Відмінності між версіями «Теорія та методика фахової дисципліни Кашина Н.І.»
(→Інтерактивні практичні заняття) |
(→Інтерактивні практичні заняття) |
||
(не показано одну проміжну версію цього учасника) | |||
Рядок 35: | Рядок 35: | ||
''Пропоную вашій увазі лекцію з методики викладання історії на тему '''"Нетрадиційні форми навчання у сучасній загальноосвітній школі"'''. На моїй сторінці обговорення: [[Обговорення користувача:Ніколаєнко Світлана Петрівна]] Ви знайдете теоретичний матеріал з теми. Після знайомства з ним чекаю Вашої відповідь на питання: | ''Пропоную вашій увазі лекцію з методики викладання історії на тему '''"Нетрадиційні форми навчання у сучасній загальноосвітній школі"'''. На моїй сторінці обговорення: [[Обговорення користувача:Ніколаєнко Світлана Петрівна]] Ви знайдете теоретичний матеріал з теми. Після знайомства з ним чекаю Вашої відповідь на питання: | ||
− | '' | + | |
+ | Як Ви розумієте поняття "міжпредметні зв'язки"? | ||
+ | Мої відповіді: | ||
+ | «Міжпредметні зв’язки» - це зв’язок між навчальними програмами різних дисциплін на рівні навчальних занять (уроків, факультативів тощо), який зумовлений спільною дидактичною метою. Міжпредметні зв'язки виступають як дидактична умова, що сприяє піднесенню рівня науковості й доступності навчання історії, активізації пізнавальної діяльності учнів, поліпшенню якості знань, умінь і навичок. Реалізація міжпредметних зв'язків дає змогу економно і водночас інтенсивно використовувати час на уроках. | ||
+ | |||
+ | Приклади з досвіду моєї роботи: | ||
+ | Вивчаючи тему"Культура України першої половини ХVІІІ століття" (історія України) і тему"Культура людини" в курсі "Людина і світ"-інтеграція носить частковий характер,а ,наприклад, тему "Національно-визвольна боротьба українського народу у ХVІІІ столітті(історія України) і тему "Історична основа поеми "Гайдамаки" Т.Г.Шевченка" (укр.Література)- інтеграція носить повний характер і представлена повним висвітленням суміжних тем різних предметів. | ||
+ | |||
1. Опишіть, які саме нетрадиційні форми навчання Ви використовуєте у своїй практиці викладання суспільних дисциплін. Наведіть приклади. | 1. Опишіть, які саме нетрадиційні форми навчання Ви використовуєте у своїй практиці викладання суспільних дисциплін. Наведіть приклади. | ||
Рядок 42: | Рядок 49: | ||
− | В своїй роботі я використовую нетрадиційні форми навчання: уроки- семінари уроки- лекціі уроки-вікторини уроки-лабораторні дослідження уроки-усні журнали уроки захисту проектів.--[[Користувач:Кашина Наталія Іванівна|Кашина Наталія Іванівна]] ([[Обговорення користувача:Кашина Наталія Іванівна|обговорення]]) 11:24, 5 червня 2015 (EEST) | + | В своїй роботі я використовую нетрадиційні форми навчання: уроки- семінари, уроки- лекціі, уроки-вікторини, уроки-лабораторні дослідження, уроки-усні журнали, уроки захисту проектів.--[[Користувач:Кашина Наталія Іванівна|Кашина Наталія Іванівна]] ([[Обговорення користувача:Кашина Наталія Іванівна|обговорення]]) 11:24, 5 червня 2015 (EEST) |
==== Індивідуальні заняття ==== | ==== Індивідуальні заняття ==== |
Поточна версія на 14:53, 7 грудня 2015
Зміст
Інтерактивні практичні заняття
Шановна пані Наталіє! Давайте торкнемося надзвичайно цікавої для вчителя історії теми: "Методика роботи з історичними джерелами". На моїй сторінці обговорення: Обговорення користувача:Ніколаєнко Світлана Петрівна Ви знайдете теоретичний матеріал з теми. Ознайомившися з ним, дайте відповіді на питання:
1. Чим різняться первинна і вторинна інтерпретація візуальних історичних джерел?
2. У чому полягає необ'єктивність фотознімків як історичних джерел?
Дякую за співпрацю. --Ніколаєнко Світлана Петрівна (обговорення) 08:49, 5 червня 2015 (EEST)
Питання 1
Інтерпретація:
а) первинна. По суті вона зводиться до опису і аналізу ситуації , яка представлена зображенням і “розшифровки” “послання” його автора або замовника(тобто визначення, що вони, власне, хотіли сказати, яку думку донести, почуття викликати, уявлення або стереотипи сформувати). Тут варто звернути увагу на те, хто саме є люди на зображенні( конкретно-історичні персонажі або представники яких соціальних груп, партій тощо), проаналізувати сюжет, звернути увагу на символи і стереотипи, завдяки яким можна визначити хто є персонажі або визначити їх національну або соціальну належність. Особливу увагу слід звернути на позицію автора: намагався він бути неупередженим, чи, навпаки, намагався зобразити персонажів саме в такому вигляді, наскільки свідомою є упередженість автора.
Доцільно також проаналізувати підпис і співвідношення підпису і зображення. б) вторинна або власне історична. Власне, це і є мета дослідження джерела, всі попередні етапи виконують службову роль. Але ще раз варто наголосити, що ні в якому випадку не слід ними нехтувати, оскільки від ґрунтовності попереднього дослідження може залежати чистота і ґрунтовність власне історичної інтерпретації. На цьому етапі слід звернути увагу на історичність ситуації, на співвідношення її з іншими джерелами(як текстовими так і візуальними), на історичний контекст(залучивши знання учнів, набуті з інших джерел). Кінцевим результатом аналізу повинні стати висновки, які роблять учні про історичну ситуацію, явища. процеси. Наголосимо також на тому, що треба чітко розділяти висновки, зроблені безпосередньо на підставі аналізу конкретного джерела(джерел) і загальні висновки, зроблені на підставі залучення всієї можливої інформації (весь комплекс джерел, історична карта, підручник, додаткова література).
--Кашина Наталія Іванівна (обговорення) 09:50, 5 червня 2015 (EEST)
Питання 2
Фотодокументи. Здавалось би цей вид зображень найбільш легкий для аналізу. Але учні дуже часто потрапляють у своєрідну пастку їх уявної об’єктивності. Справа в тому, що підсвідомо вони схильні вважати, що фото фіксують певні моменти життя і є неупередженими свідченнями епохи. Насправді це, звичайно, не так. Люди схильні позувати фотографу, тим самим намагаючись представити себе такими якими вони хочуть, щоб їх бачили, а не такими, якими вони є насправді. Особливо це стосується більш ранніх періодів, коли фотокамера ще була доволі рідкісним предметом, а фотографія була мистецтвом. До того ж і самі фотомайстри часто вважали себе митцями, тому намагались сконструювати композицію. Тому значна частина фото є постановочними. Нарешті, були і офіційні, відверто постановочні фото. Отже завжди при аналізі цього виду зображень слід ставити питання наскільки постановочним є це фото, наскільки йому можна довіряти. В той же час попри все часто фото несуть інформацію, про яку навіть не думав фотограф і яка може суперечити тій установці, з якою він здійснював зйомку.--Кашина Наталія Іванівна (обговорення) 10:04, 5 червня 2015 (EEST)
Пропоную вашій увазі лекцію з методики викладання історії на тему "Нетрадиційні форми навчання у сучасній загальноосвітній школі". На моїй сторінці обговорення: Обговорення користувача:Ніколаєнко Світлана Петрівна Ви знайдете теоретичний матеріал з теми. Після знайомства з ним чекаю Вашої відповідь на питання:
Як Ви розумієте поняття "міжпредметні зв'язки"? Мої відповіді: «Міжпредметні зв’язки» - це зв’язок між навчальними програмами різних дисциплін на рівні навчальних занять (уроків, факультативів тощо), який зумовлений спільною дидактичною метою. Міжпредметні зв'язки виступають як дидактична умова, що сприяє піднесенню рівня науковості й доступності навчання історії, активізації пізнавальної діяльності учнів, поліпшенню якості знань, умінь і навичок. Реалізація міжпредметних зв'язків дає змогу економно і водночас інтенсивно використовувати час на уроках.
Приклади з досвіду моєї роботи: Вивчаючи тему"Культура України першої половини ХVІІІ століття" (історія України) і тему"Культура людини" в курсі "Людина і світ"-інтеграція носить частковий характер,а ,наприклад, тему "Національно-визвольна боротьба українського народу у ХVІІІ столітті(історія України) і тему "Історична основа поеми "Гайдамаки" Т.Г.Шевченка" (укр.Література)- інтеграція носить повний характер і представлена повним висвітленням суміжних тем різних предметів.
1. Опишіть, які саме нетрадиційні форми навчання Ви використовуєте у своїй практиці викладання суспільних дисциплін. Наведіть приклади.
--Ніколаєнко Світлана Петрівна (обговорення) 10:02, 5 червня 2015 (EEST)
В своїй роботі я використовую нетрадиційні форми навчання: уроки- семінари, уроки- лекціі, уроки-вікторини, уроки-лабораторні дослідження, уроки-усні журнали, уроки захисту проектів.--Кашина Наталія Іванівна (обговорення) 11:24, 5 червня 2015 (EEST)