Відмінності між версіями «Педагогічна інноватика Стешенко В.І.»

Матеріал з HistoryPedia
Перейти до: навігація, пошук
(Інтерактивні практичні заняття)
(Інтерактивні практичні заняття)
Рядок 18: Рядок 18:
 
*Наповніть змістом терміни "освітня технологія", "педагогічна технологія", "технологія навчання",  "технологія виховання", "персоніфікована технологія".
 
*Наповніть змістом терміни "освітня технологія", "педагогічна технологія", "технологія навчання",  "технологія виховання", "персоніфікована технологія".
 
    
 
    
 +
1. Пед. технологія - удосконалення, застосування й оцінювання систем, способів і засобів поліпшення процесу засвоєння знань (рада з пед. технолог., Велика Британія)
 +
2. Пед. технол. - додаток до наукового знання про засвоєння й умови засвоєння навчального матеріалу для поліпшення ефективності і корисності навчання і практичної підготовки (Націон. центр програмованого навчання, Велика Британія)
 +
3. Пед. технол. - система дій з планування, забезпечення й рцінювання всього процесу навчання, обумовлена специфічною метою, зоснована на дослідженнях процесу засвоєння знань і комунікації, а також для використання людських і матеріальних ресурсів для досягнення ефективності навчання (Комісія з технології навчання, США)
 +
  Усі три визначення мають істотний недолік: у них не згадується про методи досягнення ефективності навчання. П,Д,Мітчелл пропонує розглядати кілька значень пед. технологій одночасно. Мітчелл дійшов висновку про існування концептуальної мозаїки значень пед. технол. Проаналізувавши 102 джерела з пед. технол., він формулює остаточне "Пед. технологія є галузь досліджень і практики, що мають зв'язки з усіма аспектами організації педагогічних систем і процедурою розподілу ресурсів для досягнення специфічних і потенційно відтворюваних педагогічних результатів". Це твердження є вдалою спробою об'єднання всіх відомих значень пед. технологій.
 +
  Освітня технологія - це стратегія розвитку національного, державного і регіонального і муніципального освітнього простору.
 +
Пед. технологія - системний метод створення, застосування і визначення всього процесу викладання і засвоєння знань з урахування технічних і людських ресурсів та їх взаємодій, що ставить своїм завдання оптимізацію форм освіти.
 +
Технологія навчання - це шлях освоєння конкретного навчального матеріалу в межах предмета, теми, питання.
 +
Технологія виховання - це обгрунтована система педагогічних засобів, форм, методів, їх етапність, націленість на вирішення.
 +
Персоніфіковані технології засновані на науково-теоретичному обгрунтуванні і систематизації поглядів педагогічних персоналій в контексті розвитку освіти в Україні.  --[[Користувач:Стешенко Валентина Іванівна|Стешенко Валентина Іванівна]] ([[Обговорення користувача:Стешенко Валентина Іванівна|обговорення]]) 15:11, 25 квітня 2015 (EEST)
 
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 14:23, 15 квітня 2015 (EEST)
 
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 14:23, 15 квітня 2015 (EEST)
 
    
 
    

Версія за 15:15, 25 квітня 2015

Інтерактивні практичні заняття

Добрий день! Сьогодні за розкладом у нас інтерактиане практичне заняття. На моїй сторінці обговорення Ви знайдете теоретичний матеріал. Опрацюйте його та дайте відповіді на питання:

  • У чому суть технологічності в освіті?
Доброго дня, Марина Вікторівна. Суть технологічності в освіті полягає в посиленні технологічного аспекту підготовки вчителя, взаємодію педагога з дитиною і колективом в цілому; створення такого освітньо-розшвивального середовища, у результаті з яким у вчителя формується готовність до роботи, розуміння ним своєї ідеальної сутності, на основі якої виробляється особистісна педагогічна концепція і персональна технологія. На основі знання сучасних педагогічних технологій  освіта переорієнтовується на особистість учня, сприяє самореалізації особистості.
  • Що таке технологічний підхід у навчанні?
Технологічний підхід у навчанні - це вибір стратегії, пріоритетів, системи взаємодії, тактик навчання та стилю роботи вчителя з учнями. Будь-яка педагогічна технологія повинна задовольняти основні методологічні вимоги (критерії технологічності).
  • Простежте еволюцію поняття "педагогічна технологія".
У Росії термін "педагогічна технологія" згадується у 20-ті рр. в роботах І. Павлова, М. Бехтерева, С. Шацького. Запровадження перших програм аудіовізуального навчання в США в 30-х рр. започаткувало технологічну революцію в освіті і відкрило дискусію про нову дисципліну - педагогічну техноогію. 40-50-ті рр. поява в школі різноманітних технічних засобів (магнітофони, програвачі). 50-60-ті рр. - виникнення програмованого навчання (лінгафонні кабінети, тренажери, навчальні машини). На початку 60-х рр. термін "педагогічна технологія" з'явився на сторінках закордонної преси; відбувається становлення педагогічної технології. 70-ті рр. - розширюється база педагогічної технології, змінюється методична основа, здійснюється підготовка професійних педагогів-технологів. 80-ті рр. - четвертий етап в еволюції поняття "педагогічна технологія" - створюються комп'ютерні лабораторії і дисплейні класи, зростає кількість та якість педагогічних програмних засобів. --Стешенко Валентина Іванівна (обговорення) 11:52, 27 березня 2015 (EET)

--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 08:28, 27 березня 2015 (EET)


Продовжуємо заняття. Опрацюйте лекційний матеріал, розташований на моїй сторінці обговорення та дайте відповідь на такі питання:

  • Дайте порівняльний аналіз різних підходів до розкриття терміна "педагогічна технологія".
  • Наповніть змістом терміни "освітня технологія", "педагогічна технологія", "технологія навчання", "технологія виховання", "персоніфікована технологія".
1. Пед. технологія - удосконалення, застосування й оцінювання систем, способів і засобів поліпшення процесу засвоєння знань (рада з пед. технолог., Велика Британія)
2. Пед. технол. - додаток до наукового знання про засвоєння й умови засвоєння навчального матеріалу для поліпшення ефективності і корисності навчання і практичної підготовки (Націон. центр програмованого навчання, Велика Британія)
3. Пед. технол. - система дій з планування, забезпечення й рцінювання всього процесу навчання, обумовлена специфічною метою, зоснована на дослідженнях процесу засвоєння знань і комунікації, а також для використання людських і матеріальних ресурсів для досягнення ефективності навчання (Комісія з технології навчання, США)
 Усі три визначення мають істотний недолік: у них не згадується про методи досягнення ефективності навчання. П,Д,Мітчелл пропонує розглядати кілька значень пед. технологій одночасно. Мітчелл дійшов висновку про існування концептуальної мозаїки значень пед. технол. Проаналізувавши 102 джерела з пед. технол., він формулює остаточне "Пед. технологія є галузь досліджень і практики, що мають зв'язки з усіма аспектами організації педагогічних систем і процедурою розподілу ресурсів для досягнення специфічних і потенційно відтворюваних педагогічних результатів". Це твердження є вдалою спробою об'єднання всіх відомих значень пед. технологій.
 Освітня технологія - це стратегія розвитку національного, державного і регіонального і муніципального освітнього простору.
Пед. технологія - системний метод створення, застосування і визначення всього процесу викладання і засвоєння знань з урахування технічних і людських ресурсів та їх взаємодій, що ставить своїм завдання оптимізацію форм освіти.
Технологія навчання - це шлях освоєння конкретного навчального матеріалу в межах предмета, теми, питання.
Технологія виховання - це обгрунтована система педагогічних засобів, форм, методів, їх етапність, націленість на вирішення.
Персоніфіковані технології засновані на науково-теоретичному обгрунтуванні і систематизації поглядів педагогічних персоналій в контексті розвитку освіти в Україні.  --Стешенко Валентина Іванівна (обговорення) 15:11, 25 квітня 2015 (EEST)

--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 14:23, 15 квітня 2015 (EEST)


Шановні колеги! Продовжуємо працювати.

  • Чи згодні Ви з твердженням, що будь-яка педагогічна система завжди технологіча?Відповідь аргументуйте.
 Так, я згодна з даним твердження. Адже кожна система це синтез досягнень у відповідній галузі, традиції, досвід, суспільний прогрес тощо. Це послідовність, очікувані результати, сам навчально-виховний процес. --Стешенко Валентина Іванівна (обговорення) 14:43, 25 квітня 2015 (EEST)

--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 16:09, 20 квітня 2015 (EEST)

Індивідуальні заняття

На моїй сторінці обговорення Ви знайдете зміст та завдання щодо індивідуальних занять. --Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 17:12, 20 квітня 2015 (EEST)

    Чому технологія є більш ефективним засобом освіти , ніж методика? Існує думка про те, що технології носять більше універсальний характер. Методика ж - більш індивідуалізована сукупність прийомів і способів навчання. Вона залежить від особистості вчителя, його темпераменту й уміння. Відповідно до цього підходу вчені виділяють певні критерії технологічності освітньої моделі. Критерії технологічності навчального процесу: 1. Концептуальність (опора на певну наукову концепцію). 2. Системність (логіка процесу, взаємозв'язок усіх його частин). 3. Керованість (діагностичне цілепокладання, проектування процесу навчання, поетапна діагностика, корекція навчального процесу). 4. Ефективність (за результатами; оптимальність за витратами; гарантованість досягнення певного стандарту або еталону навчання). 5. Відтворюваність (можливість застосування іншими)--Стешенко Валентина Іванівна (обговорення) 14:09, 25 квітня 2015 (EEST)

Консультації

Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)

Проведення та перевірка модульного контролю