Відмінності між версіями «Педагогічна інноватика Трофимчук О.Б.»
(→Проведення та перевірка модульного контролю) |
(→Проведення та перевірка модульного контролю) |
||
Рядок 52: | Рядок 52: | ||
1. Сутність особистісно орієнтованої освіти полягає у : | 1. Сутність особистісно орієнтованої освіти полягає у : | ||
− | *а) вивченні індивідуально-психологічних особливостей учнів; | + | *''а) вивченні індивідуально-психологічних особливостей учнів;'' |
*б) збагаченні суб‘єктного досвіду учнів, задоволенні їх освітніх інтересів та запитів; | *б) збагаченні суб‘єктного досвіду учнів, задоволенні їх освітніх інтересів та запитів; | ||
*в) організації індивідуального навчання; | *в) організації індивідуального навчання; | ||
Рядок 58: | Рядок 58: | ||
*д) правильна відповідь відсутня. | *д) правильна відповідь відсутня. | ||
2. Як суб‘єкт навчальної діяльності учень відрізняється такими характеристиками (вилучіть зайве): | 2. Як суб‘єкт навчальної діяльності учень відрізняється такими характеристиками (вилучіть зайве): | ||
− | *а) бажання діяти за аналогією, одержувати готову інформацію; | + | *''а) бажання діяти за аналогією, одержувати готову інформацію;'' |
*б) ініціативність та активність; | *б) ініціативність та активність; | ||
*в) високі пізнавальні мотиви; | *в) високі пізнавальні мотиви; | ||
Рядок 66: | Рядок 66: | ||
*а) сукупність методів та прийомів навчання, котрі забезпечують одержання певної освіти; | *а) сукупність методів та прийомів навчання, котрі забезпечують одержання певної освіти; | ||
*б) засоби, за допомогою яких вчитель розв‘язує поставлені перед ним задачі по навчанню та вихованню учнів; | *б) засоби, за допомогою яких вчитель розв‘язує поставлені перед ним задачі по навчанню та вихованню учнів; | ||
− | *в) цілісна педагогічна система як синтез мети, змісту, необхідних форм, методів та засобів навчання й діагностики, яка забезпечує досягнення спрогнозованих результатів; | + | ''*в) цілісна педагогічна система як синтез мети, змісту, необхідних форм, методів та засобів навчання й діагностики, яка забезпечує досягнення спрогнозованих результатів;'' |
*г) всі відповіді правильні; | *г) всі відповіді правильні; | ||
*д) правильна відповідь відсутня. | *д) правильна відповідь відсутня. | ||
Рядок 72: | Рядок 72: | ||
*а) цілеспрямована зміна в системі освіти, що полягає у появі нової теорії, технології, змісту та форм освіти або у заміні принципів, на яких ґрунтується функціонування системи освіти; | *а) цілеспрямована зміна в системі освіти, що полягає у появі нової теорії, технології, змісту та форм освіти або у заміні принципів, на яких ґрунтується функціонування системи освіти; | ||
*б) діяльність з апробації нових форм та методів навчання чи виховання; | *б) діяльність з апробації нових форм та методів навчання чи виховання; | ||
− | *в) діяльність із запровадження сучасних педагогічних технологій з метою підвищення ефективності шкільної освіти; | + | *''в) діяльність із запровадження сучасних педагогічних технологій з метою підвищення ефективності шкільної освіти;'' |
*г) усі відповіді вірні. | *г) усі відповіді вірні. | ||
5. Інтерактивними методами навчання є: | 5. Інтерактивними методами навчання є: | ||
Рядок 79: | Рядок 79: | ||
*в) самостійна робота учня; | *в) самостійна робота учня; | ||
*г) евристична бесіда, мозковий штурм, диспут, дискусія, тренінг, сюжетно-рольова гра; | *г) евристична бесіда, мозковий штурм, диспут, дискусія, тренінг, сюжетно-рольова гра; | ||
− | *д) всі відповіді правильні. | + | *''д) всі відповіді правильні.'' |
6. Сутність дослідницького методу навчання у тому, що: | 6. Сутність дослідницького методу навчання у тому, що: | ||
*а) учні самі здобувають знання в процесі розв‘язання проблеми та самостійного здійснення пошуку засобів для її розв‘язання; | *а) учні самі здобувають знання в процесі розв‘язання проблеми та самостійного здійснення пошуку засобів для її розв‘язання; | ||
− | *б) вчитель визначає проблему та демонструє шлях її дослідження та розв‘язання; | + | *''б) вчитель визначає проблему та демонструє шлях її дослідження та розв‘язання;'' |
*в) учні під керівництвом вчителя визначають проблему та здійснюють керований пошук шляхів її розв‘язання; | *в) учні під керівництвом вчителя визначають проблему та здійснюють керований пошук шляхів її розв‘язання; | ||
*г) всі відповіді правильні; | *г) всі відповіді правильні; | ||
Рядок 91: | Рядок 91: | ||
*в) включення учнів у творчу діяльність; | *в) включення учнів у творчу діяльність; | ||
*г) постановка проблемної задачі; | *г) постановка проблемної задачі; | ||
− | *д) пред‘явлення дидактичних вимог; | + | *''д) пред‘явлення дидактичних вимог;'' |
8. У чому полягає суть професійної компетентності вчителя? Оберіть найбільш повну відповідь: | 8. У чому полягає суть професійної компетентності вчителя? Оберіть найбільш повну відповідь: | ||
*а) у знаннях закономірностей розвитку особистості; | *а) у знаннях закономірностей розвитку особистості; | ||
− | *б) в єдність теоретичної і практичної готовності до здійснення педагогічної діяльності; | + | ''*б) в єдність теоретичної і практичної готовності до здійснення педагогічної діяльності;'' |
*в) у знаннях цілей, завдань і технологій навчання і виховання; | *в) у знаннях цілей, завдань і технологій навчання і виховання; | ||
*г) у наявності аналітичних, прогностичних, проективних, рефлексивних умінь | *г) у наявності аналітичних, прогностичних, проективних, рефлексивних умінь | ||
*д) у володінні різноманітними педагогічними техніками. | *д) у володінні різноманітними педагогічними техніками. | ||
− | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 11:41, 27 квітня 2015 (EEST) | + | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 11:41, 27 квітня 2015 (EEST)--[[Користувач:Трофимчук Олена Борисівна|Трофимчук Олена Борисівна]] ([[Обговорення користувача:Трофимчук Олена Борисівна|обговорення]]) 10:50, 13 травня 2015 (EEST) |
Версія за 10:54, 13 травня 2015
Зміст
Інтерактивні практичні заняття
Добрий день! Сьогодні за розкладом у нас інтерактиане практичне заняття. На моїй сторінці обговорення Ви знайдете теоретичний матеріал. Опрацюйте його та дайте відповіді на питання:
- У чому суть технологічності в освіті?
- Що таке технологічний підхід у навчанні?
- Простежте еволюцію поняття "педагогічна технологія".
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:06, 20 січня 2015 (EET)
Продовжуємо наше заняття. Прочитавши текст лекції на моїй сторінці обговорення, дайте відповіді на наступні питання:
- Дайте порівняльний аналіз різних підходів до розкриття терміна"педагогічна технологія".
- Наповніть змістом терміни "освітня технологія", "педагогічна технологія", "технологія навчання", " технологія виховання", "персоніфіковані технології".
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 10:38, 27 січня 2015 (EET)
Шановні колеги! Продовжуємо працювати.
- Чи згодні Ви з твердженням, що будь-яка педагогічна система завжди технологіча?
- Обґрунтуйте Ваше ставлення до проблеми технологізації виховного процесу.
- Чи може, на Вашу думку, вітчизняна система освіти вийти з кризи, запозичивши якусь цілісну освітню систему, яку можна було б взяти за взірець? Відповідь аргументуйте.
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:18, 12 лютого 2015 (EET)
Індивідуальні заняття
Доброго дня! За розкладом в нас індивідуальні заняття. На моїй сторінці обговорення Ви знайдете перелік літератури та завдання. Сподіваюсь, що рекомендована література буде Вам корисною.
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:34, 17 лютого 2015 (EET)
Продовжуємо працювати. Нагадую, що Вам потрібно виконати завдання з педагогічної інноватики.--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:21, 2 березня 2015 (EET)
Консультації
Тема консультації "Особливості окремих педагогічних технологій та впровадження їх у навчально-виховний процес". Звертайтесь з питаннями, якщо такі маєте.
Нагадую про необхідність виконання Вами завдань з педагогічної інноватики.
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 09:59, 27 березня 2015 (EET)
Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)
Сутність поняття „інноваційна діяльність” відбиває не лише особливості процесу оновлення, внесення нових елементів у традиційну систему освітньої практики, а й органічно включає в себе характеристику індивідуального стилю діяльності педагога-новатора. Інноваційна діяльність передбачає вищий ступінь педагогічної творчості, педагогічне винахідництво нового в педагогічній практиці, що спрямоване на формування творчої особистості, враховує соціально-економічні та політичні зміни в суспільстві й проявляється в ціле покладанні, визначенні мети, завдань, а також змісту і технологій інноваційного навчання. Вчитель інноваційної орієнтації − це особистість, здатна брати на себе відповідальність, вчасно враховувати ситуацію соціальних змін і є найбільш перспективним соціальним типом педагога. Як учитель-дослідник, він спрямований на науково-обґрунтовану організацію навчально-виховного процесу з прогностичним спрямуванням, має адекватні ціннісні орієнтації, гнучке професійне мислення, розвинуту професійну самосвідомість, готовність до сприйняття нової інформації, високий рівень самоактуалізації, володіє мистецтвом рефлексії. Пропоную винести на обговорення наступні питання:
- Що мотивує педагогів до інноваційної діяльності?
- Як Ви проектуєте педагогічні інновації у навчально-виховний процес ЗНЗ?
- Як Ви оцінюєте ефективність апробованих та впроваждуваних педагогічних нововведень?
- Ваше ставлення до новаторства та ступінь поінформованості про проблеми діяльності педагогів-новаторів.
Залучайтесь до дискусії. --Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:26, 14 квітня 2015 (EEST)
Проведення та перевірка модульного контролю
Дайте відповідь на тестові питання:
1. Сутність особистісно орієнтованої освіти полягає у :
- а) вивченні індивідуально-психологічних особливостей учнів;
- б) збагаченні суб‘єктного досвіду учнів, задоволенні їх освітніх інтересів та запитів;
- в) організації індивідуального навчання;
- г) всі відповіді правильні;
- д) правильна відповідь відсутня.
2. Як суб‘єкт навчальної діяльності учень відрізняється такими характеристиками (вилучіть зайве):
- а) бажання діяти за аналогією, одержувати готову інформацію;
- б) ініціативність та активність;
- в) високі пізнавальні мотиви;
- г) уміння планувати й організовувати діяльність;
- д) критичне мислення.
3. Педагогічна технологія – це:
- а) сукупність методів та прийомів навчання, котрі забезпечують одержання певної освіти;
- б) засоби, за допомогою яких вчитель розв‘язує поставлені перед ним задачі по навчанню та вихованню учнів;
*в) цілісна педагогічна система як синтез мети, змісту, необхідних форм, методів та засобів навчання й діагностики, яка забезпечує досягнення спрогнозованих результатів;
- г) всі відповіді правильні;
- д) правильна відповідь відсутня.
4. Інноваційний процес в освіті характеризується як:
- а) цілеспрямована зміна в системі освіти, що полягає у появі нової теорії, технології, змісту та форм освіти або у заміні принципів, на яких ґрунтується функціонування системи освіти;
- б) діяльність з апробації нових форм та методів навчання чи виховання;
- в) діяльність із запровадження сучасних педагогічних технологій з метою підвищення ефективності шкільної освіти;
- г) усі відповіді вірні.
5. Інтерактивними методами навчання є:
- а) пізнавально-пошукова діяльність: робота з текстом, географічними картами, пошук інформації і Інтернеті;
- б) проблемна лекція, оглядова лекція, контрольна робота, пояснення;
- в) самостійна робота учня;
- г) евристична бесіда, мозковий штурм, диспут, дискусія, тренінг, сюжетно-рольова гра;
- д) всі відповіді правильні.
6. Сутність дослідницького методу навчання у тому, що:
- а) учні самі здобувають знання в процесі розв‘язання проблеми та самостійного здійснення пошуку засобів для її розв‘язання;
- б) вчитель визначає проблему та демонструє шлях її дослідження та розв‘язання;
- в) учні під керівництвом вчителя визначають проблему та здійснюють керований пошук шляхів її розв‘язання;
- г) всі відповіді правильні;
- д) правильна відповідь відсутня.
7. Пізнавальний інтерес розвивається за допомогою таких прийомів (вилучіть зайве):
- а) зацікавлення змістом навчального матеріалу;
- б) зацікавлення процесом навчання;
- в) включення учнів у творчу діяльність;
- г) постановка проблемної задачі;
- д) пред‘явлення дидактичних вимог;
8. У чому полягає суть професійної компетентності вчителя? Оберіть найбільш повну відповідь:
- а) у знаннях закономірностей розвитку особистості;
*б) в єдність теоретичної і практичної готовності до здійснення педагогічної діяльності;
- в) у знаннях цілей, завдань і технологій навчання і виховання;
- г) у наявності аналітичних, прогностичних, проективних, рефлексивних умінь
- д) у володінні різноманітними педагогічними техніками.
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:41, 27 квітня 2015 (EEST)--Трофимчук Олена Борисівна (обговорення) 10:50, 13 травня 2015 (EEST)