Відмінності між версіями «Педагогічна інноватика Діхнич А.М.»

Матеріал з HistoryPedia
Перейти до: навігація, пошук
(Тематичні дискусії (Інтернет-семінари))
(Проведення та перевірка модульного контролю)
 
(не показані 6 проміжних версій 2 учасників)
Рядок 1: Рядок 1:
 
 
==== Інтерактивні практичні заняття ====
 
==== Інтерактивні практичні заняття ====
 
Добрий день! Сьогодні за розкладом у нас інтерактиане практичне заняття. На моїй сторінці обговорення Ви знайдете теоретичний матеріал. Опрацюйте його та дайте відповіді на питання:
 
Добрий день! Сьогодні за розкладом у нас інтерактиане практичне заняття. На моїй сторінці обговорення Ви знайдете теоретичний матеріал. Опрацюйте його та дайте відповіді на питання:
Рядок 33: Рядок 32:
 
різноманітні методи освітньої,виховної,навчальної діяльності.Вони не завжди одинакові,часто неординарні,але всі покликані для досягнення поставленої перед педагогічним колективом мети.Педагогічна система,її технологічність характеризується спрямованістю
 
різноманітні методи освітньої,виховної,навчальної діяльності.Вони не завжди одинакові,часто неординарні,але всі покликані для досягнення поставленої перед педагогічним колективом мети.Педагогічна система,її технологічність характеризується спрямованістю
 
педагогічних досліджень на результативність навчання.І в цьому плані технологізація навчального процесу необхідна.--[[Користувач:Діхнич Анатолій Михайлович|Діхнич Анатолій Михайлович]] ([[Обговорення користувача:Діхнич Анатолій Михайлович|обговорення]]) 13:57, 3 травня 2015 (EEST)
 
педагогічних досліджень на результативність навчання.І в цьому плані технологізація навчального процесу необхідна.--[[Користувач:Діхнич Анатолій Михайлович|Діхнич Анатолій Михайлович]] ([[Обговорення користувача:Діхнич Анатолій Михайлович|обговорення]]) 13:57, 3 травня 2015 (EEST)
 +
 +
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 09:44, 18 червня 2015 (EEST)
  
 
==== Індивідуальні заняття ====
 
==== Індивідуальні заняття ====
Рядок 42: Рядок 43:
  
  
--[[Користувач:Діхнич Анатолій Михайлович|Діхнич Анатолій Михайлович]] ([[Обговорення користувача:Діхнич Анатолій Михайлович|обговорення]]) 16:21, 21 травня 2015 (EEST)====Тематичні дискусії (Інтернет-семінари) ====
+
--[[Користувач:Діхнич Анатолій Михайлович|Діхнич Анатолій Михайлович]] ([[Обговорення користувача:Діхнич Анатолій Михайлович|обговорення]]) 16:21, 21 травня 2015 (EEST)
 +
====Тематичні дискусії (Інтернет-семінари) ====
 
Сутність поняття „інноваційна діяльність” відбиває не лише особливості процесу оновлення, внесення нових елементів у традиційну систему освітньої практики, а й органічно включає в себе характеристику індивідуального стилю діяльності педагога-новатора. Інноваційна діяльність передбачає вищий ступінь педагогічної творчості, педагогічне винахідництво нового в педагогічній практиці, що спрямоване на формування творчої особистості, враховує соціально-економічні та політичні зміни в суспільстві й проявляється в ціле покладанні, визначенні мети, завдань, а також змісту і технологій інноваційного навчання. Вчитель інноваційної орієнтації − це особистість, здатна брати на себе відповідальність, вчасно враховувати ситуацію соціальних змін і є найбільш перспективним соціальним типом педагога. Як учитель-дослідник, він спрямований на науково-обґрунтовану організацію навчально-виховного процесу з прогностичним спрямуванням, має адекватні ціннісні орієнтації, гнучке професійне мислення, розвинуту професійну самосвідомість, готовність до сприйняття нової інформації, високий рівень самоактуалізації, володіє мистецтвом рефлексії. Пропоную винести на обговорення наступні питання:
 
Сутність поняття „інноваційна діяльність” відбиває не лише особливості процесу оновлення, внесення нових елементів у традиційну систему освітньої практики, а й органічно включає в себе характеристику індивідуального стилю діяльності педагога-новатора. Інноваційна діяльність передбачає вищий ступінь педагогічної творчості, педагогічне винахідництво нового в педагогічній практиці, що спрямоване на формування творчої особистості, враховує соціально-економічні та політичні зміни в суспільстві й проявляється в ціле покладанні, визначенні мети, завдань, а також змісту і технологій інноваційного навчання. Вчитель інноваційної орієнтації − це особистість, здатна брати на себе відповідальність, вчасно враховувати ситуацію соціальних змін і є найбільш перспективним соціальним типом педагога. Як учитель-дослідник, він спрямований на науково-обґрунтовану організацію навчально-виховного процесу з прогностичним спрямуванням, має адекватні ціннісні орієнтації, гнучке професійне мислення, розвинуту професійну самосвідомість, готовність до сприйняття нової інформації, високий рівень самоактуалізації, володіє мистецтвом рефлексії. Пропоную винести на обговорення наступні питання:
 
* Що мотивує педагогів до інноваційної діяльності?
 
* Що мотивує педагогів до інноваційної діяльності?
Рядок 53: Рядок 55:
 
'''3.'''Педагогічні нововведення є значним фактором формування і розвитку творчого мислення учнів,треба лише правильно його організуватиі використати,якщо зміст навчання тісно пов'язаний з розвитком творчих сил учня,з його самовихованням і самоосвітою в умовах свободи вибору.В результаті впровадження інновацій здійснюється розвиток в учнів впевненості в своїх здібностях,вміння використовувати альтернативні шляхи пошуку інформації,вирішення протирічь,формування високих етичних та естетичних цінностей,виховання поваги до людей,розвиток якостей творчої особистості.
 
'''3.'''Педагогічні нововведення є значним фактором формування і розвитку творчого мислення учнів,треба лише правильно його організуватиі використати,якщо зміст навчання тісно пов'язаний з розвитком творчих сил учня,з його самовихованням і самоосвітою в умовах свободи вибору.В результаті впровадження інновацій здійснюється розвиток в учнів впевненості в своїх здібностях,вміння використовувати альтернативні шляхи пошуку інформації,вирішення протирічь,формування високих етичних та естетичних цінностей,виховання поваги до людей,розвиток якостей творчої особистості.
 
'''4.''' До новаторства я савлюся з поитивом,адже педагоги - новатори першими втілюють в життя освітньої галузі нові методи і принципи роботи,що дозоляє більш ефективно виконувати основну вимогу перед педагогом-навчити і виховати справжню Людину.В своїй роботі по можливості стараюся спілкуватися з такими колегами,переймаючи їх досвід.--[[Користувач:Діхнич Анатолій Михайлович|Діхнич Анатолій Михайлович]] ([[Обговорення користувача:Діхнич Анатолій Михайлович|обговорення]]) 16:21, 21 травня 2015 (EEST)
 
'''4.''' До новаторства я савлюся з поитивом,адже педагоги - новатори першими втілюють в життя освітньої галузі нові методи і принципи роботи,що дозоляє більш ефективно виконувати основну вимогу перед педагогом-навчити і виховати справжню Людину.В своїй роботі по можливості стараюся спілкуватися з такими колегами,переймаючи їх досвід.--[[Користувач:Діхнич Анатолій Михайлович|Діхнич Анатолій Михайлович]] ([[Обговорення користувача:Діхнич Анатолій Михайлович|обговорення]]) 16:21, 21 травня 2015 (EEST)
 +
 +
 +
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 12:05, 11 червня 2015 (EEST)
  
 
==== Проведення та перевірка модульного контролю ====
 
==== Проведення та перевірка модульного контролю ====
Рядок 103: Рядок 108:
 
*г) у наявності аналітичних, прогностичних, проективних, рефлексивних умінь
 
*г) у наявності аналітичних, прогностичних, проективних, рефлексивних умінь
 
*д) у володінні різноманітними педагогічними техніками.--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 12:53, 19 травня 2015 (EEST)
 
*д) у володінні різноманітними педагогічними техніками.--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 12:53, 19 травня 2015 (EEST)
 +
  '''Правильні(на мою думку)такі відповіді''':'''1.'''-б;'''2.'''-а;'''3.'''-в;'''4.'''-г;'''5.'''-в;'''6.'''-а;'''7.'''-д;'''8.'''- г. --[[Користувач:Діхнич Анатолій Михайлович|Діхнич Анатолій Михайлович]] ([[Обговорення користувача:Діхнич Анатолій Михайлович|обговорення]]) 16:30, 21 травня 2015 (EEST)
 +
 +
 +
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 14:05, 7 вересня 2015 (EEST)

Поточна версія на 14:09, 7 вересня 2015

Інтерактивні практичні заняття

Добрий день! Сьогодні за розкладом у нас інтерактиане практичне заняття. На моїй сторінці обговорення Ви знайдете теоретичний матеріал. Опрацюйте його та дайте відповіді на питання:

  • У чому суть технологічності в освіті?
  • Що таке технологічний підхід у навчанні?
  • Простежте еволюцію поняття "педагогічна технологія".

--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 08:07, 27 березня 2015 (EET)

  • Сучасна педагогічна технологія охоплює коло теоретичних і практичних питань керування,організації і навчального процесу мето-

дів та способів навчання.Технологічність освіти- цілеспрямоване використання ,у комплексі чи окремо, прийоиів і засобів,подій чи відносин для підвищення ефективності навчального процесу.

  • Технологічний підхід до навчання- це пошук і реалізація найраціональніших шляхів навчання,запровадження нових форм і методів,виходячи із реалій сучасного розвитку суспільства.
  • Над визначенням поняття"педагогічна технологія" працювало багато інститутів освіти.Це і Рада з педагогічної технололгії та

Національний центр програмування навчання(Велика Британія),це і Комісія з Технології навчання(США) та ін. Але найбільш повно вивчив проблему П.Д.Мітчелл (Велика Британія). Саме він сформулював теорію,що педагогічна технологія-галузь дослід жень і практики,що має зв'язки з усіма аспектами педагогічної системи і процедурою розподілу ресурсів для досягнення специфічних і потенційно відтворюваних педагогічних результатів.--Діхнич Анатолій Михайлович (обговорення) 16:27, 7 квітня 2015 (EEST)


Продовжуємо заняття. Опрацюйте лекційний матеріал, розташований на моїй сторінці обговорення та дайте відповідь на такі питання:

  • Дайте порівняльний аналіз різних підходів до розкриття терміна "педагогічна технологія".
  • Наповніть змістом терміни "освітня технологія", "педагогічна технологія", "технологія навчання", "технологія виховання", "персоніфікована технологія".

--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 14:17, 15 квітня 2015 (EEST)

  • Слово "технологія" грецького походження і означає"знання про майстерність".Термін "педагогічна технологія" з'явився в Росії

в 20-р.ХХ століття.Педагогічну технологію в світовому педагогічному просторі опрацьовували різні національні і міжнародні центри,де здійснюють підготовку професійних педагогів-технологів.Довгий час тривала дискусія про термін "педагогічна технологія". Існували дві основні точки зору:професіональні педагои-технологи вважають технологію процесом чи способом виконання визначеного завдання.З другого боку, педагогічна громадськість здебільшого вважає технологію апаратурою для навчального процесу. І лише в кінці 70-х років ХХ століття Асоціація з педагогічних комунікацій і технологій США опублікувала офіційне визначення "педагогічної технології".Педагогічна технологія є комплексний,інтегративний процес,що охоплює ідеї,засоби,іспособи організації діяльності для аналізу проблем і планування,забезпечення,оцінювання і керування вирішенням проблем,що стосуються всих аспектів засвоєння знань.

  • Освітні технології є стратегіями розвитку національного,державного,регіонального і муніципального освітнього простору.Педагогічні технології- системний метод створення,застосування і визначення всього процесу викладання і засвоєння знань з урахуванням технічних і людських ресурсів і їх взаємодії,що своїм завдання вважає оптимізацію форм освіти. Технологія навчання відображає шлях освоєння конкретного навчального матеріалу в межах визначеного предмета,теми,питання у межаж цієї технології. Технологія виховання являє собою цілісну систему форм,методів,педагогічних засобів, які направлені на вирішення конкретного виховного завдання. Персоніфікована технологія-це конкретні погляди педагогічних персоналій на розвиток і вдосконалення освітньої системи.--Діхнич Анатолій Михайлович (обговорення) 20:29, 27 квітня 2015 (EEST)

Шановні колеги! Продовжуємо працювати.

  • Чи згодні Ви з твердженням, що будь-яка педагогічна система завжди технологіча?Відповідь аргументуйте.

--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 16:04, 20 квітня 2015 (EEST)

  • Дійсно,важко заперечити технологічність будь-якої існуючої на даному етапі педагогічної системи. Робота педагогічної системи

грунтується на роботі колективу людей,які виконують завдання освітньо-виховного характеру.Викоеують ці завдання,використовуючи різноманітні методи освітньої,виховної,навчальної діяльності.Вони не завжди одинакові,часто неординарні,але всі покликані для досягнення поставленої перед педагогічним колективом мети.Педагогічна система,її технологічність характеризується спрямованістю педагогічних досліджень на результативність навчання.І в цьому плані технологізація навчального процесу необхідна.--Діхнич Анатолій Михайлович (обговорення) 13:57, 3 травня 2015 (EEST)

--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 09:44, 18 червня 2015 (EEST)

Індивідуальні заняття

На моїй сторінці обговорення Ви знайдете зміст та завдання щодо індивідуальних занять. --Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 17:08, 20 квітня 2015 (EEST) --Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 13:35, 14 травня 2015 (EEST)

Консультації

--Діхнич Анатолій Михайлович (обговорення) 16:21, 21 травня 2015 (EEST)

Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)

Сутність поняття „інноваційна діяльність” відбиває не лише особливості процесу оновлення, внесення нових елементів у традиційну систему освітньої практики, а й органічно включає в себе характеристику індивідуального стилю діяльності педагога-новатора. Інноваційна діяльність передбачає вищий ступінь педагогічної творчості, педагогічне винахідництво нового в педагогічній практиці, що спрямоване на формування творчої особистості, враховує соціально-економічні та політичні зміни в суспільстві й проявляється в ціле покладанні, визначенні мети, завдань, а також змісту і технологій інноваційного навчання. Вчитель інноваційної орієнтації − це особистість, здатна брати на себе відповідальність, вчасно враховувати ситуацію соціальних змін і є найбільш перспективним соціальним типом педагога. Як учитель-дослідник, він спрямований на науково-обґрунтовану організацію навчально-виховного процесу з прогностичним спрямуванням, має адекватні ціннісні орієнтації, гнучке професійне мислення, розвинуту професійну самосвідомість, готовність до сприйняття нової інформації, високий рівень самоактуалізації, володіє мистецтвом рефлексії. Пропоную винести на обговорення наступні питання:

  • Що мотивує педагогів до інноваційної діяльності?
  • Як Ви проектуєте педагогічні інновації у навчально-виховний процес ЗНЗ?
  • Як Ви оцінюєте ефективність апробованих та впроваждуваних педагогічних нововведень?
  • Ваше ставлення до новаторства та ступінь поінформованості про проблеми діяльності педагогів-новаторів.

Залучайтесь до дискусії.--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:04, 6 травня 2015 (EEST) 1. Мотиваційний компонент є основою,навколо якої конструюються головні педагогічні якості вчителя,адже від того,чим мотивує педагог свою готовність до інноваційної діяльності залежить результат роботи.Суть мотивів постійно змінюється.Головним мотивом інноваційної педагогічної діяльності є пізнавальний інтерес. Позитивну мотивацію педагога до інноваційної діяльності засвідчує задоволення таких його особистісних і професійних потреб,як створення і застосування нового,підвищення педагогічної майстерності,подолання професійних труднощів.Тому використання інноваційних технологій багато хто з педагогів вважає єдиним важливим мотивом особистісного і професійного ствердження. 2. В своїй педагогічній роботі для повного і ефективного досягнення освітньої і виховної мети використовую інтерактивні методи навчання ("Мозковий штурм","Мікрофон" та ін.),створення атмосфери зацікавленості кожного учня в роботі на уроці,самооцінка діяльності , створення педагогічних ситуацій ефективного спілкування на уроці, що дає змогу кожному проявмти ініціативу,самостійність,самовиразитися в колективній роботі. 3.Педагогічні нововведення є значним фактором формування і розвитку творчого мислення учнів,треба лише правильно його організуватиі використати,якщо зміст навчання тісно пов'язаний з розвитком творчих сил учня,з його самовихованням і самоосвітою в умовах свободи вибору.В результаті впровадження інновацій здійснюється розвиток в учнів впевненості в своїх здібностях,вміння використовувати альтернативні шляхи пошуку інформації,вирішення протирічь,формування високих етичних та естетичних цінностей,виховання поваги до людей,розвиток якостей творчої особистості. 4. До новаторства я савлюся з поитивом,адже педагоги - новатори першими втілюють в життя освітньої галузі нові методи і принципи роботи,що дозоляє більш ефективно виконувати основну вимогу перед педагогом-навчити і виховати справжню Людину.В своїй роботі по можливості стараюся спілкуватися з такими колегами,переймаючи їх досвід.--Діхнич Анатолій Михайлович (обговорення) 16:21, 21 травня 2015 (EEST)


--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:05, 11 червня 2015 (EEST)

Проведення та перевірка модульного контролю

Дайте відповідь на тестові питання: 1. Сутність особистісно орієнтованої освіти полягає у :

  • а) вивченні індивідуально-психологічних особливостей учнів;
  • б) збагаченні суб‘єктного досвіду учнів, задоволенні їх освітніх інтересів та запитів;
  • в) організації індивідуального навчання;
  • г) всі відповіді правильні;
  • д) правильна відповідь відсутня.

2. Як суб‘єкт навчальної діяльності учень відрізняється такими характеристиками (вилучіть зайве):

  • а) бажання діяти за аналогією, одержувати готову інформацію;
  • б) ініціативність та активність;
  • в) високі пізнавальні мотиви;
  • г) уміння планувати й організовувати діяльність;
  • д) критичне мислення.

3. Педагогічна технологія – це:

  • а) сукупність методів та прийомів навчання, котрі забезпечують одержання певної освіти;
  • б) засоби, за допомогою яких вчитель розв‘язує поставлені перед ним задачі по навчанню та вихованню учнів;
  • в) цілісна педагогічна система як синтез мети, змісту, необхідних форм, методів та засобів навчання й діагностики, яка забезпечує досягнення спрогнозованих результатів;
  • г) всі відповіді правильні;
  • д) правильна відповідь відсутня.

4. Інноваційний процес в освіті характеризується як:

  • а) цілеспрямована зміна в системі освіти, що полягає у появі нової теорії, технології, змісту та форм освіти або у заміні принципів, на яких ґрунтується функціонування системи освіти;
  • б) діяльність з апробації нових форм та методів навчання чи виховання;
  • в) діяльність із запровадження сучасних педагогічних технологій з метою підвищення ефективності шкільної освіти;
  • г) усі відповіді вірні.

5. Інтерактивними методами навчання є:

  • а) пізнавально-пошукова діяльність: робота з текстом, географічними картами, пошук інформації і Інтернеті;
  • б) проблемна лекція, оглядова лекція, контрольна робота, пояснення;
  • в) самостійна робота учня;
  • г) евристична бесіда, мозковий штурм, диспут, дискусія, тренінг, сюжетно-рольова гра;
  • д) всі відповіді правильні.

6. Сутність дослідницького методу навчання у тому, що:

  • а) учні самі здобувають знання в процесі розв‘язання проблеми та самостійного здійснення пошуку засобів для її розв‘язання;
  • б) вчитель визначає проблему та демонструє шлях її дослідження та розв‘язання;
  • в) учні під керівництвом вчителя визначають проблему та здійснюють керований пошук шляхів її розв‘язання;
  • г) всі відповіді правильні;
  • д) правильна відповідь відсутня.

7. Пізнавальний інтерес розвивається за допомогою таких прийомів (вилучіть зайве):

  • а) зацікавлення змістом навчального матеріалу;
  • б) зацікавлення процесом навчання;
  • в) включення учнів у творчу діяльність;
  • г) постановка проблемної задачі;
  • д) пред‘явлення дидактичних вимог;

8. У чому полягає суть професійної компетентності вчителя? Оберіть найбільш повну відповідь:

  • а) у знаннях закономірностей розвитку особистості;
  • б) в єдність теоретичної і практичної готовності до здійснення педагогічної діяльності;
  • в) у знаннях цілей, завдань і технологій навчання і виховання;
  • г) у наявності аналітичних, прогностичних, проективних, рефлексивних умінь
  • д) у володінні різноманітними педагогічними техніками.--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:53, 19 травня 2015 (EEST)
 Правильні(на мою думку)такі відповіді:1.-б;2.-а;3.-в;4.-г;5.-в;6.-а;7.-д;8.- г. --Діхнич Анатолій Михайлович (обговорення) 16:30, 21 травня 2015 (EEST)


--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 14:05, 7 вересня 2015 (EEST)