Педагогічна інноватика Давиденко О.А.

Матеріал з HistoryPedia
Перейти до: навігація, пошук

Інтерактивні практичні заняття

Добрий день! Починаємо наше інтерактивне практичне заняття. На моїй сторінці обговорення Ви знайдете теоретичний матеріал. Опрацюйте його та дайте відповіді на питання:

  • У чому суть технологічності в освіті?

Перехід до стратегії розвитку особистісного потенціалу учня, його самоактуалізації, системи взаємодії шляхом впровадження цілісних технологій навчання. Реалізація основних методологічних вимог (критерії технологічності): концептуальності; системності; Можливості управління;ефективності;відтворення.

    • Що таке технологічний підхід у навчанні?

На мою думку технологічний підхід у навчанні це підвищення ефективності викладання, індивідуалізація, персоніфікація навчального процесу.Підняття інформаційного рівня навчання при використанніЗМК, застосування концепції програмового навчання, системного аналізу у створенні й використанні засобів навчання. Вміння правильно визначати мету, обирати засоби її досягнення та формувати правила користування цими засобами.

      • Простежте еволюцію поняття "педагогічна технологія".

"Технологія" - "технологія в навчанні" - "технологія освіти" - "педагогічна технологія". Спочатку "педагогічну технологію" повязували тільки з застосуванням технічних засобів та засобів програмового навчання, а на сучасному етапі "педагогічну технологію" розуміють як нові наукові підходи до аналізу та організації навчального процесу.--Давиденко Оксана Анатоліївна (обговорення) 19:03, 13 липня 2015 (EEST)

--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:39, 27 квітня 2015 (EEST)


Продовжуємо заняття. Опрацюйте лекційний матеріал, розташований на моїй сторінці обговорення та дайте відповідь на такі питання:

  • Дайте порівняльний аналіз різних підходів до розкриття терміна "педагогічна технологія".

Уточнення визначення "педагогічна технологія" тривали у 70-х роках. Існують дві основні підходи до розкриття терміна. Професіональні педагоги - технологи вважають технологію процесом чи способом виконання визначених завдання. З другого боку, педагогічна громадскість, здебільшого вважає технологію апаратурою для навчального процесу.Результатом вивчення існуючих визначень "педагогічної технології" стала перемога багатоаспектного підходу (Д.Фін, П.Мітчелл,Р.Томас).Всеосяжне визначення "педагогічній технології" у 1979 році опублікувала Асоціація з педагогічних комунікацій і технологій США. Педагогічна технологія - є комплексний, інтегрований процес, що охоплює людей, ідеї, засоби і способи організації діяльності для аналізу проблем і планування, забезпечення, оцінювання і керування вирішенням проблем, що стосуються всіх аспектів засвоєння знань.

    • Наповніть змістом терміни "освітня технологія", "педагогічна технологія", "технологія навчання", "технологія виховання", "персоніфікована технологія".

"Освітня технологія" - стратегії розвитку національного, державного, регіонального, муніципального освітнього простору. "Педагогічна технологія" - є комплексний, інтегрований процес, що охоплює людей, ідеї, засоби і способи організації діяльності для аналізу проблем і планування, забезпечення, оцінювання і керування вирішенням проблем, що стосуються всіх аспектів засвоєння знань. "Технологія навчання" - шлях освоєння конкретного навчального матеріалу в межах визначеного предмета, теми, теми у межах технології. "Технологія виховання" - це обгрунтована система педагогічних засобів, форм, методів,їх етапність, націленність на вирішення конкретного виховного завдання. "Персоніфікована технологія" - (персонал - технологія)діяльність педагогів - новаторів.--Давиденко Оксана Анатоліївна (обговорення) 19:03, 13 липня 2015 (EEST)

--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:41, 6 травня 2015 (EEST)


Добрий день! Сьогодні у нас інтерактивне заняття. Давайте плідно попрацюємо! Дайте відповідь на питання:

  • Чи можна, на Вашу думку, ототожнювати усе нове з прогресивним і сучасним?

--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:32, 19 травня 2015 (EEST)

На мою думку помиляються ті, які ототожнюють усе нове з прогресивним і сучасним. Далеко не все нове прогресивне. Новий - вперше створений, такий, що з'явився або виник недавно,замість колишнього, знов відкритий. У науковій літературі розглядають поняття "нововведення" як новий досвід (метод, методика, технологія тощо) та інновація як процес освоєння цього засобу, розповсюдження нововведень. Процес освоєння нового припускає вивчення досвіду його використання, прогнозний аналіз, уявне експертування. Буває, що нове виникає,раніше свого часу, тобто, народившись не знаходить визнання, а пізніше коли дозрівають умови, воно стає затребуваним. Інші нові засоби, народившись дуже давно,ставши нормою, не вмирають, а розвиваються, модернізуються, багаторазово відтворюються. Я вважаю, що про прогресивність і сучасність нового можна судити лише за результатами його освоєння. Прогресивним може бути тільки, те яке ефективне, незалежно від того, коли воно виникло.--Давиденко Оксана Анатоліївна (обговорення) 19:03, 13 липня 2015 (EEST)


Шановні колеги! Які складові утворюють інноваційну компетентність педагога?--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:59, 11 червня 2015 (EEST)

--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:23, 15 червня 2015 (EEST)

Індивідуальні заняття

Шановні колеги! Зміст і завдання індивідуального заняття ви знайдете на моїй сторінці обговорення.--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:09, 3 червня 2015 (EEST)

Завдвння № 1. Дайте відповідь на питання : Чому «технологія» є більш ефективним засобом освіти, розвитку і виховання учнів ніж «методика»?

"Технологія" проект майбутнього навчального процесу, а "методика" сукупність рекомендацій по організації й проведенню навчального процесу."Технологія" орієнтована на учня та характеризує цілісний освітній процес з його метою, змістом і методами навчання, що носять універсальний характер. "Методика"спрямована на вчителя більш індивідуалізована сукупність прийомів і способів навчання, що залежить від особистості вчителя. Методика - це узагальнення досвіду - система науково обгрунтованих методів, правил, прийомів в навчанні конкретному навчальному предмету.Педагогічна технологія рекомендує процес створення системи методів, організаційних форм і засобів навчання з урахуванням цілей навчання, а "методика" - використання окремих методів, форм, засобів, прийомів навчання конкретному предмету. В основу "технології" покладено ідеї проектування та відтворення навчального циклу, а також забезпечення оптимального зворотнього зв'язку. "Технологія" - педагогічна діяльність,яка реалізує науково - обгрунтований проект дидактичного процесу і має більш високий ступінь ефективності та гарантованості рельтатів, ніж це має місце при методиках навчання.--Давиденко Оксана Анатоліївна (обговорення) 19:10, 13 липня 2015 (EEST)

Консультації

Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)

Проведення та перевірка модульного контролю