Відмінності між версіями «Обговорення користувача:Чечіль Юрій Миколайович»

Матеріал з HistoryPedia
Перейти до: навігація, пошук
(Психологічні проблеми спілкування педагога з учнями: нова тема)
 
Рядок 1: Рядок 1:
== Психологічні проблеми спілкування педагога з учнями ==
+
== Використання тестування на уроках інформатики ==
  
У залежності від соціального середовища і психологічних особливостей людини відзначаються відмінності у рівні і форми його спілкування, повноті і глибині взаєморозуміння з іншими людьми. Існує чимало причин, що ускладнюють спілкування.  
+
Тестування - це спосіб визначення рівня знань і вмінь учнів за допомогою спеціальних тестових завдань, як правило, у вигляді
Спілкуванню в колективі можуть перешкоджати соціальні, а головним чином психологічні бар'єри у свідомості людей. У першому випадку мається на увазі слабкість контактів, що викликається приналежністю до різних соціальних груп. У другому випадку комунікація виявляється недостатньо розвиненою через індивідуальних психологічних особливостей особистості - симпатії або антипатії, відкритості або скритності.
+
запитань або задач. Комп'ютерне тестування здійснюється у формі самостійного діалогу учня з комп’ютером у присутності відповідальної за організацію тестування особи або без неї, з можливістю запам'ятовування результатів тестування. Особливого значення прийоми тестового контролю знань та вмінь учнів набувають у зв'язку з переходом в Україні на зовнішнє державне тестування. Тестування дає педагогу та шкільній адміністрації можливість не лише співвіднести якість знань та вмінь кожного учня, класу з окремих навчальних дисциплін, освітніх галузей або навчального плану в цілому з вимогами освітнього стандарту (мінімуму), а й визначити рівень утруднень учнів з кожного розділу  програми, а під час використання багатомірних тестів — виявити володіння учнем предметними та міжпредметними вміннями, дати якісну характеристику знань та вмінь учнів. Питанням використання тестування на уроках займаюсь вже багато років і маю певний досвід. Існує багато різних методик тестування, але найбільш ефективним на даний момент є використання комп’ютерного тестування, оскільки воно дозволяє за порівняно короткий час провести швидке та об’єктивне оцінювання учнів з певної теми. Для проведення такої перевірки знань, необхідне виконання кількох умов. По перше, слід мати функціональну локальну мережу для швидкої обробки результатів тестування. По друге необхідно мати хорошу програму для тестування, яка повинна враховувати основні вимоги, що ставляться до тестів. В своїй роботі випробував більше десятка різних програм для тестування. Більшість з них була відкинута через те, що мали обмежений набір функцій. Однією з найкращих на сьогодні є програма MyTestX, яку використовую вже кілька років. До беззаперечних переваг MyTestX слід віднести те, що це безплатна програма, яка легко інсталюється, має зручний інтерфейс. Сама програма складається з трьох модулів: модуль тестування MyTestStudent, який встановлюється на комп’ютерах учнів, редактор тестів MyTestEditor та журнал MyTestServer, які встановлюються на комп’ютері вчителя. MyTestX працює з дев’ятьма типами завдань: одиночний вибір, множинний вибір, встановлення порядку слідування, встановлення відповідності, вказівка істинності, чи хибності тверджень, ручне введення чисел та тексту, вибір місця на зображенні, перестановка букв. Модуль  тестування дозволяє відкривати, чи отримувати з мережі тест та провести тестування. Хід тестування залежить від параметрів тесту, які задаються в редакторі. Редактор тестів дозволяє швидко створити потрібні тестові завдання та налаштувати параметри проходження тесту. При бажанні електронний варіант тесту легко перетворити в текстовий файл для друку. В додатках наведено зразок одного з тестів з теми „Word. Списки та таблиці.” Журнал тестування дозволяє організувати тестування потрібним чином та швидко обробити результати. Безсумнівним плюсом є те, що вчитель в реальному часі бачить
Порушення взаєморозуміння між вихователем і дитиною зачіпає особистість останнього, отже, подолати бар'єр буває вкрай важко. Набагато легше попередити його виникнення. Для цього необхідно добре орієнтуватися в причинах появи психологічного бар'єру. Л. І. Божович в якості таких причин назвала такі
+
на моніторі свого комп’ютера, як проходить тест кожен учень. При проходженні тесту формується файл результатів, в який заносяться детальні дані про проходження тесту кожним учнем, включаючи навіть час обдумування того чи іншого питання. Створюються також порівняльні діаграми, які аналізують результати. Програма підтримує декілька незалежних один від одного режимів: навчальний, штрафний, вільний та монопольний. В навчальному режимі виводяться повідомлення про помилки, може надаватись пояснення до завдання. В штрафному режимі за невірні відповіді віднімаються бали. У вільному режимі при тестуванні можна пропускати запитання, а потім повертатись до них. В монопольному режимі вікно тестування займає весь екран і його не можна згорнути. Тестові завдання, параметри проходження, зображення до завдань, звуки – все зберігається в одному файлі, який до того ж стискається та шифрується. Для кожного завдання в тесті можна задати індивідуально рівень
 
+
складності, прикріпити підказку, яка буде виводитись при неправильній відповіді. Це дозволяє реалізувати не лише контролюючу функцію тестів, але й навчальну.
1. пропоноване вимога чуже досвіду дитини, його поглядам на навколишнє, його ставлення до того, що від нього вимагають;
+
2. зіткнення двох (або декількох) суперечливих тенденцій, що виявляються у дитини;
+
3. неуспіх у навчанні або у праці, якщо вони займають у житті дитини значне місце;
+
4. розбіжність між можливостями дитини та її домаганнями, коли в разі високого рівня домагань і невисокої оцінки його успіхів у дитини виникає негативна емоційна реакція на вчителя, а саму оцінку дитина розглядає як несправедливу.  
+
Психологічний або смисловий бар'єр у спілкуванні - це розбіжність смислів висловленого вимоги, прохання, наказу для партнерів у спілкуванні, що створює перешкоду для їх порозуміння і взаємодії.  
+
Психологічні бар'єри виникають і в процесі спілкування вчителя з класом. Психолог В.А. Кан-Калик, спеціально вивчав педагогічне спілкування, серед інших називає такі бар'єри 
+
- «Бар'єр» побоювання класу, характерний для початківців вчителів: вони непогано володіють матеріалом, добре підготувалися до уроку, але самадумка про безпосередній контакт з дітьми лякає їх, сковує творчу природу;
+
- «Бар'єр» відсутності контакту: вчитель входить в клас і замість того, щоб швидко і оперативно організувати взаємодію з учнями, починає діяти «автономно»;
+
- «Бар'єр» звуження функцій спілкування: педагог враховує лише інформаційні задачі спілкування, не зважаючи на соціально-перцептивні, взаімооотношенческіе функції спілкування;
+
- «Бар'єр» негативної установки на клас, яка може сформуватися, часом, апріорно на основі думок інших вчителів, які працюють у цьому колективі, або в результаті власних педагогічних невдач;
+
- «Бар'єр» минулого негативного досвіду спілкування з даним класом чи учнем;
+
- «Бар'єр» неспівпадання установок - учитель приходить до задуму цікавого уроку, а клас байдужий, в результаті недосвідчений учитель роздратований;
+
- «Бар'єр» побоювання педагогічних помилок (запізнитися на урок, не укластися в часі);
+
- «Бар'єр» наслідування: молодий учитель наслідує манерам спілкування, діяльності іншого педагога, на якого він орієнтується, але не усвідомлює, що механічне перенесення чужого стилю спілкування на свою педагогічну індивідуальність неможливе.  
+
Процес подолання психологічних бар'єрів строго індивідуальний, але в ньому існують загальні моменти:
+
-Спробуйте зафіксувати, чи немає у вас перерахованих вище бар'єрів у спілкуванні з учнями. Потім проаналізуйте ті сторони вашого спілкування зі школярами, які на вашу думку найбільше імпонують їм, а також ті, які викликають незадоволеність;
+
-В процесі спілкування прагніть йти від стереотипів, явно заважають успішному взаємодії (манірність, дистанційність);
+
-Спробуйте відповісти на таке запитання: «Яким бачать мене школярі?» Прагнете, щоб цей аналіз був найбільш адекватний реальному стану справ;
+
-Намагайтеся не з'ясовувати стосунки з дітьми, а ретельно аналізувати, як вони розвиваються; усувайте небажані елементи, що ведуть до утворення бар'єрів.  
+
Психологічні бар'єри у спілкуванні виникають непомітно і спочатку можуть не усвідомлюватись учителем. Основний спосіб попередження психологічного бар'єру - розвиток самоконтролю власного стилю взаємин з учнями.
+

Поточна версія на 13:19, 5 квітня 2016

Використання тестування на уроках інформатики

Тестування - це спосіб визначення рівня знань і вмінь учнів за допомогою спеціальних тестових завдань, як правило, у вигляді запитань або задач. Комп'ютерне тестування здійснюється у формі самостійного діалогу учня з комп’ютером у присутності відповідальної за організацію тестування особи або без неї, з можливістю запам'ятовування результатів тестування. Особливого значення прийоми тестового контролю знань та вмінь учнів набувають у зв'язку з переходом в Україні на зовнішнє державне тестування. Тестування дає педагогу та шкільній адміністрації можливість не лише співвіднести якість знань та вмінь кожного учня, класу з окремих навчальних дисциплін, освітніх галузей або навчального плану в цілому з вимогами освітнього стандарту (мінімуму), а й визначити рівень утруднень учнів з кожного розділу програми, а під час використання багатомірних тестів — виявити володіння учнем предметними та міжпредметними вміннями, дати якісну характеристику знань та вмінь учнів. Питанням використання тестування на уроках займаюсь вже багато років і маю певний досвід. Існує багато різних методик тестування, але найбільш ефективним на даний момент є використання комп’ютерного тестування, оскільки воно дозволяє за порівняно короткий час провести швидке та об’єктивне оцінювання учнів з певної теми. Для проведення такої перевірки знань, необхідне виконання кількох умов. По перше, слід мати функціональну локальну мережу для швидкої обробки результатів тестування. По друге необхідно мати хорошу програму для тестування, яка повинна враховувати основні вимоги, що ставляться до тестів. В своїй роботі випробував більше десятка різних програм для тестування. Більшість з них була відкинута через те, що мали обмежений набір функцій. Однією з найкращих на сьогодні є програма MyTestX, яку використовую вже кілька років. До беззаперечних переваг MyTestX слід віднести те, що це безплатна програма, яка легко інсталюється, має зручний інтерфейс. Сама програма складається з трьох модулів: модуль тестування MyTestStudent, який встановлюється на комп’ютерах учнів, редактор тестів MyTestEditor та журнал MyTestServer, які встановлюються на комп’ютері вчителя. MyTestX працює з дев’ятьма типами завдань: одиночний вибір, множинний вибір, встановлення порядку слідування, встановлення відповідності, вказівка істинності, чи хибності тверджень, ручне введення чисел та тексту, вибір місця на зображенні, перестановка букв. Модуль тестування дозволяє відкривати, чи отримувати з мережі тест та провести тестування. Хід тестування залежить від параметрів тесту, які задаються в редакторі. Редактор тестів дозволяє швидко створити потрібні тестові завдання та налаштувати параметри проходження тесту. При бажанні електронний варіант тесту легко перетворити в текстовий файл для друку. В додатках наведено зразок одного з тестів з теми „Word. Списки та таблиці.” Журнал тестування дозволяє організувати тестування потрібним чином та швидко обробити результати. Безсумнівним плюсом є те, що вчитель в реальному часі бачить на моніторі свого комп’ютера, як проходить тест кожен учень. При проходженні тесту формується файл результатів, в який заносяться детальні дані про проходження тесту кожним учнем, включаючи навіть час обдумування того чи іншого питання. Створюються також порівняльні діаграми, які аналізують результати. Програма підтримує декілька незалежних один від одного режимів: навчальний, штрафний, вільний та монопольний. В навчальному режимі виводяться повідомлення про помилки, може надаватись пояснення до завдання. В штрафному режимі за невірні відповіді віднімаються бали. У вільному режимі при тестуванні можна пропускати запитання, а потім повертатись до них. В монопольному режимі вікно тестування займає весь екран і його не можна згорнути. Тестові завдання, параметри проходження, зображення до завдань, звуки – все зберігається в одному файлі, який до того ж стискається та шифрується. Для кожного завдання в тесті можна задати індивідуально рівень складності, прикріпити підказку, яка буде виводитись при неправильній відповіді. Це дозволяє реалізувати не лише контролюючу функцію тестів, але й навчальну.