Відмінності між версіями «Педагогічна інноватика Гуппал Т.О.»

Матеріал з HistoryPedia
Перейти до: навігація, пошук
(Інтерактивні практичні заняття)
(Інтерактивні практичні заняття)
Рядок 28: Рядок 28:
 
Добрий день! Дуже добре, що Ви вчасно дали відповіді на питання. Сьогодні у нас інтерактивне заняття. Давайте плідно попрацюємо!  Дайте відповідь таке  питання:
 
Добрий день! Дуже добре, що Ви вчасно дали відповіді на питання. Сьогодні у нас інтерактивне заняття. Давайте плідно попрацюємо!  Дайте відповідь таке  питання:
 
*Чи можна, на Вашу думку, ототожнювати  усе нове з прогресивним і сучасним?
 
*Чи можна, на Вашу думку, ототожнювати  усе нове з прогресивним і сучасним?
 +
 +
На мою думку помиляються ті науково-педагогічні працівники, які ототожнюють усе нове з прогресивним і сучасним. Далеко не все нове прогресивне. Прогресивним може бути тільки те, яке ефективне, незалежно від того, коли воно виникло. Буває, що нове виникає, як то кажуть, раніше свого часу, тобто, народившись, не знаходить визнання, а пізніше, коли дозрівають умови, воно стає затребуваним. Інші нові засоби, народившись дуже давно, ставши нормою, не вмирають (хоча й міняються цілі епохи), а розвиваються, модернізуються, багаторазово відтворюються, не раз демонструючи відносність нового.  Отже, про прогресивність і сучасність нового можна судити лише за результати його освоєння.--[[Користувач:Гуппал Тетяна Олексіївна|Гуппал Тетяна Олексіївна]] ([[Обговорення користувача:Гуппал Тетяна Олексіївна|обговорення]]) 21:29, 25 травня 2015 (EEST)
 +
 +
 
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 11:31, 19 травня 2015 (EEST)
 
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 11:31, 19 травня 2015 (EEST)
  

Версія за 21:33, 25 травня 2015

Інтерактивні практичні заняття

Добрий день! Починаємо наше інтерактивне практичне заняття. На моїй сторінці обговорення Ви знайдете теоретичний матеріал. Опрацюйте його та дайте відповіді на питання:

  • У чому суть технологічності в освіті?
  • Що таке технологічний підхід у навчанні?
  • Простежте еволюцію поняття "педагогічна технологія".

--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:39, 27 квітня 2015 (EEST)

1. Останнім часом педагогічну технологію розуміють як нові наукові підходи до аналізу та організації навчального процесу ("технологія навчання", або "технологія навчального процесу"). Таким чином, педагогічна технологія включає в себе дві групи питань, перша з яких пов'язана з застосуванням технічних засобів у навчальному процесі, друга — з його організацією. “Технологія” – це освітня галузь, в основі якої лежить предметно-перетворювальна діяльність людини в матеріальному світі, спрямована на створення навчального середовища, для розкриття й розвитку в учнів здібностей в особистісно-зорієнтованій сфері проектування та виготовлення виробів і ознайомлення в процесі роботи з різними матеріалами, інформацією й іншими ресурсами у відповідності до потреби творчої ідеї учнів. Ефективність технологічної освіти визначається рівнем технологічної культури, адекватним професійним самовизначення випускників школи. Технологічність стає сьогодні домінуючою характеристикою діяльності вчителя, означає перехід на якісно новий щабель ефективності, оптимальності, наукомістськості освітнього процесу.

2. Технологічний підхід до навчання передбачає конструювання навчального процесу, керуючись освітніми орієнтирами, цілями змісту навчання. Особливої уваги заслуговують корекція навчального процесу і діагностика якості. Технологічний підхід характеризує спрямованість педагогічних досліджень на вдосконалення діяльності навчання, підвищення її результативності, інструментальності, інтенсивності. Технологія навчання як упорядкована сукупність і послідовність методів і процесів забезпечує реалізацію дидактичного проекту і досягнення діагностованого результату. До основних характеристик технологій навчання належать системність, науковість, концептуальність, відтворюваність, діагностичність, ефективність, умотивованість, алгоритмічність, інформаційність. Для моделювання технології навчання важлива постановка цілей і цільова орієнтація навчання.

3. Думки про технологізацію освіти висловлював ще, приблизно 400 років тому, Я.А.Коменський. Він виділив наступне: вміння правильно визначати мету, обирати засоби досягнення її та формувати правила користування цими засобами. Елементи технологічного підходу можна знайти і в працях більшості видатних іноземних та вітчизняних педагогів, таких як А. Дістервег, Й. Г. Песталоцці, Л. М. Толстой, А. С. Макаренко та інших. Сплеск зацікавленості педагогічними технологіями характерний для шкіл США 30-х років минулого століття, коли з’явились перші програми аудіовізуального навчання. Там же вперше використовується термін «освітня технологія» (як будувати навчання та виховання). Еволюція поняття «педагогічна технологія» передбачає етапи: 1етап- поява в освітніх закладах технічних засобів навчання (40-50 р. 20 ст.); 2 етап- виникнення програмового навчання (50-60 роки 20 ст.); 3 етап- перехід від вербального навчання до аудівізуального (70-ті роки). У 80-х роках почався четвертий етап в еволюції поняття "педагогічна технологія". Його характерні риси - створення комп'ютерних лабораторій і дисплейних класів; зростання кількості та якості педагогічних програмних засобів. Пропонована періодизація еволюції поняття може бути прив'язана до конкретних дат, що є віхами в історії педагогічної технології: 1946 р. - запровадження плану аудіовізуальної освіти в університеті штату Індіана США (автор - Л.К. Ларсон); 1954 р. - висунення ідеї програмованого навчання (автор Б.Ф. Скиннер); 1961 р. - відкриття відділення технології навчання в університеті Південної Каліфорнії (керівник - Д.Д. Фіни); 1968 р. - розробка і впровадження мови програмування ЛОГО в школі (Массачусетський технологічний інститут США, керівник С. Пейперт); 1976 р. - створення першого персонального комп'ютера "Зппл" (автори - С. Джобс, С. Уозник); 1981 р. - застосування з навчальною метою спеціальних програмних засобів дисплейних класів; 1990 р. - використання інтерактивних технологій в освіті.--Гуппал Тетяна Олексіївна (обговорення) 23:09, 12 травня 2015 (EEST)


Продовжуємо заняття. Опрацюйте лекційний матеріал, розташований на моїй сторінці обговорення та дайте відповідь на такі питання:

  • Дайте порівняльний аналіз різних підходів до розкриття терміна "педагогічна технологія".
  • Наповніть змістом терміни "освітня технологія", "педагогічна технологія", "технологія навчання", "технологія виховання", "персоніфікована технологія".--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:41, 6 травня 2015 (EEST)

4. Технологія - це сукупність прийомів, що застосовуються в будь-якій справі, майстерності, мистецтві (тлумачний словник). Педагогічна технологія - сукупність психолого-педагогічних установок, що визначають спеціальний набір і компонування форм, методів, способів, прийомів навчання, виховних засобів; вона є організаційно-методичним інструментарієм педагогічного процесу (Б. Лихачов). Педагогічна технологія - це змістовна техніка реалізації навчального процесу(В. Безпалько). Педагогічна технологія - це опис процесу досягнення запланованих результатів навчання (І. Волков). Педагогічна технологія - це продумана в усіх деталях модель спільної педагогічної діяльності з проектування, організації та проведення навчального процесу з безумовним забезпеченням комфортних умов для учнів і вчителя (В. Ченцов). Педагогічна технологія - це системний метод створення, застосування й визначення всього процесу викладання та засвоєння знань із обліком технічних і людських ресурсів та їхньої взаємодії, що ставить своїм завданням оптимізацію форм освіти (ЮНЕСКО). Педагогічна технологія означає системну сукупність і порядок функціонування всіх особистісних, інструментальних і методологічних засобів, що використовуються для досягнення педагогічних цілей (М. Кларін). Поняття “педагогічна технологія” може бути подане трьома аспектами: 1) науковим: педагогічні технології - частина педагогічної науки, що вивчає й розробляє цілі, зміст і методи навчання та педагогічних процесів, що проектуються; 2) процесуально-описовим: опис (алгоритм) процесу, сукупність цілей, змісту, методів і засобів для досягнення планованих результатів навчання; 3) процесуально-діючим: здійснення технологічного (педагогічного) процесу, функціонування всіх особистісних, інструментальних і методологічних педагогічних засобів. Отже, педагогічна технологія функціонує і як наука, що досліджує найбільш раціональні шляхи навчання, і як система способів, принципів і регуляторів, що застосовуються у навчанні, і як реальний процес навчання.

5. Освітня технологія – це вибір стратегії, пріоритетів, системи взаємодії, тактик навчання та стилю роботи вчителя з учнями. Педагогічна технологія - це системний метод створення, застосування і визначення всього процесу викладання і засвоєння знань з урахуванням технічних і людських ресурсів та їх взаємодій, що ставить своїм завдання оптимізацію форм освіти. Технологія навчання - це цілісний процес постановки мети, постійне поновлення навчальних планів і програм, тестування альтернативних стратегій і навчальних матеріалів, оцінювання педагогічних систем вцілому і встановлення мети заново, щойно надходить нова інформація про ефективність системи. Технологія виховання — це обґрунтована система педагогічних засобів, форм, методів, їх етапність, націленість на вирішення конкретного виховного завдання. Персоніфіковані технології засновані на науково - теоретичному обгрунтуванні і систематизації поглядів педагогічних персоналій в контексті розвитку освіти в Україні.--Гуппал Тетяна Олексіївна (обговорення) 20:41, 14 травня 2015 (EEST)

Добрий день! Дуже добре, що Ви вчасно дали відповіді на питання. Сьогодні у нас інтерактивне заняття. Давайте плідно попрацюємо! Дайте відповідь таке питання:

  • Чи можна, на Вашу думку, ототожнювати усе нове з прогресивним і сучасним?

На мою думку помиляються ті науково-педагогічні працівники, які ототожнюють усе нове з прогресивним і сучасним. Далеко не все нове прогресивне. Прогресивним може бути тільки те, яке ефективне, незалежно від того, коли воно виникло. Буває, що нове виникає, як то кажуть, раніше свого часу, тобто, народившись, не знаходить визнання, а пізніше, коли дозрівають умови, воно стає затребуваним. Інші нові засоби, народившись дуже давно, ставши нормою, не вмирають (хоча й міняються цілі епохи), а розвиваються, модернізуються, багаторазово відтворюються, не раз демонструючи відносність нового. Отже, про прогресивність і сучасність нового можна судити лише за результати його освоєння.--Гуппал Тетяна Олексіївна (обговорення) 21:29, 25 травня 2015 (EEST)


--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:31, 19 травня 2015 (EEST)

Індивідуальні заняття

Консультації

Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)

Проведення та перевірка модульного контролю