готовності до певної діяльності , з іншого-як результат підготовленості особистості до діяльності.
- Основні компоненти психологічної готовності: конгнітивний (система необхідних для здійснення ефективного прийняття управлінського рішення знань); операційний (комплекс умінь і навичок, які забезпечують успішність процесу прийняття управлінських рішень); особистісний (сукупність важливих індивідуально-особистісних характеристик, які впливають на процес прийняття управлінських рішень: політична та соціальна компетентність, інтелектуальний рівень, професіоналізм, організаторські здібності, вимогливість, винахідливість, прийняття інновацій, схильність до ризику, справедливість, демократизм, гуманність, самокритичність, працездатність, принциповість); мотиваційний (сукупність мотивів, адекватних цілям та завданням процесу прийняття управлінських рішень).
- На психологічну готовність впливають дві групи чинників:чинники, які стосуються діяльності освітньої організації та чинники , які стосуються управлінської діяльності керівників освітньої організації.Перша група чинників відображає діяльність освітньої організації ( організаційний розвиток освітньої організації, організаційна культура, соціально-психологічний клімат).Друга група безпосередньо пов'язана з управлінською діяльністю керівників освітньої організації ( управлінське спілкування , стиль керівництва, прийняття управлінського рішення).З повагою --Бабій Лариса Михайлівна (обговорення) 19:28, 7 вересня 2015 (EEST)
Можна додати: 1. Психологічна готовність - це комплекс взаємозв'язаних та взаємозумовлених психологічних якостей, які забезпечують успішність управління, можливість прийняття керівником нестандартних, оригінальних управлінських рішень. 2. Основними компонентами психологічної готовності є: мотиваційний, когнітивний, операційний та особистісний. 3. На психологічну готовність впливають об'єктивні і суб'єктивні чинники. До суб'єктивних чинників належить компетентність керівника, його організаторські здібності, творчий потенціал, брати на себе всю відповідальність організаторських рішень. До об'єктивних належить особливості розвитку суспільства в певний період, характер управлінської ситуації, соціально-психологічний клімат у колективі.--Бабій Лариса Михайлівна (обговорення) 21:31, 5 грудня 2015 (EET)
Індивідуальні заняття
Доброго дня! Продовжуємо опрацювати тему 2 "Зміст і структура психологічної готовності керівників освітніх організацій до управління педагогічними працівника". Уважно прочитайте текст лекції та дайте відповіді на наступні питання: 1. Який компонент відображає сукупність умінь та управлінського досвіду керівників освітніх організацій, що забезпечує успішну роботу з педагогічними працівниками. Розкрийте сутність даного компоненту. 2. Виокреміть основні особистісні характеристики, які пов'язані зі ставленням керівників освітніх організацій до управління педагогічними працівниками в цілому. 3. Дайте визначення та розкрийте зміст основних складових мотиваційного компоненту психологічної готовності керівників освітніх організацій до управління педагогічними працівниками.
--Вознюк Алла Вікторівна (обговорення) 09:48, 7 вересня 2015 (EEST) Відповіді: 1. Операційний компонент психологічної готовності керівників освітніх організацій до управління - це комплекс умінь та навичок, які забезпечують успішність здійснення управління. Дані уміння та навички, як і раніше розглянуті елементи психологічної готовності, можна систематизувати згідно з двома рівнями аналізу управлінського процесу - управлінським та психологічним. 2. До особистісних характеристик, які пов’язані зі ставленням керівників освітніх організацій до управління педагогічними працівниками в цілому, належать такі, як: «чітке розуміння і прийняття організаційних цілей», «послідовність у досягненні цілей», «високий рівень професіоналізму», «високий рівень соціальної відповідальності за задачі, що вирішуються», «наявність управлінських здібностей», «наявність самоконтролю», «вміння приймати управлінські рішення», «застосування ефективних стратегій у вирішенні управлінських задач», «наявність навичок ділового спілкування», «прагнення до отримання нової інформації», «наявність стратегічного мислення», «прагнення до інновацій», «наявність креативності як творчого імпульсу», «здатність йти на ризик», «наявність позитивних соціальних установок», «вміння правильно здійснювати контроль за діями персоналу». 3. Мотиваційний компонент психологічної готовності керівників освітніх організацій до управління педагогічними працівниками – це сукупність переважаючих потреб та ціннісних орієнтацій, які впливають на успішне здійснення процесу управління педагогічними працівниками. Мотиваційний компонент психологічної готовності керівників освітніх організацій до управління педагогічними працівниками містить такі складові: 1) переважаючі потреби керівників освітніх організацій при здійсненні процесу управління педагогічними працівниками; 2) ціннісні орієнтації керівників освітніх організацій щодо успішного управління педагогічними працівниками.--Бабій Лариса Михайлівна (обговорення) 21:33, 5 грудня 2015 (EET)
Доброго дня! Продовжуємо опрацювати тему 2 "Зміст і структура психологічної готовності керівників освітніх організацій до управління педагогічними працівника". Уважно прочитайте текст лекції та дайте відповіді на наступні питання:
1. Дайте визначення та охарактеризуйте специфічні ознаки позитивної організаційної культури освітньої організації.
2. Визначте основні показники позитивного соціально-психологічного клімату в колективі.
3. Виокреміть психологічні вимоги, що впливають на ефективність управлінського спілкування в процесі управління педагогічними працівниками.
--Вознюк Алла Вікторівна (обговорення) 09:38, 26 жовтня 2015 (EEST)
Відповіді: 1. Організаційна культура освітньої організації – це особлива форма взаємовідносин всіх суб’єктів навчально-виховного процесу, яка склалася в освітній організації на основі встановлених цінностей, норм поведінки, писаних і неписаних правил, традицій, необхідних для успішного виконання визначених завдань. Специфічними ознаками позитивними організаційної культури освітньої організації є: відповідність основних цілей та завдань до місії освітньої організації; швидка адаптованість до нововведень; колегіальність у прийнятті рішень визначених завдань; побудова взаємодії між всіма суб’єктами навчально-виховного процесу на основі співпраці та паритетності; орієнтація на досягнення та перспективи професійного зростання педагогічних працівників тощо. 2. До основних показників позитивного соціально-психологічного клімату в колективі належать: рівень згуртованості та організованості; узгодженість дій та вчинків; переважаючий емоційний настрій; ступінь психологічної підтримки; довіра до кожного члену колективу; взаємоповага та взаємосприйняття; психологічна сумісність; психологічна культура та ін. 3. Ефективність управлінського спілкування в процесі управління педагогічними працівниками передбачає врахування певних психологічних вимог: застосування раціональних та емоційних звернень; розроблення шляхів обміну інформацією; дотримання діалогової та партнерської взаємодії; встановлення психологічного контакту та втілення психологічної рівноправності; виявлення емпатії (співпереживання) та симпатії; взаємне розуміння думок та ін.--Бабій Лариса Михайлівна (обговорення) 21:33, 5 грудня 2015 (EET)
Консультації
Доброго дня, шановні колеги! Сьогодні з 9.30 по 10.50 у нас з Вами час для консультації. Якщо у Вас виникли запитання, я буду рада відповісти на них. --Вознюк Алла Вікторівна (обговорення) 09:31, 21 вересня 2015 (EEST)
Шановна Алло Вікторівно, дякую за цікаве та змістовне наповнення лекцій.--Бабій Лариса Михайлівна (обговорення) 21:34, 5 грудня 2015 (EET)
Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)
Шановні колеги, вітаю! Тема нашої дискусії є «Управління навчальним закладом в умовах реформування освіти». Визначте, будь ласка, з якими психологічними проблемами Ви найбільше стикаєтесь під час здійснення управлінської діяльності навчальним закладом. Поділіться досвідом, щодо вирішення означених проблем. Дякую. Бажаю успіху.
--Вознюк Алла Вікторівна (обговорення) 10:09, 14 вересня 2015 (EEST)
Доброго дня, Алло Вікторівно!
Відповідь: Загальний педагогічний стаж моєї роботи – 26 років , усі роки я працювала тільки у своєму закладі, із них заступником директора з навчально-виховної роботи - 9 років. Розпочинати роботу заступника у своїй школі з одного боку – легше , з іншого - важче, особливо психологічно. Вимогливість до себе, самокритичність, надмірне іноді « тяжіння » до роботи - риси мого характеру. Вважала раніше , що всі педагоги такі ж, але в ролі члена адміністрації зіткнулася зовсім з іншим. Перші роки були найтяжчими , адже доводиться керувати колективом, який складається майже тільки з жінок ( кожна індивідуальність, кожна має свою точку зору, з багатьма були приятельські стосунки, навіть плітки – реалії нашого життя). У такій ситуації усе ж таки важче працювати з колегами в плані об'єктивної оцінки їхньої роботи, тому прийшлося навчити себе й колег ( у тактовній формі), по- перше, дотримуватися субординації на роботі, по-друге, звертати увагу на « сильні» і « слабкі» сторони моїх колег, по- третє, ураховувати риси характеру кожного при спілкуванні ,по- четверте , знаходити слова , які допомагають переконати саме цю людину, по- п’яте, не залишатися байдужою до проблем колег , у тому числі й особистих ( це прийшло не зразу), по-шосте , потрібно весь час наголошувати , що ми всі команда , і я без них як заступник керівника не зможу нічого досягти.
І взагалі з роками зрозуміла: треба просто залишатися самим собою, надмірно не командувати, але й не допускати фамільярності , існує тільки один засіб - оцінка роботи кожного за кінцевим результатом і , звичайно, заохочення вчителя за його роботу: від теплого щирого слова до клопотання перед директором про матеріальне заохочення (грамота, премія, «відгули»тому подібне).--Бабій Лариса Михайлівна (обговорення) 18:26, 19 вересня 2015 (EEST)
Шановні колеги, вітаю! Тема нашої дискусії є «Управління навчальним закладом в умовах реформування освіти». Визначте, будь ласка, з якими психологічними проблемами Ви найбільше стикаєтесь під час роботи з педагогічними працівниками Поділіться досвідом, щодо вирішення означених проблем. Дякую. Бажаю успіху.
--Вознюк Алла Вікторівна (обговорення) 09:37, 2 листопада 2015 (EEST)
На мою думку, тема нашої дискусії цікава й актуальна. Переконана в тому, що реформування системи освіти – вимога суспільства, необхідне. У той же час реформування значно ускладнило процес управління. Наприклад, я особисто в практичній діяльності стикаюсь із психологічними проблемами. Основна з них – недостатні знання психології управління, використання технологій адаптивного управління в роботі з колективом навчального закладу (важливою рисою адаптивного управління є спрямування його на самоконтроль, самоаналіз та саморозвиток кожного педагогічного об'єкта, що значно підвищує потенціал кадрової політики). Вирішення проблеми – наполеглива самоосвіта. --Бабій Лариса Михайлівна (обговорення) 21:36, 5 грудня 2015 (EET)
Проведення та перевірка модульного контролю
Доброго дня, шановні колеги! Модульний контроль з психології управління буде здійснюватися на основі вивчення лекційних занять про сутність і специфіку управлінської діяльності керівників освітніх організацій. Текст до лекційних занять та рекомендована література розташовані на моїй сторінці обговорення. Відповіді Ви розташовуєте на своїй сторінці обговорення (не забувайте за свій підпис під ними). Питання до модульного контролю: 1. Які є загальні та специфічні особливості управлінської діяльності керівників освітніх організацій порівняно з іншими видами діяльності? 2. Виберіть, за значущістю для Вас виокремлені складові управлінської діяльності та обгрунтуйте визначену позицію? 3. Які чинники, на Вашу думку, можуть впливати на психологічну готовність керівників освітніх організацій до управління педагогічними працівниками?
--Вознюк Алла Вікторівна (обговорення) 08:15, 21 вересня 2015 (EEST)
Доброго дня, Ларисо Михайлівно! Ви успішно виконали інтерактивне практичне завдання № 1 та № 4, але необхідно також відповісти на питання щодо заняття № 2 та № 3. Зверніть, будь ласка, увагу на завдання індивідуальних занять. Ви прийняли участь лише у тематичній дискусії № 1.
Прочитайте уважно завдання модульного контролю та вчасно їх виконайте.
З повагою до Вас, викладач Алла Вікторівна Вознюк. Бажаю Вам успіхів. Зустрінемося на екзаменаційній сесії для підведення підсумків.
--Вознюк Алла Вікторівна (обговорення) 09:35, 16 листопада 2015 (EEST)
Шановна Алло Вікторівно, виконала усі завдання. Відповіді до модульного контролю: До загальних особливостей управлінської діяльності керівників освітніх організацій, порівняно з іншими видами професійної діяльності, належать такі, як: По-перше, управлінська діяльність відноситься до класу професій¬ної діяльності, здійсненої в особливих умовах, має гетеро хронічний, соціотехнічний характер, який постійно ускладнюється. По-друге, управлінська діяльність має творчий характер через домінування нестандартних ситуацій. По-третє, управлінська діяльність висуває дуже жорсткі вимоги до індивідуально-професійних якостей суб’єкта діяльності і його професіоналізму. По-четверте, характерним для управлінської діяльності є її висока інформативна насиченість, генерація нової інформації у вигляді управлінського рішення. По-п'яте, управлінська діяльність супроводжується високою психічною напруженістю, має високу психологічну ціну через персональну відповідальність за результати діяльності. До специфічних особливостей управлінської діяльності керівників освітніх організацій відносяться такі, як: - по-перше, стосуються керівника як особистості (сам має бути зразком для особистості, яку він прагне виховувати у підростаючих поколінь; має бути одночасно і чудовим організатором, і прекрасним учителем-предметником – тобто, підвищуються вимоги до знання змісту праці порівняно з менеджерами в інших галузях; повинен бути дослідником, для якого сучасні управлінські знання і вміння – керівництво і контроль поступаються місцем прогнозу, моніторингу, аналізу тощо; - по-друге, – управлінської діяльності в цілому (повинна розглядати об’єкт управління – освітню організацію – як відкриту, соціально-педагогічну систему, яка взаємодіє з соціумом; повинна забезпечувати розвиток освітньої організації, яка б відповідала запитам часу і створювала передумови для формування розвивального середовища учня, в конкретному середовищі; громадська, культурно-просвітницька, пропагандистка діяльність керівника повинна бути пов’язана з активною громадською позицією школи, пошуком можливостей надання освітніх послуг тощо; передбачає організацію взаємодії з учасниками навчально-виховного процесу, які мають різний ступінь підпорядкування керівникові (вчителі, учні, їх батьки, громадськість), різні вікові, соціальні, гендерні характеристики.
2. Успішність управління залежить від того, наскільки чітко сформульована мета діяльності. Найраціональнішим є формування цілей з погляду не тільки здійснення діяльності, а й отримання результатів. Адже аналіз результатів діяльності може дати керівнику організації не лише розуміння діяльності конкретної організації, а й реальної ситуації в ній. Успішна реалізація плану залежить від розробки стратегії, яка охоплює загальну схему дій, структурувати і деталізувати яку має планування. Це дає підставу стверджувати, що планування передбачає визначення стратегічних і тактичних цілей діяльності. Успішність в реалізації обраної мети досягається через швидке реагування на ситуацію, що складається на певному проміжку часу під час діяльності працівників. Останнє дає підставу для вчасного делегування, координації та керування змінними. Злагодженість дій керівника організації та працівників, їх взаємоспрямованість на визначення шляхів і засобів реалізації визначеної мети буде впливати на об’єктивне прийняття управлінського рішення.
3. На психологічну готовність керівників освітніх організацій до управління педагогічними працівниками впливають певною мірою як об’єктивні так і суб’єктивні фактори.
Дякую Вам за роботу.--Бабій Лариса Михайлівна (обговорення) 21:40, 5 грудня 2015 (EET)