Відмінності між версіями «Освітній менеджмент Бабій Л.М.»
(→Інтерактивні практичні заняття) |
(→Індивідуальні заняття) |
||
Рядок 54: | Рядок 54: | ||
==== Індивідуальні заняття ==== | ==== Індивідуальні заняття ==== | ||
− | + | Доброго ранку, Ви, успішно опрацьовуєте питання вищезазначених питань. Сьогодні наша зустріч присвячена темі "Якісне надання освітніх послуг". Дайте відповідь на запитання. | |
− | + | * Опишіть процес моніторингу якості освіти як педагогічної проблеми. | |
+ | * Визначте, що розуміють під наданням якістних освітніх послуг в системі управління освітою. | ||
+ | Дякую за увагу. Чекаю на відповідь. --[[Користувач:Пінчук Діана Миколаївна|Пінчук Діана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Пінчук Діана Миколаївна|обговорення]]) 09:34, 2 жовтня 2015 (EEST) | ||
==== Консультації ==== | ==== Консультації ==== |
Версія за 09:38, 2 жовтня 2015
Зміст
Інтерактивні практичні заняття
Доброго дня, пані Бабій,рада Вас вітати в розділі "Освітній менеджмент". Тема заняття - Лідер в освіті. Зверніть увагу на теоретичний матеріал та дайте відповідь на питання. - Охарактеризуйте поняття "лідер" - Розкрийте сутність формального та неформального лідерства в освітній організації. Наведіть приклад. Дякую, чекаю на відповідь. З повагою Атрощенко Н.М.--Атрощенко Наталія Миколаївна (обговорення) 12:32, 10 червня 2015 (EEST)
Доброго дня, Наталіє Миколаївно! Відповіді: 1. Керівник і лідер - це не тотожні поняття .Лідер в освіті - особа, що має загальне визнання в колективі , до якої прислухаються і яка здатна вести за собою людей.Сутність лідерства в освітній організації, полягає в тому, що підлеглі визнають у керівникові лідера тільки в тому випадку, коли він довів свою компетентність і цінність для них. Лідер отримує владу від підлеглих( послідовників) , і для її підтримки він повинен надавати їм можливість задовольняти свої потреби. У відповідь послідовники задовольняють потребу лідера у владі над ними й надають йому необхідну підтримку. Вплив лідера має, як правило, два джерела: особистий авторитет (члени групи визнають лідера завдяки його статусу , досвіду, фахової майстерності, освіті тощо); харизматичні властивості (гуманізм , ввічливість, моральність тощо). Лідера визначають за такими за наявністю таких якостей ( на думку дослідників): широти кругозору; відчуття ситуації; творчого ставлення до роботи; готовності до змін; прагнення до співробітництва; уміння мотивувати і самого себе, і персонал заради досягнення результатів; уміння передбачити результат; здатності й уміння ризикувати; здорового марнославства; позитивного ставлення до роботи, до себе та до колег; уміння побачити, виділити істотне; здатності діяти самостійно; здатності брати на себе повноваження; мистецтва реалізовувати плани.--Бабій Лариса Михайлівна (обговорення) 13:14, 31 липня 2015 (EEST)
2. Процес впливу на людей з позиції посади, яку обіймає особа , називається формальним лідерством. Однак, у своєму впливі на людей директор не може покладатися тільки на посаду, яку він обіймає. Наприклад, це є очевидним, коли виявляється, що один із заступників, який має менш формальної влади, користується більшим успіхом в управлінні стресовими й конфліктними ситуаціями, а також при вирішенні життєво важливих для закладу проблем. Бути менеджером ще не означає автоматично вважатися лідером в організації, тому що лідерству в значній мірі притаманна неформальна основа. Можна бути директором ( керівником) , але не бути в ній лідером. Тому можна сказати, що нове управлінське мислення потребує, щоб керівництво людьми здійснювали не формальні начальники, а лідери, які користуються в колективі неформальним авторитетом. Звичайно , ідеальним варіантом ,вважаю, є поєднання формального й неформального лідерства, тобто офіційний керівник визнається членами групи і як лідер. У цьому випадку його формальні права доповнюються можливістю неформального впливу на групу. Бо в тих випадках, коли керівник і лідер не збігаються в одній особі можуть виникати незадоволеність роботою та збільшення конфліктності.--Бабій Лариса Михайлівна (обговорення) 13:51, 31 липня 2015 (EEST)
Доброго дня, пані Бабій, рада Вас вітати. Те ма сьгодні заняття "Стратегічний менеджмент". Зверніть увагу на теоретичний матеріал та дайте відповідь на питання.
- Для чого потрібне стратегічне планування в школі. Наведіть приклад.
- Які види стратегічного планування Ви використовуєте в роботі.
- Дайте визначення поняття "планування".
З повагою --Атрощенко Наталія Миколаївна (обговорення) 12:35, 16 червня 2015 (EEST) Чекаю відповідь!
Доброго дня , Наталіє Миколаївно!
Відповіді: 1.Стратегічне планування полегшує керівництву визначити чітку концепцію діяльності навчального закладу, дозволяє підпорядкувати всю діяльність школи визначеній місії, упорядковує цілі та завдання відповідно до їх важливості та черговості, згідно з якими вони реалізовуватимуться, дозволяє раціонально використовувати сильні сторони , кваліфікацію та здібності членів педагогічного колективу, узгодити розвиток навчального закладу зі змінами, що відбуваються в зовнішньому оточенні. Наприклад, у нашій школі розроблений перспективний план роботи закладу , річний план роботи, на основі яких кожен член адміністрації складає свої щомісячні , щотижневі плани .Звичайно, у процесі роботи вносяться певні корективи ( вилучаються окремі предмети ( курс " Етика", російська мова ), а значить йде реорганізація матеріально- технічної , навчально-методичної бази, вносяться зміни в перспективний план внутрішкільного контролю ; на даному етапі з метою оптимізації мережі скорочуються класи на паралелях.
2. У своїй роботі я використовую такі види стратегічного планування: перспективний план роботи школи ;план навчально-виховної роботи школи (річний); графічний план методичної роботи ; план - графік внутрішкільного контролю (на рік);план курсової перепідготовки ;план атестації педагогічних працівників.
3. Планування є однією з пріоритетних складових власне управлінського компоненту , у якій визначається логічний порядок дій, спрямований визначення та досягнення місії закладу( основної мети), цілей , вибору специфічних стратегій для отримання необхідних ресурсів та їх розподілу з метою забезпечення ефективної роботи всієї школи в майбутньому, неодмінна передумова успішної реалізації будь-якого ділового починання педагогічного колективу та адміністрації. Загальна функція управління планування є процесом підготовки на перспективу рішень про те, що, ким, як, коли повинно бути зроблено. З повагою --Бабій Лариса Михайлівна (обговорення) 16:45, 31 липня 2015 (EEST)
Доброго дня, тема нашої зустрічі "методи та моделі прийняття управлінських рішень в управлінні навчальним закладом". Подумайте та дайте відповідь на запитання.
- Що таке оптимальне рішення, прийняте кевіником навчального закладу.
- Опишіть, які моделі прийняття управлінських рішень, Ви, використовуєте у своїй діяльності. Наведіть приклад.
Дякую. Чекаю відповіді.--Пінчук Діана Миколаївна (обговорення) 11:01, 30 вересня 2015 (EEST)
Індивідуальні заняття
Доброго ранку, Ви, успішно опрацьовуєте питання вищезазначених питань. Сьогодні наша зустріч присвячена темі "Якісне надання освітніх послуг". Дайте відповідь на запитання.
- Опишіть процес моніторингу якості освіти як педагогічної проблеми.
- Визначте, що розуміють під наданням якістних освітніх послуг в системі управління освітою.
Дякую за увагу. Чекаю на відповідь. --Пінчук Діана Миколаївна (обговорення) 09:34, 2 жовтня 2015 (EEST)