Відмінності між версіями «Управління навчальним закладом в умовах реформування освіти»
(→Обговорюємо) |
|||
Рядок 46: | Рядок 46: | ||
Без ІКТ сьогодні, як без рук? З цікавістю і толерантністю ознайомлюся з Вашими думками.--[[Користувач:Лавриненко Валентина Яківна|Лавриненко Валентина Яківна]] ([[Обговорення користувача:Лавриненко Валентина Яківна|обговорення]]) 19:29, 3 жовтня 2015 (EEST) | Без ІКТ сьогодні, як без рук? З цікавістю і толерантністю ознайомлюся з Вашими думками.--[[Користувач:Лавриненко Валентина Яківна|Лавриненко Валентина Яківна]] ([[Обговорення користувача:Лавриненко Валентина Яківна|обговорення]]) 19:29, 3 жовтня 2015 (EEST) | ||
− | 2 | + | 2 Доброго дня , шановні колеги !Згодна , що на сучасному етапі розвитку суспільства інформаційні технології стали невід’ємною частиною життя людини, у тому числі й сучасного шкільного життя в усіх його напрямах : навчально- виховний процес, управлінська діяльність, фінансово-господарська діяльність ( у кожній школі введені посади бухгалтера ).Звичайно , використання ІКТ на сучасному етапі розвитку освіти в нашій професійній діяльності просто необхідно як учителю , так і адміністратору. Одним із головних завдань освіти сьогодні є підготовка учнів до швидкого свідомого сприйняття й опрацювання великих обсягів інформації, озброєння їх сучасними засобами та технологіями навчання, формування в них інформаційної культури, предметних та ключових компетентностей. |
+ | Провідна місія у виконанні цих завдань належить учителю, адже , щоб реалізувати їх, педагог повинен сам досконало володіти своїм предметом, бути ерудованим, постійно працювати над власним самовдосконаленням, тому ми намагаємося залучати учителів у систему методичної роботи, яка покликана формувати предметні, ключові та інформаційні компетентності вчителя згідно з вимогами нового Державного стандарту. | ||
+ | Діагностичне анкетування, проведене в закладі , показало, що найбільш ефективними формами роботи, які сприяють формуванню інформаційної культури, предметно-методичних компетентностей педагогів є курсова перепідготовка, навчання в межах програми Intel, реалізація Державної цільової програми впровадження в навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій «Сто відсотків», участь у методичних заходах області та міста, які орієнтовані на ознайомлення та впровадження сучасних технологій навчання. | ||
+ | З метою надання допомоги вчителям - предметникам в організації комп’ютерної підтримки уроку, роботи в мережі Інтернет, у кабінеті інформатики школи діє консультаційний пункт, педагоги можуть отримати професійну пораду вчителів інформатики, підвищити рівень своєї інформаційної культури. | ||
+ | Учителю застосування ІКТ дозволяє економити час і максимально ефективно вирішувати повсякденні справи і обов’язки як фахівця: готуватися до уроків (складати конспекти, добирати дидактичні матеріали тощо), батьківських зборів, виховних годин, різноманітних виступів на педрадах, засіданнях МО, семінарах тощо. Адміністратору та вчителю допомагає оформлювати документацію; в оперативному режимі відслідковувати результати навчальної діяльності учнів; налагоджувати спілкування з батьками ; обмінюватися з колегами досвідом роботи, власними методичними надбаннями, обговорювати з ними актуальні питання навчання і виховання школярів, швидко отримувати й систематизувати потрібну інформацію. Таким чином, упровадження ІКТ полегшує роботу вчителя, а навчання дітей робить більш цікавим і ефективним. | ||
+ | Комп'ютерами та мультимедійними проекторами обладнані 70% навчальних кабінетів школи. Бібліотека школи обладнана трьома комп'ютерами, підключеними до мережі Інтернет, що дає змогу всім учасникам навчально-виховного процесу залучитися до світового інформаційного простору. Учні та вчителі школи спілкуються в комп’ютерній мережі, підтримують зв’язок з іншими навчальними закладами, беруть участь у Всеукраїнських конкурсах та акціях. До мережі Інтернет підключена приймальня директора , кабінет заступника . Таким чином, упровадження ІКТ полегшує роботу членів адміністрації,вчителів , навчання дітей робить більш цікавим і ефективним,врешті- решт , підвищується результативність навчально- виховного процесу.--[[Користувач:Бабій Лариса Михайлівна|Бабій Лариса Михайлівна]] ([[Обговорення користувача:Бабій Лариса Михайлівна|обговорення]]) 20:43, 3 жовтня 2015 (EEST) | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
---- | ---- | ||
3 | 3 |
Версія за 20:47, 3 жовтня 2015
Зміст
Соціально-гуманітарний модуль
Вивчаємо джерела
- ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ базової і повної загальної середньої освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392 // [Електронний ресурс] Доступ до матеріалу:http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1392-2011-%D0%BF#n241
- ОСОБЛИВОСТІ УПРАВЛІННЯ СУЧАСНОЮ ШКОЛОЮ У КОНТЕКСТІ ОСВІТИ ДЛЯ СТАЛОГО РОЗВИТКУ // [Електронний ресурс] Доступ до матеріалу: http://klasnaocinka.com.ua/ru/article/osoblivosti-upravlinnya-suchasnoiu-shkoloiu-u-kont.html
Обговорюємо
Підводимо підсумки
Менеджмет освіти
Вивчаємо джерела
- ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ базової і повної загальної середньої освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392 // [Електронний ресурс] Доступ до матеріалу:http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1392-2011-%D0%BF#n241
- УПРАВЛІННЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНІМ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ //[Електронний ресурс] Доступ до матеріалу: http://www.nenc.gov.ua/doc/vvv/12_2009/L_zag_pedag/L_osnovi_shkolozn.pdf[1]
Обговорюємо
Підводимо підсумки
ІКТ в управлінській діяльності
Вивчаємо джерела
- ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ базової і повної загальної середньої освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392 // Доступ до матеріалу: Електронний ресурс.
- Нові підходи до управління сучасної школи // Доступ до матеріалу:Електронний ресурс.
- Тарасюк Л.В. Інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу як одна з соціально-педагогічних умов управління загальноосвітнім навчальним закладом // Доступ до матеріалу: Електронний ресурс
Обговорюємо
Шановні колеги! Висловіть свою думку з питання:"Чи мають місце ІКТ у вашій професійній діяльності?" Відповідь обгрунтуйте. --Герасименко Наталія Вікторівна, ст. викладач кафедри ІКТ (обговорення) 09:42, 1 жовтня 2015 (EEST)
1 Шановні колеги! Раніше не думала, що буду опановувати й використовувати ІКТ після 55 років, хоча наша Грунська ЗОШ І-ІІІ ступенів Охтирського району ще у 80-х роках була пілотною з освоєння комп'ютерів та обчислювальної техніки, вивчення основ інформатики з 5 класу. На посаді ЗДНВР працюю 35 років. За цей період усе перепробувала: ведення всієї документації кульковою ручкою, з допомогою друкарської машинки "Ятрань". Сучасні вимоги до ведення й оформлення документації, необхідність швидкого аналізу зібраних даних навчального процесу для ефективного ним управління приводять до того, що оволодіння ІКТ стає необхідністю в роботі. Заохочую колег старшого покоління працювати хоча б на рівні стандартних програм MS Office: Word, Excel, Power Point. Програму MS Word використовую для складання документів у стандартному вигляді, форматування і редагування їх, друку та відправки по електронній пошті. Табличний процесор MS Excel дає можливість обробки великого об'єму даних, дозволяє здійснити їх графічний аналіз, зробити його наглядним і зручним для сприймання. Роблю графіки, діаграми, що необхідні в аналітичній діяльності, звіти, а також розклад уроків тощо. MS Power Point допомагає зробити наглядним виступ перед аудиторією, створити ефект доступності, зрозумілості з застосуванням мультимедійної дошки. Цікавіше й змістовніше проходять педагогічні ради, психолого-педагогічні семінари та інші форми роботи з педагогічними кадрами, творчі звіти з портфоліо, презентації. Також новизну в управлінську діяльність внесло використання шкільної освітньої мережі Щоденник.ua. Працюю з освітніми ресурсами, порталами мережі Інтернет. Чинність законодавчих актів перевіряю на порталі Верховної Ради України. У роботі використовую електронну базу "Учні", "Вчителі", освітній портал ЄДЕБО (Єдину державну електронну базу з питань освіти). Три роки підряд беру участь в інтерактивному конкурсі "Соняшник-учитель". Останнім часом працюю над створенням інтерактивної літературної карти "Рідний край Остапа Вишні". Спілкуюся з колегами через соціальні мережі "Однокласники", ВКонтакті. Опановувати ІКТ ніколи не пізно! Особливо в період реформування освіти ІКТ - необхідність. Інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу - одна з соціально-педагогічних умов управління загальноосвітнім навчальним закладом. Без ІКТ сьогодні, як без рук? З цікавістю і толерантністю ознайомлюся з Вашими думками.--Лавриненко Валентина Яківна (обговорення) 19:29, 3 жовтня 2015 (EEST)
2 Доброго дня , шановні колеги !Згодна , що на сучасному етапі розвитку суспільства інформаційні технології стали невід’ємною частиною життя людини, у тому числі й сучасного шкільного життя в усіх його напрямах : навчально- виховний процес, управлінська діяльність, фінансово-господарська діяльність ( у кожній школі введені посади бухгалтера ).Звичайно , використання ІКТ на сучасному етапі розвитку освіти в нашій професійній діяльності просто необхідно як учителю , так і адміністратору. Одним із головних завдань освіти сьогодні є підготовка учнів до швидкого свідомого сприйняття й опрацювання великих обсягів інформації, озброєння їх сучасними засобами та технологіями навчання, формування в них інформаційної культури, предметних та ключових компетентностей. Провідна місія у виконанні цих завдань належить учителю, адже , щоб реалізувати їх, педагог повинен сам досконало володіти своїм предметом, бути ерудованим, постійно працювати над власним самовдосконаленням, тому ми намагаємося залучати учителів у систему методичної роботи, яка покликана формувати предметні, ключові та інформаційні компетентності вчителя згідно з вимогами нового Державного стандарту. Діагностичне анкетування, проведене в закладі , показало, що найбільш ефективними формами роботи, які сприяють формуванню інформаційної культури, предметно-методичних компетентностей педагогів є курсова перепідготовка, навчання в межах програми Intel, реалізація Державної цільової програми впровадження в навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій «Сто відсотків», участь у методичних заходах області та міста, які орієнтовані на ознайомлення та впровадження сучасних технологій навчання. З метою надання допомоги вчителям - предметникам в організації комп’ютерної підтримки уроку, роботи в мережі Інтернет, у кабінеті інформатики школи діє консультаційний пункт, педагоги можуть отримати професійну пораду вчителів інформатики, підвищити рівень своєї інформаційної культури. Учителю застосування ІКТ дозволяє економити час і максимально ефективно вирішувати повсякденні справи і обов’язки як фахівця: готуватися до уроків (складати конспекти, добирати дидактичні матеріали тощо), батьківських зборів, виховних годин, різноманітних виступів на педрадах, засіданнях МО, семінарах тощо. Адміністратору та вчителю допомагає оформлювати документацію; в оперативному режимі відслідковувати результати навчальної діяльності учнів; налагоджувати спілкування з батьками ; обмінюватися з колегами досвідом роботи, власними методичними надбаннями, обговорювати з ними актуальні питання навчання і виховання школярів, швидко отримувати й систематизувати потрібну інформацію. Таким чином, упровадження ІКТ полегшує роботу вчителя, а навчання дітей робить більш цікавим і ефективним. Комп'ютерами та мультимедійними проекторами обладнані 70% навчальних кабінетів школи. Бібліотека школи обладнана трьома комп'ютерами, підключеними до мережі Інтернет, що дає змогу всім учасникам навчально-виховного процесу залучитися до світового інформаційного простору. Учні та вчителі школи спілкуються в комп’ютерній мережі, підтримують зв’язок з іншими навчальними закладами, беруть участь у Всеукраїнських конкурсах та акціях. До мережі Інтернет підключена приймальня директора , кабінет заступника . Таким чином, упровадження ІКТ полегшує роботу членів адміністрації,вчителів , навчання дітей робить більш цікавим і ефективним,врешті- решт , підвищується результативність навчально- виховного процесу.--Бабій Лариса Михайлівна (обговорення) 20:43, 3 жовтня 2015 (EEST)
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Підводимо підсумки
Менеджмент інновацій
Вивчаємо джерела
- Управління освітою: нові пріоритети. Гаєвська Л. А. // [Електронний ресурс] Доступ до матеріалу: http://pidruchniki.ws/16701214/pedagogika/osnovi_upravlinnya_zagalnoosvitnim_navchalnim_zakladom
- ІННОВАЦІЇ В ОСВІТІ – ОСНОВА МОДЕРНІЗАЦІЇ ГАЛУЗІ В СУЧАСНИХ УМОВАХ// [Електронний ресурс] Доступ до матеріалу: http://innovosvita.com.ua/index.php/ru/results/catalogue/24
- Інноваційні підходи до управління навчальними закладами//[Електронний ресурс]Доступ до матеріалу:http://www
- Навроцька М.М. СТРАТЕГІЧНЕ УПРАВЛІННЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ // [Електронний ресурс]Доступ до матеріалу: http://www.virtual.ks.ua/students/6432-innovative-approaches-to-the-management-of-schools.html
- Основи управління загальноосвітнім навчальним закладом // [Електронний ресурс] Доступ до матеріалу: http://pidruchniki.ws/16701214/pedagogika/osnovi_upravlinnya_zagalnoosvitnim_navchalnim_zakladom
- Хриков Є. М. Управління навчальним закладом: Навч посіб// [Електронний ресурс] Доступ до матеріалу: http://ua.convdocs.org/docs/index-46708.html?page=11
- Методичні рекомендації // [Електронний ресурс] Доступ до матеріалу: http://osvita-dnepr.com/index.php/metodichni-rekomendatsiji
- Формування позитивного іміджу сучасного навчального закладу // [Електронний ресурс] Доступ до матеріалу: http://pedvistavka.at.ua/publ/tekhnologiji_ta_upravlinnja/tekhnologiji_ta_upravlinnja/formuvannja_pozitivnogo_imidzhu_suchasnogo_navchalnogo_zakladu
- Риси сучасного керівника // [Електронний ресурс] Доступ до матеріалу: http://osvita.ua/school/lessons_summary/administration/36357/
Обговорюємо
Доброго дня, шановні колеги! Ознайомтесь, будь ласка, із запропонованими джерелами. Зверніть увагу на особливості реалізаціїї інноваційних підходів до управління освітою в Україні. На мою думку система запровадження інновацій в освіті більш спрямована на педагогічні інновації, при цьому організаційні (управлінські) інновації дуже обмежені.Так, педагогічні інновації, як вид освітніх інновацій, передбачається в навчально - виховному процесі (і то на розгляд, занання, вміння та навички вчителя), а організаційні інновації є чимось зовсім новим та не характерним для української освіти (тобто майже не застосовуються). Тому можливо треба відмовитись від управлінських інновацій та більше звернути увагу на педагогічні інновації. Як вважаєте Ви? Чи потрібні сучасному керівнику навчального закладу організаційні інновації? Чи потрібно в сучасній освіті взагалі розглядати питання управлінських інновацій? Аргументуйте ваші роздуми на цю тему.
Підводимо підсумки
Психологія управління
Вивчаємо джерела
- Карамушка Л.М. Психологія управління закладами середньої освіти // [Електронний ресурс] Доступ до матеріалу: http://gendocs.ru/v34657/%D0%BA%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%BC%D1%83%D1%88%D0%BA%D0%B0_%D0%BB.%D0%BC._%D0%BF%D1%81%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%8F_%D1%83%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D1%96%D0%BD%D0%BD%D1%8F_%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B0%D0%BC%D0%B8_%D1%81%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%BD%D1%8C%D0%BE%D1%97_%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B8