Відмінності між версіями «КУ Сумська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №25, м. Суми Сумської області.»
(→Директори) |
(→Історія навчального закладу) |
||
Рядок 7: | Рядок 7: | ||
==Історія навчального закладу== | ==Історія навчального закладу== | ||
+ | У своєму становленні школа пройшла такі етапи розвитку: | ||
+ | I. 1967-2000 рр. – середня школа | ||
+ | 1. 1967 рік - організація і становлення розбудови школи: велика увага була приділена трудовому та фізичному вихованню школярів (посаджено сад, розбиті квітники та алеї, збудований стадіон). | ||
+ | 2. 1986 рік – початкова школа почала працювати за чотирирічною програмою (були відкриті класи шестирічок). | ||
+ | 3. 1987 рік – почали функціонувати класи з поглибленим вивченням англійської мови. | ||
+ | 4. 1991 рік – заклад перейшов на українську мову навчання. | ||
+ | II. 2000-2004 рр. – загальноосвітня школа I-III ступенів. | ||
+ | III. 2004 р. – спеціалізована школа I-III ступенів (поглиблене та профільне вивчення української мови та літератури, англійської мови, математики). | ||
+ | Педколектив школи наполегливо працює над розв’язанням науково-методичної проблеми «Підвищення ефективності навчально-виховного процесу шляхом особистісно орієнтованого підходу до розвитку творчих можливостей учнів». | ||
+ | З часу заснування школи колектив однодумців розробляє, апробовує, реалізує інноваційні освітні технології за такими програмами: | ||
+ | «Козацький гарт», «Інтелект», «Молода Січ», соціально-психологічна програма «Сигнал», «Екологічний простір», проект по Міжнародному співробітництву з діаспорою Австралії, партнерська програма «Шкільна освіта в Австрії» (обмін досвідом з висококваліфікованими експертами Віденської міської шкільної ради). | ||
+ | Учителями створені авторські посібники, програми інтегрованих спецкурсів, факультативів-англійська та інформатика; інформатика та математика; література рідного краю та інформатика; фізкультура англійською мовою. | ||
+ | Школа ввійшла до Всеукраїнського експерименту по системному | ||
+ | викладанню курсу «Етика: духовні засади» в усіх класах та до експери-менту «Школа сприянню здоров’ю», регіональної експериментальної програми «Здорові діти-могутня держава», які допоможуть створити необхідні умови для валеологічної освіти та духовно-морального виховання учнів. | ||
+ | |||
+ | |||
===Заснування навчального закладу, зміни у статусі, основні події=== | ===Заснування навчального закладу, зміни у статусі, основні події=== | ||
===Директори=== | ===Директори=== |
Версія за 17:22, 8 грудня 2015
Зміст
Повна назва навчального закладу
Комунальна установа Сумська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №25, м. Суми Сумської області
Адреса навчального закладу
40013, м. Суми, вул. Декабристів, 80
Історія навчального закладу
У своєму становленні школа пройшла такі етапи розвитку: I. 1967-2000 рр. – середня школа 1. 1967 рік - організація і становлення розбудови школи: велика увага була приділена трудовому та фізичному вихованню школярів (посаджено сад, розбиті квітники та алеї, збудований стадіон). 2. 1986 рік – початкова школа почала працювати за чотирирічною програмою (були відкриті класи шестирічок). 3. 1987 рік – почали функціонувати класи з поглибленим вивченням англійської мови. 4. 1991 рік – заклад перейшов на українську мову навчання. II. 2000-2004 рр. – загальноосвітня школа I-III ступенів. III. 2004 р. – спеціалізована школа I-III ступенів (поглиблене та профільне вивчення української мови та літератури, англійської мови, математики). Педколектив школи наполегливо працює над розв’язанням науково-методичної проблеми «Підвищення ефективності навчально-виховного процесу шляхом особистісно орієнтованого підходу до розвитку творчих можливостей учнів». З часу заснування школи колектив однодумців розробляє, апробовує, реалізує інноваційні освітні технології за такими програмами: «Козацький гарт», «Інтелект», «Молода Січ», соціально-психологічна програма «Сигнал», «Екологічний простір», проект по Міжнародному співробітництву з діаспорою Австралії, партнерська програма «Шкільна освіта в Австрії» (обмін досвідом з висококваліфікованими експертами Віденської міської шкільної ради). Учителями створені авторські посібники, програми інтегрованих спецкурсів, факультативів-англійська та інформатика; інформатика та математика; література рідного краю та інформатика; фізкультура англійською мовою. Школа ввійшла до Всеукраїнського експерименту по системному викладанню курсу «Етика: духовні засади» в усіх класах та до експери-менту «Школа сприянню здоров’ю», регіональної експериментальної програми «Здорові діти-могутня держава», які допоможуть створити необхідні умови для валеологічної освіти та духовно-морального виховання учнів.
Заснування навчального закладу, зміни у статусі, основні події
Директори
1967 рік. Молодий Роменський мікрорайон потребував нової школи, яка і була збудована на пустирі. 9 вересня 1967 року символічні ключі від школи-новобудови було вручено першому директору Миколі Яковичу Охінченко. Так, саме він – діловий, принциповий і хазяйновитий куратор, людина з багатим досвідом і славною біографією.Отже знайомтесь: Микола Якович Охінченко. Микола Якович з тих країв, що й видатний педагог Василь Сухомлинський. Такі ж близькі і долі. Так само пройдено шлях від учителя до завідуючого районним відділом освіти на Кіровоградщині. В 1938 р. уродженець Кіровоградської області Микола Якович вступив на фізико-математичний факультет. Та з 2 го курсу його покликали до лав армії. А далі Одеське піхотне училище, Севастопольське училище зенітної артилерії, Горьківське військове училище, яке закінчив 11 червня 1941 року в званні лейтенанта. Про війну Микола Якович говорить без задоволення. Та ордени й медалі на грудях красномовно свідчать про заслуги героя. Шлях до учительства розпочинався з навчання в Лебединському учительському інституті. Там же познайомився і з своєю майбутньою дружиною – Вірою Андріївною. З 1965 р. – в Сумах, заступник директора школи-інтернату, в яку вкладено чимало сил і натхнення. А коли у Сумах розпочалося будівництво середньої школи №25 у Роменському мікрорайоні Миколу Яковича було призначено директором. В перший навчальний рік в школі навчалося 607 учнів, працював 41 учитель. Але з кожним роком школа розросталася завдяки наполегливій праці директора. Та роботи все ж залишалося багато. Школу звели на 3-гектарному пустирищі. Та Микола Якович дотримувався одного принципу: «Плине час, змінюються люди, їх погляди, будується нова Україна, та залишається земля, на якій жили наші пращури – діти, батьки, живі їх заповіти – берегти і збагачувати природу рідної Батьківщини». Він, педагог з багаторічним стажем, усе своє життя присвятив втіленню цієї високої ідеї. Тому пустир навколо школи №25 перетворився за кілька років на яблуневий сад – квітник з дендрарієм, алеями перших випускників. З легкої руки учнів 60 х років зашуміли каштани і клени на довкільних територіях, з’явилися кленовий сквер, у зелені вінки вбралися п’ятиповерхівки біля школи. І говорив один з випускників школи, що приїхав на зустріч через 30 років:
Ось Ви вийдете повільною ходою Серед струнких беріз, розлогих кленів. І зрощено це Вашою любов’ю. Пустир ожив і став таким зеленим.
15 років Микола Якович очолював колектив школи. Звідти пішов на пенсію. Але до школи залишилось особливе почуття. І яким би складним було життя, педагогічне кредо В. Сухомлинського «Поважайте учня» проніс через всі роки педагогічної діяльності і передає молодшим колегам рідної школи.
А наступником на ниві директорства стала Раїса Веніамінова Замятіна. Досвідчений, вдумливий та принциповий організатор, умілий керівник, чарівна жінка. За 5 років директоруванання у 25 й школі вона здійснила немало задумів, зокрема, розширена спортивна база, споруджений стандартний майданчик. А найголовніше – пріоритетним у школі стало естетичне виховання. Отже Раїса Веніамінова, котра і сама напрочуд гарно співає, присвятила увагу музиці, урокам музики і музичному кабінету. Школа вчила любити і творити прекрасне.
Через 5 років у школі знову змінився директор: енергійна, запальна Наталія Петрівна Москаленко: людина-душа, людина-розуміння, людина-чарівність. І знову нові грандіозні починання Наталії Петрівни надихали весь колектив до нового, чудового, прекрасного. Саме за часи директорування Наталії Петрівни школа №25 однією з перших в місті прийняла за свої парти дітлахів-шестирічок, було відкрито україномовні класи. Зміцнів колектив, заснувалися традиції, любов і увага до кожного учня, вчителя, батька чи матері стало головним гаслом колективу. А ще Наталія Петрівна підтримувала всі гарні, але й авантюрні пропозиції молодих учителів. Саме тоді було придбано апаратуру для проведення позакласних заходів, і де? – На стадіоні. Весь Роменський мікрорайон приходив на свята до шкільного стадіону, щоб послухати і побачити і школярів, і вчителів. Крім того, саме тоді зі школи на кожних канікулах вирушали в експедиції в Крим, у гори, на скелі. І сама Наталія Петрівна була завзятим туристом, і зібрала біля себе такий же завзятий колектив учителів і учнів. За 12 років Наталія Петрівна встигла зробити багато, та головне - і зараз колишні випускники з любов’ю і повагою згадують «нашу Наталю». Та ось 1995 р. і в кабінет директора приходить нова господиня: Лідія Василівна Голуб. Вона жінка з м’яким спокійним голосом, розумними очима, але з твердою хазяйновитою рукою, чималим досвідом і великими планами на майбутнє. І педагогічний колектив, і новий директор звиклись швидко. Бо до хорошого швидко звикають. Знову школа працює як новий механізм. І знову: нові досягнення, нові злети, нові перемоги. Саме 13 років назад зусиллями Лідія Василівна загальноосвітня школа по праву отримала статус спеціалізованої.