Відмінності між версіями «Психологія Сіробаба О.В.»
(Створена сторінка: {{subst:Шаблон:Заняття}}) |
|||
(не показані 8 проміжних версій 2 учасників) | |||
Рядок 1: | Рядок 1: | ||
==== Інтерактивні практичні заняття ==== | ==== Інтерактивні практичні заняття ==== | ||
+ | Доброго дня! Прошу вибачення, з технічних причин вдібулася затримка у постановці практичних занять з психології. Думаю, ми швидко надолужимо згаєне))) | ||
+ | Отже, згідно навчально-тематичного плану у нас інтерактивні практичні занаття заплановані з тем, які Ви можете перечитати за посиланням [https://drive.google.com/file/d/0BzsUcVwzA_l7VUJuN1hhdkZ6TDA/view?usp=sharing "Психологія особистості..."] та [https://drive.google.com/file/d/0BzsUcVwzA_l7RUVjLW5zTTJHWDg/view?usp=sharing "Психологічні аспекти роботи з обдарованими дітьми"]. | ||
+ | '''Виконайте 2 практичні роботи.''' | ||
+ | |||
+ | [https://drive.google.com/file/d/0BzsUcVwzA_l7UElqcmd3OWNmT2M/view?usp=sharing Практична робота № 1. Вивчення особистості школяра] | ||
+ | |||
+ | Завдання 1. Запропонуйте план, за яким Ви здійснюєте вивчення особистості Ваших учнів.Доброго дня Світлана Миколаївна. Я пропоную такий план вивчення особистості учня. Складіть алгоритм психолого-педагогічної характеристики на учня. | ||
+ | *1. Загальні відомості про учня (анкетні дані, відомості про стан здоров'я, успішності). | ||
+ | *2. Прояви особистісних якостей в поведінці учня (спрямованість інтересів, ставлення до праці, до інших людей, ставлення до оточуючих,ставлення до себе,самокритичність,вольові якості,положення в колективі). | ||
+ | *3. Особливості психічних процесів та емоцій (увага, пам’ять,мислення,емоційна реактивність,емоційний тонус,емоційна врівноваженість,темперамент) | ||
+ | Алгоритм психолого-педагогічної характеристики на учня. | ||
+ | Розділ І Загальні відомості про учня | ||
+ | |||
+ | 1.Анкетні дані | ||
+ | Прізвище, ім'я | ||
+ | Дата народження | ||
+ | Повна назва навчального закладу | ||
+ | |||
+ | 2.Відомості про стан здоров'я. | ||
+ | 2.1. Чи часто хворіє ( часто, середньо, рідко) | ||
+ | 2.2. Хронічне захворювання (які) | ||
+ | 2.3. Особливості функціонування нервової системи: | ||
+ | • Швидко стомлюється : стомлюється після тривалого навантаження: невтомний | ||
+ | • Швидко переходить від радості до смутку без видимої причини: адекватна зміна настрою: стабільний у прояві настрою | ||
+ | • Переважає збудження : збудження і гальмування врівноваженість: переважає гальмування. | ||
+ | |||
+ | 3. Успішність | ||
+ | (Відмінна, добра, задовільна, незадовільна) | ||
+ | |||
+ | 4. Позашкільні заняття (систематичні) | ||
+ | 4.1. Заняття суспільно - корисною працею(якою) | ||
+ | 4.2. Заняття художньою самодіяльністю (якою) | ||
+ | 4.3. Заняття в гуртках, клубах, штабах, бригадах (яких) | ||
+ | 4.4. Заняття спортом (яким) | ||
+ | 4.5. Заняття організаторською діяльністю (якою) | ||
+ | |||
+ | Розділ ІІ Прояв особистісних якостей у поведінці учня | ||
+ | |||
+ | А. Спрямованість інтересів: | ||
+ | 1. на навчальну діяльність | ||
+ | 2. на трудову діяльність | ||
+ | 3. на художньо - естетичну діяльність | ||
+ | 4. на досягнення у спорті, туризмі | ||
+ | 5. на відносини між людьми | ||
+ | |||
+ | Б. Ставлення до справи | ||
+ | |||
+ | 1. Громадська активність | ||
+ | 2. Бере активну участь у всіх громадських справах, не рахуючись власним часом. | ||
+ | 3. Бере активну участь у громадських справах, але намагається не витрачати на це свого особистого. | ||
+ | 4. Не проявляє активності у суспільному житті, але доручення виконує. | ||
+ | 5. Рідко бере участь у громадських справах. | ||
+ | 6. Відмовляється брати участь у громадських справах. | ||
+ | |||
+ | 2. Працьовитість | ||
+ | 1. Будь-яку роботу учень завжди виконує охоче, шукає роботу сам і намагається зробити її добре. | ||
+ | 2. Як правило, охоче береться за роботу, намагаючись виконати її добре. Випадки протилежного характеру рідкісні. | ||
+ | 3. Рідко охоче береться за роботу. | ||
+ | 4. Завжди ухиляється від виконання будь-якої справи. | ||
+ | |||
+ | 3. Відповідальність. | ||
+ | 1. Завжди добре і в призначений строк виконує будь-яку доручену справу. | ||
+ | 2. У більшості випадків добре і в строк виконує доручену йому роботу . | ||
+ | 3. Часто не виконує в строк (або виконує погано) доручену йому справу. | ||
+ | 4. Дуже рідко виконує доручену йому справу. | ||
+ | 5. Ніколи не доводить до кінця доручені йому справи. | ||
+ | |||
+ | 4 . Ввічливість, тактовність. | ||
+ | 1. Всі його вчинки і слова свідчать про повагу до інших людей. | ||
+ | 2. Майже завжди виявляє належну повагу до інших людей. | ||
+ | 3. Часто буває нечемним і нетактовний. | ||
+ | 4. Часто неприпустимо різкий, грубий . Нерідко затіває сварки. | ||
+ | 5. Завжди різкий, невитриманий як у спілкуванні з ровесниками, так і зі старшими. У сварці ображає інших, грубить. | ||
+ | |||
+ | Г. Ставлення до себе. | ||
+ | |||
+ | 5 . Скромність | ||
+ | 1. Ніколи не виставляє на показ своїх достоїнств, заслуг . | ||
+ | 2. Іноді на прохання товаришів розповідає про свої дійсні досягнення, достоїнства. | ||
+ | 3. Сам розповідає товаришам про всі свої дійсні досягнення, достоїнства. | ||
+ | 4. Часто хвалиться ще не зробили або тим, у чому він приймає дуже малу участь, до чого має мало відношення. | ||
+ | 5. Хвалиться навіть незначними досягненнями, перебільшеними достоїнствами. | ||
+ | |||
+ | 6. Впевненість у собі. | ||
+ | 1. Ніколи не радиться з іншими, не шукає допомоги навіть тоді, коли це слід було б зробити. | ||
+ | 2. Всі завдання, доручення виконує без допомоги інших. Звертається за допомогою тільки у випадку дійсної необхідності. | ||
+ | 3. Часом , виконуючи важку задачу, звертається за допомогою, хоча міг би справитися сам . | ||
+ | 4. Часто при виконанні завдань, доручень просить допомоги, підтримки інших, навіть якщо сам може впоратися. | ||
+ | 5. Постійно, навіть у простих справах, потребує схвалення і допомоги інших. | ||
+ | |||
+ | 7. Самокритичність. | ||
+ | 1. Завжди з увагою вислуховує справедливу критику, наполегливий у виправленні власних недоліків. | ||
+ | 2. У більшості випадків правильно реагує на справедливу критику, прислухається до добрих порад. | ||
+ | 3. Часом прислухається до справедливих зауважень, намагається їх враховувати. | ||
+ | 4. До критичних зауважень, порад відноситься неуважно, не намагається виправити недоліки. | ||
+ | 5. Відкидає будь-яку критику. Відмовляється визнавати свої очевидні промахи, нічого не робить для їх виправлення. | ||
+ | |||
+ | Д. Вольові якості особистості. | ||
+ | |||
+ | 8 . Сміливість | ||
+ | 1. Завжди вступає в боротьбу, навіть якщо супротивник сильніший за нього. | ||
+ | 2. У більшості випадків вступає в боротьбу, навіть якщо супротивник його сильніше. | ||
+ | 3. Не завжди може змусити себе вступити в боротьбу з противником сильніше його самого. | ||
+ | 4. У більшості випадків відступає перед силою. | ||
+ | 5. Завжди відступає перед силою, боїться. | ||
+ | |||
+ | 9. Рішучість | ||
+ | 1. Завжди самостійно, без коливань приймає відповідальне рішення. | ||
+ | 2. У більшості випадків без коливань приймає відповідальне рішення. | ||
+ | 3. Іноді коливається перед відповідальним рішенням. | ||
+ | 4. Рідко вирішується прийняти яке-небудь відповідальне рішення . | ||
+ | 5. Не в змозі самостійно прийняти будь-яке відповідальне рішення . | ||
+ | |||
+ | 10. Самовладання | ||
+ | 1. Завжди вміє придушити небажані емоційні прояви. | ||
+ | 2. Як правило, вміє впоратися зі своїми емоціями. Випадки протилежного характеру поодинокі. | ||
+ | 3. Часом не вміє впоратися зі своїми емоціями. | ||
+ | 4. Часто не може придушити небажані емоції. | ||
+ | 5. Погано володіє своїми почуттями, легко впадає в стан розгубленості, пригніченості та інше. | ||
+ | |||
+ | Є. Положення учня в дитячому колективі. | ||
+ | |||
+ | 11 . Авторитет у групі. | ||
+ | 1. Користується безумовним авторитетом практично серед усіх одногрупників: його поважають, рахуються з його думкою, довіряють відповідальні справи. | ||
+ | 2. Користується авторитетом серед більшості одногрупників. | ||
+ | 3. Користується авторитетом тільки у частини одногрупників (у мікрогрупі, тільки серед хлопців або серед дівчат) | ||
+ | 4. Користується авторитетом у решти учнів. | ||
+ | 5. У класі авторитетом не користується. | ||
+ | |||
+ | Розділ ІІІ . Особливості психічних процесів і емоції. | ||
+ | |||
+ | 1. Увага. | ||
+ | 1. Завжди легко і швидко зосереджує свою увагу на поясненні викладача. Ніколи не відволікається на уроці, помилок через неуважність на уроці не робить. | ||
+ | 2. Досить уважно слухає пояснення викладача. Відволікається рідко, іноді зустрічаються помилки через неуважність. | ||
+ | 3. Не завжди уважно слухає пояснення викладача. Періодично відволікається, часто робить помилки через неуважність, але виправляє їх при перевірці. | ||
+ | 4. Слухає досить уважно тільки в тому випадку, якщо йому цікаво. Часто відволікається. Постійно робить помилки через уважність, при перевірці не завжди виправляє їх. | ||
+ | 5. Як правило, повільно і з напругою зосереджує свою увагу на уроці, мало що засвоює з пояснень викладача через постійні відволікання. Робить багато помилок через неуважність і не помічає їх при перевірці. | ||
+ | |||
+ | 2. Пам'ять. | ||
+ | 1. При заучуванні завжди розбирається у структурі та змісті матеріалу. Але і матеріал, що вимагає механічного заучування, запам'ятовується їм легко. | ||
+ | 2. При заучуванні може запам'ятати лише те, у чому попередньо розбирався, зрозумів. Матеріал, що вимагає механічного заучування, дається важко. | ||
+ | 3. Матеріал, що вимагає механічного заучування, засвоює дуже легко, достатньо 1-2 рази подивитися його. Має звичку не розумітися в структурі і змісті засвоюваного матеріалу. | ||
+ | 4. При заучуванні довго розбирається в матеріалі. При викладі робить помилки за формою, але зміст викладає точно. | ||
+ | 5. Для запам'ятовування матеріалу багаторазово механічно повторює його, без розбору і осмислення, робить смислові помилки. | ||
+ | |||
+ | 3. Мислення | ||
+ | 1 . Швидко охоплює суть матеріалу, завжди в числі перших вирішує задачі, часто пропонує власні оригінальні рішення. | ||
+ | 2. Досить швидко розуміє матеріали, швидше багатьох вирішує завдання, іноді пропонує власні оригінальні способи вирішення. | ||
+ | 3. Задовільно сприймає матеріал після пояснення викладача, вирішує завдання в середньому темпі, зазвичай власних оригінальних рішень не пропонує. | ||
+ | 4. У числі останніх уловлює суть пояснень викладача, відрізняється повільним темпом обмірковування та рішення. | ||
+ | 5. Сприймаж матеріал, тільки після додаткових занять, вкрай повільно вирішує задачі, при вирішенні завдань сліпо використовує відомі «шаблони». | ||
+ | |||
+ | 4. Емоційна реактивність | ||
+ | 1. Завжди емоційно реагує на будь-які життєві явища, його може глибоко, до сліз, схвилювати розповідь, кінофільм. | ||
+ | 2. Зазвичай емоційно реагує на життєві явища, але рідко що його може схвилювати глибоко. | ||
+ | 3. Рідко виявляє живу емоційну реакцію на події. | ||
+ | 4. Жива емоційна реакція практично відсутня. | ||
+ | |||
+ | 5. Загальний емоційний тонус. | ||
+ | 1. Постійно жвавий, дуже активний у всіх сферах ліцейного життя, в усе втручається, береться за всі справи. | ||
+ | 2. Жвавий, в міру активний у всіх сферах ліцейного життя. | ||
+ | 3. Жвавий, активний тільки в деяких сферах ліцейного життя. | ||
+ | 4. У порівнянні з товаришами менш активний і жвавий. | ||
+ | 5. Практично завжди млявий, апатичний у всіх сферах ліцейного життя, незважаючи на те, що здоровий. | ||
+ | |||
+ | 6. Емоційна врівноваженість | ||
+ | 1. Завжди спокійний, у нього не буває сильних емоційних спалахів. | ||
+ | 2. Зазвичай спокійний, емоційні спалахи дуже рідкісні. | ||
+ | 3. Емоційно врівноважений. | ||
+ | 4. Підвищена емоційна збудливість, схильний до бурхливих емоційних проявів. | ||
+ | 5. Запальний: часто сильні емоційні спалахи з незначного приводу | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | --[[Користувач:Панченко Світлана Миколаївна|Панченко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Панченко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 12:37, 04 березня 2016 (EEST) | ||
+ | ---- | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | Завдання 2. Охарактеризуйте одного з ваших учнів за цим планом, деталізуючи у першу чергу особистісні риси дитини. | ||
+ | Я - класний керівник 7 класу. в моєму класі 16 учнів. Для характеристики беремо Костюченка Юрія Сергійовича.Народився 24.03 2003 року. Зпершого класу навчається в Косівщинській ЗОШ I-III ст. імені Лесі Українки.Учень фізично здоровий. Навчається на достатньому рівні. Поза школою відвідує школу мистецтв (клас танців) | ||
+ | Інтерес учня направлений на навчання, але поступово інтерес згасає. Бере активну участь у громадських справах, але намагається не витрачати на це свого особистого часу. Як правило, охоче береться за роботу, намагаючись виконати її добре. Випадки протилежного характеру рідкісні. У більшості випадків в строк виконує доручену йому роботу . Майже завжди виявляє належну повагу до інших людей. Скромний. Ніколи не виставляє на показ своїх достоїнств, заслуг .Часом , виконуючи важку задачу, звертається за допомогою, хоча міг би справитися сам . У більшості випадків правильно реагує на справедливу критику, прислухається до добрих порад. | ||
+ | Нерішучий. Рідко вирішується прийняти яке-небудь відповідальне рішення . Часом не вміє впоратися зі своїми емоціями. | ||
+ | Користується авторитетом серед більшості однокласників. Досить уважно слухає пояснення викладача. Відволікається рідко, іноді зустрічаються помилки через неуважність. | ||
+ | Має добру пам’ять. Досить швидко розуміє матеріали, швидше багатьох вирішує завдання, іноді пропонує власні оригінальні способи вирішення.Має математичне мислення. | ||
+ | Зазвичай емоційно реагує на життєві явища, але рідко що його може схвилювати глибоко. Жвавий, активний. | ||
+ | Поради батькам на майбутнє: приділяти більше уваги спілкуваню із учнем, мотивації навчання. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | --[[Користувач:Панченко Світлана Миколаївна|Панченко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Панченко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 12:36, 11 березня 2016 (EEST) | ||
+ | ---- | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | [https://drive.google.com/file/d/0BzsUcVwzA_l7R2xrS0NEenhWMjg/view?usp=sharing Практична робота №2. Моделювання особистості обдарованої дитини] | ||
+ | |||
+ | Завдання 1. Провести класифікацію ознак обдарованості за сферами та заповнити [https://docs.google.com/spreadsheets/d/1_OKT5FiUkLw_U2DBjfk09_Tqqo0ZakBKU_Zkujk_qlQ/edit?usp=sharing таблицю]. Зверніть увагу, що таблиця містить Ваш персональний листок з Вашим прізвищем, на якому Ви і працюєте. | ||
+ | |||
+ | --[[Користувач:Панченко Світлана Миколаївна|Панченко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Панченко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 12:37, 18 березня 2016 (EEST) | ||
+ | ---- | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | Завдання 2. З переліку ознак обрати та виписати 6 найсуттєвіших ознак, що властиві обдарованій дитині: | ||
+ | *1. Гострота мислення. | ||
+ | *2. Довготривала зосередженість на справі | ||
+ | *3. Незалежність | ||
+ | *4. Забігання вперед | ||
+ | *5. Тяга до пізнання | ||
+ | *6. Постійна гра уяви. | ||
+ | |||
+ | --[[Користувач:Панченко Світлана Миколаївна|Панченко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Панченко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 12:30, 25 березня 2016 (EEST) | ||
+ | ---- | ||
==== Індивідуальні заняття ==== | ==== Індивідуальні заняття ==== | ||
+ | Вітаю! | ||
+ | |||
+ | Сьогодні у нас згідно навчально-тематичного плану та за розкладом занять індивідуальне заняття за темою [https://drive.google.com/file/d/0BzsUcVwzA_l7VUJuN1hhdkZ6TDA/view?usp=sharing "Психологія особистості..."] | ||
+ | |||
+ | '''Обговоримо наступні проблемні питання:''' | ||
+ | |||
+ | '''Завдання 1.''' Чи кожна людина, яка проживає в людському суспільстві, є особистістю? Чи можна назвати особистостями представників соціальних низів нашого суспільства (наркоманів, проституток, злочинців, сексуальних маніяків…). Що Ви скажете з цього приводу вашим учням? | ||
+ | ---- | ||
+ | '''Ваша відповідь:'Я вважаю, що не кожна людина є особистістю. Особистістю вважають людину соціально-активну, свідомо спрямовану на отримання високого соціального статусу, яка відповідає за свої вчинки, а не пристосовується до оточюючого середовища. Перебудовує дійсність. | ||
+ | Характерні ознаки Особистості. | ||
+ | 1. Наявність свідомості. | ||
+ | 2. Власна активна діяльність,що має суспільну спрямованість.'' | ||
+ | 3. Індивідуальність. | ||
+ | Таким чином, коли говорять Особистість, підкреслюють суспільну роль і соціальні функції людини. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | ---- | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Завдання 2.''' Назвіть основні джерела особистісного розвитку сучасного школяра. | ||
+ | |||
+ | ---- | ||
+ | '''Ваша відповідь: | ||
+ | Основні джерела особистісного розвитку школяра: | ||
+ | 1. Форми соціальної активності, які проявляються у взаємодії, культурі, звичаях, тадиціях. | ||
+ | 2. Система виховання. | ||
+ | 3. Ідеологія. | ||
+ | 4. Мораль.''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | --[[Користувач:Панченко Світлана Миколаївна|Панченко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Панченко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 13:49, 01 квітня 2016 (EEST) | ||
+ | ---- | ||
==== Консультації ==== | ==== Консультації ==== |
Поточна версія на 23:46, 9 червня 2016
Зміст
Інтерактивні практичні заняття
Доброго дня! Прошу вибачення, з технічних причин вдібулася затримка у постановці практичних занять з психології. Думаю, ми швидко надолужимо згаєне))) Отже, згідно навчально-тематичного плану у нас інтерактивні практичні занаття заплановані з тем, які Ви можете перечитати за посиланням "Психологія особистості..." та "Психологічні аспекти роботи з обдарованими дітьми".
Виконайте 2 практичні роботи.
Практична робота № 1. Вивчення особистості школяра
Завдання 1. Запропонуйте план, за яким Ви здійснюєте вивчення особистості Ваших учнів.Доброго дня Світлана Миколаївна. Я пропоную такий план вивчення особистості учня. Складіть алгоритм психолого-педагогічної характеристики на учня.
- 1. Загальні відомості про учня (анкетні дані, відомості про стан здоров'я, успішності).
- 2. Прояви особистісних якостей в поведінці учня (спрямованість інтересів, ставлення до праці, до інших людей, ставлення до оточуючих,ставлення до себе,самокритичність,вольові якості,положення в колективі).
- 3. Особливості психічних процесів та емоцій (увага, пам’ять,мислення,емоційна реактивність,емоційний тонус,емоційна врівноваженість,темперамент)
Алгоритм психолого-педагогічної характеристики на учня.
Розділ І Загальні відомості про учня
1.Анкетні дані
Прізвище, ім'я Дата народження Повна назва навчального закладу
2.Відомості про стан здоров'я. 2.1. Чи часто хворіє ( часто, середньо, рідко) 2.2. Хронічне захворювання (які) 2.3. Особливості функціонування нервової системи: • Швидко стомлюється : стомлюється після тривалого навантаження: невтомний • Швидко переходить від радості до смутку без видимої причини: адекватна зміна настрою: стабільний у прояві настрою • Переважає збудження : збудження і гальмування врівноваженість: переважає гальмування.
3. Успішність (Відмінна, добра, задовільна, незадовільна)
4. Позашкільні заняття (систематичні) 4.1. Заняття суспільно - корисною працею(якою) 4.2. Заняття художньою самодіяльністю (якою) 4.3. Заняття в гуртках, клубах, штабах, бригадах (яких) 4.4. Заняття спортом (яким) 4.5. Заняття організаторською діяльністю (якою)
Розділ ІІ Прояв особистісних якостей у поведінці учня
А. Спрямованість інтересів: 1. на навчальну діяльність 2. на трудову діяльність 3. на художньо - естетичну діяльність 4. на досягнення у спорті, туризмі 5. на відносини між людьми
Б. Ставлення до справи
1. Громадська активність 2. Бере активну участь у всіх громадських справах, не рахуючись власним часом. 3. Бере активну участь у громадських справах, але намагається не витрачати на це свого особистого. 4. Не проявляє активності у суспільному житті, але доручення виконує. 5. Рідко бере участь у громадських справах. 6. Відмовляється брати участь у громадських справах.
2. Працьовитість 1. Будь-яку роботу учень завжди виконує охоче, шукає роботу сам і намагається зробити її добре. 2. Як правило, охоче береться за роботу, намагаючись виконати її добре. Випадки протилежного характеру рідкісні. 3. Рідко охоче береться за роботу. 4. Завжди ухиляється від виконання будь-якої справи.
3. Відповідальність. 1. Завжди добре і в призначений строк виконує будь-яку доручену справу. 2. У більшості випадків добре і в строк виконує доручену йому роботу . 3. Часто не виконує в строк (або виконує погано) доручену йому справу. 4. Дуже рідко виконує доручену йому справу. 5. Ніколи не доводить до кінця доручені йому справи.
4 . Ввічливість, тактовність. 1. Всі його вчинки і слова свідчать про повагу до інших людей. 2. Майже завжди виявляє належну повагу до інших людей. 3. Часто буває нечемним і нетактовний. 4. Часто неприпустимо різкий, грубий . Нерідко затіває сварки. 5. Завжди різкий, невитриманий як у спілкуванні з ровесниками, так і зі старшими. У сварці ображає інших, грубить.
Г. Ставлення до себе.
5 . Скромність 1. Ніколи не виставляє на показ своїх достоїнств, заслуг . 2. Іноді на прохання товаришів розповідає про свої дійсні досягнення, достоїнства. 3. Сам розповідає товаришам про всі свої дійсні досягнення, достоїнства. 4. Часто хвалиться ще не зробили або тим, у чому він приймає дуже малу участь, до чого має мало відношення. 5. Хвалиться навіть незначними досягненнями, перебільшеними достоїнствами.
6. Впевненість у собі. 1. Ніколи не радиться з іншими, не шукає допомоги навіть тоді, коли це слід було б зробити. 2. Всі завдання, доручення виконує без допомоги інших. Звертається за допомогою тільки у випадку дійсної необхідності. 3. Часом , виконуючи важку задачу, звертається за допомогою, хоча міг би справитися сам . 4. Часто при виконанні завдань, доручень просить допомоги, підтримки інших, навіть якщо сам може впоратися. 5. Постійно, навіть у простих справах, потребує схвалення і допомоги інших.
7. Самокритичність. 1. Завжди з увагою вислуховує справедливу критику, наполегливий у виправленні власних недоліків. 2. У більшості випадків правильно реагує на справедливу критику, прислухається до добрих порад. 3. Часом прислухається до справедливих зауважень, намагається їх враховувати. 4. До критичних зауважень, порад відноситься неуважно, не намагається виправити недоліки. 5. Відкидає будь-яку критику. Відмовляється визнавати свої очевидні промахи, нічого не робить для їх виправлення.
Д. Вольові якості особистості.
8 . Сміливість 1. Завжди вступає в боротьбу, навіть якщо супротивник сильніший за нього. 2. У більшості випадків вступає в боротьбу, навіть якщо супротивник його сильніше. 3. Не завжди може змусити себе вступити в боротьбу з противником сильніше його самого. 4. У більшості випадків відступає перед силою. 5. Завжди відступає перед силою, боїться.
9. Рішучість 1. Завжди самостійно, без коливань приймає відповідальне рішення. 2. У більшості випадків без коливань приймає відповідальне рішення. 3. Іноді коливається перед відповідальним рішенням. 4. Рідко вирішується прийняти яке-небудь відповідальне рішення . 5. Не в змозі самостійно прийняти будь-яке відповідальне рішення .
10. Самовладання 1. Завжди вміє придушити небажані емоційні прояви. 2. Як правило, вміє впоратися зі своїми емоціями. Випадки протилежного характеру поодинокі. 3. Часом не вміє впоратися зі своїми емоціями. 4. Часто не може придушити небажані емоції. 5. Погано володіє своїми почуттями, легко впадає в стан розгубленості, пригніченості та інше.
Є. Положення учня в дитячому колективі.
11 . Авторитет у групі. 1. Користується безумовним авторитетом практично серед усіх одногрупників: його поважають, рахуються з його думкою, довіряють відповідальні справи. 2. Користується авторитетом серед більшості одногрупників. 3. Користується авторитетом тільки у частини одногрупників (у мікрогрупі, тільки серед хлопців або серед дівчат) 4. Користується авторитетом у решти учнів. 5. У класі авторитетом не користується.
Розділ ІІІ . Особливості психічних процесів і емоції.
1. Увага. 1. Завжди легко і швидко зосереджує свою увагу на поясненні викладача. Ніколи не відволікається на уроці, помилок через неуважність на уроці не робить. 2. Досить уважно слухає пояснення викладача. Відволікається рідко, іноді зустрічаються помилки через неуважність. 3. Не завжди уважно слухає пояснення викладача. Періодично відволікається, часто робить помилки через неуважність, але виправляє їх при перевірці. 4. Слухає досить уважно тільки в тому випадку, якщо йому цікаво. Часто відволікається. Постійно робить помилки через уважність, при перевірці не завжди виправляє їх. 5. Як правило, повільно і з напругою зосереджує свою увагу на уроці, мало що засвоює з пояснень викладача через постійні відволікання. Робить багато помилок через неуважність і не помічає їх при перевірці.
2. Пам'ять. 1. При заучуванні завжди розбирається у структурі та змісті матеріалу. Але і матеріал, що вимагає механічного заучування, запам'ятовується їм легко. 2. При заучуванні може запам'ятати лише те, у чому попередньо розбирався, зрозумів. Матеріал, що вимагає механічного заучування, дається важко. 3. Матеріал, що вимагає механічного заучування, засвоює дуже легко, достатньо 1-2 рази подивитися його. Має звичку не розумітися в структурі і змісті засвоюваного матеріалу. 4. При заучуванні довго розбирається в матеріалі. При викладі робить помилки за формою, але зміст викладає точно. 5. Для запам'ятовування матеріалу багаторазово механічно повторює його, без розбору і осмислення, робить смислові помилки.
3. Мислення 1 . Швидко охоплює суть матеріалу, завжди в числі перших вирішує задачі, часто пропонує власні оригінальні рішення. 2. Досить швидко розуміє матеріали, швидше багатьох вирішує завдання, іноді пропонує власні оригінальні способи вирішення. 3. Задовільно сприймає матеріал після пояснення викладача, вирішує завдання в середньому темпі, зазвичай власних оригінальних рішень не пропонує. 4. У числі останніх уловлює суть пояснень викладача, відрізняється повільним темпом обмірковування та рішення. 5. Сприймаж матеріал, тільки після додаткових занять, вкрай повільно вирішує задачі, при вирішенні завдань сліпо використовує відомі «шаблони».
4. Емоційна реактивність 1. Завжди емоційно реагує на будь-які життєві явища, його може глибоко, до сліз, схвилювати розповідь, кінофільм. 2. Зазвичай емоційно реагує на життєві явища, але рідко що його може схвилювати глибоко. 3. Рідко виявляє живу емоційну реакцію на події. 4. Жива емоційна реакція практично відсутня.
5. Загальний емоційний тонус. 1. Постійно жвавий, дуже активний у всіх сферах ліцейного життя, в усе втручається, береться за всі справи. 2. Жвавий, в міру активний у всіх сферах ліцейного життя. 3. Жвавий, активний тільки в деяких сферах ліцейного життя. 4. У порівнянні з товаришами менш активний і жвавий. 5. Практично завжди млявий, апатичний у всіх сферах ліцейного життя, незважаючи на те, що здоровий.
6. Емоційна врівноваженість 1. Завжди спокійний, у нього не буває сильних емоційних спалахів. 2. Зазвичай спокійний, емоційні спалахи дуже рідкісні. 3. Емоційно врівноважений. 4. Підвищена емоційна збудливість, схильний до бурхливих емоційних проявів. 5. Запальний: часто сильні емоційні спалахи з незначного приводу
--Панченко Світлана Миколаївна (обговорення) 12:37, 04 березня 2016 (EEST)
Завдання 2. Охарактеризуйте одного з ваших учнів за цим планом, деталізуючи у першу чергу особистісні риси дитини. Я - класний керівник 7 класу. в моєму класі 16 учнів. Для характеристики беремо Костюченка Юрія Сергійовича.Народився 24.03 2003 року. Зпершого класу навчається в Косівщинській ЗОШ I-III ст. імені Лесі Українки.Учень фізично здоровий. Навчається на достатньому рівні. Поза школою відвідує школу мистецтв (клас танців) Інтерес учня направлений на навчання, але поступово інтерес згасає. Бере активну участь у громадських справах, але намагається не витрачати на це свого особистого часу. Як правило, охоче береться за роботу, намагаючись виконати її добре. Випадки протилежного характеру рідкісні. У більшості випадків в строк виконує доручену йому роботу . Майже завжди виявляє належну повагу до інших людей. Скромний. Ніколи не виставляє на показ своїх достоїнств, заслуг .Часом , виконуючи важку задачу, звертається за допомогою, хоча міг би справитися сам . У більшості випадків правильно реагує на справедливу критику, прислухається до добрих порад. Нерішучий. Рідко вирішується прийняти яке-небудь відповідальне рішення . Часом не вміє впоратися зі своїми емоціями.
Користується авторитетом серед більшості однокласників. Досить уважно слухає пояснення викладача. Відволікається рідко, іноді зустрічаються помилки через неуважність.
Має добру пам’ять. Досить швидко розуміє матеріали, швидше багатьох вирішує завдання, іноді пропонує власні оригінальні способи вирішення.Має математичне мислення. Зазвичай емоційно реагує на життєві явища, але рідко що його може схвилювати глибоко. Жвавий, активний. Поради батькам на майбутнє: приділяти більше уваги спілкуваню із учнем, мотивації навчання.
--Панченко Світлана Миколаївна (обговорення) 12:36, 11 березня 2016 (EEST)
Практична робота №2. Моделювання особистості обдарованої дитини
Завдання 1. Провести класифікацію ознак обдарованості за сферами та заповнити таблицю. Зверніть увагу, що таблиця містить Ваш персональний листок з Вашим прізвищем, на якому Ви і працюєте.
--Панченко Світлана Миколаївна (обговорення) 12:37, 18 березня 2016 (EEST)
Завдання 2. З переліку ознак обрати та виписати 6 найсуттєвіших ознак, що властиві обдарованій дитині:
- 1. Гострота мислення.
- 2. Довготривала зосередженість на справі
- 3. Незалежність
- 4. Забігання вперед
- 5. Тяга до пізнання
- 6. Постійна гра уяви.
--Панченко Світлана Миколаївна (обговорення) 12:30, 25 березня 2016 (EEST)
Індивідуальні заняття
Вітаю!
Сьогодні у нас згідно навчально-тематичного плану та за розкладом занять індивідуальне заняття за темою "Психологія особистості..."
Обговоримо наступні проблемні питання:
Завдання 1. Чи кожна людина, яка проживає в людському суспільстві, є особистістю? Чи можна назвати особистостями представників соціальних низів нашого суспільства (наркоманів, проституток, злочинців, сексуальних маніяків…). Що Ви скажете з цього приводу вашим учням?
Ваша відповідь:'Я вважаю, що не кожна людина є особистістю. Особистістю вважають людину соціально-активну, свідомо спрямовану на отримання високого соціального статусу, яка відповідає за свої вчинки, а не пристосовується до оточюючого середовища. Перебудовує дійсність. Характерні ознаки Особистості. 1. Наявність свідомості. 2. Власна активна діяльність,що має суспільну спрямованість. 3. Індивідуальність. Таким чином, коли говорять Особистість, підкреслюють суспільну роль і соціальні функції людини.
Завдання 2. Назвіть основні джерела особистісного розвитку сучасного школяра.
Ваша відповідь: Основні джерела особистісного розвитку школяра: 1. Форми соціальної активності, які проявляються у взаємодії, культурі, звичаях, тадиціях. 2. Система виховання. 3. Ідеологія. 4. Мораль.
--Панченко Світлана Миколаївна (обговорення) 13:49, 01 квітня 2016 (EEST)