Відмінності між версіями «Педагогічна інноватика Герасимовська Н.В.»
(→Проведення та перевірка модульного контролю) |
(→Проведення та перевірка модульного контролю) |
||
Рядок 35: | Рядок 35: | ||
− | Дайте відповідь на тестові питання: | + | Дайте відповідь на тестові питання: |
1. Сутність особистісно орієнтованої освіти полягає у : | 1. Сутність особистісно орієнтованої освіти полягає у : | ||
− | + | *а) вивченні індивідуально-психологічних особливостей учнів; | |
− | а) вивченні індивідуально-психологічних особливостей учнів; | + | *б) збагаченні суб‘єктного досвіду учнів, задоволенні їх освітніх інтересів та запитів; |
− | б) збагаченні суб‘єктного досвіду учнів, задоволенні їх освітніх інтересів та запитів; | + | *в) організації індивідуального навчання; |
− | в) організації індивідуального навчання; | + | *г) всі відповіді правильні; |
− | г) всі відповіді правильні; | + | *д) правильна відповідь відсутня. |
− | д) правильна відповідь відсутня. | + | |
2. Як суб‘єкт навчальної діяльності учень відрізняється такими характеристиками (вилучіть зайве): | 2. Як суб‘єкт навчальної діяльності учень відрізняється такими характеристиками (вилучіть зайве): | ||
− | + | *а) бажання діяти за аналогією, одержувати готову інформацію; | |
− | а) бажання діяти за аналогією, одержувати готову інформацію; | + | *б) ініціативність та активність; |
− | б) ініціативність та активність; | + | *в) високі пізнавальні мотиви; |
− | в) високі пізнавальні мотиви; | + | *г) уміння планувати й організовувати діяльність; |
− | г) уміння планувати й організовувати діяльність; | + | *д) критичне мислення. |
− | д) критичне мислення. | + | |
3. Педагогічна технологія – це: | 3. Педагогічна технологія – це: | ||
− | + | *а) сукупність методів та прийомів навчання, котрі забезпечують одержання певної освіти; | |
− | а) сукупність методів та прийомів навчання, котрі забезпечують одержання певної освіти; | + | *б) засоби, за допомогою яких вчитель розв‘язує поставлені перед ним задачі по навчанню та вихованню учнів; |
− | б) засоби, за допомогою яких вчитель розв‘язує поставлені перед ним задачі по навчанню та вихованню учнів; | + | *в) цілісна педагогічна система як синтез мети, змісту, необхідних форм, методів та засобів навчання й діагностики, яка забезпечує досягнення спрогнозованих результатів; |
− | в) цілісна педагогічна система як синтез мети, змісту, необхідних форм, методів та засобів навчання й діагностики, яка забезпечує досягнення спрогнозованих результатів; | + | *г) всі відповіді правильні; |
− | г) всі відповіді правильні; | + | *д) правильна відповідь відсутня. |
− | д) правильна відповідь відсутня. | + | |
4. Інноваційний процес в освіті характеризується як: | 4. Інноваційний процес в освіті характеризується як: | ||
− | + | *а) цілеспрямована зміна в системі освіти, що полягає у появі нової теорії, технології, змісту та форм освіти або у заміні принципів, на яких ґрунтується функціонування системи освіти; | |
− | а) цілеспрямована зміна в системі освіти, що полягає у появі нової теорії, технології, змісту та форм освіти або у заміні принципів, на яких ґрунтується функціонування системи освіти; | + | *б) діяльність з апробації нових форм та методів навчання чи виховання; |
− | б) діяльність з апробації нових форм та методів навчання чи виховання; | + | *в) діяльність із запровадження сучасних педагогічних технологій з метою підвищення ефективності шкільної освіти; |
− | в) діяльність із запровадження сучасних педагогічних технологій з метою підвищення ефективності шкільної освіти; | + | *г) усі відповіді вірні. |
− | г) усі відповіді вірні. | + | |
5. Інтерактивними методами навчання є: | 5. Інтерактивними методами навчання є: | ||
− | + | *а) пізнавально-пошукова діяльність: робота з текстом, географічними картами, пошук інформації і Інтернеті; | |
− | а) пізнавально-пошукова діяльність: робота з текстом, географічними картами, пошук інформації і Інтернеті; | + | *б) проблемна лекція, оглядова лекція, контрольна робота, пояснення; |
− | б) проблемна лекція, оглядова лекція, контрольна робота, пояснення; | + | *в) самостійна робота учня; |
− | в) самостійна робота учня; | + | *г) евристична бесіда, мозковий штурм, диспут, дискусія, тренінг, сюжетно-рольова гра; |
− | г) евристична бесіда, мозковий штурм, диспут, дискусія, тренінг, сюжетно-рольова гра; | + | *д) всі відповіді правильні. |
− | д) всі відповіді правильні. | + | |
6. Сутність дослідницького методу навчання у тому, що: | 6. Сутність дослідницького методу навчання у тому, що: | ||
− | + | *а) учні самі здобувають знання в процесі розв‘язання проблеми та самостійного здійснення пошуку засобів для її розв‘язання; | |
− | а) учні самі здобувають знання в процесі розв‘язання проблеми та самостійного здійснення пошуку засобів для її розв‘язання; | + | *б) вчитель визначає проблему та демонструє шлях її дослідження та розв‘язання; |
− | б) вчитель визначає проблему та демонструє шлях її дослідження та розв‘язання; | + | *в) учні під керівництвом вчителя визначають проблему та здійснюють керований пошук шляхів її розв‘язання; |
− | в) учні під керівництвом вчителя визначають проблему та здійснюють керований пошук шляхів її розв‘язання; | + | *г) всі відповіді правильні; |
− | г) всі відповіді правильні; | + | *д) правильна відповідь відсутня. |
− | д) правильна відповідь відсутня. | + | |
7. Пізнавальний інтерес розвивається за допомогою таких прийомів (вилучіть зайве): | 7. Пізнавальний інтерес розвивається за допомогою таких прийомів (вилучіть зайве): | ||
− | + | *а) зацікавлення змістом навчального матеріалу; | |
− | а) зацікавлення змістом навчального матеріалу; | + | *б) зацікавлення процесом навчання; |
− | б) зацікавлення процесом навчання; | + | *в) включення учнів у творчу діяльність; |
− | в) включення учнів у творчу діяльність; | + | *г) постановка проблемної задачі; |
− | г) постановка проблемної задачі; | + | *д) пред‘явлення дидактичних вимог; |
− | д) пред‘явлення дидактичних вимог; | + | |
8. У чому полягає суть професійної компетентності вчителя? Оберіть найбільш повну відповідь: | 8. У чому полягає суть професійної компетентності вчителя? Оберіть найбільш повну відповідь: | ||
− | + | *а) у знаннях закономірностей розвитку особистості; | |
− | а) у знаннях закономірностей розвитку особистості; | + | *б) в єдність теоретичної і практичної готовності до здійснення педагогічної діяльності; |
− | б) в єдність теоретичної і практичної готовності до здійснення педагогічної діяльності; | + | *в) у знаннях цілей, завдань і технологій навчання і виховання; |
− | в) у знаннях цілей, завдань і технологій навчання і виховання; | + | *г) у наявності аналітичних, прогностичних, проективних, рефлексивних умінь |
− | г) у наявності аналітичних, прогностичних, проективних, рефлексивних умінь | + | *д) у володінні різноманітними педагогічними техніками. |
− | д) у володінні різноманітними педагогічними техніками | + | |
− | + |
Версія за 12:36, 12 жовтня 2015
Зміст
Інтерактивні практичні заняття
Добрий день! Починаємо наше інтерактивне практичне заняття. На моїй сторінці обговорення Ви знайдете теоретичний матеріал. Опрацюйте його та дайте відповіді на питання:
- У чому суть технологічності в освіті?
- Що таке технологічний підхід у навчанні?
- Простежте еволюцію поняття "педагогічна технологія".
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:43, 27 квітня 2015 (EEST)
Продовжуємо заняття. Опрацюйте лекційний матеріал, розташований на моїй сторінці обговорення та дайте відповідь на такі питання:
- Дайте порівняльний аналіз різних підходів до розкриття терміна "педагогічна технологія".
- Наповніть змістом терміни "освітня технологія", "педагогічна технологія", "технологія навчання", "технологія виховання", "персоніфікована технологія".
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:36, 6 травня 2015 (EEST)
Добрий день! Сьогодні у нас інтерактивне заняття. Давайте плідно попрацюємо! Дайте відповідь на питання:
- Чи можна, на Вашу думку, ототожнювати усе нове з прогресивним і сучасним?
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:37, 19 травня 2015 (EEST)
Індивідуальні заняття
Шановні колеги! Зміст і завдання індивідуального заняття ви знайдете на моїй сторінці обговорення.--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:08, 3 червня 2015 (EEST)
Консультації
Колеги! Тема нашої консультації "Особливості педагогічних технологій та впровадження їх у навчально-виховний процес". Якщо Ви маєте питання, прошу звертайтесь. --Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:48, 7 вересня 2015 (EEST)
Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)
Сутність поняття „інноваційна діяльність” відбиває не лише особливості процесу оновлення, внесення нових елементів у традиційну систему освітньої практики, а й органічно включає в себе характеристику індивідуального стилю діяльності педагога-новатора. Інноваційна діяльність передбачає вищий ступінь педагогічної творчості, педагогічне винахідництво нового в педагогічній практиці, що спрямоване на формування творчої особистості, враховує соціально-економічні та політичні зміни в суспільстві й проявляється в ціле покладанні, визначенні мети, завдань, а також змісту і технологій інноваційного навчання. Вчитель інноваційної орієнтації − це особистість, здатна брати на себе відповідальність, вчасно враховувати ситуацію соціальних змін і є найбільш перспективним соціальним типом педагога. Як учитель-дослідник, він спрямований на науково-обґрунтовану організацію навчально-виховного процесу з прогностичним спрямуванням, має адекватні ціннісні орієнтації, гнучке професійне мислення, розвинуту професійну самосвідомість, готовність до сприйняття нової інформації, високий рівень самоактуалізації, володіє мистецтвом рефлексії. Пропоную винести на обговорення наступні питання:
- Що мотивує педагогів до інноваційної діяльності?
- Як Ви проектуєте педагогічні інновації у навчально-виховний процес ЗНЗ?
- Як Ви оцінюєте ефективність апробованих та впроваждуваних педагогічних нововведень?
- Ваше ставлення до новаторства та ступінь поінформованості про проблеми діяльності педагогів-новаторів.
Залучайтесь до дискусії.--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:08, 29 вересня 2015 (EEST)
Проведення та перевірка модульного контролю
Дайте відповідь на тестові питання: 1. Сутність особистісно орієнтованої освіти полягає у :
- а) вивченні індивідуально-психологічних особливостей учнів;
- б) збагаченні суб‘єктного досвіду учнів, задоволенні їх освітніх інтересів та запитів;
- в) організації індивідуального навчання;
- г) всі відповіді правильні;
- д) правильна відповідь відсутня.
2. Як суб‘єкт навчальної діяльності учень відрізняється такими характеристиками (вилучіть зайве):
- а) бажання діяти за аналогією, одержувати готову інформацію;
- б) ініціативність та активність;
- в) високі пізнавальні мотиви;
- г) уміння планувати й організовувати діяльність;
- д) критичне мислення.
3. Педагогічна технологія – це:
- а) сукупність методів та прийомів навчання, котрі забезпечують одержання певної освіти;
- б) засоби, за допомогою яких вчитель розв‘язує поставлені перед ним задачі по навчанню та вихованню учнів;
- в) цілісна педагогічна система як синтез мети, змісту, необхідних форм, методів та засобів навчання й діагностики, яка забезпечує досягнення спрогнозованих результатів;
- г) всі відповіді правильні;
- д) правильна відповідь відсутня.
4. Інноваційний процес в освіті характеризується як:
- а) цілеспрямована зміна в системі освіти, що полягає у появі нової теорії, технології, змісту та форм освіти або у заміні принципів, на яких ґрунтується функціонування системи освіти;
- б) діяльність з апробації нових форм та методів навчання чи виховання;
- в) діяльність із запровадження сучасних педагогічних технологій з метою підвищення ефективності шкільної освіти;
- г) усі відповіді вірні.
5. Інтерактивними методами навчання є:
- а) пізнавально-пошукова діяльність: робота з текстом, географічними картами, пошук інформації і Інтернеті;
- б) проблемна лекція, оглядова лекція, контрольна робота, пояснення;
- в) самостійна робота учня;
- г) евристична бесіда, мозковий штурм, диспут, дискусія, тренінг, сюжетно-рольова гра;
- д) всі відповіді правильні.
6. Сутність дослідницького методу навчання у тому, що:
- а) учні самі здобувають знання в процесі розв‘язання проблеми та самостійного здійснення пошуку засобів для її розв‘язання;
- б) вчитель визначає проблему та демонструє шлях її дослідження та розв‘язання;
- в) учні під керівництвом вчителя визначають проблему та здійснюють керований пошук шляхів її розв‘язання;
- г) всі відповіді правильні;
- д) правильна відповідь відсутня.
7. Пізнавальний інтерес розвивається за допомогою таких прийомів (вилучіть зайве):
- а) зацікавлення змістом навчального матеріалу;
- б) зацікавлення процесом навчання;
- в) включення учнів у творчу діяльність;
- г) постановка проблемної задачі;
- д) пред‘явлення дидактичних вимог;
8. У чому полягає суть професійної компетентності вчителя? Оберіть найбільш повну відповідь:
- а) у знаннях закономірностей розвитку особистості;
- б) в єдність теоретичної і практичної готовності до здійснення педагогічної діяльності;
- в) у знаннях цілей, завдань і технологій навчання і виховання;
- г) у наявності аналітичних, прогностичних, проективних, рефлексивних умінь
- д) у володінні різноманітними педагогічними техніками.