Відмінності між версіями «Психологія Двоскін Л.Ю.»
(→Інтерактивні практичні заняття) |
(→Індивідуальні заняття) |
||
(не показані 15 проміжних версій 2 учасників) | |||
Рядок 1: | Рядок 1: | ||
==== Інтерактивні практичні заняття ==== | ==== Інтерактивні практичні заняття ==== | ||
+ | Доброго дня! Сьогодні ми починаємо інтерактивні заняття, обговорюємо тему гендерних аспектів навчання та виховання. Після вивчення матеріалів, що розміщено на моїй сторінці, дайте, будь ласка, стислі відповіді на запитання: | ||
+ | 1. Розкрийте поняття "гендер" | ||
+ | 2. Які гендерні стереотипи зустрічаються в педагогічній діяльності? | ||
+ | 3. Яку роль в становленні особистості відіграє статева ідентифікація? | ||
+ | 4. Як в навчально-виховному процесі враховуються відмінноісті у навчанні, спілкуванні хлопців та дівчат?--[[Користувач:Троіцька Марина Євгенівна|Троіцька Марина Євгенівна]] ([[Обговорення користувача:Троіцька Марина Євгенівна|обговорення]]) 11:32, 29 січня 2015 (EET) | ||
+ | |||
+ | |||
+ | 1.Гендер-це соціальне поняття6 а)ідеал соціального моделювання чи конструювання статі(на відміну від біологічної статі,яказадається генетично),система норм поведінки ,яка дозволяє виконання певних ролей в залежності від біологічної статі індівіда.Це система норм,цінностей і характеристик "чоловічої" та "жіночої" поведінки,стилю життя та способу мислення,ролей жінок і чоловіків та їх стосунків. | ||
+ | гендер-це інтерпретація біологічного,що фіксується у писаних чи неписаних законах,нормах життя суспільства,тих ролях,які виконують в ньому чоловіки й жінки. | ||
+ | 2.Гендерні стереотипи існують в усіх сферах життя і відносин чоловіків і жінок в суспільстві,а школа-це відображення суспільства, куди переносяться всі стереотипи і відносини гендерного життя. головний стереоти-поролева соціалізація дівчат і хлопців в суспільстві та школі відтворює патріарльні стереотипні взаємовідносини статей в житті ,в школі, в приватній сфері, в громадському житті...Стереотипи- хлопці сильніше ,мають перевагу і більшу повагу.Дівчата-всі відмінниці і хорошистки,краще вчаться...дівчата повинні готуватися до домашніх справ у житті,ніякої кар'єри їм не потрібно... хлопці -це підготовка у школі до великих перетворень світу,до до подвигів....вони домінувати повинні всюди в майбутньому...всі учні-незалежно від статі і повинні виконувати програму з предмету незалежно від статі(фізкультура...)чолвіча і жіноча праця, обов'язки дівчат і хлопців у школі....пед. діяльність -жіноча сфера(90% вчителів-жінки!!!!!), звідки багато стереотипів у шкільному вихованні і навчанні....гендерне виховання в наших школах відсутнє! | ||
+ | |||
+ | 3.Велику роль грає встановленні особистості статева ідентифікація.У 6-8 місяців малюки вчаться розрізняти чоловіків і жінок,у 1,5 роки точно вже знають до якої статі належить,а в 5 років дитина остаточно розуміє,що росте хлопчиком чи дівчинкою.Це впливає на становлення особистості жінки як Жінки іособистості чоловіка як Чоловіка.Від цього залежить їх майбутня доля, особливо особисте життя.Не вистачає для цього спрямованого навчання и виховання в освітніх закладах. | ||
+ | 4. У навчально -виховному процесі враховуються психологічні,біологічні,комуникативні,вікові та інші особливості між дівчатами та хлопцями...дівчата більш активні,наполегливі,старанні.сумлінні, емоційні в навчанні та спілкуванні . а хлопці більш спокійні, розсудливі, повільні,бецініціативні,покладаються на більшу допомогу,але вважають себе сильгою статтю всерівно...Дівчата більш у лідерах,займають всі посади в самоврядуванні.активніше на уроках. в громадьських справах....Тому учитель завжди повинен толерантно враховувати гендерні особливості і виховувати повагу як до Жінки в майбутньому у хлопців, так і повагу домайбутнього Чоловіка у дівчат.!--[[Користувач:Двоскін Леонід Юрійович|Двоскін Леонід Юрійович]] ([[Обговорення користувача:Двоскін Леонід Юрійович|обговорення]]) 19:34, 31 січня 2015 (EET) | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Доброго дня! Відповідаю на завдання практичного заняття №2:( по обдарованим дітям) | ||
+ | |||
+ | 1.Обдарованість-це сукупність здібностей . які дозволяють індівіду досягти вагомих результатів в одному або декількох видах діяльності. | ||
+ | Обдарованість- це системна ознака психіки,що розвивається впродовж життя та визначає можливістьдосягнення людиною більш високих результатів в одному чи кількох напрямках діяльності порівняно з іншими. | ||
+ | Обдарованість- специфічне сполучення здібностей,інтересів.потреб.що дає змогу виконувати певну діяльність на високому рівні;риса психіки.що визначаєможливість на більш високі результати в одній або декількох галузях,сферах людської діяльності. | ||
+ | 2.Типи обдарованості : | ||
+ | а) інтелектуальний тип-розумні,кмітливі,високий інтелект,можуть самостійно працювати,отримують глибокі знання,вміють самі здобувати інформацію,глибоко аналізують матеріал,"світлі голови".... | ||
+ | б) Академічний тип-діти здатні до навчання,дуже великі здібності та бажання до навчання,мають високий інтелект... | ||
+ | в) Художній тип- високі досягнення в музиці,танцях,живопису та в художній діяльності.... | ||
+ | г) Креативний тип-нестандартність мислення, особливий погляд на все, із-за нестандарної поведінки важко виявити такий тип обдарованості..... | ||
+ | д) Лідерський тип-це діти організатори,здібні вести колектив за собою,завжди неформальні лідери .... | ||
+ | є)Психомоторний або спортивний тип-це діти праці та спорту...фізична діяльність дає успіхи.. | ||
+ | 3. Види обдарованості: як і типи ,а саме:інтелектуальний,академічний,творчий,лідерський.художній,психомоторний,соціальний,емпатійний та інші. | ||
+ | 4. В педагогічній роботі за 30 років я зустрів по-справжньому талановитих,дійсно обдарованих,як сонце ярких ,а не просто здібних учнів декілька дітей,пам'таю і сьогодні.Головна проблема-це поведінка обдарованої дитини,нестандартність,не така як всі,в будь якому типі обдарованості,незавжди її розуміють в колективі учні та вчителі.навіть батьки,вони більш та сильніше переживають,реагують на все, або замкнуті,тихі та спокійні.Такі діти мають часто іншу сприйняття світу,ім часто заздрять, і не тільки учні..Вони виходять за рамки стандартів...І проблема для вчителя була знайти підхід до талату і головне підтримати та допомогти обдарованій дитині, було і так, що дитина потребувала захисту прямо на уроках історії...взаєморозуміння,вміти встановити контакт з такою дитиною. особливо з оперним співаком, наприклад...Відносини в колективі. суспільстві. з вчителями.....головні проблеми роботи з такими дітьми....--[[Користувач:Двоскін Леонід Юрійович|Двоскін Леонід Юрійович]] ([[Обговорення користувача:Двоскін Леонід Юрійович|обговорення]]) 18:41, 11 лютого 2015 (EET) | ||
+ | |||
+ | Доброго дня! Дякую за відповіді. Тема нашого вивчення – «Профілактика професійного вигорання». Після опрацювання відповідної літератури дайте стислі відповіді на запитання. 1. Що таке «професійне та емоційне вигорання»? 2. Які фактори впливають на виникнення синдрому «вигорання»? 3. Які ознаки та симптоми професійного вигорання педагогів? 4. Назвіть ефективні засоби профілактики професійного вигорання вчителів.--[[Користувач:Троіцька Марина Євгенівна|Троіцька Марина Євгенівна]] ([[Обговорення користувача:Троіцька Марина Євгенівна|обговорення]]) 11:46, 12 лютого 2015 (EET) | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Доброго дня!Відповідаю на 4 запитання.(я на лікарняному,травма...) | ||
+ | |||
+ | 1.Термін ввів амер. психіатр Фрейденберг у 1974р.Емоційне вигорання-це емоційне виснаження,це процес поступової втрати емоційної,когнітивної та фізичної енергій,що проявляються відповідними симптомами виснаження і втоми ,а також відстороненням особистості та зниженням від життя та роботи. | ||
+ | Професійне вигорання-це стресова реакція,яка виникає внаслідок довготривалих професійних стресів середньої інтенсивності.Це -професійне перенапруження,яке пов'язано з психологічним виснаженням і втомою у людей професій,що ппрацюють у системі Людина-Людина( вчителі,лікарі,психологи,соц. працівники,священн.... | ||
+ | 2.Фактори впливають зовнішні та внутрішні...соціально-економічні(престиж професії, її сенс,зарплатня,негаразди матеріальні.фінансові негаразди в країні, війна,криза,...) бюрократизм,незрозумілі вимоги у професіональній діяльності чиновництва,невдачі,внутрішне накопичення негативних емоцій без розрядки у професії та житті,поганий фізичний стан,хвороби,стреси.перевантаження психофізичне та емоційне,слабка нервова система, відсутність мотивації, постійні конфлікти.невміння вирішувати проблеми, невміння відпочивати та організувати свій день ,тиждень,страхи,непрофесіоналізм.....багато інших факторів. | ||
+ | 3.Ознаки та симптоми:фізичні-втома,безсоння,гіпертензія,біль у серці,погане самопочуття,апатія,небажання працювати,психологічний дискомфорт.....емоційні-песимизм,відсутність емоцій та почуттів,фрустрація, байдужість,безнадійність,особливо-неспокій,дратівливість,втрата ідеалів,надії,беспомічність,депресія.....в повединці-бажання постійної перерви,відпочинкуфізична слабкість,втрата енергії,виснаження і втома.постійні виправдання,скарги.....інтелектуальні-зниження інтересу до нового.цікавого,до самої професії......соціальні-непорозуміння з колегами, начальством,близькими,відчуття ізоляції,нульова активність,замкнутість...багато інших симтомів і проявляються по різному у вчителів... | ||
+ | 4.Єфективні засоби профілактики для всіх вчителів( на Заході -це вважається серйозною хворобою і проблемі приділяють велику увагу в суспільстві). а)Фізичні навантаження,обов'язкові.постійні( фітнес,плавання,біг,йога,гімнастика,массажі,аеробіка,футбол.волейбол,зарядка щодня, ходьба,душ,обтирання,обливання водою....та інше) б)Режим дня,праці та відпочинку.Роботаємо.щоб жити, а не навпаки.Барви життя! Час на все! в)Хобі треба мати(рибальство.книжки.спорт,музика.фанати Динамо Київ, вишивка.природа та інше...г)Відпочивати вміти! (кожний день, у відпустці,вміння релаксації...,реагувати правильно на всі ситуації,аутотренінг!...д) розвинуте почуття гумору є)Прщення,прийняття людей і дітей такими ,які вони є мир та гармонія в душі ...Учитель-згадай себе у 5-11 класах,яким(якою)ти був сам(була сама)? ж) Позитивне мислення,шукай в дітях щось добре.як і в себе...з)Над собою треба постійно працювати,це складно,але необхідно,і фізично, і філософські,і психологічно.і косметично....Люби себе!--[[Користувач:Двоскін Леонід Юрійович|Двоскін Леонід Юрійович]] ([[Обговорення користувача:Двоскін Леонід Юрійович|обговорення]]) 13:29, 26 лютого 2015 (EET) | ||
==== Індивідуальні заняття ==== | ==== Індивідуальні заняття ==== | ||
+ | Доброго дня! Тема нашого індивідуального заняття - "Сучасні підходи у визначенні здатності учнів до навчання". 1. Коротко охарактеризуйте пізнавальні процеси школярів основної та старшої школи. 2.Яким чином здійснюється індивідуальний підхід до навчання учнів?--[[Користувач:Троіцька Марина Євгенівна|Троіцька Марина Євгенівна]] ([[Обговорення користувача:Троіцька Марина Євгенівна|обговорення]]) 11:33, 26 лютого 2015 (EET) | ||
+ | Доброго дня! Відповідаю: | ||
+ | 1.процес навчання-це процес цілеспрямованої діяльності учителя та учня в пізнанні та оволодінні знаннями,уміннями та навичками, розвитку здібностей,світогляду,духовності.Процеси складні та різні. | ||
+ | в основній школі 12-15-років,середній вік школярів,це підлітки,вони по іншому,ніж в молодшій школі познають світ.У них починається перехідний вік,статеве созрівання,нестійка нервова система ще формується, в пізнанні вони емоційні,нестримані,збудливі.Починає формуватися абстрактне мислення,розвивається критичне мислення,зростають вимоги довчительської розповіді,доказовості,посилюється процесінтересу до розумової діяльності,вони прагнуть мислити самостійно,біль цікавляться теоретичними знаннями,особистим успіхом.У навчанні бажають виділитися серед всіх,особливу роль грає думка подруг ,друзів,колективу,велику роль відіграє спілкування у навчанні,не сприймають пізнання на віру,цим намагаються показати свою вже дорослість.. | ||
+ | в старшій школі 15-18 років,це вже юнацький вік,завершується статеве дозрівання,фізичний і психічний розвиток,процес пізнання більш свідомий,з абстрактним та логічним, прагматичним зараз мисленням та відношенням.Відбувається процес вибору професії,а вже звідсі стаошокласники обирають предмети важливі для себе і ні,зростає мотивація у всьому,всупають охоче в суперечки по темам ,дискусії,захищають свою точку зору.поважають розум,успіхи в пізнанні,велику увагу приділяють себе,відносинам,цікавяться новим і цікавим в знаннях,нестандарними і короткими шляхами навчання в пізнавальній діяльності зрезультатами своєї праці....Дуже велику роль грає процес мотивації пізнавальної діяльності... | ||
+ | 2.Учні мають різні здібності, фізичний та психичний розвиток,темперамент,виховання в родині,тому важливо здійснювати індівідуальний підхід в навчанні: це різні домашні завдання,використання творчих звдань,індівідуальні заохочення,позитивна підтримка,бесіди.створення умов для реалізації здібностей,індів.підтримка у рефлексі,допомога у виборі інтересів,професії,допомога в пошуку мотивації ,підтримка успіхів учнів,толерантність до помилок і недоліків,заохочення,повага до кожної дитини.....--[[Користувач:Двоскін Леонід Юрійович|Двоскін Леонід Юрійович]] ([[Обговорення користувача:Двоскін Леонід Юрійович|обговорення]]) 15:29, 3 березня 2015 (EET) | ||
− | + | Доброго дня! Продовжуємо роботу на індивідуальних заняттях. Яким чином можна визначити рівень здатності учня до навчання? Наведіть приклади--[[Користувач:Троіцька Марина Євгенівна|Троіцька Марина Євгенівна]] ([[Обговорення користувача:Троіцька Марина Євгенівна|обговорення]]) 13:31, 25 березня 2015 (EET) | |
+ | Доброго дня! відповідаю: | ||
+ | |||
+ | Рівень здатності учня до навчання можна визначити: | ||
+ | а) за допомогою спостереження за ним,за його навчанням,результатами розумової праці учня,як він працює над завданнями з предметів в школі. | ||
+ | б)провести анкетування(анонимне,або персональне,особисте) даного учня,його здібностей,схильностей,його допитливості. | ||
+ | в) поговорити с батьками та отримати інформацію для аналізу його рівня здібностей до навчання. | ||
+ | Наприклад,деякі учні мають свій рівень здібностей не в навчанні,а в в конкретній праці,де і проявляється його розум та здібності.а вчителі цього не знають і виникає багато конфліктів з такими учнями. | ||
+ | Деякі учні яскраво виражені " гуманітарії", і не можуть бути розумними в математиці,але від них вимагають однако знати математику,вони не бажають мучати себе і-звідси конфлікти,учня ломають в школі.... | ||
+ | В класах різного рівня здатності до навчання діти і треба підходити толерантно і диференційовано до кожного учня! | ||
+ | Хтось буде геніально грати на флейті,а хтось ще геніальніше буде слухати! | ||
+ | Учителям треба не визначати рівень здатності до навчання,а зацікавити кожного учня і допомогти кожному в його навчанні і розумовій діяльності,підтримати,навіть ,якщо він не за темою малює на уроці щось своє...!)--[[Користувач:Двоскін Леонід Юрійович|Двоскін Леонід Юрійович]] ([[Обговорення користувача:Двоскін Леонід Юрійович|обговорення]]) 19:08, 6 травня 2015 (EEST) | ||
+ | |||
+ | ==== Консультації ==== | ||
+ | Доброго дня! У нас виділено час для консультацій. Якщо у вас є запитання з актуальних проблем психології, то можете розміщувати їх тут - я дам відповідь.--[[Користувач:Троіцька Марина Євгенівна|Троіцька Марина Євгенівна]] ([[Обговорення користувача:Троіцька Марина Євгенівна|обговорення]]) 13:10, 25 березня 2015 (EET) | ||
====Тематичні дискусії (Інтернет-семінари) ==== | ====Тематичні дискусії (Інтернет-семінари) ==== | ||
+ | Доброго дня! Маємо можливість набути цікавого досвіду - провести тематичну дискусію в режимі інтернет-семінару. Пропоную в цьому розділі розмістити своє бачення проблеми тестування як засобу психолого-педагогічного оцінювання. Які переваги і ризики ви в цьому вбачаєте? По завершенні роботи я спробую узагальнити наші думки.--[[Користувач:Троіцька Марина Євгенівна|Троіцька Марина Євгенівна]] ([[Обговорення користувача:Троіцька Марина Євгенівна|обговорення]]) 11:31, 6 березня 2015 (EET) | ||
+ | Доброго дня! З наступаючим Вас Днем Жіночості та Весни! Здоров'я та особистого Щастя в житті! | ||
+ | Відповідаю: | ||
+ | Переваги психолого-педагогічного тестуванн:1. індивідуальність,питання отримує або загальні,або під свій рівень,здібності. | ||
+ | 2.Самостійнісь для відповідей,без підказок.3.Є багатоваріантність питаннь,відповідей.4.Право на своє бачення.на помилку. 5.Сам себе може перевірити, свої успіхи або недоліки 5.Індивідуальна робота з тобою викладача, непублічна оцінка,нема так зв."колгоспу"6.різноманітність завдань,спокійна атмосфера. | ||
+ | Ризики : 1.Краще обговорювати іта усно відповідати.2. помилку вже не можниа виправити одразу. 3.на роздуми мало часу.4. тести .завдання та відповіді завжди суб'єктивні,від конкретної особи залежать.5.в світі все відносно.6.мало творчих питань на різні точки зору.7.буває нема відповіді-що тоді робити?........--[[Користувач:Двоскін Леонід Юрійович|Двоскін Леонід Юрійович]] ([[Обговорення користувача:Двоскін Леонід Юрійович|обговорення]]) 14:37, 7 березня 2015 (EET) | ||
+ | |||
+ | Дякую за роботу. Продовжимо обговорення тестування як засобу психолого-педагогічного оцінювання.Які вимоги висувають до тестових завдань?--[[Користувач:Троіцька Марина Євгенівна|Троіцька Марина Євгенівна]] ([[Обговорення користувача:Троіцька Марина Євгенівна|обговорення]]) 13:55, 14 квітня 2015 (EEST) | ||
==== Проведення та перевірка модульного контролю ==== | ==== Проведення та перевірка модульного контролю ==== | ||
+ | Доброго дня! Переходимо до модульного контролю з актуальних проблем обдарованості. Дайте відповіді на запитання та тестові завдання: 1. У чому проявляється готовність педагога до роботи з обдарованими дітьми? 2. Які засоби є ефективними для формування й розвитку професійної готовності педагогічних працівників до роботи з обдарованими дітьми? 3. Потяг, прагнення, хист до певного виду діяльності, бажання дитини займатися ним — це: а) допитливість; б) талант; в) схильність. 4. До діапазону академічних здібностей не відносять: а) здібності до природознавчих наук; б) здібності до читання; в) образотворчі здібності. 5. Творчість — це: а) розумова й практична діяльність, результа¬том якої є створення оригінальних, непо¬вторних виробів, виявлення нових фактів, властивостей, закономірностей; б) схильність до занять певним видом діяль¬ності; в) здатність дитини до перетворення навко¬лишнього середовища й самої себе на основі засвоєння матеріальної й духовної культури.--[[Користувач:Троіцька Марина Євгенівна|Троіцька Марина Євгенівна]] ([[Обговорення користувача:Троіцька Марина Євгенівна|обговорення]]) 14:41, 16 березня 2015 (EET) | ||
+ | |||
+ | Доброго дня! Відповідаю на 5 запитань модульного контролю з проблеми обдарованості: | ||
+ | |||
+ | 1.Готовність педагога до работи з обдарованими дітьми проявляється: | ||
+ | а)вміти помітити таку дитину серед всіх та вміти встановити з нею контакт,довіру,певні взаємостосунки; | ||
+ | б)мати спеціальну та педагогічну освіту; | ||
+ | в)самому мати високу культуру,інтелект,інтереси,бути професіоналом в своїй спеціальності та роботі; | ||
+ | г)мати живий,активний,цікавий характер; | ||
+ | д)бути емоційно стійкім,врівноваженим; | ||
+ | є)бути наполегливим та цілеспрямованим; | ||
+ | і)бути авторитетом, яскравою Особистистю,неповторною для дітей.матитворчий світогляд.вміти давати знання,вчити вмінням і виховувати молодь;мати свої системи(нетрадиційні,авторські...) викладання предмету та виховання; | ||
+ | к)вміти бути гнучким,готовим змінити свою думку,переоцінювати себе,навіть,мужність вибачитися за свої неправільні дії; | ||
+ | л)знати потреби дитини,вміти допомогти їй. захистити,якщо треба,(особливо психологічно,особливо в дитячому колективі).Вміти бути толерантним, з почуттям гумору ,доброзичливим.вміти знайти спільну мову.....щоб обдарована дитина не стала ,як всі і змогла знайти себе в житті в своєму обдарованні; | ||
+ | |||
+ | 2.Ефективні ,на мій погляд ,такі засоби для вчителів: | ||
+ | а)самоосвіта та бажання самому досягти успіхів в роботі; | ||
+ | б)висока теоретична підготовка з реалізацією її на практиці; | ||
+ | в)практичний досвід,вміння вчитися самому,вдосконалювати себе самому.проявляти творчість; | ||
+ | г)психологічна підготовка; | ||
+ | |||
+ | 3.Потяг,хист,прагнення до певного виду діяльності: | ||
+ | це -в) схильність. | ||
+ | |||
+ | 4. До діапазону академічних здібностей не відносяться: | ||
+ | в) образотворчі здібності; | ||
+ | |||
+ | 5. Творчість-це..... | ||
+ | в) здатність дитини до перетворення навколишнього середовища й самої себе на основі засвоєння матеріальної та духовної культури. | ||
+ | |||
+ | З повагою---[[Користувач:Двоскін Леонід Юрійович|Двоскін Леонід Юрійович]] ([[Обговорення користувача:Двоскін Леонід Юрійович|обговорення]]) 14:45, 24 березня 2015 (EET) |
Поточна версія на 19:12, 6 травня 2015
Зміст
Інтерактивні практичні заняття
Доброго дня! Сьогодні ми починаємо інтерактивні заняття, обговорюємо тему гендерних аспектів навчання та виховання. Після вивчення матеріалів, що розміщено на моїй сторінці, дайте, будь ласка, стислі відповіді на запитання: 1. Розкрийте поняття "гендер" 2. Які гендерні стереотипи зустрічаються в педагогічній діяльності? 3. Яку роль в становленні особистості відіграє статева ідентифікація? 4. Як в навчально-виховному процесі враховуються відмінноісті у навчанні, спілкуванні хлопців та дівчат?--Троіцька Марина Євгенівна (обговорення) 11:32, 29 січня 2015 (EET)
1.Гендер-це соціальне поняття6 а)ідеал соціального моделювання чи конструювання статі(на відміну від біологічної статі,яказадається генетично),система норм поведінки ,яка дозволяє виконання певних ролей в залежності від біологічної статі індівіда.Це система норм,цінностей і характеристик "чоловічої" та "жіночої" поведінки,стилю життя та способу мислення,ролей жінок і чоловіків та їх стосунків.
гендер-це інтерпретація біологічного,що фіксується у писаних чи неписаних законах,нормах життя суспільства,тих ролях,які виконують в ньому чоловіки й жінки.
2.Гендерні стереотипи існують в усіх сферах життя і відносин чоловіків і жінок в суспільстві,а школа-це відображення суспільства, куди переносяться всі стереотипи і відносини гендерного життя. головний стереоти-поролева соціалізація дівчат і хлопців в суспільстві та школі відтворює патріарльні стереотипні взаємовідносини статей в житті ,в школі, в приватній сфері, в громадському житті...Стереотипи- хлопці сильніше ,мають перевагу і більшу повагу.Дівчата-всі відмінниці і хорошистки,краще вчаться...дівчата повинні готуватися до домашніх справ у житті,ніякої кар'єри їм не потрібно... хлопці -це підготовка у школі до великих перетворень світу,до до подвигів....вони домінувати повинні всюди в майбутньому...всі учні-незалежно від статі і повинні виконувати програму з предмету незалежно від статі(фізкультура...)чолвіча і жіноча праця, обов'язки дівчат і хлопців у школі....пед. діяльність -жіноча сфера(90% вчителів-жінки!!!!!), звідки багато стереотипів у шкільному вихованні і навчанні....гендерне виховання в наших школах відсутнє!
3.Велику роль грає встановленні особистості статева ідентифікація.У 6-8 місяців малюки вчаться розрізняти чоловіків і жінок,у 1,5 роки точно вже знають до якої статі належить,а в 5 років дитина остаточно розуміє,що росте хлопчиком чи дівчинкою.Це впливає на становлення особистості жінки як Жінки іособистості чоловіка як Чоловіка.Від цього залежить їх майбутня доля, особливо особисте життя.Не вистачає для цього спрямованого навчання и виховання в освітніх закладах. 4. У навчально -виховному процесі враховуються психологічні,біологічні,комуникативні,вікові та інші особливості між дівчатами та хлопцями...дівчата більш активні,наполегливі,старанні.сумлінні, емоційні в навчанні та спілкуванні . а хлопці більш спокійні, розсудливі, повільні,бецініціативні,покладаються на більшу допомогу,але вважають себе сильгою статтю всерівно...Дівчата більш у лідерах,займають всі посади в самоврядуванні.активніше на уроках. в громадьських справах....Тому учитель завжди повинен толерантно враховувати гендерні особливості і виховувати повагу як до Жінки в майбутньому у хлопців, так і повагу домайбутнього Чоловіка у дівчат.!--Двоскін Леонід Юрійович (обговорення) 19:34, 31 січня 2015 (EET)
Доброго дня! Відповідаю на завдання практичного заняття №2:( по обдарованим дітям)
1.Обдарованість-це сукупність здібностей . які дозволяють індівіду досягти вагомих результатів в одному або декількох видах діяльності. Обдарованість- це системна ознака психіки,що розвивається впродовж життя та визначає можливістьдосягнення людиною більш високих результатів в одному чи кількох напрямках діяльності порівняно з іншими. Обдарованість- специфічне сполучення здібностей,інтересів.потреб.що дає змогу виконувати певну діяльність на високому рівні;риса психіки.що визначаєможливість на більш високі результати в одній або декількох галузях,сферах людської діяльності. 2.Типи обдарованості : а) інтелектуальний тип-розумні,кмітливі,високий інтелект,можуть самостійно працювати,отримують глибокі знання,вміють самі здобувати інформацію,глибоко аналізують матеріал,"світлі голови".... б) Академічний тип-діти здатні до навчання,дуже великі здібності та бажання до навчання,мають високий інтелект... в) Художній тип- високі досягнення в музиці,танцях,живопису та в художній діяльності.... г) Креативний тип-нестандартність мислення, особливий погляд на все, із-за нестандарної поведінки важко виявити такий тип обдарованості..... д) Лідерський тип-це діти організатори,здібні вести колектив за собою,завжди неформальні лідери .... є)Психомоторний або спортивний тип-це діти праці та спорту...фізична діяльність дає успіхи.. 3. Види обдарованості: як і типи ,а саме:інтелектуальний,академічний,творчий,лідерський.художній,психомоторний,соціальний,емпатійний та інші. 4. В педагогічній роботі за 30 років я зустрів по-справжньому талановитих,дійсно обдарованих,як сонце ярких ,а не просто здібних учнів декілька дітей,пам'таю і сьогодні.Головна проблема-це поведінка обдарованої дитини,нестандартність,не така як всі,в будь якому типі обдарованості,незавжди її розуміють в колективі учні та вчителі.навіть батьки,вони більш та сильніше переживають,реагують на все, або замкнуті,тихі та спокійні.Такі діти мають часто іншу сприйняття світу,ім часто заздрять, і не тільки учні..Вони виходять за рамки стандартів...І проблема для вчителя була знайти підхід до талату і головне підтримати та допомогти обдарованій дитині, було і так, що дитина потребувала захисту прямо на уроках історії...взаєморозуміння,вміти встановити контакт з такою дитиною. особливо з оперним співаком, наприклад...Відносини в колективі. суспільстві. з вчителями.....головні проблеми роботи з такими дітьми....--Двоскін Леонід Юрійович (обговорення) 18:41, 11 лютого 2015 (EET)
Доброго дня! Дякую за відповіді. Тема нашого вивчення – «Профілактика професійного вигорання». Після опрацювання відповідної літератури дайте стислі відповіді на запитання. 1. Що таке «професійне та емоційне вигорання»? 2. Які фактори впливають на виникнення синдрому «вигорання»? 3. Які ознаки та симптоми професійного вигорання педагогів? 4. Назвіть ефективні засоби профілактики професійного вигорання вчителів.--Троіцька Марина Євгенівна (обговорення) 11:46, 12 лютого 2015 (EET)
Доброго дня!Відповідаю на 4 запитання.(я на лікарняному,травма...)
1.Термін ввів амер. психіатр Фрейденберг у 1974р.Емоційне вигорання-це емоційне виснаження,це процес поступової втрати емоційної,когнітивної та фізичної енергій,що проявляються відповідними симптомами виснаження і втоми ,а також відстороненням особистості та зниженням від життя та роботи.
Професійне вигорання-це стресова реакція,яка виникає внаслідок довготривалих професійних стресів середньої інтенсивності.Це -професійне перенапруження,яке пов'язано з психологічним виснаженням і втомою у людей професій,що ппрацюють у системі Людина-Людина( вчителі,лікарі,психологи,соц. працівники,священн....
2.Фактори впливають зовнішні та внутрішні...соціально-економічні(престиж професії, її сенс,зарплатня,негаразди матеріальні.фінансові негаразди в країні, війна,криза,...) бюрократизм,незрозумілі вимоги у професіональній діяльності чиновництва,невдачі,внутрішне накопичення негативних емоцій без розрядки у професії та житті,поганий фізичний стан,хвороби,стреси.перевантаження психофізичне та емоційне,слабка нервова система, відсутність мотивації, постійні конфлікти.невміння вирішувати проблеми, невміння відпочивати та організувати свій день ,тиждень,страхи,непрофесіоналізм.....багато інших факторів. 3.Ознаки та симптоми:фізичні-втома,безсоння,гіпертензія,біль у серці,погане самопочуття,апатія,небажання працювати,психологічний дискомфорт.....емоційні-песимизм,відсутність емоцій та почуттів,фрустрація, байдужість,безнадійність,особливо-неспокій,дратівливість,втрата ідеалів,надії,беспомічність,депресія.....в повединці-бажання постійної перерви,відпочинкуфізична слабкість,втрата енергії,виснаження і втома.постійні виправдання,скарги.....інтелектуальні-зниження інтересу до нового.цікавого,до самої професії......соціальні-непорозуміння з колегами, начальством,близькими,відчуття ізоляції,нульова активність,замкнутість...багато інших симтомів і проявляються по різному у вчителів... 4.Єфективні засоби профілактики для всіх вчителів( на Заході -це вважається серйозною хворобою і проблемі приділяють велику увагу в суспільстві). а)Фізичні навантаження,обов'язкові.постійні( фітнес,плавання,біг,йога,гімнастика,массажі,аеробіка,футбол.волейбол,зарядка щодня, ходьба,душ,обтирання,обливання водою....та інше) б)Режим дня,праці та відпочинку.Роботаємо.щоб жити, а не навпаки.Барви життя! Час на все! в)Хобі треба мати(рибальство.книжки.спорт,музика.фанати Динамо Київ, вишивка.природа та інше...г)Відпочивати вміти! (кожний день, у відпустці,вміння релаксації...,реагувати правильно на всі ситуації,аутотренінг!...д) розвинуте почуття гумору є)Прщення,прийняття людей і дітей такими ,які вони є мир та гармонія в душі ...Учитель-згадай себе у 5-11 класах,яким(якою)ти був сам(була сама)? ж) Позитивне мислення,шукай в дітях щось добре.як і в себе...з)Над собою треба постійно працювати,це складно,але необхідно,і фізично, і філософські,і психологічно.і косметично....Люби себе!--Двоскін Леонід Юрійович (обговорення) 13:29, 26 лютого 2015 (EET)
Індивідуальні заняття
Доброго дня! Тема нашого індивідуального заняття - "Сучасні підходи у визначенні здатності учнів до навчання". 1. Коротко охарактеризуйте пізнавальні процеси школярів основної та старшої школи. 2.Яким чином здійснюється індивідуальний підхід до навчання учнів?--Троіцька Марина Євгенівна (обговорення) 11:33, 26 лютого 2015 (EET)
Доброго дня! Відповідаю: 1.процес навчання-це процес цілеспрямованої діяльності учителя та учня в пізнанні та оволодінні знаннями,уміннями та навичками, розвитку здібностей,світогляду,духовності.Процеси складні та різні. в основній школі 12-15-років,середній вік школярів,це підлітки,вони по іншому,ніж в молодшій школі познають світ.У них починається перехідний вік,статеве созрівання,нестійка нервова система ще формується, в пізнанні вони емоційні,нестримані,збудливі.Починає формуватися абстрактне мислення,розвивається критичне мислення,зростають вимоги довчительської розповіді,доказовості,посилюється процесінтересу до розумової діяльності,вони прагнуть мислити самостійно,біль цікавляться теоретичними знаннями,особистим успіхом.У навчанні бажають виділитися серед всіх,особливу роль грає думка подруг ,друзів,колективу,велику роль відіграє спілкування у навчанні,не сприймають пізнання на віру,цим намагаються показати свою вже дорослість.. в старшій школі 15-18 років,це вже юнацький вік,завершується статеве дозрівання,фізичний і психічний розвиток,процес пізнання більш свідомий,з абстрактним та логічним, прагматичним зараз мисленням та відношенням.Відбувається процес вибору професії,а вже звідсі стаошокласники обирають предмети важливі для себе і ні,зростає мотивація у всьому,всупають охоче в суперечки по темам ,дискусії,захищають свою точку зору.поважають розум,успіхи в пізнанні,велику увагу приділяють себе,відносинам,цікавяться новим і цікавим в знаннях,нестандарними і короткими шляхами навчання в пізнавальній діяльності зрезультатами своєї праці....Дуже велику роль грає процес мотивації пізнавальної діяльності... 2.Учні мають різні здібності, фізичний та психичний розвиток,темперамент,виховання в родині,тому важливо здійснювати індівідуальний підхід в навчанні: це різні домашні завдання,використання творчих звдань,індівідуальні заохочення,позитивна підтримка,бесіди.створення умов для реалізації здібностей,індів.підтримка у рефлексі,допомога у виборі інтересів,професії,допомога в пошуку мотивації ,підтримка успіхів учнів,толерантність до помилок і недоліків,заохочення,повага до кожної дитини.....--Двоскін Леонід Юрійович (обговорення) 15:29, 3 березня 2015 (EET)
Доброго дня! Продовжуємо роботу на індивідуальних заняттях. Яким чином можна визначити рівень здатності учня до навчання? Наведіть приклади--Троіцька Марина Євгенівна (обговорення) 13:31, 25 березня 2015 (EET)
Доброго дня! відповідаю:
Рівень здатності учня до навчання можна визначити: а) за допомогою спостереження за ним,за його навчанням,результатами розумової праці учня,як він працює над завданнями з предметів в школі.
б)провести анкетування(анонимне,або персональне,особисте) даного учня,його здібностей,схильностей,його допитливості. в) поговорити с батьками та отримати інформацію для аналізу його рівня здібностей до навчання.
Наприклад,деякі учні мають свій рівень здібностей не в навчанні,а в в конкретній праці,де і проявляється його розум та здібності.а вчителі цього не знають і виникає багато конфліктів з такими учнями. Деякі учні яскраво виражені " гуманітарії", і не можуть бути розумними в математиці,але від них вимагають однако знати математику,вони не бажають мучати себе і-звідси конфлікти,учня ломають в школі.... В класах різного рівня здатності до навчання діти і треба підходити толерантно і диференційовано до кожного учня! Хтось буде геніально грати на флейті,а хтось ще геніальніше буде слухати! Учителям треба не визначати рівень здатності до навчання,а зацікавити кожного учня і допомогти кожному в його навчанні і розумовій діяльності,підтримати,навіть ,якщо він не за темою малює на уроці щось своє...!)--Двоскін Леонід Юрійович (обговорення) 19:08, 6 травня 2015 (EEST)
Консультації
Доброго дня! У нас виділено час для консультацій. Якщо у вас є запитання з актуальних проблем психології, то можете розміщувати їх тут - я дам відповідь.--Троіцька Марина Євгенівна (обговорення) 13:10, 25 березня 2015 (EET)
Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)
Доброго дня! Маємо можливість набути цікавого досвіду - провести тематичну дискусію в режимі інтернет-семінару. Пропоную в цьому розділі розмістити своє бачення проблеми тестування як засобу психолого-педагогічного оцінювання. Які переваги і ризики ви в цьому вбачаєте? По завершенні роботи я спробую узагальнити наші думки.--Троіцька Марина Євгенівна (обговорення) 11:31, 6 березня 2015 (EET)
Доброго дня! З наступаючим Вас Днем Жіночості та Весни! Здоров'я та особистого Щастя в житті!
Відповідаю: Переваги психолого-педагогічного тестуванн:1. індивідуальність,питання отримує або загальні,або під свій рівень,здібності.
2.Самостійнісь для відповідей,без підказок.3.Є багатоваріантність питаннь,відповідей.4.Право на своє бачення.на помилку. 5.Сам себе може перевірити, свої успіхи або недоліки 5.Індивідуальна робота з тобою викладача, непублічна оцінка,нема так зв."колгоспу"6.різноманітність завдань,спокійна атмосфера. Ризики : 1.Краще обговорювати іта усно відповідати.2. помилку вже не можниа виправити одразу. 3.на роздуми мало часу.4. тести .завдання та відповіді завжди суб'єктивні,від конкретної особи залежать.5.в світі все відносно.6.мало творчих питань на різні точки зору.7.буває нема відповіді-що тоді робити?........--Двоскін Леонід Юрійович (обговорення) 14:37, 7 березня 2015 (EET)
Дякую за роботу. Продовжимо обговорення тестування як засобу психолого-педагогічного оцінювання.Які вимоги висувають до тестових завдань?--Троіцька Марина Євгенівна (обговорення) 13:55, 14 квітня 2015 (EEST)
Проведення та перевірка модульного контролю
Доброго дня! Переходимо до модульного контролю з актуальних проблем обдарованості. Дайте відповіді на запитання та тестові завдання: 1. У чому проявляється готовність педагога до роботи з обдарованими дітьми? 2. Які засоби є ефективними для формування й розвитку професійної готовності педагогічних працівників до роботи з обдарованими дітьми? 3. Потяг, прагнення, хист до певного виду діяльності, бажання дитини займатися ним — це: а) допитливість; б) талант; в) схильність. 4. До діапазону академічних здібностей не відносять: а) здібності до природознавчих наук; б) здібності до читання; в) образотворчі здібності. 5. Творчість — це: а) розумова й практична діяльність, результа¬том якої є створення оригінальних, непо¬вторних виробів, виявлення нових фактів, властивостей, закономірностей; б) схильність до занять певним видом діяль¬ності; в) здатність дитини до перетворення навко¬лишнього середовища й самої себе на основі засвоєння матеріальної й духовної культури.--Троіцька Марина Євгенівна (обговорення) 14:41, 16 березня 2015 (EET)
Доброго дня! Відповідаю на 5 запитань модульного контролю з проблеми обдарованості:
1.Готовність педагога до работи з обдарованими дітьми проявляється: а)вміти помітити таку дитину серед всіх та вміти встановити з нею контакт,довіру,певні взаємостосунки; б)мати спеціальну та педагогічну освіту; в)самому мати високу культуру,інтелект,інтереси,бути професіоналом в своїй спеціальності та роботі; г)мати живий,активний,цікавий характер; д)бути емоційно стійкім,врівноваженим; є)бути наполегливим та цілеспрямованим; і)бути авторитетом, яскравою Особистистю,неповторною для дітей.матитворчий світогляд.вміти давати знання,вчити вмінням і виховувати молодь;мати свої системи(нетрадиційні,авторські...) викладання предмету та виховання; к)вміти бути гнучким,готовим змінити свою думку,переоцінювати себе,навіть,мужність вибачитися за свої неправільні дії; л)знати потреби дитини,вміти допомогти їй. захистити,якщо треба,(особливо психологічно,особливо в дитячому колективі).Вміти бути толерантним, з почуттям гумору ,доброзичливим.вміти знайти спільну мову.....щоб обдарована дитина не стала ,як всі і змогла знайти себе в житті в своєму обдарованні;
2.Ефективні ,на мій погляд ,такі засоби для вчителів: а)самоосвіта та бажання самому досягти успіхів в роботі; б)висока теоретична підготовка з реалізацією її на практиці; в)практичний досвід,вміння вчитися самому,вдосконалювати себе самому.проявляти творчість; г)психологічна підготовка;
3.Потяг,хист,прагнення до певного виду діяльності: це -в) схильність.
4. До діапазону академічних здібностей не відносяться: в) образотворчі здібності;
5. Творчість-це..... в) здатність дитини до перетворення навколишнього середовища й самої себе на основі засвоєння матеріальної та духовної культури. З повагою---Двоскін Леонід Юрійович (обговорення) 14:45, 24 березня 2015 (EET)