Відмінності між версіями «Педагогічна інноватика Пустовіт О.М.»

Матеріал з HistoryPedia
Перейти до: навігація, пошук
(Інтерактивні практичні заняття)
(Проведення та перевірка модульного контролю)
 
(не показані 13 проміжних версій 2 учасників)
Рядок 16: Рядок 16:
 
*Наповніть змістом терміни "освітня технологія", "педагогічна технологія", "технологія навчання", "технологія виховання", "персоніфікована технологія".
 
*Наповніть змістом терміни "освітня технологія", "педагогічна технологія", "технологія навчання", "технологія виховання", "персоніфікована технологія".
 
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 11:40, 3 березня 2016 (EET)
 
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 11:40, 3 березня 2016 (EET)
 +
Відповіді на питання.--[[Користувач:Пустовіт Олег Миколайович|Пустовіт Олег Миколайович]] ([[Обговорення користувача:Пустовіт Олег Миколайович|обговорення]]) 21:39, 4 березня 2016 (EET)
 +
1. Аналізуючи різні підходи до розкриття терміну "педагогічна технологія", впадає в око розмежувння опонентів на два табори. З одного боку "педагогічна технологія" - процес чи спосіб виконання завдання (С. Солдінг - цілісний процес постановки мети, постійне поновлення навчальних планів, програм та оцінювання педагогічних систем в цілому. З другого боку "педагогічна технологія" - це апаратура для навчального процесу (М. Вулман - цілеспрямоване використання предметів, прийомів, засобів чи відносин для підвищення навчального процесу).
 +
2. Освітня технологія - стратегія розвитку національного, державного, регіонального і муніципального освітнього простору.
 +
Педагогічна технологія - змістовна техніка організації навчального процесу.
 +
Технологія навчння - шлях освоєння конкретного навчального матеріалу в межах визначеного предмета, теми, питання й у межах цієї технології. Персоніфікована технологія - це діяльність педагогів-новаторів.
 +
 +
Дякую за вчасно надіслані та грунтовні відповіді!
 +
 +
Шановні колеги! Продовжуємо працювати.
 +
 +
*Чи згодні Ви з твердженням, що будь-яка педагогічна система завжди технологіча?
 +
 +
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 11:16, 15 березня 2016 (EET)
 +
Добрий вечір, Марина Вікторівна. Відповідаю на Ваше питання.Будь-яка педагогічна система є технологічною, так як, кожна із педагогічних систем визначає мету, обирає засоби її досягнення та формує правила користування цими засобами.--[[Користувач:Пустовіт Олег Миколайович|Пустовіт Олег Миколайович]] ([[Обговорення користувача:Пустовіт Олег Миколайович|обговорення]]) 18:41, 15 березня 2016 (EET)
 +
 +
 +
Продовжуємо заняття.
 +
*Обгрунтуйте Ваше ставлення до проблеми технологізації виховного процесу.
 +
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 22:47, 20 березня 2016 (EET)
 +
Добрий вечір, Марина Вікторівна. Відповідаю на Ваше питання. До технологізації виховного процесу я ставлюсь позитивно тому, що вона розкриває ширші можливості задовільнити основні методологічні вимоги та запити держави і суспільства по вихованню підростаючого покоління.--[[Користувач:Пустовіт Олег Миколайович|Пустовіт Олег Миколайович]] ([[Обговорення користувача:Пустовіт Олег Миколайович|обговорення]]) 05:02, 23 березня 2016 (EET)
  
 
==== Індивідуальні заняття ====
 
==== Індивідуальні заняття ====
 +
«Технологія» є більш ефективним засобом освіти, розвитку і виховання учнів ніж «методика»,бо по суті є комплексною та інтегрованою, що охоплює людей, ідеї, засоби і способи організації діяльності для аналізу проблем, що стосуються всіх аспектів засвоєння знань. Методика сама є складовою педтехнології.--[[Користувач:Пустовіт Олег Миколайович|Пустовіт Олег Миколайович]] ([[Обговорення користувача:Пустовіт Олег Миколайович|обговорення]]) 18:55, 15 березня 2016 (EET)
  
  
 +
Добрий день! На моїй сторінці обговорення Ви знайдете список рекомендованої літератури та завдання щодо індивідуального заняття.
 +
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 00:10, 21 березня 2016 (EET)
 +
 +
 +
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 12:53, 14 квітня 2016 (EEST)
  
 
==== Консультації ====
 
==== Консультації ====
Рядок 25: Рядок 51:
  
 
====Тематичні дискусії (Інтернет-семінари) ====
 
====Тематичні дискусії (Інтернет-семінари) ====
 +
Сутність поняття „інноваційна діяльність” відбиває не лише особливості процесу оновлення, внесення нових елементів у традиційну систему освітньої практики, а й органічно включає в себе характеристику індивідуального стилю діяльності педагога-новатора. Інноваційна діяльність передбачає вищий ступінь педагогічної творчості, педагогічне винахідництво нового в педагогічній практиці, що спрямоване на формування творчої особистості, враховує соціально-економічні та політичні зміни в суспільстві й проявляється в ціле покладанні, визначенні мети, завдань, а також змісту і технологій інноваційного навчання. Вчитель інноваційної орієнтації − це особистість, здатна брати на себе відповідальність, вчасно враховувати ситуацію соціальних змін і є найбільш перспективним соціальним типом педагога. Як учитель-дослідник, він спрямований на науково-обґрунтовану організацію навчально-виховного процесу з прогностичним спрямуванням, має адекватні ціннісні орієнтації, гнучке професійне мислення, розвинуту професійну самосвідомість, готовність до сприйняття нової інформації, високий рівень самоактуалізації, володіє мистецтвом рефлексії. Пропоную винести на обговорення наступні питання:
  
 +
*Що мотивує педагогів до інноваційної діяльності?
 +
*Як Ви проектуєте педагогічні інновації у навчально-виховний процес ЗНЗ?
 +
*Як Ви оцінюєте ефективність апробованих та впроваждуваних педагогічних нововведень?
 +
*Ваше ставлення до новаторства та ступінь поінформованості про проблеми діяльності педагогів-новаторів.
 +
Залучайтесь до дискусії.
 +
 +
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 12:32, 5 квітня 2016 (EEST)
 +
По-перше, професія педагога вимагає постійного самовдосконалення, тому вчитель прагне удосконалити навчально-виховний процес, покращити його кінцеві результати. Саме тому він вдається до іноватики. По-друге, вчитель, як творча особистість намагається експериментуати з новими освітніми виховними системами, бо це цікаво і йому і його вихованцям.
 +
До педагогічних нововведеннь та їх впровадження кожен вчитель повинен підходити творчо. Відбирати лише ті компоненти, які йому підходять і в найближчій перспективі приносять хоча б невиликий, але обов`язково позитивний результат.--[[Користувач:Пустовіт Олег Миколайович|Пустовіт Олег Миколайович]] ([[Обговорення користувача:Пустовіт Олег Миколайович|обговорення]]) 09:48, 7 квітня 2016 (EEST)
 +
 +
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 08:36, 23 травня 2016 (EEST)
  
 
==== Проведення та перевірка модульного контролю ====
 
==== Проведення та перевірка модульного контролю ====
 +
Дайте відповідь  на тестові питання:
 +
1. Сутність особистісно орієнтованої освіти полягає у :
 +
*а) вивченні індивідуально-психологічних особливостей учнів;
 +
*б) збагаченні суб‘єктного досвіду учнів, задоволенні їх освітніх інтересів та запитів;
 +
*в) організації індивідуального навчання;
 +
*г)всі відповіді правильні;
 +
*д) правильна відповідь відсутня.
 +
2. Як суб‘єкт навчальної діяльності учень відрізняється такими характеристиками (вилучіть зайве):
 +
*а) бажання діяти за аналогією, одержувати готову інформацію;
 +
*б) ініціативність та активність;
 +
*в) високі пізнавальні мотиви;
 +
*г) уміння планувати й організовувати діяльність;
 +
*д) критичне мислення.
 +
3. Педагогічна технологія – це:
 +
*а) сукупність методів та прийомів навчання, котрі забезпечують одержання певної освіти;
 +
*б) засоби, за допомогою яких вчитель розв‘язує поставлені перед ним задачі по навчанню та вихованню учнів;
 +
*в) цілісна педагогічна система як синтез мети, змісту, необхідних форм, методів та засобів навчання й діагностики, яка забезпечує досягнення спрогнозованих результатів;
 +
*г) всі відповіді правильні;
 +
*д) правильна відповідь відсутня.
 +
4. Інноваційний процес в освіті характеризується як:
 +
*а) цілеспрямована зміна в системі освіти, що полягає у появі нової теорії, технології, змісту та форм освіти або у заміні принципів, на яких ґрунтується функціонування системи освіти;
 +
*б) діяльність з апробації нових форм та методів навчання чи виховання;
 +
*в) діяльність із запровадження сучасних педагогічних технологій з метою підвищення ефективності шкільної освіти;
 +
*г) усі відповіді вірні.
 +
5. Інтерактивними методами навчання є:
 +
*а) пізнавально-пошукова діяльність: робота з текстом, географічними картами, пошук інформації і Інтернеті;
 +
*б) проблемна лекція, оглядова лекція, контрольна робота, пояснення;
 +
*в) самостійна робота учня;
 +
*г) евристична бесіда, мозковий штурм, диспут, дискусія, тренінг, сюжетно-рольова гра;
 +
*д) всі відповіді правильні.
 +
6. Сутність дослідницького методу навчання у тому, що:
 +
*а) учні самі здобувають знання в процесі розв‘язання проблеми та самостійного здійснення пошуку засобів для її розв‘язання;
 +
*б) вчитель визначає проблему та демонструє шлях її дослідження та розв‘язання;
 +
*в) учні під керівництвом вчителя визначають проблему та здійснюють керований пошук шляхів її розв‘язання;
 +
*г) всі відповіді правильні;
 +
*д) правильна відповідь відсутня.
 +
7. Пізнавальний інтерес розвивається за допомогою таких прийомів (вилучіть зайве):
 +
*а) зацікавлення змістом навчального матеріалу;
 +
*б) зацікавлення процесом навчання;
 +
*в) включення учнів у творчу діяльність;
 +
*г) постановка проблемної задачі;
 +
*д) пред‘явлення дидактичних вимог;
 +
8. У чому полягає суть професійної компетентності вчителя? Оберіть найбільш повну відповідь:
 +
*а) у знаннях закономірностей розвитку особистості;
 +
*б) в єдність теоретичної і практичної готовності до здійснення педагогічної діяльності;
 +
*в) у знаннях цілей, завдань і технологій навчання і виховання;
 +
*г) у наявності аналітичних, прогностичних, проективних, рефлексивних умінь
 +
*д) у володінні різноманітними педагогічними техніками
 +
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 11:56, 18 квітня 2016 (EEST)
 +
Мої відповіді: 1-г, 2-а, 3-в, 4-а, 5-г, 6-в, 7-д, 8-в.--[[Користувач:Пустовіт Олег Миколайович|Пустовіт Олег Миколайович]] ([[Обговорення користувача:Пустовіт Олег Миколайович|обговорення]]) 18:25, 21 квітня 2016 (EEST)
 +
 +
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 11:22, 9 червня 2016 (EEST)

Поточна версія на 11:26, 9 червня 2016

Інтерактивні практичні заняття

Добрий день!

Сьогодні ми розпочинаємо наші інтерактивні практичні заняття. Опрацюйте теоретичний матеріал на моїй сторінці обговорення та дайте відповідь на питання:

  • У чому суть технологічності в освіті?

Добрий вечір, Марина Вікторівна! ВІдповідаю на ваші питання: суть технологічності в освіті полягає в охопленні кола теоретичних та практичних питань керування, організації навчального процесу , методів та засобів навчання.--Пустовіт Олег Миколайович (обговорення) 19:28, 4 березня 2016 (EET)

--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 13:11, 1 березня 2016 (EET)


Продовжуємо заняття. Опрацюйте лекційний матеріал, розташований на моїй сторінці обговорення та дайте відповідь на такі питання:

  • Дайте порівняльний аналіз різних підходів до розкриття терміна "педагогічна технологія".
  • Наповніть змістом терміни "освітня технологія", "педагогічна технологія", "технологія навчання", "технологія виховання", "персоніфікована технологія".

--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:40, 3 березня 2016 (EET) Відповіді на питання.--Пустовіт Олег Миколайович (обговорення) 21:39, 4 березня 2016 (EET) 1. Аналізуючи різні підходи до розкриття терміну "педагогічна технологія", впадає в око розмежувння опонентів на два табори. З одного боку "педагогічна технологія" - процес чи спосіб виконання завдання (С. Солдінг - цілісний процес постановки мети, постійне поновлення навчальних планів, програм та оцінювання педагогічних систем в цілому. З другого боку "педагогічна технологія" - це апаратура для навчального процесу (М. Вулман - цілеспрямоване використання предметів, прийомів, засобів чи відносин для підвищення навчального процесу). 2. Освітня технологія - стратегія розвитку національного, державного, регіонального і муніципального освітнього простору. Педагогічна технологія - змістовна техніка організації навчального процесу. Технологія навчння - шлях освоєння конкретного навчального матеріалу в межах визначеного предмета, теми, питання й у межах цієї технології. Персоніфікована технологія - це діяльність педагогів-новаторів.

Дякую за вчасно надіслані та грунтовні відповіді!

Шановні колеги! Продовжуємо працювати.

  • Чи згодні Ви з твердженням, що будь-яка педагогічна система завжди технологіча?

--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:16, 15 березня 2016 (EET) Добрий вечір, Марина Вікторівна. Відповідаю на Ваше питання.Будь-яка педагогічна система є технологічною, так як, кожна із педагогічних систем визначає мету, обирає засоби її досягнення та формує правила користування цими засобами.--Пустовіт Олег Миколайович (обговорення) 18:41, 15 березня 2016 (EET)


Продовжуємо заняття.

  • Обгрунтуйте Ваше ставлення до проблеми технологізації виховного процесу.

--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 22:47, 20 березня 2016 (EET) Добрий вечір, Марина Вікторівна. Відповідаю на Ваше питання. До технологізації виховного процесу я ставлюсь позитивно тому, що вона розкриває ширші можливості задовільнити основні методологічні вимоги та запити держави і суспільства по вихованню підростаючого покоління.--Пустовіт Олег Миколайович (обговорення) 05:02, 23 березня 2016 (EET)

Індивідуальні заняття

«Технологія» є більш ефективним засобом освіти, розвитку і виховання учнів ніж «методика»,бо по суті є комплексною та інтегрованою, що охоплює людей, ідеї, засоби і способи організації діяльності для аналізу проблем, що стосуються всіх аспектів засвоєння знань. Методика сама є складовою педтехнології.--Пустовіт Олег Миколайович (обговорення) 18:55, 15 березня 2016 (EET)


Добрий день! На моїй сторінці обговорення Ви знайдете список рекомендованої літератури та завдання щодо індивідуального заняття. --Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 00:10, 21 березня 2016 (EET)


--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:53, 14 квітня 2016 (EEST)

Консультації

Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)

Сутність поняття „інноваційна діяльність” відбиває не лише особливості процесу оновлення, внесення нових елементів у традиційну систему освітньої практики, а й органічно включає в себе характеристику індивідуального стилю діяльності педагога-новатора. Інноваційна діяльність передбачає вищий ступінь педагогічної творчості, педагогічне винахідництво нового в педагогічній практиці, що спрямоване на формування творчої особистості, враховує соціально-економічні та політичні зміни в суспільстві й проявляється в ціле покладанні, визначенні мети, завдань, а також змісту і технологій інноваційного навчання. Вчитель інноваційної орієнтації − це особистість, здатна брати на себе відповідальність, вчасно враховувати ситуацію соціальних змін і є найбільш перспективним соціальним типом педагога. Як учитель-дослідник, він спрямований на науково-обґрунтовану організацію навчально-виховного процесу з прогностичним спрямуванням, має адекватні ціннісні орієнтації, гнучке професійне мислення, розвинуту професійну самосвідомість, готовність до сприйняття нової інформації, високий рівень самоактуалізації, володіє мистецтвом рефлексії. Пропоную винести на обговорення наступні питання:

  • Що мотивує педагогів до інноваційної діяльності?
  • Як Ви проектуєте педагогічні інновації у навчально-виховний процес ЗНЗ?
  • Як Ви оцінюєте ефективність апробованих та впроваждуваних педагогічних нововведень?
  • Ваше ставлення до новаторства та ступінь поінформованості про проблеми діяльності педагогів-новаторів.

Залучайтесь до дискусії.

--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:32, 5 квітня 2016 (EEST) По-перше, професія педагога вимагає постійного самовдосконалення, тому вчитель прагне удосконалити навчально-виховний процес, покращити його кінцеві результати. Саме тому він вдається до іноватики. По-друге, вчитель, як творча особистість намагається експериментуати з новими освітніми виховними системами, бо це цікаво і йому і його вихованцям. До педагогічних нововведеннь та їх впровадження кожен вчитель повинен підходити творчо. Відбирати лише ті компоненти, які йому підходять і в найближчій перспективі приносять хоча б невиликий, але обов`язково позитивний результат.--Пустовіт Олег Миколайович (обговорення) 09:48, 7 квітня 2016 (EEST)

--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 08:36, 23 травня 2016 (EEST)

Проведення та перевірка модульного контролю

Дайте відповідь на тестові питання: 1. Сутність особистісно орієнтованої освіти полягає у :

  • а) вивченні індивідуально-психологічних особливостей учнів;
  • б) збагаченні суб‘єктного досвіду учнів, задоволенні їх освітніх інтересів та запитів;
  • в) організації індивідуального навчання;
  • г)всі відповіді правильні;
  • д) правильна відповідь відсутня.

2. Як суб‘єкт навчальної діяльності учень відрізняється такими характеристиками (вилучіть зайве):

  • а) бажання діяти за аналогією, одержувати готову інформацію;
  • б) ініціативність та активність;
  • в) високі пізнавальні мотиви;
  • г) уміння планувати й організовувати діяльність;
  • д) критичне мислення.

3. Педагогічна технологія – це:

  • а) сукупність методів та прийомів навчання, котрі забезпечують одержання певної освіти;
  • б) засоби, за допомогою яких вчитель розв‘язує поставлені перед ним задачі по навчанню та вихованню учнів;
  • в) цілісна педагогічна система як синтез мети, змісту, необхідних форм, методів та засобів навчання й діагностики, яка забезпечує досягнення спрогнозованих результатів;
  • г) всі відповіді правильні;
  • д) правильна відповідь відсутня.

4. Інноваційний процес в освіті характеризується як:

  • а) цілеспрямована зміна в системі освіти, що полягає у появі нової теорії, технології, змісту та форм освіти або у заміні принципів, на яких ґрунтується функціонування системи освіти;
  • б) діяльність з апробації нових форм та методів навчання чи виховання;
  • в) діяльність із запровадження сучасних педагогічних технологій з метою підвищення ефективності шкільної освіти;
  • г) усі відповіді вірні.

5. Інтерактивними методами навчання є:

  • а) пізнавально-пошукова діяльність: робота з текстом, географічними картами, пошук інформації і Інтернеті;
  • б) проблемна лекція, оглядова лекція, контрольна робота, пояснення;
  • в) самостійна робота учня;
  • г) евристична бесіда, мозковий штурм, диспут, дискусія, тренінг, сюжетно-рольова гра;
  • д) всі відповіді правильні.

6. Сутність дослідницького методу навчання у тому, що:

  • а) учні самі здобувають знання в процесі розв‘язання проблеми та самостійного здійснення пошуку засобів для її розв‘язання;
  • б) вчитель визначає проблему та демонструє шлях її дослідження та розв‘язання;
  • в) учні під керівництвом вчителя визначають проблему та здійснюють керований пошук шляхів її розв‘язання;
  • г) всі відповіді правильні;
  • д) правильна відповідь відсутня.

7. Пізнавальний інтерес розвивається за допомогою таких прийомів (вилучіть зайве):

  • а) зацікавлення змістом навчального матеріалу;
  • б) зацікавлення процесом навчання;
  • в) включення учнів у творчу діяльність;
  • г) постановка проблемної задачі;
  • д) пред‘явлення дидактичних вимог;

8. У чому полягає суть професійної компетентності вчителя? Оберіть найбільш повну відповідь:

  • а) у знаннях закономірностей розвитку особистості;
  • б) в єдність теоретичної і практичної готовності до здійснення педагогічної діяльності;
  • в) у знаннях цілей, завдань і технологій навчання і виховання;
  • г) у наявності аналітичних, прогностичних, проективних, рефлексивних умінь
  • д) у володінні різноманітними педагогічними техніками

--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:56, 18 квітня 2016 (EEST) Мої відповіді: 1-г, 2-а, 3-в, 4-а, 5-г, 6-в, 7-д, 8-в.--Пустовіт Олег Миколайович (обговорення) 18:25, 21 квітня 2016 (EEST)

--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:22, 9 червня 2016 (EEST)