Відмінності між версіями «Психологія Шаматрін М.В.»
(→Інтерактивні практичні заняття) |
(→Індивідуальні заняття) |
||
(не показано 3 проміжні версії 2 учасників) | |||
Рядок 9: | Рядок 9: | ||
Завдання 1. Запропонуйте план, за яким Ви здійснюєте вивчення особистості Ваших учнів. Складіть алгоритм психолого-педагогічної характеристики на учня. | Завдання 1. Запропонуйте план, за яким Ви здійснюєте вивчення особистості Ваших учнів. Складіть алгоритм психолого-педагогічної характеристики на учня. | ||
− | *1. | + | *1.Сімейні умови |
− | *2. | + | *2.Колектив класу |
− | *3. | + | *3.Ставлення до навчальної роботи |
− | *4. | + | *4.Ставлення до праці |
− | *5. | + | *5.Дисциплінованість |
− | *6. | + | *6.Дисциплінованість |
− | *7. | + | *7.Взаємостосунки з оточуючими та ставлення до самого себе |
− | *8. | + | *8.Інтелектуальні здібності |
− | *9. | + | *9.Спортивні здібності |
− | *10. | + | *10.Рекомендації |
--[[Користувач:Панченко Світлана Миколаївна|Панченко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Панченко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 12:37, 04 березня 2016 (EEST) | --[[Користувач:Панченко Світлана Миколаївна|Панченко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Панченко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 12:37, 04 березня 2016 (EEST) | ||
---- | ---- | ||
− | |||
− | |||
Завдання 2. Охарактеризуйте одного з ваших учнів за цим планом, деталізуючи у першу чергу особистісні риси дитини. | Завдання 2. Охарактеризуйте одного з ваших учнів за цим планом, деталізуючи у першу чергу особистісні риси дитини. | ||
+ | Замогильний Олег Юрійович, 13 років, 8 – Г клас | ||
+ | Сімейні умови: | ||
+ | *батько, Замогильний Юрій Іванович, приватний підприємець; | ||
+ | *мати, Замогильна Софія Петрівна, бухгалтер; | ||
+ | *брат, Замогильний Юрій Юрійович, учень10-го класу | ||
+ | |||
+ | Виховання на найвищому рівні. Батьки давали розвиватися творчим проявам. З повагою і любов’ю ставиться до батьків. Прихильно ставиться до навчання. Вчителів поважає, бо вони старші і мають більший життєвий досвід. Щодо трудових обов’язків, то постійних немає, основний обов’язок – вчитися. | ||
+ | Колектив класу: творчий, в якому всі дружні і допомагають одне одному. Колектив всебічно розвинутий, але у більшості інтереси розвинені щодо навчання з профільних предметів. В колективі виступає генератором ідей, веселить компанію. Колектив цікавий, тому є про що поговорити. | ||
+ | |||
+ | Ставлення до навчальної роботи: відмінник, посідає одне з перших місць за рейтингом у класі. Улюбленими предметами вважає українську, англійську, німецьку мови, частково хімію та фізику. До навчання ставиться прихильно та відповідально. Більше любить гуманітарні науки, а не точні. У роботі намагається бути самостійним, хоча досить часто звертається за допомогою до вчителів та друзів. | ||
+ | |||
+ | Ставлення до домашніх завдань: домашні завдання виконує постійно, правда не завжди ретельно, але дуже акуратно оформлені. На виконання домашнього завдання витрачає 2-3 години. Особливих труднощів при виконанні домашнього не викликає, але якщо і виникали, то за допомогою звертається до батьків. | ||
+ | |||
+ | Ставлення до праці: у практичній діяльності часто спирається на теорію, зокрема крилаті вислови та цитати з книжок. Вважає, що без практики не можливо добре осягнути теорію. Після закінчення планує продовжити навчання у вищому учбовому закладі, з професією вже визначився. В майбутньому бажає працювати у галузі з юридичних наук. Тому намагається добре вчитися, щоб стати спеціалістом у своїй справі. | ||
+ | |||
+ | Дисциплінованість: однокласники кажуть, що він дисциплінований та врівноважений. Мотиви дисциплінованості є мотиви вчитися і чогось досягнути у житті, а також виховання батьків. До заохочення використовується похвала та ставлення у зразок для інших. | ||
+ | |||
+ | Участь у громадському житті колективу: приймає активну участь у громадському житті школи та класу. Має вираженні організаторські здібності, обов’язки виконує добросовісно та з відповідальністю. Регулярно приймає участь в КВК, різних конкурсах (Кенгуру та ін.), часто виступає у ролі ведучого на різних святкових заходах класу та школи. | ||
+ | |||
+ | Взаємостосунки з оточуючими та ставлення до самого себе: до батьків ставиться з повагою. Вважає, що вони привили йому усі його хороші риси характеру. Нікого не ставить у ідеали, правда частково наслідує батька. До вчителів ставиться з ввічливістю та повагою. Вважає, що у них важлива функція – навчати та виховувати дітей. Самостійність та самодостатність здобув у вчителів. Має багато друзів. Переконаний, що зовнішність не має великого значення, а головне – це душа та внутрішній світ людини. У людях цінує надійність та відданість. Він вміє погоджуватись, але не підкорятися. | ||
+ | |||
+ | Індивідуально-психологічні особливості учня: інтереси чітко ще не сформувалися. Його цікавлять питання з різних галузей. Зацікавленість в деяких предметах досить глибока та стійка. Якщо є можливість поглибити свої знання у певній галузі, то він їх використовує. | ||
+ | |||
+ | Здібності: матеріал засвоює швидко. Знання використовує на творчу діяльність. До предметів, які йому подобаються виявляє неабиякий інтерес та зацікавленість. Спостережливий, що пояснюється великою здатністю до переключання уваги у різних ситуаціях, хоча і проявляється нестійка увага. Найбільше застосовує короткочасний тип пам’яті. Довготривалий тип проявляється лише після великої праці в дома над завданням. | ||
+ | |||
+ | Артистичні здібності: часто виражає свої почуття мімікою та жестами, рухами коли йому не вистачає слів. Прагне викликати емоційні реакції в інших, коли із захопленням щось розповідає. З великим бажанням виступає перед аудиторією. З надзвичайною легкість копіює пози та рухи. Пластичний та відкритий до усього нового. Любить та розуміє значущість гарного та характерного одягу. | ||
+ | |||
+ | Літературні здібності: розповідаючи про щось, вміє притримуватися обраного сюжету, не втрачає основної думки. Любить фантазувати, імпровізувати на тему реальної події, причому надає події нові або незвичні риси. Підбирає у своїх усних або письмових оповіданнях такі слова, які тонко передають емоційні стани та почуття героя. Зображає персонажі фантазій живими та цікавими, олюдненими. Любить складати вірші. | ||
+ | |||
+ | Інтелектуальні здібності: чітко розмірковує, ясно мислить, розуміє причини явищ та мотиви вчинків людей. Має здібності до узагальнення, розумінню абстракцій, понять. Вміє чітко висловити словами чужу і власну думку, спостережливий. Часто намагається знайти власне пояснення причин та сенсу найрізноманітніших подій. Колекціонує монети. | ||
+ | |||
+ | Спортивні здібності: енергійний, увесь час прагне рухатися. Сміливий не боїться синців та забиття. Майже завжди перемагає у бійках або спортивних іграх. Фізично розвинений, має хорошу координацію, легкість та пластичність рухів. Практично ніколи не втомлюється від фізичного навантаження. Катається на ковзанах, ходить на лижах. | ||
--[[Користувач:Панченко Світлана Миколаївна|Панченко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Панченко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 12:36, 11 березня 2016 (EEST) | --[[Користувач:Панченко Світлана Миколаївна|Панченко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Панченко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 12:36, 11 березня 2016 (EEST) | ||
---- | ---- | ||
− | |||
Рядок 41: | Рядок 70: | ||
--[[Користувач:Панченко Світлана Миколаївна|Панченко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Панченко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 12:37, 18 березня 2016 (EEST) | --[[Користувач:Панченко Світлана Миколаївна|Панченко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Панченко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 12:37, 18 березня 2016 (EEST) | ||
---- | ---- | ||
− | |||
− | |||
Завдання 2. З переліку ознак обрати та виписати 6 найсуттєвіших ознак, що властиві обдарованій дитині: | Завдання 2. З переліку ознак обрати та виписати 6 найсуттєвіших ознак, що властиві обдарованій дитині: | ||
− | *1. | + | *1.здатна організувати й узагальнити наяву інформацію |
− | *2. | + | *2.уміє зробити аналіз будь-якої ситуації, що виникла перш ніж діяти в ній |
− | *3. | + | *3.уміє міркувати, будувати гіпотезу, організувати й узагальнити наяву інформацію, робити висновок |
− | *4. | + | *4.здатна до творчого перетворення дійсності й умов завдання |
− | *5. | + | *5.гнучка у мисленні і діях |
− | *6. | + | *6.має багату уяву |
--[[Користувач:Панченко Світлана Миколаївна|Панченко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Панченко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 12:30, 25 березня 2016 (EEST) | --[[Користувач:Панченко Світлана Миколаївна|Панченко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Панченко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 12:30, 25 березня 2016 (EEST) | ||
Рядок 56: | Рядок 83: | ||
==== Індивідуальні заняття ==== | ==== Індивідуальні заняття ==== | ||
+ | Вітаю! | ||
+ | Сьогодні у нас згідно навчально-тематичного плану та за розкладом занять індивідуальне заняття за темою [https://drive.google.com/file/d/0BzsUcVwzA_l7VUJuN1hhdkZ6TDA/view?usp=sharing "Психологія особистості..."] | ||
+ | '''Обговоримо наступні проблемні питання:''' | ||
+ | |||
+ | '''Завдання 1.''' Чи кожна людина, яка проживає в людському суспільстві, є особистістю? Чи можна назвати особистостями представників соціальних низів нашого суспільства (наркоманів, проституток, злочинців, сексуальних маніяків…). Що Ви скажете з цього приводу вашим учням? | ||
+ | ---- | ||
+ | '''Ваша відповідь:''' | ||
+ | |||
+ | Особистість — інтегральна (цілісна) сукупність соціальних властивостей людини, що формується та видозмінюється протягом усього життя у результаті складної взаємодії внутрішніх та зовнішніх чинників Ті розвитку, активної взаємодії із соціальним середовищем. Формування особистості є результатом включеності людини до існуючої системи соціальних відносин шляхом засвоєння нею соціальних функцій, а також усвідомлення своєї приналежності до соціуму.Соціальні властивості особистості є проявом у її поведінці та діяльності соціальних відносин — політичних, економічних, сімейних тощо. Проте кожна людина по-різному відбиває ці відносини. Вони ніби проходять крізь фільтри індивідуальності, утворюючи неповторний синтез соціального та індивідуального. Отже, кожна особистість є унікальною, неповторною і саме у цьому виявляється її самоцінність, її право на суспільне визнання, шанування гідності. | ||
+ | |||
+ | ---- | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Завдання 2.''' Назвіть основні джерела особистісного розвитку сучасного школяра. | ||
+ | |||
+ | ---- | ||
+ | '''Ваша відповідь:''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | --[[Користувач:Панченко Світлана Миколаївна|Панченко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Панченко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 13:49, 01 квітня 2016 (EEST) | ||
+ | ---- | ||
==== Консультації ==== | ==== Консультації ==== |
Поточна версія на 12:26, 23 червня 2016
Зміст
Інтерактивні практичні заняття
Доброго дня! Прошу вибачення, з технічних причин вдібулася затримка у постановці практичних занять з психології. Думаю, ми швидко надолужимо згаєне))) Отже, згідно навчально-тематичного плану у нас інтерактивні практичні занаття заплановані з тем, які Ви можете перечитати за посиланням "Психологія особистості..." та "Психологічні аспекти роботи з обдарованими дітьми".
Виконайте 2 практичні роботи.
Практична робота № 1. Вивчення особистості школяра
Завдання 1. Запропонуйте план, за яким Ви здійснюєте вивчення особистості Ваших учнів. Складіть алгоритм психолого-педагогічної характеристики на учня.
- 1.Сімейні умови
- 2.Колектив класу
- 3.Ставлення до навчальної роботи
- 4.Ставлення до праці
- 5.Дисциплінованість
- 6.Дисциплінованість
- 7.Взаємостосунки з оточуючими та ставлення до самого себе
- 8.Інтелектуальні здібності
- 9.Спортивні здібності
- 10.Рекомендації
--Панченко Світлана Миколаївна (обговорення) 12:37, 04 березня 2016 (EEST)
Завдання 2. Охарактеризуйте одного з ваших учнів за цим планом, деталізуючи у першу чергу особистісні риси дитини.
Замогильний Олег Юрійович, 13 років, 8 – Г клас
Сімейні умови:
- батько, Замогильний Юрій Іванович, приватний підприємець;
- мати, Замогильна Софія Петрівна, бухгалтер;
- брат, Замогильний Юрій Юрійович, учень10-го класу
Виховання на найвищому рівні. Батьки давали розвиватися творчим проявам. З повагою і любов’ю ставиться до батьків. Прихильно ставиться до навчання. Вчителів поважає, бо вони старші і мають більший життєвий досвід. Щодо трудових обов’язків, то постійних немає, основний обов’язок – вчитися.
Колектив класу: творчий, в якому всі дружні і допомагають одне одному. Колектив всебічно розвинутий, але у більшості інтереси розвинені щодо навчання з профільних предметів. В колективі виступає генератором ідей, веселить компанію. Колектив цікавий, тому є про що поговорити.
Ставлення до навчальної роботи: відмінник, посідає одне з перших місць за рейтингом у класі. Улюбленими предметами вважає українську, англійську, німецьку мови, частково хімію та фізику. До навчання ставиться прихильно та відповідально. Більше любить гуманітарні науки, а не точні. У роботі намагається бути самостійним, хоча досить часто звертається за допомогою до вчителів та друзів.
Ставлення до домашніх завдань: домашні завдання виконує постійно, правда не завжди ретельно, але дуже акуратно оформлені. На виконання домашнього завдання витрачає 2-3 години. Особливих труднощів при виконанні домашнього не викликає, але якщо і виникали, то за допомогою звертається до батьків.
Ставлення до праці: у практичній діяльності часто спирається на теорію, зокрема крилаті вислови та цитати з книжок. Вважає, що без практики не можливо добре осягнути теорію. Після закінчення планує продовжити навчання у вищому учбовому закладі, з професією вже визначився. В майбутньому бажає працювати у галузі з юридичних наук. Тому намагається добре вчитися, щоб стати спеціалістом у своїй справі.
Дисциплінованість: однокласники кажуть, що він дисциплінований та врівноважений. Мотиви дисциплінованості є мотиви вчитися і чогось досягнути у житті, а також виховання батьків. До заохочення використовується похвала та ставлення у зразок для інших.
Участь у громадському житті колективу: приймає активну участь у громадському житті школи та класу. Має вираженні організаторські здібності, обов’язки виконує добросовісно та з відповідальністю. Регулярно приймає участь в КВК, різних конкурсах (Кенгуру та ін.), часто виступає у ролі ведучого на різних святкових заходах класу та школи.
Взаємостосунки з оточуючими та ставлення до самого себе: до батьків ставиться з повагою. Вважає, що вони привили йому усі його хороші риси характеру. Нікого не ставить у ідеали, правда частково наслідує батька. До вчителів ставиться з ввічливістю та повагою. Вважає, що у них важлива функція – навчати та виховувати дітей. Самостійність та самодостатність здобув у вчителів. Має багато друзів. Переконаний, що зовнішність не має великого значення, а головне – це душа та внутрішній світ людини. У людях цінує надійність та відданість. Він вміє погоджуватись, але не підкорятися.
Індивідуально-психологічні особливості учня: інтереси чітко ще не сформувалися. Його цікавлять питання з різних галузей. Зацікавленість в деяких предметах досить глибока та стійка. Якщо є можливість поглибити свої знання у певній галузі, то він їх використовує.
Здібності: матеріал засвоює швидко. Знання використовує на творчу діяльність. До предметів, які йому подобаються виявляє неабиякий інтерес та зацікавленість. Спостережливий, що пояснюється великою здатністю до переключання уваги у різних ситуаціях, хоча і проявляється нестійка увага. Найбільше застосовує короткочасний тип пам’яті. Довготривалий тип проявляється лише після великої праці в дома над завданням.
Артистичні здібності: часто виражає свої почуття мімікою та жестами, рухами коли йому не вистачає слів. Прагне викликати емоційні реакції в інших, коли із захопленням щось розповідає. З великим бажанням виступає перед аудиторією. З надзвичайною легкість копіює пози та рухи. Пластичний та відкритий до усього нового. Любить та розуміє значущість гарного та характерного одягу.
Літературні здібності: розповідаючи про щось, вміє притримуватися обраного сюжету, не втрачає основної думки. Любить фантазувати, імпровізувати на тему реальної події, причому надає події нові або незвичні риси. Підбирає у своїх усних або письмових оповіданнях такі слова, які тонко передають емоційні стани та почуття героя. Зображає персонажі фантазій живими та цікавими, олюдненими. Любить складати вірші.
Інтелектуальні здібності: чітко розмірковує, ясно мислить, розуміє причини явищ та мотиви вчинків людей. Має здібності до узагальнення, розумінню абстракцій, понять. Вміє чітко висловити словами чужу і власну думку, спостережливий. Часто намагається знайти власне пояснення причин та сенсу найрізноманітніших подій. Колекціонує монети.
Спортивні здібності: енергійний, увесь час прагне рухатися. Сміливий не боїться синців та забиття. Майже завжди перемагає у бійках або спортивних іграх. Фізично розвинений, має хорошу координацію, легкість та пластичність рухів. Практично ніколи не втомлюється від фізичного навантаження. Катається на ковзанах, ходить на лижах.
--Панченко Світлана Миколаївна (обговорення) 12:36, 11 березня 2016 (EEST)
Практична робота №2. Моделювання особистості обдарованої дитини
Завдання 1. Провести класифікацію ознак обдарованості за сферами та заповнити таблицю. Зверніть увагу, що таблиця містить Ваш персональний листок з Вашим прізвищем, на якому Ви і працюєте.
--Панченко Світлана Миколаївна (обговорення) 12:37, 18 березня 2016 (EEST)
Завдання 2. З переліку ознак обрати та виписати 6 найсуттєвіших ознак, що властиві обдарованій дитині:
- 1.здатна організувати й узагальнити наяву інформацію
- 2.уміє зробити аналіз будь-якої ситуації, що виникла перш ніж діяти в ній
- 3.уміє міркувати, будувати гіпотезу, організувати й узагальнити наяву інформацію, робити висновок
- 4.здатна до творчого перетворення дійсності й умов завдання
- 5.гнучка у мисленні і діях
- 6.має багату уяву
--Панченко Світлана Миколаївна (обговорення) 12:30, 25 березня 2016 (EEST)
Індивідуальні заняття
Вітаю!
Сьогодні у нас згідно навчально-тематичного плану та за розкладом занять індивідуальне заняття за темою "Психологія особистості..."
Обговоримо наступні проблемні питання:
Завдання 1. Чи кожна людина, яка проживає в людському суспільстві, є особистістю? Чи можна назвати особистостями представників соціальних низів нашого суспільства (наркоманів, проституток, злочинців, сексуальних маніяків…). Що Ви скажете з цього приводу вашим учням?
Ваша відповідь:
Особистість — інтегральна (цілісна) сукупність соціальних властивостей людини, що формується та видозмінюється протягом усього життя у результаті складної взаємодії внутрішніх та зовнішніх чинників Ті розвитку, активної взаємодії із соціальним середовищем. Формування особистості є результатом включеності людини до існуючої системи соціальних відносин шляхом засвоєння нею соціальних функцій, а також усвідомлення своєї приналежності до соціуму.Соціальні властивості особистості є проявом у її поведінці та діяльності соціальних відносин — політичних, економічних, сімейних тощо. Проте кожна людина по-різному відбиває ці відносини. Вони ніби проходять крізь фільтри індивідуальності, утворюючи неповторний синтез соціального та індивідуального. Отже, кожна особистість є унікальною, неповторною і саме у цьому виявляється її самоцінність, її право на суспільне визнання, шанування гідності.
Завдання 2. Назвіть основні джерела особистісного розвитку сучасного школяра.
Ваша відповідь:
--Панченко Світлана Миколаївна (обговорення) 13:49, 01 квітня 2016 (EEST)