Відмінності між версіями «Теорія та методика фахової дисципліни Підлісна Ю.Г.»
(→Інтерактивні практичні заняття) |
(→Проведення та перевірка модульного контролю) |
||
(не показані 15 проміжних версій 2 учасників) | |||
Рядок 4: | Рядок 4: | ||
Шановна пані Юліє! | Шановна пані Юліє! | ||
− | Давайте торкнемося надзвичайно цікавої для вчителя історії теми: "Методика роботи з історичними джерелами". На моїй сторінці обговорення ви знайдете теоретичний матеріал з теми. Ознайомившись з матеріалом, дайте відповіді на питання: | + | Давайте торкнемося надзвичайно цікавої для вчителя історії теми: "Методика роботи з історичними джерелами". На моїй сторінці обговорення:[[Обговорення користувача:Луценко Світлана Миколаївна]] ви знайдете теоретичний матеріал з теми. Ознайомившись з матеріалом, дайте відповіді на питання: |
1. Яку роль у вивченні історії Ви відводите історичним джерелам? | 1. Яку роль у вивченні історії Ви відводите історичним джерелам? | ||
Рядок 17: | Рядок 17: | ||
--[[Користувач:Підлісна Юлія Григорівна|Підлісна Юлія Григорівна]] ([[Обговорення користувача:Підлісна Юлія Григорівна|обговорення]]) 16:09, 27 січня 2015 (EET) | --[[Користувач:Підлісна Юлія Григорівна|Підлісна Юлія Григорівна]] ([[Обговорення користувача:Підлісна Юлія Григорівна|обговорення]]) 16:09, 27 січня 2015 (EET) | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Доброго дня, Юлія Григорівна! | ||
+ | |||
+ | Пропоную вашій увазі наступну лекцію з методики викладання історії. Щоб переглянути текст лекції, перейдіть на мою сторінку обговорення:[[Обговорення користувача:Луценко Світлана Миколаївна]] . Тема ''Нетрадиційні форми навчання у сучасному навчальному закладі''. | ||
+ | |||
+ | Як Ви вважаєте, чи потрібно сьогодні використовувати нетрадиційні форми та методи навчання, чи не приведе це до "загравання", а навчання відійде на другий план? | ||
+ | |||
+ | Дякую за увагу. Бажаю натхнення!!!--[[Користувач:Луценко Світлана Миколаївна|Луценко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Луценко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 14:35, 28 січня 2015 (EEST) | ||
+ | |||
+ | Відповідь: нетрадиційні форми й методи навчання потрібно використовувати в навчанні учнів, які мають високий рівень навчальних досягнень і здатні самостійно або під керівництвом педагога здобувати нові знання. Також потрібно поєднувати, наприклад, інтерактивні вправи з традиційними методами. --[[Користувач:Підлісна Юлія Григорівна|Підлісна Юлія Григорівна]] ([[Обговорення користувача:Підлісна Юлія Григорівна|обговорення]]) 15:08, 12 травня 2015 (EEST) | ||
+ | |||
+ | Вітаю! | ||
+ | '''Продовжуємо навчатися, друзі!''' Пропоную ознайомитися з матеріалом "Сучасні підходи до оцінювання рівня навчальних досягнень школярів на уроках історії " (з підручника О.Пометун, Г.Фрейман "Методика навчання історії в школі"). Інтерес з цієї проблематики може представляти також матеріал, викладений на сайті Кунцівської ЗОШ на основі книги Пастушенко Н. М., Пастушенко Р. Я. Діагностування навченості: Гуманітарні дисципліни. — Львів: ВНТЛ, 2000. | ||
+ | |||
+ | Ознайомившись з матеріалом: [[Обговорення користувача:Луценко Світлана Миколаївна]] дайте відповіді на питання: | ||
+ | |||
+ | 1. В чому Ви вбачаєте значення оцінювання у ВНЗ та ПТНЗ? | ||
+ | |||
+ | 2. Яку роль , на Вашу думку, повинна відігравати оцінка: діагностуючу, стимулюючу, заохочувальну чи іншу? | ||
+ | |||
+ | 3. Запропонуйте, будь ласка, Ваш підхід до проблеми оцінювання знань, вмінь, навичок учнів у процесі навчання історії. | ||
+ | |||
+ | Дякую за увагу. Бажаю успіху!--[[Користувач:Луценко Світлана Миколаївна|Луценко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Луценко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 11:15, 10 лютого 2015 (EEST) | ||
+ | |||
+ | Відповіді : 1. Оцінювання має носити об 'єктивний характер. Оцінка повинна охоплювати навчальну діяльність учня протягом тривалого періоду і включати декілька видів навчальної праці (усні відповідь, доповнення, проект тощо).Оцінка не повинна бути покаранням. Вона має показувати поступальний розвиток учня від знання простих фактів до аналізу ситуацій тощо. | ||
+ | 2. "Оцінка має стимулювати діяльність учня, а значить виставлення оцінки має супроводжуватися енергетично міцним імпульсом педагога, що допомагає учневі повірити у свої сили, відчути задоволення від заохочення." | ||
+ | 3. - оцінювання має бути частиною педагогічного процесу; - "оцінка - інструмент виховання";-оцінка- має бути не тільки кількісною частиною навчального процесу, але і частиною якості навчання; - використовувати самооцінювання. --[[Користувач:Підлісна Юлія Григорівна|Підлісна Юлія Григорівна]] ([[Обговорення користувача:Підлісна Юлія Григорівна|обговорення]]) 15:26, 12 травня 2015 (EEST) | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Доброго дня! | ||
+ | '''Знайомимося з новою темою ''' ''Використання програмових педагогічних засобів(ППЗ) на уроках та в позаурочний час''. З текстолм лекції Ви можете познайомитись на моїй сторінці обговорення: [[Обговорення користувача:Луценко Світлана Миколаївна]]. З наказом МОН України Про затвердження тимчасових вимог до педагогічних програмних засобів від 15 травня 2006 року N 369 ви можете ознайомитись на сайті Асоціації підприємств інформаційних технологій України, перейшовши за посиланням [http://apitu.org.ua/node/2346 Наказ МОНУ]. | ||
+ | |||
+ | 1.Як Ви вважаєте яку роль повинні відігравати ППЗ у навчально - виховному процесі в сучасних ВНЗ та ПТНЗ? Свою відповідь обгрунтуйте. | ||
+ | |||
+ | 2.Чи потрібно сьогодні викладачеві вміти створювати електронні посібники та інші ППЗ? Свою думку доведіть. | ||
+ | Дякую. Бажаю натхнення!--[[Користувач:Луценко Світлана Миколаївна|Луценко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Луценко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 12:35, 10 лютого 2015 (EEST) | ||
+ | |||
+ | Відповіді : 1. ППЗ - це створення умов для високого рівня викладання суспільних дисциплін; можливість проводити експерементальні уроки і практичні заняття; проводити наукові дослідження; створювати дидакьтичні матеріали, презентації; користуватися базою нормативно-правових документів, картами тощо.--[[Користувач:Підлісна Юлія Григорівна|Підлісна Юлія Григорівна]] ([[Обговорення користувача:Підлісна Юлія Григорівна|обговорення]]) 15:59, 12 травня 2015 (EEST) | ||
+ | 2. Сучасний викладач повинен вміти створювати електронні засоби навчання. Аргументи : -це сучасний засіб діалогу між учнем і педагогом; - це розповсюдження інноваційних педагогічних, виробничих технологій навчання; - це використання можливостей Інтернет в освітніх цілях; - це формування в учнів сучасної інформаційно картини світу в контексті вивчення історії; - це формування творчої особистості, розвиток в учнів теоретичного мислення, уяви тощо.--[[Користувач:Підлісна Юлія Григорівна|Підлісна Юлія Григорівна]] ([[Обговорення користувача:Підлісна Юлія Григорівна|обговорення]]) 16:00, 12 травня 2015 (EEST) | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | Доброго дня, колего! | ||
+ | Сьогодні ми з Вами будемо працювати 2 пари. | ||
+ | Наша тема '''Міжпредметні зв'язки на уроках історії та суспільних дисциплін'''.Така цікава і благодатна тема! Запрошую Вас переглянути теоретичний матеріал на моїй сторінці обговорення: [[Обговорення користувача:Луценко Світлана Миколаївна]] і виконати наступні завдання: | ||
+ | |||
+ | Для чого взагалі необхідні межпредметні звязки на уроках історії, адже історія і так охоплює коло різноманітних дисциплін. Це і культура, уі економіка, і математика, і астрономія, і література тощо. Можливо у навчальному закладі необхідно залишити вивчення історії, як всеохоплючої дисципліни. А як думаєте Ви? Відповідь обгрунтуйте. | ||
+ | |||
+ | Дякую і бажаю натхнення! --[[Користувач:Луценко Світлана Миколаївна|Луценко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Луценко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 15:35, 26 лютого 2015 (EEST) | ||
+ | Відповіді : історія має внутрішньопредметні зв 'язки, нариклад, історія України і всесвітня історія; та міжпредметні. Уявити вивчення історії без міжпредметної взаємодії не можливо. Як можна вивчати історію, не знаючи географії; чи може працювати учень з нормативно-правовими актами, не маючи навичків роботи з ними; хронологія - знання математики; вивчення теми "культура" - це світова література, художня культура, українська література. У сучасному глобальному суспільстві інтегративні підходи у вивченні історії сприяють формуванню в учнів цілісної історичної картини суспільного розвитку. --[[Користувач:Підлісна Юлія Григорівна|Підлісна Юлія Григорівна]] ([[Обговорення користувача:Підлісна Юлія Григорівна|обговорення]]) 16:14, 12 травня 2015 (EEST) | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | Вітаю Вас! Сьогодні ми працюємо 4 години. Пропоную до Вашої уваги останню лекцію з методики викладання історії '''Специфіка викладання історії''', познайомитись з якою Ви можете на моїй сторінці обговорення: [[Обговорення користувача:Луценко Світлана Миколаївна]]. | ||
+ | |||
+ | Поясніть , будь ласка, в чому Ви вбачаєте специфіку викладання історії і суспільних дисциплін в сучасних умовах реформування освіти у ВНЗ та ПТНЗ. | ||
+ | |||
+ | Бажаю успіхів. | ||
+ | |||
+ | Якщо виникнуть питання до мене, звертайтесь у розділі "Спілкування на моїй сторінці обговорення".--[[Користувач:Луценко Світлана Миколаївна|Луценко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Луценко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 12:35, 3 березня 2015 (EEST) | ||
+ | |||
+ | Відповідь : викладання історії має сприяти формуванню в учнівської молоді громадянської компетентності, патріотизму; відповідальності за долю держави й свого народу. Історія має створити передумови для формування національної ідеї, навколо якої об 'єднаються усі українці. Також вивчення історії має грунтуватися на відтворенні подій на основі "правди", якою б вона і не була для нас. МИ маємо знати усі свої уроки й помилки; проаналізувати їх та рухатися далі до процвітаючої й багатої УКРАЇНИ, яка стане повноправнийм суб 'єктом світової історії.--[[Користувач:Підлісна Юлія Григорівна|Підлісна Юлія Григорівна]] ([[Обговорення користувача:Підлісна Юлія Григорівна|обговорення]]) 16:25, 12 травня 2015 (EEST) | ||
==== Індивідуальні заняття ==== | ==== Індивідуальні заняття ==== | ||
Рядок 24: | Рядок 89: | ||
==== Консультації ==== | ==== Консультації ==== | ||
+ | Доброго дня, сьогодні з 15.30 по 16.50 у нас з Вами час для консультації. Якщо у Вас виникли запитання, я буду рада відповісти на них.--[[Користувач:Луценко Світлана Миколаївна|Луценко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Луценко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 15:30, 5 березня 2015 (EEST) | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Вітаю! | ||
+ | Чекаю на Вші запитання. З повагою, --[[Користувач:Луценко Світлана Миколаївна|Луценко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Луценко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 09:32, 6 травня 2015 (EEST) | ||
====Тематичні дискусії (Інтернет-семінари) ==== | ====Тематичні дискусії (Інтернет-семінари) ==== | ||
+ | Доброго дня! | ||
+ | Запрошую Вас взяти участь у тематичній дискусії '''''Особливості оцінювання з історії та суспільних дисциплін в сучасних умовах реформування вищої та професійно - технічної освіти''''' . | ||
+ | |||
+ | Правила участі у дискусії Ви можете пригадати за посиланням: [[Дискусійний майданчик]]. | ||
+ | |||
+ | За посиланням теми нашої інтернет - дискусії [[Особливості оцінювання з історії та суспільних дисциплін в сучасних умовах реформування вищої та професійно - технічної освіти]]. Ви зможете познайомитись з джерелами та висловити власні судження щодо даної проблеми. Я гадаю, що моє провокаційне запитання заохотить Вас до активної участі у обговоренні. | ||
+ | |||
+ | Бажаю успіху!--[[Користувач:Луценко Світлана Миколаївна|Луценко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Луценко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 14:08, 27 лютого 2015 (EEST) | ||
+ | |||
+ | Відповіді : сучасна освіта спрямована на розвиток особистості учня, навчання його самостійно оволодівати новими знаннями. Сучасна молода людина повинна бути мобільною, інформованою, критично і творчо мислячою, а значить і більш мотивованою до самонавчання й саморозвитку. | ||
+ | Оцінювання має грунтуватися на позитивному принципі, що передусім передбачає врахування рівня досягнень учня, а не його невдач. Результати навчальних досягнень не можуть сьогодні обмежуватися лише знаннями, уміннями й навичками. Метою навчання має стати загальна здатність застосовувати набуті знання на практиці - в конкретних навчальних та життєвих ситуаціях. Необхідно перебудувати систему оцінювання відповідно до формування й розвитку компетентностей.--[[Користувач:Підлісна Юлія Григорівна|Підлісна Юлія Григорівна]] ([[Обговорення користувача:Підлісна Юлія Григорівна|обговорення]]) 16:35, 12 травня 2015 (EEST) | ||
+ | |||
+ | Доброго дня! | ||
+ | Продовжуємо нашу дискусію. Як Ви важаєте, що повинно враховуватись при оцінюванні навчальних досягнень студентів: знання, вміння, навички, вихованість, культурність, компетентність студента чи щось інше? Запропонуйте свої критерії оцінювання. | ||
+ | |||
+ | Маю надію на співпрацю. Бажаю наснаги.--[[Користувач:Луценко Світлана Миколаївна|Луценко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Луценко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 12:30, 19 березня 2015 (EEST) | ||
+ | Відповідь : оцінка маєносити об 'єктивний та комплексний характер. При оцінюванні потрібно враховувати : самостійність суджень; досвід навчальної й творчої діяльності учня; системність знань і умінь; особистий досвід учня та ціннісні характеристики. У ПТНЗ потрібно запроваджувати рейтингові системи оцінювання на основі градації значущості балів, які торимують учні за виконання різних видів роботи.--[[Користувач:Підлісна Юлія Григорівна|Підлісна Юлія Григорівна]] ([[Обговорення користувача:Підлісна Юлія Григорівна|обговорення]]) 16:41, 12 травня 2015 (EEST) | ||
==== Проведення та перевірка модульного контролю ==== | ==== Проведення та перевірка модульного контролю ==== | ||
+ | |||
+ | Доброго дня, шановні колеги! | ||
+ | На сьогоднішньому занятті ми повинні провести модульний контроль. Модульний контроль є одним із видів контролю, який у Вас буде декілька разів: вхідне діягностування, поточний модульний контроль (з методики історії двічі), вихідне діагностування. Тому ваше завдання з модульного контролю № 1 полягає у наступному: | ||
+ | ''запропонуйте модель сучасноїї історичної освіти у ВНЗ(ПТНЗ)'' | ||
+ | Бажаю успіхів! | ||
+ | --[[Користувач:Луценко Світлана Миколаївна|Луценко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Луценко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 12:35, 12 березня 2015 (EEST) | ||
+ | |||
+ | Відповідь. Складові моделі сучасної історичної освіти : '''принципи''' - гуманізм, демократія, виховання учнів на основі національних та загальнолюдських цінностей. '''Компетентнісний підхід''': уміння вчитися, збереження здоров 'я, комунікація, уміння орієнтуватися у проблемах сучасного суспільно-політичного життя; оволодіння новими інформаційними технологіями. Вичення історії має базуватися на розуміння учнями історичного процесу, закономірностей суспільного розвитку та ролі особистості в історії. Істріяя має носити об 'єктивний характер і сприяти створенню цілісної картини розвитку людства на основі конкретних фактів і подій.--[[Користувач:Підлісна Юлія Григорівна|Підлісна Юлія Григорівна]] ([[Обговорення користувача:Підлісна Юлія Григорівна|обговорення]]) 17:05, 12 травня 2015 (EEST) | ||
+ | Вітаю! | ||
+ | Модульний контроль №2 з методики викладання історії та суспільних дисциплін передбачає виконання Вами наступного задання: | ||
+ | 1. Визначте (перерахуйте) професійні компетентності сучасного викладача суспільних дисциплін. | ||
+ | 2. Визначте предметні компетентності студента. | ||
+ | 3. Як Ви вважаєте чи повинні бути пов'язані між собою 1 та 2 складові? | ||
+ | Відповідь обгрунтуйте. | ||
+ | Дякую. Бажаю успіху. --[[Користувач:Луценко Світлана Миколаївна|Луценко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Луценко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 11:34, 6 травня 2015 (EEST) | ||
+ | |||
+ | Відповіді : 1. Глобальність поглядів і мислення. Інтелектуальність. Високий рівень загальної культури. Володіння інформаційними технологіями. Комунікабельність. Компетентність. | ||
+ | 2.Посторова (уміння орієнтуватися в історичному процесі); хронологічна (уміння орієнтуватися у часі); мовленнєва (передавати інформацію як усно так і письмово); інформаційна (уміння аналізувати, ситезувати факти. події тощо); аксіологічна (уміння давати оцінки подіям і приводити версії історичного розвитку й суспільного руху). | ||
+ | 3. Компетентності учнів у повній мірі залежать від професійних здібностей педагога. Якщо викладач не орієнтується в історичному процесі, не вміє аналізувати, не бажає підвищувати свій рівень, удосконалювати свої знання, уміння й навички, то виникає риторичне запитання, а чи будуть робити це його учні. --[[Користувач:Підлісна Юлія Григорівна|Підлісна Юлія Григорівна]] ([[Обговорення користувача:Підлісна Юлія Григорівна|обговорення]]) 17:24, 12 травня 2015 (EEST) |
Поточна версія на 17:28, 12 травня 2015
Зміст
Інтерактивні практичні заняття
Шановна пані Юліє!
Давайте торкнемося надзвичайно цікавої для вчителя історії теми: "Методика роботи з історичними джерелами". На моїй сторінці обговорення:Обговорення користувача:Луценко Світлана Миколаївна ви знайдете теоретичний матеріал з теми. Ознайомившись з матеріалом, дайте відповіді на питання:
1. Яку роль у вивченні історії Ви відводите історичним джерелам?
2. Чи можна вивчати історію без історичних джерел?
Свої відповіді обгрунтуйте прикладами з Вашої практики.
Дякую за роботу. З повагою, --Луценко Світлана Миколаївна (обговорення) 14:25, 21 січня 2015 (EET)
Шановна Світлано Миколаївно ! Я вважаю, що усе вивчення історії грунтується на історичних джерелах. Історичні джерела - це пам 'ятки минулого, які свідчать про історію людського суспільства. Їх види : речові, етнографічні, лінгвістичні, усні, писемні (актові, оповідні). Історія - це наука про минуле. А щоб вивчити це минуле історик має проаналізувати відповідні події, факти тощо на основі історичних джерел. Немає історичних джерел - немає історичної науки. Це аксіома історіографії. Наприклад, у 2010 році учні ліцею брали участь у Всеукраїнському конкурсі робітничих професій. Були створені творчі групи, які працювали з архівними документами, вивчаючи історію усіх професій з яких здійснює підготовку робіників навчальний заклад. Також одна з творчих груп працювала над історією професії "тракторист" у Липоводолинському районі. Зокрема, учні цієї групи досліджували професійний шлях жінки-трактористки, яка народилася та проживала у Липоводолинському районі Копил М.Я. Так учнями була записана розповідь Копил М.Я., проаналізовані архіви газет, де друкувалися статті про жінку, яка після закінчення Другої Світової війни, освоїла "технічно чоловічу" професію.
--Підлісна Юлія Григорівна (обговорення) 16:09, 27 січня 2015 (EET)
Доброго дня, Юлія Григорівна!
Пропоную вашій увазі наступну лекцію з методики викладання історії. Щоб переглянути текст лекції, перейдіть на мою сторінку обговорення:Обговорення користувача:Луценко Світлана Миколаївна . Тема Нетрадиційні форми навчання у сучасному навчальному закладі.
Як Ви вважаєте, чи потрібно сьогодні використовувати нетрадиційні форми та методи навчання, чи не приведе це до "загравання", а навчання відійде на другий план?
Дякую за увагу. Бажаю натхнення!!!--Луценко Світлана Миколаївна (обговорення) 14:35, 28 січня 2015 (EEST)
Відповідь: нетрадиційні форми й методи навчання потрібно використовувати в навчанні учнів, які мають високий рівень навчальних досягнень і здатні самостійно або під керівництвом педагога здобувати нові знання. Також потрібно поєднувати, наприклад, інтерактивні вправи з традиційними методами. --Підлісна Юлія Григорівна (обговорення) 15:08, 12 травня 2015 (EEST)
Вітаю! Продовжуємо навчатися, друзі! Пропоную ознайомитися з матеріалом "Сучасні підходи до оцінювання рівня навчальних досягнень школярів на уроках історії " (з підручника О.Пометун, Г.Фрейман "Методика навчання історії в школі"). Інтерес з цієї проблематики може представляти також матеріал, викладений на сайті Кунцівської ЗОШ на основі книги Пастушенко Н. М., Пастушенко Р. Я. Діагностування навченості: Гуманітарні дисципліни. — Львів: ВНТЛ, 2000.
Ознайомившись з матеріалом: Обговорення користувача:Луценко Світлана Миколаївна дайте відповіді на питання:
1. В чому Ви вбачаєте значення оцінювання у ВНЗ та ПТНЗ?
2. Яку роль , на Вашу думку, повинна відігравати оцінка: діагностуючу, стимулюючу, заохочувальну чи іншу?
3. Запропонуйте, будь ласка, Ваш підхід до проблеми оцінювання знань, вмінь, навичок учнів у процесі навчання історії.
Дякую за увагу. Бажаю успіху!--Луценко Світлана Миколаївна (обговорення) 11:15, 10 лютого 2015 (EEST)
Відповіді : 1. Оцінювання має носити об 'єктивний характер. Оцінка повинна охоплювати навчальну діяльність учня протягом тривалого періоду і включати декілька видів навчальної праці (усні відповідь, доповнення, проект тощо).Оцінка не повинна бути покаранням. Вона має показувати поступальний розвиток учня від знання простих фактів до аналізу ситуацій тощо. 2. "Оцінка має стимулювати діяльність учня, а значить виставлення оцінки має супроводжуватися енергетично міцним імпульсом педагога, що допомагає учневі повірити у свої сили, відчути задоволення від заохочення." 3. - оцінювання має бути частиною педагогічного процесу; - "оцінка - інструмент виховання";-оцінка- має бути не тільки кількісною частиною навчального процесу, але і частиною якості навчання; - використовувати самооцінювання. --Підлісна Юлія Григорівна (обговорення) 15:26, 12 травня 2015 (EEST)
Доброго дня!
Знайомимося з новою темою Використання програмових педагогічних засобів(ППЗ) на уроках та в позаурочний час. З текстолм лекції Ви можете познайомитись на моїй сторінці обговорення: Обговорення користувача:Луценко Світлана Миколаївна. З наказом МОН України Про затвердження тимчасових вимог до педагогічних програмних засобів від 15 травня 2006 року N 369 ви можете ознайомитись на сайті Асоціації підприємств інформаційних технологій України, перейшовши за посиланням Наказ МОНУ.
1.Як Ви вважаєте яку роль повинні відігравати ППЗ у навчально - виховному процесі в сучасних ВНЗ та ПТНЗ? Свою відповідь обгрунтуйте.
2.Чи потрібно сьогодні викладачеві вміти створювати електронні посібники та інші ППЗ? Свою думку доведіть. Дякую. Бажаю натхнення!--Луценко Світлана Миколаївна (обговорення) 12:35, 10 лютого 2015 (EEST)
Відповіді : 1. ППЗ - це створення умов для високого рівня викладання суспільних дисциплін; можливість проводити експерементальні уроки і практичні заняття; проводити наукові дослідження; створювати дидакьтичні матеріали, презентації; користуватися базою нормативно-правових документів, картами тощо.--Підлісна Юлія Григорівна (обговорення) 15:59, 12 травня 2015 (EEST) 2. Сучасний викладач повинен вміти створювати електронні засоби навчання. Аргументи : -це сучасний засіб діалогу між учнем і педагогом; - це розповсюдження інноваційних педагогічних, виробничих технологій навчання; - це використання можливостей Інтернет в освітніх цілях; - це формування в учнів сучасної інформаційно картини світу в контексті вивчення історії; - це формування творчої особистості, розвиток в учнів теоретичного мислення, уяви тощо.--Підлісна Юлія Григорівна (обговорення) 16:00, 12 травня 2015 (EEST)
Доброго дня, колего! Сьогодні ми з Вами будемо працювати 2 пари. Наша тема Міжпредметні зв'язки на уроках історії та суспільних дисциплін.Така цікава і благодатна тема! Запрошую Вас переглянути теоретичний матеріал на моїй сторінці обговорення: Обговорення користувача:Луценко Світлана Миколаївна і виконати наступні завдання:
Для чого взагалі необхідні межпредметні звязки на уроках історії, адже історія і так охоплює коло різноманітних дисциплін. Це і культура, уі економіка, і математика, і астрономія, і література тощо. Можливо у навчальному закладі необхідно залишити вивчення історії, як всеохоплючої дисципліни. А як думаєте Ви? Відповідь обгрунтуйте.
Дякую і бажаю натхнення! --Луценко Світлана Миколаївна (обговорення) 15:35, 26 лютого 2015 (EEST) Відповіді : історія має внутрішньопредметні зв 'язки, нариклад, історія України і всесвітня історія; та міжпредметні. Уявити вивчення історії без міжпредметної взаємодії не можливо. Як можна вивчати історію, не знаючи географії; чи може працювати учень з нормативно-правовими актами, не маючи навичків роботи з ними; хронологія - знання математики; вивчення теми "культура" - це світова література, художня культура, українська література. У сучасному глобальному суспільстві інтегративні підходи у вивченні історії сприяють формуванню в учнів цілісної історичної картини суспільного розвитку. --Підлісна Юлія Григорівна (обговорення) 16:14, 12 травня 2015 (EEST)
Вітаю Вас! Сьогодні ми працюємо 4 години. Пропоную до Вашої уваги останню лекцію з методики викладання історії Специфіка викладання історії, познайомитись з якою Ви можете на моїй сторінці обговорення: Обговорення користувача:Луценко Світлана Миколаївна.
Поясніть , будь ласка, в чому Ви вбачаєте специфіку викладання історії і суспільних дисциплін в сучасних умовах реформування освіти у ВНЗ та ПТНЗ.
Бажаю успіхів.
Якщо виникнуть питання до мене, звертайтесь у розділі "Спілкування на моїй сторінці обговорення".--Луценко Світлана Миколаївна (обговорення) 12:35, 3 березня 2015 (EEST)
Відповідь : викладання історії має сприяти формуванню в учнівської молоді громадянської компетентності, патріотизму; відповідальності за долю держави й свого народу. Історія має створити передумови для формування національної ідеї, навколо якої об 'єднаються усі українці. Також вивчення історії має грунтуватися на відтворенні подій на основі "правди", якою б вона і не була для нас. МИ маємо знати усі свої уроки й помилки; проаналізувати їх та рухатися далі до процвітаючої й багатої УКРАЇНИ, яка стане повноправнийм суб 'єктом світової історії.--Підлісна Юлія Григорівна (обговорення) 16:25, 12 травня 2015 (EEST)
Індивідуальні заняття
Консультації
Доброго дня, сьогодні з 15.30 по 16.50 у нас з Вами час для консультації. Якщо у Вас виникли запитання, я буду рада відповісти на них.--Луценко Світлана Миколаївна (обговорення) 15:30, 5 березня 2015 (EEST)
Вітаю!
Чекаю на Вші запитання. З повагою, --Луценко Світлана Миколаївна (обговорення) 09:32, 6 травня 2015 (EEST)
Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)
Доброго дня! Запрошую Вас взяти участь у тематичній дискусії Особливості оцінювання з історії та суспільних дисциплін в сучасних умовах реформування вищої та професійно - технічної освіти .
Правила участі у дискусії Ви можете пригадати за посиланням: Дискусійний майданчик.
За посиланням теми нашої інтернет - дискусії Особливості оцінювання з історії та суспільних дисциплін в сучасних умовах реформування вищої та професійно - технічної освіти. Ви зможете познайомитись з джерелами та висловити власні судження щодо даної проблеми. Я гадаю, що моє провокаційне запитання заохотить Вас до активної участі у обговоренні.
Бажаю успіху!--Луценко Світлана Миколаївна (обговорення) 14:08, 27 лютого 2015 (EEST)
Відповіді : сучасна освіта спрямована на розвиток особистості учня, навчання його самостійно оволодівати новими знаннями. Сучасна молода людина повинна бути мобільною, інформованою, критично і творчо мислячою, а значить і більш мотивованою до самонавчання й саморозвитку. Оцінювання має грунтуватися на позитивному принципі, що передусім передбачає врахування рівня досягнень учня, а не його невдач. Результати навчальних досягнень не можуть сьогодні обмежуватися лише знаннями, уміннями й навичками. Метою навчання має стати загальна здатність застосовувати набуті знання на практиці - в конкретних навчальних та життєвих ситуаціях. Необхідно перебудувати систему оцінювання відповідно до формування й розвитку компетентностей.--Підлісна Юлія Григорівна (обговорення) 16:35, 12 травня 2015 (EEST)
Доброго дня! Продовжуємо нашу дискусію. Як Ви важаєте, що повинно враховуватись при оцінюванні навчальних досягнень студентів: знання, вміння, навички, вихованість, культурність, компетентність студента чи щось інше? Запропонуйте свої критерії оцінювання.
Маю надію на співпрацю. Бажаю наснаги.--Луценко Світлана Миколаївна (обговорення) 12:30, 19 березня 2015 (EEST) Відповідь : оцінка маєносити об 'єктивний та комплексний характер. При оцінюванні потрібно враховувати : самостійність суджень; досвід навчальної й творчої діяльності учня; системність знань і умінь; особистий досвід учня та ціннісні характеристики. У ПТНЗ потрібно запроваджувати рейтингові системи оцінювання на основі градації значущості балів, які торимують учні за виконання різних видів роботи.--Підлісна Юлія Григорівна (обговорення) 16:41, 12 травня 2015 (EEST)
Проведення та перевірка модульного контролю
Доброго дня, шановні колеги! На сьогоднішньому занятті ми повинні провести модульний контроль. Модульний контроль є одним із видів контролю, який у Вас буде декілька разів: вхідне діягностування, поточний модульний контроль (з методики історії двічі), вихідне діагностування. Тому ваше завдання з модульного контролю № 1 полягає у наступному: запропонуйте модель сучасноїї історичної освіти у ВНЗ(ПТНЗ) Бажаю успіхів! --Луценко Світлана Миколаївна (обговорення) 12:35, 12 березня 2015 (EEST)
Відповідь. Складові моделі сучасної історичної освіти : принципи - гуманізм, демократія, виховання учнів на основі національних та загальнолюдських цінностей. Компетентнісний підхід: уміння вчитися, збереження здоров 'я, комунікація, уміння орієнтуватися у проблемах сучасного суспільно-політичного життя; оволодіння новими інформаційними технологіями. Вичення історії має базуватися на розуміння учнями історичного процесу, закономірностей суспільного розвитку та ролі особистості в історії. Істріяя має носити об 'єктивний характер і сприяти створенню цілісної картини розвитку людства на основі конкретних фактів і подій.--Підлісна Юлія Григорівна (обговорення) 17:05, 12 травня 2015 (EEST) Вітаю! Модульний контроль №2 з методики викладання історії та суспільних дисциплін передбачає виконання Вами наступного задання: 1. Визначте (перерахуйте) професійні компетентності сучасного викладача суспільних дисциплін. 2. Визначте предметні компетентності студента. 3. Як Ви вважаєте чи повинні бути пов'язані між собою 1 та 2 складові? Відповідь обгрунтуйте. Дякую. Бажаю успіху. --Луценко Світлана Миколаївна (обговорення) 11:34, 6 травня 2015 (EEST)
Відповіді : 1. Глобальність поглядів і мислення. Інтелектуальність. Високий рівень загальної культури. Володіння інформаційними технологіями. Комунікабельність. Компетентність. 2.Посторова (уміння орієнтуватися в історичному процесі); хронологічна (уміння орієнтуватися у часі); мовленнєва (передавати інформацію як усно так і письмово); інформаційна (уміння аналізувати, ситезувати факти. події тощо); аксіологічна (уміння давати оцінки подіям і приводити версії історичного розвитку й суспільного руху). 3. Компетентності учнів у повній мірі залежать від професійних здібностей педагога. Якщо викладач не орієнтується в історичному процесі, не вміє аналізувати, не бажає підвищувати свій рівень, удосконалювати свої знання, уміння й навички, то виникає риторичне запитання, а чи будуть робити це його учні. --Підлісна Юлія Григорівна (обговорення) 17:24, 12 травня 2015 (EEST)