Відмінності між версіями «Теорія та методика фахової дисципліни Пазенко В.В.»
(→Консультації) |
(→Консультації) |
||
(не показані 29 проміжних версій 2 учасників) | |||
Рядок 10: | Рядок 10: | ||
---- | ---- | ||
Ваші відповіді: | Ваші відповіді: | ||
− | # | + | # Нормативна документація − документи, які встановлюють правила, загальні принципи чи характеристики різних видів діяльності або їхніх результатів. |
− | # | + | Документи, що складають нормативну документацію, містять вимоги безпеки, правила, загальні принципи, характеристики, які стосуються визначених видів діяльності або їх результатів і доступні широкому колу споживачів (користувачів)--[[Користувач:Пазенко Валентин Володимирович|Пазенко Валентин Володимирович]] ([[Обговорення користувача:Пазенко Валентин Володимирович|обговорення]]) 15:31, 24 вересня 2017 (EEST) |
+ | |||
+ | # Зміст історичної та суспільствознавчої освіти в загальноосвітній школі реалізується у вигляді шкільних навчальних планів, програм, підручників та методичних посібників, тому необхідно визначити кожен з компонентів цієї бази.--[[Користувач:Пазенко Валентин Володимирович|Пазенко Валентин Володимирович]] ([[Обговорення користувача:Пазенко Валентин Володимирович|обговорення]]) 15:31, 24 вересня 2017 (EEST) | ||
---- | ---- | ||
---- | ---- | ||
Рядок 23: | Рядок 25: | ||
---- | ---- | ||
Ваші відповіді: | Ваші відповіді: | ||
− | # | + | #1. Зміст шкільної історичної освіти – це один із компонентів процесу навчання історії, певна система історичної інформації, яка засвоюється у вигляді історичних знань, умінь і навичок, в яких особистість опановує вже відомі способи діяльності, досвід творчої пізнавальної діяльності у розв’язанні проблем, що вирішувалися людством у минулому, досвід ставлення до світу, до людей, до себе, що може забезпечити емоційно-цілісний розвиток особистості. --[[Користувач:Пазенко Валентин Володимирович|Пазенко Валентин Володимирович]] ([[Обговорення користувача:Пазенко Валентин Володимирович|обговорення]]) 19:33, 24 вересня 2017 (EEST) |
− | # | + | 2.Чинники-соціально-політичні,законодавчо-правові,духовно-ідеологічні,освітньо-педагогічні.--[[Користувач:Пазенко Валентин Володимирович|Пазенко Валентин Володимирович]] ([[Обговорення користувача:Пазенко Валентин Володимирович|обговорення]]) 18:44, 6 жовтня 2017 (EEST) |
− | ---- | + | # зміст шкільної історичної освіти – це один із компонентів процесу навчання історії, певна система історичної інформації, яка засвоюється у вигляді історичних знань, умінь і навичок, в яких особистість опановує вже відомі способи діяльності, досвід творчої пізнавальної діяльності у розв’язанні проблем, що вирішувалися людством у минулому, досвід ставлення до світу, до людей, до себе, що може забезпечити емоційно-цілісний розвиток особистості. |
+ | --[[Користувач:Пазенко Валентин Володимирович|Пазенко Валентин Володимирович]] ([[Обговорення користувача:Пазенко Валентин Володимирович|обговорення]]) 19:57, 24 вересня 2017 (EEST) | ||
+ | ---- Зауважимо далі на кількох важливих моментах. По-перше, якщо зіставити зміст і вимоги ключових, галузевих і предметних компетентності (компетенцій), стає очевидним, що таке бачення може забезпечити системний підхід до формування життєвої компетентності учня як міжпредметного результату якісної освіти. По-друге, предметні компетентності (їхня сукупність) відбивають особливого змісту й способів пізнання відповідної науки, у нашому випадку – історії. По-третє, подані формулювання створюють об’єктивну основу для визначення чіткої та ясної позиції вчителя як у побудові навчального процесу, так і в оцінюванні його результатів. | ||
+ | --[[Користувач:Пазенко Валентин Володимирович|Пазенко Валентин Володимирович]] ([[Обговорення користувача:Пазенко Валентин Володимирович|обговорення]]) 16:41, 27 вересня 2017 (EEST) | ||
---- | ---- | ||
Доброго дня. Сьогодні у нас інтерактивне заняття на тему: "Формування предметних компетентностей на уроках історії. Проаналізуйте посилання | Доброго дня. Сьогодні у нас інтерактивне заняття на тему: "Формування предметних компетентностей на уроках історії. Проаналізуйте посилання | ||
Рядок 35: | Рядок 40: | ||
---- | ---- | ||
Ваші відповіді | Ваші відповіді | ||
− | ---- | + | ---- Зауважимо далі на кількох важливих моментах. По-перше, якщо зіставити зміст і вимоги ключових, галузевих і предметних компетентності (компетенцій), стає очевидним, що таке бачення може забезпечити системний підхід до формування життєвої компетентності учня як міжпредметного результату якісної освіти. По-друге, предметні компетентності (їхня сукупність) відбивають особливого змісту й способів пізнання відповідної науки, у нашому випадку – історії. По-третє, подані формулювання створюють об’єктивну основу для визначення чіткої та ясної позиції вчителя як у побудові навчального процесу, так і в оцінюванні його результатів. |
+ | --[[Користувач:Пазенко Валентин Володимирович|Пазенко Валентин Володимирович]] ([[Обговорення користувача:Пазенко Валентин Володимирович|обговорення]]) 16:35, 27 вересня 2017 (EEST) | ||
---- | ---- | ||
Доброго дня, шановні колеги! Сьогодні ми працюємо над темою:"Нормативно-методичне забезпечення". Прошу пройти за посиланням [http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programy.html Тема: Навчальні програми для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Історія України]. | Доброго дня, шановні колеги! Сьогодні ми працюємо над темою:"Нормативно-методичне забезпечення". Прошу пройти за посиланням [http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programy.html Тема: Навчальні програми для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Історія України]. | ||
Рядок 44: | Рядок 50: | ||
--[[Користувач:Драновська Світлана Вікторівна|Драновська Світлана Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Драновська Світлана Вікторівна|обговорення]]) 11:36, 19 травня 2017 (EEST) | --[[Користувач:Драновська Світлана Вікторівна|Драновська Світлана Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Драновська Світлана Вікторівна|обговорення]]) 11:36, 19 травня 2017 (EEST) | ||
---- | ---- | ||
− | Ваша відповідь | + | Ваша відповідь На мою думку, в цій програмі закладено великий освітній та виховний потенціал.Школярі вивчають історичні постаті та персоналії,які сприяли розбудові України,виокремлено ряд важливих понятть,фактів,термінів[війна радянської Росії з УНР,радянська окупація України,Акт відновлення Української держави,Української Гельсінської групи].Нарешті, наші поводирі відкрили очі на правду історії.--[[Користувач:Пазенко Валентин Володимирович|Пазенко Валентин Володимирович]] ([[Обговорення користувача:Пазенко Валентин Володимирович|обговорення]]) 18:57, 6 жовтня 2017 (EEST) |
---- | ---- | ||
---- | ---- | ||
Рядок 55: | Рядок 61: | ||
---- | ---- | ||
Ваша відповідь: | Ваша відповідь: | ||
− | ---- | + | ----Підручник 8 класу автор Гісем,Мартинюк Плюси-велика кількість документів,схем.Словник чудовий.Обсяг навчального матеріалу не переобтяжено зайвою інформацією.Недоліки-у тестових завданнях до тематичного оцінювання відсутні питання на візуалізацію об'єктів,елементів роботи з картою.Відсутня порівняльна інформація[діяльність історичних осіб,політика держав тощо].--[[Користувач:Пазенко Валентин Володимирович|Пазенко Валентин Володимирович]] ([[Обговорення користувача:Пазенко Валентин Володимирович|обговорення]]) 19:11, 6 жовтня 2017 (EEST) |
---- | ---- | ||
Доброго дня, Валентин Володимирович. Сьогодні ми опрацьовуємо тему: "Формування предметних та життєвих компетентностей учнів". Прогляньте посилання [http://history12klp.blogspot.com/p/blog-page_617.htmlТема: Формування предметних компетентностей учнів] | Доброго дня, Валентин Володимирович. Сьогодні ми опрацьовуємо тему: "Формування предметних та життєвих компетентностей учнів". Прогляньте посилання [http://history12klp.blogspot.com/p/blog-page_617.htmlТема: Формування предметних компетентностей учнів] | ||
Рядок 66: | Рядок 72: | ||
---- | ---- | ||
Ваша відповідь: | Ваша відповідь: | ||
− | # | + | #Я вважаю,що в наших непростих умовах це такі ключові компетенттності-1.Уміння вчитися.2.Здоров'язбережувальна.3.Комунікативна.4.Соціально-трудова.5.Інформаційна.--[[Користувач:Пазенко Валентин Володимирович|Пазенко Валентин Володимирович]] ([[Обговорення користувача:Пазенко Валентин Володимирович|обговорення]]) 20:16, 4 жовтня 2017 (EEST) |
---- | ---- | ||
---- | ---- | ||
Рядок 78: | Рядок 84: | ||
---- | ---- | ||
Ваша відповідь: | Ваша відповідь: | ||
− | # | + | # Інтерактивне кооперативне навчання,колективно-групове навчання,урок зі зміненими засобами організації,урок-фантазія,урок-імітація,урок-гра,урок трансформація стандартних засобів організації. |
− | # | + | # За 18 років роботи старався апробувати всі вище перелічені, серед них є улюблені і не дуже.--[[Користувач:Пазенко Валентин Володимирович|Пазенко Валентин Володимирович]] ([[Обговорення користувача:Пазенко Валентин Володимирович|обговорення]]) 20:40, 4 жовтня 2017 (EEST) |
---- | ---- | ||
---- | ---- | ||
Рядок 92: | Рядок 98: | ||
# '''Відповідь:''' | # '''Відповідь:''' | ||
− | ---- | + | 1. Організаційний момент,перевірка знань попереднього навчального матеріалу,логічно пов'язаного зі змістом даного уроку,перехід до нового матеріалу,вивчення нового матеріалу,закріплення,підведення підсумків уроку,домашнє завдання.--[[Користувач:Пазенко Валентин Володимирович|Пазенко Валентин Володимирович]] ([[Обговорення користувача:Пазенко Валентин Володимирович|обговорення]]) 08:49, 5 жовтня 2017 (EEST) |
− | ---- | + | ----2.Ці структурні елементи на багатьох уроках в основному реалізуються.Необхідні й уроки з перевірки того чи іншого ланки процесу навчання або де опускаються ті з них,які не обов'язково вводити його в структуру.Вчитель має змогу змінювати таку структуру,орієнтуючись на зміст навчального матеріалу,дидактичну мету,тип уроку,вікові особливості учнів та особливості класу.--[[Користувач:Пазенко Валентин Володимирович|Пазенко Валентин Володимирович]] ([[Обговорення користувача:Пазенко Валентин Володимирович|обговорення]]) 09:03, 5 жовтня 2017 (EEST) 3.Можливо,але структуру уроків потрібно спрямовувати на вироблення в учнів компетенцій,які стануть в пригоді в сучасному світі.--[[Користувач:Пазенко Валентин Володимирович|Пазенко Валентин Володимирович]] ([[Обговорення користувача:Пазенко Валентин Володимирович|обговорення]]) 09:08, 5 жовтня 2017 (EEST) |
Продовжуємо тему: "Урок як основна форма навчання". | Продовжуємо тему: "Урок як основна форма навчання". | ||
#Давайте проаналізуємо, чи існує взаємозв'язок між типами уроків історії та методами навчання на уроці. | #Давайте проаналізуємо, чи існує взаємозв'язок між типами уроків історії та методами навчання на уроці. | ||
Рядок 100: | Рядок 106: | ||
# '''Відповідь:''' | # '''Відповідь:''' | ||
− | -- | + | 1. Так,уроки одного типу можуть бути прведені в різних формах,в залежності від домінуючого методу.Наприклад,урок засвоєння нового матеріалу можна провести у вигляді лекції,екскурсії чи бесіди.Вивчення нового спирається на вже відоме,а в процесі вивчення нового закріплюється раніше вивчене.2.Наприлад,урок узагальнення вивченого матеріалу можна провести у вигляді консультацій,колоквіумів з використанням ігрових моментів.--[[Користувач:Пазенко Валентин Володимирович|Пазенко Валентин Володимирович]] ([[Обговорення користувача:Пазенко Валентин Володимирович|обговорення]]) 09:44, 5 жовтня 2017 (EEST) |
---- | ---- | ||
Продовжуємо тему: "Урок як основна форма навчання". | Продовжуємо тему: "Урок як основна форма навчання". | ||
Рядок 109: | Рядок 115: | ||
# '''Відповідь:''' | # '''Відповідь:''' | ||
+ | 1. На сьогодні урок-основна форма організації навчання.Класно-урочна форма організації навчання переважає у школах.Вона має ряд переваг-більш чітка організаційна структура,економічність,колективна діяльність,виховання і розвиток учнів.2.Класно-урочна система не позбавлена недоліків.З кінця 18 ст. почався пошук шляхів її модернізації.Це-Белл,Ланкастер,,батавська та мангеймська системи,Дальтон-так,план Тралис.3.Останнім часом інтерес щколярів до навчання різко впав.Пошук інновацій у формах навчання привів до появи так званих нестандартних уроків.Виявлено,що найбільш ефективними є обговорення-50,практика-75б,навчання інших-90 відсотків.Тому,я вважаю,ефективними є такі форми навчання як навчальна лекція,конференція,екскурсія,співбесіда,залік,олімпіада,практикум.--[[Користувач:Пазенко Валентин Володимирович|Пазенко Валентин Володимирович]] ([[Обговорення користувача:Пазенко Валентин Володимирович|обговорення]]) 17:41, 5 жовтня 2017 (EEST) | ||
---- | ---- | ||
+ | Доброго дня. Сьогодні у нас індивідуальне заняття з теми: "Громадянська освіта в системі шкільної освіти". | ||
+ | Проаналізуйте основні принципи громадянської освіти та як вони реалізуються на уроках історії. Обґрунтуйте Вашу думку. | ||
+ | |||
+ | --[[Користувач:Драновська Світлана Вікторівна|Драновська Світлана Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Драновська Світлана Вікторівна|обговорення]]) 13:08, 6 вересня 2017 (EEST) | ||
+ | |||
+ | # '''Відповідь:''' | ||
+ | ---- Громадянська освіта базується на таких принципах як гуманізм,демократизм,зв'язок з практичною діяльністю,зорієнтованість на позитивні соціальні дії,наступність і безперервність,міждисциплінарність,культуровідповідність,полікультурність,плюралізм.Приклади-бесіди,лекції,диспути,метод прикладу.Бесіди про видатних борців за незалежність України,лекції з використанням блочної системи про 1.етногенез українців,2.мову,3.історію тощо.Диспути з використанням проблемних питань.--[[Користувач:Пазенко Валентин Володимирович|Пазенко Валентин Володимирович]] ([[Обговорення користувача:Пазенко Валентин Володимирович|обговорення]]) 17:59, 5 жовтня 2017 (EEST) | ||
+ | ---- | ||
+ | Доброго дня. Сьогодні у нас заняття присвячене темі: "Громадянська освіта в системі шкільної освіти". | ||
+ | Проаналізуйте зміст будь-якого параграфа з підручника для основної школи, в змісті якого ґрунтовніше розкриваються основні завдання громадянської освіти. Поділіться своїми результатами, чому Ви обрали саме цю вікову категорію і відповідну тему. | ||
+ | |||
+ | Дякую. --[[Користувач:Драновська Світлана Вікторівна|Драновська Світлана Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Драновська Світлана Вікторівна|обговорення]]) 11:35, 11 вересня 2017 (EEST) | ||
+ | |||
+ | '''Відповідь:''' | ||
+ | ----Візьмімо для прикладу підручник з історії України для8 класу автори Гісем,Мартинюк.Тема параграфа 27 Північна війна Московської держави зі Швецією та Україна.Повстання С.Палія.Виступ гетьмана І.Мазепи.П.Орлик і його Конституція.При опрацюванні матеріалу в учнів закладаються принцип демократичності-розгляд змісту Конституції,плюраліззм-висловлення своєї точки зору хто ж такий Мазепа-герой чи зрадник,зорієнтованість напозитивні соціальні дії-діяльність гетьманів України.Ця тема мені подобається.--[[Користувач:Пазенко Валентин Володимирович|Пазенко Валентин Володимирович]] ([[Обговорення користувача:Пазенко Валентин Володимирович|обговорення]]) 19:29, 6 жовтня 2017 (EEST) | ||
+ | ---- | ||
+ | Доброго дня, шановні колеги. Сьогодні ми працюємо над темою: "Оцінювання рівня знань в умовах суспільства знань". | ||
+ | Давайте поміркуємо: У ХХ ст. на уроках історії основними методами контролю були - усне опитування або контрольна робота. У ХХІ ст. науковці і методисти пропонують - тестові завдання. Як ви вважаєте, чи актуальні на сьогодні тестові завдання, чи їх можна замінити іншими методами контролю. Відповідь обгрунтуйте. | ||
+ | |||
+ | Дякую --[[Користувач:Драновська Світлана Вікторівна|Драновська Світлана Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Драновська Світлана Вікторівна|обговорення]]) 13:07, 11 вересня 2017 (EEST) | ||
+ | |||
+ | '''Відповідь:''' | ||
+ | ---- Розширення меж використання технології масового тестування в різних сферах людської діяльності є стійкою тенденцією в усьому світі впродовж 20 століття.Сучасна методика пропонує тест як інструмент вимірювання знань,за допомогою якого можна не тільки виявити якість навчання,але й оптимально управляти процесом навчання.Система тестування в 20 ст. визнано однією з кращих. У ній є свої плюси і мінуси.--[[Користувач:Пазенко Валентин Володимирович|Пазенко Валентин Володимирович]] ([[Обговорення користувача:Пазенко Валентин Володимирович|обговорення]]) 21:10, 6 жовтня 2017 (EEST) | ||
---- | ---- | ||
Рядок 120: | Рядок 150: | ||
З повагою --[[Користувач:Драновська Світлана Вікторівна|Драновська Світлана Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Драновська Світлана Вікторівна|обговорення]]) 13:22, 5 вересня 2017 (EEST) | З повагою --[[Користувач:Драновська Світлана Вікторівна|Драновська Світлана Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Драновська Світлана Вікторівна|обговорення]]) 13:22, 5 вересня 2017 (EEST) | ||
+ | |||
+ | ---- | ||
+ | Доброго дня, Валентин Володимирович. У нас останній тиждень навчання. У Вас виконані майже всі завдання. Залишилась тематична дискусія №5 та модульний контроль №2. Вам необхідно їх доопрацювати. Ваш заїзд 24.10.2017 на 9.30. До зустічі. | ||
+ | |||
+ | З повагою --[[Користувач:Драновська Світлана Вікторівна|Драновська Світлана Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Драновська Світлана Вікторівна|обговорення]]) 13:05, 17 жовтня 2017 (EEST) | ||
---- | ---- | ||
---- | ---- | ||
Рядок 131: | Рядок 166: | ||
'''Дискусія:''' | '''Дискусія:''' | ||
− | ---- | + | ---- На мою думку,чим більша кількість джерел використано під час вивчення певного питання,тим об'єктивнішими є висновки.Боятися перевантаження учнів не слід,просто потрібно правильно побудувати систему роботи.--[[Користувач:Пазенко Валентин Володимирович|Пазенко Валентин Володимирович]] ([[Обговорення користувача:Пазенко Валентин Володимирович|обговорення]]) 16:41, 7 жовтня 2017 (EEST) |
---- | ---- | ||
Ми продовжуємо нашу дискусію. У мене до Вас наступне дискусійне питання: | Ми продовжуємо нашу дискусію. У мене до Вас наступне дискусійне питання: | ||
Рядок 140: | Рядок 175: | ||
'''Дискусія:''' | '''Дискусія:''' | ||
− | ---- | + | ----Сучасні комп'терні технології дозволяють вчителеві в процесі підготовки уроку якісно поліпшити процес викладання матеріалу.Комп'ютер для вчителя повинен стати засобом,за допомогою якого можна якісно поліпшити процес навчання.Тобто,використання ІКТ є сферою оптимізації праці вчителя.Світ рухається вперед,все змінюється,--[[Користувач:Пазенко Валентин Володимирович|Пазенко Валентин Володимирович]] ([[Обговорення користувача:Пазенко Валентин Володимирович|обговорення]]) 17:01, 7 жовтня 2017 (EEST) і в цих умовах як можна довести дітям,що ти вчитель,якщо не володієш тими знаннями,що і дитина.Використання ІКТ підвищує темп уроку,збільшує час для самостійної роботи,дає змогу вести диференційовану роботу з учнями,зацікавлює предметом,підвищує якість знань школярів.--[[Користувач:Пазенко Валентин Володимирович|Пазенко Валентин Володимирович]] ([[Обговорення користувача:Пазенко Валентин Володимирович|обговорення]]) 17:54, 7 жовтня 2017 (EEST) |
---- | ---- | ||
Доброго дня, шановні колеги. Прикро, що ми не маємо можливості активно провести таку форму роботи. Сьогодні у нас тематична дискусія на тему: «Практичні заняття як форма організації навчальної діяльності учнів 8-11 класів». | Доброго дня, шановні колеги. Прикро, що ми не маємо можливості активно провести таку форму роботи. Сьогодні у нас тематична дискусія на тему: «Практичні заняття як форма організації навчальної діяльності учнів 8-11 класів». | ||
Рядок 149: | Рядок 184: | ||
'''Дискусія:''' | '''Дискусія:''' | ||
− | ---- | + | ----На уроках історії ми -вчителі, повинні розвивати в учів аксіологічну,математичну,логічну,інформаційну,просторову та інші компетенції.Яким чином-шляхом використання сучасних методів роботи.Це-робота з документами,картою,електронною міні-презентацією,таблицею,ілюстрацією,словником,стрічкою часу,візуальним джерелом тощо--[[Користувач:Пазенко Валентин Володимирович|Пазенко Валентин Володимирович]] ([[Обговорення користувача:Пазенко Валентин Володимирович|обговорення]]) 19:05, 7 жовтня 2017 (EEST) |
---- | ---- | ||
Доброго дня, шановні колеги. Ми продовжуємо нашу дискусію. Сьогодні у нас тема: "Медіа-ресурси як фактор формування предметних компетентностей учнів у 6-11 класах". | Доброго дня, шановні колеги. Ми продовжуємо нашу дискусію. Сьогодні у нас тема: "Медіа-ресурси як фактор формування предметних компетентностей учнів у 6-11 класах". | ||
Рядок 158: | Рядок 193: | ||
--[[Користувач:Драновська Світлана Вікторівна|Драновська Світлана Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Драновська Світлана Вікторівна|обговорення]]) 13:07, 15 червня 2017 (EEST) | --[[Користувач:Драновська Світлана Вікторівна|Драновська Світлана Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Драновська Світлана Вікторівна|обговорення]]) 13:07, 15 червня 2017 (EEST) | ||
+ | |||
+ | '''Дискусія:'''Мультимедійна презентація,використання Вікіпедії,робота з електронними картами,електронний підручник. | ||
+ | ----Вони мають як свої переваги так і недоліки. | ||
+ | ---- | ||
+ | Доброго дня, шановні колеги. Сьогодні у нас остання тематична дискусія на тему:"Сучасний учень - це особистість, патріот та інноватор в умовах Нової української школи". | ||
+ | Проаналізуйте посилання [http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/ua-sch-2016/konczepcziya.html Концепція Нової української школи] і давайте поміркуємо: | ||
+ | #Якими ОСОБИСТІСНО-ПРОФЕСІЙНИМИ компетенціями МАЄ вододіти педагог, щоб зацікавити учнів у сучасних соціально-економічних умовах? | ||
+ | #Відповідь обгрунтуйте на прикладі шкільного предмету "Історія". | ||
+ | |||
+ | --[[Користувач:Драновська Світлана Вікторівна|Драновська Світлана Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Драновська Світлана Вікторівна|обговорення]]) 13:10, 19 вересня 2017 (EEST) | ||
'''Дискусія:''' | '''Дискусія:''' | ||
− | ---- | + | ----Я погоджуюсь зі словами М.Маркової,яка сказала,що професійно-компетентна та людина,яка успішно розв'язує завдання навчання й виховання,готує для суспільства випускника з бажаними психологічними якостями,задоволена професією,досягає бажаних результатів у розвитку,має і усвідомлює перспективу свого професійного розвитку,відкрита для постійного професійного навчання.--[[Користувач:Пазенко Валентин Володимирович|Пазенко Валентин Володимирович]] ([[Обговорення користувача:Пазенко Валентин Володимирович|обговорення]]) 20:06, 7 жовтня 2017 (EEST) |
---- | ---- | ||
Рядок 170: | Рядок 215: | ||
---- | ---- | ||
---- | ---- | ||
+ | Доброго дня, Валентин Володимирович. Прошу Вас пройти за посиланням і відповісти на запитання тестових завдань (частина ІІ). [https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfBaPi5bZCK8Qyda4a5EUx8_CcTKoa6JkFE6jwvZpcpX97W5w/viewform Проведення та перевірка модульного контролю - частина ІІ] | ||
+ | |||
+ | --[[Користувач:Драновська Світлана Вікторівна|Драновська Світлана Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Драновська Світлана Вікторівна|обговорення]]) 11:30, 17 жовтня 2017 (EEST) |
Поточна версія на 12:57, 17 жовтня 2017
Зміст
Інтерактивні практичні заняття
Вітаю Вас, шановні колеги. Сьогодні у нас перше заняття, на якому ми працюємо за темою:"Нормативно-методичне забезпечення". Прошу Вас пройти за посиланням Тема 1. Нормативно-методичне забезпечення.
Після перегляду матеріалу дайте відповіді на запитання:
- Які документи складають нормативно-правову базу суспільствознавчих дисциплін в ЗНЗ?
- Які компоненти складають зміст історичної освіти в ЗНЗ? Відповідь обгрунтуйте.
--Драновська Світлана Вікторівна (обговорення) 11:31, 28 квітня 2017 (EEST)
Ваші відповіді:
- Нормативна документація − документи, які встановлюють правила, загальні принципи чи характеристики різних видів діяльності або їхніх результатів.
Документи, що складають нормативну документацію, містять вимоги безпеки, правила, загальні принципи, характеристики, які стосуються визначених видів діяльності або їх результатів і доступні широкому колу споживачів (користувачів)--Пазенко Валентин Володимирович (обговорення) 15:31, 24 вересня 2017 (EEST)
- Зміст історичної та суспільствознавчої освіти в загальноосвітній школі реалізується у вигляді шкільних навчальних планів, програм, підручників та методичних посібників, тому необхідно визначити кожен з компонентів цієї бази.--Пазенко Валентин Володимирович (обговорення) 15:31, 24 вересня 2017 (EEST)
Доброго дня, шановні колеги. Сьогодні у нас інтерактивне заняття на тему: "Специфіка методики викладання історії". Прошу проаналізувати посилання Тема 2. Специфіка методики викладання історії.
Після опрацювання матеріалу дайте відповідь на запитання:
- Зміст навчання історії в школі це...
- Проаналізуйте чинники, що впливають на формування змісту історичної освіти.
--Драновська Світлана Вікторівна (обговорення) 13:00, 4 травня 2017 (EEST)
Ваші відповіді:
- 1. Зміст шкільної історичної освіти – це один із компонентів процесу навчання історії, певна система історичної інформації, яка засвоюється у вигляді історичних знань, умінь і навичок, в яких особистість опановує вже відомі способи діяльності, досвід творчої пізнавальної діяльності у розв’язанні проблем, що вирішувалися людством у минулому, досвід ставлення до світу, до людей, до себе, що може забезпечити емоційно-цілісний розвиток особистості. --Пазенко Валентин Володимирович (обговорення) 19:33, 24 вересня 2017 (EEST)
2.Чинники-соціально-політичні,законодавчо-правові,духовно-ідеологічні,освітньо-педагогічні.--Пазенко Валентин Володимирович (обговорення) 18:44, 6 жовтня 2017 (EEST)
- зміст шкільної історичної освіти – це один із компонентів процесу навчання історії, певна система історичної інформації, яка засвоюється у вигляді історичних знань, умінь і навичок, в яких особистість опановує вже відомі способи діяльності, досвід творчої пізнавальної діяльності у розв’язанні проблем, що вирішувалися людством у минулому, досвід ставлення до світу, до людей, до себе, що може забезпечити емоційно-цілісний розвиток особистості.
--Пазенко Валентин Володимирович (обговорення) 19:57, 24 вересня 2017 (EEST)
Зауважимо далі на кількох важливих моментах. По-перше, якщо зіставити зміст і вимоги ключових, галузевих і предметних компетентності (компетенцій), стає очевидним, що таке бачення може забезпечити системний підхід до формування життєвої компетентності учня як міжпредметного результату якісної освіти. По-друге, предметні компетентності (їхня сукупність) відбивають особливого змісту й способів пізнання відповідної науки, у нашому випадку – історії. По-третє, подані формулювання створюють об’єктивну основу для визначення чіткої та ясної позиції вчителя як у побудові навчального процесу, так і в оцінюванні його результатів.
--Пазенко Валентин Володимирович (обговорення) 16:41, 27 вересня 2017 (EEST)
Доброго дня. Сьогодні у нас інтерактивне заняття на тему: "Формування предметних компетентностей на уроках історії. Проаналізуйте посилання Тема: "Формування предметних компетентностей"" Після опрацювання відповідної літератури, дайте відповідь на запитання:
- Обґрунтуйте взаємозв'язок ключових і предметних компетентностей на уроках історії і суспільствознавчих дисциплін.
--Драновська Світлана Вікторівна (обговорення) 13:02, 10 травня 2017 (EEST)
Ваші відповіді
Зауважимо далі на кількох важливих моментах. По-перше, якщо зіставити зміст і вимоги ключових, галузевих і предметних компетентності (компетенцій), стає очевидним, що таке бачення може забезпечити системний підхід до формування життєвої компетентності учня як міжпредметного результату якісної освіти. По-друге, предметні компетентності (їхня сукупність) відбивають особливого змісту й способів пізнання відповідної науки, у нашому випадку – історії. По-третє, подані формулювання створюють об’єктивну основу для визначення чіткої та ясної позиції вчителя як у побудові навчального процесу, так і в оцінюванні його результатів.
--Пазенко Валентин Володимирович (обговорення) 16:35, 27 вересня 2017 (EEST)
Доброго дня, шановні колеги! Сьогодні ми працюємо над темою:"Нормативно-методичне забезпечення". Прошу пройти за посиланням Тема: Навчальні програми для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Історія України. Після перегляду матеріалу дайте відповіді на запитання:
- Здобутки і прорахунки програми з історії України для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів, яка чинна у 2016/2017 навчальному році.
--Драновська Світлана Вікторівна (обговорення) 11:36, 19 травня 2017 (EEST)
Ваша відповідь На мою думку, в цій програмі закладено великий освітній та виховний потенціал.Школярі вивчають історичні постаті та персоналії,які сприяли розбудові України,виокремлено ряд важливих понятть,фактів,термінів[війна радянської Росії з УНР,радянська окупація України,Акт відновлення Української держави,Української Гельсінської групи].Нарешті, наші поводирі відкрили очі на правду історії.--Пазенко Валентин Володимирович (обговорення) 18:57, 6 жовтня 2017 (EEST)
Шановні колеги! Ми продовжуємо працювати над темою:"Нормативно-методичне забезпечення". Прошу пройти за посиланням Тема: Підручники з історії України для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Після перегляду матеріалу дайте відповіді на запитання:
- Які, на Вашу думку, недоліки і переваги має підручник з історії України для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів, який є дієвим у 2016/2017 навчальному році? Автор підручника на Ваш вибір.
Запрошую до активного обговорення . --Драновська Світлана Вікторівна (обговорення) 13:16, 19 травня 2017 (EEST)
Ваша відповідь:
Підручник 8 класу автор Гісем,Мартинюк Плюси-велика кількість документів,схем.Словник чудовий.Обсяг навчального матеріалу не переобтяжено зайвою інформацією.Недоліки-у тестових завданнях до тематичного оцінювання відсутні питання на візуалізацію об'єктів,елементів роботи з картою.Відсутня порівняльна інформація[діяльність історичних осіб,політика держав тощо].--Пазенко Валентин Володимирович (обговорення) 19:11, 6 жовтня 2017 (EEST)
Доброго дня, Валентин Володимирович. Сьогодні ми опрацьовуємо тему: "Формування предметних та життєвих компетентностей учнів". Прогляньте посилання Формування предметних компетентностей учнів
Після перегляду матеріалу дайте відповідь на запитання:
- На Вашу думку, які компетенції необхідно розвивати на уроках історії та суспільних дисциплін для адаптації молоді в сучасних соціально-економічних умовах?
--Драновська Світлана Вікторівна (обговорення) 11:40, 29 травня 2017 (EEST)
Ваша відповідь:
- Я вважаю,що в наших непростих умовах це такі ключові компетенттності-1.Уміння вчитися.2.Здоров'язбережувальна.3.Комунікативна.4.Соціально-трудова.5.Інформаційна.--Пазенко Валентин Володимирович (обговорення) 20:16, 4 жовтня 2017 (EEST)
Продовжуємо працювати. Тема: Нетипові форми роботи на уроках історії. Проаналізуйте посилання Нетипові форми роботи на уроках історії
Після перегляду матеріалу дайте відповідь на запитання:
- Проаналізуйте нетипові форми навчання на уроках історії, які існують у ХХІ ст. Відповідь обгрунтуйте.
- Які нетипові форми навчання, Ви використовуєте у своїй роботі?
Запрошую до участі у обговоренні. --Драновська Світлана Вікторівна (обговорення) 13:02, 29 травня 2017 (EEST)
Ваша відповідь:
- Інтерактивне кооперативне навчання,колективно-групове навчання,урок зі зміненими засобами організації,урок-фантазія,урок-імітація,урок-гра,урок трансформація стандартних засобів організації.
- За 18 років роботи старався апробувати всі вище перелічені, серед них є улюблені і не дуже.--Пазенко Валентин Володимирович (обговорення) 20:40, 4 жовтня 2017 (EEST)
Індивідуальні заняття
Доброго дня, шановні колеги. Звертаю Вашу увагу на те, що Вам необхідно виконати всі завдання з кожного предмету. Сьогодні у нас індивідуальне заняття з актуальної теми: "Урок як основна форма навчання історії". Проаналізувавши Інтеренет ресурс Тема: Урок як основна форма навчання історії, давайте визначимо:
- структуру сучасних уроків історії...
- чи має вчитель змогу змінювати таку структуру уроків з історії...
- чи дієва така структура уроків у ХХІ ст...
--Драновська Світлана Вікторівна (обговорення) 13:08, 7 червня 2017 (EEST)
- Відповідь:
1. Організаційний момент,перевірка знань попереднього навчального матеріалу,логічно пов'язаного зі змістом даного уроку,перехід до нового матеріалу,вивчення нового матеріалу,закріплення,підведення підсумків уроку,домашнє завдання.--Пазенко Валентин Володимирович (обговорення) 08:49, 5 жовтня 2017 (EEST)
2.Ці структурні елементи на багатьох уроках в основному реалізуються.Необхідні й уроки з перевірки того чи іншого ланки процесу навчання або де опускаються ті з них,які не обов'язково вводити його в структуру.Вчитель має змогу змінювати таку структуру,орієнтуючись на зміст навчального матеріалу,дидактичну мету,тип уроку,вікові особливості учнів та особливості класу.--Пазенко Валентин Володимирович (обговорення) 09:03, 5 жовтня 2017 (EEST) 3.Можливо,але структуру уроків потрібно спрямовувати на вироблення в учнів компетенцій,які стануть в пригоді в сучасному світі.--Пазенко Валентин Володимирович (обговорення) 09:08, 5 жовтня 2017 (EEST)
Продовжуємо тему: "Урок як основна форма навчання".
- Давайте проаналізуємо, чи існує взаємозв'язок між типами уроків історії та методами навчання на уроці.
- Із власного досвіду наведіть приклади такої взаємодії.
--Драновська Світлана Вікторівна (обговорення) 11:38, 21 червня 2017 (EEST)
- Відповідь:
1. Так,уроки одного типу можуть бути прведені в різних формах,в залежності від домінуючого методу.Наприклад,урок засвоєння нового матеріалу можна провести у вигляді лекції,екскурсії чи бесіди.Вивчення нового спирається на вже відоме,а в процесі вивчення нового закріплюється раніше вивчене.2.Наприлад,урок узагальнення вивченого матеріалу можна провести у вигляді консультацій,колоквіумів з використанням ігрових моментів.--Пазенко Валентин Володимирович (обговорення) 09:44, 5 жовтня 2017 (EEST)
Продовжуємо тему: "Урок як основна форма навчання".
- На Вашу думку, чи актуальна на сьогодні така форма навчання як урок?
- Можливо є інші актуальні форми навчання на сьогодні?
- Запропонуйте сучасну форму навчання в ЗНЗ, яка буде цікавою учням у ХХІ ст. Відповідь обгрунтуйте.
--Драновська Світлана Вікторівна (обговорення) 13:10, 21 червня 2017 (EEST)
- Відповідь:
1. На сьогодні урок-основна форма організації навчання.Класно-урочна форма організації навчання переважає у школах.Вона має ряд переваг-більш чітка організаційна структура,економічність,колективна діяльність,виховання і розвиток учнів.2.Класно-урочна система не позбавлена недоліків.З кінця 18 ст. почався пошук шляхів її модернізації.Це-Белл,Ланкастер,,батавська та мангеймська системи,Дальтон-так,план Тралис.3.Останнім часом інтерес щколярів до навчання різко впав.Пошук інновацій у формах навчання привів до появи так званих нестандартних уроків.Виявлено,що найбільш ефективними є обговорення-50,практика-75б,навчання інших-90 відсотків.Тому,я вважаю,ефективними є такі форми навчання як навчальна лекція,конференція,екскурсія,співбесіда,залік,олімпіада,практикум.--Пазенко Валентин Володимирович (обговорення) 17:41, 5 жовтня 2017 (EEST)
Доброго дня. Сьогодні у нас індивідуальне заняття з теми: "Громадянська освіта в системі шкільної освіти". Проаналізуйте основні принципи громадянської освіти та як вони реалізуються на уроках історії. Обґрунтуйте Вашу думку.
--Драновська Світлана Вікторівна (обговорення) 13:08, 6 вересня 2017 (EEST)
- Відповідь:
Громадянська освіта базується на таких принципах як гуманізм,демократизм,зв'язок з практичною діяльністю,зорієнтованість на позитивні соціальні дії,наступність і безперервність,міждисциплінарність,культуровідповідність,полікультурність,плюралізм.Приклади-бесіди,лекції,диспути,метод прикладу.Бесіди про видатних борців за незалежність України,лекції з використанням блочної системи про 1.етногенез українців,2.мову,3.історію тощо.Диспути з використанням проблемних питань.--Пазенко Валентин Володимирович (обговорення) 17:59, 5 жовтня 2017 (EEST)
Доброго дня. Сьогодні у нас заняття присвячене темі: "Громадянська освіта в системі шкільної освіти". Проаналізуйте зміст будь-якого параграфа з підручника для основної школи, в змісті якого ґрунтовніше розкриваються основні завдання громадянської освіти. Поділіться своїми результатами, чому Ви обрали саме цю вікову категорію і відповідну тему.
Дякую. --Драновська Світлана Вікторівна (обговорення) 11:35, 11 вересня 2017 (EEST)
Відповідь:
Візьмімо для прикладу підручник з історії України для8 класу автори Гісем,Мартинюк.Тема параграфа 27 Північна війна Московської держави зі Швецією та Україна.Повстання С.Палія.Виступ гетьмана І.Мазепи.П.Орлик і його Конституція.При опрацюванні матеріалу в учнів закладаються принцип демократичності-розгляд змісту Конституції,плюраліззм-висловлення своєї точки зору хто ж такий Мазепа-герой чи зрадник,зорієнтованість напозитивні соціальні дії-діяльність гетьманів України.Ця тема мені подобається.--Пазенко Валентин Володимирович (обговорення) 19:29, 6 жовтня 2017 (EEST)
Доброго дня, шановні колеги. Сьогодні ми працюємо над темою: "Оцінювання рівня знань в умовах суспільства знань". Давайте поміркуємо: У ХХ ст. на уроках історії основними методами контролю були - усне опитування або контрольна робота. У ХХІ ст. науковці і методисти пропонують - тестові завдання. Як ви вважаєте, чи актуальні на сьогодні тестові завдання, чи їх можна замінити іншими методами контролю. Відповідь обгрунтуйте.
Дякую --Драновська Світлана Вікторівна (обговорення) 13:07, 11 вересня 2017 (EEST)
Відповідь:
Розширення меж використання технології масового тестування в різних сферах людської діяльності є стійкою тенденцією в усьому світі впродовж 20 століття.Сучасна методика пропонує тест як інструмент вимірювання знань,за допомогою якого можна не тільки виявити якість навчання,але й оптимально управляти процесом навчання.Система тестування в 20 ст. визнано однією з кращих. У ній є свої плюси і мінуси.--Пазенко Валентин Володимирович (обговорення) 21:10, 6 жовтня 2017 (EEST)
Консультації
Доброго дня шановні колеги. Якщо у Вас є запитання чи незрозумілі деякі моменти нашого он-лайн спілкування, звертайтеся за порадою чи допомогою.
--Драновська Світлана Вікторівна (обговорення) 11:30, 7 червня 2017 (EEST)
Доброго дня, Валентин Володимирович! Ми продовжуємо 10-й тиждень навчання. Всього - 16 тижнів. У Вас не виконане жодне завдання. Намагайтеся їх виконати. Якщо Вам щось не зрозуміло, звертайтеся за консультацією.
З повагою --Драновська Світлана Вікторівна (обговорення) 13:22, 5 вересня 2017 (EEST)
Доброго дня, Валентин Володимирович. У нас останній тиждень навчання. У Вас виконані майже всі завдання. Залишилась тематична дискусія №5 та модульний контроль №2. Вам необхідно їх доопрацювати. Ваш заїзд 24.10.2017 на 9.30. До зустічі.
З повагою --Драновська Світлана Вікторівна (обговорення) 13:05, 17 жовтня 2017 (EEST)
Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)
Доброго дня. Сьогодні у нас тематична дискусія на тему: "Мультиперспективність у вивченні історії як фактор формування критичного мислення". Після перегляду посилання Тема: Новітні досягнення історичної наукидайте відповідь на запитання.
- Як Ви вважаєте, допомагає чи заважає велика кількість історичних джерел у вивченні історії в загальноосвітніх навчальних закладах?
--Драновська Світлана Вікторівна (обговорення) 11:36, 25 травня 2017 (EEST)
Дискусія:
На мою думку,чим більша кількість джерел використано під час вивчення певного питання,тим об'єктивнішими є висновки.Боятися перевантаження учнів не слід,просто потрібно правильно побудувати систему роботи.--Пазенко Валентин Володимирович (обговорення) 16:41, 7 жовтня 2017 (EEST)
Ми продовжуємо нашу дискусію. У мене до Вас наступне дискусійне питання:
- Роль і місце ІКТ на уроках історії та суспільних дисциплін (обгрунтувати позитивні та негативні сторони).
--Драновська Світлана Вікторівна (обговорення) 13:08, 25 травня 2017 (EEST)
Дискусія:
Сучасні комп'терні технології дозволяють вчителеві в процесі підготовки уроку якісно поліпшити процес викладання матеріалу.Комп'ютер для вчителя повинен стати засобом,за допомогою якого можна якісно поліпшити процес навчання.Тобто,використання ІКТ є сферою оптимізації праці вчителя.Світ рухається вперед,все змінюється,--Пазенко Валентин Володимирович (обговорення) 17:01, 7 жовтня 2017 (EEST) і в цих умовах як можна довести дітям,що ти вчитель,якщо не володієш тими знаннями,що і дитина.Використання ІКТ підвищує темп уроку,збільшує час для самостійної роботи,дає змогу вести диференційовану роботу з учнями,зацікавлює предметом,підвищує якість знань школярів.--Пазенко Валентин Володимирович (обговорення) 17:54, 7 жовтня 2017 (EEST)
Доброго дня, шановні колеги. Прикро, що ми не маємо можливості активно провести таку форму роботи. Сьогодні у нас тематична дискусія на тему: «Практичні заняття як форма організації навчальної діяльності учнів 8-11 класів».
- На вашу думку, які СУЧАСНІ методи роботи необхідно запропонувати школярам на практичних заняттях з історії, щоб розвивати необхідні компетентності? Відповідь обгрунтуйте. Наведіть власні приклади.
--Драновська Світлана Вікторівна (обговорення) 11:36, 15 червня 2017 (EEST)
Дискусія:
На уроках історії ми -вчителі, повинні розвивати в учів аксіологічну,математичну,логічну,інформаційну,просторову та інші компетенції.Яким чином-шляхом використання сучасних методів роботи.Це-робота з документами,картою,електронною міні-презентацією,таблицею,ілюстрацією,словником,стрічкою часу,візуальним джерелом тощо--Пазенко Валентин Володимирович (обговорення) 19:05, 7 жовтня 2017 (EEST)
Доброго дня, шановні колеги. Ми продовжуємо нашу дискусію. Сьогодні у нас тема: "Медіа-ресурси як фактор формування предметних компетентностей учнів у 6-11 класах". Пропоную для обговорення наступні питання:
- Які компоненти медіа-ресурсів Ви використовуєте на уроках історії? Власні приклади.
- Переваги і недоліки використання медіа-ресурсів на уроках історії.
--Драновська Світлана Вікторівна (обговорення) 13:07, 15 червня 2017 (EEST)
Дискусія:Мультимедійна презентація,використання Вікіпедії,робота з електронними картами,електронний підручник.
Вони мають як свої переваги так і недоліки.
Доброго дня, шановні колеги. Сьогодні у нас остання тематична дискусія на тему:"Сучасний учень - це особистість, патріот та інноватор в умовах Нової української школи". Проаналізуйте посилання Концепція Нової української школи і давайте поміркуємо:
- Якими ОСОБИСТІСНО-ПРОФЕСІЙНИМИ компетенціями МАЄ вододіти педагог, щоб зацікавити учнів у сучасних соціально-економічних умовах?
- Відповідь обгрунтуйте на прикладі шкільного предмету "Історія".
--Драновська Світлана Вікторівна (обговорення) 13:10, 19 вересня 2017 (EEST)
Дискусія:
Я погоджуюсь зі словами М.Маркової,яка сказала,що професійно-компетентна та людина,яка успішно розв'язує завдання навчання й виховання,готує для суспільства випускника з бажаними психологічними якостями,задоволена професією,досягає бажаних результатів у розвитку,має і усвідомлює перспективу свого професійного розвитку,відкрита для постійного професійного навчання.--Пазенко Валентин Володимирович (обговорення) 20:06, 7 жовтня 2017 (EEST)
Проведення та перевірка модульного контролю
Доброго дня, шановні колеги. Прошу Вас пройти за посиланням і відповісти на запитання тестових завдань. Проведення та перевірка модульного контролю
--Драновська Світлана Вікторівна (обговорення) 13:06, 13 червня 2017 (EEST)
Доброго дня, Валентин Володимирович. Прошу Вас пройти за посиланням і відповісти на запитання тестових завдань (частина ІІ). Проведення та перевірка модульного контролю - частина ІІ
--Драновська Світлана Вікторівна (обговорення) 11:30, 17 жовтня 2017 (EEST)