Відмінності між версіями «Педагогічна інноватика Охріменко О.В.»

Матеріал з HistoryPedia
Перейти до: навігація, пошук
(Тематичні дискусії (Інтернет-семінари))
(Інтерактивні практичні заняття)
Рядок 35: Рядок 35:
 
Педагогічний процес, як ми вже знаємо, протікає в педагогічній системі. Педагогічна система (ПС) - це об'єднання компонентів (частин), яке залишається стійким при змінах. Якщо зміни (нововведення) перевищують якийсь допустиму межу (запас міцності), система руйнується, на її місці виникає нова система з іншими властивостями.Системоутворюючим компонентом ПС все частіше називають технологію навчально-виховного процесу, виділяючи її в окремий вузол процесуальних факторів. При такому підході ПС-стійкий організаційно-технологічний комплекс, що забезпечує досягнення заданої мети. Слід підкреслити, що педагогічна система завжди технологічна. За цією ознакою легко відрізнити ПС від довільного «набору» складових частин. Технологічність - внутрішня якість системи, що визначає її можливості і підпорядковане вельми суворої організаційної (і управлінської) логіці. Розглядаючи відмінності технології від методики, професор А. Кушнір, зокрема, зазначає, що технологія відрізняється своєю відтворюваністю результатів, відсутністю багатьох «якщо»: якщо талановитий учитель, талановиті діти, багата школа ... Вже стало звичним, що методика виникає в результаті узагальнення досвіду або винаходу нового способу представлення знань. Технологія ж проектується, виходячи з конкретних умов і орієнтуючись на заданий, а не передбачуваний результат.
 
Педагогічний процес, як ми вже знаємо, протікає в педагогічній системі. Педагогічна система (ПС) - це об'єднання компонентів (частин), яке залишається стійким при змінах. Якщо зміни (нововведення) перевищують якийсь допустиму межу (запас міцності), система руйнується, на її місці виникає нова система з іншими властивостями.Системоутворюючим компонентом ПС все частіше називають технологію навчально-виховного процесу, виділяючи її в окремий вузол процесуальних факторів. При такому підході ПС-стійкий організаційно-технологічний комплекс, що забезпечує досягнення заданої мети. Слід підкреслити, що педагогічна система завжди технологічна. За цією ознакою легко відрізнити ПС від довільного «набору» складових частин. Технологічність - внутрішня якість системи, що визначає її можливості і підпорядковане вельми суворої організаційної (і управлінської) логіці. Розглядаючи відмінності технології від методики, професор А. Кушнір, зокрема, зазначає, що технологія відрізняється своєю відтворюваністю результатів, відсутністю багатьох «якщо»: якщо талановитий учитель, талановиті діти, багата школа ... Вже стало звичним, що методика виникає в результаті узагальнення досвіду або винаходу нового способу представлення знань. Технологія ж проектується, виходячи з конкретних умов і орієнтуючись на заданий, а не передбачуваний результат.
 
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 16:05, 20 квітня 2015 (EEST)
 
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 16:05, 20 квітня 2015 (EEST)
 +
 +
 +
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 09:48, 18 червня 2015 (EEST)
  
 
==== Індивідуальні заняття ====
 
==== Індивідуальні заняття ====

Версія за 09:52, 18 червня 2015

Інтерактивні практичні заняття

Добрий день! Сьогодні за розкладом у нас інтерактиане практичне заняття. На моїй сторінці обговорення Ви знайдете теоретичний матеріал. Опрацюйте його та дайте відповіді на питання:

  • У чому суть технологічності в освіті?

Добрий день! Мої відповіді.

Суть технологічності в освіті : проблема полягає в тому, щоб надати вчителю методологію вибору, та механізм реалізації відібраного вченими змісту освіти в реальному навчальному процесі як з урахуванням інтересів та здібностей учнів, так і особистої творчої індивідуальності. Окремі форми і методи навчання повинні поступитися цілісним педагогічним технологіям загалом і технології навчання – зокрема.Технологія освіти — це "цілеспрямоване використання, у комплексі чи окремо, предметів, прийомів, засобів, подій чи відносин для підвищення ефективності навчального процесу"

  • Що таке технологічний підхід у навчанні?

Технологічний підхід-це сукупність форм ,методів і засобів, що використовує вчитель у змісті,теорії та організації навчально- виховного процесу,підбір і використання таких технологій в роботі,які дають результати, самодіагностування результатів.Це вибір стратегії,приоритетів,системи взаємодії, тактик навчання та стилю роботи учителя з учнями.Цей підхід базується концептуальності.де є обгрунтування досягнень освітніх цілей.Це системність,де все взаємопов'язано,всі частинив навчанні є цілісними,де повинні бути досягнуті конкретні стандарти навчання

  • Простежте еволюцію поняття "педагогічна технологія".

Пед.технологія-з давньогрецької означає "знання про майстерність"Згадується у 20-х р.р. в Росії та СРСР в роботах Бехтерева,Ухтомського,Павлова,Шацького.в 30-х р.р. в США починається технологічна революція. 1 єтап- 40-і - сер.50-х р.р.-це поява в школах різних технічних засобів інформації: телевізори,проектори,магнітофони та інше..2 етап-сер.50-х-60- ті р.р. запровадження програмованого навчання, що змінює пед.технології... 3 етап-70-ті роки-період аудіовізуального навчання у школах...4 етап- 80-ті р.р. -ком'ютерні класи, школи ,центри,зростання педагогічних програмних засобів... Технологічний підход в освіті - вперше таке поняттявисловив педагог Я. Коменський.Потім висловилися про це Дістервег,Песталоцці,Толстой,Макаренко,Сухомлинський....Велику роль в розробці пед.технології зробили Джеймс,Дьюї,Холл,Торндайк,Тейлор,Гільберт.... 1 єтап-1929-1960-ті р.р.інформаційний рівень....2 етап-1960-1970-програмоване навчання у США(модулі,одиниці навчання....) 3 етап-сучасний-провідна роль пед.технологій в організації, плануванні процесу навчання. --Охріменко Ольга Василівна (обговорення) 15:33, 29 травня 2015 (EEST)

--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 08:12, 27 березня 2015 (EET)



Продовжуємо заняття. Опрацюйте лекційний матеріал, розташований на моїй сторінці обговорення та дайте відповідь на такі питання:

  • Дайте порівняльний аналіз різних підходів до розкриття терміна "педагогічна технологія".

Мої відповіді.

Вчені вважають, що на сьогоднішній день існує понад 300 визначень поняття «освітні технології». На основі аналізу наукової літератури виділено декілька підходів щодо тлумачення терміну «освітня (педагогічна) технологія»:Освітня технологія як новітній засіб навчання;Освітня технологія як педагогічна система;Освітня технологія як сукупність дій (система дій) чи діяльність;Освітня технологія як проект (модель) навчально-виховного процесу;Освітня технологія як галузь науки або педагогічного знання чи наука.Освітня технологія – систему функціонування всіх компонентів педагогічного процесу, побудовану на науковій основі, запрограмовану в часі та просторі, що забезпечує досягнення намічених результатів.

  • Наповніть змістом терміни "освітня технологія", "педагогічна технологія", "технологія навчання", "технологія виховання", "персоніфікована технологія".

Освітня технологія — це система засобів, форм і способів організації освітньої взаємодії, що забезпечують ефективне управління і реалізацію освітнього процесу на основі комплексу цілей і певним чином сконструйованих інформаційних моделей освоюваної реальності — вмісту освіти.Педагогічна технологія - це системний метод створення, застосування і визначення всього процесу викладання і засвоєння знань з урахуванням технічних і людських ресурсів та їх взаємодій, що ставить своїм завданням оптимізацію форм освіти (ЮНЕСКО).Педагогічна технологія - це зв'язані в одне ціле методи, форми, кошти, способи, матеріальні ресурси, які забезпечують досягнення мети, тобто все, що знаходиться між метою і результатом(за Підласим І.П.).Педагогічна технологія - продумана у всіх деталях модель спільної педагогічної діяльності з проектування, організації та проведення освітнього процесу із забезпеченням комфортних умов як для учнів, так і для вчителя (за Монаховим В.М.).Технологія навчання — це система методів, способів та прийомів, яка забезпечує оптимальну реалізацію навчального процесу. Тут слід розуміти наявність системи засобів, адекватних цілям, завданням, принципам і умовам навчання, що виявляється в поєднанні теорії і практики. У широкому розумінні — це сукупність навчальних, методичних, програмних і технічних засобів, що використовуються в навчально-виховному процесі.Технологія виховання — це строго обґрунтована система педагогічних засобів, форм, методів, їх етапність, націленість на вирішення конкретного виховного завдання. Кожне завдання має адекватну технологію виховання. Зміна завдання веде до зміни технології.Персоніфіковане навчання - спрямоване не тільки на засвоєння знань, умінь та навичок, а й на саморозвиток і самоактуалізацію, яку науковці часто розглядають в контексті питання про почуття власної гідності, сенсу життя, усвідомлення та розуміння цілей і цінностей в житті.

--Охріменко Ольга Василівна (обговорення) 15:38, 29 травня 2015 (EEST) --Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 14:20, 15 квітня 2015 (EEST)


Шановні колеги! Продовжуємо працювати.

  • Чи згодні Ви з твердженням, що будь-яка педагогічна система завжди технологіча?Відповідь аргументуйте.

Педагогічний процес, як ми вже знаємо, протікає в педагогічній системі. Педагогічна система (ПС) - це об'єднання компонентів (частин), яке залишається стійким при змінах. Якщо зміни (нововведення) перевищують якийсь допустиму межу (запас міцності), система руйнується, на її місці виникає нова система з іншими властивостями.Системоутворюючим компонентом ПС все частіше називають технологію навчально-виховного процесу, виділяючи її в окремий вузол процесуальних факторів. При такому підході ПС-стійкий організаційно-технологічний комплекс, що забезпечує досягнення заданої мети. Слід підкреслити, що педагогічна система завжди технологічна. За цією ознакою легко відрізнити ПС від довільного «набору» складових частин. Технологічність - внутрішня якість системи, що визначає її можливості і підпорядковане вельми суворої організаційної (і управлінської) логіці. Розглядаючи відмінності технології від методики, професор А. Кушнір, зокрема, зазначає, що технологія відрізняється своєю відтворюваністю результатів, відсутністю багатьох «якщо»: якщо талановитий учитель, талановиті діти, багата школа ... Вже стало звичним, що методика виникає в результаті узагальнення досвіду або винаходу нового способу представлення знань. Технологія ж проектується, виходячи з конкретних умов і орієнтуючись на заданий, а не передбачуваний результат. --Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 16:05, 20 квітня 2015 (EEST)


--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 09:48, 18 червня 2015 (EEST)

Індивідуальні заняття

На моїй сторінці обговорення Ви знайдете зміст та завдання щодо індивідуальних занять. --Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 17:10, 20 квітня 2015 (EEST) --Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 13:37, 14 травня 2015 (EEST)

Консультації

Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)

Сутність поняття „інноваційна діяльність” відбиває не лише особливості процесу оновлення, внесення нових елементів у традиційну систему освітньої практики, а й органічно включає в себе характеристику індивідуального стилю діяльності педагога-новатора. Інноваційна діяльність передбачає вищий ступінь педагогічної творчості, педагогічне винахідництво нового в педагогічній практиці, що спрямоване на формування творчої особистості, враховує соціально-економічні та політичні зміни в суспільстві й проявляється в ціле покладанні, визначенні мети, завдань, а також змісту і технологій інноваційного навчання. Вчитель інноваційної орієнтації − це особистість, здатна брати на себе відповідальність, вчасно враховувати ситуацію соціальних змін і є найбільш перспективним соціальним типом педагога. Як учитель-дослідник, він спрямований на науково-обґрунтовану організацію навчально-виховного процесу з прогностичним спрямуванням, має адекватні ціннісні орієнтації, гнучке професійне мислення, розвинуту професійну самосвідомість, готовність до сприйняття нової інформації, високий рівень самоактуалізації, володіє мистецтвом рефлексії. Пропоную винести на обговорення наступні питання:

  • Що мотивує педагогів до інноваційної діяльності?

.Мотивацією педагогів до інноваційної діяльності є пошук позитивних результатів діяльності учнів, їх зацікавленість предметом та професійне самоутвердження.

  • Як Ви проектуєте педагогічні інновації у навчально-виховний процес ЗНЗ?

Використовую педагогічні інновації для вмотивування навчальної діяльності учнів, урізноманітнення етапів уроку, розвитку творчих здібностей дітей.

  • Як Ви оцінюєте ефективність апробованих та впроваждуваних педагогічних нововведень?

Для будь яких нововведень повинна спочатку бути створена база матеріальна, методична і дати викладачу обирати свою методику викладання та технології, виходячи із індивідуальних особливостей учнів.

  • Ваше ставлення до новаторства та ступінь поінформованості про проблеми діяльності педагогів-новаторів.

Кожен педагог на мою думку є новатором, бо кожен викладач по-своєму бачить свій урок і використовує свої методи і прийоми. Новаторство на сучасному етапі має проблеми в першу чергу з поширенням досвіду на широкий загал через обмеженість фінансових ресурсів, велике навантаження педагогів навчальною та іншими видами діяльності. Залучайтесь до дискусії.--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:26, 6 травня 2015 (EEST)

Проведення та перевірка модульного контролю

Дайте відповідь на тестові питання: 1. Сутність особистісно орієнтованої освіти полягає у :

  • а) вивченні індивідуально-психологічних особливостей учнів;
  • б) збагаченні суб‘єктного досвіду учнів, задоволенні їх освітніх інтересів та запитів;
  • в) організації індивідуального навчання;
  • г) всі відповіді правильні;
  • д) правильна відповідь відсутня.

2. Як суб‘єкт навчальної діяльності учень відрізняється такими характеристиками (вилучіть зайве):

  • а) бажання діяти за аналогією, одержувати готову інформацію;
  • б) ініціативність та активність;
  • в) високі пізнавальні мотиви;
  • г) уміння планувати й організовувати діяльність;
  • д) критичне мислення.

3. Педагогічна технологія – це:

  • а) сукупність методів та прийомів навчання, котрі забезпечують одержання певної освіти;
  • б) засоби, за допомогою яких вчитель розв‘язує поставлені перед ним задачі по навчанню та вихованню учнів;
  • в) цілісна педагогічна система як синтез мети, змісту, необхідних форм, методів та засобів навчання й діагностики, яка забезпечує досягнення спрогнозованих результатів;
  • г) всі відповіді правильні;
  • д) правильна відповідь відсутня.

4. Інноваційний процес в освіті характеризується як:

  • а) цілеспрямована зміна в системі освіти, що полягає у появі нової теорії, технології, змісту та форм освіти або у заміні принципів, на яких ґрунтується функціонування системи освіти;
  • б) діяльність з апробації нових форм та методів навчання чи виховання;
  • в) діяльність із запровадження сучасних педагогічних технологій з метою підвищення ефективності шкільної освіти;
  • г) усі відповіді вірні.

5. Інтерактивними методами навчання є:

  • а) пізнавально-пошукова діяльність: робота з текстом, географічними картами, пошук інформації і Інтернеті;
  • б) проблемна лекція, оглядова лекція, контрольна робота, пояснення;
  • в) самостійна робота учня;
  • г) евристична бесіда, мозковий штурм, диспут, дискусія, тренінг, сюжетно-рольова гра;
  • д) всі відповіді правильні.

6. Сутність дослідницького методу навчання у тому, що:

  • а) учні самі здобувають знання в процесі розв‘язання проблеми та самостійного здійснення пошуку засобів для її розв‘язання;
  • б) вчитель визначає проблему та демонструє шлях її дослідження та розв‘язання;
  • в) учні під керівництвом вчителя визначають проблему та здійснюють керований пошук шляхів її розв‘язання;
  • г) всі відповіді правильні;
  • д) правильна відповідь відсутня.

7. Пізнавальний інтерес розвивається за допомогою таких прийомів (вилучіть зайве):

  • а) зацікавлення змістом навчального матеріалу;
  • б) зацікавлення процесом навчання;
  • в) включення учнів у творчу діяльність;
  • г) постановка проблемної задачі;
  • д) пред‘явлення дидактичних вимог;

8. У чому полягає суть професійної компетентності вчителя? Оберіть найбільш повну відповідь:

  • а) у знаннях закономірностей розвитку особистості;
  • б) в єдність теоретичної і практичної готовності до здійснення педагогічної діяльності;
  • в) у знаннях цілей, завдань і технологій навчання і виховання;
  • г) у наявності аналітичних, прогностичних, проективних, рефлексивних умінь
  • д) у володінні різноманітними педагогічними техніками.--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:55, 19 травня 2015 (EEST)