Відмінності між версіями «Теорія та методика фахової дисципліни Голуб Л.М.»

Матеріал з HistoryPedia
Перейти до: навігація, пошук
(Інтерактивні практичні заняття)
(Проведення та перевірка модульного контролю)
 
(не показані 26 проміжних версій 2 учасників)
Рядок 17: Рядок 17:
 
Дякую за співпрацю! З повагою --[[Користувач:Ніколаєнко Світлана Петрівна|Ніколаєнко Світлана Петрівна]] ([[Обговорення користувача:Ніколаєнко Світлана Петрівна|обговорення]]) 15:08, 20 квітня 2016 (EEST)
 
Дякую за співпрацю! З повагою --[[Користувач:Ніколаєнко Світлана Петрівна|Ніколаєнко Світлана Петрівна]] ([[Обговорення користувача:Ніколаєнко Світлана Петрівна|обговорення]]) 15:08, 20 квітня 2016 (EEST)
  
==== Індивідуальні заняття ====
+
Доброго дня,Світлано Петрівно.Спробую дати відповіді на поставлені питання.
  
 +
1.На мою думку, первинна  інтерпретація візуальних історичних джерел відрізняється від вторинної тим , що вона по суті  зводиться до опису і аналізу ситуації , яка представлена зображенням і “розшифровки” “послання” його автора або замовника(тобто визначення, що вони, власне, хотіли сказати, яку думку донести, почуття викликати, уявлення або стереотипи сформувати).Тут варто звернути увагу на позицію автора, на те, хто саме є люди на зображенні, проаналізувати сюжет.Доцільно також проаналізувати підпис і співвідношення підпису і зображення.
 +
Вторинна або власне історична інтерпретація це і є мета дослідження джерела, всі попередні етапи виконують службову роль. Але  ні в якому випадку не слід ними нехтувати, оскільки від ґрунтовності попереднього дослідження може залежати чистота і ґрунтовність власне історичної інтерпретації.На цьому етапі слід звернути увагу на історичність ситуації, на співвідношення її з іншими джерелами(як текстовими так і візуальними), на історичний контекст(залучивши знання учнів, набуті з інших джерел).Кінцевим результатом аналізу повинні стати висновки, які роблять учні про історичну ситуацію, явища. процеси.
 +
  
 +
2.На мою думку , необєктивність фотознімків як історичних джерел полягає в тому , що вони часто є постановочними , бо люди схильні позувати фотографу, тим самим намагаючись представити себе такими якими вони хочуть, щоб їх бачили, а не такими, якими вони є насправді.Отже , ці джерела субєктивні і не завжди відображають обєктивну реальність.--[[Користувач:Голуб Людмила Миколаївна|Голуб Людмила Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Голуб Людмила Миколаївна|обговорення]]) 16:13, 20 квітня 2016 (EEST)
 +
 +
Доброго дня, Світлано Петрівно.
 +
Чи будуть іще завдання з даного профілю ?З повагою Голуб Людмила Миколаївна.--[[Користувач:Голуб Людмила Миколаївна|Голуб Людмила Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Голуб Людмила Миколаївна|обговорення]]) 18:11, 22 жовтня 2016 (EEST)
 +
 +
----
 +
 +
'''Пропоную вашій увазі лекцію з методики викладання історії на тему "Нетрадиційні форми навчання у сучасній загальноосвітній школі".''' Щоб переглянути текст лекції, перейдіть за посиланням [https://drive.google.com/file/d/0B0cchSnWMJmwOVB4NWYwa1MtUGc/edit?usp=sharing Нетрадиційні форми навчання у сучасній загальноосвітній школі].
 +
 +
[http://xn--e1aajfpcds8ay4h.com.ua/files/image/konf%2011/doklad_11_3_2_20.pdf Берегова Д. А., Стельмах Н. В. НЕТРАДИЦІЙНІ ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ, ЇХ ПЕРЕВАГИ, НЕДОЛІКИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ЗАСТОСУВАННЯ В ШКОЛІ]
 +
 +
'''Завдання для Вас''': '''''розкажіть, які нетрадиційні форми уроків Ви практикуєте. Наведіть приклади''''' --[[Користувач:Ніколаєнко Світлана Петрівна|Ніколаєнко Світлана Петрівна]]
 +
 +
 +
-Я використовую такі нетрадиційні форми уроків :
 +
1.Урок-семінар ("Наслідки та уроки Другої світової війни ,11 клас ")
 +
2.Урок-вікторина ("Життя людей за первісних часів",6 клас)
 +
3.Урок-заОЧНА ПОДОРОЖ("КУЛЬТУРА КИЇВСЬКОЇ РУСІ",7клас)
 +
4.Урок-СУД ("ЗАХИСТ ПРАВ ЛЮДИНИ В УКРАЇНІ",9клас)-ТОЩО --[[Користувач:Голуб Людмила Миколаївна|Голуб Людмила Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Голуб Людмила Миколаївна|обговорення]]) 01:37, 30 жовтня 2016 (EEST)-
 +
 +
'''Продовжуємо навчатися, друзі!''' Пропоную ознайомитися з матеріалом викладеним на сайті Кунцівської ЗОШ на основі книги Пастушенко Н. М., Пастушенко Р. Я. Діагностування навченості: Гуманітарні дисципліни. — Львів: ВНТЛ, 2000.[http://kuncevo.ucoz.ru/publ/diagnostuvannja_navchenosti_shkoljariv_z_istoriji/1-1-0-13 ДІАГНОСТУВАННЯ НАВЧЕНОСТІ ШКОЛЯРІВ З ІСТОРІЇ].
 +
 +
'''Завдання для Вас''': '''''які уміння учнів свідчитимуть про наявність принаймні поверхового розуміння здобутої історичної інформації?''''' --[[Користувач:Ніколаєнко Світлана Петрівна|Ніколаєнко Світлана Петрівна]]
 +
 +
 +
 +
-Про наявність принаймні поверхового розуміння здобутої історичної інформації свідчитимуть уміння.
 +
 +
• встановлювати хронологічну послідовність взаємозалежних подій;
 +
 +
• виділяти часові, просторові та явні причинно-наслідкові зв’язки між історичними факта¬ми;
 +
 +
• пояснювати назви історичного тексту, визначати його тематику;
 +
 +
• складати план прочитаного (почутого) тексту, його тези чи конспект;
 +
 +
• пояснювати терміни, які вживаються у прочитаному (почутому) тексті---[[Користувач:Голуб Людмила Миколаївна|Голуб Людмила Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Голуб Людмила Миколаївна|обговорення]]) 01:43, 30 жовтня 2016 (EEST)--
 +
 +
'''Знайомимося з новою темою '''[https://drive.google.com/file/d/0B0cchSnWMJmwdDJCZjlpUVFIS2s/edit?usp=sharing Використання програмових педагогічних засобів(ППЗ) на уроках та в позаурочний час]. Завдання до теми, як завжди, на ваших персональних сторінках. З наказом МОН України Про затвердження тимчасових вимог до педагогічних програмних засобів від 15 травня 2006 року N 369 ви можете ознайомитись на сайті Асоціації підприємств інформаційних технологій України, перейшовши за посиланням [http://apitu.org.ua/node/2346 Наказ МОНУ].
 +
 +
'''Завдання для Вас''': '''''на яких етапах уроку доцільно застосовувати ППЗ?''''' --[[Користувач:Ніколаєнко Світлана Петрівна|Ніколаєнко Світлана Петрівна]]
 +
 +
    --[[Користувач:Голуб Людмила Миколаївна|Голуб Людмила Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Голуб Людмила Миколаївна|обговорення]]) 01:52, 30 жовтня 2016 (EEST)ППЗ доцільно застосовувати на таких етапах уроків:
 +
 +
- Діагностичне тестування якості засвоєння матеріалу;
 +
 +
- У тренувальному режимі для формування умінь і навичок після вивчення
 +
 +
теми;
 +
 +
- У навчальному режимі;
 +
 +
- У індивідуальній роботі з учнями;
 +
 +
- У режимі самонавчання;
 +
 +
- У режимі графічної ілюстрації.--[[Користувач:Голуб Людмила Миколаївна|Голуб Людмила Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Голуб Людмила Миколаївна|обговорення]]) 01:54, 30 жовтня 2016 (EEST)
 +
 +
'''Міжпредметні зв'язки на уроках історії та суспільних дисциплін'''
 +
Друзі, запрошую переглянути [https://drive.google.com/file/d/0B0cchSnWMJmwcWVET3VXaDRTQ1U/edit?usp=sharing теоретичний матеріал за цим посиланням] і виконати завдання, розміщені на ваших сторінках обговорення. Дякую і бажаю натхнення!
 +
Міжпредметний . Інтеграція носить частковий характер і представлена у вигляді коротких відомостях з інших предметів
 +
 +
 +
'''Завдання для Вас''': '''''наведіть приклад міжпредметних зв'язків, які Ви встановлюєте на своїх уроках''''' --[[Користувач:Ніколаєнко Світлана Петрівна|Ніколаєнко Світлана Петрівна]]
 +
 +
 +
-НАПРИКЛАД "Культура України XIX ст. (історія України) + ТВОРЧІСТЬ І.Франка ,П.мирного,л.українки ,і.нечуя-левицького(українська література),відомості із життя вчених д.заболотного (біологія),М.Грановського (математика)+творча спадщина м.лисенка (музичне мистецтво),М.ПИМОНЕНКА , С.ВАСИЛЬКІВСЬКОГО (ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО)ТОЩО.--[[Користувач:Голуб Людмила Миколаївна|Голуб Людмила Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Голуб Людмила Миколаївна|обговорення]]) 02:14, 30 жовтня 2016 (EEST)---
 +
 +
Наступна тема: '''Специфіка викладання історії''' [https://drive.google.com/file/d/0B0cchSnWMJmwSkIzeVJuMHI0VW8/view?usp=sharing Матеріал до неї ви знайдете за цим посиланням]. Бажаю успіхів. Якщо виникнуть питання до мене, звертайтесь у розділі "Спілкування на моїй сторінці обговорення".
 +
 +
'''Завдання для Вас''': '''''які шляхи існують для створення проблемних ситуацій на уроках суспільних дисциплін?''''' --[[Користувач:Ніколаєнко Світлана Петрівна|Ніколаєнко Світлана Петрівна]]
 +
 +
 +
 +
---Характерною рисою проблемного навчання є постановка перед учнями проблемної ситуації, яка спонукає їх не тільки користуватися готовими знаннями, але і самостійно (під керівництвом вчителя) здобувати нові знання. Існують різноманітні шляхи створення проблемної ситуації:
 +
 +
 постановка проблемних завдань;
 +
 +
 організація дискусії на уроці;
 +
 +
 організація пошукової роботи школярів.
 +
 +
Проблемна ситуація на уроці залежить від:
 +
 +
 характеру навчального матеріалу;
 +
 +
 актуальних проблем сучасності;
 +
 +
 життєвого досвіду школярів.
 +
 +
При оцінюванні проблемних завдань високо оцінюються використання учнями:
 +
 +
 знань з історії;
 +
 +
 знань з літератури;
 +
 +
 довідкових джерел;
 +
 +
 засобів масової інформації.-
 +
 +
--[[Користувач:Голуб Людмила Миколаївна|Голуб Людмила Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Голуб Людмила Миколаївна|обговорення]]) 02:27, 30 жовтня 2016 (EEST)
 +
 +
==== Індивідуальні заняття ====
 +
Шановні колеги! Під час індивідуальних занять зайдіть на головну сторінку цього сайту, перейдіть на сторінку порад, або зробіть це за посиланням [[Сторінка порад]] і ознайомтесь з розділом "Корисні публікації". Там ви знайдете список сайтів з важливою для вчителів суспільних дисциплін інформацією та набір ікт інструментів для роботи з учнями! Вдалого вам використання!!! Будуть питання - звертайтеся. --[[Користувач:Ніколаєнко Світлана Петрівна|Ніколаєнко Світлана Петрівна]]
 +
 +
Так ,дійсно ,матеріал цікавий і корисний.Дякую.--[[Користувач:Голуб Людмила Миколаївна|Голуб Людмила Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Голуб Людмила Миколаївна|обговорення]]) 21:39, 30 жовтня 2016 (EET)
  
 
==== Консультації ====
 
==== Консультації ====
 +
Шановні колеги! Під час консультації ви можете ставити мені запитання з методики викладання суспільних дисциплін тут.
 +
 +
У якості моєї консультації пропоную вам корисний матеріал з теми '''Кабінет історії'''
  
 +
[https://sites.google.com/site/pivovarsvitlanavasilivna/kabinet-istoriie Кабінет історії на сайті вчителя історії КЗШ № 37 Пивовар С.В.]
 +
--[[Користувач:Ніколаєнко Світлана Петрівна|Ніколаєнко Світлана Петрівна]]
  
====Тематичні дискусії (Інтернет-семінари) ====
+
Дякую за цікаву інформацію.Поки що запитань немає.--[[Користувач:Голуб Людмила Миколаївна|Голуб Людмила Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Голуб Людмила Миколаївна|обговорення]]) 20:40, 30 жовтня 2016 (EET)
  
 +
====Тематичні дискусії (Інтернет-семінари) =--[[Користувач:Голуб Людмила Миколаївна|Голуб Людмила Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Голуб Людмила Миколаївна|обговорення]]) 02:22, 30 жовтня 2016 (EEST)===
  
 
==== Проведення та перевірка модульного контролю ====
 
==== Проведення та перевірка модульного контролю ====
 +
[http://LearningApps.org/view2485014 '''''Вікторина модульного контролю''''']
 +
Модульний контроль пройшла--[[Користувач:Голуб Людмила Миколаївна|Голуб Людмила Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Голуб Людмила Миколаївна|обговорення]]) 10:25, 1 листопада 2016 (EET)

Поточна версія на 11:29, 1 листопада 2016

Інтерактивні практичні заняття

Доброго дня, колеги. Давайте торкнемося надзвичайно цікавої для вчителя історії теми: "Методика роботи з історичними джерелами". За цим посиланням знаходиться Матеріал "Методи роботи з візуальними джерелами" із сайту Всеукраїнської асоціації викладачів історії та суспільних дисциплін "Нова Доба"

Організація діяльності учнів із різними джерелами історичних знань

Реферат Організація роботи з історичними джерелами на уроках історії

Сокур Л.А. ДО ПИТАННЯ ВИКОРИСТАННЯ ДОКУМЕНТІВ НА УРОКАХ ІСТОРІЇ

Ознайомившись із матеріалами, дайте відповіді на такі питання:

  • Чим різняться первинна і вторинна інтерпретація візуальних історичних джерел?
  • У чому полягає необ'єктивність фотознімків як історичних джерел?

Дякую за співпрацю! З повагою --Ніколаєнко Світлана Петрівна (обговорення) 15:08, 20 квітня 2016 (EEST)

Доброго дня,Світлано Петрівно.Спробую дати відповіді на поставлені питання.

1.На мою думку, первинна інтерпретація візуальних історичних джерел відрізняється від вторинної тим , що вона по суті зводиться до опису і аналізу ситуації , яка представлена зображенням і “розшифровки” “послання” його автора або замовника(тобто визначення, що вони, власне, хотіли сказати, яку думку донести, почуття викликати, уявлення або стереотипи сформувати).Тут варто звернути увагу на позицію автора, на те, хто саме є люди на зображенні, проаналізувати сюжет.Доцільно також проаналізувати підпис і співвідношення підпису і зображення. Вторинна або власне історична інтерпретація це і є мета дослідження джерела, всі попередні етапи виконують службову роль. Але ні в якому випадку не слід ними нехтувати, оскільки від ґрунтовності попереднього дослідження може залежати чистота і ґрунтовність власне історичної інтерпретації.На цьому етапі слід звернути увагу на історичність ситуації, на співвідношення її з іншими джерелами(як текстовими так і візуальними), на історичний контекст(залучивши знання учнів, набуті з інших джерел).Кінцевим результатом аналізу повинні стати висновки, які роблять учні про історичну ситуацію, явища. процеси.


2.На мою думку , необєктивність фотознімків як історичних джерел полягає в тому , що вони часто є постановочними , бо люди схильні позувати фотографу, тим самим намагаючись представити себе такими якими вони хочуть, щоб їх бачили, а не такими, якими вони є насправді.Отже , ці джерела субєктивні і не завжди відображають обєктивну реальність.--Голуб Людмила Миколаївна (обговорення) 16:13, 20 квітня 2016 (EEST)

Доброго дня, Світлано Петрівно. Чи будуть іще завдання з даного профілю ?З повагою Голуб Людмила Миколаївна.--Голуб Людмила Миколаївна (обговорення) 18:11, 22 жовтня 2016 (EEST)


Пропоную вашій увазі лекцію з методики викладання історії на тему "Нетрадиційні форми навчання у сучасній загальноосвітній школі". Щоб переглянути текст лекції, перейдіть за посиланням Нетрадиційні форми навчання у сучасній загальноосвітній школі.

Берегова Д. А., Стельмах Н. В. НЕТРАДИЦІЙНІ ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ, ЇХ ПЕРЕВАГИ, НЕДОЛІКИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ЗАСТОСУВАННЯ В ШКОЛІ

Завдання для Вас: розкажіть, які нетрадиційні форми уроків Ви практикуєте. Наведіть приклади --Ніколаєнко Світлана Петрівна


-Я використовую такі нетрадиційні форми уроків : 1.Урок-семінар ("Наслідки та уроки Другої світової війни ,11 клас ") 2.Урок-вікторина ("Життя людей за первісних часів",6 клас) 3.Урок-заОЧНА ПОДОРОЖ("КУЛЬТУРА КИЇВСЬКОЇ РУСІ",7клас) 4.Урок-СУД ("ЗАХИСТ ПРАВ ЛЮДИНИ В УКРАЇНІ",9клас)-ТОЩО --Голуб Людмила Миколаївна (обговорення) 01:37, 30 жовтня 2016 (EEST)-

Продовжуємо навчатися, друзі! Пропоную ознайомитися з матеріалом викладеним на сайті Кунцівської ЗОШ на основі книги Пастушенко Н. М., Пастушенко Р. Я. Діагностування навченості: Гуманітарні дисципліни. — Львів: ВНТЛ, 2000.ДІАГНОСТУВАННЯ НАВЧЕНОСТІ ШКОЛЯРІВ З ІСТОРІЇ.

Завдання для Вас: які уміння учнів свідчитимуть про наявність принаймні поверхового розуміння здобутої історичної інформації? --Ніколаєнко Світлана Петрівна


-Про наявність принаймні поверхового розуміння здобутої історичної інформації свідчитимуть уміння.

• встановлювати хронологічну послідовність взаємозалежних подій;

• виділяти часові, просторові та явні причинно-наслідкові зв’язки між історичними факта¬ми;

• пояснювати назви історичного тексту, визначати його тематику;

• складати план прочитаного (почутого) тексту, його тези чи конспект;

• пояснювати терміни, які вживаються у прочитаному (почутому) тексті---Голуб Людмила Миколаївна (обговорення) 01:43, 30 жовтня 2016 (EEST)--

Знайомимося з новою темою Використання програмових педагогічних засобів(ППЗ) на уроках та в позаурочний час. Завдання до теми, як завжди, на ваших персональних сторінках. З наказом МОН України Про затвердження тимчасових вимог до педагогічних програмних засобів від 15 травня 2006 року N 369 ви можете ознайомитись на сайті Асоціації підприємств інформаційних технологій України, перейшовши за посиланням Наказ МОНУ.

Завдання для Вас: на яких етапах уроку доцільно застосовувати ППЗ? --Ніколаєнко Світлана Петрівна

   --Голуб Людмила Миколаївна (обговорення) 01:52, 30 жовтня 2016 (EEST)ППЗ доцільно застосовувати на таких етапах уроків:

- Діагностичне тестування якості засвоєння матеріалу;

- У тренувальному режимі для формування умінь і навичок після вивчення

теми;

- У навчальному режимі;

- У індивідуальній роботі з учнями;

- У режимі самонавчання;

- У режимі графічної ілюстрації.--Голуб Людмила Миколаївна (обговорення) 01:54, 30 жовтня 2016 (EEST)

Міжпредметні зв'язки на уроках історії та суспільних дисциплін Друзі, запрошую переглянути теоретичний матеріал за цим посиланням і виконати завдання, розміщені на ваших сторінках обговорення. Дякую і бажаю натхнення! Міжпредметний . Інтеграція носить частковий характер і представлена у вигляді коротких відомостях з інших предметів


Завдання для Вас: наведіть приклад міжпредметних зв'язків, які Ви встановлюєте на своїх уроках --Ніколаєнко Світлана Петрівна


-НАПРИКЛАД "Культура України XIX ст. (історія України) + ТВОРЧІСТЬ І.Франка ,П.мирного,л.українки ,і.нечуя-левицького(українська література),відомості із життя вчених д.заболотного (біологія),М.Грановського (математика)+творча спадщина м.лисенка (музичне мистецтво),М.ПИМОНЕНКА , С.ВАСИЛЬКІВСЬКОГО (ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО)ТОЩО.--Голуб Людмила Миколаївна (обговорення) 02:14, 30 жовтня 2016 (EEST)---

Наступна тема: Специфіка викладання історії Матеріал до неї ви знайдете за цим посиланням. Бажаю успіхів. Якщо виникнуть питання до мене, звертайтесь у розділі "Спілкування на моїй сторінці обговорення".

Завдання для Вас: які шляхи існують для створення проблемних ситуацій на уроках суспільних дисциплін? --Ніколаєнко Світлана Петрівна


---Характерною рисою проблемного навчання є постановка перед учнями проблемної ситуації, яка спонукає їх не тільки користуватися готовими знаннями, але і самостійно (під керівництвом вчителя) здобувати нові знання. Існують різноманітні шляхи створення проблемної ситуації:

 постановка проблемних завдань;

 організація дискусії на уроці;

 організація пошукової роботи школярів.

Проблемна ситуація на уроці залежить від:

 характеру навчального матеріалу;

 актуальних проблем сучасності;

 життєвого досвіду школярів.

При оцінюванні проблемних завдань високо оцінюються використання учнями:

 знань з історії;

 знань з літератури;

 довідкових джерел;

 засобів масової інформації.-

--Голуб Людмила Миколаївна (обговорення) 02:27, 30 жовтня 2016 (EEST)

Індивідуальні заняття

Шановні колеги! Під час індивідуальних занять зайдіть на головну сторінку цього сайту, перейдіть на сторінку порад, або зробіть це за посиланням Сторінка порад і ознайомтесь з розділом "Корисні публікації". Там ви знайдете список сайтів з важливою для вчителів суспільних дисциплін інформацією та набір ікт інструментів для роботи з учнями! Вдалого вам використання!!! Будуть питання - звертайтеся. --Ніколаєнко Світлана Петрівна

Так ,дійсно ,матеріал цікавий і корисний.Дякую.--Голуб Людмила Миколаївна (обговорення) 21:39, 30 жовтня 2016 (EET)

Консультації

Шановні колеги! Під час консультації ви можете ставити мені запитання з методики викладання суспільних дисциплін тут.

У якості моєї консультації пропоную вам корисний матеріал з теми Кабінет історії

Кабінет історії на сайті вчителя історії КЗШ № 37 Пивовар С.В. --Ніколаєнко Світлана Петрівна

Дякую за цікаву інформацію.Поки що запитань немає.--Голуб Людмила Миколаївна (обговорення) 20:40, 30 жовтня 2016 (EET)

=Тематичні дискусії (Інтернет-семінари) =--Голуб Людмила Миколаївна (обговорення) 02:22, 30 жовтня 2016 (EEST)

Проведення та перевірка модульного контролю

Вікторина модульного контролю Модульний контроль пройшла--Голуб Людмила Миколаївна (обговорення) 10:25, 1 листопада 2016 (EET)