Відмінності між версіями «Педагогічна інноватика Підлісна Ю.Г.»
(→Інтерактивні практичні заняття) |
(→Проведення та перевірка модульного контролю) |
||
(не показані 17 проміжних версій 2 учасників) | |||
Рядок 6: | Рядок 6: | ||
* Простежте еволюцію поняття "педагогічна технологія". | * Простежте еволюцію поняття "педагогічна технологія". | ||
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 12:04, 20 січня 2015 (EET) | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 12:04, 20 січня 2015 (EET) | ||
+ | |||
+ | 1. Технологічність в освіті дозволяє використовувати найрізноманітніші шляхи навчання на основі сучасних систем, способів, принципів, підходів тощо. | ||
+ | |||
+ | 2. Технологічний підхід у навчанні можна розглядати як систему дій з планування, забезпечення й оцінювання всього процесу навчання з метою ефективної взаємодії викладача й учня і досягнення високої результативності останньої. | ||
+ | |||
+ | 3. Чотири етапи : 1. Поява в освітніх закладах теїхнічних засобів (40-50 р. 20 ст.); 2. виникнення програмового навчання (50-60 роки 20 ст.)3. Перехід від вербального навчання до аудівізуального (70-ті роки) 4. Створення компютерних лабораторій, дисплейних класів тощо (80-ті роки). | ||
+ | |||
+ | --[[Користувач:Підлісна Юлія Григорівна|Підлісна Юлія Григорівна]] ([[Обговорення користувача:Підлісна Юлія Григорівна|обговорення]]) 14:21, 21 січня 2015 (EET) | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | Дякую за вчасно надіслані відповіді. Продовжуємо наше заняття. Прочитавши текст лекції на моїй сторінці обговорення, дайте відповіді на наступні питання: | ||
+ | *Дайте порівняльний аналіз різних підходів до розкриття терміна"педагогічна технологія". | ||
+ | * Наповніть змістом терміни "освітня технологія", "педагогічна технологія", "технологія навчання", " технологія виховання", "персоніфіковані технології". | ||
+ | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 10:36, 27 січня 2015 (EET) | ||
+ | |||
+ | 1. Педагогічна технологія - це системний метод створення, застосування і визначення всього процесу викладання і засвоєння знань з урахуванням технічних і людських ресурсів та їх взаємодій, що ставить своїм завданням оптимізацію форм освіти (ЮНЕСКО). | ||
+ | Педагогічна технологія - це зв'язані в одне ціле методи, форми, кошти, способи, матеріальні ресурси, які забезпечують досягнення мети, тобто все, що знаходиться між метою і результатом(за Підласим І.П.). | ||
+ | Педагогічна технологія - продумана у всіх деталях модель спільної педагогічної діяльності з проектування, організації та проведення освітнього процесу із забезпеченням комфортних умов як для учнів, так і для вчителя (за Монаховим В.М.). | ||
+ | 2. Освітня технологія - це стратегія розвитку національного, державного, регіонального і муніципального освітнього простору. | ||
+ | 3. Педагогічна технологія - це системний метод створення, | ||
+ | застосування і визначення всього процесу викладання і | ||
+ | засвоєння знань з урахуванням технічних і людських ресурсів та їх взаємодій, | ||
+ | що ставить своїм завдання оптимізацію форм освіти. | ||
+ | 4. Технологія навчання - це шлях освоєння конкретного навчального матеріалу в межах предмета, теми, питання. | ||
+ | 5. Технології виховання - це обгрунтована система педагогічних засобів, форм, методів, їх етапність, націленість на вирішення. | ||
+ | 6. Персоніфіковані технології засновані на науково - теоретичному обгрунтуванні і систематизації поглядів педагогічних персоналій в контексті розвитку освіти в Україні. | ||
+ | |||
+ | --[[Користувач:Підлісна Юлія Григорівна|Підлісна Юлія Григорівна]] ([[Обговорення користувача:Підлісна Юлія Григорівна|обговорення]]) 13:39, 27 січня 2015 (EET) | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Шановна Юліє Григорівно! Дякую за вчасно надіслані відповіді. Продовжуємо працювати. | ||
+ | * Чи згодні Ви з твердженням, що будь-яка педагогічна система завжди технологіча? | ||
+ | * Обґрунтуйте Ваше ставлення до проблеми технологізації виховного процесу. | ||
+ | * Чи може, на Вашу думку, вітчизняна система освіти вийти з кризи, запозичивши якусь цілісну освітню систему, яку можна було б взяти за взірець? Відповідь аргументуйте. | ||
+ | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 11:32, 12 лютого 2015 (EET) | ||
+ | |||
+ | Відповіді: 1. Так, я згодна з даним твердженням. Адже кожна система це синтез досягнень у відповідній галузі, традиції, досвід, суспільний прогрес тощо. Це послідовність, очікувані результати, сам навчально-виховний процес. 2. Виховання - це організація простору життєдіяльності дітей. А технологізація передбачає послідовні науково-обгрунтовані дії педагога у виховному процесі на відповідно організовані ним дії вихованців. Наприклад, "проектування особистості" відомий термін у вихованні.3. Сьогодні освітня система перебуває у стані реформування. Разом з тим, чітко прослідковуються у суспільстві регрес та інтелектуальна агонія. Соціум відмовився від колишньої системи, а іншої ще не розбудував. На створення освітньої системи впливає подальша глобалізація, яка робить прірву між технологіями й загальнолюдськими цінностями та присутність "радянських" рудементів, які пропагує і сьогодні частина педагогічного середовища. Що зробити : забезпечити формування єдиної ідеології у галузі освіти, змінити вектор з дисциплінарного на творчий на основі етнонаціональної специфіки і ментальності. Наприклад, провести реформу освіти під девізом "Освіта - це те, що нас | ||
+ | ОБ' ЄДНУЄ". За взірець не потрібно брати ніякої системи, потрібно створити свою національну. Хоча мені імпонує американська система освіти, яка побудована на взаємоповазі та творчості.--[[Користувач:Підлісна Юлія Григорівна|Підлісна Юлія Григорівна]] ([[Обговорення користувача:Підлісна Юлія Григорівна|обговорення]]) 16:09, 17 лютого 2015 (EET) | ||
==== Індивідуальні заняття ==== | ==== Індивідуальні заняття ==== | ||
+ | Доброго дня! За розкладом в нас індивідуальні заняття. На моїй сторінці обговорення Ви знайдете перелік літератури та завдання. Сподіваюсь, що рекомендована література буде Вам корисною. | ||
+ | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 12:22, 17 лютого 2015 (EET) | ||
+ | Відповіді :1.У контекті змін, які відбуваються в освіті я хочу означити такі терміни: педагогічна технологія - змістовна техніка реалізації навчального процесу. | ||
+ | Освітні технології - стратегії розвитку національного, державного, регіонального і муніципального освітнього процесу. | ||
+ | 2. Складовими педагогічних технологій є форми й методи взаємодії учасників навчального процесу. Результативність - очікувані результати. Тоді як методика встановлює конкретні закономірності, створюючи базу для теоретичного узагальнення, реалізуючи це у вигляді системи педагогічних рекомендацій, перетворюючи загальні теоретичні положення в конкретні дії вчителів та учнів. Таким чином, кожна методика зобов 'язана використовувати не лише загальні закономірності, а й встановлювати конкретні, які властиві педагогічному процесові даного контингенту.--[[Користувач:Підлісна Юлія Григорівна|Підлісна Юлія Григорівна]] ([[Обговорення користувача:Підлісна Юлія Григорівна|обговорення]]) 16:32, 17 лютого 2015 (EET) | ||
+ | |||
+ | Продовжуємо працювати. --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 12:20, 2 березня 2015 (EET) | ||
==== Консультації ==== | ==== Консультації ==== | ||
+ | Тема консультації "Особливості окремих педагогічних технологій та впровадження їх у навчально-виховний процес". Звертайтесь з питаннями, якщо такі маєте. | ||
+ | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 09:55, 27 березня 2015 (EET) | ||
====Тематичні дискусії (Інтернет-семінари) ==== | ====Тематичні дискусії (Інтернет-семінари) ==== | ||
+ | Сутність поняття „інноваційна діяльність” відбиває не лише особливості процесу оновлення, внесення нових елементів у традиційну систему освітньої практики, а й органічно включає в себе характеристику індивідуального стилю діяльності педагога-новатора. Інноваційна діяльність передбачає вищий ступінь педагогічної творчості, педагогічне винахідництво нового в педагогічній практиці, що спрямоване на формування творчої особистості, враховує соціально-економічні та політичні зміни в суспільстві й проявляється в ціле покладанні, визначенні мети, завдань, а також змісту і технологій інноваційного навчання. Вчитель інноваційної орієнтації − це особистість, здатна брати на себе відповідальність, вчасно враховувати ситуацію соціальних змін і є найбільш перспективним соціальним типом педагога. Як учитель-дослідник, він спрямований на науково-обґрунтовану організацію навчально-виховного процесу з прогностичним спрямуванням, має адекватні ціннісні орієнтації, гнучке професійне мислення, розвинуту професійну самосвідомість, готовність до сприйняття нової інформації, високий рівень самоактуалізації, володіє мистецтвом рефлексії. Пропоную винести на обговорення наступні питання: | ||
+ | * Що мотивує педагогів до інноваційної діяльності? | ||
+ | * Як Ви проектуєте педагогічні інновації у навчально-виховний процес ЗНЗ? | ||
+ | * Як Ви оцінюєте ефективність апробованих та впроваждуваних педагогічних нововведень? | ||
+ | * Ваше ставлення до новаторства та ступінь поінформованості про проблеми діяльності педагогів-новаторів. | ||
+ | Залучайтесь до дискусії. | ||
+ | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 11:25, 14 квітня 2015 (EEST) | ||
+ | Тези учасника дискусії : 1. Об 'єктивні фактори - глобальні та інформаційні зміни в суспільстві; відкритий освітній простір; навчання протягом життя (сучасна освітня парадигма). 2. Суб 'єктивні : вимоги учнів та їх батьків; конкуренція в освітньому середовищі; бажання підвищити свій професійний рівень. | ||
+ | 2. Використовую для організації й проведення навчальних занять. | ||
+ | 3. Якщо в учнів з 'явилося бажання вчитися та підвищився рівень навчальних досягнень. | ||
+ | 4. Ставлення позитивне. Особистий рівень поінфомованості - достатній. Нещодавно ознайомилася з матеріалами Щорічного Всеукраїнського проекту "Педагоги-новатори в Україні". Цікаві проекти за усіма напрямками навчально-ввиховної діяльності, наприклад, хореографія, музика. --[[Користувач:Підлісна Юлія Григорівна|Підлісна Юлія Григорівна]] ([[Обговорення користувача:Підлісна Юлія Григорівна|обговорення]]) 16:10, 22 квітня 2015 (EEST) | ||
==== Проведення та перевірка модульного контролю ==== | ==== Проведення та перевірка модульного контролю ==== | ||
+ | Дайте відповідь на тестові питання: | ||
+ | |||
+ | 1. Сутність особистісно орієнтованої освіти полягає у : | ||
+ | *а) вивченні індивідуально-психологічних особливостей учнів; | ||
+ | *б) збагаченні суб‘єктного досвіду учнів, задоволенні їх освітніх інтересів та запитів; | ||
+ | *в) організації індивідуального навчання; | ||
+ | '''г) всі відповіді правильні'''; | ||
+ | *д) правильна відповідь відсутня. | ||
+ | 2. Як суб‘єкт навчальної діяльності учень відрізняється такими характеристиками (вилучіть зайве): | ||
+ | б) ініціативність та активність; | ||
+ | в) високі пізнавальні мотиви; | ||
+ | г) уміння планувати й організовувати діяльність; | ||
+ | д) критичне мислення. | ||
+ | 3. Педагогічна технологія – це: | ||
+ | *а) сукупність методів та прийомів навчання, котрі забезпечують одержання певної освіти; | ||
+ | *б) засоби, за допомогою яких вчитель розв‘язує поставлені перед ним задачі по навчанню та вихованню учнів; | ||
+ | *в) цілісна педагогічна система як синтез мети, змісту, необхідних форм, методів та засобів навчання й діагностики, яка забезпечує досягнення спрогнозованих результатів; | ||
+ | '''г) всі відповіді правильні'''; | ||
+ | *д) правильна відповідь відсутня. | ||
+ | 4. Інноваційний процес в освіті характеризується як: | ||
+ | '''а) цілеспрямована зміна в системі освіти, що полягає у появі нової теорії, технології, змісту та форм освіти або у заміні принципів, на яких ґрунтується функціонування системи освіти;''' | ||
+ | *б) діяльність з апробації нових форм та методів навчання чи виховання; | ||
+ | *в) діяльність із запровадження сучасних педагогічних технологій з метою підвищення ефективності шкільної освіти; | ||
+ | *г) усі відповіді вірні. | ||
+ | 5. Інтерактивними методами навчання є: | ||
+ | *а) пізнавально-пошукова діяльність: робота з текстом, географічними картами, пошук інформації і Інтернеті; | ||
+ | *б) проблемна лекція, оглядова лекція, контрольна робота, пояснення; | ||
+ | *в) самостійна робота учня; | ||
+ | '''г) евристична бесіда, мозковий штурм, диспут, дискусія, тренінг, сюжетно-рольова гра;''' | ||
+ | *д) всі відповіді правильні. | ||
+ | 6. Сутність дослідницького методу навчання у тому, що: | ||
+ | '''а) учні самі здобувають знання в процесі розв‘язання проблеми та самостійного здійснення пошуку засобів для її розв‘язання;''' | ||
+ | *б) вчитель визначає проблему та демонструє шлях її дослідження та розв‘язання; | ||
+ | *в) учні під керівництвом вчителя визначають проблему та здійснюють керований пошук шляхів її розв‘язання; | ||
+ | *г) всі відповіді правильні; | ||
+ | *д) правильна відповідь відсутня. | ||
+ | 7. Пізнавальний інтерес розвивається за допомогою таких прийомів (вилучіть зайве): | ||
+ | а) зацікавлення змістом навчального матеріалу; | ||
+ | б) зацікавлення процесом навчання; | ||
+ | в) включення учнів у творчу діяльність; | ||
+ | г) постановка проблемної задачі; | ||
+ | |||
+ | 8. У чому полягає суть професійної компетентності вчителя? Оберіть найбільш повну відповідь: | ||
+ | *а) у знаннях закономірностей розвитку особистості; | ||
+ | '''б) в єдність теоретичної і практичної готовності до здійснення педагогічної діяльності;''' | ||
+ | *в) у знаннях цілей, завдань і технологій навчання і виховання; | ||
+ | *г) у наявності аналітичних, прогностичних, проективних, рефлексивних умінь | ||
+ | *д) у володінні різноманітними педагогічними техніками. | ||
+ | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 11:40, 27 квітня 2015 (EEST) | ||
+ | --[[Користувач:Підлісна Юлія Григорівна|Підлісна Юлія Григорівна]] ([[Обговорення користувача:Підлісна Юлія Григорівна|обговорення]]) 16:52, 28 квітня 2015 (EEST) |
Поточна версія на 16:56, 28 квітня 2015
Зміст
Інтерактивні практичні заняття
Добрий день! Сьогодні за розкладом у нас інтерактиане практичне заняття. На моїй сторінці обговорення Ви знайдете теоретичний матеріал. Опрацюйте його та дайте відповіді на питання:
- У чому суть технологічності в освіті?
- Що таке технологічний підхід у навчанні?
- Простежте еволюцію поняття "педагогічна технологія".
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:04, 20 січня 2015 (EET)
1. Технологічність в освіті дозволяє використовувати найрізноманітніші шляхи навчання на основі сучасних систем, способів, принципів, підходів тощо.
2. Технологічний підхід у навчанні можна розглядати як систему дій з планування, забезпечення й оцінювання всього процесу навчання з метою ефективної взаємодії викладача й учня і досягнення високої результативності останньої.
3. Чотири етапи : 1. Поява в освітніх закладах теїхнічних засобів (40-50 р. 20 ст.); 2. виникнення програмового навчання (50-60 роки 20 ст.)3. Перехід від вербального навчання до аудівізуального (70-ті роки) 4. Створення компютерних лабораторій, дисплейних класів тощо (80-ті роки).
--Підлісна Юлія Григорівна (обговорення) 14:21, 21 січня 2015 (EET)
Дякую за вчасно надіслані відповіді. Продовжуємо наше заняття. Прочитавши текст лекції на моїй сторінці обговорення, дайте відповіді на наступні питання:
- Дайте порівняльний аналіз різних підходів до розкриття терміна"педагогічна технологія".
- Наповніть змістом терміни "освітня технологія", "педагогічна технологія", "технологія навчання", " технологія виховання", "персоніфіковані технології".
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 10:36, 27 січня 2015 (EET)
1. Педагогічна технологія - це системний метод створення, застосування і визначення всього процесу викладання і засвоєння знань з урахуванням технічних і людських ресурсів та їх взаємодій, що ставить своїм завданням оптимізацію форм освіти (ЮНЕСКО). Педагогічна технологія - це зв'язані в одне ціле методи, форми, кошти, способи, матеріальні ресурси, які забезпечують досягнення мети, тобто все, що знаходиться між метою і результатом(за Підласим І.П.). Педагогічна технологія - продумана у всіх деталях модель спільної педагогічної діяльності з проектування, організації та проведення освітнього процесу із забезпеченням комфортних умов як для учнів, так і для вчителя (за Монаховим В.М.). 2. Освітня технологія - це стратегія розвитку національного, державного, регіонального і муніципального освітнього простору. 3. Педагогічна технологія - це системний метод створення, застосування і визначення всього процесу викладання і засвоєння знань з урахуванням технічних і людських ресурсів та їх взаємодій,
що ставить своїм завдання оптимізацію форм освіти.
4. Технологія навчання - це шлях освоєння конкретного навчального матеріалу в межах предмета, теми, питання. 5. Технології виховання - це обгрунтована система педагогічних засобів, форм, методів, їх етапність, націленість на вирішення. 6. Персоніфіковані технології засновані на науково - теоретичному обгрунтуванні і систематизації поглядів педагогічних персоналій в контексті розвитку освіти в Україні.
--Підлісна Юлія Григорівна (обговорення) 13:39, 27 січня 2015 (EET)
Шановна Юліє Григорівно! Дякую за вчасно надіслані відповіді. Продовжуємо працювати.
- Чи згодні Ви з твердженням, що будь-яка педагогічна система завжди технологіча?
- Обґрунтуйте Ваше ставлення до проблеми технологізації виховного процесу.
- Чи може, на Вашу думку, вітчизняна система освіти вийти з кризи, запозичивши якусь цілісну освітню систему, яку можна було б взяти за взірець? Відповідь аргументуйте.
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:32, 12 лютого 2015 (EET)
Відповіді: 1. Так, я згодна з даним твердженням. Адже кожна система це синтез досягнень у відповідній галузі, традиції, досвід, суспільний прогрес тощо. Це послідовність, очікувані результати, сам навчально-виховний процес. 2. Виховання - це організація простору життєдіяльності дітей. А технологізація передбачає послідовні науково-обгрунтовані дії педагога у виховному процесі на відповідно організовані ним дії вихованців. Наприклад, "проектування особистості" відомий термін у вихованні.3. Сьогодні освітня система перебуває у стані реформування. Разом з тим, чітко прослідковуються у суспільстві регрес та інтелектуальна агонія. Соціум відмовився від колишньої системи, а іншої ще не розбудував. На створення освітньої системи впливає подальша глобалізація, яка робить прірву між технологіями й загальнолюдськими цінностями та присутність "радянських" рудементів, які пропагує і сьогодні частина педагогічного середовища. Що зробити : забезпечити формування єдиної ідеології у галузі освіти, змінити вектор з дисциплінарного на творчий на основі етнонаціональної специфіки і ментальності. Наприклад, провести реформу освіти під девізом "Освіта - це те, що нас ОБ' ЄДНУЄ". За взірець не потрібно брати ніякої системи, потрібно створити свою національну. Хоча мені імпонує американська система освіти, яка побудована на взаємоповазі та творчості.--Підлісна Юлія Григорівна (обговорення) 16:09, 17 лютого 2015 (EET)
Індивідуальні заняття
Доброго дня! За розкладом в нас індивідуальні заняття. На моїй сторінці обговорення Ви знайдете перелік літератури та завдання. Сподіваюсь, що рекомендована література буде Вам корисною.
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:22, 17 лютого 2015 (EET)
Відповіді :1.У контекті змін, які відбуваються в освіті я хочу означити такі терміни: педагогічна технологія - змістовна техніка реалізації навчального процесу.
Освітні технології - стратегії розвитку національного, державного, регіонального і муніципального освітнього процесу. 2. Складовими педагогічних технологій є форми й методи взаємодії учасників навчального процесу. Результативність - очікувані результати. Тоді як методика встановлює конкретні закономірності, створюючи базу для теоретичного узагальнення, реалізуючи це у вигляді системи педагогічних рекомендацій, перетворюючи загальні теоретичні положення в конкретні дії вчителів та учнів. Таким чином, кожна методика зобов 'язана використовувати не лише загальні закономірності, а й встановлювати конкретні, які властиві педагогічному процесові даного контингенту.--Підлісна Юлія Григорівна (обговорення) 16:32, 17 лютого 2015 (EET)
Продовжуємо працювати. --Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:20, 2 березня 2015 (EET)
Консультації
Тема консультації "Особливості окремих педагогічних технологій та впровадження їх у навчально-виховний процес". Звертайтесь з питаннями, якщо такі маєте.
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 09:55, 27 березня 2015 (EET)
Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)
Сутність поняття „інноваційна діяльність” відбиває не лише особливості процесу оновлення, внесення нових елементів у традиційну систему освітньої практики, а й органічно включає в себе характеристику індивідуального стилю діяльності педагога-новатора. Інноваційна діяльність передбачає вищий ступінь педагогічної творчості, педагогічне винахідництво нового в педагогічній практиці, що спрямоване на формування творчої особистості, враховує соціально-економічні та політичні зміни в суспільстві й проявляється в ціле покладанні, визначенні мети, завдань, а також змісту і технологій інноваційного навчання. Вчитель інноваційної орієнтації − це особистість, здатна брати на себе відповідальність, вчасно враховувати ситуацію соціальних змін і є найбільш перспективним соціальним типом педагога. Як учитель-дослідник, він спрямований на науково-обґрунтовану організацію навчально-виховного процесу з прогностичним спрямуванням, має адекватні ціннісні орієнтації, гнучке професійне мислення, розвинуту професійну самосвідомість, готовність до сприйняття нової інформації, високий рівень самоактуалізації, володіє мистецтвом рефлексії. Пропоную винести на обговорення наступні питання:
- Що мотивує педагогів до інноваційної діяльності?
- Як Ви проектуєте педагогічні інновації у навчально-виховний процес ЗНЗ?
- Як Ви оцінюєте ефективність апробованих та впроваждуваних педагогічних нововведень?
- Ваше ставлення до новаторства та ступінь поінформованості про проблеми діяльності педагогів-новаторів.
Залучайтесь до дискусії. --Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:25, 14 квітня 2015 (EEST)
Тези учасника дискусії : 1. Об 'єктивні фактори - глобальні та інформаційні зміни в суспільстві; відкритий освітній простір; навчання протягом життя (сучасна освітня парадигма). 2. Суб 'єктивні : вимоги учнів та їх батьків; конкуренція в освітньому середовищі; бажання підвищити свій професійний рівень. 2. Використовую для організації й проведення навчальних занять. 3. Якщо в учнів з 'явилося бажання вчитися та підвищився рівень навчальних досягнень. 4. Ставлення позитивне. Особистий рівень поінфомованості - достатній. Нещодавно ознайомилася з матеріалами Щорічного Всеукраїнського проекту "Педагоги-новатори в Україні". Цікаві проекти за усіма напрямками навчально-ввиховної діяльності, наприклад, хореографія, музика. --Підлісна Юлія Григорівна (обговорення) 16:10, 22 квітня 2015 (EEST)
Проведення та перевірка модульного контролю
Дайте відповідь на тестові питання:
1. Сутність особистісно орієнтованої освіти полягає у :
- а) вивченні індивідуально-психологічних особливостей учнів;
- б) збагаченні суб‘єктного досвіду учнів, задоволенні їх освітніх інтересів та запитів;
- в) організації індивідуального навчання;
г) всі відповіді правильні;
- д) правильна відповідь відсутня.
2. Як суб‘єкт навчальної діяльності учень відрізняється такими характеристиками (вилучіть зайве): б) ініціативність та активність; в) високі пізнавальні мотиви; г) уміння планувати й організовувати діяльність; д) критичне мислення. 3. Педагогічна технологія – це:
- а) сукупність методів та прийомів навчання, котрі забезпечують одержання певної освіти;
- б) засоби, за допомогою яких вчитель розв‘язує поставлені перед ним задачі по навчанню та вихованню учнів;
- в) цілісна педагогічна система як синтез мети, змісту, необхідних форм, методів та засобів навчання й діагностики, яка забезпечує досягнення спрогнозованих результатів;
г) всі відповіді правильні;
- д) правильна відповідь відсутня.
4. Інноваційний процес в освіті характеризується як: а) цілеспрямована зміна в системі освіти, що полягає у появі нової теорії, технології, змісту та форм освіти або у заміні принципів, на яких ґрунтується функціонування системи освіти;
- б) діяльність з апробації нових форм та методів навчання чи виховання;
- в) діяльність із запровадження сучасних педагогічних технологій з метою підвищення ефективності шкільної освіти;
- г) усі відповіді вірні.
5. Інтерактивними методами навчання є:
- а) пізнавально-пошукова діяльність: робота з текстом, географічними картами, пошук інформації і Інтернеті;
- б) проблемна лекція, оглядова лекція, контрольна робота, пояснення;
- в) самостійна робота учня;
г) евристична бесіда, мозковий штурм, диспут, дискусія, тренінг, сюжетно-рольова гра;
- д) всі відповіді правильні.
6. Сутність дослідницького методу навчання у тому, що: а) учні самі здобувають знання в процесі розв‘язання проблеми та самостійного здійснення пошуку засобів для її розв‘язання;
- б) вчитель визначає проблему та демонструє шлях її дослідження та розв‘язання;
- в) учні під керівництвом вчителя визначають проблему та здійснюють керований пошук шляхів її розв‘язання;
- г) всі відповіді правильні;
- д) правильна відповідь відсутня.
7. Пізнавальний інтерес розвивається за допомогою таких прийомів (вилучіть зайве): а) зацікавлення змістом навчального матеріалу; б) зацікавлення процесом навчання; в) включення учнів у творчу діяльність; г) постановка проблемної задачі;
8. У чому полягає суть професійної компетентності вчителя? Оберіть найбільш повну відповідь:
- а) у знаннях закономірностей розвитку особистості;
б) в єдність теоретичної і практичної готовності до здійснення педагогічної діяльності;
- в) у знаннях цілей, завдань і технологій навчання і виховання;
- г) у наявності аналітичних, прогностичних, проективних, рефлексивних умінь
- д) у володінні різноманітними педагогічними техніками.
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:40, 27 квітня 2015 (EEST) --Підлісна Юлія Григорівна (обговорення) 16:52, 28 квітня 2015 (EEST)