Відмінності між версіями «Обговорення користувача:Чечіль Юрій Миколайович»
(→Психологічні проблеми спілкування педагога з учнями: нова тема) |
|||
Рядок 1: | Рядок 1: | ||
− | == | + | == Використання тестування на уроках інформатики == |
− | + | Тестування - це спосіб визначення рівня знань і вмінь учнів за допомогою спеціальних тестових завдань, як правило, у вигляді | |
− | + | запитань або задач. Комп'ютерне тестування здійснюється у формі самостійного діалогу учня з комп’ютером у присутності відповідальної за організацію тестування особи або без неї, з можливістю запам'ятовування результатів тестування. Особливого значення прийоми тестового контролю знань та вмінь учнів набувають у зв'язку з переходом в Україні на зовнішнє державне тестування. Тестування дає педагогу та шкільній адміністрації можливість не лише співвіднести якість знань та вмінь кожного учня, класу з окремих навчальних дисциплін, освітніх галузей або навчального плану в цілому з вимогами освітнього стандарту (мінімуму), а й визначити рівень утруднень учнів з кожного розділу програми, а під час використання багатомірних тестів — виявити володіння учнем предметними та міжпредметними вміннями, дати якісну характеристику знань та вмінь учнів. Питанням використання тестування на уроках займаюсь вже багато років і маю певний досвід. Існує багато різних методик тестування, але найбільш ефективним на даний момент є використання комп’ютерного тестування, оскільки воно дозволяє за порівняно короткий час провести швидке та об’єктивне оцінювання учнів з певної теми. Для проведення такої перевірки знань, необхідне виконання кількох умов. По перше, слід мати функціональну локальну мережу для швидкої обробки результатів тестування. По друге необхідно мати хорошу програму для тестування, яка повинна враховувати основні вимоги, що ставляться до тестів. В своїй роботі випробував більше десятка різних програм для тестування. Більшість з них була відкинута через те, що мали обмежений набір функцій. Однією з найкращих на сьогодні є програма MyTestX, яку використовую вже кілька років. До беззаперечних переваг MyTestX слід віднести те, що це безплатна програма, яка легко інсталюється, має зручний інтерфейс. Сама програма складається з трьох модулів: модуль тестування MyTestStudent, який встановлюється на комп’ютерах учнів, редактор тестів MyTestEditor та журнал MyTestServer, які встановлюються на комп’ютері вчителя. MyTestX працює з дев’ятьма типами завдань: одиночний вибір, множинний вибір, встановлення порядку слідування, встановлення відповідності, вказівка істинності, чи хибності тверджень, ручне введення чисел та тексту, вибір місця на зображенні, перестановка букв. Модуль тестування дозволяє відкривати, чи отримувати з мережі тест та провести тестування. Хід тестування залежить від параметрів тесту, які задаються в редакторі. Редактор тестів дозволяє швидко створити потрібні тестові завдання та налаштувати параметри проходження тесту. При бажанні електронний варіант тесту легко перетворити в текстовий файл для друку. В додатках наведено зразок одного з тестів з теми „Word. Списки та таблиці.” Журнал тестування дозволяє організувати тестування потрібним чином та швидко обробити результати. Безсумнівним плюсом є те, що вчитель в реальному часі бачить | |
− | + | на моніторі свого комп’ютера, як проходить тест кожен учень. При проходженні тесту формується файл результатів, в який заносяться детальні дані про проходження тесту кожним учнем, включаючи навіть час обдумування того чи іншого питання. Створюються також порівняльні діаграми, які аналізують результати. Програма підтримує декілька незалежних один від одного режимів: навчальний, штрафний, вільний та монопольний. В навчальному режимі виводяться повідомлення про помилки, може надаватись пояснення до завдання. В штрафному режимі за невірні відповіді віднімаються бали. У вільному режимі при тестуванні можна пропускати запитання, а потім повертатись до них. В монопольному режимі вікно тестування займає весь екран і його не можна згорнути. Тестові завдання, параметри проходження, зображення до завдань, звуки – все зберігається в одному файлі, який до того ж стискається та шифрується. Для кожного завдання в тесті можна задати індивідуально рівень | |
− | + | складності, прикріпити підказку, яка буде виводитись при неправильній відповіді. Це дозволяє реалізувати не лише контролюючу функцію тестів, але й навчальну. | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + |
Поточна версія на 13:19, 5 квітня 2016
Використання тестування на уроках інформатики
Тестування - це спосіб визначення рівня знань і вмінь учнів за допомогою спеціальних тестових завдань, як правило, у вигляді запитань або задач. Комп'ютерне тестування здійснюється у формі самостійного діалогу учня з комп’ютером у присутності відповідальної за організацію тестування особи або без неї, з можливістю запам'ятовування результатів тестування. Особливого значення прийоми тестового контролю знань та вмінь учнів набувають у зв'язку з переходом в Україні на зовнішнє державне тестування. Тестування дає педагогу та шкільній адміністрації можливість не лише співвіднести якість знань та вмінь кожного учня, класу з окремих навчальних дисциплін, освітніх галузей або навчального плану в цілому з вимогами освітнього стандарту (мінімуму), а й визначити рівень утруднень учнів з кожного розділу програми, а під час використання багатомірних тестів — виявити володіння учнем предметними та міжпредметними вміннями, дати якісну характеристику знань та вмінь учнів. Питанням використання тестування на уроках займаюсь вже багато років і маю певний досвід. Існує багато різних методик тестування, але найбільш ефективним на даний момент є використання комп’ютерного тестування, оскільки воно дозволяє за порівняно короткий час провести швидке та об’єктивне оцінювання учнів з певної теми. Для проведення такої перевірки знань, необхідне виконання кількох умов. По перше, слід мати функціональну локальну мережу для швидкої обробки результатів тестування. По друге необхідно мати хорошу програму для тестування, яка повинна враховувати основні вимоги, що ставляться до тестів. В своїй роботі випробував більше десятка різних програм для тестування. Більшість з них була відкинута через те, що мали обмежений набір функцій. Однією з найкращих на сьогодні є програма MyTestX, яку використовую вже кілька років. До беззаперечних переваг MyTestX слід віднести те, що це безплатна програма, яка легко інсталюється, має зручний інтерфейс. Сама програма складається з трьох модулів: модуль тестування MyTestStudent, який встановлюється на комп’ютерах учнів, редактор тестів MyTestEditor та журнал MyTestServer, які встановлюються на комп’ютері вчителя. MyTestX працює з дев’ятьма типами завдань: одиночний вибір, множинний вибір, встановлення порядку слідування, встановлення відповідності, вказівка істинності, чи хибності тверджень, ручне введення чисел та тексту, вибір місця на зображенні, перестановка букв. Модуль тестування дозволяє відкривати, чи отримувати з мережі тест та провести тестування. Хід тестування залежить від параметрів тесту, які задаються в редакторі. Редактор тестів дозволяє швидко створити потрібні тестові завдання та налаштувати параметри проходження тесту. При бажанні електронний варіант тесту легко перетворити в текстовий файл для друку. В додатках наведено зразок одного з тестів з теми „Word. Списки та таблиці.” Журнал тестування дозволяє організувати тестування потрібним чином та швидко обробити результати. Безсумнівним плюсом є те, що вчитель в реальному часі бачить на моніторі свого комп’ютера, як проходить тест кожен учень. При проходженні тесту формується файл результатів, в який заносяться детальні дані про проходження тесту кожним учнем, включаючи навіть час обдумування того чи іншого питання. Створюються також порівняльні діаграми, які аналізують результати. Програма підтримує декілька незалежних один від одного режимів: навчальний, штрафний, вільний та монопольний. В навчальному режимі виводяться повідомлення про помилки, може надаватись пояснення до завдання. В штрафному режимі за невірні відповіді віднімаються бали. У вільному режимі при тестуванні можна пропускати запитання, а потім повертатись до них. В монопольному режимі вікно тестування займає весь екран і його не можна згорнути. Тестові завдання, параметри проходження, зображення до завдань, звуки – все зберігається в одному файлі, який до того ж стискається та шифрується. Для кожного завдання в тесті можна задати індивідуально рівень складності, прикріпити підказку, яка буде виводитись при неправильній відповіді. Це дозволяє реалізувати не лише контролюючу функцію тестів, але й навчальну.