Обговорення користувача:Басова Ольга Миколаївна

Матеріал з HistoryPedia
Перейти до: навігація, пошук

Формування інформаційної та практичної компетентності засобами інформаційних технологій

У сучасному інформаційному суспільстві дуже важливо, починаючи з шкільного віку, навчити учнів застосовувати ПК для оволодіння знаннями та їх практичної реалізації, вміти здобувати, критично осмислювати та використовувати інформацію, що передбачає оволодіння інформаційними технологіями. Нові інформаційні технології – це невід’ємна частина нашого життя.

Перед школою постає завдання виховати особистість, здатну до життєтворчої діяльності. Така особистість зуміє правильно обрати свій шлях у житті зважаючи на власні можливості; буде ставити перед собою завдання самовдосконалення й саморозвитку, що стане запорукою успіху в різних сферах діяльності. Сучасний світ пред’являє високі вимоги до діяльності людини, конкурентоспроможною може бути лише по-справжньому компетентна особистість.

Інформатика, як шкільний предмет, що з’явився порівняно недавно, з самого початку орієнтований на форми, методи роботи притаманні компетентнісному підходу. Інтерактивні форми навчання є невід’ємною частиною роботи вчителя інформатики. Індивідуальна робота кожного учня на персональному комп’ютері поєднується з груповою роботою під час вивчення нового матеріалу, роботи над проектами, робота в мережі. Використання комп’ютерної техніки та мультимедійних засобів, які рекомендовані на інших предметах, є звичайними засобами навчання на уроках інформатики. Однією з ключових компетенцій, які виділені Міністерством освіти і науки України, є інформаційна компетенція, яка в той же самий час для предмету інформатика є предметною компетенцією.

Етапи формування інформаційних компетентностей

Виходячи з існуючих рівнів засвоєння учнями як навчального матеріалу, так і будь-якої інформації взагалі, можна визначити етапи формування інформаційних компетентностей, які має проходити учень під час роботи з інформацією:

- ознайомлення – учень визначає кількість інформації з проблеми та можливість її опрацювання;

- репродукція – учень вивчає масив інформації з проблеми, накопичує її;

- перетворення – критичне осмислення масиву інформації: порівняння фрагментів з різних джерел однієї тематики, визначення їх достовірності; вилучення робочої інформації: її узагальнення;

- творчий етап – створення власного інтелектуального продукту на основі отриманої та перетвореної інформації: формулювання гіпотез, їх перевірка і доведення, створення власних теорій. написання творчих робіт, художніх творів.

Вивчаючи тему «Табличний процесор» створюю завдання, пов’язані із професійною діяльністю, наприклад, розрахунки комунальних платежів, аналіз сімейного бюджету тощо. На уроках організовую невеликі змагання. Даю не тільки конкретні знання, а й знайомлю зі способами самостійного здобування інформації.

На сьогоднішній день Інтернет є найпотужнішим ресурсом навчання. Жодна серйозна робота не обходиться без використання інтернет-матеріалів. Учні користуються навчальними онлайн-програмами, словниками, відео та аудіо матеріалами ,виконують онлайн тести, інтерактивними навчальними модулями (learningapps.org). Для зручності роботи в сервісі learningapps.org для учнів створені власні акаунти і вони можуть виконувати завдання для свого класу в будь-який момент часу.

При вивченні теми «Комп'ютерні мережі» практичну роботу з пошуку інформації в Інтернет, організовую у вигляді міні проектів. Учні повинні знайти інформацію на задану тему, проаналізувати, вибрати головне та представити на захист. Теми пов’язані з історією інформатики, сучасними тенденціями розвитку техніки, історією рідного краю, видатними особистостями.