Відмінності між версіями «Педагогічна інноватика Коваленко С.О.»

Матеріал з HistoryPedia
Перейти до: навігація, пошук
(Консультації)
(Проведення та перевірка модульного контролю)
 
(не показано одну проміжну версію цього учасника)
Рядок 64: Рядок 64:
 
Позитивне.70%.В основному через методичні журнали. Бажано живе спілкування.--[[Користувач:Коваленко Сергій Олександрович|Коваленко Сергій Олександрович]] ([[Обговорення користувача:Коваленко Сергій Олександрович|обговорення]]) 21:36, 22 квітня 2017 (EEST)
 
Позитивне.70%.В основному через методичні журнали. Бажано живе спілкування.--[[Користувач:Коваленко Сергій Олександрович|Коваленко Сергій Олександрович]] ([[Обговорення користувача:Коваленко Сергій Олександрович|обговорення]]) 21:36, 22 квітня 2017 (EEST)
 
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 09:55, 20 квітня 2017 (EEST)
 
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 09:55, 20 квітня 2017 (EEST)
 +
 +
 +
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 12:43, 22 травня 2017 (EEST)--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 12:43, 22 травня 2017 (EEST)
  
 
==== Проведення та перевірка модульного контролю ====
 
==== Проведення та перевірка модульного контролю ====
Рядок 89: Рядок 92:
  
 
*г) евристична бесіда, мозковий штурм, диспут, дискусія, тренінг, сюжетно-рольова гра;'''
 
*г) евристична бесіда, мозковий штурм, диспут, дискусія, тренінг, сюжетно-рольова гра;'''
 +
  
 
6. Сутність дослідницького методу навчання у тому, що:
 
6. Сутність дослідницького методу навчання у тому, що:
Рядок 105: Рядок 109:
  
  
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 11:04, 20 квітня 2017 (EEST)
+
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 11:04, 20 квітня 2017 (EEST)--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 15:19, 8 червня 2017 (EEST)

Поточна версія на 15:23, 8 червня 2017

Інтерактивні практичні заняття

Добрий день! Вітаю Вас з першим днем весни!

Сьогодні ми розпочинаємо наші інтерактивні практичні заняття. Опрацюйте теоретичний матеріал на моїй сторінці обговорення та дайте відповідь на питання:

  • У чому суть технологічності в освіті?

Суть технологічності в освіті це вибір стратегії, пріоритетів, системи взаємодії, тактик навчання та стилю роботи вчителя з учнями. Педагогічна технологія включає в себе дві групи питань, перша з яких пов'язана з застосуванням технічних засобів у навчальному процесі, друга — з його організацією ,виділяють також у "педагогічній технології" спеціальну галузь, яка б досліджувала весь навчальний процес у цілому, розглядаючи його як систему. Таким чином, "педагогічна технологія" об'єднує і нові концепції процесу навчання, і проблему взаємовпливу нових засобів та методів навчання, і використання системного підходу до організації навчання.--Коваленко Сергій Олександрович (обговорення) 21:35, 4 березня 2017 (EET) --Коваленко Сергій Олександрович (обговорення) 20:33, 4 березня 2017 (EET) --Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:34, 1 березня 2017 (EET)


Продовжуємо заняття. Опрацюйте лекційний матеріал, розташований на моїй сторінці обговорення та дайте відповідь на такі питання:

  • Дайте порівняльний аналіз різних підходів до розкриття терміна "педагогічна технологія".

1. "Педагогічна технологія є удосконалювання, застосування й оцінювання систем, способів і засобів для поліпшення процесу засвоєння знань" (Рада з педагогічної технології, Велика Британія). 2. "Педагогічна технологія є додаток до наукового знання про засвоєння й умови засвоєння навчального матеріалу для поліпшення ефективності і корисності навчання і практичної підготовки..." (Національний центр програмованого навчання, Велика Британія). 3. "Педагогічна технологія є система дій з планування, забезпечення й оцінювання всього процесу навчання, обумовлена специфічною метою, заснована на дослідженнях процесу засвоєння знань і комунікації, а також використання людських і матеріальних ресурсів для досягнення ефективнішого навчання" (Комісія з технології навчання, США). Усі три визначення мають істотний недолік — у них ідеться про підвищення ефективності навчання і не згадується про методи досягнення цього. І, нарешті, представники четвертої групи (Д. Фіни, II. Мітчелл, Р. Томас) пропонують розглядати кілька значень педагогічної технології одночасно. Обґрунтовуючи такий підхід (назвемо його багатоаспектним), Д. Фіни помітив: «Тільки наївні люди вважають, що технологія — це просто комплекс апаратури і навчальних матеріалів. Це значить набагато більше. Це спосіб організації, це напрямок думок про матеріали, людей, заклади, моделі і системи типу "людина — машина". Це перевірка економічних можливостей проблеми. Крім того, технологія істотно причетна до взаємодії науки, мистецтва і людських цінностей». Найбільш повно вивчив проблему П. Д. Мітчелл. "Педагогічна технологія є галузь досліджень і практики (у межах системи освіти), що має зв'язки (відносини) з усіма аспектами організації педагогічних систем і процедурою розподілу ресурсів для досягнення специфічних і потенційно відтворюваних педагогічних результатів".--Коваленко Сергій Олександрович (обговорення) 21:35, 4 березня 2017 (EET)

--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:01, 3 березня 2017 (EET)


Дякую за вчасні відповіді. Продовжуємо працювати.

  • Чи згодні Ви з твердженням, що будь-яка педагогічна система завжди технологіча?

Так я згодний з твердженням, що будь - яка педагогічна система завжди технологічна. Адже, педагогічна система – це група людей, які ставлять освітньо-виховні завдання перед собою, а потім вирішують їх. Вони можуть бути виконані із застосуванням різних методів (технологій) у виховній, освітній та навчальною діяльності, які спрямовані на досягнення головних завдань у своїй творчій роботі з дітьми. Технологічний підхід характеризує спрямованість педагогічних досліджень на вдосконалення діяльності навчання, підвищення її результативності, інструментальності, інтенсивності. Однією із суттєвих характеристик педагогічного процесу є його технологізація - дотримання змісту і послідовності навчально-виховних етапів, що потребує особливої уваги до використання, розвитку і вдосконалення педагогічних технологій. Тільки я не сприймаю сам термін «технологія»,адже діти,не вироби чи деталі, а живі душі, а школа не виробництво. Тому я думаю цей термін потрібно «олюднити».--Коваленко Сергій Олександрович (обговорення) 18:55, 30 березня 2017 (EEST) --Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:09, 20 березня 2017 (EET)


Продовжуємо заняття.

Коменський стверджував, що виховання є однією із основ не тільки розвитку, але й існування світового суспільства, нехтування вихованням є загибеллю людей, сімей, держав і всього світу. Але технологія виховання повинна бути м'якою,ненав'язливою Виховання творчої особистості, забезпечення умов для її повноцінного фізичного, психічного, соціального і духовного розвитку, формування людини, що здатна будувати демократичну державу і жити у відкритому суспільстві, передбачає перехід від навчально-дисциплінарної моделі організації педагогічного процесу до моделі особистісно-розвивальної. Реалізація такої моделі вимагає пошуку і впровадження сучасних технологій організації виховного процесу. Технологізація виховання процесу передбачає послідовні науково-обґрунтовані дії педагога у виховному процесі та відповідно організовані ним дії вихованців, підпорядковані досягненню спеціально спроектованої системи виховних цілей, що узгоджуються з психологічними механізмами розвитку особистості.--Коваленко Сергій Олександрович (обговорення) 19:27, 30 березня 2017 (EEST)

Індивідуальні заняття

Добрий день! На моїй сторінці обговорення Ви знайдете список рекомендованої літератури та завдання щодо індивідуального заняття. --Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 10:57, 27 березня 2017 (EEST) Чому «технологія» є більш ефективним засобом освіти, розвитку і виховання учнів ніж «методика»?«Технологія» в загальнопедагогічному розумінні характеризує цілісний освітній процес з його метою, змістом і методами навчання,носить більше універсальний характер. Методика ж - більш індивідуалізована сукупність прийомів і способів навчання. Вона залежить від особистості вчителя, його темпераменту й уміння. Також технологію від методики відрізняють два принципові моменти: планування дій та досянення кінцевого результату. Методика - це узагальнення досвіду. «Технологія» є більш ефективним засобом освіти, розвитку і виховання учнів ніж «методика»,оскільки технологію від методики відрізняють два принципові моменти:планування дій,досянення кінцевого результату. Методика - це узагальнення досвіду.Технологія проектується,виходячи з конкретних умов і орієнтується на заданий, а не на передбачуваний результат--Коваленко Сергій Олександрович (обговорення) 23:14, 7 квітня 2017 (EEST)

Консультації

Колеги! Тема нашої консультації "Особливості педагогічних технологій та впровадження їх у навчально-виховний процес". Якщо Ви маєте питання, прошу звертайтесь. --Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 16:01, 17 травня 2017 (EEST)

Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)

Сутність поняття „інноваційна діяльність” відбиває не лише особливості процесу оновлення, внесення нових елементів у традиційну систему освітньої практики, а й органічно включає в себе характеристику індивідуального стилю діяльності педагога-новатора. Інноваційна діяльність передбачає вищий ступінь педагогічної творчості, педагогічне винахідництво нового в педагогічній практиці, що спрямоване на формування творчої особистості, враховує соціально-економічні та політичні зміни в суспільстві й проявляється в ціле покладанні, визначенні мети, завдань, а також змісту і технологій інноваційного навчання. Вчитель інноваційної орієнтації − це особистість, здатна брати на себе відповідальність, вчасно враховувати ситуацію соціальних змін і є найбільш перспективним соціальним типом педагога. Як учитель-дослідник, він спрямований на науково-обґрунтовану організацію навчально-виховного процесу з прогностичним спрямуванням, має адекватні ціннісні орієнтації, гнучке професійне мислення, розвинуту професійну самосвідомість, готовність до сприйняття нової інформації, високий рівень самоактуалізації, володіє мистецтвом рефлексії. Пропоную винести на обговорення наступні питання:

  • Що мотивує педагогів до інноваційної діяльності?

Зміни, що відбуваються у суспільстві,творчий підхід до роботи,бажання відійти від повсякденної рутини уроків.

  • Як Ви проектуєте педагогічні інновації у навчально-виховний процес ЗНЗ?

Намагаюсь застосовувати окремі елементи педагогічних іновацій.

  • Ваше ставлення до новаторства та ступінь поінформованості про проблеми діяльності педагогів-новаторів.

Позитивне.70%.В основному через методичні журнали. Бажано живе спілкування.--Коваленко Сергій Олександрович (обговорення) 21:36, 22 квітня 2017 (EEST) --Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 09:55, 20 квітня 2017 (EEST)


--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:43, 22 травня 2017 (EEST)--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:43, 22 травня 2017 (EEST)

Проведення та перевірка модульного контролю

Дайте відповідь на тестові питання:


1. Сутність особистісно орієнтованої освіти полягає у :

  • г) всі відповіді правильні;

2. Як суб‘єкт навчальної діяльності учень відрізняється такими характеристиками (вилучіть зайве):

  • б) ініціативність та активність;
  • в) високі пізнавальні мотиви;
  • г) уміння планувати й організовувати діяльність;
  • д) критичне мислення.

3. Педагогічна технологія – це:

  • г) всі відповіді правильні;

4. Інноваційний процес в освіті характеризується як:

  • г) усі відповіді вірні.

5. Інтерактивними методами навчання є:

  • г) евристична бесіда, мозковий штурм, диспут, дискусія, тренінг, сюжетно-рольова гра;


6. Сутність дослідницького методу навчання у тому, що:

  • г) всі відповіді правильні;

7. Пізнавальний інтерес розвивається за допомогою таких прийомів (вилучіть зайве):

  • а) зацікавлення змістом навчального матеріалу;
  • б) зацікавлення процесом навчання;
  • в) включення учнів у творчу діяльність;
  • г) постановка проблемної задачі;

8. У чому полягає суть професійної компетентності вчителя? Оберіть найбільш повну відповідь:


--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:04, 20 квітня 2017 (EEST)--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 15:19, 8 червня 2017 (EEST)