Відмінності між версіями «Соціально-гуманітарний кредитний модуль Шутенко Т.Г.»

Матеріал з HistoryPedia
Перейти до: навігація, пошук
(Інтерактивні практичні заняття)
(Інтерактивні практичні заняття)
Рядок 11: Рядок 11:
 
# Доброго дня, Людмило Олександрівно! Мої відповіді: На основі взаємодії філософії та освіти упродовж тривалого часу формувалася нова галузь філософії - філософія освіти. Філософське дослідження освіти необхідне: По-перше. лише філософія в змозі узагальнити всі знання про освітній процес і звести їх у систему, хоча освіту досліджує багато наук: педагогіка, психологія, соціологія і т.д. По-друге, нині філософія формуючи загальну картину освіти, тим самим здатна розкрити в повноті її функціональний прояв в інформаційному суспільстві. Філософія також переконливо доводить, що освіта є дійовим засобом вирішення решти глобальних проблем сучасності: війни та миру, екології, продовольства, техногенних загроз тощо. По-третє, філософія виступає в системі досліджень освіти окремими науками загальною методологічною основою. Всі причетні до цього науки напрацьовують свої методи, але вони не охоплюють увесь освітній процес. Це завдання філософського сприйняття світу. По-четверте, як не дивно, але до цих пір важливим завданням філософії залишається остаточне зясування суті та змісту самого поняття "філософія освіти". Сучасна філософія освіти орієнтує не на вивчення "основ наук", що було притаманно класичній педагогіці, а на оволодіння різними способами діяльності, що відкриває можливості для реалізації внутрішніх ресурсів особистості.
 
# Доброго дня, Людмило Олександрівно! Мої відповіді: На основі взаємодії філософії та освіти упродовж тривалого часу формувалася нова галузь філософії - філософія освіти. Філософське дослідження освіти необхідне: По-перше. лише філософія в змозі узагальнити всі знання про освітній процес і звести їх у систему, хоча освіту досліджує багато наук: педагогіка, психологія, соціологія і т.д. По-друге, нині філософія формуючи загальну картину освіти, тим самим здатна розкрити в повноті її функціональний прояв в інформаційному суспільстві. Філософія також переконливо доводить, що освіта є дійовим засобом вирішення решти глобальних проблем сучасності: війни та миру, екології, продовольства, техногенних загроз тощо. По-третє, філософія виступає в системі досліджень освіти окремими науками загальною методологічною основою. Всі причетні до цього науки напрацьовують свої методи, але вони не охоплюють увесь освітній процес. Це завдання філософського сприйняття світу. По-четверте, як не дивно, але до цих пір важливим завданням філософії залишається остаточне зясування суті та змісту самого поняття "філософія освіти". Сучасна філософія освіти орієнтує не на вивчення "основ наук", що було притаманно класичній педагогіці, а на оволодіння різними способами діяльності, що відкриває можливості для реалізації внутрішніх ресурсів особистості.
  
# Можна виділити такі основні завдання філософії освіти: *аналіз й осмислення сучасного стану систем освіти та дослідження спрямованості стратегічних змін у сфері освіти; *вивчення способів систематизації й структуризації педагогічних знань та виявлення найбільш оптимальних критеріїв і способів структуризації педагогічного знання. Сучасні вчені називають такі завдання соціології освіти: * вивчення потреб в освіті, розуміння й оцінка її ролі в житті суспільства та особистому житті людини; *оцінка рівня і якості знань у контексті їх соціальної значущості; *аналіз ставлення суспільства і тих, хто навчається, до освіти, виявлення їїсоціальної цінності; *виявлення ролі освіти як чинника соціального статусу; *визначення міри впливу освіти на динаміку моральних потреб і інтересів.--[[Користувач:Шутенко Тамара Григорівна|Шутенко Тамара Григорівна]] ([[Обговорення користувача:Шутенко Тамара Григорівна|обговорення]]) 22:14, 25 березня 2015 (EET)
+
# Можна виділити такі основні завдання філософії освіти: *аналіз й осмислення сучасного стану систем освіти та дослідження спрямованості стратегічних змін у сфері освіти; *вивчення способів систематизації й структуризації педагогічних знань та виявлення найбільш оптимальних критеріїв і способів структуризації педагогічного знання. Сучасні вчені називають такі завдання соціології освіти: * вивчення потреб в освіті, розуміння й оцінка її ролі в житті суспільства та особистому житті людини; *оцінка рівня і якості знань у контексті їх соціальної значущості; *аналіз ставлення суспільства і тих, хто навчається, до освіти, виявлення їїсоціальної цінності; *виявлення ролі освіти як чинника соціального статусу; *визначення міри впливу освіти на динаміку моральних потреб і інтересів.--[[Користувач:Шутенко Тамара Григорівна|Шутенко Тамара Григорівна]] ([[Обговорення користувача:Шутенко Тамара Григорівна|обговорення]]) 22:14, 30 березня 2015 (EET)
  
 
==== Індивідуальні заняття ====
 
==== Індивідуальні заняття ====

Версія за 11:54, 30 березня 2015

Інтерактивні практичні заняття

Доброго дня, Шановні колеги! За розкладом ми працюємо на інтерактивному практичному занятті. Прошу Вас опрацювати матеріал за посиланням інтерактивного практичного заняття №1 Філософія і соціологія освіти. Опрацювавши матеріал дайте відповіді на запитання:

  1. Обґрунтуйте, чому необхідне філософське дослідження освіти?
  2. Визначте основні завдання філософії та соціології освіти?

--Рідченко Людмила Олександрівна (обговорення) 11:49, 30 березня 2015 (EEST)


Ваші відповіді:

  1. Доброго дня, Людмило Олександрівно! Мої відповіді: На основі взаємодії філософії та освіти упродовж тривалого часу формувалася нова галузь філософії - філософія освіти. Філософське дослідження освіти необхідне: По-перше. лише філософія в змозі узагальнити всі знання про освітній процес і звести їх у систему, хоча освіту досліджує багато наук: педагогіка, психологія, соціологія і т.д. По-друге, нині філософія формуючи загальну картину освіти, тим самим здатна розкрити в повноті її функціональний прояв в інформаційному суспільстві. Філософія також переконливо доводить, що освіта є дійовим засобом вирішення решти глобальних проблем сучасності: війни та миру, екології, продовольства, техногенних загроз тощо. По-третє, філософія виступає в системі досліджень освіти окремими науками загальною методологічною основою. Всі причетні до цього науки напрацьовують свої методи, але вони не охоплюють увесь освітній процес. Це завдання філософського сприйняття світу. По-четверте, як не дивно, але до цих пір важливим завданням філософії залишається остаточне зясування суті та змісту самого поняття "філософія освіти". Сучасна філософія освіти орієнтує не на вивчення "основ наук", що було притаманно класичній педагогіці, а на оволодіння різними способами діяльності, що відкриває можливості для реалізації внутрішніх ресурсів особистості.
  1. Можна виділити такі основні завдання філософії освіти: *аналіз й осмислення сучасного стану систем освіти та дослідження спрямованості стратегічних змін у сфері освіти; *вивчення способів систематизації й структуризації педагогічних знань та виявлення найбільш оптимальних критеріїв і способів структуризації педагогічного знання. Сучасні вчені називають такі завдання соціології освіти: * вивчення потреб в освіті, розуміння й оцінка її ролі в житті суспільства та особистому житті людини; *оцінка рівня і якості знань у контексті їх соціальної значущості; *аналіз ставлення суспільства і тих, хто навчається, до освіти, виявлення їїсоціальної цінності; *виявлення ролі освіти як чинника соціального статусу; *визначення міри впливу освіти на динаміку моральних потреб і інтересів.--Шутенко Тамара Григорівна (обговорення) 22:14, 30 березня 2015 (EET)

Індивідуальні заняття

Консультації

Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)

Проведення та перевірка модульного контролю