Відмінності між версіями «Педагогічна інноватика Король А.М.»
(→Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)) |
(→Проведення та перевірка модульного контролю) |
||
(не показано одну проміжну версію цього учасника) | |||
Рядок 68: | Рядок 68: | ||
Інноваційна педагогічна діяльність — заснована на осмисленні практичного педагогічного досвіду цілеспрямована педагогічна діяльність, орієнтована на зміну й розвиток навчально-виховного процесу з метою досягнення вищих результатів, одержання нового знання, формування якісно іншої педагогічної практики. Продуктами інноваційної педагогічної діяльності є нововведення, що позитивно змінюють систему освіти, визначають її розвиток і характеризуються як нові чи вдосконалені. | Інноваційна педагогічна діяльність — заснована на осмисленні практичного педагогічного досвіду цілеспрямована педагогічна діяльність, орієнтована на зміну й розвиток навчально-виховного процесу з метою досягнення вищих результатів, одержання нового знання, формування якісно іншої педагогічної практики. Продуктами інноваційної педагогічної діяльності є нововведення, що позитивно змінюють систему освіти, визначають її розвиток і характеризуються як нові чи вдосконалені. | ||
− | Педагогічною інновацією нашого ВНЗ є широке впровадження в навчально - виховний процес системи Moodle. Moodle — система керування курсами (система керування змістом) також відома як система керування навчанням або віртуальне середовище навчання.--[[Користувач:Король Альона Миколаївна|Король Альона Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Король Альона Миколаївна|обговорення]]) 10:27, | + | Педагогічною інновацією нашого ВНЗ є широке впровадження в навчально - виховний процес системи Moodle. Moodle — система керування курсами (система керування змістом) також відома як система керування навчанням або віртуальне середовище навчання.--[[Користувач:Король Альона Миколаївна|Король Альона Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Король Альона Миколаївна|обговорення]]) 10:27, 18 березня 2015 (EEST) |
==== Проведення та перевірка модульного контролю ==== | ==== Проведення та перевірка модульного контролю ==== | ||
Рядок 77: | Рядок 77: | ||
*б) збагаченні суб‘єктного досвіду учнів, задоволенні їх освітніх інтересів та запитів; | *б) збагаченні суб‘єктного досвіду учнів, задоволенні їх освітніх інтересів та запитів; | ||
*в) організації індивідуального навчання; | *в) організації індивідуального навчання; | ||
− | *г) всі відповіді правильні; | + | *'''г) всі відповіді правильні;''' |
*д) правильна відповідь відсутня. | *д) правильна відповідь відсутня. | ||
2. Як суб‘єкт навчальної діяльності учень відрізняється такими характеристиками (вилучіть зайве): | 2. Як суб‘єкт навчальної діяльності учень відрізняється такими характеристиками (вилучіть зайве): | ||
− | *а) бажання діяти за аналогією, одержувати готову інформацію; | + | '''*а) бажання діяти за аналогією, одержувати готову інформацію;''' |
*б) ініціативність та активність; | *б) ініціативність та активність; | ||
*в) високі пізнавальні мотиви; | *в) високі пізнавальні мотиви; | ||
Рядок 89: | Рядок 89: | ||
*б) засоби, за допомогою яких вчитель розв‘язує поставлені перед ним задачі по навчанню та вихованню учнів; | *б) засоби, за допомогою яких вчитель розв‘язує поставлені перед ним задачі по навчанню та вихованню учнів; | ||
*в) цілісна педагогічна система як синтез мети, змісту, необхідних форм, методів та засобів навчання й діагностики, яка забезпечує досягнення спрогнозованих результатів; | *в) цілісна педагогічна система як синтез мети, змісту, необхідних форм, методів та засобів навчання й діагностики, яка забезпечує досягнення спрогнозованих результатів; | ||
− | *г) всі відповіді правильні; | + | *'''г) всі відповіді правильні;''' |
*д) правильна відповідь відсутня. | *д) правильна відповідь відсутня. | ||
4. Інноваційний процес в освіті характеризується як: | 4. Інноваційний процес в освіті характеризується як: | ||
Рядок 95: | Рядок 95: | ||
*б) діяльність з апробації нових форм та методів навчання чи виховання; | *б) діяльність з апробації нових форм та методів навчання чи виховання; | ||
*в) діяльність із запровадження сучасних педагогічних технологій з метою підвищення ефективності шкільної освіти; | *в) діяльність із запровадження сучасних педагогічних технологій з метою підвищення ефективності шкільної освіти; | ||
− | *г) усі відповіді вірні. | + | '''*г) усі відповіді вірні.''' |
5. Інтерактивними методами навчання є: | 5. Інтерактивними методами навчання є: | ||
*а) пізнавально-пошукова діяльність: робота з текстом, географічними картами, пошук інформації і Інтернеті; | *а) пізнавально-пошукова діяльність: робота з текстом, географічними картами, пошук інформації і Інтернеті; | ||
*б) проблемна лекція, оглядова лекція, контрольна робота, пояснення; | *б) проблемна лекція, оглядова лекція, контрольна робота, пояснення; | ||
*в) самостійна робота учня; | *в) самостійна робота учня; | ||
− | *г) евристична бесіда, мозковий штурм, диспут, дискусія, тренінг, сюжетно-рольова гра; | + | '''*г) евристична бесіда, мозковий штурм, диспут, дискусія, тренінг, сюжетно-рольова гра;''' |
*д) всі відповіді правильні. | *д) всі відповіді правильні. | ||
6. Сутність дослідницького методу навчання у тому, що: | 6. Сутність дослідницького методу навчання у тому, що: | ||
− | *а) учні самі здобувають знання в процесі розв‘язання проблеми та самостійного здійснення пошуку засобів для її розв‘язання; | + | '''*а) учні самі здобувають знання в процесі розв‘язання проблеми та самостійного здійснення пошуку засобів для її розв‘язання;''' |
*б) вчитель визначає проблему та демонструє шлях її дослідження та розв‘язання; | *б) вчитель визначає проблему та демонструє шлях її дослідження та розв‘язання; | ||
*в) учні під керівництвом вчителя визначають проблему та здійснюють керований пошук шляхів її розв‘язання; | *в) учні під керівництвом вчителя визначають проблему та здійснюють керований пошук шляхів її розв‘язання; | ||
Рядок 110: | Рядок 110: | ||
7. Пізнавальний інтерес розвивається за допомогою таких прийомів (вилучіть зайве): | 7. Пізнавальний інтерес розвивається за допомогою таких прийомів (вилучіть зайве): | ||
*а) зацікавлення змістом навчального матеріалу; | *а) зацікавлення змістом навчального матеріалу; | ||
− | *б) зацікавлення процесом навчання; | + | '''*б) зацікавлення процесом навчання;''' |
*в) включення учнів у творчу діяльність; | *в) включення учнів у творчу діяльність; | ||
*г) постановка проблемної задачі; | *г) постановка проблемної задачі; | ||
Рядок 116: | Рядок 116: | ||
8. У чому полягає суть професійної компетентності вчителя? Оберіть найбільш повну відповідь: | 8. У чому полягає суть професійної компетентності вчителя? Оберіть найбільш повну відповідь: | ||
*а) у знаннях закономірностей розвитку особистості; | *а) у знаннях закономірностей розвитку особистості; | ||
− | *б) в єдність теоретичної і практичної готовності до здійснення педагогічної діяльності; | + | *'''б) в єдність теоретичної і практичної готовності до здійснення педагогічної діяльності;''' |
*в) у знаннях цілей, завдань і технологій навчання і виховання; | *в) у знаннях цілей, завдань і технологій навчання і виховання; | ||
*г) у наявності аналітичних, прогностичних, проективних, рефлексивних умінь | *г) у наявності аналітичних, прогностичних, проективних, рефлексивних умінь | ||
*д) у володінні різноманітними педагогічними техніками. | *д) у володінні різноманітними педагогічними техніками. | ||
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 11:38, 27 квітня 2015 (EEST) | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 11:38, 27 квітня 2015 (EEST) |
Поточна версія на 10:36, 13 травня 2015
Зміст
Інтерактивні практичні заняття
Добрий день! Сьогодні за розкладом у нас інтерактиане практичне заняття. На моїй сторінці обговорення Ви знайдете теоретичний матеріал. Опрацюйте його та дайте відповіді на питання:
- У чому суть технологічності в освіті?
- Що таке технологічний підхід у навчанні?
- Простежте еволюцію поняття "педагогічна технологія".
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:02, 20 січня 2015 (EET)
Технологія навчання передбачає управління дидактичним процесом, що містить організацію діяльності учня і контроль за цією діяльністю. Ці процеси безперервно взаємодіють: результат контролю впливає на зміст управляючих дій, тобто передбачає подальшу організацію діяльності в інтересах досягнення цілей, визначених на основі освітніх стандартів.
Технології є об'єктивним процесом еволюції освіти. Можемо стверджувати, що педагогічна технологія - це системний, концегпуальний, нормативний, варіативний опис діяльності педагога та студента, спрямований на досягнення загальноосвітньої мети.
Жодна технологія не є універсальною, тому кожна з них вимагає вироблення власного технологічного підходу до її використання в конкретних ситуаціях.--Король Альона Миколаївна (обговорення) 10:23, 10 березня 2015 (EEST)
Продовжуємо наше заняття. Прочитавши текст лекції на моїй сторінці обговорення, дайте відповіді на наступні питання:
- Дайте порівняльний аналіз різних підходів до розкриття терміна"педагогічна технологія".
- Наповніть змістом терміни "освітня технологія", "педагогічна технологія", "технологія навчання", " технологія виховання", "персоніфіковані технології".
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 10:33, 27 січня 2015 (EET)
Педагогічна технологія - сукупність психолого-педагогічних установок, що визначають спеціальний набір і компонування форм, методів, способів, прийомів навчання, виховних засобів; вона є організаційно-методичний інструментарій педагогічного процесу (Б. Т. Лихачов). Педагогічна технологія - це змістовна техніка реалізації навчального процесу (В. П. Беспалько). Педагогічна технологія - це опис процесу досягнення планованих результатів навчання (І. П. Волков). Педагогічні технології - частина педагогічної науки, що вивчає й розробляє цілі, зміст і методи навчання та проектує педагогічні процеси
Освітня технологія - новітній засіб навчання; Освітня технологія - педагогічна система; Освітня технологія - сукупність дій (система дій) чи діяльність; Освітня технологія - проект (модель) навчально-виховного процесу; Освітня технологія - галузь науки або педагогічного знання чи наука.
Технологія навчання — це система методів, способів та прийомів, яка забезпечує оптимальну реалізацію навчального процесу. Тут слід розуміти наявність системи засобів, адекватних цілям, завданням, принципам і умовам навчання, що виявляється в поєднанні теорії і практики. У широкому розумінні — це сукупність навчальних, методичних, програмних і технічних засобів, що використовуються в навчально-виховному процесі.--Король Альона Миколаївна (обговорення) 10:23, 13 березня 2015 (EEST) вня Шановна Альоно Миколаївно! Продовжуємо працювати.
- Чи згодні Ви з твердженням, що будь-яка педагогічна система завжди технологіча?
- Обґрунтуйте Ваше ставлення до проблеми технологізації виховного процесу.
- Чи може, на Вашу думку, вітчизняна система освіти вийти з кризи, запозичивши якусь цілісну освітню систему, яку можна було б взяти за взірець? Відповідь аргументуйте.
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 10:54, 12 лютого 2015 (EET)
Педагогічна технологія - сфера знання, яка включає методи, засоби навчання і теорію їх використання для досягнення цілей освіти. Технологія навчання - поняття близьке, але не тотожне педагогічній технології, оскільки воно відображає шлях освоєння конкретного навчального матеріалу (поняття) в межах певного предмету, теми, питання і в межах обраної технології.
Головна мета технологічної освіти полягає у формуванні технічно, технологічно і комп'ютерно освіченої особистості, підготовленої до життя й активної природо відповідної предметно-перетворюючої діяльності в умовах сучасного високотехнологічного інформаційного суспільства, життєво необхідних знань, умінь і навичок ведення домашнього господарства і сімейної економіки, основних компонентів інформаційної культури учнів, забезпеченні умов для їх професійного самовизначення, формуванні у них навичок творчої діяльності, вихованні культури праці, здійсненні допрофесійної та професійної підготовки за їх бажанням і з урахуванням індивідуальних можливостей.--Король Альона Миколаївна (обговорення) 10:23, 15 березня 2015 (EEST)
Індивідуальні заняття
Доброго дня! За розкладом в нас індивідуальні заняття. На моїй сторінці обговорення Ви знайдете перелік літератури та завдання. Сподіваюсь, що рекомендована література буде Вам корисною. --Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:42, 17 лютого 2015 (EET)
Продовжуємо працювати. Нагадую, що Вам потрібно виконати завдання з педагогічної інноватики.--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:17, 2 березня 2015 (EET)
Консультації
Тема консультації "Особливості окремих педагогічних технологій та впровадження їх у навчально-виховний процес". Звертайтесь з питаннями, якщо такі маєте.
Нагадую про необхідність виконання Вами завдань з педагогічної інноватики.
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 09:47, 27 березня 2015 (EET)
Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)
Сутність поняття „інноваційна діяльність” відбиває не лише особливості процесу оновлення, внесення нових елементів у традиційну систему освітньої практики, а й органічно включає в себе характеристику індивідуального стилю діяльності педагога-новатора. Інноваційна діяльність передбачає вищий ступінь педагогічної творчості, педагогічне винахідництво нового в педагогічній практиці, що спрямоване на формування творчої особистості, враховує соціально-економічні та політичні зміни в суспільстві й проявляється в ціле покладанні, визначенні мети, завдань, а також змісту і технологій інноваційного навчання. Вчитель інноваційної орієнтації − це особистість, здатна брати на себе відповідальність, вчасно враховувати ситуацію соціальних змін і є найбільш перспективним соціальним типом педагога. Як учитель-дослідник, він спрямований на науково-обґрунтовану організацію навчально-виховного процесу з прогностичним спрямуванням, має адекватні ціннісні орієнтації, гнучке професійне мислення, розвинуту професійну самосвідомість, готовність до сприйняття нової інформації, високий рівень самоактуалізації, володіє мистецтвом рефлексії. Пропоную винести на обговорення наступні питання:
- Що мотивує педагогів до інноваційної діяльності?
- Як Ви проектуєте педагогічні інновації у навчально-виховний процес ЗНЗ?
- Як Ви оцінюєте ефективність апробованих та впроваждуваних педагогічних нововведень?
- Ваше ставлення до новаторства та ступінь поінформованості про проблеми діяльності педагогів-новаторів.
Залучайтесь до дискусії. --Матковська Марина Вікторівна ([[Обговорення користувача:Матковська Марина
Вікторівна|обговорення]]) 11:24, 14 квітня 2015 (EEST) Інноваційна педагогічна діяльність — заснована на осмисленні практичного педагогічного досвіду цілеспрямована педагогічна діяльність, орієнтована на зміну й розвиток навчально-виховного процесу з метою досягнення вищих результатів, одержання нового знання, формування якісно іншої педагогічної практики. Продуктами інноваційної педагогічної діяльності є нововведення, що позитивно змінюють систему освіти, визначають її розвиток і характеризуються як нові чи вдосконалені.
Педагогічною інновацією нашого ВНЗ є широке впровадження в навчально - виховний процес системи Moodle. Moodle — система керування курсами (система керування змістом) також відома як система керування навчанням або віртуальне середовище навчання.--Король Альона Миколаївна (обговорення) 10:27, 18 березня 2015 (EEST)
Проведення та перевірка модульного контролю
Дайте відповідь на тестові питання:
1. Сутність особистісно орієнтованої освіти полягає у :
- а) вивченні індивідуально-психологічних особливостей учнів;
- б) збагаченні суб‘єктного досвіду учнів, задоволенні їх освітніх інтересів та запитів;
- в) організації індивідуального навчання;
- г) всі відповіді правильні;
- д) правильна відповідь відсутня.
2. Як суб‘єкт навчальної діяльності учень відрізняється такими характеристиками (вилучіть зайве): *а) бажання діяти за аналогією, одержувати готову інформацію;
- б) ініціативність та активність;
- в) високі пізнавальні мотиви;
- г) уміння планувати й організовувати діяльність;
- д) критичне мислення.
3. Педагогічна технологія – це:
- а) сукупність методів та прийомів навчання, котрі забезпечують одержання певної освіти;
- б) засоби, за допомогою яких вчитель розв‘язує поставлені перед ним задачі по навчанню та вихованню учнів;
- в) цілісна педагогічна система як синтез мети, змісту, необхідних форм, методів та засобів навчання й діагностики, яка забезпечує досягнення спрогнозованих результатів;
- г) всі відповіді правильні;
- д) правильна відповідь відсутня.
4. Інноваційний процес в освіті характеризується як:
- а) цілеспрямована зміна в системі освіти, що полягає у появі нової теорії, технології, змісту та форм освіти або у заміні принципів, на яких ґрунтується функціонування системи освіти;
- б) діяльність з апробації нових форм та методів навчання чи виховання;
- в) діяльність із запровадження сучасних педагогічних технологій з метою підвищення ефективності шкільної освіти;
*г) усі відповіді вірні. 5. Інтерактивними методами навчання є:
- а) пізнавально-пошукова діяльність: робота з текстом, географічними картами, пошук інформації і Інтернеті;
- б) проблемна лекція, оглядова лекція, контрольна робота, пояснення;
- в) самостійна робота учня;
*г) евристична бесіда, мозковий штурм, диспут, дискусія, тренінг, сюжетно-рольова гра;
- д) всі відповіді правильні.
6. Сутність дослідницького методу навчання у тому, що: *а) учні самі здобувають знання в процесі розв‘язання проблеми та самостійного здійснення пошуку засобів для її розв‘язання;
- б) вчитель визначає проблему та демонструє шлях її дослідження та розв‘язання;
- в) учні під керівництвом вчителя визначають проблему та здійснюють керований пошук шляхів її розв‘язання;
- г) всі відповіді правильні;
- д) правильна відповідь відсутня.
7. Пізнавальний інтерес розвивається за допомогою таких прийомів (вилучіть зайве):
- а) зацікавлення змістом навчального матеріалу;
*б) зацікавлення процесом навчання;
- в) включення учнів у творчу діяльність;
- г) постановка проблемної задачі;
- д) пред‘явлення дидактичних вимог;
8. У чому полягає суть професійної компетентності вчителя? Оберіть найбільш повну відповідь:
- а) у знаннях закономірностей розвитку особистості;
- б) в єдність теоретичної і практичної готовності до здійснення педагогічної діяльності;
- в) у знаннях цілей, завдань і технологій навчання і виховання;
- г) у наявності аналітичних, прогностичних, проективних, рефлексивних умінь
- д) у володінні різноманітними педагогічними техніками.
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:38, 27 квітня 2015 (EEST)