Педагогічна інноватика Стешенко В.І.
Матеріал з HistoryPedia
Версія від 14:47, 25 квітня 2015, створена Стешенко Валентина Іванівна (обговорення • внесок) (→Інтерактивні практичні заняття)
Зміст
Інтерактивні практичні заняття
Добрий день! Сьогодні за розкладом у нас інтерактиане практичне заняття. На моїй сторінці обговорення Ви знайдете теоретичний матеріал. Опрацюйте його та дайте відповіді на питання:
- У чому суть технологічності в освіті?
Доброго дня, Марина Вікторівна. Суть технологічності в освіті полягає в посиленні технологічного аспекту підготовки вчителя, взаємодію педагога з дитиною і колективом в цілому; створення такого освітньо-розшвивального середовища, у результаті з яким у вчителя формується готовність до роботи, розуміння ним своєї ідеальної сутності, на основі якої виробляється особистісна педагогічна концепція і персональна технологія. На основі знання сучасних педагогічних технологій освіта переорієнтовується на особистість учня, сприяє самореалізації особистості.
- Що таке технологічний підхід у навчанні?
Технологічний підхід у навчанні - це вибір стратегії, пріоритетів, системи взаємодії, тактик навчання та стилю роботи вчителя з учнями. Будь-яка педагогічна технологія повинна задовольняти основні методологічні вимоги (критерії технологічності).
- Простежте еволюцію поняття "педагогічна технологія".
У Росії термін "педагогічна технологія" згадується у 20-ті рр. в роботах І. Павлова, М. Бехтерева, С. Шацького. Запровадження перших програм аудіовізуального навчання в США в 30-х рр. започаткувало технологічну революцію в освіті і відкрило дискусію про нову дисципліну - педагогічну техноогію. 40-50-ті рр. поява в школі різноманітних технічних засобів (магнітофони, програвачі). 50-60-ті рр. - виникнення програмованого навчання (лінгафонні кабінети, тренажери, навчальні машини). На початку 60-х рр. термін "педагогічна технологія" з'явився на сторінках закордонної преси; відбувається становлення педагогічної технології. 70-ті рр. - розширюється база педагогічної технології, змінюється методична основа, здійснюється підготовка професійних педагогів-технологів. 80-ті рр. - четвертий етап в еволюції поняття "педагогічна технологія" - створюються комп'ютерні лабораторії і дисплейні класи, зростає кількість та якість педагогічних програмних засобів. --Стешенко Валентина Іванівна (обговорення) 11:52, 27 березня 2015 (EET)
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 08:28, 27 березня 2015 (EET)
Продовжуємо заняття. Опрацюйте лекційний матеріал, розташований на моїй сторінці обговорення та дайте відповідь на такі питання:
- Дайте порівняльний аналіз різних підходів до розкриття терміна "педагогічна технологія".
- Наповніть змістом терміни "освітня технологія", "педагогічна технологія", "технологія навчання", "технологія виховання", "персоніфікована технологія".
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 14:23, 15 квітня 2015 (EEST)
Шановні колеги! Продовжуємо працювати.
- Чи згодні Ви з твердженням, що будь-яка педагогічна система завжди технологіча?Відповідь аргументуйте.
Так, я згодна з даним твердження. Адже кожна система це синтез досягнень у відповідній галузі, традиції, досвід, суспільний прогрес тощо. Це послідовність, очікувані результати, сам навчально-виховний процес. --Стешенко Валентина Іванівна (обговорення) 14:43, 25 квітня 2015 (EEST)
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 16:09, 20 квітня 2015 (EEST)
Індивідуальні заняття
На моїй сторінці обговорення Ви знайдете зміст та завдання щодо індивідуальних занять. --Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 17:12, 20 квітня 2015 (EEST)
Чому технологія є більш ефективним засобом освіти , ніж методика? Існує думка про те, що технології носять більше універсальний характер. Методика ж - більш індивідуалізована сукупність прийомів і способів навчання. Вона залежить від особистості вчителя, його темпераменту й уміння. Відповідно до цього підходу вчені виділяють певні критерії технологічності освітньої моделі. Критерії технологічності навчального процесу: 1. Концептуальність (опора на певну наукову концепцію). 2. Системність (логіка процесу, взаємозв'язок усіх його частин). 3. Керованість (діагностичне цілепокладання, проектування процесу навчання, поетапна діагностика, корекція навчального процесу). 4. Ефективність (за результатами; оптимальність за витратами; гарантованість досягнення певного стандарту або еталону навчання). 5. Відтворюваність (можливість застосування іншими)--Стешенко Валентина Іванівна (обговорення) 14:09, 25 квітня 2015 (EEST)