Відмінності між версіями «Менеджмент інновацій Сінєльнікова О. А.»

Матеріал з HistoryPedia
Перейти до: навігація, пошук
(Інтерактивні практичні заняття)
(Індивідуальні заняття)
 
(не показано 17 проміжних версій цього учасника)
Рядок 8: Рядок 8:
  
 
2. Яким чином реалізуються у Вашому закладі управління інноваційними процесами? Наведіть приклади.--[[Користувач:Луценко Світлана Миколаївна|Луценко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Луценко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 11:38, 8 вересня 2015 (EEST)
 
2. Яким чином реалізуються у Вашому закладі управління інноваційними процесами? Наведіть приклади.--[[Користувач:Луценко Світлана Миколаївна|Луценко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Луценко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 11:38, 8 вересня 2015 (EEST)
 +
                                                               
 +
1.1Інноваційна освітня діяльність – це складний процес, що потребує науково-методичного підходу на всіх рівнях управління.Нормативно-правова база дозволяє всім учасникам процесу перетворень "знайти” себе: державним діячам освіти – розробити вiдповiднi проекти i пропозиції, регіональним органам – використати у своїй практиці світовий досвід упровадження інновацій у освіту, керівникам освiтнiх закладів успішно реалізувати надану можливість самореалiзацiї, педагогам – уміло використати свободу для вiдповiдального вибору способів i методів навчання--[[Користувач:Сінєльнікова Олена Анатоліївна|Сінєльнікова Олена Анатоліївна]] ([[Обговорення користувача:Сінєльнікова Олена Анатоліївна|обговорення]]) 19:16, 2 грудня 2015 (EET)
 +
                                                               
 +
1.2 Запровадження модернізованих управлінських функцій керівника      (прогностична, політико-дипломатична, менеджерська, представницька, консультативна);
 +
   
 +
освоєння громадсько-державних форм управління;
 +
   
 +
запровадження моніторингу;
 +
 +
використання економічних методів управління.
  
Інноваційна освітня діяльність – це складний процес, що потребує науко-во-методичного підходу на всіх рівнях управління. Всім учасникам процесу перетворень потрібно “знайти” себе: державним діячам освіти – розробити вiдповiднi проекти i пропозиції, регіональним органам – використати у своїй практиці світовий досвід упровадження інновацій у освіту, керівникам освiтнiх закладів успішно реалізувати надану можливість самореалiзацiї, педагогам – уміло використати свободу для вiдповiдального вибору способів i методів навчання--[[Користувач:Сінєльнікова Олена Анатоліївна|Сінєльнікова Олена Анатоліївна]] ([[Обговорення користувача:Сінєльнікова Олена Анатоліївна|обговорення]]) 19:16, 2 грудня 2015 (EET)
+
--[[Користувач:Сінєльнікова Олена Анатоліївна|Сінєльнікова Олена Анатоліївна]] ([[Обговорення користувача:Сінєльнікова Олена Анатоліївна|обговорення]]) 21:00, 2 грудня 2015 (EET)
 +
                     
 +
2.Управлінська підтримка інноваційних процесів у школі полягає у:
 +
 
 +
забезпеченні можливостей для професійного зростання вчителів, їх самовираження, особистісного розвитку;
 +
 
 +
забезпеченні наступності, перспективності і оптимальності у визначенні мети, змісту, форм і методів інноваційної діяльності вчителя (колективу);
 +
 
 +
формуванні особистого наукового потенціалу кожного педагога;
 +
 
 +
проведенні діагностики інноваційної діяльності на основі розроблених показників і критеріїв.
 +
 
 +
Під управлінням нововведеннями розуміють планування, організацію, регулювання і контроль процесу впровадження в педагогічну систему будь-яких нововведень.
 +
 
 +
Виділяють три етапи управління процесом впровадження педагогічного нововведення:
 +
 
 +
1. Організація попередньої підготовки (моральної, теоретичної, функціональної) педагогічного персоналу:
 +
 
 +
уточнення змісту та сутності нововведення;
 +
 
 +
повідомлення ідеї і сутності нововведення педагогічним працівникам;
 +
 
 +
здійснення порівняльного аналізу педагогічної практики;
 +
 
 +
оволодіння прийомами та методами роботи;
 +
 
 +
планування та розробка методичних рекомендацій.
 +
 
 +
2. Визначення і постановка цілей та завдань на основі аналізу існуючої практики та стратегічних завдань впровадження нововведення:
 +
 
 +
аналіз педагогічної практики;
 +
 
 +
виявлення існуючих суперечностей;
 +
 
 +
визначення мети впровадження педагогічного нововведення;
 +
 
 +
конкретизація завдань реалізації мети.
 +
 
 +
3. Планування процесу впровадження нововведення:
 +
 
 +
розробка проекту, схеми, алгоритму;
 +
 
 +
конкретизація змісту окремих станів;
 +
 
 +
визначення термінологічного апарату;
 +
 
 +
розподіл обов’язків;
 +
 
 +
визначення змісту конкретних заходів із упровадження педагогічного нововведення.
 +
 
 +
Робота адміністрації навчального закладу з упровадження педагогічних інновацій спрямовується на вирішення таких часткових завдань:
 +
 
 +
Мотивування вибору педагогічних інновацій, призначених для впровадження.
 +
 
 +
Аналіз стану попереднього впровадження педагогічних нововведень у практику діяльності навчального закладу.
 +
 
 +
Конкретизація змісту педагогічного нововведення.
 +
 
 +
Морально-психологічна та практична підготовка колективу до реалізації нововведення.
 +
 
 +
Підбір літератури, розробка необхідного методичного та ресурсного забезпечення.
 +
 
 +
Планування заходів та визначення завдань методичних об’єднань, творчих груп учителів щодо впровадження.
 +
 
 +
Конкретизація видів і форм роботи з упровадження.
 +
 
 +
Контроль та облік досвіду впровадження, підведення підсумків та узагальнення результатів.
 +
 
 +
Звіт педагогічного колективу про роботу з упровадження педагогічних інновацій.--[[Користувач:Сінєльнікова Олена Анатоліївна|Сінєльнікова Олена Анатоліївна]] ([[Обговорення користувача:Сінєльнікова Олена Анатоліївна|обговорення]]) 20:43, 2 грудня 2015 (EET)
  
 
Вітаю! Продовжуємо працювати далі. Я маю надію, що Ви познайомившись з текстом лекції, повернулись на свою сторінку обговорення та дали відповіді на питання. Дякую за Вашу роботу. Наступна тема, яку ми з Вами розглянемо, стосується загальних засад педагогічної інноватики.
 
Вітаю! Продовжуємо працювати далі. Я маю надію, що Ви познайомившись з текстом лекції, повернулись на свою сторінку обговорення та дали відповіді на питання. Дякую за Вашу роботу. Наступна тема, яку ми з Вами розглянемо, стосується загальних засад педагогічної інноватики.
Рядок 15: Рядок 93:
 
1. Чим інноваційна технологія відрізняється від нововведень?
 
1. Чим інноваційна технологія відрізняється від нововведень?
 
2. Чи можна вважати інновацією будь - яке нововведення в освіті?
 
2. Чи можна вважати інновацією будь - яке нововведення в освіті?
Дякую. Бажаю успіху. --[[Користувач:Луценко Світлана Миколаївна|Луценко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Луценко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 15:38, 15 червня 2015 (EEST)
+
Дякую. Бажаю успіху. --[[Користувач:Луценко Світлана Миколаївна|Луценко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Луценко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 15:38, 15 червня 2015 (EESТ)
Інноваційні технології-це новостворені або удосконалені педагогічні системи, які забезпечують високий рівень навчально-виховного процесу.
+
 
 
+
1.Інноваційні технології-це новостворені або удосконалені педагогічні системи, які забезпечують високий рівень навчально-виховного процесу.Інновація-комплексний процес,який передбачає створення, розроблення, доведення до використання, поширення нового рішення, що задовольняє певну потребу.  Нововведення-генерування,прийняття та впровадження ідей, процесів, продуктів.
 +
2. Ні.Щоб нововведення стало інновацією, треба провести дослідницько-експериментальну роботу.--[[Користувач:Сінєльнікова Олена Анатоліївна|Сінєльнікова Олена Анатоліївна]] ([[Обговорення користувача:Сінєльнікова Олена Анатоліївна|обговорення]]) 20:06, 2 грудня 2015 (EET)
 
''Шановні колеги!
 
''Шановні колеги!
  
Рядок 28: Рядок 107:
 
2. Чи можна вважати педагогічну майстерність - інноваційною технологією? Свою думку обгрунтуйте.
 
2. Чи можна вважати педагогічну майстерність - інноваційною технологією? Свою думку обгрунтуйте.
  
Дякую за Вашу роботу.  Бажаю успіхів. --[[Користувач:Луценко Світлана Миколаївна|Луценко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Луценко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 12:58, 2 вервесня 2015 (EEST)
+
Дякую за Вашу роботу.  Бажаю успіхів. --[[Користувач:Луценко Світлана Миколаївна|Луценко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Луценко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 12:58, 2 вервесня 2015 (EEST)       
 +
 
 +
1.Цілісну систему навчальної діяльності учнів на занятті становлять фронтальна, індивідуальна та групова діяльність. Вони пронизують увесь навчальний процес.
 +
2.Педагогічна майстерність — вияв високого рівня педагогічної ді­яльності.Ґрунтується на високому фаховому рівні педагога, йо­го загальній культурі та педагогічному досвіді.Педагогічна технологія є комплексом знань, умінь і навичок, необхідних учителю для вирішення стратегіч­них, тактичних, а також процедурних завдань під час на­вчально-виховного процесу. Йдеться про систему взаємо­дії вчителя з учнями, способи добору та впорядкування навчального матеріалу згідно з вимогами теорії пізнання. Іншими словами, педагогічна технологія є описом систе­ми дій учителя та учнів, які слід виконати для оптималь­ної реалізації навчального процесу. Складовими педаго­гічної технології є володіння мистецтвом спілкування з дітьми, вміння керувати своєю увагою та увагою дітей, здатність за зовнішніми ознаками поведінки дитини ви­значати її душевний стан тощо. Уміння налагоджувати оптимальні взаємостосунки з дітьми, змінювати їх відпо­відно до розвитку учнів і їхніх вимог до вчителів є важ­ливим компонентом педагогічної майстерності.--[[Користувач:Сінєльнікова Олена Анатоліївна|Сінєльнікова Олена Анатоліївна]] ([[Обговорення користувача:Сінєльнікова Олена Анатоліївна|обговорення]]) 22:54, 5 грудня 2015 (EET)
  
 
==== Індивідуальні заняття ====
 
==== Індивідуальні заняття ====
Рядок 35: Рядок 117:
 
На індивідуальних заняттях ми будемо вести мову безпосередньо про застосування інновацій у Вашому закладі. В чому Ви вбачаєте труднощі запровадження інноваційних змін у січасній школі. Запропонуйте, будь ласка, Ваші шляхи вирішення цієї проблеми. Дякую. Бажаю наснаги. --[[Користувач:Луценко Світлана Миколаївна|Луценко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Луценко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 12:38, 8 вересня 2015 (EEST)
 
На індивідуальних заняттях ми будемо вести мову безпосередньо про застосування інновацій у Вашому закладі. В чому Ви вбачаєте труднощі запровадження інноваційних змін у січасній школі. Запропонуйте, будь ласка, Ваші шляхи вирішення цієї проблеми. Дякую. Бажаю наснаги. --[[Користувач:Луценко Світлана Миколаївна|Луценко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Луценко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 12:38, 8 вересня 2015 (EEST)
  
 
+
Дуже часто підвищення якості освіти адміністрація навчальних закладів пов’язує не зі змінами навчально-виховного процесу в технологічно-змістовому аспекті, а лише зі змінами організаційного характеру.
 +
За експеримент видається наспіх проведена робота, коли неможливо ні оцінити її конкретні цілі, ні виділити більш чи менш визначений результат.
 +
Непросто залучити науковців до керівництва експериментальною роботою, розроблення концепцій, проектів.
 +
Повільно підвищується рівень знань педагогічних працівників, які включаються до інноваційного процесу.Більшість із них не готові до зміни власної позиції у відносинах з учнем (від авторитарного управління до спільної діяльності і співтворчості), до переорієнтації з репродуктивних навчальних завдань на продуктивну і творчу діяльність. Для вирішення цієї проблеми необхідна, перш за все, чітка державна стратегія розвитку суспільства вцілому,визначення приорітетних напрямків у навчально-практичному, науково-методичному забезпеченні освітніх галузей.--[[Користувач:Сінєльнікова Олена Анатоліївна|Сінєльнікова Олена Анатоліївна]] ([[Обговорення користувача:Сінєльнікова Олена Анатоліївна|обговорення]]) 23:22, 5 грудня 2015 (EET)
  
 
==== Консультації ====
 
==== Консультації ====

Поточна версія на 00:51, 6 грудня 2015

Інтерактивні практичні заняття

Шановна пані Олена! Пропоную Вам перейти на мою сторінку обговорення та познайомитись з теоретичним матеріалом з теми "УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЙНИМИ ПРОЦЕСАМИ". Маю надію, що пропрацювавши матеріал, Ви зможе дати відповідь на запитання:

1. Як Ви вважаєте, чи є досконалою нормативно - правова база з інноваційної освітянської діяльності в Україні? На що треба звернути увагу державі для якісного забезпечення інноваційного розвитку навчального закладу?

2. Яким чином реалізуються у Вашому закладі управління інноваційними процесами? Наведіть приклади.--Луценко Світлана Миколаївна (обговорення) 11:38, 8 вересня 2015 (EEST)

1.1Інноваційна освітня діяльність – це складний процес, що потребує науково-методичного підходу на всіх рівнях управління.Нормативно-правова база дозволяє всім учасникам процесу перетворень "знайти” себе: державним діячам освіти – розробити вiдповiднi проекти i пропозиції, регіональним органам – використати у своїй практиці світовий досвід упровадження інновацій у освіту, керівникам освiтнiх закладів успішно реалізувати надану можливість самореалiзацiї, педагогам – уміло використати свободу для вiдповiдального вибору способів i методів навчання--Сінєльнікова Олена Анатоліївна (обговорення) 19:16, 2 грудня 2015 (EET)

1.2 Запровадження модернізованих управлінських функцій керівника (прогностична, політико-дипломатична, менеджерська, представницька, консультативна);

освоєння громадсько-державних форм управління;

запровадження моніторингу;

використання економічних методів управління.

--Сінєльнікова Олена Анатоліївна (обговорення) 21:00, 2 грудня 2015 (EET)

2.Управлінська підтримка інноваційних процесів у школі полягає у:

забезпеченні можливостей для професійного зростання вчителів, їх самовираження, особистісного розвитку;

забезпеченні наступності, перспективності і оптимальності у визначенні мети, змісту, форм і методів інноваційної діяльності вчителя (колективу);

формуванні особистого наукового потенціалу кожного педагога;

проведенні діагностики інноваційної діяльності на основі розроблених показників і критеріїв.

Під управлінням нововведеннями розуміють планування, організацію, регулювання і контроль процесу впровадження в педагогічну систему будь-яких нововведень.

Виділяють три етапи управління процесом впровадження педагогічного нововведення:

1. Організація попередньої підготовки (моральної, теоретичної, функціональної) педагогічного персоналу:

уточнення змісту та сутності нововведення;

повідомлення ідеї і сутності нововведення педагогічним працівникам;

здійснення порівняльного аналізу педагогічної практики;

оволодіння прийомами та методами роботи;

планування та розробка методичних рекомендацій.

2. Визначення і постановка цілей та завдань на основі аналізу існуючої практики та стратегічних завдань впровадження нововведення:

аналіз педагогічної практики;

виявлення існуючих суперечностей;

визначення мети впровадження педагогічного нововведення;

конкретизація завдань реалізації мети.

3. Планування процесу впровадження нововведення:

розробка проекту, схеми, алгоритму;

конкретизація змісту окремих станів;

визначення термінологічного апарату;

розподіл обов’язків;

визначення змісту конкретних заходів із упровадження педагогічного нововведення.

Робота адміністрації навчального закладу з упровадження педагогічних інновацій спрямовується на вирішення таких часткових завдань:

Мотивування вибору педагогічних інновацій, призначених для впровадження.

Аналіз стану попереднього впровадження педагогічних нововведень у практику діяльності навчального закладу.

Конкретизація змісту педагогічного нововведення.

Морально-психологічна та практична підготовка колективу до реалізації нововведення.

Підбір літератури, розробка необхідного методичного та ресурсного забезпечення.

Планування заходів та визначення завдань методичних об’єднань, творчих груп учителів щодо впровадження.

Конкретизація видів і форм роботи з упровадження.

Контроль та облік досвіду впровадження, підведення підсумків та узагальнення результатів.

Звіт педагогічного колективу про роботу з упровадження педагогічних інновацій.--Сінєльнікова Олена Анатоліївна (обговорення) 20:43, 2 грудня 2015 (EET)

Вітаю! Продовжуємо працювати далі. Я маю надію, що Ви познайомившись з текстом лекції, повернулись на свою сторінку обговорення та дали відповіді на питання. Дякую за Вашу роботу. Наступна тема, яку ми з Вами розглянемо, стосується загальних засад педагогічної інноватики.

1. Чим інноваційна технологія відрізняється від нововведень? 2. Чи можна вважати інновацією будь - яке нововведення в освіті? Дякую. Бажаю успіху. --Луценко Світлана Миколаївна (обговорення) 15:38, 15 червня 2015 (EESТ)

1.Інноваційні технології-це новостворені або удосконалені педагогічні системи, які забезпечують високий рівень навчально-виховного процесу.Інновація-комплексний процес,який передбачає створення, розроблення, доведення до використання, поширення нового рішення, що задовольняє певну потребу. Нововведення-генерування,прийняття та впровадження ідей, процесів, продуктів. 2. Ні.Щоб нововведення стало інновацією, треба провести дослідницько-експериментальну роботу.--Сінєльнікова Олена Анатоліївна (обговорення) 20:06, 2 грудня 2015 (EET) Шановні колеги!

Від щирого серця прийміть вітання з початком нового навчального року. Хай він принесе Вам тільки приємні події, радості й задоволення від результатів Вашої нелегкої праці. успіхів та наснаги в усіх Ваших починаннях.

Назважаючи на свято, ми сьогодні продовжуємо працювати. Я маю надію, що Ви налаштовані на навчання. Сьогодні ми працюємо дві пари. Прошу Вас перейти на мою сторінку обговорення та після ознайомлення з теоретичним матеріалом з теми: «Сучасні інноваційні технології навчання, виховання, управління у навчальному закладі» дайте відповіді на питання:

1.Визначте форми запровадження педагогічних технологій у навчально - виховний процес.

2. Чи можна вважати педагогічну майстерність - інноваційною технологією? Свою думку обгрунтуйте.

Дякую за Вашу роботу. Бажаю успіхів. --Луценко Світлана Миколаївна (обговорення) 12:58, 2 вервесня 2015 (EEST)

1.Цілісну систему навчальної діяльності учнів на занятті становлять фронтальна, індивідуальна та групова діяльність. Вони пронизують увесь навчальний процес. 2.Педагогічна майстерність — вияв високого рівня педагогічної ді­яльності.Ґрунтується на високому фаховому рівні педагога, йо­го загальній культурі та педагогічному досвіді.Педагогічна технологія є комплексом знань, умінь і навичок, необхідних учителю для вирішення стратегіч­них, тактичних, а також процедурних завдань під час на­вчально-виховного процесу. Йдеться про систему взаємо­дії вчителя з учнями, способи добору та впорядкування навчального матеріалу згідно з вимогами теорії пізнання. Іншими словами, педагогічна технологія є описом систе­ми дій учителя та учнів, які слід виконати для оптималь­ної реалізації навчального процесу. Складовими педаго­гічної технології є володіння мистецтвом спілкування з дітьми, вміння керувати своєю увагою та увагою дітей, здатність за зовнішніми ознаками поведінки дитини ви­значати її душевний стан тощо. Уміння налагоджувати оптимальні взаємостосунки з дітьми, змінювати їх відпо­відно до розвитку учнів і їхніх вимог до вчителів є важ­ливим компонентом педагогічної майстерності.--Сінєльнікова Олена Анатоліївна (обговорення) 22:54, 5 грудня 2015 (EET)

Індивідуальні заняття

Шановна пані Олена!

На індивідуальних заняттях ми будемо вести мову безпосередньо про застосування інновацій у Вашому закладі. В чому Ви вбачаєте труднощі запровадження інноваційних змін у січасній школі. Запропонуйте, будь ласка, Ваші шляхи вирішення цієї проблеми. Дякую. Бажаю наснаги. --Луценко Світлана Миколаївна (обговорення) 12:38, 8 вересня 2015 (EEST)

Дуже часто підвищення якості освіти адміністрація навчальних закладів пов’язує не зі змінами навчально-виховного процесу в технологічно-змістовому аспекті, а лише зі змінами організаційного характеру. За експеримент видається наспіх проведена робота, коли неможливо ні оцінити її конкретні цілі, ні виділити більш чи менш визначений результат. Непросто залучити науковців до керівництва експериментальною роботою, розроблення концепцій, проектів. Повільно підвищується рівень знань педагогічних працівників, які включаються до інноваційного процесу.Більшість із них не готові до зміни власної позиції у відносинах з учнем (від авторитарного управління до спільної діяльності і співтворчості), до переорієнтації з репродуктивних навчальних завдань на продуктивну і творчу діяльність. Для вирішення цієї проблеми необхідна, перш за все, чітка державна стратегія розвитку суспільства вцілому,визначення приорітетних напрямків у навчально-практичному, науково-методичному забезпеченні освітніх галузей.--Сінєльнікова Олена Анатоліївна (обговорення) 23:22, 5 грудня 2015 (EET)

Консультації

Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)

Шановні колеги, вітаю! Тема нашої дискусії досить цікава та актуальна: Управління навчальним закладом в умовах реформування освіти. Висловіть , будь ласка, Ваші думки щодо запропонованої тематики. Дякую. Бажаю успіху.--Луценко Світлана Миколаївна (обговорення) 11:38, 8 вересня 2015 (EEST)


Проведення та перевірка модульного контролю