Відмінності між версіями «Педагогічна інноватика Ткаченко В.О.»
(→Інтерактивні практичні заняття) |
(→Проведення та перевірка модульного контролю) |
||
(не показано 6 проміжних версій цього учасника) | |||
Рядок 23: | Рядок 23: | ||
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 11:18, 15 березня 2016 (EET) | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 11:18, 15 березня 2016 (EET) | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Продовжуємо заняття. | ||
+ | *Обгрунтуйте Ваше ставлення до проблеми технологізації виховного процесу. | ||
+ | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 22:49, 20 березня 2016 (EET) | ||
==== Індивідуальні заняття ==== | ==== Індивідуальні заняття ==== | ||
+ | Добрий день! На моїй сторінці обговорення Ви знайдете список рекомендованої літератури та завдання щодо індивідуального заняття. | ||
+ | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 00:12, 21 березня 2016 (EET) | ||
+ | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 12:55, 14 квітня 2016 (EEST) | ||
==== Консультації ==== | ==== Консультації ==== | ||
Рядок 32: | Рядок 40: | ||
====Тематичні дискусії (Інтернет-семінари) ==== | ====Тематичні дискусії (Інтернет-семінари) ==== | ||
+ | Сутність поняття „інноваційна діяльність” відбиває не лише особливості процесу оновлення, внесення нових елементів у традиційну систему освітньої практики, а й органічно включає в себе характеристику індивідуального стилю діяльності педагога-новатора. Інноваційна діяльність передбачає вищий ступінь педагогічної творчості, педагогічне винахідництво нового в педагогічній практиці, що спрямоване на формування творчої особистості, враховує соціально-економічні та політичні зміни в суспільстві й проявляється в ціле покладанні, визначенні мети, завдань, а також змісту і технологій інноваційного навчання. Вчитель інноваційної орієнтації − це особистість, здатна брати на себе відповідальність, вчасно враховувати ситуацію соціальних змін і є найбільш перспективним соціальним типом педагога. Як учитель-дослідник, він спрямований на науково-обґрунтовану організацію навчально-виховного процесу з прогностичним спрямуванням, має адекватні ціннісні орієнтації, гнучке професійне мислення, розвинуту професійну самосвідомість, готовність до сприйняття нової інформації, високий рівень самоактуалізації, володіє мистецтвом рефлексії. Пропоную винести на обговорення наступні питання: | ||
+ | *Що мотивує педагогів до інноваційної діяльності? | ||
+ | *Як Ви проектуєте педагогічні інновації у навчально-виховний процес ЗНЗ? | ||
+ | *Як Ви оцінюєте ефективність апробованих та впроваждуваних педагогічних нововведень? | ||
+ | *Ваше ставлення до новаторства та ступінь поінформованості про проблеми діяльності педагогів-новаторів. | ||
+ | Залучайтесь до дискусії. | ||
+ | |||
+ | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 12:34, 5 квітня 2016 (EEST) | ||
+ | |||
+ | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 08:38, 23 травня 2016 (EEST) | ||
==== Проведення та перевірка модульного контролю ==== | ==== Проведення та перевірка модульного контролю ==== | ||
+ | Дайте відповідь на тестові питання: | ||
+ | 1. Сутність особистісно орієнтованої освіти полягає у : | ||
+ | *а) вивченні індивідуально-психологічних особливостей учнів; | ||
+ | *б) збагаченні суб‘єктного досвіду учнів, задоволенні їх освітніх інтересів та запитів; | ||
+ | *в) організації індивідуального навчання; | ||
+ | *г) всі відповіді правильні; | ||
+ | *д) правильна відповідь відсутня. | ||
+ | 2. Як суб‘єкт навчальної діяльності учень відрізняється такими характеристиками (вилучіть зайве): | ||
+ | *а) бажання діяти за аналогією, одержувати готову інформацію; | ||
+ | *б) ініціативність та активність; | ||
+ | *в) високі пізнавальні мотиви; | ||
+ | *г) уміння планувати й організовувати діяльність; | ||
+ | *д) критичне мислення. | ||
+ | 3. Педагогічна технологія – це: | ||
+ | *а) сукупність методів та прийомів навчання, котрі забезпечують одержання певної освіти; | ||
+ | *б) засоби, за допомогою яких вчитель розв‘язує поставлені перед ним задачі по навчанню та вихованню учнів; | ||
+ | *в) цілісна педагогічна система як синтез мети, змісту, необхідних форм, методів та засобів навчання й діагностики, яка забезпечує досягнення спрогнозованих результатів; | ||
+ | *г) всі відповіді правильні; | ||
+ | *д) правильна відповідь відсутня. | ||
+ | 4. Інноваційний процес в освіті характеризується як: | ||
+ | *а) цілеспрямована зміна в системі освіти, що полягає у появі нової теорії, технології, змісту та форм освіти або у заміні принципів, на яких ґрунтується функціонування системи освіти; | ||
+ | *б) діяльність з апробації нових форм та методів навчання чи виховання; | ||
+ | *в) діяльність із запровадження сучасних педагогічних технологій з метою підвищення ефективності шкільної освіти; | ||
+ | *г) усі відповіді вірні. | ||
+ | 5. Інтерактивними методами навчання є: | ||
+ | *а) пізнавально-пошукова діяльність: робота з текстом, географічними картами, пошук інформації і Інтернеті; | ||
+ | *б) проблемна лекція, оглядова лекція, контрольна робота, пояснення; | ||
+ | *в) самостійна робота учня; | ||
+ | *г) евристична бесіда, мозковий штурм, диспут, дискусія, тренінг, сюжетно-рольова гра; | ||
+ | *д) всі відповіді правильні. | ||
+ | 6. Сутність дослідницького методу навчання у тому, що: | ||
+ | *а) учні самі здобувають знання в процесі розв‘язання проблеми та самостійного здійснення пошуку засобів для її розв‘язання; | ||
+ | *б) вчитель визначає проблему та демонструє шлях її дослідження та розв‘язання; | ||
+ | *в) учні під керівництвом вчителя визначають проблему та здійснюють керований пошук шляхів її розв‘язання; | ||
+ | *г) всі відповіді правильні; | ||
+ | *д) правильна відповідь відсутня. | ||
+ | 7. Пізнавальний інтерес розвивається за допомогою таких прийомів (вилучіть зайве): | ||
+ | *а) зацікавлення змістом навчального матеріалу; | ||
+ | *б) зацікавлення процесом навчання; | ||
+ | *в) включення учнів у творчу діяльність; | ||
+ | *г) постановка проблемної задачі; | ||
+ | *д) пред‘явлення дидактичних вимог; | ||
+ | 8. У чому полягає суть професійної компетентності вчителя? Оберіть найбільш повну відповідь: | ||
+ | *а) у знаннях закономірностей розвитку особистості; | ||
+ | *б) в єдність теоретичної і практичної готовності до здійснення педагогічної діяльності; | ||
+ | *в) у знаннях цілей, завдань і технологій навчання і виховання; | ||
+ | *г) у наявності аналітичних, прогностичних, проективних, рефлексивних умінь | ||
+ | *д) у володінні різноманітними педагогічними техніками | ||
+ | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 11:57, 18 квітня 2016 (EEST) | ||
+ | |||
+ | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 11:23, 9 червня 2016 (EEST) |
Поточна версія на 11:27, 9 червня 2016
Зміст
Інтерактивні практичні заняття
Добрий день!
Сьогодні ми розпочинаємо наші інтерактивні практичні заняття. Опрацюйте теоретичний матеріал на моїй сторінці обговорення та дайте відповідь на питання:
- У чому суть технологічності в освіті?
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 13:14, 1 березня 2016 (EET)
Продовжуємо заняття. Опрацюйте лекційний матеріал, розташований на моїй сторінці обговорення та дайте відповідь на такі питання:
- Дайте порівняльний аналіз різних підходів до розкриття терміна "педагогічна технологія".
- Наповніть змістом терміни "освітня технологія", "педагогічна технологія", "технологія навчання", "технологія виховання", "персоніфікована технологія".
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:42, 3 березня 2016 (EET)
Шановні колеги! Продовжуємо працювати.
- Чи згодні Ви з твердженням, що будь-яка педагогічна система завжди технологіча?
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:18, 15 березня 2016 (EET)
Продовжуємо заняття.
- Обгрунтуйте Ваше ставлення до проблеми технологізації виховного процесу.
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 22:49, 20 березня 2016 (EET)
Індивідуальні заняття
Добрий день! На моїй сторінці обговорення Ви знайдете список рекомендованої літератури та завдання щодо індивідуального заняття. --Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 00:12, 21 березня 2016 (EET)
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:55, 14 квітня 2016 (EEST)
Консультації
Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)
Сутність поняття „інноваційна діяльність” відбиває не лише особливості процесу оновлення, внесення нових елементів у традиційну систему освітньої практики, а й органічно включає в себе характеристику індивідуального стилю діяльності педагога-новатора. Інноваційна діяльність передбачає вищий ступінь педагогічної творчості, педагогічне винахідництво нового в педагогічній практиці, що спрямоване на формування творчої особистості, враховує соціально-економічні та політичні зміни в суспільстві й проявляється в ціле покладанні, визначенні мети, завдань, а також змісту і технологій інноваційного навчання. Вчитель інноваційної орієнтації − це особистість, здатна брати на себе відповідальність, вчасно враховувати ситуацію соціальних змін і є найбільш перспективним соціальним типом педагога. Як учитель-дослідник, він спрямований на науково-обґрунтовану організацію навчально-виховного процесу з прогностичним спрямуванням, має адекватні ціннісні орієнтації, гнучке професійне мислення, розвинуту професійну самосвідомість, готовність до сприйняття нової інформації, високий рівень самоактуалізації, володіє мистецтвом рефлексії. Пропоную винести на обговорення наступні питання:
- Що мотивує педагогів до інноваційної діяльності?
- Як Ви проектуєте педагогічні інновації у навчально-виховний процес ЗНЗ?
- Як Ви оцінюєте ефективність апробованих та впроваждуваних педагогічних нововведень?
- Ваше ставлення до новаторства та ступінь поінформованості про проблеми діяльності педагогів-новаторів.
Залучайтесь до дискусії.
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:34, 5 квітня 2016 (EEST)
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 08:38, 23 травня 2016 (EEST)
Проведення та перевірка модульного контролю
Дайте відповідь на тестові питання: 1. Сутність особистісно орієнтованої освіти полягає у :
- а) вивченні індивідуально-психологічних особливостей учнів;
- б) збагаченні суб‘єктного досвіду учнів, задоволенні їх освітніх інтересів та запитів;
- в) організації індивідуального навчання;
- г) всі відповіді правильні;
- д) правильна відповідь відсутня.
2. Як суб‘єкт навчальної діяльності учень відрізняється такими характеристиками (вилучіть зайве):
- а) бажання діяти за аналогією, одержувати готову інформацію;
- б) ініціативність та активність;
- в) високі пізнавальні мотиви;
- г) уміння планувати й організовувати діяльність;
- д) критичне мислення.
3. Педагогічна технологія – це:
- а) сукупність методів та прийомів навчання, котрі забезпечують одержання певної освіти;
- б) засоби, за допомогою яких вчитель розв‘язує поставлені перед ним задачі по навчанню та вихованню учнів;
- в) цілісна педагогічна система як синтез мети, змісту, необхідних форм, методів та засобів навчання й діагностики, яка забезпечує досягнення спрогнозованих результатів;
- г) всі відповіді правильні;
- д) правильна відповідь відсутня.
4. Інноваційний процес в освіті характеризується як:
- а) цілеспрямована зміна в системі освіти, що полягає у появі нової теорії, технології, змісту та форм освіти або у заміні принципів, на яких ґрунтується функціонування системи освіти;
- б) діяльність з апробації нових форм та методів навчання чи виховання;
- в) діяльність із запровадження сучасних педагогічних технологій з метою підвищення ефективності шкільної освіти;
- г) усі відповіді вірні.
5. Інтерактивними методами навчання є:
- а) пізнавально-пошукова діяльність: робота з текстом, географічними картами, пошук інформації і Інтернеті;
- б) проблемна лекція, оглядова лекція, контрольна робота, пояснення;
- в) самостійна робота учня;
- г) евристична бесіда, мозковий штурм, диспут, дискусія, тренінг, сюжетно-рольова гра;
- д) всі відповіді правильні.
6. Сутність дослідницького методу навчання у тому, що:
- а) учні самі здобувають знання в процесі розв‘язання проблеми та самостійного здійснення пошуку засобів для її розв‘язання;
- б) вчитель визначає проблему та демонструє шлях її дослідження та розв‘язання;
- в) учні під керівництвом вчителя визначають проблему та здійснюють керований пошук шляхів її розв‘язання;
- г) всі відповіді правильні;
- д) правильна відповідь відсутня.
7. Пізнавальний інтерес розвивається за допомогою таких прийомів (вилучіть зайве):
- а) зацікавлення змістом навчального матеріалу;
- б) зацікавлення процесом навчання;
- в) включення учнів у творчу діяльність;
- г) постановка проблемної задачі;
- д) пред‘явлення дидактичних вимог;
8. У чому полягає суть професійної компетентності вчителя? Оберіть найбільш повну відповідь:
- а) у знаннях закономірностей розвитку особистості;
- б) в єдність теоретичної і практичної готовності до здійснення педагогічної діяльності;
- в) у знаннях цілей, завдань і технологій навчання і виховання;
- г) у наявності аналітичних, прогностичних, проективних, рефлексивних умінь
- д) у володінні різноманітними педагогічними техніками
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:57, 18 квітня 2016 (EEST)
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:23, 9 червня 2016 (EEST)