Відмінності між версіями «Педагогічна інноватика Нижегородцева Т.А.»

Матеріал з HistoryPedia
Перейти до: навігація, пошук
Рядок 79: Рядок 79:
 
*б) засоби, за допомогою яких вчитель розв‘язує поставлені перед ним задачі по навчанню та вихованню учнів;
 
*б) засоби, за допомогою яких вчитель розв‘язує поставлені перед ним задачі по навчанню та вихованню учнів;
 
*в) цілісна педагогічна система як синтез мети, змісту, необхідних форм, методів та засобів навчання й діагностики, яка забезпечує досягнення спрогнозованих результатів;
 
*в) цілісна педагогічна система як синтез мети, змісту, необхідних форм, методів та засобів навчання й діагностики, яка забезпечує досягнення спрогнозованих результатів;
*г) всі відповіді правильні;
+
[['''*г) всі відповіді правильні;''']]
 
*д) правильна відповідь відсутня.
 
*д) правильна відповідь відсутня.
 
4. Інноваційний процес в освіті характеризується як:
 
4. Інноваційний процес в освіті характеризується як:
*а) цілеспрямована зміна в системі освіти, що полягає у появі нової теорії, технології, змісту та форм освіти або у заміні принципів, на яких ґрунтується функціонування системи освіти;
+
[['''*а) цілеспрямована зміна в системі освіти,''' що полягає у появі нової теорії, технології, змісту та форм освіти або у заміні принципів, на яких ґрунтується функціонування системи освіти;]]
 
*б) діяльність з апробації нових форм та методів навчання чи виховання;
 
*б) діяльність з апробації нових форм та методів навчання чи виховання;
 
*в) діяльність із запровадження сучасних педагогічних технологій з метою підвищення ефективності шкільної освіти;
 
*в) діяльність із запровадження сучасних педагогічних технологій з метою підвищення ефективності шкільної освіти;
Рядок 90: Рядок 90:
 
*б) проблемна лекція, оглядова лекція, контрольна робота, пояснення;
 
*б) проблемна лекція, оглядова лекція, контрольна робота, пояснення;
 
*в) самостійна робота учня;
 
*в) самостійна робота учня;
*г) евристична бесіда, мозковий штурм, диспут, дискусія, тренінг, сюжетно-рольова гра;
+
[['''*г) евристична бесіда, мозковий штурм, диспут, дискусія, тренінг, сюжетно-рольова гра;''']]
 
*д) всі відповіді правильні.
 
*д) всі відповіді правильні.
 
6. Сутність дослідницького методу навчання у тому, що:
 
6. Сутність дослідницького методу навчання у тому, що:
*а) учні самі здобувають знання в процесі розв‘язання проблеми та самостійного здійснення пошуку засобів для її розв‘язання;
+
[['''*а) учні самі здобувають знання в процесі розв‘язання проблеми та самостійного здійснення пошуку засобів для її розв‘язання;''']]
 
*б) вчитель визначає проблему та демонструє шлях її дослідження та розв‘язання;
 
*б) вчитель визначає проблему та демонструє шлях її дослідження та розв‘язання;
 
*в) учні під керівництвом вчителя визначають проблему та здійснюють керований пошук шляхів її розв‘язання;
 
*в) учні під керівництвом вчителя визначають проблему та здійснюють керований пошук шляхів її розв‘язання;
Рядок 106: Рядок 106:
 
8. У чому полягає суть професійної компетентності вчителя? Оберіть найбільш повну відповідь:
 
8. У чому полягає суть професійної компетентності вчителя? Оберіть найбільш повну відповідь:
 
*а) у знаннях закономірностей розвитку особистості;
 
*а) у знаннях закономірностей розвитку особистості;
*б) в єдність теоретичної і практичної готовності до здійснення педагогічної діяльності;
+
[['''*б) в єдність теоретичної і практичної готовності до здійснення педагогічної діяльності;''']]
 
*в) у знаннях цілей, завдань і технологій навчання і виховання;
 
*в) у знаннях цілей, завдань і технологій навчання і виховання;
 
*г) у наявності аналітичних, прогностичних, проективних, рефлексивних умінь
 
*г) у наявності аналітичних, прогностичних, проективних, рефлексивних умінь
 
*д) у володінні різноманітними педагогічними техніками.
 
*д) у володінні різноманітними педагогічними техніками.
 
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 11:39, 27 квітня 2015 (EEST)
 
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 11:39, 27 квітня 2015 (EEST)

Версія за 22:43, 11 травня 2015

Інтерактивні практичні заняття

Добрий день! Сьогодні за розкладом у нас інтерактиане практичне заняття. На моїй сторінці обговорення Ви знайдете теоретичний матеріал. Опрацюйте його та дайте відповіді на питання:

  • У чому суть технологічності в освіті?
  • Що таке технологічний підхід у навчанні?

Відповіді; 1. Технологічність в освіті дозволяє використовувати найрізноманітніші шляхи навчання на основі сучасних систем, способів, принципів, підходів тощо.

2. Технологічний підхід у навчанні можна розглядати як систему дій з планування, забезпечення й оцінювання всього процесу навчання з метою ефективної взаємодії викладача й учня і досягнення високої результативності останньої.

3. Чотири етапи : 1. Поява в освітніх закладах теїхнічних засобів (40-50 р. 20 ст.); 2. виникнення програмового навчання (50-60 роки 20 ст.)3. Перехід від вербального навчання до аудівізуального (70-ті роки) 4. Створення компютерних лабораторій, дисплейних класів тощо (80-ті роки).

  • Простежте еволюцію поняття "педагогічна технологія".

--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:04, 20 січня 2015 (EET)


Продовжуємо наше заняття. Прочитавши текст лекції на моїй сторінці обговорення, дайте відповіді на наступні питання:

  • Дайте порівняльний аналіз різних підходів до розкриття терміна"педагогічна технологія".
  • Наповніть змістом терміни "освітня технологія", "педагогічна технологія", "технологія навчання", " технологія виховання", "персоніфіковані технології".

Відповіді:1. Педагогічна технологія - це системний метод створення, застосування і визначення всього процесу викладання і засвоєння знань з урахуванням технічних і людських ресурсів та їх взаємодій, що ставить своїм завданням оптимізацію форм освіти (ЮНЕСКО). Педагогічна технологія - це зв'язані в одне ціле методи, форми, кошти, способи, матеріальні ресурси, які забезпечують досягнення мети, тобто все, що знаходиться між метою і результатом(за Підласим І.П.). Педагогічна технологія - продумана у всіх деталях модель спільної педагогічної діяльності з проектування, організації та проведення освітнього процесу із забезпеченням комфортних умов як для учнів, так і для вчителя (за Монаховим В.М.). 2. Освітня технологія - це стратегія розвитку національного, державного, регіонального і муніципального освітнього простору. 3. Педагогічна технологія - це системний метод створення, застосування і визначення всього процесу викладання і засвоєння знань з урахуванням технічних і людських ресурсів та їх взаємодій,що ставить своїм завдання оптимізацію форм освіти. 4. Технологія навчання - це шлях освоєння конкретного навчального матеріалу в межах предмета, теми, питання. 5. Технології виховання - це обгрунтована система педагогічних засобів, форм, методів, їх етапність, націленість на вирішення. 6. Персоніфіковані технології засновані на науково - теоретичному обгрунтуванні і систематизації поглядів педагогічних персоналій в контексті розвитку освіти в Україні. --Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 10:34, 27 січня 2015 (EET)


Шановні колеги! Продовжуємо працювати.

  • Чи згодні Ви з твердженням, що будь-яка педагогічна система завжди технологіча?
  • Обґрунтуйте Ваше ставлення до проблеми технологізації виховного процесу.
  • Чи може, на Вашу думку, вітчизняна система освіти вийти з кризи, запозичивши якусь цілісну освітню систему, яку можна було б взяти за взірець? Відповідь аргументуйте.

Відповіді: 1. Так, я згодна з даним твердженням. Адже кожна система це синтез досягнень у відповідній галузі, традиції, досвід, суспільний прогрес тощо. Це послідовність, очікувані результати, сам навчально-виховний процес. 2. Виховання - це організація простору життєдіяльності дітей. А технологізація передбачає послідовні науково-обгрунтовані дії педагога у виховному процесі на відповідно організовані ним дії вихованців. Наприклад, "проектування особистості" відомий термін у вихованні.3. Сьогодні освітня система перебуває у стані реформування. Разом з тим, чітко прослідковуються у суспільстві регрес та інтелектуальна агонія. Соціум відмовився від колишньої системи, а іншої ще не розбудував. На створення освітньої системи впливає подальша глобалізація, яка робить прірву між технологіями й загальнолюдськими цінностями та присутність "радянських" рудементів, які пропагує і сьогодні частина педагогічного середовища. Що зробити : забезпечити формування єдиної ідеології у галузі освіти, змінити вектор з дисциплінарного на творчий на основі етнонаціональної специфіки і ментальності. Наприклад, провести реформу освіти під девізом "Освіта - це те, що нас ОБ' ЄДНУЄ". За взірець не потрібно брати ніякої системи, потрібно створити свою національну. Хоча мені імпонує американська система освіти, яка побудована на взаємоповазі та творчості. --Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:28, 12 лютого 2015 (EET)

Індивідуальні заняття

Доброго дня! За розкладом в нас індивідуальні заняття. На моїй сторінці обговорення Ви знайдете перелік літератури та завдання. Сподіваюсь, що рекомендована література буде Вам корисною.


--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:03, 17 лютого 2015 (EET)


Продовжуємо працювати. Нагадую, що Вам потрібно виконати завдання з педагогічної інноватики.--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:18, 2 березня 2015 (EET)

Консультації

Тема консультації "Особливості окремих педагогічних технологій та впровадження їх у навчально-виховний процес". Звертайтесь з питаннями, якщо такі маєте.

Нагадую про необхідність виконання Вами завдань з педагогічної інноватики.

--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 09:52, 27 березня 2015 (EET)

Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)

Сутність поняття „інноваційна діяльність” відбиває не лише особливості процесу оновлення, внесення нових елементів у традиційну систему освітньої практики, а й органічно включає в себе характеристику індивідуального стилю діяльності педагога-новатора. Інноваційна діяльність передбачає вищий ступінь педагогічної творчості, педагогічне винахідництво нового в педагогічній практиці, що спрямоване на формування творчої особистості, враховує соціально-економічні та політичні зміни в суспільстві й проявляється в ціле покладанні, визначенні мети, завдань, а також змісту і технологій інноваційного навчання. Вчитель інноваційної орієнтації − це особистість, здатна брати на себе відповідальність, вчасно враховувати ситуацію соціальних змін і є найбільш перспективним соціальним типом педагога. Як учитель-дослідник, він спрямований на науково-обґрунтовану організацію навчально-виховного процесу з прогностичним спрямуванням, має адекватні ціннісні орієнтації, гнучке професійне мислення, розвинуту професійну самосвідомість, готовність до сприйняття нової інформації, високий рівень самоактуалізації, володіє мистецтвом рефлексії. Пропоную винести на обговорення наступні питання:

  • Що мотивує педагогів до інноваційної діяльності?
  • Як Ви проектуєте педагогічні інновації у навчально-виховний процес ЗНЗ?
  • Як Ви оцінюєте ефективність апробованих та впроваждуваних педагогічних нововведень?
  • Ваше ставлення до новаторства та ступінь поінформованості про проблеми діяльності педагогів-новаторів.

Тези до участі у дискусії : 1. Об 'єктивні фактори - глобальні та інформаційні зміни в суспільстві; відкритий освітній простір; навчання протягом життя (сучасна освітня парадигма). 2. Суб 'єктивні : вимоги учнів та їх батьків; конкуренція в освітньому середовищі; бажання підвищити свій професійний рівень. 2. Використовую для організації й проведення навчальних занять. 3. Якщо в учнів з 'явилося бажання вчитися та підвищився рівень навчальних досягнень. 4. Ставлення позитивне. Особистий рівень поінфомованості - достатній. Нещодавно ознайомилася з матеріалами Щорічного Всеукраїнського проекту "Педагоги-новатори в Україні". Цікаві проекти за усіма напрямками навчально-ввиховної діяльності, наприклад, хореографія, музика Залучайтесь до дискусії. --Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:25, 14 квітня 2015 (EEST)

Проведення та перевірка модульного контролю

Дайте відповідь на тестові питання:

1. Сутність особистісно орієнтованої освіти полягає у :

  • а) вивченні індивідуально-психологічних особливостей учнів;
  • б) збагаченні суб‘єктного досвіду учнів, задоволенні їх освітніх інтересів та запитів;
  • в) організації індивідуального навчання;

'''*г) всі відповіді правильні;'''

  • д) правильна відповідь відсутня.

2. Як суб‘єкт навчальної діяльності учень відрізняється такими характеристиками (вилучіть зайве):

  • а) бажання діяти за аналогією, одержувати готову інформацію;
  • б) ініціативність та активність;
  • в) високі пізнавальні мотиви;
  • г) уміння планувати й організовувати діяльність;
  • д) критичне мислення.

3. Педагогічна технологія – це:

  • а) сукупність методів та прийомів навчання, котрі забезпечують одержання певної освіти;
  • б) засоби, за допомогою яких вчитель розв‘язує поставлені перед ним задачі по навчанню та вихованню учнів;
  • в) цілісна педагогічна система як синтез мети, змісту, необхідних форм, методів та засобів навчання й діагностики, яка забезпечує досягнення спрогнозованих результатів;

'''*г) всі відповіді правильні;'''

  • д) правильна відповідь відсутня.

4. Інноваційний процес в освіті характеризується як: [[*а) цілеспрямована зміна в системі освіти, що полягає у появі нової теорії, технології, змісту та форм освіти або у заміні принципів, на яких ґрунтується функціонування системи освіти;]]

  • б) діяльність з апробації нових форм та методів навчання чи виховання;
  • в) діяльність із запровадження сучасних педагогічних технологій з метою підвищення ефективності шкільної освіти;
  • г) усі відповіді вірні.

5. Інтерактивними методами навчання є:

  • а) пізнавально-пошукова діяльність: робота з текстом, географічними картами, пошук інформації і Інтернеті;
  • б) проблемна лекція, оглядова лекція, контрольна робота, пояснення;
  • в) самостійна робота учня;

'''*г) евристична бесіда, мозковий штурм, диспут, дискусія, тренінг, сюжетно-рольова гра;'''

  • д) всі відповіді правильні.

6. Сутність дослідницького методу навчання у тому, що: '''*а) учні самі здобувають знання в процесі розв‘язання проблеми та самостійного здійснення пошуку засобів для її розв‘язання;'''

  • б) вчитель визначає проблему та демонструє шлях її дослідження та розв‘язання;
  • в) учні під керівництвом вчителя визначають проблему та здійснюють керований пошук шляхів її розв‘язання;
  • г) всі відповіді правильні;
  • д) правильна відповідь відсутня.

7. Пізнавальний інтерес розвивається за допомогою таких прийомів (вилучіть зайве):

  • а) зацікавлення змістом навчального матеріалу;
  • б) зацікавлення процесом навчання;
  • в) включення учнів у творчу діяльність;
  • г) постановка проблемної задачі;
  • д) пред‘явлення дидактичних вимог;

8. У чому полягає суть професійної компетентності вчителя? Оберіть найбільш повну відповідь:

  • а) у знаннях закономірностей розвитку особистості;

'''*б) в єдність теоретичної і практичної готовності до здійснення педагогічної діяльності;'''

  • в) у знаннях цілей, завдань і технологій навчання і виховання;
  • г) у наявності аналітичних, прогностичних, проективних, рефлексивних умінь
  • д) у володінні різноманітними педагогічними техніками.

--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:39, 27 квітня 2015 (EEST)