Відмінності між версіями «Педагогічна інноватика Голуб Л.М.»

Матеріал з HistoryPedia
Перейти до: навігація, пошук
(Інтерактивні практичні заняття)
(Консультації)
 
(не показано 23 проміжні версії 2 учасників)
Рядок 7: Рядок 7:
 
*У чому суть технологічності в освіті?
 
*У чому суть технологічності в освіті?
 
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 12:29, 27 квітня 2016 (EEST)
 
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 12:29, 27 квітня 2016 (EEST)
 +
 +
Доброго дня ,Марина Вікторівна.
 +
„Концепція педагогічної освіти” (1999 р.) звертає увагу вчених і практиків на посилення технологічного аспекту підготовки вчителя, на накопичену сучасною школою палітру освітніх технологій, напрацьовані підходи до гуманізації педагогічної взаємодії педагога з дитиною і колективом в цілому. Одним з провідних завдань є створення такого освітньо-розвивального середовища, у результаті з яким у вчителя формується готовність до роботи на основі знання сучасних педагогічних технологій, розуміння ним своєї індивідуальної сутності, на основі якої виробляється особистісна педагогічна концепція і персональна технологія. Головний стратегічний напрям розвитку світової та вітчизняної системи освіти лежить в площині вирішення проблем розвитку особистості учня та вчителя, технологізації цього процесу. В умовах цієї парадигми освіти вчитель найчастіше виступає у ролі організатора всіх видів діяльності учня як компетентний консультант і помічник. Його професійні вміння повинні бути спрямовані не просто на контроль знань та умінь школярів, а на діагностику їх діяльності та розвитку. Проблема полягає в тому, щоб надати вчителю методологію вибору, та механізм реалізації відібраного вченими змісту освіти в реальному навчальному процесі як з урахуванням інтересів та здібностей учнів, так і особистої творчої індивідуальності , тобто примінити технологічність освіти.
 +
З повагою Голуб Людмила Миколаївна.--[[Користувач:Голуб Людмила Миколаївна|Голуб Людмила Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Голуб Людмила Миколаївна|обговорення]]) 21:57, 19 жовтня 2016 (EEST)
  
  
Рядок 13: Рядок 17:
 
Чи згодні Ви з твердженням, що будь-яка педагогічна система завжди технологіча?
 
Чи згодні Ви з твердженням, що будь-яка педагогічна система завжди технологіча?
 
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 12:38, 12 травня 2016 (EEST)
 
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 12:38, 12 травня 2016 (EEST)
 +
На мою думку , тільки сучасна педагогічна система є технологічною , на відміну від традиційної.
  
 +
З повагою Голуб Людмила Миколаївна--[[Користувач:Голуб Людмила Миколаївна|Голуб Людмила Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Голуб Людмила Миколаївна|обговорення]]) 21:57, 19 жовтня 2016 (EEST)
  
 
Добрий день!
 
Добрий день!
 
Наповніть змістом терміни "освітня технологія", "педагогічна технологія", "технологія навчання", "технологія виховання", "персоніфікована технологія".
 
Наповніть змістом терміни "освітня технологія", "педагогічна технологія", "технологія навчання", "технологія виховання", "персоніфікована технологія".
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 10:45, 18 травня 2016 (EEST)
+
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 10:45, 18 травня 2016 (EES
  
==== Індивідуальні заняття ====
+
Відповіді:
 +
вибір освітньої технології – це завжди вибір стратегії,пріоритетів, системи взаємодії, тактик навчання та стилю роботи вчителя зучнями.
  
 +
Структура педагогічної технології:
  
 +
 концептуальна основа;
 +
 +
 змістова частина навчання (цілі навчання – загальні і конкретні; зміст
 +
 +
навчального матеріалу);
 +
 +
 технологічний процес (організація навчального процесу;
 +
 +
 методи і форми навчальної діяльності школярів;
 +
 +
 методи і форми роботи вчителя;
 +
 +
 діяльність вчителя по керівництву процесом засвоєння матеріалу;
 +
 +
діагностика навчального процесу).
 +
 +
Критерії технологічності – будь-яка педагогічна технологія повинна задовольнити деякі основні методологічні вимоги (критерії технологічності).
 +
 +
Педагогічна технологія в загально педагогічному розумінні характеризує цілісний освітній процес з його метою, змістом і методами навчання. Окремо предметна педагогічна технологія — сукупність методів і засобів для реалізації визначеного змісту навчання в межах одного предмета (методика викладання предмета). Локальна ж технологія являє собою вирішення окремих дидактичних і виховних завдань. Персо­нал-технологія присутня в досвіді педагогів-новаторів.
 +
Г. К. Селевко визначає таку структуру педагогічної технології:
 +
а) концептуальна основа;
 +
б) змістова частина навчання:
 +
— мета навчання — загальна і конкретна;
 +
— зміст навчального матеріалу;
 +
в) процесуальна частина — технологічний процес:
 +
— організація навчального процесу;
 +
— методи і форми навчальної діяльності школярів;
 +
— методи і форми роботи вчителя;
 +
— діяльність учителя з керування процесом засвоєння матеріалу;
 +
— діагностика навчального процесу.
 +
 +
Отже ,технологія навчання обєднує широке коло проблем , повязаних з аналізом навчального матеріалу та організацією.--[[Користувач:Голуб Людмила Миколаївна|Голуб Людмила Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Голуб Людмила Миколаївна|обговорення]]) 21:57, 19 жовтня 2016 (EEST)
 +
 +
==== Індивідуальні заняття ====
 +
--[[Користувач:Голуб Людмила Миколаївна|Голуб Людмила Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Голуб Людмила Миколаївна|обговорення]]) 10:27, 1 листопада 2016 (EET)
  
 
==== Консультації ====
 
==== Консультації ====
 +
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 11:11, 23 травня 2016 (EEST)
 +
--[[Користувач:Голуб Людмила Миколаївна|Голуб Людмила Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Голуб Людмила Миколаївна|обговорення]]) 10:27, 1 листопада 2016 (EET)
  
 +
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 09:46, 8 вересня 2016 (EEST)
 +
--[[Користувач:Голуб Людмила Миколаївна|Голуб Людмила Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Голуб Людмила Миколаївна|обговорення]]) 10:27, 1 листопада 2016 (EET)
  
 
====Тематичні дискусії (Інтернет-семінари) ====
 
====Тематичні дискусії (Інтернет-семінари) ====
 +
Сутність поняття „інноваційна діяльність” відбиває не лише особливості процесу оновлення, внесення нових елементів у традиційну систему освітньої практики, а й органічно включає в себе характеристику індивідуального стилю діяльності педагога-новатора. Інноваційна діяльність передбачає вищий ступінь педагогічної творчості, педагогічне винахідництво нового в педагогічній практиці, що спрямоване на формування творчої особистості, враховує соціально-економічні та політичні зміни в суспільстві й проявляється в ціле покладанні, визначенні мети, завдань, а також змісту і технологій інноваційного навчання. Вчитель інноваційної орієнтації − це особистість, здатна брати на себе відповідальність, вчасно враховувати ситуацію соціальних змін і є найбільш перспективним соціальним типом педагога. Як учитель-дослідник, він спрямований на науково-обґрунтовану організацію навчально-виховного процесу з прогностичним спрямуванням, має адекватні ціннісні орієнтації, гнучке професійне мислення, розвинуту професійну самосвідомість, готовність до сприйняття нової інформації, високий рівень самоактуалізації, володіє мистецтвом рефлексії. Пропоную винести на обговорення наступні питання:
 +
 +
*Що мотивує педагогів до інноваційної діяльності?
 +
 +
Відповідь :
 +
виховання творчої особистості.--[[Користувач:Голуб Людмила Миколаївна|Голуб Людмила Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Голуб Людмила Миколаївна|обговорення]]) 18:15, 22 жовтня 2016 (EEST)
 +
 +
*Як Ви проектуєте педагогічні інновації у навчально-виховний процес ЗНЗ?
 +
Відповідь:
 +
під час уроків; підбираю нові інноваційні методи відповідно до матеріалу уроку, які найкраще підходять для здобуття учнями необхідних знань і умінь.--[[Користувач:Голуб Людмила Миколаївна|Голуб Людмила Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Голуб Людмила Миколаївна|обговорення]]) 18:14, 22 жовтня 2016 (EEST)
 +
 +
*Як Ви оцінюєте ефективність апробованих та впроваждуваних педагогічних нововведень?
 +
Відповідь:
 +
позитивно оцінюю використання інтерактивних методів та ІКТ.--[[Користувач:Голуб Людмила Миколаївна|Голуб Людмила Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Голуб Людмила Миколаївна|обговорення]]) 18:14, 22 жовтня 2016 (EEST)
 +
 +
*Ваше ставлення до новаторства та ступінь поінформованості про проблеми діяльності педагогів-новаторів.
 +
 +
Відповідь:
 +
ставлення позитивне, ступінь поінформованості про проблеми діяльності педагогів-новаторів середній.
 +
--[[Користувач:Голуб Людмила Миколаївна|Голуб Людмила Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Голуб Людмила Миколаївна|обговорення]]) 21:58, 19 жовтня 2016 (EEST)
 +
Залучайтесь до дискусії.
 +
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 10:56, 31 травня 2016 (EEST)
 +
  
 +
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 10:56, 26 вересня 2016 (EEST)
  
==== Проведення та перевірка модульного контролю ====
+
--[[Користувач:Голуб Людмила Миколаївна|Голуб Людмила Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Голуб Людмила Миколаївна|обговорення]]) 21:59, 19 жовтня 2016 (EEST)==== Проведення та перевірка модульного контролю ====

Поточна версія на 11:31, 1 листопада 2016

Інтерактивні практичні заняття

Добрий день!

Сьогодні ми розпочинаємо наші інтерактивні практичні заняття. Опрацюйте теоретичний матеріал на моїй сторінці обговорення та дайте відповідь на питання:

  • У чому суть технологічності в освіті?

--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:29, 27 квітня 2016 (EEST)

Доброго дня ,Марина Вікторівна.

„Концепція педагогічної освіти” (1999 р.) звертає увагу вчених і практиків на посилення технологічного аспекту підготовки вчителя, на накопичену сучасною школою палітру освітніх технологій, напрацьовані підходи до гуманізації педагогічної взаємодії педагога з дитиною і колективом в цілому. Одним з провідних завдань є створення такого освітньо-розвивального середовища, у результаті з яким у вчителя формується готовність до роботи на основі знання сучасних педагогічних технологій, розуміння ним своєї індивідуальної сутності, на основі якої виробляється особистісна педагогічна концепція і персональна технологія. Головний стратегічний напрям розвитку світової та вітчизняної системи освіти лежить в площині вирішення проблем розвитку особистості учня та вчителя, технологізації цього процесу. В умовах цієї парадигми освіти вчитель найчастіше виступає у ролі організатора всіх видів діяльності учня як компетентний консультант і помічник. Його професійні вміння повинні бути спрямовані не просто на контроль знань та умінь школярів, а на діагностику їх діяльності та розвитку. Проблема полягає в тому, щоб надати вчителю методологію вибору, та механізм реалізації відібраного вченими змісту освіти в реальному навчальному процесі як з урахуванням інтересів та здібностей учнів, так і особистої творчої індивідуальності , тобто примінити технологічність освіти.

З повагою Голуб Людмила Миколаївна.--Голуб Людмила Миколаївна (обговорення) 21:57, 19 жовтня 2016 (EEST)


Шановні колеги! Продовжуємо працювати.

Чи згодні Ви з твердженням, що будь-яка педагогічна система завжди технологіча? --Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:38, 12 травня 2016 (EEST) На мою думку , тільки сучасна педагогічна система є технологічною , на відміну від традиційної.

З повагою Голуб Людмила Миколаївна--Голуб Людмила Миколаївна (обговорення) 21:57, 19 жовтня 2016 (EEST)

Добрий день! Наповніть змістом терміни "освітня технологія", "педагогічна технологія", "технологія навчання", "технологія виховання", "персоніфікована технологія". --Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 10:45, 18 травня 2016 (EES

Відповіді: вибір освітньої технології – це завжди вибір стратегії,пріоритетів, системи взаємодії, тактик навчання та стилю роботи вчителя зучнями.

Структура педагогічної технології:

 концептуальна основа;

 змістова частина навчання (цілі навчання – загальні і конкретні; зміст

навчального матеріалу);

 технологічний процес (організація навчального процесу;

 методи і форми навчальної діяльності школярів;

 методи і форми роботи вчителя;

 діяльність вчителя по керівництву процесом засвоєння матеріалу;

діагностика навчального процесу).

Критерії технологічності – будь-яка педагогічна технологія повинна задовольнити деякі основні методологічні вимоги (критерії технологічності).

Педагогічна технологія в загально педагогічному розумінні характеризує цілісний освітній процес з його метою, змістом і методами навчання. Окремо предметна педагогічна технологія — сукупність методів і засобів для реалізації визначеного змісту навчання в межах одного предмета (методика викладання предмета). Локальна ж технологія являє собою вирішення окремих дидактичних і виховних завдань. Персо­нал-технологія присутня в досвіді педагогів-новаторів. Г. К. Селевко визначає таку структуру педагогічної технології: а) концептуальна основа; б) змістова частина навчання: — мета навчання — загальна і конкретна; — зміст навчального матеріалу; в) процесуальна частина — технологічний процес: — організація навчального процесу; — методи і форми навчальної діяльності школярів; — методи і форми роботи вчителя; — діяльність учителя з керування процесом засвоєння матеріалу; — діагностика навчального процесу.

Отже ,технологія навчання обєднує широке коло проблем , повязаних з аналізом навчального матеріалу та організацією.--Голуб Людмила Миколаївна (обговорення) 21:57, 19 жовтня 2016 (EEST)

Індивідуальні заняття

--Голуб Людмила Миколаївна (обговорення) 10:27, 1 листопада 2016 (EET)

Консультації

--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:11, 23 травня 2016 (EEST) --Голуб Людмила Миколаївна (обговорення) 10:27, 1 листопада 2016 (EET)

--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 09:46, 8 вересня 2016 (EEST) --Голуб Людмила Миколаївна (обговорення) 10:27, 1 листопада 2016 (EET)

Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)

Сутність поняття „інноваційна діяльність” відбиває не лише особливості процесу оновлення, внесення нових елементів у традиційну систему освітньої практики, а й органічно включає в себе характеристику індивідуального стилю діяльності педагога-новатора. Інноваційна діяльність передбачає вищий ступінь педагогічної творчості, педагогічне винахідництво нового в педагогічній практиці, що спрямоване на формування творчої особистості, враховує соціально-економічні та політичні зміни в суспільстві й проявляється в ціле покладанні, визначенні мети, завдань, а також змісту і технологій інноваційного навчання. Вчитель інноваційної орієнтації − це особистість, здатна брати на себе відповідальність, вчасно враховувати ситуацію соціальних змін і є найбільш перспективним соціальним типом педагога. Як учитель-дослідник, він спрямований на науково-обґрунтовану організацію навчально-виховного процесу з прогностичним спрямуванням, має адекватні ціннісні орієнтації, гнучке професійне мислення, розвинуту професійну самосвідомість, готовність до сприйняття нової інформації, високий рівень самоактуалізації, володіє мистецтвом рефлексії. Пропоную винести на обговорення наступні питання:

  • Що мотивує педагогів до інноваційної діяльності?

Відповідь : виховання творчої особистості.--Голуб Людмила Миколаївна (обговорення) 18:15, 22 жовтня 2016 (EEST)

  • Як Ви проектуєте педагогічні інновації у навчально-виховний процес ЗНЗ?

Відповідь: під час уроків; підбираю нові інноваційні методи відповідно до матеріалу уроку, які найкраще підходять для здобуття учнями необхідних знань і умінь.--Голуб Людмила Миколаївна (обговорення) 18:14, 22 жовтня 2016 (EEST)

  • Як Ви оцінюєте ефективність апробованих та впроваждуваних педагогічних нововведень?

Відповідь: позитивно оцінюю використання інтерактивних методів та ІКТ.--Голуб Людмила Миколаївна (обговорення) 18:14, 22 жовтня 2016 (EEST)

  • Ваше ставлення до новаторства та ступінь поінформованості про проблеми діяльності педагогів-новаторів.

Відповідь: ставлення позитивне, ступінь поінформованості про проблеми діяльності педагогів-новаторів середній. --Голуб Людмила Миколаївна (обговорення) 21:58, 19 жовтня 2016 (EEST) Залучайтесь до дискусії. --Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 10:56, 31 травня 2016 (EEST)


--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 10:56, 26 вересня 2016 (EEST)

--Голуб Людмила Миколаївна (обговорення) 21:59, 19 жовтня 2016 (EEST)==== Проведення та перевірка модульного контролю ====