Відмінності між версіями «Психологія Паращенко І.В.»
Рядок 45: | Рядок 45: | ||
Завдання 2. З переліку ознак обрати та виписати 6 найсуттєвіших ознак, що властиві обдарованій дитині: | Завдання 2. З переліку ознак обрати та виписати 6 найсуттєвіших ознак, що властиві обдарованій дитині: | ||
− | + | 1. Гострота мислення. | |
− | + | 2. Довготривала зосередженість на справі | |
− | + | 3. Незалежність | |
− | + | 4. Забігання вперед | |
− | + | 5. Тяга до пізнання | |
− | + | 6. Постійна гра уяви. | |
--[[Користувач:Панченко Світлана Миколаївна|Панченко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Панченко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 12:30, 25 березня 2016 (EEST) | --[[Користувач:Панченко Світлана Миколаївна|Панченко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Панченко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 12:30, 25 березня 2016 (EEST) | ||
Рядок 66: | Рядок 66: | ||
'''Ваша відповідь:''' | '''Ваша відповідь:''' | ||
− | + | На мою думку, не кожна людина є особистістю. Особистістю вважають людину соціально-активну, свідомо спрямовану на отримання високого соціального статусу, яка відповідає за свої вчинки, а не пристосовується до зовнішнього середовища, а навпаки перебудовує дійсність. Характерні ознаки особистості. | |
+ | 1. Наявність свідомості. | ||
+ | 2. Власна активна діяльність,що має суспільну спрямованість. | ||
+ | 3. Індивідуальність. | ||
+ | Таким чином, коли говорять особистість, виділяють суспільну роль і соціальні функції людини. | ||
Версія за 23:30, 20 червня 2016
Зміст
Інтерактивні практичні заняття
Доброго дня! Прошу вибачення, з технічних причин вдібулася затримка у постановці практичних занять з психології. Думаю, ми швидко надолужимо згаєне))) Отже, згідно навчально-тематичного плану у нас інтерактивні практичні занаття заплановані з тем, які Ви можете перечитати за посиланням "Психологія особистості..." та "Психологічні аспекти роботи з обдарованими дітьми".
Виконайте 2 практичні роботи.
Практична робота № 1. Вивчення особистості школяра
Завдання 1. Запропонуйте план, за яким Ви здійснюєте вивчення особистості Ваших учнів. Складіть алгоритм психолого-педагогічної характеристики на учня.
- 1.Загальні відомості про учня: прізвище, ім’я та по батькові; день, місяць, рік народження; прізвище, ім’я, по батькові матері та батька, їх професія.
- 2.Характеристика умов сімейного виховання учня: склад сім’ї, матеріально-побутові умови, вплив батьків на виховання дитини, їх психолого-педагогічна культура, ставлення до школи.
- 3.Рівень фізичного розвитку: стан здоров’я, володіння санітарно-гігієнічними навичками, спортивні інтереси, потреби.
- 4.Ставлення учня до колективу: авторитет учня в колективі, товариськість і розуміння товаришів, ставлення до негативних соціально-психологічних явищ у колективі.
- 5.Спрямованість особистості: власна, громадянська або ділова; характеристика усвідомлених мотивів: інтереси, їхня глибина, усталеність та дієвість; погляди та переконання; рівень самооцінки (занижений, адекватний, завищений), вимогливість до себе, ставлення до критичних зауважень вчителів, товаришів.
- 6.Особливості темпераменту і характеру: тип темпераменту, особливості його прояву; риси характеру, старанність у навчанні, ставлення до праці, школи, доручень, речей, самого себе.
- 7.Особливості емоційно-вольової сфери: характер емоційної реакції на педагогічні впливи, розвиток почуттів, уміння стримувати емоційні переживання; вольові особливості: цілеспрямованість, ініціатива, рішучість, самовладання.
- 8.Навчальна діяльність: загальний розумовий розвиток, рівень інтелекту, потенціальні розумові можливості, інтереси, схильності; ставлення до навчальної діяльності; сформованість мотивів навчання; рівень володіння методами і прийомами самостійної пізнавальної діяльності; успішність, відповідність її розумовим можливостям; рівень сформованості уваги, культури мовлення, відчуттів, сприймання, пам’яті (заучує механічно чи свідомо, чи володіє раціональними прийомами запам’ятовування, яка його швидкість та міцність, легкість відтворення), мислення (чи вміє аналізувати, узагальнювати, систематизувати матеріал, глибина, самостійність суджень та ін.); здібності (загальні, спеціальні).
- 9.Трудове виховання: ставлення до праці, її різних видів, мотиви трудової діяльності; наявність умінь і навичок в різних видах праці; соціальні інтереси щодо праці; загальна культура різних видів праці (фізичної, розумової); інтереси і схильності до певних видів професійної діяльності, рівень і стійкість професійної орієнтації.
- 10.Загальні психолого-педагогічні висновки: позитивні якості особистості; недоліки і складнощі у соціально-психологічному становленні вихованця, їх причини і засоби подолання; рекомендації щодо індивідуального підходу і виховних заходів впливу.
--Панченко Світлана Миколаївна (обговорення) 12:37, 04 березня 2016 (EEST)
Завдання 2. Охарактеризуйте одного з ваших учнів за цим планом, деталізуючи у першу чергу особистісні риси дитини.
--Панченко Світлана Миколаївна (обговорення) 12:36, 11 березня 2016 (EEST)
Практична робота №2. Моделювання особистості обдарованої дитини
Завдання 1. Провести класифікацію ознак обдарованості за сферами та заповнити таблицю. Зверніть увагу, що таблиця містить Ваш персональний листок з Вашим прізвищем, на якому Ви і працюєте.
--Панченко Світлана Миколаївна (обговорення) 12:37, 18 березня 2016 (EEST)
Завдання 2. З переліку ознак обрати та виписати 6 найсуттєвіших ознак, що властиві обдарованій дитині: 1. Гострота мислення. 2. Довготривала зосередженість на справі 3. Незалежність 4. Забігання вперед 5. Тяга до пізнання 6. Постійна гра уяви.
--Панченко Світлана Миколаївна (обговорення) 12:30, 25 березня 2016 (EEST)
Індивідуальні заняття
Вітаю!
Сьогодні у нас згідно навчально-тематичного плану та за розкладом занять індивідуальне заняття за темою "Психологія особистості..."
Обговоримо наступні проблемні питання:
Завдання 1. Чи кожна людина, яка проживає в людському суспільстві, є особистістю? Чи можна назвати особистостями представників соціальних низів нашого суспільства (наркоманів, проституток, злочинців, сексуальних маніяків…). Що Ви скажете з цього приводу вашим учням?
Ваша відповідь:
На мою думку, не кожна людина є особистістю. Особистістю вважають людину соціально-активну, свідомо спрямовану на отримання високого соціального статусу, яка відповідає за свої вчинки, а не пристосовується до зовнішнього середовища, а навпаки перебудовує дійсність. Характерні ознаки особистості. 1. Наявність свідомості. 2. Власна активна діяльність,що має суспільну спрямованість. 3. Індивідуальність.
Таким чином, коли говорять особистість, виділяють суспільну роль і соціальні функції людини.
Завдання 2. Назвіть основні джерела особистісного розвитку сучасного школяра.
Ваша відповідь:
Джерелами особистісного розвитку сучасного школяра є форми соціальної активності, які вона опановує та які проявляються у взаємодії людей, у їхній культурі, звичаях і традиціях, у системі виховання, ідеології та моралі.Саме ці джерела створюють потенціал майбутнього особистісного розвитку. Однак реалізується цей потенціал у персональній індивідуальності лише за певних умов. Умови особистісного розвитку:
1. Своєчасне включення дитини в систему соціальних відносин; 2. Перебування дитини в оточенні розвинутих і різноманітних особистостей, психологію яких вона може опанувати і поведінці може наслідувати; 3. Наявність ефективних методів виховання, які мають забезпечити дитині необхідні для її особистісного розвитку умови.
--Панченко Світлана Миколаївна (обговорення) 13:49, 01 квітня 2016 (EEST)