Відмінності між версіями «Модернізація методичної роботи на діагностичній основі як умова розвитку професійної компетентності педагогів»
|  (Створена сторінка:  == Вступ ==  == Текст заголовка ==   == Текст заголовка ==) |  (→Вступ) | ||
| Рядок 1: | Рядок 1: | ||
| == Вступ == | == Вступ == | ||
| + | |||
| + | '''Актуальність дослідження'''. Зростання потоку наукової інформації, що є характерною ознакою сучасного розвитку суспільства, а також підвищення рівня вимог до обсягу базових знань учнів, зумовлюють необхідність інтенсифікації процесу навчання.  | ||
| + | Останнім часом багато уваги приділяється інноваційним процесам в освіті. Інноваційні технології постійно оновлюються, вдосконалюються, забезпечуючи її сталий розвиток.  | ||
| + | Законом України «Про освіту» [1], «Про загальну середню освіту» [2], Національною доктриною розвитку освіти України у ХХІ столітті [3] передбачається суттєве удосконалення внутрішньошкільної науково-методичної роботи. Першочергового значення набуває проблема розвитку творчого потенціалу педагогів, запровадження інноваційних технологій навчання та виховання, удосконалення змісту загальної освіти. Все це є доказом необхідності оновлення системи науково-методичної роботи школи.  | ||
| + | Проблему науково-методичного забезпечення навчального процесу в різних закладах освіти досліджували Я.Я. Болюбаш, О.А. Дубасенюк, В.А. Козаков, М.Ф.Степко, Ю.В.Андріяко, Г.Є. Гребенюк, І.П.Лащик, Г.О.Шемелюк, С.М.Гончаров та ін. | ||
| + | Існуюча система внутрішньошкільної науково-методичної роботи відіграє важливу роль у розвитку сучасної загальноосвітньої школи. Тривалий час вона озброювала педагогічні кадри необхідними знаннями, уміннями, сприяла піднесенню їх наукового рівня та професійної майстерності. Однак як у змістовному, так і в організаційному плані внутрішньошкільна науково- методична робота на певному етапі перестала відповідати у повному обсязі сучасним вимогам розвитку української національної школи, не змогла забезпечувати повною мірою подолання суперечностей між рівнем знань, уміннями педагогів і вимогами суспільства.  | ||
| + | Відповідаючи основному життєвому завданню система внутрішньошкільної науково-методичної роботи перебуває перед необхідністю внесення кардинальних змін до змісту та організаційних форм свого функціонування. Сьогодні закладено нові підходи до організації освіти в школі що і зумовило вибір означеної проблеми: «Модернізація змісту, методів, форм методичної роботи як умова розвитку професійної компетентності педагогів».  | ||
| + | Об’єкт дослідження – методична робота в загальноосвітньому навчальному закладі.  | ||
| + | Предмет дослідження – сучасний зміст, методи та форми методичної роботи в загальноосвітньому навчальному закладі.  | ||
| + | Мета дослідження – визначити сучасний зміст, методи та форми методичної роботи в загальноосвітньому навчальному закладі, що сприятиме розвитку професійної компетентності педагогів та розкрити специфіку його вдосконалення. | ||
| + | Відповідно до мети поставлено завдання:  | ||
| + | 1.	Розкрити  основні завдання та зміст методичної роботи. | ||
| + | 2.	Визначити функції методичної роботи на сучасному етапі. | ||
| + | 3.	Порівняти характеристики традиційної та інноваційної моделей науково-методичної роботи  | ||
| + | 4.	Розглянути нові підходи до організації та змістовного оновлення системи науково-методичної роботи у школі, особливості підвищення професійного рівня педагогів  | ||
| + | 5.	Розкрити особливості організації методичної роботи на діагностичній основі на прикладі КУ Сумська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №10 | ||
| + | Відповідно до визначених завдань використовувались такі методи дослідження: теоретичні (аналіз і систематизація науково-теоретичних джерел, класифікація, систематизація, узагальнення); практичні (діагностичні методики, спостереження). | ||
| == Текст заголовка == | == Текст заголовка == | ||
Версія за 10:13, 5 травня 2015
Вступ
Актуальність дослідження. Зростання потоку наукової інформації, що є характерною ознакою сучасного розвитку суспільства, а також підвищення рівня вимог до обсягу базових знань учнів, зумовлюють необхідність інтенсифікації процесу навчання. Останнім часом багато уваги приділяється інноваційним процесам в освіті. Інноваційні технології постійно оновлюються, вдосконалюються, забезпечуючи її сталий розвиток. Законом України «Про освіту» [1], «Про загальну середню освіту» [2], Національною доктриною розвитку освіти України у ХХІ столітті [3] передбачається суттєве удосконалення внутрішньошкільної науково-методичної роботи. Першочергового значення набуває проблема розвитку творчого потенціалу педагогів, запровадження інноваційних технологій навчання та виховання, удосконалення змісту загальної освіти. Все це є доказом необхідності оновлення системи науково-методичної роботи школи. Проблему науково-методичного забезпечення навчального процесу в різних закладах освіти досліджували Я.Я. Болюбаш, О.А. Дубасенюк, В.А. Козаков, М.Ф.Степко, Ю.В.Андріяко, Г.Є. Гребенюк, І.П.Лащик, Г.О.Шемелюк, С.М.Гончаров та ін. Існуюча система внутрішньошкільної науково-методичної роботи відіграє важливу роль у розвитку сучасної загальноосвітньої школи. Тривалий час вона озброювала педагогічні кадри необхідними знаннями, уміннями, сприяла піднесенню їх наукового рівня та професійної майстерності. Однак як у змістовному, так і в організаційному плані внутрішньошкільна науково- методична робота на певному етапі перестала відповідати у повному обсязі сучасним вимогам розвитку української національної школи, не змогла забезпечувати повною мірою подолання суперечностей між рівнем знань, уміннями педагогів і вимогами суспільства. Відповідаючи основному життєвому завданню система внутрішньошкільної науково-методичної роботи перебуває перед необхідністю внесення кардинальних змін до змісту та організаційних форм свого функціонування. Сьогодні закладено нові підходи до організації освіти в школі що і зумовило вибір означеної проблеми: «Модернізація змісту, методів, форм методичної роботи як умова розвитку професійної компетентності педагогів». Об’єкт дослідження – методична робота в загальноосвітньому навчальному закладі. Предмет дослідження – сучасний зміст, методи та форми методичної роботи в загальноосвітньому навчальному закладі. Мета дослідження – визначити сучасний зміст, методи та форми методичної роботи в загальноосвітньому навчальному закладі, що сприятиме розвитку професійної компетентності педагогів та розкрити специфіку його вдосконалення. Відповідно до мети поставлено завдання: 1. Розкрити основні завдання та зміст методичної роботи. 2. Визначити функції методичної роботи на сучасному етапі. 3. Порівняти характеристики традиційної та інноваційної моделей науково-методичної роботи 4. Розглянути нові підходи до організації та змістовного оновлення системи науково-методичної роботи у школі, особливості підвищення професійного рівня педагогів 5. Розкрити особливості організації методичної роботи на діагностичній основі на прикладі КУ Сумська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №10 Відповідно до визначених завдань використовувались такі методи дослідження: теоретичні (аналіз і систематизація науково-теоретичних джерел, класифікація, систематизація, узагальнення); практичні (діагностичні методики, спостереження).
