Психологія управління Бабій Л.М.
Зміст
Інтерактивні практичні заняття
Доброго дня. Прошу опрацювати тему 1 "Сутність та основні напрями управлінської діяльності керівників освітніх організацій." та дати відповіді на наступні питання:
- Дайте визначення поняття "управлінська діяльність керівників освітніх організацій"
- Визначте основні напрями управлінської діяльності керівників освітніх організацій.
Ваші відповіді:
- Управлінська діяльність керівників освітніх організацій - це поєднання різних стилів управління, організація спільної діяльності керівника та працівників на засадах партнерства, урахування мотивів професійної діяльності працівників та створення умов для їх особистісного й професійного самовдосконалення, визначення психологічних умов удосконалення особистості та діяльності керівників освітніх організацій.
- Є два основні напрями управлінської діяльності керівних освітніх організацій:
-власне управлінська діяльність ;
-управління педагогічними кадрами. Власне управлінська діяльність керівних освітніх організацій складається з двох компонентів : організаційно-управлінського та соціально-психологічного.
Організаційно- управлінський компонент власне управлінської діяльності керівників освітніх організацій включає в себе такі складові: визначення мети , планування , організація, реалізація, контроль,коригування, прогнозування тощо.--Бабій Лариса Михайлівна (обговорення) 22:46, 7 липня 2015 (EEST)
Доброго дня. Продовжуємо опрацювати тему 1 "Сутність та основні напрями управлінської діяльності керівників освітніх організацій." Уважно прочитайте текст лекції та дайти відповіді на наступні питання: 1. Вчені, якого підходу вважають, що для ефективного здійснення управлінської діяльності керівник освітньої організації повинен володіти не тільки професіоналізмом діяльності, а й професіоналізмом особистості. Розкрийте сутність даного підходу. 2. Які основні завдання передбачає вирішення організаційно-управлінський компонент власне управлінської діяльності керівників освітніх організацій. 3. Визначте та розкрийте зміст основних складових організаційно-управлінського компоненту власне управлінської діяльності керівників освітніх організацій. --Вознюк Алла Вікторівна (обговорення) 08:39, 7 вересня 2015 (EEST)
--Вознюк Алла Вікторівна (обговорення) 14:15, 18 червня 2015 (EEST)
Доброго дня. Прошу опрацювати тему 2
Зміст і структура психологічної готовності керівників освітніх організацій до управління педагогічними працівниками.
та дати відповіді на наступні питання:
--Вознюк Алла Вікторівна (обговорення) 13:46, 18 червня 2015 (EEST)
Доброго дня. Продовжуємо опрацювати тему 1 "Сутність та основні напрями управлінської діяльності керівників освітніх організацій." Уважно прочитайте текст лекції та дайти відповіді на наступні питання:
1. Вчені, якого підходу вважають, що для ефективного здійснення управлінської діяльності керівник освітньої організації повинен володіти не тільки професіоналізмом діяльності, а й професіоналізмом особистості. Розкрийте сутність даного підходу.
2. Які основні завдання передбачає вирішення організаційно-управлінський компонент власне управлінської діяльності керівників освітніх організацій.
3. Визначте та розкрийте зміст основних складових організаційно-управлінського компоненту власне управлінської діяльності керівників освітніх організацій.
--Вознюк Алла Вікторівна (обговорення) 08:44, 7 вересня 2015 (EEST)
Індивідуальні заняття
Доброго дня. Прошу опрацювати тему 2 «Зміст і структура психологічної готовності керівників освітніх організацій до управління педагогічними працівника" та дати відповіді на питання: 1. Що таке психологічна готовність 2. Назвіть основні компоненти психологічної готовності 3. Які чинники впливають на психологічну готовність
Ваші відповіді:
- Психологічна готовність-система спонукаючих чинників ( потреб,ціннісних орієнтацій ), особистісних характеристик і рівнів компетентності ( знання, уміння,управлінський досвід ), які забезпечують успішну роботу з педагогічними працівниками. На основі даних функціонального та особистісного підходів поняття психологічна готовність можна визначити , з одного боку, як стан готовності до певної діяльності , з іншого-як результат підготовленості особистості до діяльності.
- Основні компоненти психологічної готовності: конгнітивний (система необхідних для здійснення ефективного прийняття управлінського рішення знань); операційний (комплекс умінь і навичок, які забезпечують успішність процесу прийняття управлінських рішень); особистісний (сукупність важливих індивідуально-особистісних характеристик, які впливають на процес прийняття управлінських рішень: політична та соціальна компетентність, інтелектуальний рівень, професіоналізм, організаторські здібності, вимогливість, винахідливість, прийняття інновацій, схильність до ризику, справедливість, демократизм, гуманність, самокритичність, працездатність, принциповість); мотиваційний (сукупність мотивів, адекватних цілям та завданням процесу прийняття управлінських рішень).
- На психологічну готовність впливають дві групи чинників:чинники, які стосуються діяльності освітньої організації та чинники , які стосуються управлінської діяльності керівників освітньої організації.Перша група чинників відображає діяльність освітньої організації ( організаційний розвиток освітньої організації, організаційна культура, соціально-психологічний клімат).Друга група безпосередньо пов'язана з управлінською діяльністю керівників освітньої організації ( управлінське спілкування , стиль керівництва, прийняття управлінського рішення).З повагою --Бабій Лариса Михайлівна (обговорення) 19:28, 31 липня 2015 (EEST)
--Вознюк Алла Вікторівна (обговорення) 14:48, 26 червня 2015 (EEST)