Відмінності між версіями «Психологія Чайкін І.М.»
(→Інтерактивні практичні заняття) |
(→Інтерактивні практичні заняття) |
||
Рядок 11: | Рядок 11: | ||
Доброго дня, Світлана Миколаївна. Відповідаю на Ваші питання: | Доброго дня, Світлана Миколаївна. Відповідаю на Ваші питання: | ||
− | # | + | #План, за яким z здійснюю вивчення особистості учнів |
− | *1. | + | *1. Вивчення особової справи учня; |
− | *2. | + | *2. Власні спостереження за учнем; |
− | *3. | + | *3. Інформація отримана від інших викладачів; |
− | *4. | + | *4. Інформація отримана від батьків учня; |
− | *5. | + | *5. Проведення тестування. |
− | + | #Алгоритм психолого-педагогічної характеристики на учня | |
− | + | Складаючи характеристику, слід дотримуватись таких вимог: | |
− | + | Характеристикою охоплюються всі сторони особистості учня, які створюють цілісне й повне уявлення про нього. | |
− | + | Виділяються основні риси учня, характерні для нього, і які треба враховувати під час навчально-виховної діяльності. | |
− | + | У змісті характеристики розкриваються особливості, які ще не є провідними, але за певних умов може розвинутись. | |
+ | У характеристиці школяра відзначаються позитивні і негативні риси його характеру. | ||
+ | Відокремлюються ті риси (позитивні чи негативні), які потребують індивідуального підходу. | ||
+ | Розкривається динаміка розвитку особистості школяра: не тільки рівень досягнутого, а й перспективні можливості. | ||
+ | Вказуються види діяльності, які сприяють найбільшому розкриттю особистості учня. | ||
+ | Рекомендується уникати однобокості й переліку зовнішніх проявів поведінки. | ||
+ | Розкривається внутрішній світ дитини, мотиви її поведінки, спрямованість особистості, моральні якості. | ||
+ | Важливо уникати неправомірних узагальнень, що принижують гідність дитини і призводять до “навішування ярликів”. | ||
+ | |||
--[[Користувач:Панченко Світлана Миколаївна|Панченко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Панченко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 12:37, 04 березня 2016 (EEST) | --[[Користувач:Панченко Світлана Миколаївна|Панченко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Панченко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 12:37, 04 березня 2016 (EEST) |
Версія за 12:26, 14 квітня 2016
Зміст
Інтерактивні практичні заняття
Доброго дня! Прошу вибачення, з технічних причин вдібулася затримка у постановці практичних занять з психології. Думаю, ми швидко надолужимо згаєне))) Отже, згідно навчально-тематичного плану у нас інтерактивні практичні занаття заплановані з тем, які Ви можете перечитати за посиланням "Психологія особистості..." та "Психологічні аспекти роботи з обдарованими дітьми".
Виконайте 2 практичні роботи.
Практична робота № 1. Вивчення особистості школяра
Завдання 1. Запропонуйте план, за яким Ви здійснюєте вивчення особистості Ваших учнів. Складіть алгоритм психолого-педагогічної характеристики на учня.
Доброго дня, Світлана Миколаївна. Відповідаю на Ваші питання:
- План, за яким z здійснюю вивчення особистості учнів
- 1. Вивчення особової справи учня;
- 2. Власні спостереження за учнем;
- 3. Інформація отримана від інших викладачів;
- 4. Інформація отримана від батьків учня;
- 5. Проведення тестування.
- Алгоритм психолого-педагогічної характеристики на учня
Складаючи характеристику, слід дотримуватись таких вимог: Характеристикою охоплюються всі сторони особистості учня, які створюють цілісне й повне уявлення про нього. Виділяються основні риси учня, характерні для нього, і які треба враховувати під час навчально-виховної діяльності. У змісті характеристики розкриваються особливості, які ще не є провідними, але за певних умов може розвинутись. У характеристиці школяра відзначаються позитивні і негативні риси його характеру. Відокремлюються ті риси (позитивні чи негативні), які потребують індивідуального підходу. Розкривається динаміка розвитку особистості школяра: не тільки рівень досягнутого, а й перспективні можливості. Вказуються види діяльності, які сприяють найбільшому розкриттю особистості учня. Рекомендується уникати однобокості й переліку зовнішніх проявів поведінки. Розкривається внутрішній світ дитини, мотиви її поведінки, спрямованість особистості, моральні якості. Важливо уникати неправомірних узагальнень, що принижують гідність дитини і призводять до “навішування ярликів”.
--Панченко Світлана Миколаївна (обговорення) 12:37, 04 березня 2016 (EEST)
Завдання 2. Охарактеризуйте одного з ваших учнів за цим планом, деталізуючи у першу чергу особистісні риси дитини.
--Панченко Світлана Миколаївна (обговорення) 12:36, 11 березня 2016 (EEST)
Практична робота №2. Моделювання особистості обдарованої дитини
Завдання 1. Провести класифікацію ознак обдарованості за сферами та заповнити таблицю. Зверніть увагу, що таблиця містить Ваш персональний листок з Вашим прізвищем, на якому Ви і працюєте.
--Панченко Світлана Миколаївна (обговорення) 12:37, 18 березня 2016 (EEST)
Завдання 2. З переліку ознак обрати та виписати 6 найсуттєвіших ознак, що властиві обдарованій дитині:
- 1.
- 2.
- 3.
- 4.
- 5.
- 6.
--Панченко Світлана Миколаївна (обговорення) 12:30, 25 березня 2016 (EEST)
Індивідуальні заняття
Вітаю!
Сьогодні у нас згідно навчально-тематичного плану та за розкладом занять індивідуальне заняття за темою "Психологія особистості..."
Обговоримо наступні проблемні питання:
Завдання 1. Чи кожна людина, яка проживає в людському суспільстві, є особистістю? Чи можна назвати особистостями представників соціальних низів нашого суспільства (наркоманів, проституток, злочинців, сексуальних маніяків…). Що Ви скажете з цього приводу вашим учням?
Ваша відповідь:
Завдання 2. Назвіть основні джерела особистісного розвитку сучасного школяра.
Ваша відповідь:
--Панченко Світлана Миколаївна (обговорення) 13:49, 01 квітня 2016 (EEST)